View Full Version : Stoppe vektnedgangen?


Nikitaspin
04-07-13, 22:04
Det er mulig et luksusproblem, men jeg har nå gått ned 7 kilo og ønsker ikke å gå ned mer. Har levd på moderat lavkarbo et halvt års tid, ca 60-80 karbo hver dag. Spiser en del frukt, lavkarbobrød, hjemmelaget müsli med tyrkisk yoghurt etc. Jeg har en BMI på 23 nå og ønsker ikke å bli tynnere. Er imidlertid usikker på om vektnedgangen har stoppet opp eller ikke. Spiser høykarbo en gang i uken med pizza og godteri, ser ut som om dette ikke har noen innvirkning. Lurer på hva jeg burde innføre mer av for å unngå å gå ned mer. Mer fett, mer frukt, mer lavkarbobrød? Klarer ikke spise så mye på lavkarbo. Noen tips/erfaringer?

spotlaan
24-07-13, 13:40
Jeg går fortsatt ned i vekt selvom jeg ikke ønsker . Jeg mistet tjue kilo fra Januar til juni men siden jeg har tilpasset brudekjolen min til da jeg .

index
24-07-13, 13:51
Helt klart et luksusproblem. Men husk at kroppen din selv må finne sin naturlige trivselvekt, det er ikke gitt at dette er det samme som du synes er "passe". Pass på at du får i deg nok mat, så vil vekten over tid stagnere på et naturlig nivå. Mer fett virker som det mest naturlige å tilføre hvis du får for lite energi.

Brødmat
28-07-13, 20:58
Det er mulig et luksusproblem, men jeg har nå gått ned 7 kilo og ønsker ikke å gå ned mer. Har levd på moderat lavkarbo et halvt års tid, ca 60-80 karbo hver dag. Spiser en del frukt, lavkarbobrød, hjemmelaget müsli med tyrkisk yoghurt etc. Jeg har en BMI på 23 nå og ønsker ikke å bli tynnere. Er imidlertid usikker på om vektnedgangen har stoppet opp eller ikke. Spiser høykarbo en gang i uken med pizza og godteri, ser ut som om dette ikke har noen innvirkning. Lurer på hva jeg burde innføre mer av for å unngå å gå ned mer. Mer fett, mer frukt, mer lavkarbobrød? Klarer ikke spise så mye på lavkarbo. Noen tips/erfaringer?

Et par tips for å spise mer:
-Spis mens du gjør noe annet (for eksempel nettsurfing eller se på tv).
-Bruk større tallerken.
-Drikk Pepsi Max (det gir deg økt sultfølelse)

Yrla
29-07-13, 22:47
litt mer fett bare, enkelt!