View Full Version : Leggan


anexiel
03-06-05, 20:53
Noen som vet hvordan jeg kan gjøre kantete fotaball-legger litt tynnere?
Har spilt fotaball i 4 år(slutta i høst) og når jeg atpåtill har hest og konkurerer aktivt, så krymper de ikke akkurat..
Vil ha de tynnere!!

mofe
03-06-05, 21:26
Det finnes ingen måte å punktslanke kroppen på :nei:


Har du skrevet feil på tickeren når målvekten din er 45 kg..? Eller er du bare veldig lav? *bekymret*

anexiel
04-06-05, 00:01
men jeg vill ha leggene tynnere... =/

og mofe- nei har ikke skrevt feil og er 1.75 "høy"..

mofe
04-06-05, 00:09
men jeg vill ha leggene tynnere... =/

og mofe- nei har ikke skrevt feil og er 1.75 "høy"..

Men da vil du ha en vekt som tilsier at du er undervektig.. 45 kilo er altfor lite!

:(

silje
04-06-05, 00:13
hmm...

da slenger jeg meg med på bekymringen til mofe..

dersom du veier 45 kg, og er 175cm høy vil du ha en BMI på 14,7.
grensa for undervekt går ved 18,5, dvs for deg 56,7 kg..
om du da veier 45 kg, er du altså 11,7 kg mindre enn undervektig...
det er rimelig drøyt..
normalvekt er BMI fra 18,5-24,9, dvs for deg 56,7kg - 76,3 kg.

hvorfor vil du ned i 45 kg egentlig?

mvh silje :)

anexiel
04-06-05, 00:19
Fordi jeg en gang var 45kg, og vil tilbake dit.
Men men, om jeg blir undervektig eller ikke, får bli mitt problem når det skjer..

Nå bekymrer jeg meg bare over leggene mine, de er nesten større enn låra mine, det virker vertfall slik(tørr ikke å måle), og det er for det meste muskler.. Og jeg vill ha de litt tynnere..

mofe
04-06-05, 00:23
Du sier du vil tilbake dit.. Jeg ser du er 17 år. Hvor gammel var du da veide 47?

Husk på at den alderen du er nå, så utvikler du former. Jeg gikk opp mange kilo i slutten av tenårene, og det var KUN kvinnelige former, sunne former.

:)

anexiel
04-06-05, 00:27
Mofe: Jeg er ikke 17, jeg er 17år og 5 1/2 mnd! :P
Var 16 da jeg veide 45..

elise
04-06-05, 00:33
Mofe: Jeg er ikke 17, jeg er 17år og 5 1/2 mnd! :P
Var 16 da jeg veide 45..

Blir dypt bekymret over hva du skriver..men regner ikke med at du vil høre men kan jo virke som du har fått litt muskler.Hvordan er du i forhold til str på klær?Har du gått opp der?
kan selv variere på 10 kg,men ikke i str kun i muskelmasse..
Håper du leser at d er bekymringing vi kommer med og ikke kritikk,men syntes d blir litt alvorlig for disse sidene.for du har da et problem.:o :(

silje
04-06-05, 00:41
ja...
da må du kanskje bygge en tidsmaskin, eller noe.. ;)

neida.. men jeg vet ikke helt hva jeg skal si her.. kanskje du må tenke ordentlig igjennom om det er vekta som er nøye, eller om det er å ha en sunn og frisk kropp som du trives med. jeg tror ærlig talt ikke at du kommer til å klare å fortsette å ri, eller gjøre så mye fysisk om du skal bli 45 kg. om det er mest muskler på leggene dine, så må du jo nesten være i ro da.. bruke beina minst mulig.. sånn at du mister musklene.. og iallfall slutte å ri, for det er jo belastende på beina..
men dette er jo en svært dårlig løsning.. som jeg virkelig håper at du ikke prøver.
du har vel fremdeles lyst til å være aktiv og kunne klare daglige gjøremål håper jeg?
jeg skal ikke påstå at jeg er den som vet mest om slanking, men 45kg/175cm ser jeg for meg som omtrent sengeliggende..

hmm.. så jeg vet ikke helt.. jeg tror ikke det finnes noen god måte å bare slanke en del av kroppen.. beklager.

men lykke til uansett :)

silje

anexiel
04-06-05, 00:51
Blir dypt bekymret over hva du skriver..men regner ikke med at du vil høre men kan jo virke som du har fått litt muskler.Hvordan er du i forhold til str på klær?Har du gått opp der?
kan selv variere på 10 kg,men ikke i str kun i muskelmasse..
Håper du leser at d er bekymringing vi kommer med og ikke kritikk,men syntes d blir litt alvorlig for disse sidene.for du har da et problem.:o :(

Hva mener du med hvordan jeg skriver? Jeg stilte ett enkelt spørsmål om hva jeg kunne gjøre for å få leggene tynnere, og har svart på de spm som ble stilt.
Har drevet med div sport oppgjennom åran, og fikk en del muskal ja. "tapte meg" ganske her for ei stund sia, men er nå snart tilbake tilder jeg var da jeg var barn (tenk deg hvordan det er å være 12-13 år og 75kg...)..
Er ca str 38 nå. Gikk fort opp i vekt da jeg flytta tilbake hjem i høst..
Bekymringene er høyst unødvendige, jeg spurte bare om leggene, ikke om hvordan bli anorektiker eller hva å gjøre for å klare å holde meg på beina etter 14-dagre uten mat..

Summer
04-06-05, 11:39
Forstår jeg deg rett når du sier du veide 75 kg som 12-13 åring, og slanket deg til 45 kg når du var 16, g nå er du 17.5 år og er nå rundt ca 60kg?

Er det det som har vært utviklingen?

For å få slankere legger anbefaler jeg å strekke musklene godt etter trening.
Pilates er en utrolig god treningsform som gir langeslanke muskler.

Muskat
04-06-05, 13:37
Støtter Lise: pass på å strekke godt ut etter trening.

Støtter også alle andre: 45 kilo når du er 173 cm høy er direkte farlig. Du har kjempefin vekt nå, sats på å bevare den. Skjønner godt at du var ulykkelig som 12-13 åring, men nå bør du heller trene på å være lykkelig, enn på å skaffe deg en spiseforstyrrelse.

Muskat

ms.sophie
12-06-05, 01:21
Eksplosiv trening gir større muskler. Det du må gjøre, hvis du vil ha mindre muskler i leggene, er å trene dem utholdende - eller rett og slett mindre enn det du gjør nå.

Jeg tror forøvrig det vil hjelpe nå som du har slutta på fotball - men det tar sin tid, jeg brukte lang tid på å miste "ballett-leggene" mine, men de er ikke på langt nær så muskuløse nå som det de var den gang.

Energica
12-06-05, 01:48
Svømming og pilates skal gjøre muskler lange å pene:)

anexiel
18-06-05, 17:17
jo det børr hjelpe når jeg har slutta på fotballn.. men har fortsatt hesten! =P Og å trene midre.. vell, ikke i år, for å si det slik.. men men, takk for svarene=)

HP
18-06-05, 17:32
For all del, ikke tren mindre - tren anderledes når du vil endre på kroppsammensetningen din. :)

anexiel
18-06-05, 18:05
Hm det kommer til å bli vanskelig. Jeg er sånn rutine person, har en trenings-plan, og kommer neppe til å klare å forandre så mye på den.. Klare, ville-hva er forskjelln? :P