View Full Version : Mai-startere
Hei! :)
Nå er jeg tilbake på ketolyse. Har før holdt på to ganger a 6 måneder og føler jeg kjenner ketolyse inn og ut, må bare lære meg å takle livet etter endt kur.
Tenkte vi kunne ha en tråd for oss som starter i mai :D
BigInJapan
04-05-13, 22:31
Jeg begynte 29. april så jeg føler meg som en maistarter siden jeg begynte så seint i måneden. Jeg henger gjerne med i tråden her :)
Første uken har gått overraskende fint. Jeg er glad jeg hadde fri på onsdag for det var en skikkelig hodepinedag. Hadde hodepine på torsdag også, men så gikk det over.
Jeg har lagt veldig lavt på karbene. Litt usikker på mengde karber, men det har ikke vært mye. Sjekket med stick på onsdag og var da i ketose. Jeg har smarkt så vidt på sjokolade i dag og det kjennes helt ok ut å bare ta litt. I morgen er det strengt regime igjen.
Jeg er veldig overrasket over 3.5 kg ned på mindre enn en uke, men jeg vet det for det meste er vann. Med den starten blir jeg ikke skuffet om det går tregt neste uke for jeg vet det kan variere fra uke til uke, selv om man er flink. Det viktigste er at jeg allerede kjenner at magen er litt mindre enn det den var og buksen er litt løsere over rumpen enn den har vært på en stund.
Jeg har vært ute på tur 1 kveld denne uken og skal ut igjen i morgen. Har også hatt en 30 min økt på tredemølle på mandag. Kjenner jeg er motivert til å trene mer.
Grunnen til at jeg ønsker å gå på lavkarbo (da først ketolyse) er at jeg ønsker å gå ned 10 - 12 kg og at jeg har hørt lavkarbo kan være bra om man sliter med betennelser i kroppen. Mtp det sistnevnte har det vært en god uke.
Det ble mye dette, men jeg har hatt en god start og er topp motivert!
Wuii, en til i gruppa :heia:
Det som er supert med ketolyse, er det at man får en pangstart. Det bidrar til å holde motet oppe. Jeg får også tidvis vondt i hodet på lavkarbo, men hvis man tar de vitaminene man skal ta, hjelper det. Jeg har aldri brukt de som hører til ketolyse, men heller kjøpt en sånn multitilskudd fra biolife på helsekosten. Den har 300-400% av mange av de vitaminene som vi trenger mer av, så den er super.
Det beste med ketolysen syns jeg er at man aldri føler seg oppblåst. Magen blir aldri bulende mett og hver morgen våkner man frisk og fin :D
Hei! Jeg begynte på mandag, altså den 29 april men henger meg bare på her om det er greit :)
Mandag veide jeg 101,3 kg. Jeg er 1.75, og ønsker å ta av 25-30kg. veide meg i morges igjen (selv om jeg har bestemt meg for å ha mandager som veiedag), og hadde allerede gått ned 3 kilo! Sikkert mest vann da, men skikkelig booster for å fortsette. Jeg har ikke noe søtsug i det hele tatt, magen er aldri oppblåst lengere (før så den alltid ut som en ballong), og jeg er sjeldent veldig sulten.
Veier dere dere hver dag eller har dere enkelte veiedager?
Velkommen :heia:
SÅ bra vi blir noen her :)
Jeg veier meg hver dag, men man skal jo helst veie seg en gang i uka for å ikke miste motet. Vekta kan stoppe ett par dager og da blir man deppa, så best å vente en uke. Da er det alltid resultat :)
Den følelsen av å aldri være oppblåst er såå deilig!
Her er det søtsug, men sikkert fordi jeg nå har gjort dette i over halvannet år tilsammen før, så er lei maten. Men i dag bestilte jeg masse godt fra lavkarbowebshop, så har noe å glede meg til :D
Ja og deilig å føle seg god og mett men samtidig går ned i vekt :-)
Har du gått mye ned i vekt før på ketolyse?:)
Ja. Gikk ned 20 kg første gang, etter 6 mnd. Det var etter jeg var gravid. Jeg ble alvorlig syk og la på meg mye i graviditeten, mest vann. Alt vannet gikk ikke ut, så derfor var ketolyse perfekt. Barnet mitt døde fordi jeg ble så syk, så før jeg nesten hadde rukket å gå ned alt, ble jeg gravid igjen. Vanligvis går det jo tid før man blir gravid etter en graviditet, men siden barnet døde, ville jeg jo bli gravid igjen med en gang. Det betød jo da at jeg ikke avr helt tilbake i min vekt da jeg ble gravid, og da kom nye gravidkilo oppå de gamle.
Jeg ble da gravid igjen og etter det ble det ketolyse igjen. Venta til jeg ferdig med amming, så da holdt jeg på 6 mnd til og gikk ned 18 kg da.
Jeg slutta for ca ett år siden. Har gått opp ca 15 :( :( :(, så nå må det av igjen. Blir så irritert på meg selv, at jeg har latt det komme på igjen!!! Men har ikke klart å starte på lavkarbo. Har hatt det helt oppi halsen, men det er aboslutt mest effektivt! Man går ned mye og går ikke sulten. Jeg blir kvalm av alt fettet, men man finner alltid nye oppskrifter og desto større variasjon, desto enklere er det :)
Får vel hive meg på her jeg også, oppstart i dag!
Har ikke boka mi lenger da jeg har lånt den bort, men husker sånn ca hvordan dette går, så tror det skal gå bra.
Dagen i dag har vært fin den, klart fint å holde meg til bra mat.
Første gangen jeg gikk på ketolysekuren (2009) gikk jeg ned 12 kg på 10 uker. Etter en ny graviditet (tredje!) gikk jeg raskt opp igjen, og var rask med å endre til lavkarbo etter sønnen min var født. Da gikk jeg ned 17 kg! MEn det tok laang tid da. Nå er jeg bare 3-4 kg unna det, men egentlig burde jeg gått ned 7-10 kg for å nå min matchvekt. Og det er jo disse kg som er vanskeligst!!!
Med sommeren i møte går jeg på med friskt mot, har ikke så mange ting som kan sette meg på prøve framover, kun et bryllup - men det er ikke før til høsten:p
Velkommen hit :heia:
Jeg syns ketolysen er mye enklere når jeg er isolert hjemme. Så fort jeg er ute, på butikken, på shopping, på besøk etc. da blir livet verre. Feks så har jeg veldig lyst til å smake på den nye melkesjokoladen med M. Så vil helst ikke ut av heimen og møte på han :p
Men, man blir mindre og mindre fristet desto lengere man holder på. Da glemmer man suget.
Nå gleder jeg meg bare til mine lavkarbovarer kommer. Har bestilt noen spennende salatdressinger, så blir fint å få spicet opp salatene litt :D
Hei hei...
Jeg startet 1..mai.
Har tidligere gått ned ved hjelp av ketolyse.
Under graviditeten så la jeg på meg 20kg og jeg trodde jeg skulle bli kvitt det når jeg ammet men neida... vi har blitt velsignet med elefant kropp så hvorfor forvente at den oppfører seg normalt og kvitter seg med ovrrflødig vann og kilo av seg selv. Dessuten ammer jeg ikke lenger og kan trygt begynne på lavkarbo:)
35 kilo ska bort. Veier 95 og vil bli 60.
Har holdt på i 6 dager nå og siden jeg ikke eier vekt vet jeg ikke om jeg har gått ned noe, men jeg føler meg bra og lett i magen og mer energi allerede. Har masse vann i kroppen enda så tror det er det som går først tenker jeg. :p
Tvi tvi til meg og alle dere.
Så hyggelig å se at vi blir noen her inne :-)
Jeg har som sagt veie dag i dag.
Forie mandag veide jeg 101,3. I dag veide jeg 98,5 :D Sikkert masse vann, men nå har jeg bare enda mere guts til å fortsette :D Har nettopp spist frokost, ble eggerøre med bacon og brokkolimos. Tok forretsen også å tissa på en ketostix i morges, og den ga utslag :) Noen som har noen gode mattips å komme med? Prøvde meg på ostechips i mikroen i går, og det var jo kjempe godt!:)
TrillTrall
06-05-13, 11:40
Så hyggelig å se at vi blir noen her inne :-)
Jeg har som sagt veie dag i dag.
Forie mandag veide jeg 101,3. I dag veide jeg 98,5 :D Sikkert masse vann, men nå har jeg bare enda mere guts til å fortsette :D Har nettopp spist frokost, ble eggerøre med bacon og brokkolimos. Tok forretsen også å tissa på en ketostix i morges, og den ga utslag :) Noen som har noen gode mattips å komme med? Prøvde meg på ostechips i mikroen i går, og det var jo kjempe godt!:)
Om man skal bruke ketostick skal man bruke dem om kvelden, ca. to timer etter siste måltid. :) Om morgenen, før frokost,er mange i ketose uansett pga ikke inntatt mat på mange timer.
Okei, da vet jeg det :-) takk!:) Tok å testet i overigår om kvelden 2 timer etter mat, og da ga den også utslag :) Har ikke endret noe i matveien siden da, så regner med jeg fortsatt er der :)
Dag 2 her og hodepinen er i gang. Kjenner jeg begynner å bli litt uvel og svimmel, da vet jeg jo at jeg er på vei inn i ketose, så liker det :)
Frokost i dag ble lavkarbolapper etter oppskrift fra lenabeatrice sin nettside, supergode!!
Magen er fortsatt oppblåst etter dårlig mat de siste ukene, men merkbart mindre luft enn for et par dager siden.
Deilig å være i gang!!!
Huff, jeg var også plaget med hodepine de første dagene. men hjalp å drikke mye vann :) Forresten, hvordan får dere inn den tickeren dere har som signatur? har laget en, men vet ikke hvordan jeg putter den inn:)
Jeg tror jeg fikk til selv :)
Jeg tror jeg fikk til selv :)
Ja det klarte du :)
La inn min i går jeg også!
Så hver gang man veier seg så må man gå å lage ny å legge inn?:)
Så hver gang man veier seg så må man gå å lage ny å legge inn?:)
Niks, du klikker på den du har og så kommer du direkte på siden hvor du kan oppdatere den.:)
Hei! Jeg vil gjerne være med om jeg får lov? :) Har første dag i dag, og gleder meg til å finne ut om dette er noe fra meg.
Jeg har lenge slitt med økende vektoppgang til tross for trening og et sunt kosthold.
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wDh9fy5/weight.png
[quote=is_te;1441383]Hei! Jeg vil gjerne være med om jeg får lov? :) Har første dag i dag, og gleder meg til å finne ut om dette er noe fra meg.
Jeg har lenge slitt med økende vektoppgang til tross for trening og et sunt kosthold.
Og hvordan i helsike får jeg til tickers?? :)
Så gøy at så mange vil være med :D Velkommen, alle sammen :heia:
Trodde et øyeblikk at jeg måtte ha denne gruppa mi alene :p
Hodepine har jeg også alltid i begynnelsen, men det blir litt bedre. Tar man alle vitaminene hjelper det også :)
Dette er absolutt den beste måten å gå ned i vekt, om man vil ha av en del. Og man holder motivasjonen oppe ved at man går ned mye. Man går heller ikke sulten, så det er jo et pluss :) Dog, jeg merker at jeg går ned mer om jeg ikke spiser så mye på kveldene og viktig å drikke mye vann og spise masse grønnsaker :D
I begynnelsen mister man mye vann, men vann gjør at man ser feitere ut, så det er jo like bra å bli kvitt det. Det er jo noe som fyller ut kroppen i størrelse det og :)
[quote=is_te;1441383]Hei! Jeg vil gjerne være med om jeg får lov? :) Har første dag i dag, og gleder meg til å finne ut om dette er noe fra meg.
Og hvordan i helsike får jeg til tickers?? :)
Gå inn her: http://www.tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php?type=3
og så legger du inn infon din og lager passord. Så trenger du bare trykke på din egen ticker i et av inleggene dine for å oppdatere den senere.
Nå får jeg som denne pokkers tellinga fungerer :) men altså, det er meningen at man ikke skal gå sulten? Jeg føler meg sulten hele tiden, og trøtt... Men blodprøver er tatt så håper de kan gi noen svar..
Nå får jeg som denne pokkers tellinga fungerer :) men altså, det er meningen at man ikke skal gå sulten? Jeg føler meg sulten hele tiden, og trøtt... Men blodprøver er tatt så håper de kan gi noen svar..
Trodde ikke jeg var et så lite datageni, arrgh blir snart :mad:
1. Trykk på denne linken: tickerfactory
2. Velg hvilken ticker du vil ha - weight loss linken
3. Velg hvordan du vil den skal se ut - og trykk på next hele tiden til du kommer til siste side
4. Klipp ut koden du får på siste siden
5. Gå inn på kontrollpanelet ditt her på forumet
6. Velg å endre signatur
7. Lim inn koden du hentet fra tickerfactory
Koden er den som har sånne klammer foran og bak: [ ]
Og den limer du inn ved å gå på kontrollpanel (her på forumet) og linken for å endre signatur. Og så limer du den inn i den boksen som kommer opp der
instruksene fant jeg i en gammel tråd - nettopp lært meg det selv!!!
1. Trykk på denne linken: tickerfactory
2. Velg hvilken ticker du vil ha - weight loss linken
3. Velg hvordan du vil den skal se ut - og trykk på next hele tiden til du kommer til siste side
4. Klipp ut koden du får på siste siden
5. Gå inn på kontrollpanelet ditt her på forumet
6. Velg å endre signatur
7. Lim inn koden du hentet fra tickerfactory
Tusen takk!! :) Jeg brukte feil link tidligere :)
Hei igjen :-)
Merkelig med denne ketolysekuren, føler jo nesten ingen sult lengere :) kom på i 21 tiden at jeg ikke hadde spist siden frokost :) Så da stekte jeg meg litt kyllingfilet med brokkolimos og hjemmelaget rømmedressing :)
Et spørsmål til dere som har slanket dere før; Hvor mange kilo må bort før man ser det på kroppen/merker det på klærne?
ha en fin kveld :)
Hvis du er sulten, så spis mer :) Du skal spise deg mett, men ikke stappa. Ha litt cottage cheese (om du liker det) som et mellommåltid, eller litt middagsrester. Jeg pleier alltid å lage litt mye middag, for da sparer jeg middagen til lunsjen dagen etter. Det er ofte litt mettende mat og har du med grønnsaker, så er det perfect :)
Hei igjen
Merkelig med denne ketolysekuren, føler jo nesten ingen sult lengere :) kom på i 21 tiden at jeg ikke hadde spist siden frokost :) Så da stekte jeg meg litt kyllingfilet med brokkolimos og hjemmelaget rømmedressing :)
Et spørsmål til dere som har slanket dere før; Hvor mange kilo må bort før man ser det på kroppen/merker det på klærne?
ha en fin kveld
Jeg så det ikke på kroppen før etter en del. Men etter sånn 4-5 kg så jeg det veldig på kragebeinet. Etter 8 kilo merket jeg det på klærne. Sånn ca.
Men, om du er flink til å ta mål før du starter og så etter hvert, DA kan du se stor forandringer:D Jeg fant selvfølgelig ikke det helvetes målebåndet, men ganske kjekt forselvfølelsen. Særlig hvis det er dagen man stopper opp litt i nedgangen :)
Dag 2 er i gang, i håp om at litt vannvekt hadde forsvunnet gikk jeg forventningsfullt på vekta i går - den hadde økt med 1 kg!! WTF?? I midten av juni skal jeg til det store utland over havet, og vil ned 5 kg til da for mitt eget ego. Hvor mange karbs er tillatt pr 100gr, er det en "regel" på det?
Huff, sånt er kjipt. Prøv å ikke spis ting som har mer enn maks 10 gram per 100.
Hva spiste du i går da?
Viktig med mye vann, 2-3 liter per dag, og mye grønt. Spiser man ikke nok grønnsaker, går man ikke ned. Feks egg og bacon til frokost, salat til lunsj og kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker til middag. Brokkoli er veldig effektivt, syns jeg.
Huff, sånt er kjipt. Prøv å ikke spis ting som har mer enn maks 10 gram per 100.
Hva spiste du i går da?
Viktig med mye vann, 2-3 liter per dag, og mye grønt. Spiser man ikke nok grønnsaker, går man ikke ned. Feks egg og bacon til frokost, salat til lunsj og kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker til middag. Brokkoli er veldig effektivt, syns jeg.
Frokost: 7dl vann + 2 hardkokte egg.
Lunsj: Salat med agurk, tomat, fetaost, sukkererter, dæsj purreløk, litt paprika og noen oliven med 2 egg. Jeg fikk kommenar fra en kollega om at hun var imponert over mye jeg klarte å spise!?! Mellommåltider ble 3 pærer, og noen cherry tomater, te og masse vann. På vei hjem var jeg så sulten at det ble en pose baconcrisp.
Middag: Torskefilet stekt i smør og baconbiter. Noen få erter, og blomkålmos tilsatt litt smør og fløte.
Til kvelds ble det en babyost.
I dag har jeg spist en babyost, og 2 hardkokte egg. Har med meg cherrytomater og noen jordbær og en boks valnøtter (skal seff. ikke spise opp hele i dag) som mellomsnacks.
Lunsj blir stekt kylling og salat, og middag laget jeg klar i går kveld, hjemmelaget tomatsuppe + egg.
Jeg tar også omega 3 daglig, og trener styrke/kondisjon ca 3 ganger i uker.
Kjenner jeg har litt vondt i hodet, så skal bøtte ned på mer vann.
[quote=BigInJapan;1441142]Sjekket med stick på onsdag og var da i ketose.
quote]
Hva er denne sticken? :)
Frokost: 7dl vann + 2 hardkokte egg.
Lunsj: Salat med agurk, tomat, fetaost, sukkererter, dæsj purreløk, litt paprika og noen oliven med 2 egg. Jeg fikk kommenar fra en kollega om at hun var imponert over mye jeg klarte å spise!?! Mellommåltider ble 3 pærer, og noen cherry tomater, te og masse vann. På vei hjem var jeg så sulten at det ble en pose baconcrisp.
Middag: Torskefilet stekt i smør og baconbiter. Noen få erter, og blomkålmos tilsatt litt smør og fløte.
Til kvelds ble det en babyost.
I dag har jeg spist en babyost, og 2 hardkokte egg. Har med meg cherrytomater og noen jordbær og en boks valnøtter (skal seff. ikke spise opp hele i dag) som mellomsnacks.
Lunsj blir stekt kylling og salat, og middag laget jeg klar i går kveld, hjemmelaget tomatsuppe + egg.
Jeg tar også omega 3 daglig, og trener styrke/kondisjon ca 3 ganger i uker.
Kjenner jeg har litt vondt i hodet, så skal bøtte ned på mer vann.
Frukt hører ikke med på ketolyse, så du må droppe pærene! Og erter og jordbær har forholdsvis mye karbohydrater, så det hadde jeg også holdt meg unna. Valnøtter og nøtter generelt må du være forsiktig med, det kan stoppe nedgang for noen, noen få (4-5 stk) pr gang er maks. Paranøtter er nøtten som er best! (2-3 stk). Tomatsuppe er bra, men kan være mange karbohydrater - så det jeg vil anbefale nå er å veie og telle karbohydrater slik at du får oversikten over hvor mange du faktisk spiser pr dag! Det blir fort over 15 med den menyen du presenterer her.
Når det gjelder maks antall kh pr 100 gram så vil jeg si 5! Men det spørs jo litt hva det er snakk om - hvitløk har mye KH pr 100 gram, men du bruker jo svææært lite om gangen! Jordbær er tunge og drar opp antallet raskt.
Frukt hører ikke med på ketolyse, så du må droppe pærene! Og erter og jordbær har forholdsvis mye karbohydrater, så det hadde jeg også holdt meg unna. Valnøtter og nøtter generelt må du være forsiktig med, det kan stoppe nedgang for noen, noen få (4-5 stk) pr gang er maks. Paranøtter er nøtten som er best! (2-3 stk). Tomatsuppe er bra, men kan være mange karbohydrater - så det jeg vil anbefale nå er å veie og telle karbohydrater slik at du får oversikten over hvor mange du faktisk spiser pr dag! Det blir fort over 15 med den menyen du presenterer her.
Når det gjelder maks antall kh pr 100 gram så vil jeg si 5! Men det spørs jo litt hva det er snakk om - hvitløk har mye KH pr 100 gram, men du bruker jo svææært lite om gangen! Jordbær er tunge og drar opp antallet raskt.
Takk for fine tips! :) Dette er fortsatt et veldig nytt område for meg. Jeg har ikke vært så nøye på brød, ris, poteter, karbs generelt tidligere så jeg må nok gå over i et rolig temp. Altså, først unngå brød, ris, pasta og potet. Jeg er litt redd for at jeg går på en smell hvis jeg stopper opp med alt jeg liker så gooodt! Jordbær - bare må jeg ha ;)
Takk for fine tips! :) Dette er fortsatt et veldig nytt område for meg. Jeg har ikke vært så nøye på brød, ris, poteter, karbs generelt tidligere så jeg må nok gå over i et rolig temp. Altså, først unngå brød, ris, pasta og potet. Jeg er litt redd for at jeg går på en smell hvis jeg stopper opp med alt jeg liker så gooodt! Jordbær - bare må jeg ha ;)
Anbefaler deg å lese boken til Torkil hvis du ikke har gjort det enda? Ketolysekuren heter den, kan også lånes på biblioteket. Ellers er det nybegynnertråder her inne som kan være verdt å ta en titt på! Masse fine tips og råd! Og info om hvordan dette funker.
dag 7 her...
begynner smått å miste den falske sultfølelsen som igrunn er karbo-sug.
igår kjøpte jeg flytende natran og fant ut at 2 dråper i kaffekoppen sammen med fløte ble for søtt... :p smakte som mine gamle caffe latte med sirup som jeg pleide å drikke.
1 dråpe var mer enn nok :eek:
Det er garantert frukten! Masse karbo i frukt, og blander du karbo og mye fett, gå man opp dobbelt så fort.
Kutt all frukt, da merker du det.
Er det noen her som har fulgt jillian michaels 30 days shred, treningsprogrammet? Tenkte jeg skulle begynne idag :)
Er det noen her som har fulgt jillian michaels 30 days shred, treningsprogrammet? Tenkte jeg skulle begynne idag :)
Den dvd`en har jeg faktisk... Men... Den ligger nå i en skuff... Jeg kan bli fort lei, så det gikk ikke mer enn 2 uker før jeg la den fra meg. Fikk et bedre forhold til trening så fort jeg kom meg ut i frisk luft og på treningssenter. Da ble på en måte hjemmet en "treningsfrisone".
Men det skal sies at Jillian kan sine saker, og man blir slien og svett hvis man gir alt man har :)
Go for it hvis hjemmetrening er tingen for deg!
Jeg meldte meg nettopp ut av treningssenteret, for det var ikke helt tingen for meg. Nå triller jeg heller tur på en times tid 3-4 ganger i uken, pluss at jeg rocker hjemme med rockeringen min :-) Hvilket utstyr trenger man om man skal følge treningsopplegget hennes?
Manualer og en treningsmatte er vel det som trengs. Men det kan være greit med manualer i ulike str, for det skal jo ikke være for lett heller :)
Da må jeg kjøpe manualer, men regner med det går greit med flasker fyllt med vann også:)?
Da må jeg kjøpe manualer, men regner med det går greit med flasker fyllt med vann også:)?
Det er det i alle fall i begynnelsen. Men, det blir fort for lett med 0,5kg... Og man skal helst presse seg litt når man først holder på:). Men, veldig grei og effektiv trening pakket inn i 30min!
Ja, jeg fylte mine med havsalt :)
Jeg har prøvd den før. Veldig effektiv, men husk at kroppen ikke tåler for mye trening på ketolyse. Det er en grunn til at man bare skal trene lett trening i 30 min. Jeg blir svimmel og dårlig om jeg trener for mye på ketolyse. Kroppen trenger litt mer karbo for å trene hardt :) Utifra det jeg husker (at jeg holdt på å dø midt i treningen for jillian er en mann) så er det litt hardt for ketolyse, men du kan jo prøve :)
henger meg på her. gått ned 1 kilo siden 1. mai :) gikk ned til 76 kg på ketolyse for 2 år siden for å så gå opp igjen til 86. nå vil jeg ned til 75.. :P Ønsker alle mai-startere Lykke til :)
Yes! Litt vannvekt har forsvunnet :) Hva er ok som mellommåltider? Jeg har i dag tatt med noen tannpirkere som består av: cherrytomat, strandaskinke og en halv "babyost" - er det ok som mellommåltid? I går stekte jeg fries av sellerirot til kvelds + salatblad rullet med skinke og cherryost - smakte overraskende godt. Litt usikker om jeg kommer i ketose, for carbsdjevelen skriker høyt... :)
Yes! Litt vannvekt har forsvunnet :) Hva er ok som mellommåltider? Jeg har i dag tatt med noen tannpirkere som består av: cherrytomat, strandaskinke og en halv "babyost" - er det ok som mellommåltid? I går stekte jeg fries av sellerirot til kvelds + salatblad rullet med skinke og cherryost - smakte overraskende godt. Litt usikker om jeg kommer i ketose, for carbsdjevelen skriker høyt... :)
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=118
Der har du mange forslag. Hver gang jeg lurer så tar jeg meg en tur innom oppskriftsdelen av forumet og tar en kikk.
Litt vannvekt borte her også! I tillegg til at jeg spiste svært lite totalt i går, men det ble litt vin da! Blir litt vin i dag også, men så skal jeg holde meg unna igjen. Ble satt på skikkelig prøve i går med masse godis og high carb stuff - men klarte å svinge unna!!!! Puh! Håper jeg klarer å "stå han av" i dag også......
Så bra :D
Ja, det er fine mellommåltider. Jeg knasker også cherrytomat, samt litt cottage cheese.
Litt vannvekt borte her også! I tillegg til at jeg spiste svært lite totalt i går, men det ble litt vin da! Blir litt vin i dag også, men så skal jeg holde meg unna igjen. Ble satt på skikkelig prøve i går med masse godis og high carb stuff - men klarte å svinge unna!!!! Puh! Håper jeg klarer å "stå han av" i dag også......
Flink du var. Det verste er når man ikke er hjemme. Så fort jeg er på besøk, i byen el. det er da det frister å sprekke, for er så mye gooodt!
Det anbefales egentlig ikke å drikke de først 14 dagene på ketolyse, men litt vin går vel greit. Det eneste er at slankingen stopper litt, for kroppen vil alltid bryte ned alkohol før den bryter ned fettet :)
Så bra :D
Ja, det er fine mellommåltider. Jeg knasker også cherrytomat, samt litt cottage cheese.
Flink du var. Det verste er når man ikke er hjemme. Så fort jeg er på besøk, i byen el. det er da det frister å sprekke, for er så mye gooodt!
Det anbefales egentlig ikke å drikke de først 14 dagene på ketolyse, men litt vin går vel greit. Det eneste er at slankingen stopper litt, for kroppen vil alltid bryte ned alkohol før den bryter ned fettet :)
Ja jeg vet jeg ikke burde drikke, men har tid til å vente på resultater - er et bevisst valg ;) Dessuten drikker jeg ikke så mye. Litt vin er digg!
Ja jeg vet jeg ikke burde drikke, men har tid til å vente på resultater - er et bevisst valg ;) Dessuten drikker jeg ikke så mye. Litt vin er digg!
Enig. Skål for den! :D :full:
Slenger meg på denne :-)
Da skal jeg prøve på nytt med en runde Ketolyse. Over et år siden sist. Har tre uker igjen på sjøen så det passer bra med en start nå. Startet opp med trening for tre dager siden og skal forhåpentligvis fortsette med dette 6 ganger i uka. Har en god del å ta av; 137kg/1,90cm circa. Skal se om jeg finner en vekt på sykelugaren senere i dag.
Regner med at kokkens multivitaminer + tran skal gjøre susen for å få i seg det man trenger av kosttilskudd.
Lykke til folkens! :-)
Velkommen begge to :heia:
SÅ gøy at det ble så mange her. Dette skal vi klare. Flesk bort!
Jeg finner ingen plass på ticketen hvor jeg kan trykke for å endre den, noen som vet?:p
Hm, det var rart. Du skal bare kunne trykke på selve tickeren og så kommer du til siden din. Men lagde du passord og sånn, slik at du har en bruker? Hvis ikke, kan det være derfor. Da må du evnt lage en ny med startvekt og dagens vekt. Og huske at det er bbc koden du skal kopiere :)
Når jeg trykker på tickeren min, får jeg at jeg må oppgi pin. Oppgir den, så kan jeg inngi vekt og alt. Det skjer ikke hos deg?
Argh!! Jeg klarte å spise et vaffelhjerte i dag, fristelsen ble for stor :( Så få dager og allerede på liten smell, men fyfader det smakte :) Var en tur på sunkost isdag, fikk kjøpt lavkarbo vaffelmix, lavkarbo melis + sukker. Noen som har testet lavkarbo merket? Det var visst nytt, og var sunkost sitt...
Ja lagde passord når jeg lagte tickeren. Men går ikke annt å trykke på den. Får bare lage mæ ny hver gang jeg veier meg da :p
Hvordan går det med dere? Sprekker dere? Jeg er på dn 10 dagen i morgen uten en eneste liten sprekk, stolt over meg selv :) Vanligvis eier jeg ikke såpass viljestyrke :) is_te, vaffel hørtes veldig godt ut, kanskje man skulle teste de på sunkost :)
Ja lagde passord når jeg lagte tickeren. Men går ikke annt å trykke på den. Får bare lage mæ ny hver gang jeg veier meg da :p
Hvordan går det med dere? Sprekker dere? Jeg er på dn 10 dagen i morgen uten en eneste liten sprekk, stolt over meg selv :) Vanligvis eier jeg ikke såpass viljestyrke :) is_te, vaffel hørtes veldig godt ut, kanskje man skulle teste de på sunkost :)
Tror det er noe med måten du limer den inn her på forumet. Husker ikke helt hvordan det gikk, men du har oppskriften her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879
synsegulla
09-05-13, 08:23
Hei. Jeg lurer på om jeg kan snike meg med her? Jeg gikk på ketolyse fra mars i fjor til jeg ble syk i oktober og gikk ned ca 25 kg. Jeg har lagt i ca 6 mnd pga sykdom, men nå er jeg bedre og jeg ønsker å prøve å få bukt med de siste 15 kg.
Jeg er altså ikke ny, men håper på selskap på veien ned likevel. Jeg blogger om lavkarbooppskrifter som vi liker godt i vår familie. Nå som jeg er klar for vektnedgang kommer jeg til å rekne ut karbohydratinnholdet i maten jeg lager. Så tar det den tiden det tar :)
Jeg hiver meg på her også! Snek meg stille inn i min gamle journal her for noen minutter siden. Jeg har kjørt på Ketolyse to ganger tidligere. Den første gangen holdt jeg på noen måneder, men pga massiv hodepine daglig ga jeg opp. Og sist gang var jeg rett og slett ikke motivert nok.
Men her er jeg. Startet forsiktig opp for to dager siden. Jeg har gått og lekt med tanken på at jeg skulle prøve igjen, men var veldig skeptisk med tanke på hodepineproblematikken første gang. Jeg har nokså kronisk spenningshodepine og migrene så jeg orker ikke gi meg selv hodepine frivillig i tillegg.
I og med at jeg litt sånn plutselig bestemte meg for å starte har ikke huset vært fylt opp med riktige ingredienser. Så det har blitt litt på sparket. Derfor fant jeg ut at det er greit å komme meg inn her for å hente noen gode idéer. I tillegg er det riktig tid i måneden for godtesuget til å hive seg over meg. Så jeg visste at hvis jeg ikke gjør noe NÅ så blir det atter en måned med alt for mye snop i denne uka...
Jeg har i alle fall 40 kg som skal bort over tid. De 20 første er viktigst, så får vi ta det videre etter det.
Ønsker dere som er godt i gang, og dere som nettopp startet lykke til! Og la oss ikke fortvile hvis vekta ikke raser av med det samme. :p
Ah! Jeg føler meg sulten hele tiden, eller ikke så lenge etter jeg har spist. Er det vanlig?
Ah! Jeg føler meg sulten hele tiden, eller ikke så lenge etter jeg har spist. Er det vanlig?
Sånn har jeg det også om dagen. Regner med at det bare er overgangen til nytt kosthold for min del.
Har tidenes dårligste samvittighet :(
Var i bursdagsselskap hos svigersøster, med masse folk. følte det ble for dumt å si nei, så tynte i meg et lite kakestykke og et glass brus. Jeg ble skikkelig dårlig etterpå, kvalm og skjelven. Aner ikke om det har noe med karboinnholdet å gjøre, men ekkelt var det iallefall. huff... Ødelegger jeg hele greia nå eller? Jeg som hadde klart meg så bra i 10 dager, gått ned 4 kilo.
BigInJapan
10-05-13, 08:54
Her går det fortsatt bra. Litt utskeielser i helgen som var, men mandag var det påan igjen. Gikk opp nesten 1 kg i løpet av helgen, men det har jeg tatt av igjen + jeg har tatt av 1/2 kg ekstra. Er strålende fornøyd med 4 kg ned på 12 dager! Regner med det går saktere fremover, men det viktigste er at jeg kjenner resultatene på kroppen og at jeg får resultater jeg forhåpentligvis klarer å holde. Og da er det helt ok at tar den tiden det tar. Men, det er ikke til å stikke under en stol at en slik pangstart hjelper på motivasjon og humør!
Jeg hadde kun noen dager med hodepine forrige uke, ellers har jeg vært i fin form frem til i går. I går følte jeg meg slapp og kvalm og svimmel hele dagen. I dag er jeg meg selv igjen og det er godt :)
Var i bursdagsselskap hos svigersøster, med masse folk. følte det ble for dumt å si nei, så tynte i meg et lite kakestykke og et glass brus. Jeg ble skikkelig dårlig etterpå, kvalm og skjelven. Aner ikke om det har noe med karboinnholdet å gjøre, men ekkelt var det iallefall. huff... Ødelegger jeg hele greia nå eller? Jeg som hadde klart meg så bra i 10 dager, gått ned 4 kilo.
Uff, føler med deg. Jeg skal i bursdag på søndag, psyker meg opp allerede. Jeg var på babybesøk i går, og sjokoladekake var satt frem til oss. De andre jentene spiste, mens jeg siklet godt. MEN! Jeg holdt meg, hadde jeg ikke trodd. Så for meg små sukker og karbodjevler :) Selvfølgelig hjalp det at jeg hadde laget snickers (oppskrift på lchf bloggen) så jeg trykket i meg de i forkant, pluss at jeg tok med noen. Så da brukte jeg det som en unnskylding, var allerede kvalm av det søte.... :s
Ulempen var det ble nok litt mye nøtter i går, men det for så være.
Samme taktikk går nok ikke på søndag, men jeg skal prøver å være litt forsiktig :)
NEI og NEI! I dag var det lapskaus i kantina, og det er jo bare såååå godt... Den inneholdt heldigvis mye kjøtt, men alt er vel "under bakken" grønnsaker.. Men! Jeg holdt meg unna flatbrød og fredagsvaffel + gulerotkake. Det er jo en start...?
I dag har jeg ikke følt meg like sulten som tidligere :) Go`helj!
Jeg skal også i selskap på søndag, men da har jeg med eget lavkarbo-garnityr og dessert. :)
Smart :)
Men for å unngå :eek::eek::eek: lar jeg lavkarbo tema ligge lavt i de timene, men jeg skal ikke gå i høykarbo fella....
Du ødelegger aldri det du har gjort, selv med en liten glipp. Men du lærte at sukker og mel gir ubehag når du ikke er vant til det, så da blir det lettere å si nei takk neste gang. Ingen skade skjedd, bare litt ny lærdom. Og det er jo ikke dumt...:rolleyes:
Har endelig fått denne tickeren til å virke, men måtte laste bildet ned på maskinen først.
Får Invalid file hver gang jeg prøver å lime inn adressen fra "Tickerfactory"
(Har prøvd alle tre adressene)
Hmm. Noen som har en ide hva jeg gjør feil. (Har fulgt oppskriften på ticker-tråden, tror jeg)
Foresten har jeg ikke fått veid meg enda så det er bare et overslag, håper på et positivt resultat 28.Mai når jeg kommer på land :-)
Har ikke trenet i dag heller grunnet "dårlig vær", men skal prøve å bruke kroppen litt i styrhuset nå på nattevakten. Tenker situps og litt hopping burde være på sin plass :-)
I kveld kunne jeg konstatere at jeg er i ketose. Og da kan jeg takle migrenen som fulgte med. Nå satser jeg på at den ikke kom fra alle meieriproduktene jeg har spist i de siste dagene, men heller fra ketosen. :)
Jeg ønsker dere alle en fin helg! Jeg har en utrolig travel dag i morgen, så er spent på hvordan første helg med lavkarbo skal fungere når man har det travelt, og ikke er så mye hjemme.
Har endelig fått denne tickeren til å virke, men måtte laste bildet ned på maskinen først.
Får Invalid file hver gang jeg prøver å lime inn adressen fra "Tickerfactory"
(Har prøvd alle tre adressene)
Hmm. Noen som har en ide hva jeg gjør feil. (Har fulgt oppskriften på ticker-tråden, tror jeg)
Foresten har jeg ikke fått veid meg enda så det er bare et overslag, håper på et positivt resultat 28.Mai når jeg kommer på land :-)
Har ikke trenet i dag heller grunnet "dårlig vær", men skal prøve å bruke kroppen litt i styrhuset nå på nattevakten. Tenker situps og litt hopping burde være på sin plass :-)
Jeg hadde samme problem, men etter mikkmakk fikk jeg det til. Hos meg var det feil fil. Og det skal være en slik parantes for første og siste bokstav: [ ]
Dum som jeg har vært har jeg veid meg hver dag denne uka, og vekten har økt?!? Jupp, jupp vet jeg ikke skal det. *dobbeltmorlensvokter* Ketosticksen i morges viste et svakt utslag, så da er jeg kanskje i gang? :)
synsegulla
12-05-13, 09:15
Hei. Det er normalt at vekten svinger litt. Kanskje du har spist mer salt? Evt syklussvingninger? Jeg kræsjet i godteskåla og det angrer jeg på. Blir jo ordentlig fylkesjuk av det, rett og slett. Det var på fredag. Fortsatte bare å spise ketogent på lørdag og håper på gode resultater på vekten neste uke likevel.
Jeg lurer på en annen ting. Jeg som alltid har vært flink til å drikke vann får det plutselig ikke til lenger. Jeg henter meg vann men det blir stående i glasset eller på flaska. Jeg vil helst bare drikke kaffi, og det er jo ikke like bra med etpar liter kaffe hver dag. Gode råd?
dag 12... hmmm... eier ikke vekt så jeg vet ikke konkret.. men sambo sa at han kunne se små forminskninger her og der... jeg kan ikke se... men men... krysser fingrene.
er sjelden sulten. har ånde som kunne ha drept og lite energi... men våkner mer opplagt men blir fort trøtt.
Hei. Det er normalt at vekten svinger litt. Kanskje du har spist mer salt? Evt syklussvingninger? Jeg kræsjet i godteskåla og det angrer jeg på. Blir jo ordentlig fylkesjuk av det, rett og slett. Det var på fredag. Fortsatte bare å spise ketogent på lørdag og håper på gode resultater på vekten neste uke likevel.
Jeg lurer på en annen ting. Jeg som alltid har vært flink til å drikke vann får det plutselig ikke til lenger. Jeg henter meg vann men det blir stående i glasset eller på flaska. Jeg vil helst bare drikke kaffi, og det er jo ikke like bra med etpar liter kaffe hver dag. Gode råd?
Har du forsøkt med en liten dæsj funlight, sitron eller agurk oppi? Faris Bris? Jeg drikker lettere vann om det er lunkent.
dag 12... hmmm... eier ikke vekt så jeg vet ikke konkret.. men sambo sa at han kunne se små forminskninger her og der... jeg kan ikke se... men men... krysser fingrene.
er sjelden sulten. har ånde som kunne ha drept og lite energi... men våkner mer opplagt men blir fort trøtt.
Jeg har faktisk ikke merket noe på energien og ånden, er i ketose i følge sticks. Men jeg har merket at jeg ikke blir like fort trøtt og slapp som før. Kan bli litt tung i hodet, men da drikker jeg litt ekstra vann.
Kanskje du spiser for lite?
Dum som jeg har vært har jeg veid meg hver dag denne uka, og vekten har økt?!? Jupp, jupp vet jeg ikke skal det. *dobbeltmorlensvokter* Ketosticksen i morges viste et svakt utslag, så da er jeg kanskje i gang? :)
Det kan være "farlig" å veie seg for ofte. Prøv å holde deg til en dag i uka. Hvis du veier deg hver dag må du ha rom for mer svingninger uten å bli for stressa :)
Ketosticksen skal du bruke om kvelden. Det er oftere utslag på morgenen, selv om du ikke er i ketose.
Jeg hadde en litt annerledes dag i går enn jeg pleier. Ble noen drypp karbohydrater her og der, så ketosen jeg konstaterte på fredag var i går borte. Men siden jeg vet hvorfor det ble sånn er jeg ikke stressa. Jeg har i dag vært tilbake på riktig vei. Og satser på at jeg kommer i ketose i dag, eller i morgen. Stresser ikke så mye med det. Det er ikke en uke siden jeg virkelig startet opp igjen så det er ikke noe problem.
Jeg er jo like nysgjerrig som en hver så jeg måtte liksom tråkke på vekta i dag, selv om jeg har bestemt meg for at jeg skal ha veiedag på fredager. Men ville liksom se at om det skjer noe dramatisk med meg de første dagene. Og det gjør det :P Vekta var 1,7 kg ned fra fredag :D Vet dette er vann og annet avfall som tømmes fra kroppen, men morro læll.
Jeg har gått på en smell jeg da - "har ingen fristelser før bryllup i oktober" skrev jeg tidligere - vel - det var noe jeg skulle ønske! Hele forrige uke var full av fristelser, og jeg holdt leeenge, men hadde en "dagen derpå" som viljestyrken ikke sto til å redde...... og da røyk jeg både på det ene og det andre.....
Men jeg reiser meg igjen og gir meg ikke så lett. Sommeren er rett rundt hjørnet!!!
synsegulla
13-05-13, 09:05
Jeg har gått på en smell jeg da - "har ingen fristelser før bryllup i oktober" skrev jeg tidligere - vel - det var noe jeg skulle ønske! Hele forrige uke var full av fristelser, og jeg holdt leeenge, men hadde en "dagen derpå" som viljestyrken ikke sto til å redde...... og da røyk jeg både på det ene og det andre.....
Men jeg reiser meg igjen og gir meg ikke så lett. Sommeren er rett rundt hjørnet!!!
Ja, reis deg og fortsett. Fikk jo forklaring på min megasprekk! Disse forbaskede hormonene altså! Jeg føler av og til at jeg er 100% styrt av hormoner. De bestemmer dagsform, humør, energi, sult, søvn osv.
Jeg skal til syden om 3 uker og skal ikke sprekke før jeg drar, det er uaktuelt!
Stå på, begge to!
Her går det ganske så bra om dagen. Stadig murrende hodepine, men den takler jeg ganske bra foreløpig i alle fall. Håper den gir seg etterhvert, for jeg vet ikke om jeg orker det så lenge.
Hei alle sammen, jeg endte visst opp med ketolyse, selv om jeg i utgangspunktet bare skulle teste lavkarbo.
Jeg startet for fire dager siden, er ikke sikker på om jeg har kommet i ketose, har ikke sticks, men har begynt å få hodepine så håper på det iallefall!
Det jeg kommer til å slite mest med, er å få nok fett i kosten. Jeg er ikke så glad i det, kan ikke utstå meierismør til steking/baking, men prøver å kamuflere det så godt jeg kan med annet godt. Er veldig spent på hvordan dette går, om det i det hele tatt går!
Hei alle sammen, jeg endte visst opp med ketolyse, selv om jeg i utgangspunktet bare skulle teste lavkarbo.
Jeg startet for fire dager siden, er ikke sikker på om jeg har kommet i ketose, har ikke sticks, men har begynt å få hodepine så håper på det iallefall!
Det jeg kommer til å slite mest med, er å få nok fett i kosten. Jeg er ikke så glad i det, kan ikke utstå meierismør til steking/baking, men prøver å kamuflere det så godt jeg kan med annet godt. Er veldig spent på hvordan dette går, om det i det hele tatt går!
Hei og velkommen!
Du kan prøve Cocosa til å steke i. Hvis du velger den uten smak så er det faktisk ikke noe smak. Jeg er ikke glad i kokos, men bruker gjerne den Cocosaen.
En ting jeg merker når jeg er i ketose er at det lukter spesielt av urinen.
Hei og velkommen!
Du kan prøve Cocosa til å steke i. Hvis du velger den uten smak så er det faktisk ikke noe smak. Jeg er ikke glad i kokos, men bruker gjerne den Cocosaen.
En ting jeg merker når jeg er i ketose er at det lukter spesielt av urinen.
Takk!
Hvor kjøper en det, da, helsekost?
Jeg fikk kjøpt stix i dag, og den ga moderat utslag, så da gjør jeg det riktig, hurra!
Er vanvittig tørst for tiden, har drukket 3 liter i dag, og kan nok drikke endel mer!
Hvordan går det med vekten deres? Jeg skeiet kraftig ut i helgen, ble en tur på byen med gode venninner og alt for mange karbs både på natten og dagen derpå.. Magen min så med en gang ut som en ballong, så nå er jeg sikker på at det blir veldig lenge til neste utskeielse! La på meg 2 kilo også, sikkert vannvekt for de er borte nå med to dager på ketolyse :)
får jeg bli med og eller? er jo ganske så midt i mai, men..
får jeg bli med og eller? er jo ganske så midt i mai, men..
Ja klart du kan være med! Har du mange kilo du skal ha bort? :)
Ja klart du kan være med! Har du mange kilo du skal ha bort? :)
jupp, har planer om å gå ned 12 i første omgang.. har satt meg et mål til 10. mai.. trener hardt hver dag nå..
er 82 kilo.. 70 kilo hadde vært fantastisk å se på vekta snart:D motivasjonen er på plass iallefall.
jupp, har planer om å gå ned 12 i første omgang.. har satt meg et mål til 10. mai.. trener hardt hver dag nå..
er 82 kilo.. 70 kilo hadde vært fantastisk å se på vekta snart:D motivasjonen er på plass iallefall.
Mener du 10 juni?:) deilig når motivasjonen er på topp, særlig når man ser at vekta går nedover :)
Mener du 10 juni?:) deilig når motivasjonen er på topp, særlig når man ser at vekta går nedover :)
åj, neei! 10. august:p
I dag har det gått greit med kosten, men betaler dyrt for utskeielsene i helgen! For å klare å stå imot på 17.mai er jeg nødt til å bake noe, så i morgen er den store bakedagen!
Ellers skal jeg lage litt is også, det blir nok bra :)
Vekten står helt stille, frustrerende. Men har mens, kan det virke inn?
Uansett så er det ikke veiedag før mandag, håper og tror at det iallefall er litt nedgang til da...
Takk!
Hvor kjøper en det, da, helsekost?
Jeg fikk kjøpt stix i dag, og den ga moderat utslag, så da gjør jeg det riktig, hurra!
Er vanvittig tørst for tiden, har drukket 3 liter i dag, og kan nok drikke endel mer!
Ja, jeg kjøper det i helsekost. Siden jeg bor så nærme grensa kjøper jeg det i Sverige, er noen kroner å spare på det.
Ellers er det ny dag og nye muligheter. Jeg er dårlig på å vente med å veie meg før fredag, så i dag tråkket jeg på vekta igjen. Og det formelig renner av. Har aldri opplevd maken. Alle andre ganger når jeg har begynt en kur så går det kanskje bort 1,5 - 2 kg første uka. Men jeg nærmer meg 4 :confused:! Det er ikke det at jeg klager, men trodde ikke det var mulig, selv om det nok mest er vannvekt. Moro læll! Jeg har jo i alle fall 40 kg som bør bort, så det er fremdeles nok å ta av :cool:
Vekten står helt stille, frustrerende. Men har mens, kan det virke inn?
Uansett så er det ikke veiedag før mandag, håper og tror at det iallefall er litt nedgang til da...
Ja, mens kan ha noe å si. Noen går opp 1 - 2 kg ved mens. Så det skulle nok hjelpe innen mandag ;)
Ja, jeg kjøper det i helsekost. Siden jeg bor så nærme grensa kjøper jeg det i Sverige, er noen kroner å spare på det.
Ellers er det ny dag og nye muligheter. Jeg er dårlig på å vente med å veie meg før fredag, så i dag tråkket jeg på vekta igjen. Og det formelig renner av. Har aldri opplevd maken. Alle andre ganger når jeg har begynt en kur så går det kanskje bort 1,5 - 2 kg første uka. Men jeg nærmer meg 4 :confused:! Det er ikke det at jeg klager, men trodde ikke det var mulig, selv om det nok mest er vannvekt. Moro læll! Jeg har jo i alle fall 40 kg som bør bort, så det er fremdeles nok å ta av :cool:
Så bra!
Jeg kjenner meg litt motløs av stillstand, men jeg har verdens verste tålmodighet. Skulle helst ha gått ned i vekt i går, liksom...
Men det går seg nok til!
hva gjør dere på festdager? tenker 17.mai nå da.. vi skal ha stort lag her med middag og kaffe/kaker, så jeg må bake et par kaker. å tviler på at jeg kan motstå fristelsen:mad: jeg er et svakt menneske når det kommer til kaker.. kan lett motstå godterier å sånn, men er nok det fødte kakemonster:( har prøvd lavkarbo alternativer, men synes ikke de er noe tess stort sett.. hva bruker dere? hva gjør dere for å "motstå"?:p
tragisk å snakke om sprekk etter tre dager på ketolyse kjenner jeg:eek:
BigInJapan
15-05-13, 12:29
Jeg tenkte jeg skulle forsøke å lage en nøttebunn, ha pisket krem på toppen, litt bær og litt sjokoladebider av kokesjokolade. Jeg fant en plass en oppskrift på larkarbo vaniljekrem så det kan hende litt av kremen blir byttet ut med det.
hva gjør dere på festdager? tenker 17.mai nå da.. vi skal ha stort lag her med middag og kaffe/kaker, så jeg må bake et par kaker. å tviler på at jeg kan motstå fristelsen:mad: jeg er et svakt menneske når det kommer til kaker.. kan lett motstå godterier å sånn, men er nok det fødte kakemonster:( har prøvd lavkarbo alternativer, men synes ikke de er noe tess stort sett.. hva bruker dere? hva gjør dere for å "motstå"?:p
tenkt litt på nøtte bunn med krem å bær.. men hvordan er det visst man blander vaniljekesam å krem å en dæsj med splenda?? har aldri smakt vaniljekesam.. blir det litt som en vanilje krem da??
Vaniljekesam har endel karber, tror jeg.
Usj, jeg prøver å lære meg å like avokado, men det går ikke så bra. Jeg smurte en godt moden avokado ut over et nydelig lavkarbobrød/ting jeg fant på en blogg, men brekker meg bare. Så om noen har lyst på avokado, så har jeg en liggende i kjøleskapet! :rulleøyne
Jeg har bakt suksessterte i dag! Den ser veldig god ut, og den gule kremen var supergod!!! Fant oppskriften her: http://lavkarbotips.blogg.no/1313176608_denne_fantastiske_kak.html
Ellers er Gerds ostekake en sikker vinner!!! (google her inne på lavkarbo.no så finner dere oppskriften!)
Jeg tenkte jeg skulle lage is også, men tror kanskje ikke jeg rekker det.....
Vaniljekesam har endel karber, tror jeg.
Usj, jeg prøver å lære meg å like avokado, men det går ikke så bra. Jeg smurte en godt moden avokado ut over et nydelig lavkarbobrød/ting jeg fant på en blogg, men brekker meg bare. Så om noen har lyst på avokado, så har jeg en liggende i kjøleskapet! :rulleøyne
jeg sliter med avokado.. moser den å blander i rømme å en dæsj sitron.. spiser den med skinke eller kald (godt krydret)kylling.. det funker:D
jeg sliter med avokado.. moser den å blander i rømme å en dæsj sitron.. spiser den med skinke eller kald (godt krydret)kylling.. det funker:D
Har dere som sliter med avokado sett denne tråden?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54457
Kanskje noen tips ;)
Ellers elsker jeg å spise avokado blandet med ruccula, cherrytomater, fetaost og kyllinglår! nam! Et annet tips er sammen med krepsehaler/evt reker, kan evt skjære avokado i små biter - blande med sjømaten og helle over dressing av rømme, majones, hvitløk, løkpulver, persille, salt og pepper - snadder!!!
Gikk på vekten i dag, klarte ikke å dy meg, og det er ned 0,6 kg siden i går!
Jada, vet at vannet slipper, men ned er ned!
Ellers så har jeg dundrende hodepine i dag. Har allerede drukket 0,5 men vann, og kommer nok til å drikke minst to liter på jobb, så det er ikke vannet det står på. Blir nok en paracet eller to for å komme meg gjennom dagen.
Så flott, Gabi! Jeg får håpe hodepinen gir seg med nok væskeinntak. Ellers kan det være greit å dempe det verste med paracet inn i mellom.
Har selv litt murrende vondt, har ligget der noen dager. Så jeg tenker jeg skal få tak i magnesium, siden flere sier at det hjelper.
spiser dere karry?? altså krydderet.. pleier ikke å spise blandede krydder, men fikk så lyst på kyllingsalat med karry.. :confused:
spiser dere karry?? altså krydderet.. pleier ikke å spise blandede krydder, men fikk så lyst på kyllingsalat med karry.. :confused:
å minus 3 kilo xD er 4 dagen på ketolyse da.. 6 dager siden jeg virkelig gikk inn for slankinga igjen:D er sikkert bare vann,men er da strålende fornøyd fordet!!
Ser at det er 58 (!) kh i karri, men det er pr 100 g, og du har vel ikke tenkt til å hive i deg så mye:p
å minus 3 kilo xD er 4 dagen på ketolyse da.. 6 dager siden jeg virkelig gikk inn for slankinga igjen:D er sikkert bare vann,men er da strålende fornøyd fordet!!
Så bra! Samme her :) Kilo er kilo...hehe
Ser at det er 58 (!) kh i karri, men det er pr 100 g, og du har vel ikke tenkt til å hive i deg så mye:p
SÅ masse??? :eek::eek::eek: men hvorfor?? leste på boksen å det er jo bare "krydder" oppi.. ikke noe sukker eller noe.. dæven det hadde jeg ikke trudd:(
Så bra! Samme her :) Kilo er kilo...hehe
digger det :D
i hvitløk og kanel er det også mye, men bruker ikke store mengdene pr gang, så jeg teller ikke dette!
Gratulerer med dagen, folkens!
Jeg skeiet ut i dag. Det gikk så fint halve dagen, men så var det mat hos svigermor, og da ble det både lasagne og riskreem. :(
Er nok ute av ketose, men har allerede klatret opp igjen på hesten. Har fått en sinnsyk hodepine, verre enn den jeg hadde i går og er veldig urolig i magen. Absolutt ikke verdt det!
Men på den positive side, så gikk toget sinnsykt langt i dag, og jeg gikk hele veien! Har jo fått trim, da!
synsegulla
17-05-13, 22:10
Gratulerer med dagen alle sammen. Har ikke vært i mitt livs form i dag, men det er ok. Mat har jeg spist. Pølser, lapskaus, nøtter. Har ikke hatt noe utskjeielse, men betviler at jeg er i ketose pga lapskausen. Så sliten nå, så glad for at jeg klarte denne dagen. Nå skal pinsen nytes, håper på sol og sommervær. God helg og vær flink folkens :)
Dagen her har gått over all forventning! Hadde forberedt meg godt med lavkarbo mat til alle måltider, til og med egen rømmegrøt! Pluss kake (suksessterte) og cava med lite tilsatt sukker. Det eneste jeg unnet meg var noen få jordbær, så svært fornøyd!
Hipp hipp hurra!
Huff, i dag har jeg følt meg fyllesyk.
Men tissa på en pinne nå tidligere, og har visst jumpet rett inn i ketose igjen, det var godt å finne ut! Gjorde det mye lettere å takke nei til kake!
Hatshepsut
19-05-13, 02:03
Hei alle maistartere:)
Eg er ganske ny her på forumet. Startet på Atkins 1.mai og har gått ned ca 4,5 kilo siden den gang. Dette må være verdens beste måte å slanke seg på. Det er et mirakel å kunne spise all den deilige maten, å likevel oppleve at tallene på vekten beveger seg riktig vel.
Gleder meg til å følge dere på veien....
Da håper jeg alle har en flott pinsehelg så langt. 17. mai gikk greit her. Jeg skeiet ut med noen jordbær. Men ingen kake eller pølser. Vi grillet hjemme. Og da hadde jeg kjøpt noen flotte kalkunfileter i Sverige. De var ferdig marinert så jeg var litt usikker på om det kunne være mye sukker i marinaden. Men jeg har holdt meg i ketose hele helga, så det er bra.
I dag er min største utfordring. Vi skal til mamma på middag, og jeg har ikke sagt til henne at jeg har begynt på Ketolyse igjen. Så det blir spennende å se hva hun serverer. Tenker jeg tar med meg en Atkins-bar i tilfelle rottefelle. Har også spist meg en god omelett nå, så jeg ikke er så veldig sulten der.
Ellers ser jeg frem mot uka. Jeg skal på kurs de tre første dagene, og der jeg skal har de en stor og fin salatbar. Så det vil være gode alternativer for meg der.
Ønsker dere alle en flott uke!
Gikk på vekta i dag, den viste - 1,8! Det er ikke verst med 17.mai sprekk og greier!
En liten stemme inni med roper at det burde være mer, men den prøver jeg å overse.
Gikk en lang tur med minsten i sag, og det var godt å kjenne at jeg hade kreftene i behold! Har lest så mye om slapphet og lite krefter på ketolyse, at det var godt å kjenne at det ikke er slik for meg, iallefall ikke nå!
synsegulla
21-05-13, 10:40
Jeg har satt meg et mål. -12 kg på 6 mnd, 2 kg i mnd. Jeg er livredd for å feile, for å ikke nå målet, for å miste fokus, for å bli sykere, for at dette skal stresse meg. Men jeg må ha et mål, jeg må ha noe som kan drive meg fremover når resten av livet er i ruiner på så mange vis. Det handler om å ikke gi opp meg selv når livet er hardt. Jeg tok av nesten 30 kg før jeg ble syk. Jeg ble ikke ferdig med vektnedgangen min. Fremdeles er jeg syk, men jeg blir ikke bedre av å drasse på masse ekstra fett. Håper noen vil støtte meg på veien.
Jeg har satt meg et mål. -12 kg på 6 mnd, 2 kg i mnd. Jeg er livredd for å feile, for å ikke nå målet, for å miste fokus, for å bli sykere, for at dette skal stresse meg. Men jeg må ha et mål, jeg må ha noe som kan drive meg fremover når resten av livet er i ruiner på så mange vis. Det handler om å ikke gi opp meg selv når livet er hardt. Jeg tok av nesten 30 kg før jeg ble syk. Jeg ble ikke ferdig med vektnedgangen min. Fremdeles er jeg syk, men jeg blir ikke bedre av å drasse på masse ekstra fett. Håper noen vil støtte meg på veien.
Du har vel kommet til rett sted for å for støtte. Lykke tilpå veien ned :)
synsegulla
21-05-13, 13:43
Takk :) jeg har nok vært naiv og trodd at kg ville forsvinne like lett som de gjorde før jeg ble syk, noe jeg opplevde som veldig motiverende. Men de siste 15 kg sitter spikret gitt! Jeg tenkte alltid at jeg skulle slanke meg til jeg fant en vekt som passet for meg, og at det nok kom til å gå av seg selv til kroppen selv sa stopp, men min kropp er over 90 kg og jeg er bare 170 cm høy, så kroppen sa stopp lenge før jeg hadde tenkt.
Bloggen er også motiverende, jeg legger ut oppskrifter vi liker og da spiser vi også variert. Veldig ok. Men nå er det vekta som teller mest fremover.
Hei, kan jeg og slenge meg med her sånn på tampen? Jeg er helt ny på ketolyse så hadde vært veldig fint å hatt noen å følge :)
Tenker meg ned 10 kg i første omgang. Motivasjonen er at jeg fikk akutt pankreatitt her i starten av året og sitter etter det igjen med en bukspyttkjertel som produserer litt for lite insulin, er dermed på grensen til diabetes. Det er noe jeg veldig gjerne vil unngå og utsende og fysisk form har heller ikke vondt av det overhode!
Ha en fin kveld! :)
Velkommen og lykke til til nykommerne! Er ganske fersk selv, men må si at jeg koser meg på ketolyse!
Akkurat nå har jeg oopsie-rolls i ovnen, er ikke helt sikker på om de blir vellykkede, men den som intet våger, intet vinner!
Slenger meg på her jeg, selvom måneden begynner å nærme seg slutten. Har 10 kg som skal av først og fremst, så får vi se om jeg ikke finner ut at noen ekstra trengs å gå ned også. Per idag veier jeg ca 70, men skal ned til 60. Er bare 166 høy så føler jeg blir alt for liten, og alt for bred til vekten jeg har nå. Ser også fram til en sunnere livsstil. I og med at jeg har cøliaki og ikke tåler hvetemel, passer dietten for meg.
Ser fram til motivasjon fra andre som holder på med det samme :)
Sier som Gabi: Velkommen skal dere være.
Da er dagen min straks over. Jeg har i dag vært ute på en liten gåtur. Ble vel kun en knapp kilometer. For jeg har en låsning i det ene bekkenleddet som begynte å krangle. Så litt kjedelig for gubben som "måtte" snu. Men snilt av ham :) Vi endte opp klissvåte, for vi var vel bare litt over halvveis tilbake til bilen da himmelen åpnet seg :P Jeg sa at han kunne løpe, men jeg hadde ikke sjanse til å gjøre det samme. Godt å komme hjem til tørre klær.
Sier som Gabi: Velkommen skal dere være.
Da er dagen min straks over. Jeg har i dag vært ute på en liten gåtur. Ble vel kun en knapp kilometer. For jeg har en låsning i det ene bekkenleddet som begynte å krangle. Så litt kjedelig for gubben som "måtte" snu. Men snilt av ham :) Vi endte opp klissvåte, for vi var vel bare litt over halvveis tilbake til bilen da himmelen åpnet seg :P Jeg sa at han kunne løpe, men jeg hadde ikke sjanse til å gjøre det samme. Godt å komme hjem til tørre klær.
Vel, litt mosjon er vel bedre enn ingen i det hele tatt? :) Håper den låsingen i bekkenleddet slutter å krangle, er ikke noe gøy.
Lurer på om noen vet om winerpølser er fyfy når man går på ketolysedietten?
Hevingen: Usj, håper bekkenet slutter å krangle... Men som dorthelie sier, mosjon er mosjon!
Dorthelie: jeg vet ikke ang. wienerpølser, du må nesten lese på næringsinnholdet i pølsen.
Ny dag, nye muligheter. Fikk ikke sove i natt, så jeg sto opp en time før jeg pleier. S nå sitter jeg her, ferdig dusjet/påkledd/sminket, frokosten er spist, og det er en time til jeg skal reise, 45 min. til jeg vekker ungene.
Har et porsjonsstykke ytrefilet i kjøleskapet som jeg tenkte å ha til middag i dag, men aner ikke hva jeg skal finne på med det. Tips?
Det viser seg at det lønne seg å trimme, vekta viste nesten en kg ned på 1 uke i dag morges! :D
Gleder meg til å få ketolyseboka i posten nå så jeg kan komme i gang ordentlig med kostholdet. Har så langt bare fokusert på å spise matvarer med under 5-6 kh per 100g vare (da rent kjøtt og mest frukt og grønt) og å kun drikke masse vann. Er det fler punkter jeg kan starte med før jeg får boka? Regne så jeg spiser rundt 15-20g kh per dag, gjør dere det, eller spiser bare så lite at dere vet dere er i ketose? :)
Takk for støtten, folkens! :klem:
I går begynte jeg å få smerter under høyre ribbein. Har hatt dette flere ganger før, men i dag ble det veldig vondt. Nesten så jeg ble litt bekymret. Men så har jeg tenkt i gjennom de siste dagene, og da var jo konklusjonen enkel likevel. Første uken på Ketolyse løp jeg på do stadig vekk. Og det pleier jeg ikke. Denne uken har ting vært betraktelig tregere. I tillegg har jeg vært på kurs, så da kan jeg ikke like lett stikke på "det lille rommet". I løpet av dagen kom magen litt i gang igjen, og smertene slapp. Jeg syns det er litt rart at luft kan gjøre så vondt.
Ellers skjer det ikke så mye spennende her. Jeg har travle dager med ca ti timer ute av huset for å være på kurs. Det gjør at jeg må tenke litt mer planlegging.
Hei,
ting går rette veien merker jeg. Skulle bare hatt en badevekt å forholde meg til, selvom jeg hater å veie meg. Følger også bare med på at jeg holder meg til 10-15 kh hver dag, overstiger ikke 20.. Lurer på om jeg er i Ketose, men kan virke sånn på ånden hvertfall. Ikke noe morsomt å jobbe i resepsjonen da, tyggis må være tilgjengelig hele tiden..
Spiste nydelig middag idag, og hjemmelagd eggesalat til frokost. Middagen bestod av en oppkuttet wienerpølse, 2 skiver skogsbacon, litt matfløte og hvitløkskrydder. Kombinert med den første og beste blomkålmosen jeg har smakt. Ble utrolig overrasket over at den var så god.. Ellers så prøvde jeg meg på en bounty sjokoladekake i går, var lett å lage og ble veldig god. Men har bare spist ett stykke, søtsuget er borte så syntes ikke det er nødvendig å trigge det når det endelig har forsvunnet. Ellers går det mye i vann..
Noen som har tips til eventuell lunsj? Syntes det er vanskelig med lunsj.. Er ikke spesielt glad i grønnsaker heller, så er veldig begrenset for hva jeg kan presse i en salat også.
Huff, er helt utmattet. Sovetid nå allerede.. ingen søvn i natt. Så sier godnatt for idag :)
Da er jeg også med. Startet 16. mai. Omsider.
Har bladd og lest i mange av trådene her før jeg registrerte meg som bruker.
Mer info om meg finner dere under "Introduksjoner."
Da er jeg også med. Startet 16. mai. Omsider.
Har bladd og lest i mange av trådene her før jeg registrerte meg som bruker.
Mer info om meg finner dere under "Introduksjoner."
Velkommen!
synsegulla
24-05-13, 20:02
Hei alle sammen. Hvordan går det med dere? Jeg hadde en gigasprekk på flere dager, jeg aner ikke hva som kom over meg. Det var fælt, rett og slett. Jeg klarte først å ta meg inn igjen i dag. Jeg er veldig lei meg for dette, jeg er jo motivert og vet veldig godt hva jeg gjør, og jeg har ikke pleid å streve med sprekker. Nå ønsker jeg egentlig bare å komme rett i den deilige ketosen igjen selv om jeg nok tror jeg må bruke helgen på å komme dit.
Jaja, sola skinner her på Vestlandet i dag, og det hjelper jo på alt. God helg til dere alle sammen :)
Jeg startet på onsdag og må si jeg er kjempe spent! Dessverre har jeg ingen badevekt, så jeg får ikke sett hvordan det går med kiloene (må nok investere i en vekt nå).
Målet mitt med dette er å gå ned fra ca. 72 kg til 60-62 kg, så da får vi krysse fingrene! :D
BigInJapan
24-05-13, 23:27
Jeg synes dette går veldig bra. Mye bedre enn forrige gang jeg forsøkte (for et par år siden). Jeg er lite sulten, har litt mer energi enn tidligere og har mye mer energi når jeg går på tur noe som er helt motsatt av forrige gang da jeg ofte måtte snu på tur.
Jeg skeiet litt ut 17. mai helgen, men ønsket mitt er at dette skal være en livsstilsendring jeg kan leve med så litt høyere karboinnhold innimellom er for min del OK så lenge det blir av og til og ikke ofte som det var før. Tirsdag var det back on track. Jeg går sakte men sikkert nedover og det kjennes godt ut å ikke være konstant høy på sukker...
Ønsker alle en fin helg!
Velkommen til Lille-Ulv og Smartiina :)
Jeg har ca samme vekt og mål som deg Smartiina!
Har hatt en sprekk idag jeg og..og etter å ha vært litt over en uke på veldig lite karbohydrater føles det dårlig. Føler meg skikkelig oppblåst, og nesten syk. Svak for pizza, må virkelig teste oppskriften på lavkarbobunn her inne. Men fortsetter med godt mot. Har jo gått rett vei og jeg er motivert og bestemt på at jeg skal fortsette til jeg er fornøyd! Skal på apoteket og handle ketosticks imorgen, motivasjon å få bekreftet at jeg virkelig er i ketose synes jeg.
Kos dere med helg!
synsegulla
25-05-13, 08:04
Jeg har bestemt meg for å ta en såkalt paleo utfordring, dvs spise steinalderkost i 30 dager. For min del betyr det å kutte meieriprodukter og å innføre litt frukt i kosten. Jeg begynner på mandag. Målet er helt klart å se om jeg har det bedre uten meieriprodukter og om kroppen får mindre betennelsesreaksjoner. Del gjerne erfaringer med meg på bloggen om du har prøvd dette. :)
Jeg gikk på vekta i dag, selv om det ikke er veiedag, og har gått opp litt fra sist jeg var på vekta. Men jeg har ikke vært på do på mange dager, så jeg tror det er set som gjør det. Jeg spiser 700 g magnesium hver dag, men det hjelper visst ikke.
Kanskje jeg må prøve linfrø?
Sånn ellers så har jeg begynt å våkne i 5 tiden på morgenen, utrolig irriterende. Jeg elsker å sove og vil sove mer!!:mad:
Her går ting fint, har nettopp hatt en uke i Spania, og var veeeldig spent på det da jeg elsker loff med allioli! Men det gikk bra, "skeiet ut" med noen jordbær og en halv øl ;) *stolt* De har jo så mye bra sukkerfritt i Spania så jeg har til og med spist sukkerfri is - det er digg! Vekten viser nedgang, så det er jeg glad for.
Henger alle fortsatt med!??
Jeg har bestemt meg for å ta en såkalt paleo utfordring, dvs spise steinalderkost i 30 dager. For min del betyr det å kutte meieriprodukter og å innføre litt frukt i kosten. Jeg begynner på mandag. Målet er helt klart å se om jeg har det bedre uten meieriprodukter og om kroppen får mindre betennelsesreaksjoner. Del gjerne erfaringer med meg på bloggen om du har prøvd dette. :)
Jeg ønsker deg lykke til!
I går var jeg i konfirmasjon. Jeg klarte meg bra til middagen, for det var buffet. Dessert og kaker var litt verre. Spiste mest melon, men det ble litt druer også. Og et bittelite stykke Oreo-kake. Men jeg er totalt sett veldig fornøyd. Det var mye godteri i armlengdes avstand, men jeg stod i mot :)
Jeg ønsker deg lykke til!
I går var jeg i konfirmasjon. Jeg klarte meg bra til middagen, for det var buffet. Dessert og kaker var litt verre. Spiste mest melon, men det ble litt druer også. Og et bittelite stykke Oreo-kake. Men jeg er totalt sett veldig fornøyd. Det var mye godteri i armlengdes avstand, men jeg stod i mot :)
Så flink du var! Jeg skal i konfirmasjon til helgen, håper jeg klarer å vise samme måtehold!
Veiedag i dag, og det var opp 0,5 kg :(
Jeg fatter ikke hva jeg har gjort galt, vært i ketose hele uken, drukket vann som om det står om livet og vært i aktivitet hele tiden.
Eneste nye er kosttilskudd fra dagligvaren, så den inneholdt polyfruktose, kan det være det? Skal iallefall slutte med det og se om det har noe effekt.
Har heller ikke vært på do på en halv uke, men nekter å tro at det er en halv kilo med dritt inni meg :eek:.
Har heller ikke vært på do på en halv uke, men nekter å tro at det er en halv kilo med dritt inni meg :eek:.
Du skulle bare visst. Et voksent menneske produserer over 1kg med dritt til dagen...
Du skulle bare visst. Et voksent menneske produserer over 1kg med dritt til dagen...
Tuller du? :eek:
Sånn som det bobler i magen min i dag, så håper jeg det er minst 4 kg, da! :geip:
Kom plutselig på det i går kveld, når magen begynte å brumle, at jeg ikke er plaget med hverken luft eller mageknip lenger, det er egentlig veldig deilig! Før så var det daglig, og jeg "luftet" meg så mye at jeg ble nesten flau. I går tror jeg jeg slapp min første fis på en uke!
I går tror jeg jeg slapp min første fis på en uke!
Det er det beste med dette kostholdet!!!!!
Det er det beste med dette kostholdet!!!!!
Helt enig!
Kom meg på do i dag, så skal veie meg i morgen. Har ikke store forhåpningene, tror kroppen tviholder på flesket sitt.
Kom meg på do i dag, så skal veie meg i morgen. Har ikke store forhåpningene, tror kroppen tviholder på flesket sitt.
Husk også at du sjeldent tømmer deg helt så det er ikke realistisk at vekta har gått ned alt det bare av ett dobesøk :D
Husk også at du sjeldent tømmer deg helt så det er ikke realistisk at vekta har gått ned alt det bare av ett dobesøk :D
Neida, men noe må jeg ha gått ned, nekter å tro at jeg har gått opp!!! :mad:
Neida, men noe må jeg ha gått ned, nekter å tro at jeg har gått opp!!! :mad:
Holder fingrene kryssa for at vekta ikke tuller med deg. Men, spiser du rett og beveger deg litt så gjør du i alle fall det du skal for kroppen din så kommer vekta før eller senere - jeg vil jo alltid helst før ;)
Holder fingrene kryssa for at vekta ikke tuller med deg. Men, spiser du rett og beveger deg litt så gjør du i alle fall det du skal for kroppen din så kommer vekta før eller senere - jeg vil jo alltid helst før ;)
He he, jeg skulle helst ha gått ned alt i går, tålmodighet er ikke min sterkeste side. Men jeg "holder" ut, det er ikke så vanskelig nå som hodepinen og slappheten har sluppet taket. Det er ikke så vanskelig, enda.
Hei.
Henger meg på med dere jeg om det er greit? Første gang jeg tester lavkarbo, begynte sist tirsdag, så jeg er spent på hva vekta viser i morgen. Målet er å ta av ca 5 kg og bli kvitt sukkeravhengigheten. Mannen har hevet seg med på samme kur, han skal ta av 20 kg.
Føler meg bedre allerede, og hodeverken er helt borte. Det hjalp utrolig da jeg fant oppskriften på grove lapper og begynte med dem morgen og kveld. Det eneste jeg sliter med nå er svimmelhet om morgenen. Jeg har vær plaget med dette under graviditetene også, så det er forsåvidt et kjent fenomen, men fryktelig ubehagelig. Noen som har tips?
Venter fortsatt på boka, så det er egenkonstruert diett foreløpig, men jeg støtter meg til forumet.
Velkommen Mi9nen!
Usj, gikk på vekta i dag, og den viste at jeg fortsatt er 0,3 kg tyngre enn forrige mandag, og hele 1,1 kg tyngre enn forrige onsdag.
Sukk og stønn og fandens oldemor!!!
Er ikke annet å gjøre enn å fortsette.
synsegulla
28-05-13, 08:04
Hei.
Henger meg på med dere jeg om det er greit? Første gang jeg tester lavkarbo, begynte sist tirsdag, så jeg er spent på hva vekta viser i morgen. Målet er å ta av ca 5 kg og bli kvitt sukkeravhengigheten. Mannen har hevet seg med på samme kur, han skal ta av 20 kg.
Føler meg bedre allerede, og hodeverken er helt borte. Det hjalp utrolig da jeg fant oppskriften på grove lapper og begynte med dem morgen og kveld. Det eneste jeg sliter med nå er svimmelhet om morgenen. Jeg har vær plaget med dette under graviditetene også, så det er forsåvidt et kjent fenomen, men fryktelig ubehagelig. Noen som har tips?
Venter fortsatt på boka, så det er egenkonstruert diett foreløpig, men jeg støtter meg til forumet.
Les og lær når du får boka, og til da, sørg for å få i deg nok salt. Lavkarbo kan tulle med væskebslansen din og nok salt er viktig. Drikk farris feks. Velkommen og masse lykke til :)
Les og lær når du får boka, og til da, sørg for å få i deg nok salt. Lavkarbo kan tulle med væskebslansen din og nok salt er viktig. Drikk farris feks. Velkommen og masse lykke til :)
Hmmm kanskje det er det som skjer, skal forsøke å få i meg litt mer salt :)
Var forresten på vekta i dag, og den viste 62,2 kg, dvs -1,6 første uka. Er helt i ekstase. Kanskje er de ikke så lenge til jeg kommer inn i de gamle buksene mine :D har masse energi også, så i dag har jeg bakt lavkarbo knekkebrød. De anbefales!
Hjelpe og trøste, jeg liker Farris bris! Kjøpte en flaske med lemon & lemongrass, og det var faktisk godt! Det skal bli nye kosedrikken min!
Mi9en: gratulerer med flott vekttap!
Hei!
Fortsatt mai, så eg slenger meg på her eg og :) Begynte på lavkarbo sist veke. Har gått ned ca 1 kg. Merket uansett at magen har det bedre, er ikkje lenger oppblåst og luftig. Hurra for å ikkje sjå ut som ein ballong lenger! :-)
Hei alle sammen! :)
Jeg er også "erfaren" på området! Men etter å ha født ei datter for 13 mnd siden, ser det ikke ut som jeg har prøvd heller.. La på meg masse i svangerskapet og har alltid vært stor! Men nå er det på'n igjen, vet jo at det fungerer, og forumet her har hjulpet meg på tunge dager! Veldig motiverende å lese starthistoriene deres. Jeg starter opp i mårra, for nå er je KLAR!! :)
Velkommen mumfie :-)
Jeg klarte ikke å holde meg og måtte opp på vekta i dag også, og nå er jeg minus 2 kg -juhuuuu.. Kjekkeste slankingen jeg noensinne har vært med på.
Mannen er ned 2,5 kg og det trengte han ;-)
Har forresten bestilt kokosmel og mandelmel samt 10 atkinsbarer på iherb.com i dag. Totalt ble det ca 190 kr! Utrolig mye billigere. Fikk en rabattkode som kunne deles med venner. Så om noen skal bestille derfra så værsågod :-)
koden er VPP031
Åh, har spist fylte paprika til middag idag! Det er så utrolig godt og enkelt! Prøvde meg og på linfrøknekkebrød, det var helt ok vomfyll til kvelds :)
Gratulerer med vekttapet til deg og mannen, Mi9en, kan tenke meg det føles herrliig! :D
Er så spent på å veie meg på lørdag, fant frem vekten idag, men skyndte meg å sette den tilbake. Blir nesten alltid skuffa når jeg veier meg for tidlig, men allikevel frister det. SKAL holde meg til fast veiedag.
Velkommen til de nye! :)
Hei og velkommen til dere nye!
Jeg har hatt en travel uke, så det skal bli godt med helg :)
Denne uken har gitt meg mange gode lunsjer og det har nok bidratt til nedgangen, -1,3 siden forrige uke!
Fornøyd med det får jeg få i meg frokost og komme meg på jobb noen timer før jeg tar helg :)
-0,7, det går nedover, men ååååå så sent! Jeg hadde håpet på en slik kjempenedgang i begynnelsen som jeg leser andre har, men får nok være fornøyd med at det går nedover.
Jeg har overlevd to dager med kakebaking, veldig rart å ikke smake på rørene, to selskaper, i dag er det konfirmasjonen til nevøen min. Hadde bestemt meg for at det var lov å sprekke litt i dag, men vi får se hva som skjer. Jeg har egentlig ikke så lyst på kake, med mindre det er kransekake. Det er favoritten over alle favoritter!
Jeg klarte meg fint i konfirmasjonen, smakte såvidt på kremen på en kake, men ikke nok til at jeg falt ut av ketose.
Går saaaaakte men sikkert nedover, -0,7 i forrige uke. Jeg hadde håpet å klare litt mer før utgangen av Mai, men pytt pytt. Nedover er bedre enn oppover!
Pruttilutt
05-06-13, 13:37
Hei og hallo! Får jeg være med i tråden her? Startet 27. mai på ny frisk. Er gammel traver i gamet og har masse kunnskap, så kan jo være til hjelp dersom noen står fast eller sliter med kosten. :rolleyes:
Har tidligere gått ned 34 kg på ketolysekuren, men for å gjøre en lang og kjedelig historie kort, så kom alt tilbake igjen - av eget valg.
Men nå er ting annerledes og jeg vil føle meg frisk igjen - så da er det bare en ting å gjøre :D
Siden start 27. mai og til nå har jeg gått fra 113,4 til 109,5. Således har jeg nådd mitt første delmål som var å komme under 110. Tar 5 kg i slengen, så går det raskere og motiverende :)
Velkommen Pruttilutt, og gratulerer med flott resultat!
Velkommen til Prutilutt, og gratulerer med resultatet :)
Her ser det ut som vekta har stagnert, var 61,5 i dagmorges, samme som før helga. Trener daglig, og lurer på om det kan være utslagsgivende :confused: Er nemlig ikke vant med trening :rolleyes: Har tatt et skikkelig grep og trener 1time styrketrening + oppvarming annenhver dag, og rocker med rockeringen dagene i mellom. Burde jo sånn sett tatt av mer, men det gjør jeg tydeligvis ikke... Jaja, får prøve litt til. Er totalt ned 2,3 kg, så det er nå noe.
Er det forresten ok å spise litt youghurt naturell? Jeg har hatt meg et lite glass (ca 1dl) med youghurt og 5-6 bær fra frysen noen av de siste kveldene. Synes det dekker søtsuget og gir godt med energi før trening.
Pruttilutt
06-06-13, 11:18
Velkommen til Prutilutt, og gratulerer med resultatet :)
Her ser det ut som vekta har stagnert, var 61,5 i dagmorges, samme som før helga. Trener daglig, og lurer på om det kan være utslagsgivende :confused: Er nemlig ikke vant med trening :rolleyes: Har tatt et skikkelig grep og trener 1time styrketrening + oppvarming annenhver dag, og rocker med rockeringen dagene i mellom. Burde jo sånn sett tatt av mer, men det gjør jeg tydeligvis ikke... Jaja, får prøve litt til. Er totalt ned 2,3 kg, så det er nå noe.
Er det forresten ok å spise litt youghurt naturell? Jeg har hatt meg et lite glass (ca 1dl) med youghurt og 5-6 bær fra frysen noen av de siste kveldene. Synes det dekker søtsuget og gir godt med energi før trening.
Hei! Husk at jo mer og tyngre du trener, desto mer økes dannelse av muskelfibre og musklene blir større - og vi vet jo alle at muskler veier mer enn fett. Hvis du måler med målebånd vil den vise mer korrekt nedgang enn selve vekten nå pga. den balansen i forbrenning som kroppen er igjennom nå. Torkil anbefaler å vente en stund med trening, bare til opplysning. :o
Det kan så meget vel være den youghurten som også er med på å krøllle ting til. Glukosen legger seg rett i lagrene, slik at når kroppen vil alltid prioritere "glukoseforbrenning" før det begynner jobbe på fettet. Og karbohydrater samler vann også, rent kjemisk sett består jo ett glukosemolekyl av fem deler hydrogen (væske), så det kan jo også være en forklaring. Mest sannsynlig den partypooper'n du påfører kroppen nå ;) Hvis jeg ikke husker heeelt feil, så inneholder youghurt naturell rundt 10 gram karb per 100 gram? Korriger meg gjerne :) Da kan du tenke deg hvor mye vann du samler også :) 50 gram tyrkisk youghurt med knuste, frosne bringebær eller jordbær sammen med litt splenda/sukring i en stavmikser f.eks er helt ok for å dempe det verste sukkersuget. Men jo mer man kutter luregodterier og søte faktorer i kosten, jo mindre blir suget etter hvert. Nå som jeg er i startfasen har jeg kjøpt sprayboksen fra Tine "Kremtopp" og dæsjer innpå i nøden - tro meg, det dreper enhver lyst på noe søtt etterpå :p
Hei! Husk at jo mer og tyngre du trener, desto mer økes dannelse av muskelfibre og musklene blir større - og vi vet jo alle at muskler veier mer enn fett. Hvis du måler med målebånd vil den vise mer korrekt nedgang enn selve vekten nå pga. den balansen i forbrenning som kroppen er igjennom nå. Torkil anbefaler å vente en stund med trening, bare til opplysning. :o
Det kan så meget vel være den youghurten som også er med på å krøllle ting til. Glukosen legger seg rett i lagrene, slik at når kroppen vil alltid prioritere "glukoseforbrenning" før det begynner jobbe på fettet. Og karbohydrater samler vann også, rent kjemisk sett består jo ett glukosemolekyl av fem deler hydrogen (væske), så det kan jo også være en forklaring. Mest sannsynlig den partypooper'n du påfører kroppen nå ;) Hvis jeg ikke husker heeelt feil, så inneholder youghurt naturell rundt 10 gram karb per 100 gram? Korriger meg gjerne :) Da kan du tenke deg hvor mye vann du samler også :) 50 gram tyrkisk youghurt med knuste, frosne bringebær eller jordbær sammen med litt splenda/sukring i en stavmikser f.eks er helt ok for å dempe det verste sukkersuget. Men jo mer man kutter luregodterier og søte faktorer i kosten, jo mindre blir suget etter hvert. Nå som jeg er i startfasen har jeg kjøpt sprayboksen fra Tine "Kremtopp" og dæsjer innpå i nøden - tro meg, det dreper enhver lyst på noe søtt etterpå :p
Takk for svar! Det er hjemmelaget yoghurt jeg spiser, søtet med stevia, så den inneholder vel karbo som H-melk, så det er ikke fullt så ille, men skal forsøke å kutte ned. Blir lett kvalm av fett, så sprayfløte er definitivt ikke noe for meg. En ts peanøttsmør får gjøre nytten.
Huff, her har det ikke skjedd stort i det siste selv om jeg er flink med kostholdet. Hadde en dag jeg bevisst spiste masse KH for å prøve å skyte i gang en prosess, men neida, 4 kg opp på et par dager - poff! Skjønner jo at det er stort sett væske - men allikevel! Nå er jeg nesten tilbake men det skjer ikke stort. Kroppen er ganske fornøyd virker det som. Jeg har det bra da, så må bare tenke på alt det positive - ikke bare vekt!
Pruttilutt
07-06-13, 12:50
Huff, her har det ikke skjedd stort i det siste selv om jeg er flink med kostholdet. Hadde en dag jeg bevisst spiste masse KH for å prøve å skyte i gang en prosess, men neida, 4 kg opp på et par dager - poff! Skjønner jo at det er stort sett væske - men allikevel! Nå er jeg nesten tilbake men det skjer ikke stort. Kroppen er ganske fornøyd virker det som. Jeg har det bra da, så må bare tenke på alt det positive - ikke bare vekt!
:klem::heia:
synsegulla
10-06-13, 00:11
Det ble 2.5 kg ned i mai, noe jeg er strålende fornøyd med. 9,5 kg igjen til målet i november. Nå lever jeg livets glade dager på ferie og satser på at vekta er ca stabil til jeg kommer hjem.
Det ble - 0,5 denne uken. Det går saaaakte, men det går.
Har gått ned ca 4 kg, men siste veka blei det bare 0,2. "Lett" å klare vere i ketose, men må vist passe meg bedre om vekta skal ned. Men har gått ned 3,5 cm rundt midja (sia mars):heia:
Artig å lese at de fleste har gått ned noe i mai. Jeg er også blant dem. Feiret det med innkjøp av nytt belte på fredag :)
Ellers ser jeg positivt frem mot juni og sommermånedene. Føler jeg har en grei flyt på maten. Og med tanke på at jeg har ca 40 kg som skal bort er det greit å føle seg i godt sig etter bare en måned.
Pruttilutt
12-06-13, 01:40
-6,4 kg siden 26. mai, altså to og en halv uke. Det visste jeg egentlig kom til å være et realistisk tall, da jeg er en vanndig kropp :P jevner seg snart ut, regner jeg med. To hakk inn på beltet i dag, måtte dra innom cubus og låne hulleren dems. Rette veien! Nå må vi stå på! 17 (27) kg igjen!!!
6,4? Tror jeg dauer...
Det går noe saktere her i gården, men det går! 4 kg er jeg fornøyd med! 2 kg til første delmål, men det blir nok en sprekk til helgen. Jeg skal på tur i helgen, med en som er veldig høykarbo. Hun planlegger fløtepoteter og tykke melsauser og ene med det andre. At jeg er på diett er ikke så farlig, for pause er viktig når en er på diett...
Skal prøve å holde det så lavkarbo som mulig, men ketogent blir vanskelig tror jeg.
Argh! Ser ut som vekta mi har stoppa opp. Går opp og ned mellom 68,1 og 68,6. Hadde gledd med til å så 67-talet, det ville vere første gang eg (frivillig) er under 68 kg på mange år.
Har begynt på igjen med litt hard styrketrening. Har lest at kroppen samler litt vatn pga restitusjon av musklene - kanskje det er "problemet"? Eller så kan det vell vere uvanen med proteinbaren mellom lunsj og middag.
Er fortsatt i ketose. Men kommer til å bli litt utskeiing i helgene framover, mykje fest og konserter. Og 4 dager med kurs/på besøk neste veke kan by på litt utfordringer.
Pruttilutt
12-06-13, 16:16
Argh! Ser ut som vekta mi har stoppa opp. Går opp og ned mellom 68,1 og 68,6. Hadde gledd med til å så 67-talet, det ville vere første gang eg (frivillig) er under 68 kg på mange år.
Har begynt på igjen med litt hard styrketrening. Har lest at kroppen samler litt vatn pga restitusjon av musklene - kanskje det er "problemet"? Eller så kan det vell vere uvanen med proteinbaren mellom lunsj og middag.
Er fortsatt i ketose. Men kommer til å bli litt utskeiing i helgene framover, mykje fest og konserter. Og 4 dager med kurs/på besøk neste veke kan by på litt utfordringer.
Du har en rimelig lav BMI, og du skal presse kroppen ned til grensa til undervekt? Lavkarbo/ketolyse betyr ikke entydig vektNEDgang, det er både vektstabiliserende og -regulerende. Hvilket betyr at undervektige og overvektige reguleres av kroppen selv til å finne den kroppsmassen som kroppen er ment til å være/bære.
Du har en rimelig lav BMI, og du skal presse kroppen ned til grensa til undervekt? Lavkarbo/ketolyse betyr ikke entydig vektNEDgang, det er både vektstabiliserende og -regulerende. Hvilket betyr at undervektige og overvektige reguleres av kroppen selv til å finne den kroppsmassen som kroppen er ment til å være/bære.
Det er vell eit kjend faktum at BMI er eit dårlig mål for kor vidt vekta er korrekt?! Hadde du sett kroppen min, hadde du ikkje lurt på kvifor eg ønsker å gå ned eit par kilo. Og NEI, eg har ingen plan om å slanke meg til å bli undervektig. Skal ned mot den vekta som før bl.a. røykeslutt og div problem var vanlig vekt for min kropp, dvs 63-65 kg. Og om me skal bruke BMI som mål for undervekt, så må eg altså ned i 56 kg før eg passerer den grensa.
Veit godt at ketolyse ikkje nødvendigvis betyr vektnedgang. Men eg og kan vell få lov å irritere meg over at dei siste kiloene henger godt fast, uten å måtte forsvare at eg vil ned i vekt???
Pruttilutt
12-06-13, 21:48
Veit godt at ketolyse ikkje nødvendigvis betyr vektnedgang. Men eg og kan vell få lov å irritere meg over at dei siste kiloene henger godt fast, uten å måtte forsvare at eg vil ned i vekt??? Selvfølgelig.
BigInJapan
12-06-13, 23:13
HJELP! Jeg har gått ned én eneste liten kilo på en mnd. Problemet mitt er mosjonen siden jeg er arbeidsledig.. Elsker jo egentlig å gå tur i skogen, men veien virker så utrolig laaang når jeg ikke har en jobb å stå opp for hver dag. :( Gratulerer alle dere som gjør det så bra :)
Har du noen du kjenner du kan gå tur med? Jeg kjenner ofte jeg er opplagt om morgenen og gleder meg til tur på kvelden når jeg er hjemme fra jobb/aktiviteter og barna er i seng, så da sender jeg melding til en venninne. Om kvelden angrer jeg gjerne for da er jeg trøtt og vil ikke gå ut, men jeg sleper meg så klart ut døren siden jeg tross alt har en avtale. Og de fleste av oss er vel enige i at så snart vi har fått kroppen over dørstokken føles det så mye bedre :)
Gå på tur i morgen da og skriv det til oss når du har gjort det. Jeg heier på deg :)
Min kjære går jo til jobb hver dag, men det frister så lite fordi det er en uhyggelig rute med hektisk biltrafikk omtrent hele veien. Men det er ingen unnskyldning, jeg fulgte han idag faktisk! Kanskje det var underbevisstheten min som visste du hadde skrevet til meg :P
Har ihvertfall gått rask gange i tre kvarter idag. Det er deilig og nå skal jeg for real klare å komme meg inn i den rutinen igjen! Har også en mor som gjerne går i skogen, så skal ikke klage på mulighetene egentlig.. Takk for oppmuntring, det kom godt med! :D
BigInJapan
13-06-13, 22:40
Min kjære går jo til jobb hver dag, men det frister så lite fordi det er en uhyggelig rute med hektisk biltrafikk omtrent hele veien. Men det er ingen unnskyldning, jeg fulgte han idag faktisk! Kanskje det var underbevisstheten min som visste du hadde skrevet til meg :P
Har ihvertfall gått rask gange i tre kvarter idag. Det er deilig og nå skal jeg for real klare å komme meg inn i den rutinen igjen! Har også en mor som gjerne går i skogen, så skal ikke klage på mulighetene egentlig.. Takk for oppmuntring, det kom godt med! :D
Så bra du fikk deg en tur i dag! Det var nok underbevisstheten ja ;) Forstår godt det ikke er kjekt å gå i hektisk biltrafikk, men du får holde deg i grøften og være forsiktig :)
Jippi!! 67,8 kg :heia:
Skal godt gjerast at eg ikkje gå litt opp igjen i løpet av dei næraste dagene, men stas å sjå 67- talet! :)
Gleder meg over bedre energi, framgang på styrketreninga og er litt letta for kvar person rundt meg viser forståelse og ikkje moraliserer når dei høyrer om kostomlegginga.
Her har det skjedd litt siden sist. Noen med mer nedgang enn andre. Og så noen med fremgang; Du har vært flink som gikk tur SunLight! Det er en god start!
BigInJapan: Smart å avtale mens treningslysten er der.
Denne uken har jeg gått ned ca 0,5. Har hatt noen tøffe dager som resulterte i et veloverveid inntak av karborik mat. To dager på galeien, men er tilbake på den smale sti. Selv om det blir litt tøft denne uka med to skoleavslutninger. Får kanskje ta med meg noe atkinsbarer eller slikt så ikke kaker frister så fælt :) Kjøpte nytt belte her forleden og merker allerede at det er løsere enn da jeg kjøpte det. Får håpe det ikke bare er beltet som strekker seg ;)
synsegulla
17-06-13, 14:12
Her har det skjedd litt siden sist. Noen med mer nedgang enn andre. Og så noen med fremgang; Du har vært flink som gikk tur SunLight! Det er en god start!
BigInJapan: Smart å avtale mens treningslysten er der.
Denne uken har jeg gått ned ca 0,5. Har hatt noen tøffe dager som resulterte i et veloverveid inntak av karborik mat. To dager på galeien, men er tilbake på den smale sti. Selv om det blir litt tøft denne uka med to skoleavslutninger. Får kanskje ta med meg noe atkinsbarer eller slikt så ikke kaker frister så fælt :) Kjøpte nytt belte her forleden og merker allerede at det er løsere enn da jeg kjøpte det. Får håpe det ikke bare er beltet som strekker seg ;)
Ja! Du har jo hele svaret der: den som ikke gir seg, vinner! Detter du av lasset, så legg det bak deg og fortsett med de gode vanene. Heia, heia! :)
Jeg droppet å veie med i dag, da jeg har vært på en tredagers karbofestival.
Men er tilbake på den smale sti, håper jeg kommer kjapt i ketose igjen!
synsegulla
17-06-13, 20:27
Etpar 100 gr opp etter min uke i syden, noe som er normale svingninger for meg. Satser på at de er borte i morgen. Jobber hardt for å komme i ketose igjen nå, og holder på å lage dagsplaner med oppskrifter sånn at det skal bli lettere å holde seg på stien.
Etter to bryllup, tre teambuildinger og to bursdager de siste 14 dagene, var jeg fornøyd med å veie 61,2 i dag. Det har gått sakte de siste to ukene, men det har hvertfall gått rett vei :-)
Har i tillegg hatt treningsstopp pga vondt i høyre hoft og kne. Vet ikke helt om det skyldes dietten eller treningen :confused:
Hvordan går det med dere? Lite liv her inne.
Hos meg viste vekta 60,4 i dag . Måtte veie meg to ganger for å være sikker på at den viste rett. Lenge siden sist jeg så den 0-en. -3,4 kg hos meg på 4 uker, så litt under 1 kg per uke, men det er jeg veldig fornøyd med.
Ja, det er ikke mye liv her.
Jeg har ikke veid meg denne uken pga en alvorlig utskeielse forrige helg, men kom kjapt på rettmspor igjen, og gleder meg til veiedag på mandag!
Er såååå nær første delmål (under 100), men jeg går ned så treeeegt.
Men jeg fokuserer på de andre tingene som har forbedret seg, som huden og magen min!
Skeia litt for mykje ut i forbindelse med kurs/reise denne veka, så vekta viste plutselig 69,2 :( Men er back og track med kosten, og nokolunde med treninga, så håpar dei ramler av (nesten) like fort som dei kom på...
Whoa, veide meg i dag, og vekta viste -2 kg... Gjorde visst ikke noe å Skeie ut forrige helg!
Er nok mye vann, men likevel!!!
synsegulla
23-06-13, 18:11
Whoa, veide meg i dag, og vekta viste -2 kg... Gjorde visst ikke noe å Skeie ut forrige helg!
Er nok mye vann, men likevel!!!
Så bra! Ned er ned, ta den gode følelsen med deg inn i neste uke.
I dag var jeg OPP en kg fra i går, men er litt forstoppet, så håper og tror at det er det som gjør det. :(
Er fortsatt opp 2 kg etter utskeiing sist onsdag. Håpar det "renner av" snart!
Aua på magen i dag, håper jeg mister den kiloen som kom på fra i går. ;)
@Maja: Usj, håper det "renner" av snart!
synsegulla
25-06-13, 19:34
Hei. Hvordan går det? Her går det fint. Vi har ferie og jeg spiser strengt ketogent/paleo. Det fungerer jeg veldig bra med, nå kryper vekta sakte men sikkert nedover, kroppen føles god og livet er bra. Snart drar vi på ferie og planen er å leve like strengt da også. Derfor blir bl a målebånd og urinstiks blir med for å ha litt kontroll siden jeg ikke vet hvor lenge vi blir borte.
Jeg drømmer plutselig veldig om å nå novembermålet mitt, motivasjonen stiger i takt med den gode formen og det er så deilig.
Da har jeg nådd første delmål, som var under 60 kg, veide 59,8 i dag :)
Dvs -4kg. Det rarl frokost, det rare er at jeg har gått fortere ned de 2 siste ukene, når jeg ikke har hatt tid og energi til trening:confused:. Bør ta av 2 kg til, men mandag reiser vi på to ukers ferie til Mallorca og da har jeg ikke som mål å være i ketose hele ferien. Samtidig så vil jeg jo ikke gå opp i vekt, så lavkarbo blir det, men noe mer moderat. Tror jeg tar med lavkarbo-knekkebrødene og spiser dem til frokost, satser på salat til lunsj, men kanskje noen små utskeielser til middagen og et glass vin eller to. Skal prøve å holde utskeielsene til å fortrinnsvis gjelde frukt og grønnsaker.
Noen som vet hvor mange karbohydrater/kcal man kan tillate seg uten å gå opp i vekt?
I dag har jeg visst nådd første delmål, etter 7 lange uker viser vekta endelig 99,9!
Lykkelig!
Gratulerer Gabi, så kjekt for deg! Jeg reiser 14 dager til Mallorca i morgen, håper jeg klarer å holde vekta sånn noenlunde :)
God sommer til dere alle sammen!
Gratulerer, Gabi. Og riktig god tur til Mi9en!! :-)
Eg har skeia ut rimelig bra denne veka :/ Var halvveis planlagt, med besøk, ferstival og flyttesjau. Har verken veid eller målt, så konsekvensene vil ikkje vise seg før i måro. I måro eg det uansett tilbake til strukturert kosthold og trening! (og tilbake på jobb)
99,5 kgmpåmveiedagen, jeg er definitivt under 100!!!
synsegulla
02-07-13, 00:08
99,5 kgmpåmveiedagen, jeg er definitivt under 100!!!
Hurrahurrahurra! Så deilig, det er en helt spesiell følelse! Masse lykke til videre nedover :)
BigInJapan
03-07-13, 09:22
I dag har jeg visst nådd første delmål, etter 7 lange uker viser vekta endelig 99,9!
Lykkelig!
Gratulerer!! Nyt følelsen!!
BigInJapan
03-07-13, 09:29
Med meg går det veldig bra. Jeg har de siste ukene gått på moderat lavkarbo og har gått på tur flere dager i uken + trent småøkter med styrke (15-30 min økter på stuegulvet). Det har gitt resultater for min del. Jeg har gått ned 6.5 kg og jeg merker overskuddet er bedre enn på lenge, humøret er på topp for jeg føler meg mer vel, og jeg ser at jeg kan skeie ut innimellom uten at det får fatale følger.
Jeg spiser snop og drikker brus om lørdagene. Ellers kan jeg ta et kakestykke en sjelden gang. Det hender også jeg tar en skje eller to med ris til middagen, men det er veldig sjelden.
I helgen som var spiste jeg brød både fredag, lørdag og søndag pga vi var på et arrangement som gjorde det vanskelig å velge noe annet. Men da var det naturlig å velge det groveste og når jeg utenom brødmåltidene holdt meg unna karbobomber + jeg har vært i aktivitet hele helgen har det gått veldig fint likevel. Jeg tenker at om jeg skal leve med dette kostholdet resten av livet er det ok om det går litt sakte nedover bare det går nedover og jeg klarer å holde meg borte fra så mye sukker jeg stappet i meg tidligere... Det er befriende å ikke gå med konstant sukkerhig og uro i kroppen. Denne følelsen har jeg lyst til å beholde :)
synsegulla
03-07-13, 10:10
God morgen. Ferietid for min del. Stort sett går det fint med maten, men litt forskjellige løsninger blir det når jeg er på besøk hos andre. Vekta står i ro, det tror jeg har med syklus å gjøre, for jeg føler meg mindre i kroppen, kjenner det på klær osv. Formen er variabel så trening er utelukket, men jeg satser på å være i noe hverdagsaktivitet.
Så flott at du har funnet en måte å gå ned i vekt på som passer for deg BigInJapan :)
synsegulla
07-07-13, 23:37
Haha, vekten lurte meg. Nå har jeg sist nedover en god del, jeg har så lyst til at det skal fortsette, skal prøve å øke aktivitetsnivået for å få enda bedre resultater. Har 7 kg igjen til novembermålet mitt og har fått trua på at jeg kan klare det igjen nå.
Jeg spiser enkel mat som rent kjøtt/fisk/egg, salater og sørger for å få i meg nok fett. Hvis ikke jeg gjør det kommer sult/ sug fort.
Det går fortsatt vanvittig tregt med meg, men det går nedover. -0,6 denne uken.
Men jeg spiser for lite fett, så nå spiser jeg meierismør med knekkebrød til frokost :knegg:, og skal innom helsekost for å finne cocosa i dag. Får krysse fingrene for at det hjelper på.
synsegulla
09-07-13, 08:03
Det går fortsatt vanvittig tregt med meg, men det går nedover. -0,6 denne uken.
Men jeg spiser for lite fett, så nå spiser jeg meierismør med knekkebrød til frokost :knegg:, og skal innom helsekost for å finne cocosa i dag. Får krysse fingrene for at det hjelper på.
0,6 er vel ikke tregt vel? Jeg synes det er et flott vekttap. Nå går du nok ned mest fett, og om du mister 0,6 kg i uka, dvs 2,4 kg i mnd så er det veldig bra altså :)
Nei, det er vel ikke det, sånn egentlig, men jeg føler meg litt snytt for det store vekttapet som andre gjerne har i begynnelsen. Og ja, jeg vet at folk er forskjellige og at det er kroppen selv som bestemmer.
Det har gått veldig fint, frem til nå. Jeg har et voldsomt søtsug igjen, og har inderlig lyst på høykarbo mat. Det kommer samtidig med at jeg har spist lite og magert. Så nå må jeg kjøre på med fett og se om jeg får det bort igjen, det var så deilig å ikke ha lyst på noe mellom måltidene.
synsegulla
09-07-13, 08:50
Helt enig, det er deilig å ikke fyse på noe konstant. Selv opplever jeg at jeg kan rase ned flere kg, før jeg står i ro/ går litt opp i en periode, gjerne noen uker, før kroppen gjør et nytt ras, gjerne i forbindelse med at jeg har hatt menstruasjon.
Nå er det full stopp i vektnedgangen, til tross for at jeg spiser riktig og beveger meg mer. Det er virkelig frustrerende, og jeg sliter med motivasjonen.
I går gikk jeg gjennom et marked med franske, spanske og tyske retter/oster/desserter, og jeg holdt på å dø på meg, men jeg spiste ikke noe! Jeg var så stolt av meg selv i går, men i dag angrer jeg bare på at jeg ikke tok en smak, det hadde nok ikke gjort noe fra eller til.
Samtidig så synes jeg det er grusomt å gå inn/ut av ketose, så det er greit å holde seg her. Men om tre dager drar jeg til Kypros, og da kommer jeg ikke til å spise ketogent. Skal prøve å holde meg lavt på karbene da, men ketogent blir for vanskelig.
Så får håpe at en liten pause hjelper på!
Har alle gitt seg?
Jeg hadde en uke sprekk da jeg var på Kypros, men har gått ned igjen det som kom på og gått ned enda pittelitt.
Vannvektamgikk kjapt, men nå er jeg tilbake i snegletempoet mitt.
Fantmen gammel bh som ikke har passet i omkrets, nå er den for stor!!!
BigInJapan
05-08-13, 11:58
Gratulerer med vektnedgang Gabi. Det er morsomt når man oppdager ting som ikke passer lenger pga det har blitt for stort!
Jeg henger fortsatt med. Har gått ned 2 kg i ferien og er fornøyd med det. Første ferien jeg har hatt med vektnedgang. Har byttet ut cola med cola zero, spist sjokolade bare noen få ganger og ellers forsøkt å holde meg i aktivitet.
I dag var første gang på jobb etter ferien og da stod jeg ekstra tidlig opp og tok meg 20 min på tredemøllen + 15 min slyngetrening. Håper å klare å gjøre det noen dager i uken fremover.
Totalt har jeg nå gått ned 8 kg og det kjennes bra!
Flott vektnedgang, BIJ!
Må bare beklage skrivefeilene mine, skriver på ipad, og bommer endel på tastene...
synsegulla
06-08-13, 18:20
Hurra for dere som har gått ned i vekt. Jeg gikk først ned litt også opp litt så alt i alt tror jeg at jeg står ca stille. Finner ikke vekta mi akkurat nå, så jeg er ikke helt sikker. Men klærne strammer :S
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.