psychgeek
20-05-12, 10:02
Hei. Jeg har vært aktiv mosjonist i mange år, og i perioder har det vært veldig mye løping. De siste månedene har jeg kjent smerter på oversiden av knærne, spesielt etter løping eller utfall med vekter. Jeg gikk til treningsveileder for tips, og fikk beskjed om å ta 3 ukers pause fra løpingen, og deretter begynne med styrketrening rundt kneområdene.
Som sagt så gjort. Problemet er at nå er smertene tilbake. Jeg har vært forsiktig med å løpe for lenge (20-25 min) og ikke løpe for raskt, samtidig som har har fokusert på å trene styrke i beina.
Noen som har opplevd noe lignende? Burde jeg oppsøke fysioterapeut/lege for å se om jeg har en fysisk skade? Eller burde jeg kutte ut løpingen en stund igjen?
Som sagt så gjort. Problemet er at nå er smertene tilbake. Jeg har vært forsiktig med å løpe for lenge (20-25 min) og ikke løpe for raskt, samtidig som har har fokusert på å trene styrke i beina.
Noen som har opplevd noe lignende? Burde jeg oppsøke fysioterapeut/lege for å se om jeg har en fysisk skade? Eller burde jeg kutte ut løpingen en stund igjen?