View Full Version : Atkins Morning Shine


Dagros
16-05-05, 15:25
Jeg bare lurer på om det går greit for oss på ketolysekuren å spise Atkins Morning Shine/Frokostbar?

Noen som vet? Stemmer det at man bare skal regne 2 g karbo fra den?

Amica
16-05-05, 16:18
Jeg veit ikke sikkert, men er ikke poenget å ikke spise over 15-20 gram karber`a? Og ut fra det, egentlig akkurat det samme hva du spiser? Spiste vanlig Atkins barer jeg når jeg fulgte Ketolyse..På Decadence barene jeg spiste stod det 2 NetCarbs, og det er dem du skal telle :snill: (har ikke spise slike Mornings SHine sak, så aner ikke hva som står på det, kanskje noen andre vet :) )

Iset
16-05-05, 16:22
Jeg gjør det iallefall. 2 karber er jo ingenting. :D
MEN de inneholder søtstoff som kan hemme vekttapet hos noen, men da reagerer man også på feks lettbrus. Jeg går ned uansett om jeg spiser søtstoff eller drikker lettbrus etc, så da spiser jeg det med god samvittighet. :D
Koser meg ofte med en advantage-bar på kvelden.

Amica
16-05-05, 16:26
Ja, her og..kan drikke lettbrus uten at det stagnerer, samma med barene. Men du får prøve deg fram :)

Lykke til!

Dagros
16-05-05, 20:04
Det høres bra ut. Da gleder jeg meg med sjokoladen!

Takk for svarene.

bølla
20-05-05, 10:57
Hvor selger de slike?

Alfie
20-05-05, 11:07
Hovedsaklig for å tjene penger, regner jeg med :_punk:
Morning Shine er et fint mellommåltid, eller også et måltid "på farten" når tida ikke strekker til. Det er ingen andre "protein-bar-produsenter" som kan matche det lave karboinnholdet. Jeg for min del bruker disse barene som rask frokost før trening eller når jeg må spise lunch i bilen, på full fart fra det ene oppdraget til det andre. Funker bra :)

bølla
20-05-05, 11:13
Oki.....spurte om hvor de selges. Ikke hvorfor de selges......;)

Alfie
20-05-05, 12:01
Oki.....spurte om hvor de selges. Ikke hvorfor de selges......;)
Sorry :rodme: Sommetider er jeg raskere enn min egen skygge og det ender alltid med forferdelse :eek:
Jeg har funnet dem på Meny, Coop Mega, Ultra, Vita, Sunkost... Og de har dem visst på Rema og Rimi også, sies det. Står som regel sammen med vitaminer og tran og alt det der.
Bedre nå?

bølla
20-05-05, 12:11
Mye bedre. Tusen takk!!:stortsmil

TinaF
10-06-05, 10:15
Hvis en spiser Morning Shine som et måltid, bør en da supplere med noe annet? Eller burde selve morning shine baren være supplementet til en frokost i stedet? Kan en komme unna av å f.eks. spise 2 morning shine som en frokost?

Nille
10-06-05, 23:15
Min mening er at en Morning Shine Bar inneholder ikke nok næring for å kvalifisere som et måltid/en frokost. 11,8 gram protein er litt i underkant. Men den er iallefall bedre enn ingen frokost. Å spise to for å dekke opp blir iallefall helt feil. Det hender at jeg tar en sjøl av og til...... i bilen på vei til jobb 06.30 om morningen :p

Hvis du har tid og anledning ville jeg vel har prøvd å heller lage en frokostpannekake. Jeg lager en av 2 egg, 50 gram kremost, 15 gram proteinpulver (med vaniljesmak), kanel og littegrann søtstoff. Visper sammen. Hiver oppi en liten form. Strør over 30 gram med frosne bringebær og har i mikroen 2 min 20 sek. (!). Legger lokk på boksen og tar med med hele greia på jobb. Skal prøve å ta bilde av den og legge inn her neste gang jeg lager !

Eller du kan prøve MHM's frokostpannekake uten havregryn.....

:D