View Full Version : Av / på


Blester
16-07-12, 20:18
Er vel å banne i kirka dette men er det noen som har erfaring fra å leve på lavkarb uka og mer vanlig mat i helgene?? Har god erfaring med lavkarbo fra før, men føler det er vanskelig i helgene. Holder meg på ca 30 i hverdagene

nellie
16-07-12, 20:57
Hvorfor spiser du lavkarbo da? Vektnedgang? Helse? Sykdom?

Bønna200
16-07-12, 21:00
Jeg holder meg bestandig til lavkarbo. Husk at lavkarbo er alt under 150 gram per dag. :)

Blester
16-07-12, 21:08
Hvorfor spiser du lavkarbo da? Vektnedgang? Helse? Sykdom?

Mest fordi jeg føler meg vel pluss vektnedgang

Blester
16-07-12, 21:14
Jeg holder meg bestandig til lavkarbo. Husk at lavkarbo er alt under 150 gram per dag. :)

Tror jeg du har helt rett i men så er det dette med viljestyrke da :)
Når man har mye besøk / er mye på besøk / familie... Vil jo ikke såre noen som har laget mat. Ønsker heller ikke oppmerksomhet på lavkarbo (diskusjon)

nellie
16-07-12, 21:55
Ser ikke noe problem med å slippe LITT på tøylene i helgen. Man trenger jo ikke ta helt av? Trenger ikke spise pizzaen, brownies, potetgull OG seigmennene? Også går det jo an å prøve erstatninger på det meste.

Går du ikke ned bør du jo kutte det ut. Hvis det er dette du må gjøre for å holde deg til et lavkarbokosthold, så er vel det bedre enn å ikke spise lavkarbo på ukedagene heller?

Supera
17-07-12, 13:10
Jeg så nylig en videosnutt om at de ikke vet effektene av å være av og på med lavkarboen. Første gang man går fra høykarbo til lavkarbo tar det flere uker før kroppen er godt inne i det, og neste gang tar det trolig en stund det også, men de vet ikke helt hvor lenge. Kanskje kroppen trenger flere uker for å komme inn i det hver gang. Fant klippet igjen (http://www.fathead-movie.com/index.php/2012/07/09/low-carb-ketosis-not-necessarily/). Altså man overlever jo, men man får ikke den fulle effekten av det. Jeg skal kjøpe meg en blodsukkermåler som også måler ketoner i blodet og skal teste ut litt, tenkte jeg. Det var svindyrt for strips da (ser ut til å koste 30-40 NOK per strips :eek:), men forhåpentligvis verdt det.