View Full Version : Verdens beste lavkarbo rundstykker
I dag ble jeg så glad!!!
Har funnet oppskrift på verdens beste rundstykker. Bloggen som jeg fant de på er en svensk blogg til ei jente som heter HannaKJohnson.
Osterundstykker (6 stk)
2 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
2 egg
3 ss majones
3,5 dl revet ost
litt salt
Bland alt, men hold av 0,5 dl ost til å strø på toppen
La røren hvile 5 minutter før du setter deigen i 6 topper på bakepapir. Dryss på resten av osten, og stek på 200 gr. i 10 - 15 minutter.
Smaker utrolig godt. Denne oppskriften tror jeg blir super å bruke til pizzabunn dersom man forsteker den og så har på fyll.
Oppskriften anbefales på det sterkeste.
Er ikke det noe form for mel i den utenom de to ss med fiberhusk? Interessant!
Nei ingen mel.
Dersom du lager de så er jeg sikker på at du kommer til å bli overrasket over hvor gode de er.
Gleder meg til å ha med meg til lunsj på jobb i morgen
Nei ingen mel.
Dersom du lager de så er jeg sikker på at du kommer til å bli overrasket over hvor gode de er.
Gleder meg til å ha med meg til lunsj på jobb i morgen
Disse rundstykkene ser kjempegode ut :)
Snuskemor, se her: fiberhusk (https://www.allergimat.no/butikk/s/products/view.html?p=1509213&ref=search)
Fiberhusk kan du kjøpe på helsekost og de fleste dagligvarebutikker (iallefall på Kiwi).
Det er psylliumfrø som er malt til mel tror jeg. Når det kommer sammen med væske så utvider det seg.
Det brukes i veldig mange lavkarbo oppskrifter.
Å takk for info. ;) skal skjekkes ut.
Høres ut som en variant av oopsie/lapper. Og det høres selvsagt veldig godt ut. Kanskje jeg skulle laget en porsjon, jeg har en del småbiter av ost som trenger å brukes opp.
Hei. Har bakt disse rundstykkene i dag, de ble nydelige!!! Har spist lavkarbo i 2 1/2 år, og disse er de beste rundstykkene jeg har smakt. Anbefales på det varmeste :D
synsegulla
08-04-13, 13:58
Dette må prøves som pizzabunn i dag!
synsegulla
08-04-13, 15:57
Løper inn for å rapportere at dette var godt! Blandet og stekte i ca 10 min, tok den ut sv ovnen og lot den bli kald. Hadde på pizzafyll og mer ost og steikte ca 10 min til, og jeg må si at dette bare smakte bunn! Dette er den beste lavkarbopizzaen jeg har smakt.
Høres ut som en variant av oopsie/lapper. Og det høres selvsagt veldig godt ut. Kanskje jeg skulle laget en porsjon, jeg har en del småbiter av ost som trenger å brukes opp.
Smaker mye bedre en oopsielapper. Er ikke eggesmak i disse. Anbefaler deg absolutt å prøve disse. Du kommer til å bli overrasket over hvor gode de er.
Hei. Har bakt disse rundstykkene i dag, de ble nydelige!!! Har spist lavkarbo i 2 1/2 år, og disse er de beste rundstykkene jeg har smakt. Anbefales på det varmeste :D
Så gøy at du likte de. Jeg har også gått på lavkarbo siden august 2011, og det er desidert de beste rundstykkene jeg har smakt.
Løper inn for å rapportere at dette var godt! Blandet og stekte i ca 10 min, tok den ut sv ovnen og lot den bli kald. Hadde på pizzafyll og mer ost og steikte ca 10 min til, og jeg må si at dette bare smakte bunn! Dette er den beste lavkarbopizzaen jeg har smakt.
Har ikke prøvd ennå som pizzabunn, men tror også at det vil være perfekt. Gøy at du prøvde og at du likte den.
synsegulla
08-04-13, 19:00
Mhm, mannen min som også spiser lavkarbo mener vi må lage pizza til kvelds også. Selv har jeg veldig lyst til å lage rundstykker av den deigen nå. Hvordan oppbevarer du de og hvordan er det med holdbarheten?
Jeg vet faktisk ikke hvordan de oppbevares best.
Lagde de for første gang i går, og la de i en plastpose på benken. Smakte veldig godt i dag også. Minner meg faktisk litt om de rundstykkene du kan kjøpe på butikken som har litt ost på toppen.
Tror ikke det skal være noe problem å fryse de.
Mine ble ikke verdens peneste, men gode ble de :)
I dag ble jeg så glad!!!
Har funnet oppskrift på verdens beste rundstykker. Bloggen som jeg fant de på er en svensk blogg til ei jente som heter HannaKJohnson.
Osterundstykker (6 stk)
2 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
2 egg
3 ss majones
3,5 dl revet ost
litt salt
Bland alt, men hold av 0,5 dl ost til å strø på toppen
La røren hvile 5 minutter før du setter deigen i 6 topper på bakepapir. Dryss på resten av osten, og stek på 200 gr. i 10 - 15 minutter.
Smaker utrolig godt. Denne oppskriften tror jeg blir super å bruke til pizzabunn dersom man forsteker den og så har på fyll.
Oppskriften anbefales på det sterkeste.
Må prøve den ut i løpet av uken! Er nytt for meg å ha majones oppi, så det blir spennende. Tusen takk for at du deler :D
Mine ble ikke verdens peneste, men gode ble de :)
Så gøy at du lagde de, og likte de. Gleder meg til å prøve å lage pizza.
Må prøve den ut i løpet av uken! Er nytt for meg å ha majones oppi, så det blir spennende. Tusen takk for at du deler :D
Hadde vært moro å hørt fra deg om de faller i smak-
P.s Det er jeg sikker på at de gjør :D
Så gøy at du lagde de, og likte de. Gleder meg til å prøve å lage pizza.
Jeg også :) bare lurer på hvor stor jeg skal kline den ut, og om det hadde vært lurt å legge et oljet bakepapir oppå? hmm.... må utforskes.
Jeg også :) bare lurer på hvor stor jeg skal kline den ut, og om det hadde vært lurt å legge et oljet bakepapir oppå? hmm.... må utforskes.
Hvordan ble røren? Tykk? Om den fortsatt er smørevillig er det kanskje minst klin med en slikkepott med litt olje på.
synsegulla
09-04-13, 08:27
Jeg brukte slikkepott og vanlig bakepapir. Det gikk helt fint. Bunnen min ble da ca så stor som en vanlig Grandiosa i omkrets. Den hevet i ovnen og falt sammen og ble sprø da jeg lot den kjøle seg ned. Jeg hadde fyll med lite væske i og det tror jeg var lurt.
Jeg brukte slikkepott og vanlig bakepapir. Det gikk helt fint. Bunnen min ble da ca så stor som en vanlig Grandiosa i omkrets. Den hevet i ovnen og falt sammen og ble sprø da jeg lot den kjøle seg ned. Jeg hadde fyll med lite væske i og det tror jeg var lurt.
Hm, dvs at den blir litt liten til familiepizza( 2 voksne+3små barn)? Spekulerer på å prøve denne en dag på ungene, bare for å se om de liker den, jeg begynner å bli drittlei av å lage 2 middager( mest bare når det gjelder fredagspizza mm, har klart å få den med spiseproblemer til å spise mye rart i det siste:D). Et fult brett med mettende pizza er nok, men da må det bli et helt brett.
synsegulla
09-04-13, 09:51
Jeg og min mann delte denne, ville prøve selv før jeg gav den til ungene. Det var akkurat nok til oss, ville doblet oppskriften om jeg skulle laget til ungene samt hatt mer mettende fyll da.
Chamomilla
09-04-13, 09:53
har klart å få den med spiseproblemer til å spise mye rart i det siste:D)
:heia:
Tell me about it! Har TO som ikke vil bevege seg ut av høykarboverdenen og lever for mye på pasta og dets like...
Gjerne i annen tråd, f.eks. under "avdelingen for barn" eller pm. Please! :D
:heia:
Tell me about it! Har TO som ikke vil bevege seg ut av høykarboverdenen og lever for mye på pasta og dets like...
Gjerne i annen tråd, f.eks. under "avdelingen for barn" eller pm. Please! :D
Vet ikke hva som har skjedd, men jeg har i allefall fåt ham til å smake på hjemmelagede karbonader og sa ikke noe om at seibiffen var med mandelmel:lol: Men det er bare sånne glimt innimellom, kan gå et år til neste gang han tør å smake eller smaker på noe nytt. De som sier at det er bare å prøve og prøve har ikke møtt mine( jeg har en med knapp på magen og en til som er hysterisk redd ny mat og som faktisk kaster opp av å prøve feks blandet mat og vi har holdt på med tilvenning i 10 år..)
Jeg tolker svarene deres slik at jeg skal doble oppskriften og kline utover et helt stekebrett i stekovnen, til pizza Det var noe slikt jeg tenkte.
I dag har vi spist kalde osterundstykker, og det var heller ingenting å si på dem. Alt i alt en super oppskrift.
God på smak, men mine blei flate og ikke rundstykkeaktig:) Kommer til å prøve det som pizzabunn neste gang:)
De blir ganske flate. Jeg deler de ikke i to, men legger pålegget på toppen. De er ganske mektige med pålegg på og 1-2 rundstykker er mer enn nok til lunsj.
Veldig god pizzabunn! Ungene likte bunnen!
Kan dog være greit å huske på at denne metter mye, som pizza blir det sykt MYE ost og energi. Jeg spiste en halv bunn med ost og skinke på, og det var hefitg mye:lol:
Veldig god pizzabunn! Ungene likte bunnen!
Kan dog være greit å huske på at denne metter mye, som pizza blir det sykt MYE ost og energi. Jeg spiste en halv bunn med ost og skinke på, og det var hefitg mye:lol:
Hvordan laget du pizzabunnen? Mer deig, kjevlet/trykket ut under plast eller
Hvordan laget du pizzabunnen? Mer deig, kjevlet/trykket ut under plast eller
Jeg laget to porsjoner deig og laget 2 mindre pizzaer. Kjevlet ut under et oljet bakepapir. Forstekte i ca 12min på 200grader. Det ble igjen ca 1/2pizza når alle var mette.
Kjempegode :p
Har bakt opp en ladning til reisemat. Vet ikke helt hvordan flymat man får servert på langdistanse - er iallfall greit å ha med noe lavkarbovennlig og mettende :)
Så gøy at så mange liker oppskriften.
Iflg diett.no inneholder hele røren:
2,6 gr karbohydrater
134,17 gr fett
112,77 gr protein
Herlighet! De er virkelig gode! Jeg fikk bare fem passelig store rundstykker, men de var imponerende! Skal definitivt bake flere slike :D takk for oppskrifta!
Har også laget disse i dag, men fordelte røra i 4 store muffinsformer og stekte litt ekstra. Har spist ett, og delte det da i fire tynne skiver (bunn, topp og to i midten) så jeg fikk mest mulig pålegg og minst mulig rundstykke.
Ellers var de veleidg gode!
Bakte også disse nå nettopp og de er skikkelig gode, ja. :D Mulig det er fordi jeg spiser dem rett ute av ovnen, men de er litt fuktige inni, så skal se om jeg setter ned varmen litt neste gang og heller steker dem litt lengre. :)
Disse var kjempe gode:p
Og jeg glemte et på benken en kveld, hadde ikke hjerte til å hive det
så jeg spiste det.
Og overraskelsen ble stor når det nesten smakte bede enn nystekt:eek:
De var goooode. :D Et problem, spiste opp alle :rolleyes:
Brukte raspa billighvitost, og den er litt salt, så neste gang dropper jeg å tilsette me salt.
Takk for oppskrift:blomster:
Da burde du bli mett ja, om du åt alle på en gang;) Bare rundstykkene uten pålegg inneholder jo over 1200kalorier:lol:
Hva slags billig revet ost var det brukte? De fleste inneholder jo mass karber og er ikke en gang ekte ost, men et produkt av melk og vegetabilsk olje og bestrødd med potetmel..
Vi bruker vanlig ost fra for eksempel first price, Coop x-tra osv, disse er produsert av enten tine eller synnøve.
Da burde du bli mett ja, om du åt alle på en gang;) Bare rundstykkene uten pålegg inneholder jo over 1200kalorier:lol:
Hva slags billig revet ost var det brukte? De fleste inneholder jo mass karber og er ikke en gang ekte ost, men et produkt av melk og vegetabilsk olje og bestrødd med potetmel..
Vi bruker vanlig ost fra for eksempel first price, Coop x-tra osv, disse er produsert av enten tine eller synnøve.
Ja sen frokost kombinert med lunch, men rimelig mett ja. Huff. :o Neste gang tror jeg jeg halverer oppskrifta. ;)
Det er som first prise og Coop x-tar jeg snakker om, men synes de passer best til smelteost o.l. Ikke på brødskiva.
Jeg kjøper ost i stort på StorCash, nå kjøper jeg ikke den billigste de har
men den beste:D
Den heter Amerikan Style, og er en ferdig revet blanding av norvegia, cheddar og
mosarella.
Den bruker jeg til alt, å vis dere har mulighet så prøv denne:p
Ja sen frokost kombinert med lunch, men rimelig mett ja. Huff. :o Neste gang tror jeg jeg halverer oppskrifta. ;)
Det er som first prise og Coop x-tar jeg snakker om, men synes de passer best til smelteost o.l. Ikke på brødskiva.
Hver sin smak, men de billigostene i stor pakning er enten norvegia eller synnøve sin gulost, begge leverer oster pakket inn som coop, rema 1000 osv.
Hver sin smak, men de billigostene i stor pakning er enten norvegia eller synnøve sin gulost, begge leverer oster pakket inn som coop, rema 1000 osv.
Tro meg, det er IKKE norvegia i hvert fall! Jeg har 3 ostespisere her i huset og de merker det med en gang om jeg prøver å gi dem noe annet enn norvegia!
Tro meg, det er IKKE norvegia i hvert fall! Jeg har 3 ostespisere her i huset og de merker det med en gang om jeg prøver å gi dem noe annet enn norvegia!
Kjenner god forskjell her og. ;) men funker i mat og dom smeltet.
Haha, nei de selger IKKE flaggskipene sine til billigmerkene, men billigmerkene kjøper produksjon hos de store som lager produktvarianter til dem.
Jeg kjøper ost i stort på StorCash, nå kjøper jeg ikke den billigste de har
men den beste:D
Den heter Amerikan Style, og er en ferdig revet blanding av norvegia, cheddar og
mosarella.
Den bruker jeg til alt, å vis dere har mulighet så prøv denne:p
Nå var vi på Storcach på lørdag, der kostet denne osten ca 470 kr for 5 kg.
De hadde på tilbud revet norvegia og mosarella til ca 70 kr pr kg, billig
(må kjøpes i 5 kg kartong).
Men de hadde sellerirot, hele uten plastikk til tror det var 11,50 eller noe sånt
pr kg :eek: Billigst å beste jeg har sett på lenge
Dette var virkelig godt!!
Det smakte verken kake eller egg. :p Det smakte nesten som helt vanlig hvetebakst; bare mye bedre. :ja:
Jeg lagde fem små pizzabunner i disse formene (http://www.clasohlson.com/no/Ecos-paiformer/Pr341720000) som jeg aldri kan få skrytt nok av. De er like store som disse små frosne paiene man får kjøpt.
Så nå blir det pizza på jobb i morgen! :sikle:
Tusen takk for oppskrift!
Lagde matmuffins av de i går! :) Hadde oppi 1 SS krydderost ekstra i røra. Fordelte røra oppi muffinsform og tok pølsebiter på noen og pepperoni på resten, og tilslutt tok jeg pesto over:) Var skikkelig digg!
mmm...
Trodde jeg hadde den beste pizzaoppskriften, men etter å ha smakt rundstykkene dine tror jeg at jeg må revurdere det :)
Lagde to rundstykker og en liten pizza. Rundstykkene gikk ned på høykant (de ble forresten såpass høye at jeg kunne dele de) pizzaen blir lunch i morgen. Gleder meg!!
Og så latterlig enkel oppskrift da. Den jeg har er det ørten ingredienser i, og man må innom helsekost for å få tak i de.
Da har også jeg prøvd denne! Den var ganske god, beste lavkarbo-bunnen på pizza tror jeg, selv om jeg lagde rundstykker nå...
Noen som vet kcal i røra?
Minuset var at den var litt fet... Kanskje jeg skal prøve uten majo?
Ps, takk for at du delte oppskriften ;)
Da har også jeg prøvd denne! Den var ganske god, beste lavkarbo-bunnen på pizza tror jeg, selv om jeg lagde rundstykker nå...
Noen som vet kcal i røra?
Minuset var at den var litt fet... Kanskje jeg skal prøve uten majo?
Ps, takk for at du delte oppskriften ;)
Drøyt 1200, så ikke spis alle på en gang;)
Drøyt 1200, så ikke spis alle på en gang;)
ojoj, jeg spiste faktisk 2/3 deler, nam-nam!! Jeg gikk opp et halvkg, men nå er det borte igjen, hehe... ;) Takk for svar Imse!
WAO!! Disse var virkelig feite og gode altså!!! :D Tenkte siden alle andre skrøt så voldsomt, måtte jeg bare prøve disse jeg også, og det var visst lurt! :) Jummy!
Og jeg har eksperimenter med denne røra til å bake piroger med fyll. Med stor suksess! Doblet røra og bakte vell 8 med fyll og de gikk på høykant hos alle i familien. Perfekt lunsj å ha med seg:) skal bake mer i helga.
Et spørsmål: har noen prøvd å varme disse i microen? Lurer på om de blir gode...
Og jeg har eksperimenter med denne røra til å bake piroger med fyll. Med stor suksess! Doblet røra og bakte vell 8 med fyll og de gikk på høykant hos alle i familien. Perfekt lunsj å ha med seg:) skal bake mer i helga.
Et spørsmål: har noen prøvd å varme disse i microen? Lurer på om de blir gode...
Som pizza var den helt grei å varme opp igjen. Hvordan laget du pirogene? Hvordan fikk du lagt deigen over?
Og jeg har eksperimenter med denne røra til å bake piroger med fyll. Med stor suksess!
Så lurt! Hva hadde du i fyllet? Og hvordan fylte du dem?
Som pizza var den helt grei å varme opp igjen. Hvordan laget du pirogene? Hvordan fikk du lagt deigen over?
Jeg laget små porsjonspiroger. Skal eksperimentere litt mer idag så kan jeg legge ut fremgangsmåten. Prøvde litt forskjellige.
Så lurt! Hva hadde du i fyllet? Og hvordan fylte du dem?
Denne gangen hadde jeg rester fra middagen dagen før: russisk inspirert hodekålgryte - fintstrimlet hodekål med litt løk og gulrot kokt mørt i tomatsaus medkjøtdeig og krydder. Smaker utrolig godt aleine og supergodt som fyll i disse rundstykker/piroger. Blei en perfekt lunsj :)
Disse så veldig gode ut, får prøve de en dag :)
Var veldig godt som pizzabunn, droppa majonesen og tok masse oregano i deiga;) Favoritt så langt! :)
Og med masse sesamfrø på toppen blir disse til perfekte hamburgerbrød :)
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/417917_10151578342733550_1245761094_n.jpg
Beklager dårlig mobilbilde.
Har også prøvd med å ha 1 ss med glutenmel oppi og det fungerte veldig bra! Da blir det enda mer lik vanlig hvetebakst i konsinstens. Tenkte også at neste gang skal jeg prøve å ha sesamfrø i hendene når jeg ruller disse til runde brød. Når jeg bare strødde over så datt sesamfrøeene av når jeg begynte å spise, hehe. Fikk 4 store hamburgrbød av deigen. Og den andre gangen fikk jeg 6 små brød til slike små sliders burgere.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/417917_10151578342733550_1245761094_n.jpg
Har også prøvd med å ha 1 ss med glutenmel oppi og det fungerte veldig bra! Da blir det enda mer lik vanlig hvetebakst i konsinstens. Tenkte også at neste gang skal jeg prøve å ha sesamfrø i hendene når jeg ruller disse til runde brød. Når jeg bare strødde over så datt sesamfrøeene av når jeg begynte å spise, hehe. Fikk 4 store hamburgrbød av deigen. Og den andre gangen fikk jeg 6 små brød til slike små sliders burgere.
Lurt :)
Hvordan i all verden klarte du å få de så flotte:confused:
hver gang jeg har stekt så er de helt flate:eek:
Har tilogmed prøvd å ha de i muffins form, å like dårlig resultat
Men smaken er veldig goe då:p
Hvordan i all verden klarte du å få de så flotte:confused:
hver gang jeg har stekt så er de helt flate:eek:
Har tilogmed prøvd å ha de i muffins form, å like dårlig resultat
Men smaken er veldig goe då:p
Takk :) tja.... mine blir altids sånt :) Fine, og hever seg bra. Selv om jeg trykker de litt ned etter at jeg har formet de til små rundinger og lagt på platen.
Hvordan er deigen din? Blir den flytende? min er ganske så fast og lett å forme. Husker du å ha nok bakepulver? Kanskje du kan øke litt? Og nok fiberhusk?
Takk :) tja.... mine blir altids sånt :) Fine, og hever seg bra. Selv om jeg trykker de litt ned etter at jeg har formet de til små rundinger og lagt på platen.
Hvordan er deigen din? Blir den flytende? min er ganske så fast og lett å forme. Husker du å ha nok bakepulver? Kanskje du kan øke litt? Og nok fiberhusk?
Deigen er litt "seig" på en måde.
Kan prøve med mer bakepulver, jeg har fulgt oppskriften.
Kan også ha i mer fiberhusk:p
Spinnerette
09-05-13, 17:06
Jeg glemte å ha i majones, og de ble eggete i konsistensen. Dog smakte det svært godt! :)
Lagde disse i går, de ble kjempegode :) Og så enkel oppskrift. takk for at delte :)
Kan noen legge ut bilder av sine? Mine ble store og fine i ovnen, også tok jeg dem ut og de ble flate og fettete og smakte ikke så veldig godt. Lirer på hva jeg gjorde feil.
Kjære vene!!! Sik så ikke mine ut!!!!
Kjære vene!!! Sik så ikke mine ut!!!!
Ikke mine heller! Og de smakte veldig mye majones. Sal prøve med mindre ost og en annen majones neste gang, for jeg aner et potensiale her!;)
Spinnerette
12-05-13, 17:14
Er hekta, jeg nå. Har i halvparten av majonesen fra oppskrifta, og bruker veldig lite ost på toppen. Bruker jarlsberg/norvegia-blanding, har i litt oregano og basilikum, og venter til de er helt avkjølt før jeg spiser, gjerne med hardkokt egg på. Helt fantastisk digg. Har fått de såppas tykke at jeg fint kan skjære de i to, men ikke på langt nær så flotte som Moogie! Gleder meg til å prøve disse til burgere :)
Jeg strør ikke osten på toppen mere. Strør sosikker eller linfrø eller sesam som på bildet. Syns det blir best slikt :) Må ta bilder av pirogene mine neste gang. De spises så fort at jeg rekker ikke å ta bilder, hehe
Skautrollet
13-05-13, 14:02
Fantastisk gode rundstykker!
Jeg byttet litt av gulosten med taffelost, ble veldig godt med smør og skinke på.
Nesten enda bedre dagen etter, og tålte godt en tur i fryseren.
Disse skal jeg bake i morgen. Junior har etterlyst både rundstykker og hamburger, og her kan jeg jo slå to fluer i en smekk :D
Hvor grov/fin har dere osten? Jeg får store tydelige flekker der osten er.. Jeg rasper den grovt.
Jeg skal lage nytt i morgen, men da skal jeg prøve å smelte osten på forhånd og blande det andre oppi.
Jeg rasper osten på et gammelt rivjern, ganske grovt..
I kveld laget jeg dobbelt porsjon av denne, som jeg fordelte i 12 store muffinsformer. Pisket et egg og smurte på toppen og drysset på litt valmuefrø og oregano. Nå er morgendagens nistemat laget, og resten ligger i en plastpose i kjøleskapet. Er ganske godt fornøyd med disse rundstykkene.
Hvor grov/fin har dere osten? Jeg får store tydelige flekker der osten er.. Jeg rasper den grovt.
Jeg skal lage nytt i morgen, men da skal jeg prøve å smelte osten på forhånd og blande det andre oppi.
Jeg rasper fint. Da blir den ikke så synlig.
Jeg rasper osten på et gammelt rivjern, ganske grovt..
I kveld laget jeg dobbelt porsjon av denne, som jeg fordelte i 12 store muffinsformer. Pisket et egg og smurte på toppen og drysset på litt valmuefrø og oregano. Nå er morgendagens nistemat laget, og resten ligger i en plastpose i kjøleskapet. Er ganske godt fornøyd med disse rundstykkene.
Nam- nam :) Takk for at du la ut bilder! :)
Jeg rasper fint. Da blir den ikke så synlig.
Er det en lur ide å bruke stavmikser til røren tror du? Slik at osten og alt blir veldig godt blandet? Jeg bruker revet ost fra Tine... tenker å bake nå, blir glad om du svarer nå, om du tilfeldigvis er på nettet nå ;)
Er det en lur ide å bruke stavmikser til røren tror du? Slik at osten og alt blir veldig godt blandet? Jeg bruker revet ost fra Tine... tenker å bake nå, blir glad om du svarer nå, om du tilfeldigvis er på nettet nå ;)
har ikke prøvd med stavmikser... det er jo mulig at det skal gå an å bruke den til osten, men tviler på at det skal fungere bra til hele røra. For den er veldig lett å blande/røre med skje også blir den fort tykk. Blir kanskje fort tungt for en stavmikser?
Vet ikke om du allerede har bakt og prøvd det ut? i Så fall, fortell hvordan det gikk :)
Bakte disse i dag. Fikk bare 5 rundstykker jeg da og de skal vi prøve oss på i kveld.
Hadde i bare halvparten av majonesen da jeg ikke vil ha majonessmak på dem.
Hvordan skal de oppbevares?
Jeg har oppbevart disse både i kjøleskapet og på benken og prøvd å fryse de. Alt fungerer like greit :)
har ikke prøvd med stavmikser... det er jo mulig at det skal gå an å bruke den til osten, men tviler på at det skal fungere bra til hele røra. For den er veldig lett å blande/røre med skje også blir den fort tykk. Blir kanskje fort tungt for en stavmikser?
Vet ikke om du allerede har bakt og prøvd det ut? i Så fall, fortell hvordan det gikk :)
Tusen takk for svar. Det ble ikke til at jeg bakte i dag, men høgskole si i fra når jeg har prøvd ;)
Tusen takk for svar. Det ble ikke til at jeg bakte i dag, men høgskole si i fra når jeg har prøvd ;)
Ha, ha. Autokorrekt er morsomt :lol:
Ha, ha. Autokorrekt er morsomt :lol:
Haha!!! :)
Nå er jeg så spent - har laget disse nå og de steker i ovnen! Gleder meg til å prøve :)
Min mening: svært enkle å lage, gikk raskt og lettvint. Doblet røren og fikk 14 stk. Toppet noen av de med linfrø, solsikkefrø og gresskarfrø - delikat! De hevet seg en del i ovnen, men falt litt sammen igjen da de var ferdig stekt. Godt å ha pålegg på noe, synes kanskje de var litt svampete, men skal teste et til nå som de er avkjølt.
Absolutt noe jeg kan lage igjen.
Tusen takk for oppskrift!
Jeg synes de var bedre uten glutenmel, men jeg skjønner ikke helt hensikten med majones? Er det ikke bare å ha et egg ekstra oppi samt litt olje?
Jeg har nemlig ikke majones hjemme i dag. :p
Spinnerette
18-05-13, 12:55
Jeg synes de var bedre uten glutenmel, men jeg skjønner ikke helt hensikten med majones? Er det ikke bare å ha et egg ekstra oppi samt litt olje?
Jeg har nemlig ikke majones hjemme i dag. :p
Tipper majonesen gjør at disse ikke blir så eggete :)
Er osten sånn lett og luftig eller ganske pakket oppi litersmålet? syns desiliter er trøblete mål for reven ost...
Er osten sånn lett og luftig eller ganske pakket oppi litersmålet? syns desiliter er trøblete mål for reven ost...
Jeg har veid min og mener å huske de var rundt 90 gr.
woo! mål i gram! akkurat det jeg liker :)
jeg fikk 4 stykker, ganske flate... men de ble brune og fine oppå etter ca 13 min, men svampete inni.. så jeg satte dem inn igjen på ganske lav varme i ca 10 min og det ble bedre. jeg brukte mozarella, mulig vanlig gulost blir bedre
Jeg har ikkenfiberhusk, blir det helt feil å bruke pofiber?
Grilldag idag i det fine været :) så da blei det 7 nye store hamburgerbrød :) jeg hadde lit mye majones denne gangen så de fløt litt utøver og ikke var så høy som vanlig. Lurer på om det er majonesen som gjør at mange opplever at de ikke heves godt nok?
OK - jeg må innrømme at jeg ikke var superfan etter første runde med rundstykker, men ville teste oppskriften som pizzabunn . og det synes jeg funket veldig bra! Lagde superdigg pizza i går. Var litt vanskelig å få bunnen flat nok da den er litt klissete. Stekte den i ca 15 min først, for deretter å legge på fyll og steke pizzaen til osten boblet. NAM sier jeg bare!!! (ps - vi hadde mye fyll på!)
Jeg opplever også at mine faller sammen når jeg tar dem ut av ovnen. Men junior synes de smaker godt da. Litt som osteloff i smak, sier han :)
Nå har jeg eksperimentert med/på denne oppskriften.
Og har kommet til den beste måten for meg å få de luftigst på er å ha bare 2 skjeer med majones,
og bruke mixmasteren på egg og majones til det blir litt luftig
så ha i fiberhusk, bakepulver og la det gå litt med mixmasteren, og til slutt ha i ost.
Vi hadde en planlagt tur på McDonalds her en dag, då hadde jeg med meg 2 stk
brød ferdig delt. Kjøpte meg Bacon Cheese og byttet brød.
Funket helt topp det:D
Laget hamburgerbrød av disse igår!!! Nam nam nam!!!
Laget hamburgerbrød av disse igår!!! Nam nam nam!!!
:sikle:
OK - jeg må innrømme at jeg ikke var superfan etter første runde med rundstykker, men ville teste oppskriften som pizzabunn . og det synes jeg funket veldig bra! Lagde superdigg pizza i går. Var litt vanskelig å få bunnen flat nok da den er litt klissete. Stekte den i ca 15 min først, for deretter å legge på fyll og steke pizzaen til osten boblet. NAM sier jeg bare!!! (ps - vi hadde mye fyll på!)
Jeg likte de heller ikke som rundstykker, men som pizzabunn var de utrolig digge!
Jeg så veldig fram til å teste denne oppskriften etter så masse skryt her, men må si jeg ikke var så himla imponert. Helt greit liksom, men det ble litt for svampete/eggete for min smak. Jeg synes også den smakte litt mye majones selvom jeg hadde i ei spiseskje mindre. Jeg ser at noen liker den bedre som pizzabunn, jeg får vurdere å teste den som det etterhvert.
Idag bakte jeg dem som pølsebrød. Laget avlange og smale. Blei helt fine pølsebrød :) Rema har jo helt greie korte grillpølser nå med mye smak og bare 2 g karbo. Så da kan jeg også bare griller meg en pølse eller to sammen med andre på grilltur :)
Pølsebrød? Takk for tipset :-)
Pølsebrød? Takk for tipset :-)
Smakte utmerket med ketchup og sennep på og pølsen oppi :)
Disse var fantastiske! :sikle: de smaker sånn ostebriks burde smake, nemlig ost! :D jeg var absolutt ikke sparsom hverken på osten eller majonesen, (og leste ikke hele oppskrifta og balndet all ost oppi og i genting utenpå...) og det var midt i blinken.
Smakte utmerket med ketchup og sennep på og pølsen oppi :)
Har også hatt med som pølse rød på et par avslutninger nå, og det har fungert bra.
Disse var fantastiske! :sikle: de smaker sånn ostebriks burde smake, nemlig ost! :D jeg var absolutt ikke sparsom hverken på osten eller majonesen, (og leste ikke hele oppskrifta og balndet all ost oppi og i genting utenpå...) og det var midt i blinken.
Jeg tar også alt av osten oppi, ingen ting over dem. Syns det blir best slik. Bruker litt krydder eller frø over.
Dette så kjempegodt ut så jeg testet det i helgen.
De både luktet å så kjempegode ut, men må si jeg ble skuffet over smaken :-(
Konsistensen og ettersmaken på dem klarte jeg dessverre ikke, så de gikk i søpla.
Men alle har selvfølgelig ulik smak....
Dette så kjempegodt ut så jeg testet det i helgen.
De både luktet å så kjempegode ut, men må si jeg ble skuffet over smaken :-(
Konsistensen og ettersmaken på dem klarte jeg dessverre ikke, så de gikk i søpla.
Men alle har selvfølgelig ulik smak....
Lot du de bli helt kalde før du spiste av de?
Smake på de når de var varme, men lot de stå til de ble helt kalde i tilfelle de skulle få en annen smak da.
Men det var noe med konsistensen og ettersmaken tom når de var kalde som jeg ikke klarte :-(
Jeg synes fiberhusken har litt feil smak, så det hadde vært fint med et alternativ til den, men vet ikke hva det skulle være.
Såpass mye ost burde egentlig være tilstrekkelig "bindemiddel" alene - kanskje man bare skulle prøve å lage dette helt uten fiberhusk og se hvordan det går?
(Jeg fikk dette servert som pølsebrød i ferien, og det smakte godt, det!)
Disse ble nydelige. Hevet seg fint. Stekte de til de var litt gyldne. Smakte litt eggete/svampete med det samme, men ble bedre når de fikk kjølt seg litt. Gode med gräddost og paprika på :) :sikle: Nå gjelder det bare å ikke spise alle på en gang ;)
Jeg synes fiberhusken har litt feil smak, så det hadde vært fint med et alternativ til den, men vet ikke hva det skulle være.
Kanskje prøve litt xantam gum eller jbkm?
Sivensvans
20-09-13, 11:56
Yum! Akkurat laget disse, og jeg synes de ble gode! Doblet oppskriftten, tok på meg engangshansker m bittelitt olje på da jeg skulle lage de til boller. Ble 7 store fine rundstykker som jeg kan dele i 2 . Stekte de 15 min, da jeg tok de ut var de litt våte under så jeg snudde dem og stekte 3 min til, da ble de perfekte for meg:) Takk for oppskrift!
Har laget disse nå, og byttet ei ss fiberhusk med glutenmel. Spent på resultatet :)
De ble utrolig gode. Ikke svampete heller. Spist med reker og majones i kveld. Nydelig :sikle:
Spinnerette
30-10-13, 10:00
Skikkelig sulten og sugen på rundstykker med hardkokt egg på i dag, så nå står disse i ovnen, dog uten majo i, ettersom jeg ikke hadde noe..
Lagd de mange ganger før, men nå er det lenge siden! *Glede seg*
Disse står i ovnen nå! Veldig spent :D
Har lagt oppskriften inn på diett.no og med 0,52 pr stk (laget 6 stykker) høres dette veldig bra ut :D
Frokosten min består av eggemelk-kakao til vanlig, men idag fristet det ikke så jeg gikk inn hit og ramlet over denne oppskriften. Håper virkelig de smaker :)
Åååå, disse var goooooode! Spiste de varme med litt smør og litt salt på, NAM! :D
Jeg hadde forresten bare 2 da majones oppi, men litt ekstra ost. 100 gran i røra og 30 gram oppå :)
De er så flotte når de kommer ut av ovnen, men så synker de sammen når de kjøler seg. Hvordan hindre dette?
De er så flotte når de kommer ut av ovnen, men så synker de sammen når de kjøler seg. Hvordan hindre dette?
De vil alltid synke sammen. Men jeg synes de er like gode, spiller jo ingen rolle at de faller sammen.
Jeg lager alltid disse i store muffinsformer. Fordeler røra i fire former, og gir ekstra steketid. Da blir de høye og fine.
Butterfly83
22-03-14, 21:58
Lagde pizza av denne i dag. Fikk ikke sprø bunn, kun i kantene, men det ble kjempegodt for det :) Kommer absolutt til å lage den igjen :)
Jeg må si at jeg virkelig gleder meg til å få pastamaskin i posten og prøve denne oppskriften:
http://www.lchfgourmet.se/lchf-recept-/gratang-mos-tillbehor/lchf-pasta-/
nammmm... .-)
litt feilpost, beklager...
Sivensvans
28-04-14, 14:25
litt feilpost, beklager...
Perfekt feilposting! :p
Sivensvans
11-05-14, 16:29
Har lavkarbo-bakedag og lagde en dobbel porsjon av denne. I dag tok jeg i tillegg oppi en håndfull gresskarkjerner og karve, nam nam!
Spinnerette
30-01-15, 17:23
Middag i dag! Lenge siden jeg har laget dem, men lagde dem masse før, og de var sinnsykt gode. :)
Fysen på pizza middag. Så det ble pizza av denne deigen. Imorra lager jeg rundstykker av de, skikkelig yummi med skinke, ost og tomat og agurk. Kjenner jeg gleder meg til lunsj i solveggen allerede;)
Spinnerette
08-04-15, 11:12
Åh, nå ble jeg sulten, Imse... :sikle:
Lenge sia sist jeg bakte disse. Fikk litt stygga på fiberhusk smaken. Sist så byttet jeg ut halvparten av den med kokosmel. Ble kjempegodt! Ikke like luftig, men godt. Idag byttet jeg halvparten med pofiber. Og det ble kjempegodt! Både smaken og konsistensen. Luftig og godt! Til og med ble det nesten bakeskorpe på de :) anbefales! Også anbefale jeg å lage majones selv. Stor forskjell.
Spinnerette
01-08-15, 11:28
Lenge siden disse ble bakt her i huset, men nå står det en ladning i ovnen. :D
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.