View Full Version : Januarstartere
Heisann!
Jeg er ny på dette området, med dietter og kurer. Det har faktisk aldri falt meg inn å leve sunt, før det gikk opp for meg for halvannet år siden mens jeg var i Forsvaret, at jeg vil kvitte meg med det overflødige kropps-fettet. Jeg er 188 høy og veier 122kg. Målet i første omgang er å lande på 100. Har lest en del på nettet, og funnet ut at ketolysekuren er det som er mest aktuelt for meg.
I tillegg til å følge dette kostholdet har jeg tenkt å trene en del på fritiden, i og med at jeg har en ganske stillesittende jobb. Fjell, skog og mark har jeg tilgjengelig, og det er all motivasjonen jeg trenger.
Jeg har altså bestemt meg for å begynne i januar, etter ferien.
Man kan gjerne kalle det et nyttårsforsett. Tross historiene om folk som ikke holder ut slike forsett, er ikke jeg personen som bryter løfter, og faller for fristelser. Dermed tror jeg at jeg ligger godt an til å klare dette.
Da gjenstår det bare å si:
Hiv dere på folkens!
Lykke til! Jeg begynte på treningsstudio etter nyttår i fjor, og har trent regelmessig tre ganger i uka siden. Så nyttårsforsetter lar seg holde de...
Wonder woman
25-12-12, 23:51
Så fint at denne tråden er startet allerede!
Jeg er med. Etter å ha snust på lavkarbo i flere år fikk jeg sparket i baken jeg trengte i høst. Jeg startet med Ketolyse i september og kom skikkelig godt i gang før alt skar seg i begynnelsen av desember. Jeg har nok gått opp noen kg disse ukene, men jeg håper de sklir greit av når jeg nå begynner på igjen.
Jeg skal på vekten i morgen - skrekk og gru og kommer til å oppdatere tickeren da.
Jeg begynner med om legging av kosten i morgen allerede for da begynner hverdagen. Jeg har fått tak i en revidert utgave av ketolyseboken og ligger fremme nå for oppfrisking av kunnskapene. Den kommende uken skal jeg fokusere på å få på plass rett kosthold igjen og så når kroppen har vendt seg til maten når skal jeg begynne å trene Jillian Micheals Body Revolution. I tillegg så kommer jeg til å gå minimum 6 km om dagen og sykle når jeg skal handle. Målet er å gå ned til 67-69 kg og bli i bedre fysisk form og ikke minst få bedre helse. Helst vil jeg også se brukbart trent ut og være fast i kroppen, men jeg innser at det nok vil ta hele 2013 og kanskje 2014 også for å oppnå det målet.
Wonder woman
26-12-12, 11:12
Innveiing var slett ikke så ille som jeg trodde litt over 7 kg som skal vekk. Idag har jeg såvidt begynt. Jeg har sluttet å drikke brus. Hodepinen har meldt sin ankomst allerede... Dagen skal brukes til å renske ut siste rest av juleknask som ikke er lavkarbo vennlig.
Sjøstjerne
26-12-12, 22:46
Jeg hiver meg på igjen fra 1. Januar. Har veiedag da også, haha, må være ett tegn! Er veldig lite motivert for tiden, mest fordi tanken på egg og avokado gjør meg kvalm, får finne noe annet til frokost og lunsj fremover da!
Noen tips? Tenkte kanskje en smoothie av noe slag, hm.
Jeg hiver meg på igjen fra 1. Januar. Har veiedag da også, haha, må være ett tegn! Er veldig lite motivert for tiden, mest fordi tanken på egg og avokado gjør meg kvalm, får finne noe annet til frokost og lunsj fremover da!
Noen tips? Tenkte kanskje en smoothie av noe slag, hm.
Min frokost har en periode bestått av blåbær eller bringebær med cottage cheese, en dæsj fløte og en neve valnøtter. Holder meg god og mett til lunsj. Kan sikkert strø på litt sukrin om du synes bæra er litt sur :)
Hehe skjønner godt hva du mener Sjøstjerne. Har vanskelig for å se for meg egg og avokado for tiden jeg også....:p
Hiver meg på her. Har gått ned masse på lavkarbo. Alt var super bra. Godt innarbeidet kost og syns ikke noe var problem. Helt til jeg opplevde et tap av et familiemedlem, og siden det så har jeg ikke klart meg så godt over tid. Jeg snur om på kosten men etter ca tre uker er det på an igjen for følelsene tar overhånd. Sant skal sies så har jeg lært masse om meg selv det siste halve året. Jeg vet nå hvor skoen trykker og jeg trøster meg med mat hele tiden. Så der har vi nøkkelen til alt. Jeg tok meg selv i faktisk å stappe i munnen uten å kjenne etter hva jeg egentlig spiste. Det var virkelig noe til ettertanke... Skal ikke gå nærmere innpå alt det her nå.
Men fra 2 januar så skal jeg snu helt om på kostholdet til slik jeg hadde det. :)
Men veie meg nei det har jeg ikke tenkt på. Denne gangen skal jeg kun sjekke utvendige mål. Første mål er å komme inn igjen i buksene mine som jeg var så glade i.....
Sjøstjerne
27-12-12, 14:55
Min frokost har en periode bestått av blåbær eller bringebær med cottage cheese, en dæsj fløte og en neve valnøtter. Holder meg god og mett til lunsj. Kan sikkert strø på litt sukrin om du synes bæra er litt sur :)
Men er det en god ketolyse frokost? Er også passe lei CC, men kanskje noen cottage cheese lapper med godt pålegg. Hadde noen CC lapper jeg lagde før, de innholdt 250ml cc, 250ml havregryn og tre egg eller noe, havregryn er jo ikke å ønske, så kanskje bruke knuste mandler eller kokosmel istedet?
hei hei!
hiver meg på her hos dere jeg også! :) Skal fra 3 januar legge om jeg da,så håper det går bra! har den siste tiden bare est ut, så nå må det bli en slutt! etter å ha kikket litt rundt har jeg funnet ut at jeg tror dette er en bra kur for meg! Så da håper jeg at jeg har rett... kommer nok til å trenge litt triks og tips av dere som kan dette!
Målet er å gå ned 15 kilo, men så lenge kroppen får litt bedre fasong, så er ikke kiloene så nøye!
er det andre her som har familie som ikke går på kuren? syntes det er litt vanskelig når det bare er jeg som skal på kuren..
ps.. hvordan lager dere sånn ticker?
hei hei!
hiver meg på her hos dere jeg også! :) Skal fra 3 januar legge om jeg da,så håper det går bra! har den siste tiden bare est ut, så nå må det bli en slutt! etter å ha kikket litt rundt har jeg funnet ut at jeg tror dette er en bra kur for meg! Så da håper jeg at jeg har rett... kommer nok til å trenge litt triks og tips av dere som kan dette!
Målet er å gå ned 15 kilo, men så lenge kroppen får litt bedre fasong, så er ikke kiloene så nøye!
er det andre her som har familie som ikke går på kuren? syntes det er litt vanskelig når det bare er jeg som skal på kuren..
ps.. hvordan lager dere sånn ticker?
Ingen her i familien, kun jeg. Men det har gått utrolig greit. Når jeg bestemmer meg for noe så gjør jeg det og da bryr jeg meg ikke om andre. Men spørs denne gangen om det blir like lett. Det vet jeg ikke. :D
Wonder woman
28-12-12, 09:43
Sjøstjerne og Newstart jeg hadde det problemet og så fikk jeg råd av Synsegulla om å lage opp litt knekkebrød og ha noen muffins på lur i frysen. Nannahs lavkarbo knekkebrød er utrolig gode og metter godt. Med masse pålegg så trenger man bare 2 til frokost. Det er greit å ikke spise egg hver dag. Middags-rester er også noe vi bruker her til frokost.
Jeg er så heldig at mannen er med på dette kostholdet. Vi lager lavkarbo mat til alle måltider og så får ungene det og vanlige grove knekkebrød og fullkorn pasta/ fullkorn ris eller poteter i tillegg. Jeg ser for meg at om det bare er en i familien som spiser lavkarbo vil det gå greit å bare lage kjøtt og saus lavkarbo vennlig mens de andre spiser vanlig tilbehør så har man da lavkarbo tilbehør selv. Litt mer arbeid kanskje men de andre i familien må jo også spise sunn mat.
Thristhin: Her er link til hvordan lage ticker beskrivelse http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879
De siste dagene har jeg sluttet å drikke brus, dvs Pepsi Max. Du verden for en skallebank jeg har hatt. Idag er det litt bedre og nå er jeg klar til å begynne å kutte karbohydrater. Jeg tar det litt gradvis, ungene er hjemme og trenger en mamma som fungerer.
BigInJapan
28-12-12, 10:45
Jeg vil gjerne være med og har som mål å starte 7. januar.
Jeg har holdt jevn vekt siste halve året med litt nedgang (har ikke gått på lavkarbo), men har slitt med en del smerter og betennelser i kroppen som jeg ønsker å se om jeg får has på ved å gå på et lavkarbo kosthold. Vektnedgang er selvsagt også en del av motivasjonen.
Jeg er også med, fra 2.januar. Har gått ned 10-15kg tidligere, tilbake til tre-sifret, med mål om å ned i 80kg i løpet av 2013. Kvinne, 37år, 1.79 høy
Ingen her i familien, kun jeg. Men det har gått utrolig greit. Når jeg bestemmer meg for noe så gjør jeg det og da bryr jeg meg ikke om andre. Men spørs denne gangen om det blir like lett. Det vet jeg ikke. :D
Får håpe det går greit selvom de andre ikke skal gå på det. Det er jo mye likt vi kan spise :)
Trenger litt tips til middager jeg da. Og gjerne noe hele familien kan spise hvor bare tilbehøret kan byttes litt på :)
Wonder woman
29-12-12, 00:41
Jeg er veldig glad i kyllinglår. Da står man jo veldig fritt til å variere tilbehøret her er en Paleo oppskrift: http://nomnompaleo.com/post/4207543396/damn-fine-chicken#
Sjøstjerne
29-12-12, 00:50
Wonderwoman, med muffins, mener du da egge ost muffins?
Wonder woman
29-12-12, 09:42
Jeg har funnet en oppskrift i en av Hexeberg bøkene som jeg synes er vanvittig gode! Jeg synes ikke det smaker egg eller philadelpia av dem. Det smaker som vanlig muffins og det er fritt fram å gumle på dem. Ikke for å være kjip, men jeg vet ikke helt om jeg får gjengi den oppskriften her. Boka heter frisk med lavkarbo frokost og lunsj. Jeg kan anbefale boken for den har veldig mange gode oppskrifter.
Wonder woman
29-12-12, 10:54
Denne oppskriften var veldig lik den jeg bruker - nesten identisk faktisk http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27932
Sjøstjerne
29-12-12, 15:57
Takker! Skal absolutt gå til innkjøp av en Hexeberg bok! Elsker å bla i kokebøker å da, haha.
Har begynt å kutte karbsene allerede, har merket snikende hodepine og intens tørste! Det er sikre ketose tegn for meg, har kuttet ut søtt, brød, og alt mulig sånn dill.
Det som plager meg er alle de "Jammen, du må jo få koooose deg i julaaa!", ja, jeg gjør det, men ikke ved å proppe i meg femten kg sjokolade og marsipan, blir godt å komme inn i dagligdags rutine og begynne å spise ordentlig igjen, merker det at jeg ikke fungerer optimalt på så mye sukker og karbohydrater.
BlackPearl
29-12-12, 22:39
Tjolahopp! Slenger meg på her jeg og. Boka er bestilt - gleder meg til å komme igang. Er ei frøken på 24 år, 163cm og 99kg. Alltid vært ukomfortabel i egen kropp. Etter to tette svangerskap har jeg innsett at jeg ikke vil fortsette på denne stien. Amming har holdt meg igjen fra å starte på lavkarbo, men nå som puppen skal rulles inn snart blir det andre buller! Merker at det er mye jeg må lese meg opp på :)
Sjøstjerne
30-12-12, 01:59
Forresten, er det noen som sjekker blodsukkeret med sånn maskin?
Wonder woman
30-12-12, 11:07
Jeg sjekker ikke blodsukker eller ketoner i blod eller urin. Jeg har nok med å følge med på at det jeg spiser er rett etter boka. Jeg skal føre mat og trening inn på diett.no. Kanskje jeg ønsker meg medlemskap i lavkarboklubben til bursdagen min i februar hvis jeg ser at jeg trenger mer oppfølging for å nå målene mine.
lille_trille
30-12-12, 12:17
Slenger meg på her. Har vert litt av og på, og klart å holde vekta stabil. Litt ned og litt opp. Pleier ikke ha nyttårsforsett, men har ca 30 kilo som skal bort. Jobber mye, så treninga er begrenset til turgåing. Var veldig flink å gå i fjellet i høst, men vær og føre la en demper på det ettersom vinteren kom sigende på. Er veldig lat og flink til å finne unnskyldninger til ikke å trene. Har fantastisk turområde rett utenfor døra, så lurer bare meg selv. Men nå er det skjerpings. Har satt meg delmål, og skal prøve å klare de. Det innebærer en god del mosjon. - 10 kilo innen utgangen av februar skal holde hardt, men SKAL klare det. Legger inn det jeg spiser på diett.no, og da er det lett å følge med. Der kan en også legge inn vekt, mål osv. Absolutt å anbefale :)
Lykke til folkens, og godt nyttår til alle sammen :goodluck:
Hei Januarstartere! Jeg slenger meg også på! Sitter her og spiser rester av pepperkakehuset mens jeg bestiller ketolysekuren.. Har havnet skikkelig utpå sukkerkjøret i jula, og trenger stramme linjer for å komme på rett vei igjen.
Har gått ned 20 kg med LCHF/steinalderkost (kickstart med Easylife) siden sept'11, gått opp igjen litt, men har holdt vekta stabil med kosthold og trening det siste halve året. Har ikke turt å gå på vekta ennå etter jula, men håper å gå ned 15 kg og er fornøyd hvis jeg klarer 10 kg.
Hei, hiver meg på januarstartertråden jeg også. Starter for fullt med lavkarbo fra og med i morgen 1 januar. Har bakt knekkebrød og nøttebrød så ingen grunn til å utsette dette lengre.
Jeg skal ned 20 kg og håper jeg skal være slank og fin til sommerferien :) Jeg gikk på lavkarbo for 1 årstid siden og gikk ned ca10 kg. Denne gangen har jeg fått med meg mannen min også så håper det skal bli litt lettere å gjennomføre.
Merker at jeg gleder meg til å starte opp igjen :)
Hei. Jeg har også lyst å hive meg med i denne gruppen. Har levd på lavkarbokost i vel 1 år, men har vanskelig for å gå ned i vekt. Har mine mistanker om hvorfor: tåler ikke så godt meieriprodukter og det har lett for å bli mye vin. Er veldig glad i rødvin, men ser at jeg ikke kan drikke en halv flaske 2 ganger i uker hvis jeg vil ned i vekt. Sikkert sundt å la være for en stund :) Er glad i fløte også, men det er ikke allverdens å forsake en stund. Har blitt for mye karbohydrater i julen, kjenner meg oppblåst og fæl. Det gir jo et godt spark bak for å komme i gang igjen med fornuftig mat og mer trim. Blir nok mest gå-turer, men er de raske og/eller lange gjør de godt. Den store veiedagen blir i morgen, kan ikke si at jeg ser frem til det.:eek:
Godt nytt år.
Så var vekten på plass. Grøss og gru :( Men, med litt innsats nå MÅ jeg nå 1. delmål til begynnelsen av mars. Skal inn i min åletrange kjole :) I dag skal det bli lang tur.
jaja...da var vekta 98,6 :eek: nesten litt flaut, men godt man tar til fornuft og gjør noe med det så kanskje man kan bli fornøyd med seg selv og kroppen til slutt :)
Lykke til til oss alle. Nytt år, nye muligheter. Tenker for min del at nå har jeg vippet mellom 70 og 77 kilo i flere år, nå vil jeg ikke mer! Det er en innsats som skal til, og den skal jeg ta nå.
Jeg vet det finnes ei nettside som regner ut hvor mye karbohydrater det er i maten man spiser, men finner ikke den igjen....Noen som vet?
grotingeling
01-01-13, 09:59
Er det diett.no du tenker på?
https://www.diett.no
Denne bruker jeg og er godt fornøyd med den.
Takker og bukker jenter :) Det sto helt stille her:o
Wonder woman
01-01-13, 10:42
Godt nytt år og lykke til med ketolyse start til oss alle!
Jeg jublet vist for tidlig over liten vektoppgang i jula for idag var vekta en helt annen:o Nesten 77 kg.
Første delmål er 74 kg neste delmål er 71 kg og mål er 68 kg, deretter er det stabilisering av vekten. Jeg satser høyt på at jeg kommer til å bruke 3 mnd på dette og så stabilisere etter det.
Nå er jula ryddet vekk og det er plass til treningsutstyr i stua igjen. Nå skal jeg finne det frem og hilse på Jillian Micheals.
lille_trille
01-01-13, 11:06
Godt nyttår alle sammen.
Tjuvstarta litt (bittelille nyttårsaften), og har allerede klart å kvitte meg med 1,1 kilo. All tøysematen tidligere i julen straffa seg. Kjenner at energien er tilbake, og godt å kjenne på den følelsen at det faktisk er maten som styrer energinivået mitt. Var så stinn og oppblåst og orka lite. Vekta i dag sto på 98,8 og har som mål å klare minimum -5 kilo i løpet av januar, og klarer jeg -5 i februar også, så er første delmål i boks.
Bruker diett.no for å legge inn dagsmenyer sånn i begynnelsen.
Sjøstjerne
01-01-13, 11:39
Da stoppet nåla på 64kg hos meg i dag! Måtte bruke en sånn fæl analog vekt da, har en fancy digital hjemme som gir eksakt mål med desimaler og alt! Nå måtte jeg stå å myse mot vekta for å se, ble vel egentlig kanskje litt mindre, men da vil vekttapet føles kulere neste veiedag.
Har veiedag hver tirsdag, begynner med trening også på torsdag. Jillian Michaels 30 days shred, som jeg har brukt før og vært veldig fornøyd med!
Nå kjører vi igang, folkens! :D
Jeg er med også! Fikk dette til for to år siden med gode resultater. Har de siste årene slitt veldig med å finne min rette vei, og har dermed endte litt her og der, noe som jeg ser for meg er en "farlig" kombinasjon - dermed feil resultater. Jeg har også hørt at det er vanskligere "andre gang" hvorfor, og er det faktisk tilfelle?
Jeg trenger en kickstart, det er det som motiverer meg til å fortsette. Tar imot råd og tips! Dette klarer jeg!
Gjelder denne tråden for bare Ketolyse, siden den ligger under Ketolysekuren?
Eller gjelder den generell lavkarbo også?
Elin
Sjøstjerne
01-01-13, 14:07
Jeg er med også! Fikk dette til for to år siden med gode resultater. Har de siste årene slitt veldig med å finne min rette vei, og har dermed endte litt her og der, noe som jeg ser for meg er en "farlig" kombinasjon - dermed feil resultater. Jeg har også hørt at det er vanskligere "andre gang" hvorfor, og er det faktisk tilfelle?
Jeg trenger en kickstart, det er det som motiverer meg til å fortsette. Tar imot råd og tips! Dette klarer jeg!
Jeg er en sånn som har en tendens til å endre kosthold hver uke, jeg holdte på å gjøre det igjen, å heller velge Atkins denne gangen. Det positive er att jeg har lært mye om meg selv i løp av dette året, å jeg har funnet ut hva som funker for meg, å det er Ketolyse. Å jeg måtte bare minne meg på det denne gangen å. Kickstartern min var bare det att jeg startet med sånn nada karbs i en uke, å jeg omfavnet alt det fæle, hodepine, kvalme, svimmel, etcetc. Jeg tok det som bevis på at det funket, å testet med urinstix.
Bare tenk på de gode resultatene du fikk første gang, å innse det att gresset ikke er grønnere på den andre kosthold siden ;)
lille_trille
01-01-13, 15:03
Gjelder denne tråden for bare Ketolyse, siden den ligger under Ketolysekuren?
Eller gjelder den generell lavkarbo også?
Elin
Ups. I så fall er jeg på feil plass. Generell lavkarbo her også.
Ups. I så fall er jeg på feil plass. Generell lavkarbo her også.
Skulle vi opprettet en for generell lavkarbo:)
Elin
Kaster meg på denne tråden. Planen er å starte torsdag 3. januar. Trenger en dag på å handle inn og gjøre enkle forberedelser + skumme igjennom boken til Torkil P. Andersen "Slank med ketolysekuren" en gang til ;)
Har vært igjennom både ketolyse og mere generell lavkarbo med gode resultater, men havner alltid på sukkerkjøret etter noen måneder. Nå er planen å være godt forberedt og planlegge på en annen måte. Er ikke flink på kjøkkenet, hater å finne på/lage middager i ukedagene, men er mere glad i matlaging lørdag/søndag med god tid.
Er 173 cm høy og veier ca 105-106 kg. Målet er 75-80 kg, men stresser ikke og skal prøve å lytte til kroppens signaler. Planen er å trene, men starte enkelt og lett, 2 økter i treningsstudio i uka og i tillegg gå en liten tur nesten hver dag.
Kommer ikke til å veie meg ofte. Jeg blir besatt av vekten (tidligere erfaringer) og skal dermed bruke mest målebånd. Siste torsdag i måneden er planen å veie meg, mens jeg skal oppdatere meg selv og dere med å måle meg hver torsdag. Vil i starten sjekke om jeg har kommet i ketose, og så følge med på hva som evt gjør at jeg ramler ut av ketose. Målet med dette er at jeg vil lære bedre kroppen min å kjenne. Hva tåler jeg og hva bør jeg styre unna.
Planen er at jeg skal være på ketolysekuren i 3 mnd, for så å gå over til generell lavkarbo i de påfølgende mnd. Grunnen til dette er at jeg vet med meg selv at skal jeg etterhvert trene så mye som jeg ønsker (er egentlig glad i å trene), så klarer jeg ikke det på ketolysekur (tidligere erfaringer) og ergo må jeg over på lavkarbo. Da er planen å ligge på rundt 75 gr kh de dagene jeg ikke trener og ca 150 gr kh på de dagene jeg trener (basert på tidligere erfaringer).
Ønsker alle et riktig godt nytt år og lykke til med slanking/livsstilendring.
Wonder woman
01-01-13, 20:25
Jeg har trent i dag:boxing: Ikke akkurat ketolysekosthold idag, men nå er det tomt for alle fristelser i hele huset!
Jeg begynte så vidt for noen dager siden! Så kan jo nesten kalle meg en januarstarter. Jeg slenger meg no på her med dere. :)
Tomt no alt Wonder woman??? Her er det dessverre mye igjen, men kanskje er det like bra å ha litt fristelser i hus, slik at det blir enklere å motstå når jeg er andre plasser enn hjemme?? Klarer jeg det hjemme, så bør jeg iallefall klare det borte mener jeg :p
Jeg er en sånn som har en tendens til å endre kosthold hver uke, jeg holdte på å gjøre det igjen, å heller velge Atkins denne gangen. Det positive er att jeg har lært mye om meg selv i løp av dette året, å jeg har funnet ut hva som funker for meg, å det er Ketolyse. Å jeg måtte bare minne meg på det denne gangen å. Kickstartern min var bare det att jeg startet med sånn nada karbs i en uke, å jeg omfavnet alt det fæle, hodepine, kvalme, svimmel, etcetc. Jeg tok det som bevis på at det funket, å testet med urinstix.
Bare tenk på de gode resultatene du fikk første gang, å innse det att gresset ikke er grønnere på den andre kosthold siden ;)
Takk for svar :) Ja, gresset er som oftest ikke grønnere på andre siden. Jeg går veldig matlei denne gangen merker jeg. Sist spiste jeg mye omelett og ost osv, men det virker liksom ikke denne gangen. Har vært redd forat jeg måtte telle kcal i tillegg, og det frister utrolig lite!!! Det var det som var så greit med ketolyse, jeg kunne holde meg til ting som ikke var karbohudrater i, og slapp tenke på å telle. Den første uken din, hva spiste du da? Jeg er klar for å gi jernet!
Første dag gjennomført med ketolysekur....Må innrømme at jeg er sulten til tross for at jeg har kommet opp i ca 15 karber i dag, men vet ved tidligere erfaringer at når man kommer i ketose så slipper man sultfølelsen og ting blir lettere. Håper som tidligere at dag 2 eller 3 kommer ketosen inn for fullt:D
Sjøstjerne
01-01-13, 22:06
Takk for svar :) Ja, gresset er som oftest ikke grønnere på andre siden. Jeg går veldig matlei denne gangen merker jeg. Sist spiste jeg mye omelett og ost osv, men det virker liksom ikke denne gangen. Har vært redd forat jeg måtte telle kcal i tillegg, og det frister utrolig lite!!! Det var det som var så greit med ketolyse, jeg kunne holde meg til ting som ikke var karbohudrater i, og slapp tenke på å telle. Den første uken din, hva spiste du da? Jeg er klar for å gi jernet!
Jeg er å utrolig matlei, jeg får brekkningsfornemelser av tanken på avokado, å egg frister ikke. Det jeg gjør er å ikke tenke på maten så ofte, i begynnelsen var det hardt så da var det strengt! Egg og bacon hver morgen! Eller omelett. Omelett til lunsj. Å da holdte jeg meg mett til middag, hvor jeg og samboer har egen ukesmeny, kvelds var som regel ost. Å jeg er da aldri sulten! Det er lurt å ha en god del krydder, jeg pleier å bruke nesen når jeg lager mat, for å finne hva slags smak jeg vil ha. Nå går det mye på auto, å jeg spiser når jeg er sulten, da kan jeg fint bare ta litt ost, selv om jeg er lei det.
Denne gangen er jeg bedre forberedt, å skal lage en del variert småmat jeg kan spise, f.eks mysli er bra, med tyrkisk yoghurt blandet med kremfløte og soyayoghurt. Eller ruller med skinke og ost. Eller en proteinsmoothie, har bestilt proteinpulver fra iherb som jeg gleder meg til kommer!
Ellers får vi bare søke trøst og støtte her, min erfaring er at det uansett går mye bedre etter første uke, så jeg saler på og forbreder meg mentalt på helvetesuke med godt mot!
Ja nå er jeg klar for helvetes uken. Starter i morgen. Har spist unna rester i dag og er temmelig lei. Magen står rett ut og klærne er trange. Usj... :eek:
Men denne gangen tror jeg ikke at jeg veier meg. Bare måler. For jeg er redd nederlaget blir så stort at jeg bare gir opp rett og slett. :(
Lykke til alle sammen.
Sjøstjerne
02-01-13, 06:49
Jeg bare legger denne her jeg, håper det inspirer dere like mye som meg!
http://i683.photobucket.com/albums/vv195/EphieEugenie/recite-14329--104319634-gkhgon_zps109a4668.png
I dag er årets første arbeidsdag, og også første dag med ketolyse. Jeg gleder meg til å spise fettrik mat, og gå på turer etter jobb. Egg og bacon-duften fra pannen markerer starten på noe godt.
Godt nytt år og lykke til alle sammen!
Vil bare ønske dere alle lykke til på reisen dere har foran dere!!!
Heisann! :heia:
Jeg slenger meg også med :D Jeg er ei dame/jente/kvinne/kjerring på 34 år som begynte med lavkarbo i 2009 for å bli kvitt de ekstra kiloene jeg la på meg da jeg var gravid. Jeg har ikke så mange kilo å gå ned (4-5), men trenger likevel motivasjon for å greie disse ;)
Sukker og mel - vik unna, trening - kom til meg :D
I jula har vi sittet med sjokolade og potetgull hver bidige kveld, og jeg har gått opp 2 kg. Fint det. Gleder meg rett og slett til å gå på lavkarbo igjen nå :D
lille_trille
02-01-13, 11:11
Skulle vi opprettet en for generell lavkarbo:)
Elin
Ja, det spørs det :confused:
Ja, det spørs det :confused:
Ja, i så fall flytter jeg dit også ;)
lille_trille
02-01-13, 12:58
Ser at det følges ulike filosofier her, så da regner jeg med det er beregnet for alle som starter i januar? Ikke bare de på ketolyse?
Vis ingen har komt meg i forkjøpet så lager jeg en for generell lavkarbo. Tror det er litt greit for ny også at en ikke blir helt forvirret av ketolyse. Det er litt greit å følge "sin" grein.:D
Elin
lille_trille
02-01-13, 13:54
Vis ingen har komt meg i forkjøpet så lager jeg en for generell lavkarbo. Tror det er litt greit for ny også at en ikke blir helt forvirret av ketolyse. Det er litt greit å følge "sin" grein.:D
Elin
Den er grei :) Følger etter deg :p
Har startet en tråd, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1414199#post1414199
Men jeg er ikke flink med linker, men jeg tror den virker:D
Elin
Ja nå er jeg klar for helvetes uken. Starter i morgen. Har spist unna rester i dag og er temmelig lei. Magen står rett ut og klærne er trange. Usj... :eek:
Men denne gangen tror jeg ikke at jeg veier meg. Bare måler. For jeg er redd nederlaget blir så stort at jeg bare gir opp rett og slett. :(
Lykke til alle sammen.
Lykke til! Kjenner igjen situasjonen. Begynte med friskt mot i dag...trodde jeg...helt til jeg bare måtte smake litt på potetmosen...tipper jeg spiste nærmere hundre gram tilslutt...SHIT! Vurderer en smoothie til kvelds, men...
Hva sier dere, er fysen på noe godt. Vet ikke om jeg er sulten eller bare tørst, eller bare godesyk rett og slett...
Wonder woman
02-01-13, 21:23
Jeg kunne ha drept for en sjokolade nå:o Jeg har laget lavkarbo sjokolademousse som jeg kan kose meg med.
Wonder woman
02-01-13, 21:24
Tror jeg også skal måle meg mer enn å veie meg nå, det er størrelsen på kroppen som er viktig. Hvor ofte er det vits å måle?
Tror jeg også skal måle meg mer enn å veie meg nå, det er størrelsen på kroppen som er viktig. Hvor ofte er det vits å måle?
Kanskje hver 14. dag eller noe sånt? Jeg synes det er greiere å veie meg, hvertfall i starten. At jeg minsker i omfang vil jeg forhåpentligvis merke på klærne etterhvert.
Vurderer å prøve meg på en smoothie, jeg stikke på kjøkkenet...hihi! Den skal være på MAX 5 karbs. Kan bli int! Kom på at jeg burde kjøpe meg en ny kjøkkenvekt!
Kanskje hver 14. dag eller noe sånt? Jeg synes det er greiere å veie meg, hvertfall i starten. At jeg minsker i omfang vil jeg forhåpentligvis merke på klærne etterhvert.
Rettelse, det heter ikke forhåpentligvis! At jeg minsker i omfang merker jeg etter en stund! :p
Kom endelig i ketose i går kveld - deilig:) Har vært små sulten i ett par dager nå, men regner med den blir borte nå.
Er dere frysene på noe godt, så spis fleskesvor - kan spise så og si ubegrensa av det....eller skjær skiver av en gulost:)
Andre dag i dag! Her er min motivasjon:
Frokost: Egg og bacon, evt med salat
Lunch: Hjemmemixet kyllingsalat med fet dressing (stekte kyllingbiter, squash, tomat, valgfri salat, paprika og en dæsj med sitron eller eddik.)
Middag: Kjøtt og grønnsaker. Forskjellige kyllingretter, fet fisk, biffkjøtt og svin.
Kveldsmat: Egg med noe grønt ved siden av.
Wonder woman
03-01-13, 10:08
Kroppen har begynt å kvitte seg med vann -1,3 kg. Jeg er langt unna ketose enda tror jeg, men dette kjennes bra ut! Nå skal jeg trene!
Sjøstjerne
03-01-13, 10:32
Skal sjekke ketose i kveld, men er på 63.9 kg juhu haha. Så jeg har vel kvittet meg med litt vann.. I kveld skal jeg hente blenderen min og protein pulveret mitt, det gamle med litt for mye karbs, å begynne å blande meg gode morgen smoothier. Noen som har noen idea for bra fett å ha i smoothier? Kokosolje stivner vel?
ja, da var jeg endelig i gang jeg og. Første dag i dag, så veldig spent på hvordan det går! Satser på at det kommer til å gå over all forventning! :)
Veide meg til morgen i dag, og utgangspunktet var ikke så ille som fryktet heldigvis! Hadde ikke gått noe opp i jula, enda vi har kosa oss max, og jeg har spist alt mulig siden jeg visste jeg skulle starte nå. Så da er målet ned 11 kg. Hvis jeg klarer 10 så er jeg kjempe fornøyd, så tror nok det er hovedmålet ;)
Tror jeg legger opp til litt for mager kost med litt lite fett.. Dette er vel ikke noe særlig? Er det noe jeg kan kjøpe på butikkene her (evt innvandrerbutikker) som jeg kan ha i maten som gjør den fetere?
jeg er litt ny på diett.no så lurer på når jeg legger inn hva jeg spiser i dag og under dette så er det en oversikt over hele uken under. Det skal jo helst være fordelt med fett 75%, protein 20% og karb 5%.. Er det noen måte jeg kan se dette på? evt hvordan det regnes ut... :)
ja, da var jeg endelig i gang jeg og. Første dag i dag, så veldig spent på hvordan det går! Satser på at det kommer til å gå over all forventning! :)
Veide meg til morgen i dag, og utgangspunktet var ikke så ille som fryktet heldigvis! Hadde ikke gått noe opp i jula, enda vi har kosa oss max, og jeg har spist alt mulig siden jeg visste jeg skulle starte nå. Så da er målet ned 11 kg. Hvis jeg klarer 10 så er jeg kjempe fornøyd, så tror nok det er hovedmålet ;)
Tror jeg legger opp til litt for mager kost med litt lite fett.. Dette er vel ikke noe særlig? Er det noe jeg kan kjøpe på butikkene her (evt innvandrerbutikker) som jeg kan ha i maten som gjør den fetere?
Hva pleier du å spise da??? lettere å se om du kan legge til mere fett hvis du skriverr en typisk dagsmeny :)
Jeg for min del har omelett med bacon og fløte i til frokost, salat med kylling, ost og egg med dressing som er en blanding av vanlig dressing og rømme til lunch. Middagen varierer, men er en type kjøtt, salat og blomkål. Er jeg sulten på kvelden så spiserr jeg en skive av nøttebrødet til Nannah med en brieost på :) I tillegg har jeg med meg litt svor og paranøtter i veska om jeg skulle bli litt småsulten
Hvordan går det med dere? Jeg skal sjeke ketose i kveld, men målet er at jeg skal være i ketose senest fredag OBS: det er i morgen det :) Har hittil i dag spist salat på jobben, og spiser nå en skål med moste bær, med "hard" kokosmelk og litt fløte og linfrø i. Skulle egentlig gå meg en tur før jeg hentet ungene, men trøttheten (event. latskapen) tok overhånd. Dere må tvinge meg senere i kveld til å trene litt!
Da har jeg endelig startet og dessverre så har 6 mnd med søppelmat og tunge tider gjort negativ utslag siden 28.05.12 som er sist registrert målinger :(
Vekt: 105,2 kg (+7 kg) :(
Mage: 114 cm (+7 cm)
Bryst: 120 cm (+9 cm)
Rompe: 118 cm (+8 cm)
Lår: 72 cm (+3 cm)
Overarm: 41 cm (+3 cm)
Hals: 41 cm (+2 cm)
En uke til neste sjekk og da er det bare målene jeg sjekker. Kommer ikke til å veie meg mere enn 1 gang i mnd (om jeg klarer det), for jeg blir dessverre ofte besatt av vekten.
Ketose er planen å være i og sjekke søndag eller mandag. Tipper det tar noen dager å bli kvitt innvendig søppel ;)
Da har jeg endelig startet og dessverre så har 6 mnd med søppelmat og tunge tider gjort negativ utslag siden 28.05.12 som er sist registrert målinger :(
Vekt: 105,2 kg (+7 kg) :(
Mage: 114 cm (+7 cm)
Bryst: 120 cm (+9 cm)
Rompe: 118 cm (+8 cm)
Lår: 72 cm (+3 cm)
Overarm: 41 cm (+3 cm)
Hals: 41 cm (+2 cm)
En uke til neste sjekk og da er det bare målene jeg sjekker. Kommer ikke til å veie meg mere enn 1 gang i mnd (om jeg klarer det), for jeg blir dessverre ofte besatt av vekten.
Ketose er planen å være i og sjekke søndag eller mandag. Tipper det tar noen dager å bli kvitt innvendig søppel ;)
Helt supert! Gleder meg til å følge deg på veien!
Støtt deg til forumet, få tips og råd, få ut litt frustrasjon her om det trengs. Noen ganger koster det mye å motstå fristelser, og det kan være frustrerende med alle spørsmål og meninger fra andre.
Kvalme, svimmelhet, dårlig ånde, trøtthet og hodevondt. Velkommen skal du være kjære ketose, vi skal bli bestevenner du og jeg de neste månedene. Du skal få tømme mine lagre og tære på det ekstra kvapset på min kropp.
Jeg gikk tur i går, føler jeg burde gjøre noe i dag også, men kjenner meg helt tappet for energi. Hva hadde dere gjort?
Hei igjen!
Hvor bra er det å følge sin egen BMI?
Jeg ligger nå på 34, som ja er over, men tenker sånn i forhold til kroppsbygning osv?
Jeg er 164 cm, og per i dag 92 kg, vil det da si at jeg likevel bør komme meg ned i et par å 60 kg, dermed BMI på 22? Tror ikke jeg har veid det siden begynnelsen på ungdomsskolen.
Jeg brukte nå denne: http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html
Jeg er jo i første omgang fornøyd om jeg kommer meg ned til 82, deretter 75 så ca 70! Kan jo selvfølgelig se det litt etterhvert også, ta det steg for steg.
Sjøstjerne
03-01-13, 21:30
Herregud for en dag. Tante rød har ankommet, knekkebrødene gikk rett vest, jeg stakk en sprøyte gjennom fingeren og er piss lei egg, håper på bedre dag i morgen, å håper den nye fancy multi tool stavmikser vidunderet mitt kommer snart, å protein pulveret.
håper dere har hatt en fin dag, nå legger jeg inn årene for i dag..
superhannahh
04-01-13, 02:18
Jeg er også en januarstarter, og prøver ut for første gang lavkarbo! Jeg starter treningen den 15. Januar, men jeg lurer på: Hvor ofte bør jeg trene (treningstudio/gruppetimer) i begynnelsen for å ikke miste motet? Hvor ofte trente dere da dere startet?
Jeg veier pr idag 86 kilo (174cm), og vil nok ta hver kg av som en seier. Men målet i første omgang er å ta av 15/16 kg.
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wvBRLIi/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvBRLIi/)
Wonder woman
04-01-13, 08:42
Sjøstjerne: Håper dagen i dag blir bedre!
superhannahh: Kjenn på kroppen hva den sier i begynnelsen.
Jeg er ikke i ketose enda, og det er min egen skyld. Bommet så til de grader på middagen i går - det ble svartsvidd og da ble det ost og kjeks i stedet:o
Idag blir nok dagen tenker jeg med trening og sykkeltur og skikkelig mat:heia:
Hva pleier du å spise da??? lettere å se om du kan legge til mere fett hvis du skriverr en typisk dagsmeny :)
Jeg for min del har omelett med bacon og fløte i til frokost, salat med kylling, ost og egg med dressing som er en blanding av vanlig dressing og rømme til lunch. Middagen varierer, men er en type kjøtt, salat og blomkål. Er jeg sulten på kvelden så spiserr jeg en skive av nøttebrødet til Nannah med en brieost på :) I tillegg har jeg med meg litt svor og paranøtter i veska om jeg skulle bli litt småsulten
jeg hadde første dag i går, så har ikke helt kommet inn i hva jeg skal spise fremover :)
Ut i fra din meny så hadde jeg tenkt å legge meg på noe lignende i hvert fall til frokost og lunsj. Middag blir jo bestående av kjøtt og noe grønnsaker. Skal lære meg å lage litt sauser ol etterhvert. Kvelds spiser vi sjelden da vi spiser middag sent. I tilfelle jeg er litt sulten har jeg laget noen lapper jeg kan ta med litt pålegg på.
Gleder meg til å komme i gang ordentlig! :)
Da bumper jeg inn her jeg også!
Har gått på moderat lavkarbo i litt over et år for å forebygge ekstrem migrene, og det har jeg også klart, til en viss grad.. Mye mindre og svakere anfall enn tidligere, og merker det veldig godt på både kroppen og migrenen hvis jeg skeier ut.
Gikk i starten ned 10kg, men etterhvert har jeg gått 5 av de opp igjen.
Har lest litt på ketolyse og funnet ut at dette er noe for meg! Skal ned ca. 10kg fra der jeg er nå.. Håper litt at mitt vanlige lavkarbokosthold kan gjøre overgangen til ketose enklere.. (?)
Supert at det finnes et forum hvor vi kan hjelpe og støtte hverandre!
Regner selv med å være i ketose i løpet av neste uke, og kjenner på at det kan hjelpe med litt støtte og måltidsforslag for variasjon etterhvert!
Jeg tenkte forøvrig å ha veiedag fredag, det er så mye mer oppløftende dersom helga skulle komme med mer fristelser enn planlagt (selvom jeg selvfølgelig ikke skal gå på de).. Jeg både veier og måler.. Skal man lage en egen tråd for dette eller skal man skrive inn fortløpende her?
Jeg tenkte forøvrig å ha veiedag fredag, det er så mye mer oppløftende dersom helga skulle komme med mer fristelser enn planlagt (selvom jeg selvfølgelig ikke skal gå på de).. Jeg både veier og måler.. Skal man lage en egen tråd for dette eller skal man skrive inn fortløpende her?
kan vi ikke bare skrive alt inn:) Blir liksom så mange steder å holde styr på tihi.
Jeg veide forøverig 98,7 da jeg startet 1/1-13 kan legge ut fullstendig liste over mine cm senere i dag når jeg kommer hjem. Har også planer om å ha veiedag tirsdager og måle meg 1 gang i månden. Har en drøm om å komme ned til 75 kg innen sommer'n men det skal vel kanskje holde hardt :o
TrillTrall
04-01-13, 13:17
Hei igjen!
Hvor bra er det å følge sin egen BMI?
Jeg ligger nå på 34, som ja er over, men tenker sånn i forhold til kroppsbygning osv?
Jeg er 164 cm, og per i dag 92 kg, vil det da si at jeg likevel bør komme meg ned i et par å 60 kg, dermed BMI på 22? Tror ikke jeg har veid det siden begynnelsen på ungdomsskolen.
Jeg brukte nå denne: http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html
Jeg er jo i første omgang fornøyd om jeg kommer meg ned til 82, deretter 75 så ca 70! Kan jo selvfølgelig se det litt etterhvert også, ta det steg for steg.
På 70 har du en bmi på 26, tilsvarende lett overvekt, men om du trives godt på både 70 og 75 kg så ser jeg ingen grunn til at du skal tyne deg ned på 60. :) Om alt ligger på magen (=farlige kilo!) er det jo også noe annet enn om det er mer jevnt fordelt over hele.
tar dere de pillene som er anbefalt?
lillemor74
04-01-13, 13:52
Hei hei :-)
Jeg er ny her inne, startet på lavkarbo 1.januar.. har ett ønske om å gå ned mellom 15-20 kg, håper så inderlig jeg klarer det.
Er helt ny på dette, men har lest meg opp før jeg begynte...så har litt peiling på hva man kan putte i seg og ikke, men håper å finne mange fine tips og kanskje noen oppskrifer her inne :)
Heisann.. Første veie-måledag for meg i dag, og starten på ketosedietten.. Har ikke så store mål for neste uke, tenker det vil ta litt tid å komme inn i det..
Er egentlig litt redd for å legge ut målene mine, da jeg ser noen av de andre her inne veier en del mer enn meg selv.. Jeg har ikke mange kg. å miste, men jeg vil ned 9 fra der jeg er i dag.. Jeg hører ofte at 'du trenger jo ikke å gå ned du', og er redd for at andre inne på forumet også skal komme med den samme leksa.. Verdens Helseorganisasjon mener at økt risiko for hjerte og karsykdommer begynner fra 80 cm rundt midjen for kvinner, og jeg er godt over det. For meg handler det ikke om å komme inn i size zero, men å ha en sunn kropp å bo i.
Håper det er forståelse for at benbygning har mye å si for hva som er trivsels- og målvekt.. Jeg har jobbet mye med meg selv for å gjøre dette, og satser på at alle kan være med på å motivere hverandre, uansett om målet er 5, 10 eller 30 kg. å gå ned.. Synes det er viktig å se på hverandre som forbilder fordi vi tar tak i kostholdet, uansett hva den enkeltes mål er..
Okai.. *pust* Here it goes..
Vekt: 74 kg
Hals: 32 cm
Arm: 28,5 cm
Bryst: 79 cm
Midje: 87 cm
Hofter: 99 cm
Rumpe: 104 cm
Lår: 60 cm
Liv/hofte: 0,9
For meg er det viktigere å måle enn å veie (selvom vektnedgang selvfølgelig er en motivasjon). Det er viktigere å være sunn i kroppen sin enn å veie så og så mange kilo. Egen erfaring har vist at dersom vekta står stille har man ofte minsket i cm. rundtomkring, og ved å måle meg holdes inspirasjonen ofte selvom vekta står stille noen veiinger, kan være et lite tips til andre også kanskje? :) Håper flere etterhvert legger ut mål enten vekt eller kroppsmål slik at vi kan oppmuntre hverandre enda mer!
Langt blogginnlegg, håper på positive svar :)
tar dere de pillene som er anbefalt?
Bruker ikke ketosepiller selv, Tristhin.. Satser på at det går bra uten. Skjønte egentlig ikke helt hva de skulle være godt for, fikk bare med meg at det var nevnt i ketolyseboka, og deretter sagt at det skulle gå greit uten.. Har forøvrig kjøpt ketosticks og tenker å sjekke i løpet av neste uke.
Jeg tar de pillene som er beregnet for Ketolysekuren :)
Lillemor74: Velkommen skal du være og lykke til med vektnedgangen. :)
Turkisa: Her kan alle være med uansett om man skal ned 5kg eller 50 kg. Vekt er bare ett tall, er jo hvordan man føler seg som er viktigst (mener nå jeg da). Hjertelig velkommen skal du ogs være iallefall:)
Marit R, tusen takk. Jeg innrømmer gjerne lettelsen nå..
Men de pillene, har du kjøpt de på nettet? Kanskje jeg ikke helt har forstått greia med de pillene, hvorfor skal man ta de egentlig?
Sjøstjerne
04-01-13, 19:39
Høres ut som alle er bra i gjenget! I dag kom jeg for første gang inn i en kjole i størelse 36, den var ikke flatterende, men for femti kr er det en bra slanke kjole. Skal ta bilder neste tirsdag. Nå har jeg laget en easy living lavkarbo sjokolade kake, skeier ut med den i helga for å holde tante rød i godt humør. Ha en fin dag!
Marit R, tusen takk. Jeg innrømmer gjerne lettelsen nå..
Men de pillene, har du kjøpt de på nettet? Kanskje jeg ikke helt har forstått greia med de pillene, hvorfor skal man ta de egentlig?
Ja jeg kjøpte de på Ketose.no - tror det var ei slags startpakke :)
Her er hva Torkil sier ang tablettene:
Hvorfor skal man ta tabletter i forbindelse med kuren?
Tablettene inneholder mineraler og vitaminer som har effekt på fettforbrenningen og stoffskiftet. Det er tatt høyde for hvilke vitaminer og mineraler som forekommer i kuren og hvilke det er vanskelig å dekke behovet for. Det er viktig at man tar tablettene for å unngå bivirkninger at ketosen. På grunn av forskyvninger i saltbalansen i overgangen mellom vanlig forbrenning og ketose, kan man oppleve leggkramper og hjertebank hvis man ikke tar ketolysetablettene. I boken er betydningen av alle vitaminene og mineralene grunndig forklart. Jeg må således sterkt anbefale å ta ketolysetablettene når man er på ketogen diett.
Kvalme, svimmelhet, dårlig ånde, trøtthet og hodevondt. Velkommen skal du være kjære ketose, vi skal bli bestevenner du og jeg de neste månedene. Du skal få tømme mine lagre og tære på det ekstra kvapset på min kropp.
Jeg gikk tur i går, føler jeg burde gjøre noe i dag også, men kjenner meg helt tappet for energi. Hva hadde dere gjort?
Nå er det jeg som er i avrusingshelvette :( Hodepine, småuggen i magen, svetter og kaldsvetter, skjelver i kroppen og STORE humørsvinginger. Jeg er heldigvis ikke sulten, det er positivt :) Tipper jeg er i ketose søndag eller mandag. Trening blir det ikke før hodepinen er borte, håper på neste uke. Sukkeravrusning er faktisk værre enn å slutte å røyke, jeg har prøvd begge deler ;)
Høres nesten ut som du er i ketose allerde tihi:D
I dag som det er fredag unnet jeg meg noen pils ekstra. Jeg vet på forhånd at øl ikke inneholder overdrevent mye med karbohydrater. Derfor mener jeg at pils ikke vil sette ketolysen tilbake. Jeg vet imidlertid at jeg får i meg mange kalorier. Men med et nokså kalorifattig kosthold, som jeg ellers har, vil jeg nok ikke legge noe særlig merke til de negative effektene av alkohol. Hva tenker dere om dette?
Hvis du kjører ketolyse så er det greit å holde seg unna øl da dette fort vekk har 16 karbo i en halvliter og det er faktisk dagsbehovet vet ketolyse, så jeg hadde holdt meg langt unna øl og heller tatt meg ett glass rødvin.
Og det er vel ikke akkurat kalorifattig kosthold vi spiser men riktig så fettholdig ;)
MaritR: Men er det mulig? Jeg startet i går...?
Pinng: Jeg mener at har du lyst å kose deg en fredagskveld, så er trivsel viktig for kroppen ;) Er du heldig er du i ketose i morgen, men er du ikke så er det ikke krise, bare å fortsette å spise vanlig i morgen :)
MaritR: Men er det mulig? Jeg startet i går...?
Pinng: Jeg mener at har du lyst å kose deg en fredagskveld, så er trivsel viktig for kroppen ;) Er du heldig er du i ketose i morgen, men er du ikke så er det ikke krise, bare å fortsette å spise vanlig i morgen :)
Jepp helt klart mulig. Jeg var i ketose kvelden på dag 2 og har mange av de samme symtomene som du har:)
Sist jeg var i ketose slet jeg med fryktelig dårlig ånde, det har jeg ikke fått ennå. Kanskje jeg skal sjekke før jeg legger meg, hadde vært greit å vite ;)
Sist jeg var i ketose slet jeg med fryktelig dårlig ånde, det har jeg ikke fått ennå. Kanskje jeg skal sjekke før jeg legger meg, hadde vært greit å vite ;)
Vademecum. Det hjelper ikke bare mot dårlig ånde, men mot uren hud generelt. Det er 40kr. for ei lita flaske, men den flasken holder lenge. Bruk ren vademecum for å fjerne kviser, fotsopp eller andre hud-irritasjoner. Men ikke glem å bruke tanntråd! :)
Hvis du kjører ketolyse så er det greit å holde seg unna øl da dette fort vekk har 16 karbo i en halvliter og det er faktisk dagsbehovet vet ketolyse, så jeg hadde holdt meg langt unna øl og heller tatt meg ett glass rødvin.
Og det er vel ikke akkurat kalorifattig kosthold vi spiser men riktig så fettholdig ;)
Takk for tipset. Jeg drikker Lite-øl om det har noe å si. Er veldig glad i å feire ting med øl, selv om det ikke er så stort. Det har på en måte vært belønningen min når noe positivt skjer i livet mitt.
Wonder woman
04-01-13, 23:37
Sukkeravrusning er faktisk værre enn å slutte å røyke, jeg har prøvd begge deler ;)
Det er jeg helt enig i!
MaritR: du hadde rett, jeg er i ketose etter to dager :) Flott rosa farge, litt mørk kanskje og det indikerer litt lite vann og jeg har hvert fall fått i meg over 2,5 liter i dag, så lurer på hvor mye jeg bør få i meg for at kroppen min blir fornøgd.
Sjøstjerne, så bra! Bilder underveis er alltid veldig gøy. Ikke minst for å holde seg stabil når man har kommet til mål!
MaritR, hadde helt glemt at det var vitaminer som skulle hjelpe kroppen å takle ketosen bedre. Skjønner at jeg må gå tilbake i boka og lese litt mer og bestille meg de forskjellige boksene.. Jeg trodde for øvrig aldri i verden at du kunne ha rett om å komme så raskt i ketose. For moro skyld sjekket jeg selv; spiste rundt 20gr kh i går selv om jeg ikke bevisst spiste få kh, og ca. 10 i dag. Stixen gav utslag nå tre timer etter middag. WOW!
Må si det ikke var spesielt enkelt da sambo kjøpte seg fullt opp med burger-meny under en lenger kjøretur i dag.. Fastfood har aldri luktet så godt før, men jeg er veldig glad for at jeg ikke ga etter nå, da ☺
Gratulerer til alle oss som har kommet i ketose - det er en bekreftelse på at vi gjør ting riktig.:D
Flott jobba turkisa som klarte å motstå burgerfristelsen, jeg jobbet dugnad på kjøkken i går og solgte vafler og pølser men klarte å holde meg unna fristelsen ved å ikke prøvesmake :D faktisk litt stolt over meg selv på det tihi. Hadde med meg svor og nøtter i veska incase jeg måtte ha noe å putte i munnen.
Dere er super flinke alle sammen!
Jeg er på min tredje dag nå :) Er veldig på å ta en dag av gangen. Nå tenkte jeg å gå meg en tur i dag, så jeg ønsker dere alle en herlig helg sammen med familiene deres! KLEM
Sjøstjerne
05-01-13, 10:48
Bra jobba til dere begge! MaritR og Turkisa, å gratulerer til alle som er i Ketose.
Det er jo veldig viktig å kunne motstå fristelser for å nå ketose. Jeg finner meg selv i å sikle etter ting jeg i grunn IKKE liker! F.eks, har aldri vært noe spesielt begeistret for pølse, i sånne kiosker, aldri likt lukten, men da jeg begynte på Lavkarbo! Det luktet som det beste gourmet måltidet!
Har ikke selv sjekket om jeg er i ketose, må si hvis jeg er det så var overgangen smertefri, skal sjekke neste uke en gang.
Men jeg går ned, jevnt og trutt, en gram her og en gram der, hver dag. Så noe gjør jeg jo riktig. I dag kom stavmikseren min å! Juhu!
Nå er jeg på`n igjen med ketolysekuren. Jeg gikk ned 10 kg på denne kuren i oktober, men så gikk jeg tilbake til sjokolade, potetgull etc :(
Men NÅ er motivasjonen på topp fordi : JEG SKAL GIFTE MEG I MAI :D
Jeg startet på onsdag denne uken og kom i ketose allerede på torsdag. Fra onsdag (88kg) viste vekten i dag 84,9kg. Som forrige gang så raser jeg ned i vekt de to første ukene. Hodepinen er der hele tiden, men er veldig obs på å få i meg masse vann og det hjelper.
Jeg gleder meg til å skravle med dere de neste månedene, denne gangen SKAL jeg holde ut!!!
Sjøstjerne
05-01-13, 11:22
Veldig bra å ha en god motivasjon, men du må jo å prøve å kartlegge hva som fikk deg av lasset forrige gang, å kanskje heller prøve å finne noe varig, istedenfor å se på dette som en kur? Det er da de fleste sprekker.
Selvfølgelig er det veldig bra å være slank til brylupsdagen, men hva skjer etter det?
Det hjalp meg veldig, jeg har også en fortid med gjentatte slankekurer, men av og til er det nesten det man må igjennom også, for å finne det som funker. Hvis du ikke greier å holde en slankekur, så er det to problemer: Kuren eller disiplinen.
Gratulerer med forlovelsen! Å gleder meg til å høre om tiden fremover mot den store dagen!
Gratulerer med giftemål i mai og håper og tror du skal klare å komme ned til den vekta du ønsker.
Hver gang jeg går på en slags slankekur så er det med liv og lyst helt til den ene utskeielsen tar den andre :S Denne gangen er vi noen flere på jobben som skal ned i vekt. De andre er på lavkalori og jeg på lavkarbo....Og ønsker veldig å bevise for de at lavkarbo er den beste slankemetoden siden de ikke har noe tro på det:eek:. Dessuten så har jeg laget meg en blogg denne gangen for å skrive ned dag for dag hvordan det går. Jeg har som motto denne gangen "en dag av gangen" og tror jeg må ta en dag av gangen og glede meg over hvert gram jeg går ned :)
Synes det var bra jobbet av deg også MaritR, stå en hel dag blant vafler og ikke ta en smak engang!
Takk Sjøstjerne, ble litt overrasket selv over denne overgangen. Har hatt litt vondt i hodet og følt meg litt hanglete, men er egentlig positivt overrasket. Og nå vet jeg jo også hvorfor jeg føler meg litt utafor, så da er det enklere å komme seg ut også. Har for øvrig bestilt ketolysetablettene etter å ha lest litt mer i boka.
Silje1979, gratulerer så mye med bryllup, og velkommen inn :) Selv er planen lavkarbo igjen når jeg når målet, synes det er et helt supert kosthold hvor jeg kan forholde meg til den maten jeg liker best. Tenk på stakkars de som er på lavkalori som må forsake både bacon, smør, fløte i sauser etc… Har prøvd ut GR, og det ble bare ganske trist, jeg er alt for glad i ovennevnte ingredienser i matlaging!
Blir spennende å se om du klarer å omvende de på jobben, MaritR! Er bloggen privat, eller er det mulig å få ta en titt?
Happy lørdag alle sammen :) Gratulerer med bryllupsplaner Silje1979 :)
Har en variabel lørdag. Å være i ketose er en tøff situasjon, kroppen min kvitter seg med søppel, ergo flying på do :p Hodepine, svetter og er slapp :( Passer på å få i meg mye kaldt vann og håper det skal gjøre underverker på hodepine og ikke minst varm kropp ;) Hadde planlagt å rydde og vaske hus, men tror det blir med rydding i dag og vasking i morgen. Har delvis ryddet bort jula, tar nå en Tour The ski pause :D
I dag er jeg litt matlei igjen...spiste noen reker, litt majones, eggerøre, halv kyllingfilet fra i går og to skiver ost til frokost. Dag tre...skal ærelig innrømme jeg er litt demotivert i dag. Dermed en større bragd i morgen når jeg kom meg gjennom denne dagen :P
I dag er jeg litt matlei igjen...spiste noen reker, litt majones, eggerøre, halv kyllingfilet fra i går og to skiver ost til frokost. Dag tre...skal ærelig innrømme jeg er litt demotivert i dag. Dermed en større bragd i morgen når jeg kom meg gjennom denne dagen :P
Dette opplevde jeg også når jeg tok ketolysekuren sist. Skikkelig matlei!! Men nå har Nannas knekkebrød vært en livredder, og det er pga disse at jeg tror at jeg klarer kuren denne gangen. Disse er så gode å ha til frokost og til kvelds.
Når jeg får lyst på potetgull så gjør jeg følgende:
- enten lager jeg kyllinglår med salt, pepper og masse paprikakrydder på
- eller jeg skjærer norwegia i tynne skiver, putter i ovnen på 200grader - og vips har man noe å knaske på :D
Wonder woman
05-01-13, 20:05
Usikker på om jeg er i ketose. Kroppen kjennes helt super ut. Jeg blir ikke tom for energi - type duracell kanin og finnes ikke sulten. Idag har jeg bare spist frokost - den var riktig nok meget solid. Nå skal jeg fylle på meg litt Thailandsk kyllingsuppe og sitte med bena på bordet litt.
Hei på dere! Håper det er greit at jeg deltar? :blomster:
Jeg er helt ny og startet med keto den 3.januar. Midt i uka fant jeg altså ut at jeg skulle begynne. Jeg har tidligere lest en del om kuren, men da jeg startet merket jeg at jeg fikk enkelte problemer. Tror foreksempel at jeg kanskje må kjøpe meg en kjøkkenvekt? Hittil har jeg prøvd å regne på det sånn ca hva jeg får i meg for hvert måltid, men jeg tenker kanskje at en kjøkkenvekt vil være bedre å bruke til denne kuren, eller?
Et annet problem jeg muligens har er trening. Trener dere? Er det mulig å gå ned uten trening? :rodme: Tenker førsteinntrykket mitt sank noen hakk med det spørsmålet, men jeg har nemlig et lite problem. Dvs. Jeg sliter med PTSD og sosial angst og kommer meg ikke så ofte ut døren. Jobber med saken selvsagt
(får hjelp altså), men har et håp om at jeg kanskje vil føle det blir lettere med trening etterhvert om jeg ser at vekten minker litt til å begynne med.
Så... Jeg lurer på om det i det hele tatt er noe håp for meg? :kadetgaar Kan man gå ned i vekt, uten trening - til å begynne med?
Smalasussie
05-01-13, 23:12
Jeg slenger meg også på! Har faktisk aldri slanket meg før, men nå må jeg ned 15 kg, og håper at det å kutte karbohydrater vil hjelpe!
Sjøstjerne
06-01-13, 02:13
Tror foreksempel at jeg kanskje må kjøpe meg en kjøkkenvekt?
Et annet problem jeg muligens har er trening. Trener dere? Er det mulig å gå ned uten trening? :rodme: Tenker førsteinntrykket mitt sank noen hakk med det spørsmålet, men jeg har nemlig et lite problem. Dvs. Jeg sliter med PTSD og sosial angst og kommer meg ikke så ofte ut døren. Jobber med saken selvsagt
(får hjelp altså), men har et håp om at jeg kanskje vil føle det blir lettere med trening etterhvert om jeg ser at vekten minker litt til å begynne med.
Så... Jeg lurer på om det i det hele tatt er noe håp for meg? :kadetgaar Kan man gå ned i vekt, uten trening - til å begynne med?
Kjøp kjøkkenvekt! Jeg hadde ikke kjøkkenvekt før,. men kjøpte en søt liten sak på tilbords, de har små, rektangulære vekter, i søte farger. Vet ikke hva jeg gjorde før den!
Når det kommer til trening, jeg gikk ned en god del uten å trene, går fortsatt ned uten å trene. Men jeg har en forhåldsvis aktiv livsstil. Mye turer og jeg har en aktiv jobb, eller hadde, student nå.
MEN! Du får MYE ut av trening! Gå til innkjøp av noe til å ha hjemme! Jeg står opp hver morgen og tar en økt med Jillian's 30 days shred! Du finner den på youtube. Alt du trenger er en matte, helst, og ett par lette vekter. Du kan bruke flasker fylt med vann også, men jeg gikk til innkjøp av manualsett, å bruker kun vektstengene til øktene.
av og til tar jeg å en intervall økt, med hoppetau uten tau. Begynne med 20-30sek hopping. Lat som du hopper tau, så 40-30 sek pause. Du må gi maks når du hopper, dette brenner fett som rakkeren, å det er ingen unnskyldninger for ikke å gjøre det :-P:-P jeg har gjort det på bad og styrhus, så det kan gjøres over alt. Du trenger ikke mere en femten min heller.
Du kan gå ned uten å trene, men du får mye igjen for treningen, du strammer opp. Jeg så begynnende six pack før jeg ble lat og hoppet av 30 days shred.
Velkommen skal du være! Her får du hjelp, støtte og motivasjon!
Wonder woman
06-01-13, 09:10
Da er jeg også i ketose. Jeg har ligget i en pøl av svette i natt og har ganske så solid hodepine nå. Vekten viser også 2 kg mindre enn mandag:D 500 gram igjen til delmål 1 :heia:Det har ikke blitt så mye trening som jeg hadde håpet på denne uken jeg har kost meg med ungene for de har hatt juleferie. I morgen begynner de på skolen og da skal jeg begynne å trene.
Lullapie: Jeg har ikke mulighet til å trene på treningsenter så jeg trener hjemme. Det finnes mange dvd er å velge i jeg liker Jillian Micheals- 30 day shred er veldig bra! Jeg skal gjøre det programmet hun har som heter body revolution.
Dere er jo superflinke alle sammen!
Lullapie, anbefaler deg en kjøkkenvekt. Jeg synes det er vanskelig å forholde meg til vekt før jeg får et forhold til det på forskjellige matvarer. Med vekt tar det ikke lange tiden før du vet ca. hvor mye en tomat veier, hvor mange skjeer 100gr. rømme er, hvilken finger som måler 100gr. agurk osv. Jeg har en bok hvor jeg skriver ned alt jeg spiser, og der har jeg også skriver ned kh-innhold i de matvarene jeg liker og bruker. Skriver eks. at jeg spiste 100 gr. rømme, hvor mange ss det var og hvor mange kh det var. De tomatene jeg kjøper er alltid litt under 200 gr. da vet jeg at en halv tomat alltid er under 100. Tanken er at hvis jeg gjør dette i to uker f.eks. kan jeg bruke dette videre for enklere å forholde meg til å lage mat, jeg ønsker ikke å gå å veie hele tiden jeg er på ketose.
Planen i starten er for meg å trene to ganger i uka, siden jeg trener organisert og er nødt til å være med på et visst antall treninger. Skal sjekke ut 30 days shred når kroppen har stabilisert seg! Ellers har jeg et lite må om ikke ha bruk for treningsstudio. Jeg har dyre ski, dyr sykkel og dyre løpesko som jeg planlegger å bruke. Jeg har vært støttemedlem på et treningsstudio en stund og og tenker å legge de pengene i en krukke som skal gå til klær når jeg er ferdig og har holdt meg nede en liten stund.. Er jo godt vant med at de 500kr. trekkes fra konto allikevel, så det skal ikke bli så vanskelig..
I dag skal jeg lade opp til uken som kommer, også skal jeg ta 'før'-bilder! Ha en fantastisk fin søndag alle sammen!
Sjøstjerne
06-01-13, 14:55
Egg og bacon til frokost, å første dagen med 30 days shred etter laaang pause, pluss yoga. Føltes UTROLIG bra. Vekten har stabilisert seg på 63kg!
Huff, håper ketoseforma bedrer seg for i dag har jeg det ikke bra. Eneste positive er at jeg ikke er sulten ;) og er ikke snophungeri ;) Drakk 1 glass Pepsi Max og det var sinnsykt søtt, så det frister ikke :) Hovedutfordringen min er flygingen på do, men jeg vet at kroppen min kvitter seg med søppel, så jeg prøver å holde motet oppe :)
så moro å se at vi er blitt så mange her! :) Gratulerer til alle som er kommet i ketose. Måtte sjekke i sta jeg også når jeg leste om alle dere som hadde kommet dit allerede, og jaggu ble stripsen lilla! :) Jeg har ikke merket at jeg er kommet i ketose faktisk, så var veldig overasket! :) Var i bursdag i går og det var heldigvis middag først med masse kjøtt! Dette hjalp litt på at jeg ikke kunne spise noe snop/kake eller de deilige kokosbollene som pleier være det!! Men, gikk faktisk bedre enn forventet! Har snikveid meg og ser ut som om det er ca 1 kg ned allerede! Så gleder meg til å sjekke til torsdag for å se om det stemmer! :)
Ser det er nevnt flere steder at man skal bruke kokosolje om man får i seg litt lite fett. Skal man ha dette i maten? Skulle gjerne hatt en oversikt som sa hvor mange % fett, protein og karb man fikk i seg hver dag jeg. Tror ikke jeg klarer å regne det ut selv gitt :(
Gleder meg til å følge dere alle og selv komme ned noen kg :)
Tusen takk for alle svarene! :smile:
Jeg skal kjøpe en kjøkkenvekt i morgen og kanskje finne en helsekost-butikk og se om de har diverse ingredienser jeg kan få bruk for.
Skal også sjekke ut Jillian's 30 days shred og kanskje spørre min mor om jeg kan overta hennes treningsutstyr som hun ikke bruker. :geip:
Jeg er sjenert av meg, så jeg får prøve å "kaste ut" samboeren min iblant så jeg får prøve meg på treningen.
Er forresten litt usikker på denne dietten i forhold til hjertet. Jeg fortalte legen min om at jeg skulle begynne på denne dietten, men hun ante ikke hva det var for noe og sa at det gikk sikkert fint. (Jeg tenker å bytte lege). - Men vet dere om det kan være farlig å spise slike mengder med fett når man går på blodtrykksmedisin? - Er det noe jeg børe spise mindre av/mer av? Min mor hevdet at blodårene ikke har godt av at jeg spiser masse fett, noe som gjør meg litt usikker...
Veide meg i dag og ble meget overrasket. Like før jul var vekten litt i overkant av 123kg. Jeg var i den tro at jeg hadde lagt på meg med all julematen og sjokoladen etter det, så jeg hadde ikke store forventninger da jeg stilte meg på vekta i dag. Til min forbauselse sto det 119kg. Er det mulig at jeg kan ha gått ned 4kg eller mer på kun 4 dager på lav-karbo?
Skulle gjerne hatt en oversikt som sa hvor mange % fett, protein og karb man fikk i seg hver dag jeg. Tror ikke jeg klarer å regne det ut selv gitt :(
Interessant spørsmål! Håper noen kan svare. :ja:
Forresten, godt jobbet med både lilla strips og avhold fra fristelser i besøk! :blomster:
TrillTrall
06-01-13, 20:12
Jeg er sjenert av meg, så jeg får prøve å "kaste ut" samboeren min iblant så jeg får prøve meg på treningen.
Jeg syntes også det var skikkelig kleint å skulle trene i samme rom som Lille Gubben satt og så på tv eller pusla med laptopen, men ga ham klar beskjed om at "om du flirer så flytter jeg meg inn på kjøkkenet!" Og han holder klokelig kjeft. ;) Han har jo ikke noe han skulle sagt, slappfisken som sitter der og ser på at jeg trener - han skulle trent litt sjøl! Nemlig. :ja:
Veide meg i dag og ble meget overrasket. Like før jul var vekten litt i overkant av 123kg. Jeg var i den tro at jeg hadde lagt på meg med all julematen og sjokoladen etter det, så jeg hadde ikke store forventninger da jeg stilte meg på vekta i dag. Til min forbauselse sto det 119kg. Er det mulig at jeg kan ha gått ned 4kg eller mer på kun 4 dager på lav-karbo?
Det er helt mulig! Forrige gang jeg startet denne kuren gikk jeg ned 9 kg på 1,5 uke. Helt sykt! Men husk at det er mye vann som forsvinner først.
Wonder woman
06-01-13, 20:38
For å finne ut hvor mye dere får i dere av fett, protein og karbohydrater så kan dere føre alt dere spiser inn på diett.no (http://www.diett.no) Det er gratis å registrere seg.
Wonder woman
06-01-13, 20:40
Jeg syntes også det var skikkelig kleint å skulle trene i samme rom som Lille Gubben satt og så på tv eller pusla med laptopen, men ga ham klar beskjed om at "om du flirer så flytter jeg meg inn på kjøkkenet!" Og han holder klokelig kjeft. ;) Han har jo ikke noe han skulle sagt, slappfisken som sitter der og ser på at jeg trener - han skulle trent litt sjøl! Nemlig. :ja:
Her har hverken mann eller unger lov å være tilstede når jeg trener. Ungene synes det er spennende, men jeg kunne klart meg uten kommentarene og har igrunn mer enn nok med å trene og ikke svare på alt de lurer på:o
TrillTrall
06-01-13, 20:43
For å finne ut hvor mye dere får i dere av fett, protein og karbohydrater så kan dere føre alt dere spiser inn på diett.no (http://www.diett.no) Det er gratis å registrere seg.
Nei, fra 1. januar koster det noen kroner i mnd faktisk.
TrillTrall
06-01-13, 20:44
Her har hverken mann eller unger lov å være tilstede når jeg trener. Ungene synes det er spennende, men jeg kunne klart meg uten kommentarene og har igrunn mer enn nok med å trene og ikke svare på alt de lurer på:o
Om jeg skal trene uten ungene og uten Lille Gubben får jeg nesten aldri trent, så de får bare finne seg i at mor peser og svetter på stua noen ganger i uka. :) Både trimsykkel, treningsmatte og div. manualer, vektstenger og vektskiver står/ligger på stua her. :D
Jeg og gubben var ute og gikk en lang tur i dag - var jo så deilig vær:) I morgen begynner spinningstimene igjen - gleder meg masse :) Er litt spent på hvordan det vil gå for jeg har aldri trent når jeg når jeg har gått på lavkarbo før. Ble ganske tom for energi på turen i dag (var kun oppover bakker):)
Nei, fra 1. januar koster det noen kroner i mnd faktisk.
Gjør det? Jeg betaler ingenting, men er mange år siden jeg registrerte meg.
Wonder woman
07-01-13, 00:09
Ser det er 7 dager gratis og så koster det 39 kr mnd etter det, men det er uansett et bra verktøy og billigere enn Lavkarboklubben. Du kan også bruke My fitness pal (http://www.myfitnesspal.com/) Det ligger endel norske matvarer registrert der.
3/1 : 88kg
7/1: 85,6 kg
Jeg skjønner det ikke, jeg veide 84,9 på fredag og har gått opp i løpet av helgen. Why :confused: Jeg følger kuren til punkt og prikke, trener og går turer ved siden av - og så går jeg opp?? Buhuuu..... Forrige gang raste jeg ned i vekt, det gjør jeg ikke denne gangen. Dagens klageinnlegg fra meg :snurt:
TrillTrall
07-01-13, 07:37
3/1 : 88kg
7/1: 85,6 kg
Jeg skjønner det ikke, jeg veide 84,9 på fredag og har gått opp i løpet av helgen. Why :confused: Jeg følger kuren til punkt og prikke, trener og går turer ved siden av - og så går jeg opp?? Buhuuu..... Forrige gang raste jeg ned i vekt, det gjør jeg ikke denne gangen. Dagens klageinnlegg fra meg :snurt:
700 g er å regne som en helt normal variasjon. Kommer an på om du har mye i tarmene, om du har samlet vann (spist mye salt i helgen?) osv.
Hvor der inne finner jeg det? Er medlem der, men er ganske fersk så mulig jeg ikke har kikket på riktig sted?
Wonder woman
07-01-13, 10:06
Du må registrere alt det du spiser og så kommer det opp et kake diagram på siden av hvor mye du har fått i deg av hva.
Ah, der fant jeg det! Tusen takk! Tror jeg har kikket meg litt blind der inne på karb at det andre glapp litt unna :p
Min mor hevdet at blodårene ikke har godt av at jeg spiser masse fett, noe som gjør meg litt usikker...
Med all respekt! Dette har ikke moren din så mye greie på som hun tror hun har! Selv fagfolk strides riktignok om dette, men så langt er det ikke fremkommet noe som ligner på bevis på at lavkarbokosthold fører til mer fett i blodet.
Du skal forresten ikke spise masse fett, bare nok til å få tilstekkelig energi. Og fett inneholder dobbelt så mye energi som sukker/karbohydrater pr vektenhet, så det er ikke veldig mye som skal til. Men din mor bekymret seg ikke for alt sukkeret du fikk i deg før altså?
Hei slenger meg med her, trenger all motivasjon jeg kan få :)
Skal ned 15-20 kg, håper jeg er like flink til å holde dietten som dere andre her inne :). Håper å være i mål til 1 juli :rolleyes:
Med all respekt! Dette har ikke moren din så mye greie på som hun tror hun har! Selv fagfolk strides riktignok om dette, men så langt er det ikke fremkommet noe som ligner på bevis på at lavkarbokosthold fører til mer fett i blodet.
Du skal forresten ikke spise masse fett, bare nok til å få tilstekkelig energi. Og fett inneholder dobbelt så mye energi som sukker/karbohydrater pr vektenhet, så det er ikke veldig mye som skal til. Men din mor bekymret seg ikke for alt sukkeret du fikk i deg før altså?
Tror jeg uttrykte meg litt feil, beklager. Jeg tenkte ikke å spise masse fett, altså. :smile: - men det føles slik iblant når jeg ikke har matlyst, men må allikevel spise. Jeg tror kanskje jeg får i meg for lite siden jeg både er sulten, men samtidig føler meg kvalm (tror det er bivirkninger fra tabletter) og dermed synes det er vanskelig å spise. :kadetgaar Får i meg to måltider om dagen.
Min mor var bekymret for blodtrykket mitt da hun nevnte det. (Spesielt siden hun visste at legen min ikke hadde peiling på dietten og kunne ikke svare på om det ville være farlig for meg). Joda, hun har tidligere kommentert de gangene jeg spiste is eller sjokolade, men generelt har jeg ikke vært noen stor-eter. Spiste lite, men feil mat. (Pasta, brød og ris).
Takk for svar forresten! :smile: Skal be mamma om å la være å bekymre seg/komme med kommentarer. :geip:
Sjøstjerne
07-01-13, 16:19
Jeg har fikset problemet med trening hjemme, gjør det før samboer står opp :P Er ett selvdisiplinert A-menneske, haha.
I dag har vært en ok dag, fikk i meg litt dårlig frokost, prot pulveret mitt har en del karber, venter fortsatt på nytt.
Men i dag har jeg fått kjøpt Chia frø, så skal lage meg grøt i morgen. Med duste prot pulver da men..
Fint å høre att det går bra med dere andre! Håper alle får inn litt trening å! Haha, jeg er støl, men glad! Trening gir deg mye tilbake!
Sjøstjerne
07-01-13, 16:21
Ser det er nevnt flere steder at man skal bruke kokosolje om man får i seg litt lite fett. Skal man ha dette i maten? Skulle gjerne hatt en oversikt som sa hvor mange % fett, protein og karb man fikk i seg hver dag jeg. Tror ikke jeg klarer å regne det ut selv gitt :(
Jeg bruker kokosolje i teen min :D
Du kan søke på tråden om MBC her inne. Magic bullet coffee. Kaffe (eller the, sjokolade) med kokosfett i. Husk å piske den ordentlig ;) Ikke godt med sånt fettlag oppå :p
Lykke til alle sammen, dette fikser dere. Og hvis det står stille/motivasjonen svikter anbefaler jeg å lese litt rundt her inne og få opp motivasjonen igjen. Masse flinke folk som er rååå på motivasjon :klem:
Sjøstjerne
07-01-13, 17:13
Wow! Sjekket MBC nå! Hvorfor har jeg ikke sett dette før!? Fantastisk! Perfekt for meg som ikke liker tung frokost, å som allerede har ett tettpakket program på morgenen!
Hvordan blander du det? Jeg kunne jo helt alt i blenderen, men den er så stor, har da to stavmiksere, ene med vanlig visp, funker det eller må jeg bruke den mikser delen med skjæreblad?
Velkommen skal dere være, dere som er nye her inne!
I dag er fjerde dagen min i ketose.. Synes det var litt vanskelig å planlegge mat på jobb, var konstant sulten selvom jeg spiste like mye som i helgen. Hadde heldigvis med krisemat. Kjenner jeg må lese litt mer i boka om mat for å få litt variasjon, men en grei idé jeg følger er å lage så mye middag at det blir lunch dagen etterpå og å lage ferdig lunch dagen før. Da gjenstår det bare å huske matboksen i kjøleskapet! Skal forøvrig inn på tupperware sine sider å se etter fiffige matboksløsninger med romdelere f.eks.
Har vært å kjøpt dosetter til alle pillene som snart kommer i posten, munnskyllevann og deo i dag. Haha! Føler på 'ketoselukta' både fra munn og kropp, selvom det sikkert bare er meg som merker det. Akkurat nå gleder jeg meg mest til sulten forsvinner.
Er det forresten noen som vet om det holder å ligge under 15kh eller om man må ha så nærme 15kh som mulig? Jeg sliter med å komme opp i såpass i løpet av dagen og lurer allerede nå på hva jeg skal gjøre den dagen jeg skal begynne å trappe opp!
Hvordan går det med dere andre i dag? :)
Velkommen skal dere være, dere som er nye her inne!
I dag er fjerde dagen min i ketose.. Synes det var litt vanskelig å planlegge mat på jobb, var konstant sulten selvom jeg spiste like mye som i helgen. Hadde heldigvis med krisemat. Kjenner jeg må lese litt mer i boka om mat for å få litt variasjon, men en grei idé jeg følger er å lage så mye middag at det blir lunch dagen etterpå og å lage ferdig lunch dagen før. Da gjenstår det bare å huske matboksen i kjøleskapet! Skal forøvrig inn på tupperware sine sider å se etter fiffige matboksløsninger med romdelere f.eks.
Har vært å kjøpt dosetter til alle pillene som snart kommer i posten, munnskyllevann og deo i dag. Haha! Føler på 'ketoselukta' både fra munn og kropp, selvom det sikkert bare er meg som merker det. Akkurat nå gleder jeg meg mest til sulten forsvinner.
Er det forresten noen som vet om det holder å ligge under 15kh eller om man må ha så nærme 15kh som mulig? Jeg sliter med å komme opp i såpass i løpet av dagen og lurer allerede nå på hva jeg skal gjøre den dagen jeg skal begynne å trappe opp!
Hvordan går det med dere andre i dag? :)
Hos www.alexi.no søker du på Laptop Lunchbox, der kjøpte jeg min og er veldig fornøgd :)
Du bør ligge så nærme 15 gr kh pr dag og det bør i hovedsak være grønnsaker/salat som er kilden.
Jeg tar ikke alle pillene, bare magnesium, men i tillegg tar jeg tran, metaformin (forebygger diabetes, som jeg ikke har men ligger i grenseland), D-vitamintilskudd og p-piller (PCOS).
Jeg har hatt en super matdag; spiste egg og bacon til frokost (2 egg og 150 gr bacon) kl. 08:30 og var ikke sulten igjen før kl. 14 og da spiste jeg en nydelig salat :) Nå kl. 17:30 spiste jeg laks og grønnsaker og er stappmett :) Blir ikke mere mat i dag, for www.diett.no sier at jeg har fått i meg 78% fett, 19% protein og 3% karbohydrater. 51% av fettet er baconet, så det var kanskje litt i meste laget :p
Kjenner til ketoseånde og kroppslukt. Denne gangen svetter jeg som en gris og jeg lukter STOR MANN, så dusjer og skifter t-skjorte flere ganger for dag. Ånden er heldigvis ikke et problem, ennå!
Hos www.alexi.no søker du på Laptop Lunchbox, der kjøpte jeg min og er veldig fornøgd :)
Du bør ligge så nærme 15 gr kh pr dag og det bør i hovedsak være grønnsaker/salat som er kilden.
Jeg tar ikke alle pillene, bare magnesium, men i tillegg tar jeg tran, metaformin (forebygger diabetes, som jeg ikke har men ligger i grenseland), D-vitamintilskudd og p-piller (PCOS).
Jeg har hatt en super matdag; spiste egg og bacon til frokost (2 egg og 150 gr bacon) kl. 08:30 og var ikke sulten igjen før kl. 14 og da spiste jeg en nydelig salat :) Nå kl. 17:30 spiste jeg laks og grønnsaker og er stappmett :) Blir ikke mere mat i dag, for www.diett.no sier at jeg har fått i meg 78% fett, 19% protein og 3% karbohydrater. 51% av fettet er baconet, så det var kanskje litt i meste laget :p
Kjenner til ketoseånde og kroppslukt. Denne gangen svetter jeg som en gris og jeg lukter STOR MANN, så dusjer og skifter t-skjorte flere ganger for dag. Ånden er heldigvis ikke et problem, ennå!
Oh, tusen takk for matbokstips! Og ikke minst for tips på grønnsaker, vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på å fylle på med det, men da skal det gå litt greiere :)
Hvor lenge har du vært i ketose Sunroad78?
Forresten, et annet tips på farten; mattilsynet og helsedirektoratet har en gratisapp (i hvertfall på android/google play) som heter 'matvaretabellen', hvor du får oversikt over mange norske matvarer.
Hvis noen har en tips om en app som gir deg oversikt over hvor mye proteiner, kh, fett man spiser er det bare å rope ut :)
for å få nok karber kan du jo fylle på med litt nøtter og svor....for å ikke snakke om babybell eller ost og skinke som du ruller sammen. Eller morr pølse...det har blitt yndlingssnacks. :)
Ville bare dele med dere noe jeg leste på noen engelske sider. Der anbefalte folk å drikke en kopp med "chicken broth" (kylling buljong) som en løsning på mangel av magnesium og på "keto-influensa". Jeg vet ikke om det er bedre enn å ta tabletter, men kanskje noen her inne liker å drikke buljong? :smile:
:heia: Moro å lese hvor flinke alle sammen er på forumet! :heia:
Ligger alle på maks 15 karbo pr.dag, eller går det greit om man ligger mellom 15 og 20 i begynnelsen? Er 15 det beste tallet å ligge på under hele vektnedgangen? - Da går man fortere ned? Beklager alle disse spørsmålene. Jeg sitter og leser og leser, men har fremdeles så mange spørsmål.
Jeg tok min første test i dag og den var nesten mørk lilla, dvs den lå mellom den mørkeste og nest mørkeste i fargen. Jeg er ikke sikker på om det kan godkjennes som ketose, men jeg er fornøyd med at den ikke var lysere hvertfall! :stortsmil
Oh, tusen takk for matbokstips! Og ikke minst for tips på grønnsaker, vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på å fylle på med det, men da skal det gå litt greiere :)
Hvor lenge har du vært i ketose Sunroad78?
Jeg starta kuren på torsdag og fredagskveld var jeg i ketose og still going strong :)
Lullapie: Mørk lilla farge på sticksa betyr at du drikker ALT for lite vann, jo lysere rosa jo bedre ;) Jeg ligger på mellom 15-20 gr kh og det passer meg bedre. Egentlig er det 15 gr kh for damer og 20 gr kh pr menn, men jeg går like godt ned med 20 som med 15, men kroppen fungerer bedre nærere 20. Dette må du nok bare følge med på og justere.
Forresten, et annet tips på farten; mattilsynet og helsedirektoratet har en gratisapp (i hvertfall på android/google play) som heter 'matvaretabellen', hvor du får oversikt over mange norske matvarer.
Hvis noen har en tips om en app som gir deg oversikt over hvor mye proteiner, kh, fett man spiser er det bare å rope ut :)
Takk for tipset! Da er den nedlastet :smile:
Kanskje Ketolog appen er noe for deg?
for å få nok karber kan du jo fylle på med litt nøtter og svor....for å ikke snakke om babybell eller ost og skinke som du ruller sammen. Eller morr pølse...det har blitt yndlingssnacks. :)
Mmm morr pølse... :sikle:
Sjøstjerne
07-01-13, 21:19
Herregud, har ikke peiling på hvor mye Kh jeg får i meg, skriver ikke ned maten i annet en en dagbok, men tenker så lenge jeg holder minimalt med kh og er i ketose, så er jeg fornøyd. Spiser grønnsaker til middag, men thats it! Vet att dette ikke er optimalt, men jobber med grønnsake saken (hoho)
I morgen blir det lett lunsj da, skal bare ha med noe små snacks som ost, skinke, etc.
Jeg starta kuren på torsdag og fredagskveld var jeg i ketose og still going strong :)
Lullapie: Mørk lilla farge på sticksa betyr at du drikker ALT for lite vann, jo lysere rosa jo bedre ;) Jeg ligger på mellom 15-20 gr kh og det passer meg bedre. Egentlig er det 15 gr kh for damer og 20 gr kh pr menn, men jeg går like godt ned med 20 som med 15, men kroppen fungerer bedre nærere 20. Dette må du nok bare følge med på og justere.
HVA I ALLE DAGER?? :_oy:
Jeg som trodde den skulle være mørke lilla?! - Men hva snakker folk om når de nevner mørke lilla som noe positivt?
Er jeg i ketose når sticken viser lyserosa da? :confused:
Må nesten le av meg selv. Det er jammen ikke lett å lære seg dette på egenhånd! :o
Takk for at du sa ifra! :) - Går og drikker vann med én gang!
Sunroad78, jeg måtte bare fnise av at din beskrivelse av at du luktet STOR MANN :) Siden du forteller litt om hvordan formen er, ble jeg nysgjerrig. Vi har jo vært i ketose like lenge så da er det litt artig å følge med på formen din. Og takk for flere tips om hvordan fylle på med karber. Skal ta en liten handletur i morgen og fylle opp med litt fyllmat!
Lullapie, dette var definitivt appen for meg! Wee!
Lullapie, jeg tror at sålenge det er utslag, er du i ketose (husk å måle to timer etter siste måltid). Såvidt jeg har forstått finnes det ingen grad av ketose, men som Sunroad sier burde du kanskje drikke mer vann? Jeg bruker de store 0,7dl-flaskene fra Imsdal fordi jeg tenker at en flaske = 0,5dl og da får jeg 0,2dl i bonus..
Man er i ketose så lenge det gir utslag på sticken:) er den veldig mørk er det ett tegn på for lite veske. Man MÅ drikke ca 2 liter om dagen - det er veldig viktig. Bruk ei imsdalflaske og sett deg mål. 1 flaske før lunch og ei flaske etter - plutselig har man fått i seg 1.4 liter.:)
Og husk det er på kvelden du skal måle da :)
Lullapie, dette var definitivt appen for meg! Wee!
Så bra!
Lullapie, jeg tror at sålenge det er utslag, er du i ketose (husk å måle to timer etter siste måltid). Såvidt jeg har forstått finnes det ingen grad av ketose, men som Sunroad sier burde du kanskje drikke mer vann? Jeg bruker de store 0,7dl-flaskene fra Imsdal fordi jeg tenker at en flaske = 0,5dl og da får jeg 0,2dl i bonus..
Jeg får gjøre det samme som deg og finne meg en flaske. :)
- Men fremdeles i villrede om hva som er poenget med sticksene hvis man kan være i ketose uansett hvilken farge man før? Jeg må virkelig beklage for alle innleggene mine og spørsmål etter spørsmål, men det står så mye forskjellig på nettet, så jeg tror jeg kanskje trenger å få det inn med teskje. :flau:
Man er i ketose så lenge det gir utslag på sticken:) er den veldig mørk er det ett tegn på for lite veske. Man MÅ drikke ca 2 liter om dagen - det er veldig viktig. Bruk ei imsdalflaske og sett deg mål. 1 flaske før lunch og ei flaske etter - plutselig har man fått i seg 1.4 liter.:)
Ville en som ikke er i ketose fått null utslag (=null farge?) på sticken?
Og husk det er på kvelden du skal måle da :)
Det er notert! :)
HVA I ALLE DAGER?? :_oy:
Jeg som trodde den skulle være mørke lilla?! - Men hva snakker folk om når de nevner mørke lilla som noe positivt?
Er jeg i ketose når sticken viser lyserosa da? :confused:
Må nesten le av meg selv. Det er jammen ikke lett å lære seg dette på egenhånd! :o
Takk for at du sa ifra! :) - Går og drikker vann med én gang!
Jeg sitter her med boken til dr. Torkil P. Andersen, "Slank med ketolysekuren" og siterer følgende: "Urinstixen er beige når forbrenningen er normal. Ved ketose blir ketolysestixen først rosa, så lys lilla og til slutt mørk lilla. Det er ikke en direkte sammenheng mellom hvor mørk fargen er og hvor mye fett du forbrenner. Ketolysestixen måler mengden av ketonstoffer i urinen. Hvis du drikker mye vann slik du blir anbefalt, er utslaget ofte rosa. Den som drikker lite vil ha mørkt utslag på stixen fordi urinen blir konsentrert. Når det er utslag på ketolysestixen, er du i ketose og kan være fornøgd."
Personlig har jeg aldri fått mørk lilla utslag, men jeg drikker mye vann! Imsdalflaskene går ned i litertall hos meg ;)
Sunroad78, jeg måtte bare fnise av at din beskrivelse av at du luktet STOR MANN :) Siden du forteller litt om hvordan formen er, ble jeg nysgjerrig. Vi har jo vært i ketose like lenge så da er det litt artig å følge med på formen din. Og takk for flere tips om hvordan fylle på med karber. Skal ta en liten handletur i morgen og fylle opp med fyllmat.
Hehe!!!! Helgen var grusom. Hodepine (sukkeravrusing), flying på do (søppel som kroppen kvitter seg med, og godt er det) og fort sliten og litt svimmel. Fikk et tips av Gerd om at jeg kanskje hadde litt lite grønnsaker og i dag har jeg vært mye flinkere og kroppen kjennes litt bedre. Gleder meg til all søpla er ute av kroppen slik at jeg slipper den flyingen på do ;)
Tusen takk, Sunroad78! :blomster: Du gjorde meg litt klokere. :smile:
TrillTrall
07-01-13, 22:43
Nå er ikke flaskene på 0,7 _dl_ da, heldigvis, men 0,7 liter. ;) Jeg pleier å sette en i kjøleskapet på jobben når jeg går for dagen - da har jeg iskaldt, deilig vann når jeg kommer neste morgen. :)
Etter en lang tid med høy-karbo, er jeg tilbake igjen og er super motivert!!
Men har noen spørsmål i forbindelse med mengde karbo.
Jeg har lest et par steder her inne at så lenge fordelingen av fett, proteiner og karber er 75% 20% 5% så trenger man ikke å tenke på mengden karber. Er dette noe jeg kan starte med med en gang? Eller bør jeg vente til jeg er i matchvekt? Beklager sikkert dumt spørsmål, men må ha det inn med teskje-varianten :-/
På forhånd takk for svar.
Kjempe deilig å være igang igjen,,,,utrolig godt å ha dette forumet i ryggen :-)
Lurte på en ting til :confused: ;
Jeg har lagt inn alt jeg har spist og drukket i løpet av dagen i dag inne på diett.no. På listen over ADI står det i prosent hvor mye inntak av hver enkelt vitamin etc.... med en strek som viser 100% i diagrammet, og en til som viser 200%. Kan noen forklare hva disse betyr? Huff føler meg så dum, men må jo spørre så jeg har litt oversikt :rolleyes:
Startvekt:98,8
8 januar :96,4 -2,4
15 januar:
22 januar:
29 januar:
Etter en lang tid med høy-karbo, er jeg tilbake igjen og er super motivert!!
Men har noen spørsmål i forbindelse med mengde karbo.
Jeg har lest et par steder her inne at så lenge fordelingen av fett, proteiner og karber er 75% 20% 5% så trenger man ikke å tenke på mengden karber. Er dette noe jeg kan starte med med en gang? Eller bør jeg vente til jeg er i matchvekt? Beklager sikkert dumt spørsmål, men må ha det inn med teskje-varianten :-/
På forhånd takk for svar.
Kjempe deilig å være igang igjen,,,,utrolig godt å ha dette forumet i ryggen :-)
Jeg hadde startet med en gang, men det er viktig å ha kontroll på kh i starten, så bruk diett.no, kjøkkenvekt og vær strukturert så får du best resultat. Ligg så nærme 15 gr kh pr dag, men er ikke krise om du kommer opp til 20.
ADI på diett.no har jeg aldri brukt noe særlig, så det vet jeg dessverre ikke. For meg har kakediagrammet vært til stor hjelp, der ser jeg fordelingen av fett, proteiner og kh. Fordelingen må ikke være 75% fett, 20% proteiner og 5% kh hver dag, men tilnærmet. Jeg personlig ligger nok litt lavere på fett og litt mere proteiner, for kroppen min er ikke så happy med all det fettet.
15 januar:
22 januar:
29 januar:
Gratulerer med 2,4 kg vekttap :)
Gratulerer med så mye ned første uka! :)
Er så gøy å lese at dere begynner å gå ned allerede!
Skal ha veiedag på tordsag, så litt spent på hva vekta vil vise da! Grugleder meg!!
Jeg har også måledag torsdag. Hadde egentlig bestemt meg for ikke å veie meg før i slutten av mnd, men siden jeg har hatt "tante rød" på besøk under første uka, tror jeg kanskje jeg må sjekke likevel ;) Kjenner allerede på ringene mine at kroppen har slippet mye vann, ringene sitter ikke så fast lengre, deilig :)
Wonder woman
08-01-13, 09:25
Gratulerer med -2,4 kg MaritR! Bra jobba:)
Her er det bursdagsselskap i dag og jeg skal skeie litt ut med litt lavere karbo kaker/boller. Det blir lenge til neste utskeielse og dette er også planlagt, selv om det er veldig nært oppstarten.
Jeg hadde startet med en gang, men det er viktig å ha kontroll på kh i starten, så bruk diett.no, kjøkkenvekt og vær strukturert så får du best resultat. Ligg så nærme 15 gr kh pr dag, men er ikke krise om du kommer opp til 20.
ADI på diett.no har jeg aldri brukt noe særlig, så det vet jeg dessverre ikke. For meg har kakediagrammet vært til stor hjelp, der ser jeg fordelingen av fett, proteiner og kh. Fordelingen må ikke være 75% fett, 20% proteiner og 5% kh hver dag, men tilnærmet. Jeg personlig ligger nok litt lavere på fett og litt mere proteiner, for kroppen min er ikke så happy med all det fettet.
Takk for svar :). Da ligger jeg nok litt over på karber jeg da, har lagt inn alt jeg spiste og drakk igår og kom på 22 gram karb, men fordelingen prosentvis mellom Karber, fett og proteiner var perfekt.
Jeg har PCOS også så jeg bør nok ligge på 15 gram om jeg skal komme i ketose :).
15 januar:
22 januar:
29 januar:
Wow!! Det var ikke dårlig på første uka!! Grattis :D
Jeg har veiedag på fredager,,,,prøver å ikke ha for store forventinger, av erfaring så tar det litt tid å gå ned pga denna pcos :rolleyes:, men hadde vert ille moro å gått ned litt i verfall.:)
Blir spennende å se hvordan det går med alle sammen her inne :)
Sjøstjerne
08-01-13, 12:10
Veide inn på 63.3 kg i dag, ikke helt fornøyd, men har gått mye opp og ned i det siste. I dag prøvde jeg MBC, ikke helt frelst da jeg ble sulten igjen til lunsj. Spiser dere noe attåt? Tok litt chiagrøt og ost, men ellers nada.
BigInJapan
08-01-13, 13:27
Jeg begynte i går og går sånn halvveis og venter på hodepinen. Krysser fingrene for at den ikke blir så intens denne gangen!
Det som jeg synes er veldig motiverende i starten er jo at man gjerne går raskt ned et par kg de første dagene mens man kvitter seg med vann i kroppe. Jeg gikk på vekten i dag og da var det 1 kg ned fra i går morges. Om det stopper opp senere i uken eller går hele neste uke uten vektnedgang er det ikke verdens undergang bare jeg får et lite kick nå i begynnelsen og at det etter hvert går rolig nedover.
Jeg liker å veie meg hver dag. Grunnen er at jeg ser at vekten kan svinge litt fra dag til dag og om jeg har veiedag en dag jeg er oppblåst og "tung" vil det være synd om jeg mister motivasjonen selv om jeg både dagen før og dagen etter gjerne er 1 kg lettere men ikke vet om det for da er det ikke veiedag... Men, vi er forskjellige og noen blir stresset av å veie seg hver dag.
Blir spennende og det er kjekt det er flere som starter omtrent samtidig slik at vi kan følge hverandre :)
Sjøstjerne
08-01-13, 16:34
Åhgud, dødens kvalm i dag, med hodepine. Måtte få samboer til å lage mat. Men jeg har vært kvalm siden frokost, prøvde meg på MBC med 2ss cocosa og 1 ss smør. Smakte jo veldig godt! Men fikk ikke helt den metthetsfølelsen jeg skulle hatt hele dagen. Tok også en skive ost, kanskje burde få i meg ett egg eller to på morran?
Åååh, dårlig dag på skolen å, ALT rakner! Haha
Jeg har veiedag på fredager,,,,prøver å ikke ha for store forventinger, av erfaring så tar det litt tid å gå ned pga denna pcos :rolleyes:, men hadde vert ille moro å gått ned litt i verfall.:)
Blir spennende å se hvordan det går med alle sammen her inne :)
Jeg har også PCOS, men hadde ingen problemer med å rase ned i vekt første gangen jeg gikk på ketolysekur. Minus 10 kg på 1 mnd var resultatet da og minus 17 kg totalt. Har nå hatt et par år med lavkarbo og høgkarbo og gått opp noen kg, men nå er jeg klar for nye kilo bort ;)
Gratulerer så mye med tapet, MaritR, er superspent på fredagsveiing selv!
Prøvde ut MBC selv i dag, og det var ikke noen suksess egentlig, ble ganske kvalm. Skal prøve med 1ss smør og 2 ss cocosa i morgen. Drakk kl. 7, og var sulten igjen 10. Men da kommer jeg meg allikevel over det verste morgenrushet, da. Holder foreløpig en knapp på to stekte egg om morgenen ☺ Har også lest litt på oppskrifter i boka så jeg føler jeg har flere inspirasjons- og variasjonsmuligheter til mat nå. Appen Lullapie anbefalte gjør at jeg faktisk kommer opp i 15kh fordi jeg hele tiden har oversikt over hvor mye jeg har igjen i løpet av dagen.
I dag her jeg vært ute å kjøpt meg Laptop Lunchboxen som Sunroad78 snakket om. Jeg fant den på Traktøren, da koster den det samme som på nett. Kjøpte en i sånn stor laptop-størrelse, og en som er halvparten i størrelse med flere bokser m/lokk som passer inni og som kan kombineres med laptop’en.. Digger de allerede selv om jeg ikke har startet å bruke den enda engang!
KarboMamma
08-01-13, 22:06
Hei folkens! Er det plass til en etterslentrer her hos dere? Begynte på ketolyse våren 2012 og gikk ned det jeg ville. Så fikk jeg meg plutselig ny kjæreste som ikke var det grann opptatt av kosthold, så resten av historien skjønner dere sikkert ;) Da er det altså på`n igjen, med ketolyse og BodyRock-trening så får kjæresten bare sitte der med sjokoladen sin (irriterende med disse folka som kan spise sjokolade HVER DAG og alikevel se ut som om de er topptrent og supersunn). Starter i morgen :D
Velkommen skal du være KarboMamma! Krever en god porsjon viljestyrke det der, jeg har en sånn en hjemme selv, så jeg vet hvordan du har det.. :)
Jeg har også PCOS, men hadde ingen problemer med å rase ned i vekt første gangen jeg gikk på ketolysekur. Minus 10 kg på 1 mnd var resultatet da og minus 17 kg totalt. Har nå hatt et par år med lavkarbo og høgkarbo og gått opp noen kg, men nå er jeg klar for nye kilo bort
Åå, det er så godt å høre slike ting! :) Jeg tenkte akkurat som L@dy Jojo. Har vært opp og ned helt siden tenårene og er litt redd for at dette ikke funker heller. (Gruer meg til veiinga) - MEN, jeg skal gjøre så godt jeg kan, uansett hva vekten min måtte ønske. :)
Prøvde ut MBC selv i dag, og det var ikke noen suksess egentlig, ble ganske kvalm. Skal prøve med 1ss smør og 2 ss cocosa i morgen.
Appen Lullapie anbefalte gjør at jeg faktisk kommer opp i 15kh fordi jeg hele tiden har oversikt over hvor mye jeg har igjen i løpet av dagen.
Pleier å ha lite matlyst på morgenen jeg også, og det høres litt rart ut med smør i kaffen, men jeg gjøre som du og prøve meg på den kaffen jeg også.
Glad appen funker fint for deg! :)
Da er det altså på`n igjen, med ketolyse og BodyRock-trening så får kjæresten bare sitte der med sjokoladen sin (irriterende med disse folka som kan spise sjokolade HVER DAG og alikevel se ut som om de er topptrent og supersunn). Starter i morgen
Hei og velkommen! :)
Jeg har også en som sitter og knasker i seg all slags godterier og sjokolade. :rolleyes: Han kjøpte seg en hel haug av det siden det er halv pris på jule sjokolader/godteri. Akk, ja - men kanskje du kan lage deg noe godt selv? Jeg har tittet på mange fristende oppskrifter på forumet. Tror jeg skal prøve meg på noe der om jeg blir skikkelig godtesyk.
I dag kjøpte jeg faktisk inn ingredienser å ha liggende i tilfelle slike dager skulle komme. Måtte faktisk smake litt på kokosmelet av nysgjerrighet og det var NAM! Tørt, men nam! Smakte søt kokos/ kokosmakron!
Jeg har også PCOS, men hadde ingen problemer med å rase ned i vekt første gangen jeg gikk på ketolysekur. Minus 10 kg på 1 mnd var resultatet da og minus 17 kg totalt. Har nå hatt et par år med lavkarbo og høgkarbo og gått opp noen kg, men nå er jeg klar for nye kilo bort ;)
10 kg på 1 mnd!!!!:eek: Du må jo hatt myyyye vann i kroppen? Dette må jo være rekord? :):)
Får håpe det går raskt med meg denne gangen da, er i ketose alt så da forbrenner jeg fett....en goood følelse...hehehe.
Bra jobba, MaritR! :blomster:
Jeg har drukket og drukket og drukket vann i hele dag. Testen kom allikevel ut som nest mørkest. :confused: Kan ikke være vannmangel i dag hvert fall! :p
Har ikke hatt ekstra salt i maten heller. Kaffe og egg med grønnsaker til frokost og thai kylling suppe til middag.
Sjøstjerne
09-01-13, 07:38
Jeg har drukket og drukket og drukket vann i hele dag. Testen kom allikevel ut som nest mørkest. :confused: Kan ikke være vannmangel i dag hvert fall! :p
Skjedde det samme med meg i går! Jeg har alltid drukket mye vann, å alltid fått rosa utslag på stixen. Å i går, mørk lilla! Gjorde ingenting forskjell fra dagene før. Skal teste igjen i dag, men det er skikkelig snodig.
Akuratt ferdig med å trene nå, sitter å eter chiagrøten min og venter på at kaffen skal bli ferdig. Tihi.
Velkommen KarboMamma, og alle andre "etterslepere" haha. Bedre sent en aldri sier nå jeg! Å dess flere vi har i denna tråden, dess bedre! Jeg blir kjempe inspirert av å lese om dere!
Ha en fin dag!
Jeg liker å veie meg hver dag. Grunnen er at jeg ser at vekten kan svinge litt fra dag til dag og om jeg har veiedag en dag jeg er oppblåst og "tung" vil det være synd om jeg mister motivasjonen selv om jeg både dagen før og dagen etter gjerne er 1 kg lettere men ikke vet om det for da er det ikke veiedag... Men, vi er forskjellige og noen blir stresset av å veie seg hver dag.
Signerer! Jeg veier meg også hver dag pga det samme :)
I dag viste vekta 84,7, dvs ned 3,3kg på 1 uke. Er fornøyd med det!
Det er jo en super nedgang da Silje979! :)
Kanskje jeg også skal begynne å veie meg hver dag jeg også hvis det kan variere såpass??
Skal veie i morgen, men tror nok ikke nedgangen er like stor som din og MaritR sin! Men, så lenge det er litt ned så er jeg fornøyd også tar vi en dag av gangen! :)
Sjøstjerne
09-01-13, 10:42
Jeg snikveier meg hver dag, men prøver å unngå det, siden det er litt mer spennende å veie seg hver uke, å se hvor mye man har gått ned.
MEN! Hvis dere er plaget av oppblåsthet, vei dere på morgen! Det er det beste, da er man på en måte helt "fresh" etter natten. Å da kan man mye bedre se om man kanskje gjør noe galt, eller riktig! Jeg veier meg alltid på morgenen, hver Tirsdag, det er det første jeg gjør. For hvis jeg har gått opp da, så har jeg gjort noe feil.
Jeg liker å holde ett lite øye hver dag da, for å se hvordan det går.
I dag veide jeg inn på 62.6, så vekta går jevnt nedover nå! Trener hver morgen da, trur det har noe å gjøre med det.
Wonder woman
09-01-13, 12:07
Jeg er ikke i ketose lenger pga utskeielsene i går, men jeg har klart å ta meg inn igjen og jeg har trent i dag:) Satser på at ketosen er på plass i løpet av en dag eller to igjen.
Lurer på om jeg må få til litt mer trening! Er ikke så flink til dette, men prøver å få til en tur i ny og ne. Hva er dette youtube treningsprogrammet dere snakker om? Tror kanskje jeg må prøve å få til noe sånt! :)
Sjøstjerne
09-01-13, 13:35
Bare søk på 30 days shred, lvl 1. Må få en hvor hele nivået er på en film, cluet er att du skal gi 110% i de 20 minutten, non stop!
Uansett, veldig kvalm om dagen, trur dt er MBCen, tar den på nesten fastende mage, burde jeg kanskje ta noe å spise først?
Bare søk på 30 days shred, lvl 1. Må få en hvor hele nivået er på en film, cluet er att du skal gi 110% i de 20 minutten, non stop!
Uansett, veldig kvalm om dagen, trur dt er MBCen, tar den på nesten fastende mage, burde jeg kanskje ta noe å spise først?
Jeg har også slitt med kvalme de to dagene jeg har drukket MBC. Drukket innen 7.00 og vært dårlig frem til tolv, ikke bare kvalm, men type klarer ikke å putte mat eller vann i munnen-kvalm.. Tror jeg dropper den MBC-en og heller fortsetter å steke/koke to egg om morgenen, jeg.. :)
Sjøstjerne
09-01-13, 17:30
Jeg har også slitt med kvalme de to dagene jeg har drukket MBC. Drukket innen 7.00 og vært dårlig frem til tolv, ikke bare kvalm, men type klarer ikke å putte mat eller vann i munnen-kvalm.. Tror jeg dropper den MBC-en og heller fortsetter å steke/koke to egg om morgenen, jeg.. :)
Trur altså jeg skal droppe den å, har alltid hatt litt problemer med kaffe, er ett te menneske. Men trur ikke jeg trenger mer fett. Jeg trener jo hver dag og spiser bra ellers. Skal heller lage noen lavkarbo scones og spise det til frokost, med en kopp te med cocosa! For det er en favoritt!
Jeg fikk nettop disse pillene pluss bakmiksen i posten, så jeg tenkte prøve lage meg noen vafler og se om jeg kan spise de kalde på morgenen :)
Sjøstjerne
09-01-13, 18:09
Jeg lurer på, er det noen som har prøvd å lage egg og bacon? I wok? Jeg tenkte lage omelett base, wokke litt bacon først, så tilsette egg? Med litt soya? Jeg er så sinnsykt lei tradisjonell egg og bacon, å det tar liksom litt mer tid. Vi har nettopp kjøpt wok panne, så ja..
Burde ikke være noe problem å woke "omeletten" - er jo bare en måte å finne det ut på :p
For en dag - er totalt tom for energi. Orker knapt å reise meg fra sofaen, håper det blir en bedre dag i morgen og at det er ketosen som spiller meg ett puss.
Så nå har jeg akkurat spist fløtegrøt og håper det gjør at jeg får litt energi.
Sjøstjerne
09-01-13, 19:23
For en dag - er totalt tom for energi. Orker knapt å reise meg fra sofaen, håper det blir en bedre dag i morgen og at det er ketosen som spiller meg ett puss.
Etter egen erfaring så er det veldig "tungt" for kroppen i det den skal begynne å brenne fra nye lagere. Tenk deg att karbo lagrene skal tømmes, så skal kroppen "settes i revers", så å si, for å forbrenne fra nye lager. Jeg ser for meg en båt som skal gå over til å bakke, tenker stemplene der i det de skifter turn.
Du vil få mer energi etter hvert, men sørg for å få i deg nok proteiner og fett. Å hør litt på de som har hatt det tøft å, jeg ble veldig solgt for alle som sa "Åh guud, omstilling til ketose gikk SÅÅÅÅ lett :D", jeg lå på sofaene og knurret i en uke...
Men bare stå på! Jeg elsket det egentlig når ting skjedde, å jeg kjente att kroppen begynte å omstille seg! Juhu!
Der var jeg igår, og i dag....Så sliten at jeg kan stå og sove! Men får jeg sove om nattan...neida. Er er det noen som vet hvor lenge formen kan være slik? Håper du føler deg bedre imorgen MaritR :)
Sover dårlig om natten jeg også, men håper formen er bedre i morgen. Skulle egentlig vært på en spinningstime i dag - men det kunne jeg bare glemme. Vet det går rundt 14 dager før kroppen begynner å bli normal igjen, men jeg var da ikke så dårlig forrige gang jeg gikk på lavkarbo.
Jaja, man får ta en dag av gangen :)
Er dårlig nattesøvn en bivirkning altså? Jeg sliter med det samme, og er stup trøtt på ettermiddagen, deretter på kvelden går det bedre igjen.
Men men, bank i bordet, har vært flink i snart...hmm...er det en uke? Har et mål om å trene tre ganger i uken, så i går jogget jeg halverunden min, første gang på mange år! Og i dag syklet jeg meg gjennom T&S på TVNorge, tok litt på mage og rumpe. Herlig!
Om jeg er i ketose vet jeg faktisk ikke (håper virkelig det) for jeg har spist minimalt med karbohydrater, regner med jeg har lagt under 15 hver dag.
Vekten er ødelagt, så aner ikke om jeg har gått ned noe de siste dagene, og jeg veier meg hver morgen...dessverre....kanskje likegreit vekten har tatt kvelden :P
Sover dårlig om natten jeg også, men håper formen er bedre i morgen. Skulle egentlig vært på en spinningstime i dag - men det kunne jeg bare glemme. Vet det går rundt 14 dager før kroppen begynner å bli normal igjen, men jeg var da ikke så dårlig forrige gang jeg gikk på lavkarbo.
Jaja, man får ta en dag av gangen :)
OMG :eek: 14 dager har itte jeg tid til!!
Får håpe det det går over til i morgen...er jo lov å drømme...hehehe:p
Hei! :D hiver meg på her eg og. Fulgte ketolyse kuren våren -11, og gikk ned 8 kg på 6-7 veker. Meen sklei litt ut og gikk opp et par kilo, så blei eg gravid. Nå er prinsessa blitt 6 mnd og det er på tide å komme igang igjen!! Liiiitt meir å ta av nå, men tviler ikkje på at det skal gå bra! Stålmotivert!! :)
Begynte torsdag 3.januar, så veiedag blir torsdager.
Nokon som veit om skyr er tillatt i små mengder?
Heisann alle sammen. Tror jeg trenger litt motivasjon og trøst. Hatt en grusom ketosedag, holdt på å svime av på jobb, svimmel og skikkelig hodepine. Kom meg etterhvert hjem og har ligget vannrett på sofaen siden kl. 12:00. Har spist frokost, lunsj og et lite middagsmåltid, så tror ikke det er maten. Har i tillegg snublet rett ned i en boks valnøtter og spist sjokolade, mye sjokolade, men heldigvis den 86% sjokoladen til freia premium. Har vært varm og svetter mye, men startet dagen med å fryse. Elles føles kroppen grei, og jeg har ikke hatt den samme doflyingen (heldigvis). Er dette ketose eller starten på en forkjølelse/influensa tror dere???? Er nå deppa over sjokoladespisingen og forbanna på meg selv, har måledag i morgen, bør jeg sjekke vekta eller holde meg til min opprinnelige plan, ikke veie meg før i slutten av mnd???
Beklager negativt innlegg, men måtte få ut litt frustrasjon :(
Hei hei alle sammen!
Slenger meg med her jeg også! Jeg er 29 år, har gått på ketolyse tildligere, og er nå med for å komme meg ned til ønskevekta!
Klar for å shredde noen kilo nå! Off they go! :D Lykke til og snakkes på veien!
Hei hei =)
Jeg tar rennfart og hiver meg med. Malin heter jeg, og er 26 år. Har ganske mye til overs på kroppen som dere ser på tickeren min. Men jeg er motivert denne gangen, mer enn før. Har funnet ut at jeg elsker å trene så nå gleder jeg meg til å se resultat:)
Jeg kommer til å ligge på maks. 20 karber pr. dag.
Heisann alle sammen. Tror jeg trenger litt motivasjon og trøst. Hatt en grusom ketosedag, holdt på å svime av på jobb, svimmel og skikkelig hodepine. Kom meg etterhvert hjem og har ligget vannrett på sofaen siden kl. 12:00. Har spist frokost, lunsj og et lite middagsmåltid, så tror ikke det er maten. Har i tillegg snublet rett ned i en boks valnøtter og spist sjokolade, mye sjokolade, men heldigvis den 86% sjokoladen til freia premium. Har vært varm og svetter mye, men startet dagen med å fryse. Elles føles kroppen grei, og jeg har ikke hatt den samme doflyingen (heldigvis). Er dette ketose eller starten på en forkjølelse/influensa tror dere???? Er nå deppa over sjokoladespisingen og forbanna på meg selv, har måledag i morgen, bør jeg sjekke vekta eller holde meg til min opprinnelige plan, ikke veie meg før i slutten av mnd???
Beklager negativt innlegg, men måtte få ut litt frustrasjon :(
Hei! Det høres ut som du har hatt en forferedelig dag. *overnettetklemtildeg* Jeg husker fra forige runde med ketolyse at jeg var dårlig et par dager i starten, men du har kanskje holdt på en stund? Influensa herjer som bare juling nå så det kan jo hende det er den som har hatt sitt inntog?
Men du har jo ikke sprukket og det er jo kjempeflott! :) Det å være varm og svett hører med, det gjør det i min kropp vertfall.
Jeg håper du føler deg bedre og får en fin dag i morgen :)
Gressenka: Har holdt på siden torsdag 3. januar, og hvert i ketose siden fredag 4. januar. Håper jeg er bedre i morgen, elles blir d vanskelig å holde motivasjonen oppe til helga.
Bittemoren
10-01-13, 01:02
Etter å ha lest noe av det dere har skrevet ¨så er jeg blitt ganske motivert til at her vil jeg være med dere :) har gått på denne kuren og gått ned masse dvs. 26 kg har vært litt av og på nå en god stund, men nå har jeg altså bestemt meg for at de siste kiloene skal bort og den eneste måten er å være standhaftig og deltakende på forumet så her er jeg. i Jula har jeg virkelig tatt av med å spise høykarbo så det har holdt i bøtter og spann, men utrolig nok såm har vekten bare økt med 2 kilo og det er jo bra :D ja ja nå skal jeg slutte å mase og gleder meg til å følge med dere andre og få motivasjon til å gå ned de resterende kiloene :)
Sjøstjerne
10-01-13, 07:35
K1n3: Skyr er vel ok, men jeg trur du skal holde deg unna det de første fjorten dagene.
Sunroad78: *Klem!* Litt utskeiing er jo greit! Det er nok ketosen hvis det gir seg over natta, hvis ikke trur jeg nok det er noe annet! Jeg sliter med lavt blodtrykk (av alle ting), så jeg blir utrolig svimmel til tider og har gått i dørken både her og der under ketose, haha. Men det blir bedre når jeg trener, bare en gåtur om dagen, og spiser ordentlig frokost.
Uansett, falt ut av ketose i går, var FRYKTELIG kvalm av den MBCen, så den er tatt ut av kosten, nå gafler jeg i meg bacon-eggerøre. Nomomom
Velkommen, Joppeline, Gressenka og Bittemoren! The more the merrier! :D
Velkommen til alle dere nye som har begynt nå :)
Sunroad78: *Klem!* Litt utskeiing er jo greit! Det er nok ketosen hvis det gir seg over natta, hvis ikke trur jeg nok det er noe annet! Jeg sliter med lavt blodtrykk (av alle ting), så jeg blir utrolig svimmel til tider og har gått i dørken både her og der under ketose, haha. Men det blir bedre når jeg trener, bare en gåtur om dagen, og spiser ordentlig frokost.
Er ikke lenge siden jeg sjekket blodtrykket mitt og det var helt perfekt. Tror ikke det er der det ligger. Jeg tror det bare var ketosen og den plager meg litt i dag også. Kjenner meg tung i kroppen og hodet. Har heldigvis seinvakt med planleggingstid hjemme, så skal ikke på jobb før kl. 10:30.
Har vært hos lege i dag og fryst bort en vorte. Har "trøsta" meg med et lavkarbobriks fra bakeren og et slikt briks inneholder 23 gr kh, så jeg er over grensa allerede på frokosten. Har planer om å være strikt på de andre måltidene i dag, så jeg bryr meg egentlig ikke.
Siden det er torsdag, har jeg snublet inn i målebandet og ned på vekta. Resultatene var som følger:
Vekt: 105 kg -200 gr
Mage: 112 cm -2 cm
Bryst: 117 cm -3 cm
Rompe: 114 cm -4 cm
Lår: 71 cm -1 cm
Overarm: 41 cm
Hals: 41 cm -1 cm
Er fornøgd med målene, har allerede mistet 11 cm av kroppen min og jeg kjenner det på klærna og ringene. Er ikke så fornøgd med vekta, men jeg har "tante rød" på besøk og vet at jeg da bruker å gå opp litt i kveld, så alt i alt FORNØGD!!! :D
Gratulerer med vektnedgangen og færre cm :D
Merker selv også at det er mindre vann i kroppen siden ringene sitter løsere og magen er ikke lengre så oppblåst. Jeg skal kun måle cm 1 gang i mnd.
Hei og velkommen til alle dere nye!! :)
Uff, syntes sikkelig synd på dere som er i dårlig form!! Selv er jeg veldig heldig føler jeg for er kun sikkelig slapp. heldigvis ikke kvalm el.. men, vi får se.. kan vel enda komme :/
Tenkte kanskje jeg skulle prøve meg på MB kakao jeg da. Liker ikke kaffe, så tenkte at dette kanskje kunne være et greit alternativ til å få i seg litt ekstra fett. Må bare få kjøpt dette berømte kokosfettet først :) Tenkte kanskje bestille på iherb, men hva i all verden skal man kjøpe der?? Det er jo så mye å velge i. Hvilken er den uten kokossmak? Liker ikke kokos, så må nok ha den uten smak tenker jeg...
Ellers var det veiedag i dag, og må jammen si jeg ble overasket da jeg gikk på vekta! Den viste hele 2 kg ned på en uke!!! :D Litt usikker på hvor de forsvant fra da, for buksa var like trang til morgen i dag :p
3/1 - startdag
10/1 - -2 kg
17/1 -
24/1 -
31/1 -
Så utrolig deilig å bli kvitt så mange cm allerede Sunroad78!! Det viser jo at det er noe som skjer med kroppen tiltross for dårlig form! :) Må prøve å se det positive i det ;)
Tenkte også måle cm enten hver 14 dag eller en gang i måneden. Får se hva jeg gjør til neste torsdag! :)
[Ellers var det veiedag i dag, og må jammen si jeg ble overasket da jeg gikk på vekta! Den viste hele 2 kg ned på en uke!!! :D Litt usikker på hvor de forsvant fra da, for buksa var like trang til morgen i dag :p
3/1 - startdag
10/1 - -2 kg
17/1 -
24/1 -
31/1 -[/quote]
Gratulerer med 2 kg ned :)
Første veiedag og 1, 8 kg ned! :D
deilig å endelig være i gang igjen, tross litt shabby form.. vet ikkje om det er ketosen + nystarta forkjølelse,eller om influensa på vei..
Start 3.1. :69 kg
10.1 : 67.2 kg
Og takk for svar sjøstjerne, har kjøpt inn skyr men ikkje fått meg til å spise det enda.får stå i kjøleskapet ei veke til :)
Hei!
Kaster meg på i januartråden. Har levd med lavkarbo i flere perioder, første gang høsten 2010. Tok av 18 kg da...men nå er de nesten kommet tilbake så jeg kjører på igjen!
Start 02.01.2013 100 kg
08.01.2013 98,1 kg (-1,9)
Mål 85 kg.
Velkommen igjen til alle dere nye. Så gøy at vi begynner å bli så mange her!
Sunroad78, skjønner at du har litt nedtur, men stå på, dette klarer du! Du hadde jo fantastisk nedgang på målene, da! Håper det kan være litt inspirasjon for deg til å fortsette videre.
Tristhin, gratulerer med -2.
For meg har ting gått ganske greit foreløpig. 1 uke i ketose i morgen satser jeg på! Den første store styrkeprøven kommer i løpet av dagen, da jeg skal i middag hos min samboers bestemor. Hun har vært veldig forståelsesfull i forhold til mitt lavkarbo kosthold, laget ekstra grønnsaker til meg osv. Men grønt består ofte av salat med mye mais, kokte gulerøtter osv. Kjøtt er enten rent eller like ofte fiskekaker/pudding, kjøttkaker osv.. Har ikke sagt noe om det fordi det nok blir litt mye for henne og fordi 10kh til eller fra på lavkarbo ikke er så farlig, men nå er det virkelig det! Stresser litt for om hun har laget rent kjøtt eller ikke osv. Ikke minst at jeg nå er vant med å veie og det føler jeg utgår litt på middag der.. MEN jeg har brukt store deler av dagen på å tenke at dette handler om meg og min helse og alt annet får stelle seg i kø.. Om maten er helt uspiselig for ketolyse, får jeg bare si at jeg ikke er så sulten, eller hva? Kanskje si noe om at jeg har måttet kutte kh ytterligere en stund pga. migrenen. Kommer dessuten bare til å være oppi 7kh innen middag så jeg har litt å gå på så jeg ikke freaker helt ut av å ikke veie..
Hva tenker dere andre om slike situasjoner - skal man si ifra på forhånd og gi en liten 'instruks' om hva som er greit å spise, eller hva gjør man egentlig? Hva gjør man dersom man møter opp i middagsselskap og maten er vanskelig å kombinere med ketose??
Personlig har jeg ikke så stor interesse av at 'hele verden' skal vite om at jeg driver med dette, så jeg synes det er litt vanskelig..
Og du Sunroad 78, er det ikke derfor vi er her inne alle sammen da? Fordi ingen andre vet hvordan det egentlig er å holde på med ketolyse og her kan man både få forståelse og trøst? Vet med meg selv at den dagen alt er dårlig er det her jeg kommer til å 'tømme' meg.. Her er det rom for både gleder og sorger, de gode dagene og de dårlige :)
Velkommen igjen til alle dere nye. Så gøy at vi begynner å bli så mange her!
Sunroad78, skjønner at du har litt nedtur, men stå på, dette klarer du! Du hadde jo fantastisk nedgang på målene, da! Håper det kan være litt inspirasjon for deg til å fortsette videre.
Tristhin, gratulerer med -2.
For meg har ting gått ganske greit foreløpig. 1 uke i ketose i morgen satser jeg på! Den første store styrkeprøven kommer i løpet av dagen, da jeg skal i middag hos min samboers bestemor. Hun har vært veldig forståelsesfull i forhold til mitt lavkarbo kosthold, laget ekstra grønnsaker til meg osv. Men grønt består ofte av salat med mye mais, kokte gulerøtter osv. Kjøtt er enten rent eller like ofte fiskekaker/pudding, kjøttkaker osv.. Har ikke sagt noe om det fordi det nok blir litt mye for henne og fordi 10kh til eller fra på lavkarbo ikke er så farlig, men nå er det virkelig det! Stresser litt for om hun har laget rent kjøtt eller ikke osv. Ikke minst at jeg nå er vant med å veie og det føler jeg utgår litt på middag der.. MEN jeg har brukt store deler av dagen på å tenke at dette handler om meg og min helse og alt annet får stelle seg i kø.. Om maten er helt uspiselig for ketolyse, får jeg bare si at jeg ikke er så sulten, eller hva? Kanskje si noe om at jeg har måttet kutte kh ytterligere en stund pga. migrenen. Kommer dessuten bare til å være oppi 7kh innen middag så jeg har litt å gå på så jeg ikke freaker helt ut av å ikke veie..
Hva tenker dere andre om slike situasjoner - skal man si ifra på forhånd og gi en liten 'instruks' om hva som er greit å spise, eller hva gjør man egentlig? Hva gjør man dersom man møter opp i middagsselskap og maten er vanskelig å kombinere med ketose??
Personlig har jeg ikke så stor interesse av at 'hele verden' skal vite om at jeg driver med dette, så jeg synes det er litt vanskelig..
Det der er ikke enkelt. Men jeg har funnet ut at det alltids er noe vi kan spise og hvis de du er hos ikke skal vite at man går på lavkarbo kan man jo si at man ikke føler seg helt i form og derfor man ikke spiser noe særlig.
Men det skal jo sies at ofte skal man ganske høyt i karbo før man faller ut av ketosen så skulle det blir 30-40 karber så går det nok greit. Dessuten så kan du jo spise ekstra mye av det du ser er lavkarbo.
Men det er vanskelig fra tid til annen og kjedelig om man skulle falle av ketosen pga en middag.
Henger meg på her jeg siden jeg er igang :)
Å, jeg var livredd for at jeg skulle dette ut av ketose hvis jeg spiste 20 jeg!! Da er det litt enklere... Og ja, man kan alltids si det.. På GR vet jeg de jobber mye med mat og følelser, og at man gjerne tar et kakestykke av for at den som har bakt ikke skal bli lei seg hvis man ikke smaker selvom man er på 'slankekur'. 'Det går jo alltids greit med et stykke', liksom, men det baller fort på seg.
Jeg er ganske åpen om lavkarbo, siden jeg spiser det som medisinsk behandlig, men synes det er nok styr med å forsvare det om ikke jeg skal forsvare ketolyse også egentlig.. Tilogmed en legestudent jeg kjenner driver å kverulerer pga. fettet i kosten. Hun må jo nesten tro man drikker fløte istedenfor melk. Mine blodprøver er ihvertfall fine og kroppen har ALDRI fungert bedre, så hvordan skal det da kunne være feil på noen måte?
Vet det er enkelte som fortsatt er i ketose opp til 80-100 karbo. Men klart litt av poenget med ketolyse er jo å ligge på 15-20 for å oppnå en ønsket vektnedgang:D
Er det meningen at man skal gjøre lvl 1 i 30 dager? Ser det er flere lvl, så tenkte bare høre om det er meningen at man skal ha 30 dager på hvert. Så veldig moro ut da! Lenge siden jeg har trent på den måten, så gleder meg til å komme i gang! :)
Takk for omsorgen her inne, det varmer en litt forvirra sjel. I dag har det fungert bedre, heldigvis :) Nå er det bare å kjøre på, for motivasjonen er på vei tilbake :) Håper på trening i morgen, for da har jeg tidligvakt og kan stikke rett på trening etter jobb :)
Sjøstjerne
10-01-13, 18:08
Er det meningen at man skal gjøre lvl 1 i 30 dager? Ser det er flere lvl, så tenkte bare høre om det er meningen at man skal ha 30 dager på hvert. Så veldig moro ut da! Lenge siden jeg har trent på den måten, så gleder meg til å komme i gang! :)
30 dager pr level er anbefalt ja! Men kan jo se ann, jeg økte til lvl 2 etter to uker forrige gang, men denne gangen skal jeg bruke god tid så jeg ikke går lei
30 dager pr level er anbefalt ja! Men kan jo se ann, jeg økte til lvl 2 etter to uker forrige gang, men denne gangen skal jeg bruke god tid så jeg ikke går lei
Jeg tror nok at det er ment med 10 dager pr level = alt i alt 30 dager. Men, man kan holde på så lenge man føler at det trengs. Level 1 syns jeg var hard nok:p Kom aldri lenger...
Sjøstjerne
10-01-13, 19:42
Jeg tror nok at det er ment med 10 dager pr level = alt i alt 30 dager. Men, man kan holde på så lenge man føler at det trengs. Level 1 syns jeg var hard nok:p Kom aldri lenger...
Jeg møtte en vegg forrige gang da jeg var på andre uka i lvl to, med fem kg pr manual. Huff!
Uansett, har vært blæh de siste dagene, vannvekten er jo av tydligvis så jeg er ingen slankegudinne allikevel, gaah. :rolleyes:
Utrolig demotiverende da vekten stopper og rase nedover, å ting går rolig.
Hva til å ha med seg på hyttetur?
HJELP!
Hva til å ha med seg på hyttetur?
HJELP!
Kanarifugl i bur?
Har kjøpt inn kyllingvinger, sukkerfri sjokolade, bacongull, egg og bacon! Dette MÅ gå bra. Eneste er drikken, har kjøpt cider og tenker ta med en flaske rødvin...satser på gode turer på ski så kanskje det går opp i opp! Føler meg noen lunde forberedt, så lenge jeg ikke blir veldig sulten, da sprekker jeg fort :P God helg!
Wonder woman
10-01-13, 22:35
Så koselig at vi har blitt så mange her! Velkommen til dere nye.
Jeg har kommet godt i gang med å trene og det er jeg veldig fornøyd med:) Venter en uke til før jeg veier meg igjen for kroppen samler vann pga treningsoppstart og PMS.
Sjøstjerne
11-01-13, 07:30
Har kjøpt inn kyllingvinger, sukkerfri sjokolade, bacongull, egg og bacon! Dette MÅ gå bra. Eneste er drikken, har kjøpt cider og tenker ta med en flaske rødvin...satser på gode turer på ski så kanskje det går opp i opp! Føler meg noen lunde forberedt, så lenge jeg ikke blir veldig sulten, da sprekker jeg fort :P God helg!
Cider er vel kanskje ikke det beste? mye sukker? Hadde holdt meg til vinen.
Hva med å bytte ut cider med farris? :)
Hei alle sammen :).
Har veid meg i dag for første gang,,,men lurer på om det er noe galt med vekten min jeg 5kg?!
...det kan vel ikke være mulig?!
Tenker jeg skal begynne å måle meg også,,,en liten sikkerhet om vekta mi er "kass"
Klapper meg selv på skulderen for at jeg har klart en uke uten å ryke. :D
Startvekt: 87 kg 03.01.13
11.01 - -5 kg!!!
WOW L@dy jojo det var en helt super nedgang!! :) Kjempe bra! :)
Er som deg glad for at jeg har klart å holde meg en uke for trodde ikke dette kom til å bli så lett! :)
Testet mb-kakao i går, og tror jeg skal teste denne om morgenen fremover. Må bare få kjøpt meg en termokopp, for trenger nok litt tid på å drikke den siden den var litt fet... haha, ser for meg jeg står med stavmixer ol om morgenen, jeg som pleier å ha 5 min på meg før vi må dra... jaja, får vel stå opp litt før da! :p
WOW L@dy jojo det var en helt super nedgang!! :) Kjempe bra! :)
Er som deg glad for at jeg har klart å holde meg en uke for trodde ikke dette kom til å bli så lett! :)
Testet mb-kakao i går, og tror jeg skal teste denne om morgenen fremover. Må bare få kjøpt meg en termokopp, for trenger nok litt tid på å drikke den siden den var litt fet... haha, ser for meg jeg står med stavmixer ol om morgenen, jeg som pleier å ha 5 min på meg før vi må dra... jaja, får vel stå opp litt før da! :p
Ja nesten litt for bra...men om det ikke er noe galt med vekten så er jeg suuuuper fornøyd! :D
MB, hva er det?
Tror det står for magic bullet... men, mange som lager en slik kaffe for å få i seg litt ekstra fett. Jeg liker ikke kaffe så laget kakao-versionen, som faktsik ikke var så ille. Den består av kokosfett, smør, fløte og litt kakao og vann :)
Wow L@dy jojo, 5kg!!
Her er mine mål før første uke:
Vekt 71 kg, ned 3 kg
Hals 32
Arm 28, ned 0.5
Bryst 75, ned 4
Midje 82, ned 5
Hofter 99
Rumpe 102, ned 2
Lår 57, ned 3
Har altså mistet 3kg og 14.5 cm på kroppen. Merkes godt, og er strålende fornøyd!!! :)
Sjøstjerne
11-01-13, 17:18
Jeg trur jeg har truffet ett platå, samme som forrige gang, kroppen vil liksom ikke vekk fra 65kg! Nå har den roet seg mer ned mot 64 kg, men er som jeg virkelig må kjempe. Man kan diskutere hvor vidt jeg har nådd idealvekt og sånn, men det har jeg ikke. Jeg er ikke alt for skinny, jeg har MYE igjen på hoftene.Jeg kunne godt vært på denne vekten hvis hoftene var mindre. Jeg trener hver dag.
Eneste jeg kan tenke på er att jeg spiser for lite fett. Jeg gikk jo ned mye i jula, å da drakk jeg jo nesten fett!
MBC funket ikke for meg, kanskje MBte? Haha. Har det noe å si når på dagen jeg tar det? Burde jeg få i meg fette på morran?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.