View Full Version : November-13-starterne

sivmaria
05-11-13, 10:36
Idag starter jeg på nytt på ketolysekursen. Er det flere som har startet/skal starte, så hiv dere med inne på denne tråden. :)

*pippi m gutt og jente*
06-11-13, 20:28
Heisann :) Jeg startet på mandag, så er på 3 dagen nå :) Har gått på Ketolyse tidligere...men finner ikke boken igjen...var litt enklere å strate når jeg hadde den framforbi meg :)

sivmaria
06-11-13, 20:31
Ja, den ketolyseboken har jeg også liggende en plass... Har ikke vurdert å finne den frem, men burde kanskje det sånn at jeg får lest litt. Leste i den sist, men... Hvor mange kilo skal du ned?

*pippi m gutt og jente*
06-11-13, 21:12
Jeg savner den lista om hvor mye karber der er div matvarer... :)

Jeg veier 81,0 kg i dag...og ønsker å få bort 10 kg :)

sivmaria
06-11-13, 21:27
Å, var det en slik liste i den boken? Er det boken til Torkil Andersen du har? Eller en annen?

80 kg ja, det var jo ikke så ille, selv om man ikke skal kimse av det. Har vel 30-40 kg selv som skal av. Men første delmål er 10 kg. Har ikke satt noen dato på det da, men kanskje innen nyttår..?

*pippi m gutt og jente*
06-11-13, 21:45
Ja det er den boken jeg mener :)

Har gått ned 17 kg tidligere...å sikkert gått opp 8-10 igjen... dessverre :( Men er råklar for ny innsats heldigvis :)

Sunnisol
07-11-13, 10:18
Jeg er med :rolleyes: Har endelig funnet motivasjonen, etter et mislykka startforsøk for noen mnd siden. Har gått ned 17 kg på ketolyse før, men alle kg ++ er på igjen :mad: Så nå er målet ned totalt 20 kg innen 04.mail (6 mnd).

1.delmål er -8 kg innen 04.01.2014.
2.delmål er -14 kg innen 04.03.204
Hovedmål er -20 kg innen 04.05.2014

Lykke til til dere alle! :D

Sunnisol
07-11-13, 10:30
Jeg er med :rolleyes: Har endelig funnet motivasjonen, etter et mislykka startforsøk for noen mnd siden. Har gått ned 17 kg på ketolyse før, men alle kg ++ er på igjen :mad: Så nå er målet ned totalt 20 kg innen 04.mail (6 mnd).

1.delmål er -8 kg innen 04.01.2014.
2.delmål er -14 kg innen 04.03.204
Hovedmål er -20 kg innen 04.05.2014

Lykke til til dere alle! :D

Startvekt var forøvrig 75. Søndag er veiedag.

*pippi m gutt og jente*
11-11-13, 22:03
Jeg har veiedag på mandager :)

Startvekt: 80.1 kg
1 uke : 77,8 kg

:D :D :D

sivmaria
11-11-13, 23:36
Hmm.... Veiedag ja. Får bli mandager her også da.

Sunda
12-11-13, 08:59
Jeg startet også i november :-) Har også tidligere hatt noen runder på ketolyse, LCHF - med gode resultater, og så bare "sklir jeg ut" etterhvert.... Startvekt var 78,5 (har aldri veid så mye før) - og i går (veiedag mandag også her) viste vekta 74,4. Dette er etter tre uker ca, så jeg er fornøyd! :-D Vekta stod HELT stille hele uke 2, og jeg ble KJEMPE skuffet, så den lørdagen hadde jeg en giga-sprekk, men fortsatte søndagen med krum nakke.... Målet er å skimte 60 tallet på vekta før jul.
Lykke til "med-ketolysere"! Lettere når man er sammen om noe :-)

Sunda
12-11-13, 09:02
WOPS! Teller uker og ser at jeg begynte jo SELVSAGT i oktober - men henger meg på om det er greit for dere ;-)

manesh
12-11-13, 09:13
Hei! Jeg begynte i går! :) skal ned 17kg. Håper på å ta 8 av dem før jul:)

sivmaria
12-11-13, 09:45
WOPS! Teller uker og ser at jeg begynte jo SELVSAGT i oktober - men henger meg på om det er greit for dere ;-)

I don't mind. ;)

Drømmepie
12-11-13, 18:08
Får jeg slenge meg med her?

Jeg er skikkelig vinglete og klarer ikke helt bestemme meg..... Lavkarbo, lavfett, kaloritelling osv.....

Men jeg må ned i vekt av ulike årsaker, så jeg prøver å slenge meg med dere. Da blir det vel egentlig start i morgen da :)

Startvekt: 83.8 kilo

sivmaria
12-11-13, 19:08
Får jeg slenge meg med her?

Jeg er skikkelig vinglete og klarer ikke helt bestemme meg..... Lavkarbo, lavfett, kaloritelling osv.....

Men jeg må ned i vekt av ulike årsaker, så jeg prøver å slenge meg med dere. Da blir det vel egentlig start i morgen da :)

Startvekt: 83.8 kilo

Sleng deg med. :) Til flere til bedre. :)

Drømmepie
12-11-13, 19:13
Får satse på at jeg klarer meg ut denne uken i hvertfall for da er kroppen mer medgjørlig! :ja:

Er de første dagene som er de værste! Akkurat kommet hjem fra en høykarbo utenlandsreise med vanvittige mengder mat. I tillegg har det blitt litt alkohol hverdag. Kjenner kroppen har godt av en skikkelig utrensning nå! :ja:

sivmaria
12-11-13, 19:53
Får satse på at jeg klarer meg ut denne uken i hvertfall for da er kroppen mer medgjørlig! :ja:

Er de første dagene som er de værste! Akkurat kommet hjem fra en høykarbo utenlandsreise med vanvittige mengder mat. I tillegg har det blitt litt alkohol hverdag. Kjenner kroppen har godt av en skikkelig utrensning nå! :ja:

Ja det er vanskeligst i starten. Jeg er heldigvis over den verste fasen, kjenner jeg. Men det hjalp å ha Kims Bacongull i hus når den verste sjessinga meldte seg. :)

Drømmepie
12-11-13, 20:03
Lurer rett og slett på om jeg skal lage en skikkelig stor kvelds som er helt innafor, slik at det er litt lettere i morgen tidlig :ja:

Bittemoren
13-11-13, 00:15
Jeg tror kanskje jeg skal melde meg inn her jeg også :) jeg begynte da for 10 minutter siden :-) så nå vet jeg at jeg har ca.to uker med knall hard jobbing framfor meg, men har gått på ketolyse før og vet at det virker så nå satser jeg på at motivasjonen holder og at jeg er flink å være inne her på forumet for det hjalp meg sist, tenkte at jeg kanskje skulle prøve å se om jeg fikk til å gå ned 20 kg. På hvor lang tid er jeg ikke sikker på men til sommeren kanskje eller neste jul, det bør kanskje være overkommelig :)

Drømmepie
13-11-13, 11:28
Jeg skal også ned 20 kilo :ja:

Har ikke satt noen måldato ennå, men får ta det litt underveis! :)

sivmaria
13-11-13, 11:39
Hoppa på vekta idag, og har gått ned totalt 4 kg. :D :D Halvannen av de stammer fra før start, pga jeg sluttet å spise sjokolade. Vekta idag var på 100,7 kg, så nå er det ikke lenge før den to-sifra grensa!! :heia::heia:

Fullfres
13-11-13, 13:10
Heisann. Kan jeg få slenge meg med her? Jeg kan vel si at jeg begynner på ketolysekur så fort jeg har fått lest meg skikkelig opp på det. Og ihvertfall innen utgangen av mnd!

Jeg har rett og slett ikke funnet tid til å sette meg inn i dette med de forskjellige kurene og filosofiene. Dermed står signaturen min til Egenkomponert enn så lenge. Men jeg tror kanskje at ketolyse er veien å gå for meg. Det er jo tross alt ingenting annet som funker...

I morgen er det anatomieksamen, og da har jeg en mnd på meg til neste, og siste, eksamen for semesteret. Derfor har jeg store planer om å sette meg skikkelig inn i ting i helgen, for da skal jeg nemlig ikke gjøre NOEN TING som er tilnærmet skolerelatert ;)

Kan en av dere flinkiser anbefale meg en bok om ketolyse hvor jeg kan finne alt jeg trenger? Gjerne innkludert oppskrifter på alt fra frokost til kveldsmat også. Jeg må liksom ha ting foran meg som en konstant påminnelse jeg da :flau:

Fullfres
13-11-13, 13:51
Kikket på ketolyse.no, og fant ut at jeg kan spare nesten 200 kr på å ikke kjøpe krom-tilskuddet. Jeg kan heller kjøpe kromtabletter på apoteket og det vil koste meg 50 kroner mindre. Kasium og kalium får jeg i meg sammen med magnesium via uraffinert havsalt. Jeg holder fremdeles på å lære meg at det er OK å spise større mengder med salt så lenge jeg holder meg til det uraffinerte. Man har liksom vokst opp med at salt er fy-fy. Det gjør jeg mitt beste for å snu på :)

sivmaria
13-11-13, 14:04
Dette med salt visste jeg ikke...

*pippi m gutt og jente*
13-11-13, 15:05
Hoppa på vekta idag, og har gått ned totalt 4 kg. :D :D Halvannen av de stammer fra før start, pga jeg sluttet å spise sjokolade. Vekta idag var på 100,7 kg, så nå er det ikke lenge før den to-sifra grensa!! :heia::heia:

Kjempebra!!! Herlig når det går rette veien :D

Fullfres
13-11-13, 15:13
Jeg har en venninne som er helt ram på å finne ut av forskjellige nytte- og unytteverdier i mat. Hun fortalte meg at når de lager raffinert salt, blir magnesium, kalium og kalsium borte fra saltet, og så tilsetter de masse dill for at det liksom skal være et "sunt" salt. Det uraffinerte kan man visst spise ganske store mengder av nettopp fordi det inneholder alle de mineralene man trenger. Jeg skal få venninna mi til å gi meg noen linker og sånt til hvor hun fant infoen hen :)

sivmaria
13-11-13, 16:43
Jeg har en venninne som er helt ram på å finne ut av forskjellige nytte- og unytteverdier i mat. Hun fortalte meg at når de lager raffinert salt, blir magnesium, kalium og kalsium borte fra saltet, og så tilsetter de masse dill for at det liksom skal være et "sunt" salt. Det uraffinerte kan man visst spise ganske store mengder av nettopp fordi det inneholder alle de mineralene man trenger. Jeg skal få venninna mi til å gi meg noen linker og sånt til hvor hun fant infoen hen :)

Supert! :)

Fullfres
13-11-13, 19:17
Dette er linken jeg fikk tilsendt. (http://www.louix.org/the-difference-between-refined-salt-and-unrefined-salt/)
Den er kanskje ikke den aller beste, og man må liksom se litt forbi all halleluja-for-meg-greiene til denne fyren, men det han sier om salt er bra :) Kanskje litt vel amerikanisert, men slik blir det jo i større og større grad her også.

Jeg kjøper denne typen (http://www.markensgrode.no/helios-fin-havsalt--1-kg-p-1120-c-272.aspx)på helsekosten rett ved meg. Jeg kjøpte den umalte typen, noe som kanskje ikke var det lureste sånn i retrospekt. Den kan nok brukes hel, men det er ganske grove korn/krystaller, så den løser seg ikke så lett opp i maten.

Jeg fant denne (http://www.lilalife.no/2011/11/20/salt-venn-eller-fiende-2/) med et kjapt søk på google. Jeg syntes hun skriver veldig bra. Verdt å sjekke ut.

Hurra for alt som er godt for kroppen :D

Drømmepie
13-11-13, 19:21
Melder meg ut like fort som jeg meldte meg inn jeg :lol:

Skal følge et opplegg som min pappas kone har i stedet :ja:

Lykke til alle sammen :klem:

TrillTrall
13-11-13, 20:46
Melder meg ut like fort som jeg meldte meg inn jeg :lol:

Skal følge et opplegg som min pappas kone har i stedet :ja:

Lykke til alle sammen :klem:

Du trenger da ikke melde deg ut for det. :) Det er lenge siden jeg spiste lavkarbo, men henger rundt her inne allikevel fordi jeg synes det er koselig. :)

Drømmepie
13-11-13, 21:36
Melder meg bare ut av denne tråden ;)

Bittemoren
14-11-13, 01:21
Da har jeg i allefall ikke spist noen karbohydrater i dag selv om jeg syntes det var vanskelig å holde seg unna brødskuffa, ja ja satser på at det blir likar i mårrå :D

Fullfres
14-11-13, 13:38
Da er jeg ferdig med eksamen for denne gang, og tror at dette gikk veien. Jeg har ihvertfall bestått, så gjelder det å se om jeg fikk noen god karakter...

Jeg tenkte å bestille de ting jeg trenger i forbindelse med ketolysekuren i dag. Ihvertfall trolle litt rundt og se om jeg finner det jeg trenger. Jeg blånekter å betale mer enn jeg absolutt må siden jeg er fattig student! Jeg bestiller og kjøper der det er billigst ;)

arkine
14-11-13, 19:30
boka kan du låne på bibloteket

mirjam67
14-11-13, 22:19
heisann!
jeg ønsker å være med på denne "gruppen" som jeg tror vil gi meg motivasjon.
har lang erfaring med lavkarbo og det er til stor hjelp når jeg holder meg unna karbo... mye mindre smerter i kroppen + at kiloane forsvinner..
har begynt i hodet i dag og skal på vekta i morra tidlig.
ønsker å komme meg ned til 90 kg i første omgang.. det er ca 20 kg.... ikke umulig til sommeren..

heia oss!!!

Fullfres
15-11-13, 13:11
boka kan du låne på bibloteket
D'oh!! Det burde jeg jo ha tenkt på! Jeg bestilte den fra Bokkilden jeg da! Der betalte jeg mindre enn jeg ville gjort fra ketolyse.no. Jaja. Hvis jeg skal gå på denne dietten, så er det vel lettere om boka er min. Da kan jeg notere i den om jeg skulle trenge det.

heisann!
jeg ønsker å være med på denne "gruppen" som jeg tror vil gi meg motivasjon.
har lang erfaring med lavkarbo og det er til stor hjelp når jeg holder meg unna karbo... mye mindre smerter i kroppen + at kiloane forsvinner..
har begynt i hodet i dag og skal på vekta i morra tidlig.
ønsker å komme meg ned til 90 kg i første omgang.. det er ca 20 kg.... ikke umulig til sommeren..

heia oss!!!

Hei og velkommen :) Jeg er den siste i gruppa før deg :) Jeg har ikke kommet skikkelig i gang enda siden jeg venter på ketolyseboka. Jeg vil gjerne kikke litt i den først. Håper å være i gang til uka. Skremmende men spennende ;)

MissPivotal
16-11-13, 10:03
Hei, alle sammen! :) Jeg slenger meg også på her. Jeg har lang erfaring med lavkarbo, har gått ned 20 kg to ganger, men surrer det alltid til. Denne gangen skal jeg klare det! Startvekt i begynnelsen av måneden var 135, og nå er jeg nede på 129,9. Jeg følger ketolysekuren, men med ett lovlig utskeielsesmåltid i uken. Ikke snop, men en middag (Sushi, sushi, sushi). Lykke til, alle sammen :)

Fullfres
16-11-13, 10:48
Hei og velkommen, MissPivotal!

Jeg har aldri klart å gå ned så mye som deg noen gang, men har tenkt å gjøre et ærlig forsøk denne gangen :)Jeg håper boka mi ligger i postkassa i dag!

Forløbig virker det som denne gruppa ikke har så mange aktive skravlere, men jeg håper det kan endre seg snart :) Jeg har ihvertfall et velutviklet skravlegen! :flau:

Vidos
16-11-13, 11:06
Tenk for en drøm det hadde vert om Sushi ble "Ja-mat" for ketolysekuren :P

Julie-
17-11-13, 19:40
Hei alle sammen!
Påan igjen med lavkarbo, håper at å skrive her kan presse meg litt ekstra til å holde ut. :) Har litt erfaring fra lavkarbo fra før, har tidligere gått ned både ti og femten kilo og syns det er en kjempegrei livsstil mens jeg holder på, men så kommer utskeielsene og det sklir helt ut - DA er det ikke lett å starte på igjen.
Har på det meste lagt på 110 kilo og på det minste 93, men mandag for seks dager siden viste vekta 104 trasige kilo. Veiedag i morgen, veldig spent på om uke 1 har gått bra! :) Har vært ute og reist litt og bodd på hotell, der var det litt vanskelig å spise ketogent, men de siste dagene har jeg vært veldig strikt. Nei, det er bare å krysse fingrene. Morsom motivasjon å lese om alle som går ned så mye her inne på forumet. :D

Fullfres
17-11-13, 20:05
Hei Julie :) jeg skal også veie i morgen. Det blir rimelig spennende siden jeg begynner i morgen, så det blir min startvekt! Hjelpe og trøste!! Den kommer ikke til å bli pen tror jeg altså! Jeg har skeia ut skikkelig i helgen som en slags "siste krampetrekning" :-P Masse godteri og sjokolade og kaker og dritt :-P Vekta i morgen blir skikkelig skummel!!

Håper å finne noen aktive ketolysefolk å skravle med her inne :)

Julie-
17-11-13, 20:15
Haha, en skikkelig avskjed med all drittmaten med andre ord. :P Det blir nok skummelt vil jeg tro, men derfra skal det bare gå ned ;)

wirow_84
17-11-13, 20:23
Hei!

så artig å kikke innom her! begynte en omstillingsprosess i midten av oktober, og fra 2.-3. november var jeg i gang igjen met ketolyse/lavkarbo måltider! Så slenger meg med her jeg og! Holder meg til 2 eller 3 måltider om dagen, etter å ha sett at kroppen reagerer ganske bra på det. Spiser ikke de siste 4 timene før leggetid, gjerne mer. Frokosten er ganske innholdsrik, så dagene går faktisk veldig greit! Har et ganske stort mål til før jul, minus 12 kg ser foreløbig ut til å være innenfor rekkevidde. Klarer ikke sånn enten-eller kosthold, holder meg mer eller mindre innafor mht. karber iløpet av dagen. Spiser mye grønnsaker. Spennende å følge med alle dere andre her inne! Tenkte et vekttap på 12 kg. var den beste julegaven jeg kunne gi meg selv i år :))

Vekt i dag; 93 kg, 5,5 kg ned siden oppstart med 98,5 kg i oktober :D lykke til alle sammen!

Julie-
17-11-13, 20:35
Oi, gratulerer med 5,5 kg ned, så gøy! :)
Har ganske like måltidsrutiner som deg, 2-3 måltider om dagen, kanskje noen små mellommåltid innimellom, og spiser ikke etter kl 19. Prøver å drikke mye vann, men det er så vanskelig å huske på.
Blir spennende det her! :D

sivmaria
17-11-13, 21:19
Veiedag for meg også imorgen. Men har juksa litt, har veid meg flere ganger denne uka, og jeg vet ca hva den vil ligge på i morgen. :P Prøver å ordne meg en ticker her, men ser ikke ut til at det gikk....

Grattis med vektnedgang Wirow84! :D Og lykke til med veiinga i morgen Julie. :) Det er flere som har veiedag på mandager, har jeg sett, så det blir vel flere rapporter i morgen. :)

TrillTrall
17-11-13, 21:24
Tenk for en drøm det hadde vert om Sushi ble "Ja-mat" for ketolysekuren :P

Fisk er vel lov? Vil det funke med blomkålris?

Fullfres
17-11-13, 21:56
Haha, en skikkelig avskjed med all drittmaten med andre ord. :P Det blir nok skummelt vil jeg tro, men derfra skal det bare gå ned ;)

Jesss!!! En skikkelig skeieutnoesinnsvakthelg, så jeg tror jeg skal se igjennom fingrene når jeg står på vekta i morgen. Knipe igjen øya og kikke med et halvt øye gjennom fingrene...

Hei!

så artig å kikke innom her! begynte en omstillingsprosess i midten av oktober, og fra 2.-3. november var jeg i gang igjen met ketolyse/lavkarbo måltider! Så slenger meg med her jeg og! Holder meg til 2 eller 3 måltider om dagen, etter å ha sett at kroppen reagerer ganske bra på det. Spiser ikke de siste 4 timene før leggetid, gjerne mer. Frokosten er ganske innholdsrik, så dagene går faktisk veldig greit! Har et ganske stort mål til før jul, minus 12 kg ser foreløbig ut til å være innenfor rekkevidde. Klarer ikke sånn enten-eller kosthold, holder meg mer eller mindre innafor mht. karber iløpet av dagen. Spiser mye grønnsaker. Spennende å følge med alle dere andre her inne! Tenkte et vekttap på 12 kg. var den beste julegaven jeg kunne gi meg selv i år :))

Vekt i dag; 93 kg, 5,5 kg ned siden oppstart med 98,5 kg i oktober :D lykke til alle sammen!

Da tenker jeg at vi ikke er så langt unna hverandre i vekt. Jeg ligger nok rundt ca 90 kg i morgen tidlig tror jeg. Vi får dytte hverandre litt i baken så klarer vi sikkert å nå målet :)

Fisk er vel lov? Vil det funke med blomkålris?

Jeg mener å huske at jeg så en fyr som prøvde seg på det... laget med grov blomkålmos istedetfor ris. Han ble ikke veldig begeistret selv, men det behøver jo ikke bety at alle andre blir like skuffa ;)

TrillTrall
17-11-13, 22:22
Jeg mener å huske at jeg så en fyr som prøvde seg på det... laget med grov blomkålmos istedetfor ris. Han ble ikke veldig begeistret selv, men det behøver jo ikke bety at alle andre blir like skuffa ;)

Ikke blomkålmos, men jukseris laget av blomkål. :)

Paris
18-11-13, 03:03
Prøver meg på nytt jeg også. Har prøvd å begynne et par uker nå - men kommer liksom aldri helt i gang - klarer det et par dager og så er det bare sprekk sprekk sprekk... Og kg går opp opp opp... :mad: Er bare så utrolig lei og håper å finne litt inspirasjon her inne hos dere :)

Fullfres
18-11-13, 07:23
Hei og velkommen til oss, Paris :) Jeg har stort sett samme historien. Ned litt, og så opp igjen mer. Vi får holde hverandre i øra ;)

Veiedag i dag. Jeg trodde faktisk at det skulle være mye verre i dag så mye som jeg har skeiet ut i helga! Men for all del: en vekt på 89.3 kilo er ikke bare kult det heller. Men nå er jeg ihvertfall i gang så håper jeg at jeg klarer meg denne gangen. Jeg har så mange som heier på meg og som dytter meg i baken når jeg trenger det :)

Paris
18-11-13, 08:41
Å tusen takk Fullfres! Ja jeg trenger virkelig noen som holder meg i ørene nå. Jeg var jo så flink før - hehehe :o MEN nå er det alvor. Nå MÅ vi ;)

Selv om man ikke går ned så mange kg merker man det likevel på kroppsfasongen nokså raskt. Det er jo noe nå i festsesongen... Skulle ønske det fantes en herlig booster som fikk fart på det hele. Jeg er elendig på veiing av maten - og derfor må jeg sikkert begynne der. Siste gang jeg spiste lavkarbo gikk jeg ikke ned men opp - og det var en skremmende og frustrerende opplevelse. Dette er ikke bare for vekt, men også helse - og nå må noe virkelig gjøres.

Jeg tror at kluet mitt er nok mat i huset - og nok oppskrifter og idèer klar. Feks frokost syns jeg er det tyngste - og det å faktisk få i seg "nok" karbo. Jeg drar den gjerne andre veien - nesten ned mot null og det er jo helt feil det også!!

Ja lykke til du også! Og så må vi holde kontakten!! :)

sivmaria
18-11-13, 08:52
Veiedag: 100,2.

Fullfres
18-11-13, 10:37
Da er du ned de første magiske 5 kilo da, sivmaria :) Grattis med det :D

Paris: Ja jeg sliter skikkelig med å finne frokost som ikke tar vinter og votter å lage. Jeg fant en oppskrift her inne som jeg tenkte å prøve. jeg poster den når jeg kommer hjem. Nå må jeg løpe til forelesning :)

*pippi m gutt og jente*
18-11-13, 15:32

Startvekt: 81,0 kg
2 uke : 76,9 kg

:D :D :D

Fullfres
18-11-13, 16:10
Grattis med flott nedgang, pippi! :D :D :D

Her er oppskriften jeg fikk herfra. Shadow postet den i tråden som heter "Kan jeg spise dette frokostbrødet?"

50 gr malte solsikkefrø
2 ts fiberhusk
1/2 ts bakepulver
100 gr philadelphiaost e.l.
3 stor egg
2 ss sesamfrø

Skill egg og pisk eggehvite stiv.
Bland de øvringe tingene godt sammen, has oppi eggehvitene og rør forsiktig.
Jeg legger dem ut på stekebrett i passe store runde skiver. Jeg pleier å få ca 8-10 skiver ut av dette.
Stekes 20 minutter på 150 grader med varmluft i min ovn.

Tenkte jeg skulle bake dette i dag. Jeg har prøvd å regne litt på karber i dette brødet og kom fram til ca 1.2 gr karber pr stykke hvis man får 8 stykker. Det er til å leve med :D

wirow_84
18-11-13, 22:53
endelig en ticker på plass!! veiedag i morgen;)

Julie-
18-11-13, 23:33
Startvekt: 104 kg
18.11.: 101,9 kg
:)

Fullfres
19-11-13, 06:50
Gratulerer med flott nedgang, Julie! :heia:

Vi skal visst ned omtrent like mye, vi wirow :)

Julie-
19-11-13, 14:24
Tusen takk, Fullfres! :)

Merker dere noen endringer i kroppen, annet enn vektnedgang? Jeg for min del har fått en god del kviser, er vanligvis ikke plaget med det. Men hører vi kan vente oss finere hud enn noen gang om noen uker ;)

wirow_84
19-11-13, 21:07
Fått finere hud nå faktisk;-)) positivt! Og trooor den fæle aceton-ånden har begynt å gi seg nå...
veiing i dag, 92,6 kg, ned 1,5 kg siden forrige tirsdag- totalt -5,9 kg

1. delmål: under 90 kg,- nærmer seg:-D

Fullfres
19-11-13, 21:14
Gratulerer så mye, wirow :)

sivmaria
19-11-13, 21:15
1. delmål: under 90 kg,- nærmer seg:-D

Moro!! :heia:

sivmaria
20-11-13, 21:31
Huff, idag har jeg kjent på søtsuget... :( Er ikke aktuelt å spise noe selvfølgelig, men det er skikkelig forstyrrende å ha dette suget. Er samtidig litt stolt av meg selv, for har godteri liggende i skuffen (lørdagsgodt til dattera mi, samt ei lillesøster på besøk som har kjøpt seg et lager), men jeg rører det ikke. Men måtte ty til baconcrisp idag da, for å ha noe å stappe i trynet... Blæh... Men det går vel over. Min lille klagesang idag...

Julie-
21-11-13, 00:24
Huff, de dagene er ikke greie :-( Så flink du er som holder deg unna, det kan du absolutt være stolt av! :)
Jeg har koka opp litt sukkerfri sjokolade og litt 85% med smør og hatt oppi litt hakka mandler og chili. Egentlig alt for farlig godt, men synes det er veldig greit å ha noe liggende i frysern om smellen skulle nærme seg. Bor sammen med veldig godterglade mennesker, så noe karbofylt og skummelt ligger alltid framme. Vet dette kan trigge søtsuget, men bedre å gå på en sukkerfri smell enn en høykarbosmell ;)

Fullfres
21-11-13, 07:15
Huff, idag har jeg kjent på søtsuget... :( Er ikke aktuelt å spise noe selvfølgelig, men det er skikkelig forstyrrende å ha dette suget. Er samtidig litt stolt av meg selv, for har godteri liggende i skuffen (lørdagsgodt til dattera mi, samt ei lillesøster på besøk som har kjøpt seg et lager), men jeg rører det ikke. Men måtte ty til baconcrisp idag da, for å ha noe å stappe i trynet... Blæh... Men det går vel over. Min lille klagesang idag...

Så flink du er! Jeg håper å kunne ha like god selvkontroll når suget kommer kastet over meg. Baconcrisp er jo genialt i så måte da!

Huff, de dagene er ikke greie :-( Så flink du er som holder deg unna, det kan du absolutt være stolt av! :)
Jeg har koka opp litt sukkerfri sjokolade og litt 85% med smør og hatt oppi litt hakka mandler og chili. Egentlig alt for farlig godt, men synes det er veldig greit å ha noe liggende i frysern om smellen skulle nærme seg. Bor sammen med veldig godterglade mennesker, så noe karbofylt og skummelt ligger alltid framme. Vet dette kan trigge søtsuget, men bedre å gå på en sukkerfri smell enn en høykarbosmell ;)

Åååhh! Jeg visste ikke om det, jeg. Hvor mye karber og sånt er det i en sånn blanding da? Er det noe som smaker søtt som man kan ha oppi der som ikke gir så mange karber? Sukrin+ eller noe kanskje? Hvis jeg får skikkelig søtsug, hjelper det liksom ikke med sukkerfri sjokolade siden det ikke er søtt NOK.

*pippi m gutt og jente*
21-11-13, 15:49
Gratulerer til alle med flott nedgang denne uken!! :)

sivmaria
21-11-13, 16:59
Kom over en tråd her idag, som påpekte hvor viktig det er å få i seg nok (mer enn vanlig) vann per dag når man går på dette kostholdet. Jeg visste det egentlig fra forrige runde, men hadde glemt det. Det er viktig for fettforbrenningen. Så folkens, gulp i dere vann! ;) Sitter og leser på pensum, så jeg tar meg ikke tid til å søke opp linken for dere, men dere finner den nok kjapt, hvis noen lurer på hva og hvorfor. :p

Fullfres
21-11-13, 17:46
Jeg har linken, men må finne den fram på den andre PC'en :) Jeg drikker så mye jeg orker jeg, men jeg føler fremdeles at jeg har tørre og såre lepper og er evig tørst. Jeg orker jo ikke drikke mer enn jeg gjør. Føler at jeg skvalper her jeg går :P

Jeg er jo oppe om natta og tisser til og med! Det har jeg ikke gjort siden jeg var gravid :P

Sunda
22-11-13, 12:35
;)Hei og hei! Har vært syk siste uka, men holdt meg til dietten.... Ikke vært på vekta, og skal holde meg til mandag - som jo skal være min veiedag. Føler ikke det har skjedd stort gitt! Venter i spenning på mandagen - og først skal vi ha stort familiebesøk for datter, med dertilhørende fristelser.... Gulp....
Ha en fin helg!:)

sivmaria
22-11-13, 12:37
;)Hei og hei! Har vært syk siste uka, men holdt meg til dietten.... Ikke vært på vekta, og skal holde meg til mandag - som jo skal være min veiedag. Føler ikke det har skjedd stort gitt! Venter i spenning på mandagen - og først skal vi ha stort familiebesøk for datter, med dertilhørende fristelser.... Gulp....
Ha en fin helg!:)

Det klarer du! Ta med deg noe som kan hjelpe deg til å holde fingrene av fatet. :)

Fullfres
22-11-13, 15:11
Baconcrisp og Fun Light er genialt i så måte, Sunda! :)

Jeg misunner alle de som klarer å holde seg unna vekta. Den er jo som en j**** magnet på meg altså! Fnys! Men det er nå enda godt at det er positivt det jeg ser da ;)

sivmaria
22-11-13, 17:00
Baconcrisp og Fun Light er genialt i så måte, Sunda! :)

Jeg misunner alle de som klarer å holde seg unna vekta. Den er jo som en j**** magnet på meg altså! Fnys! Men det er nå enda godt at det er positivt det jeg ser da ;)

Fun light? Er det så lurt da, med tanke på kunstig søtning?

Fullfres
22-11-13, 18:15
Den har 0 karber, og det holder jeg meg til. Aspartamen er ikke noe snill mot magen min, men jeg har sjekket med stix, og jeg er fremdeles i ketose selv om jeg bøtter innpå med godt over literen ferdig blandet. Jeg prøver å blande litt tynt så jeg får i meg minst mulig. Men jeg er nesten avhengig av å kunne blande vannet ut med noe. Jeg klarer ikke drikke så mye vann som jeg trenger om dagen uten. Jeg endte opp med sprukne lepper og en tørstefølelse i kroppen hele tiden.

I Sverige selger de nå Fun Light med stevia. Den har kun stevia som søtning, og har ingen aspartam i det hele tatt. Jeg går utifra at stevia vil avsette noe smak på saften, men jeg gleder meg masse til å prøve. En venninne skal ta med seg noen flasker hjem til meg i morgen! Gleder meg! Jeg har bestemt meg for å like den sånn at jeg slipper unna aspartamen helt :D

Jeg har fremdeles vanskelig for å tro at jeg er på slankekur sånn som jeg spiser! Jeg spiser så mye godt og ikke minst fett at med den programmeringen jeg har vokst opp med om at fett er fy-fy og at man skal kutte ut så mye som mulig av det, så burde jeg være på vei mot hjerteinfarkt og slag :P

I dag spiste jeg CC-lapper til frokost, kesamlapper (hadde ikke kesam, så jeg brukte rømme) til lunch, og taco uten skjell, men med masse salat og tomat til middag, og til kveldssnacksen har jeg fremdeles litt baconsvor igjen. Utrolig å tenke på at dette skal gjøre meg slankere!

Larkollen
22-11-13, 19:44
dette kjenner jeg meg godt igjen i.. Jeg har prøvd det meste av dietter og satt div kunder på div dietter men for første gang nå prøver LCHF og føer at jeg snart blir syk av dette fettet.. blir spennende å se om og når jeg kommer i ketose? Er ferdig med min 2 dag nå:)

Fullfres
22-11-13, 22:30
Jeg testet meg på slutten av dag 2 og fikk utslag, ikke veldig sterkt, men likevel. Dagen etter var utslaget middels, og der har jeg holdt meg siden :)

sivmaria
22-11-13, 23:22
Jeg ligger også på middels.

wirow_84
23-11-13, 01:52
Tenker på dere som synes det er "vanskelig å holde seg unna" "nei-mat", og tenker på alt dere IKKE kan, må velge bort, osv, osv... Jeg kjenner meg ikke igjen i det denne gangen. Har hatt det sånn hele livet, så vet absolutt hva det handler om, - det å holde seg unna usunn mat, stadig lyst på no godt, "ikke falle for fristelsen" og alt det der... Jeg er kanskje heldig. Men jeg har kanskje funnet de rette tingene å fokusere på for å komme utav en slik tankegang,- for min del. Det er sikkert litt ulikt fra person til person. Flere ganger har jeg holdt på med å skulle gå ned i vekt. "Man ofrer seg" litt hver dag, får vann i munnen når de andre hiver nedpå med "forbudt" mat, og man sitter der med agurkstavene sine og tenker: Jeg skal holde ut. Må stå imot.
DET ER UTROLIG VANSKELIG i lengden. Nesten umenneskelig. Hodet vårt og kroppen fungerer på en annen måte en vi skulle ønske. Den passer på å overleve. VI vil gjerne komme inni buksa som satt så fint på for noen år siden. Når kroppen har et sug etter mat, og man har vent kroppen til et sukker-kosthold, er det skikkelig hardt å skulle gå rett over på et lavkarbokosthold. Skikkelig beintøft. Man står ovenfor flere valg enn man skulle tro når det kommer til mat i løpet av en dag. Og har man ikke fått sukkersuget(ikke bare søt mat, men alle mat som stilner belønningssystemet vårt) under kontroll før man legger ut på denne kostholdsreisen, blir det en viljekamp uten like. En viljekamp er veldig slitsomt. Noe av tanken ved lavkarbokosten er å holde blodsukkeret jevnt, unngå svingninger, og få kontroll på inntaket. Ved å kunne spise seg god og mett, har man med ett et mye sterkere vinnerkort når man kan basere måltidene på mettende mat.

Jeg satt i kveld,- etter en konsert med flere gode venner. Jeg innså at det var det helt uproblematisk å velge bort en kule is eller to i kiosken, en hamburger med brød, et glass brus, og en sportssjokolade uten problem. kl. 23:00. Men det å se alt hva mine venner faktisk puttet i seg, -det var ikke særlig greit. Når jeg etterhvert nå har skjønt hvor skadelig slik type mat er, (fast food, soft drinks, "sportbars", ice cream...) er det vanskelig å sitte å se på hva de faktisk gjør mot seg selv. Nok om det. (Jeg endte forresten opp med et glass farris og en slurk av en caffe latte. KLokka var jo utenfor spisetid for lengst!)

HVORFOR jeg ikke lenger har noe sug etter noe som helst, har jeg ikke noe spesifikt svar på , det er nok sammensatt av flere ting. Jeg spiser når jeg kjenner jeg er sulten. Når magen rumler og det er tid for mat. Vanligvis to ganger om dagen nå. Kanskje tre. Ingen småspising. Ingen snacks. OG DET ER uproblematisk.

Omstillingen skjer i hodet. Det er en prosess. Å stå i mot presset (MÅ HA MAT: NÅ!!!) er nesten en umulig oppgave. I lengda. Det går for en stund. Man klarer å "være flink" en stund. Men i lengda blir det tøft, man skeier ut, faller tilbake, prøver igjen, kjemper... Å finne sin vei i å "skru av" dette hylekoret og få et forhold til mat der man har kontrollen helt selv, det er så avgjørende for å lykkes. Å skru av. Få kontroll. Fra å si: jeg vil, men jeg kan ikke, til: jeg kan , men jeg vil ikke, har man gjennvunnet mye av kontrollen. Å tenke muligheter, hva KAN jeg spise, JA-mat, og minne seg selv seg selv på HVORFOR man gjør dette. Jeg KAN spise en sjokolade, men jeg VIL ikke. Bra. Det er godt med kake. Men istedet for å nekte meg selv kake når min beste veninne har disket opp med gulrotkake,(- jeg kan fint la vær å spise, ok,- ikke no problem, men jeg Kan, og jeg velger å ta en smak). Da spiser jeg en gaffel eller tre,- mmm, kjempegod! - ikke halve kaken. Man må også kunne holde på verdiene sine gjennom en slik prosess. (Delta sosialt). Forskjellen er at jeg kan styre inntaket helt og fullt, beholde kontrollen.

Nå ble dette langt... men hadde bare så lyst å komme med noen tanker om det å slite med et litt "uforskylt" sug etter mat. Det styres av hormoner og diverse diverse, det er ikke noe vi kan regulere selv sånn rett over natten. Å få dette hormonsystemet i balanse krever TID! Man kommer langt med viljestyrke, men man kommer enda lengre om man ikke ternger å argumentere med sin egen kropp hele tiden!

Det jeg har funnet ut for min egen del som har vært til stor hjelp har handlet om hormonet LEPTIN, hvordan det fungerer/ikke fungerer og hvordan man kan få dette hormonet til å fungere optimalt. At valget falt på lavkarbo igjen nå i høst er mye grunnet det jeg har forstått om leptinets viktige rolle nettop på å regulere sultfølelse, matinntak, m.m.

Så, vil ihvertfall si at jeg er sååå glad for å oppleve - for første gang ihvertfall i mitt voksne liv - å ikke gå rundt med et evig sug etter noe å spise, mangel på selvkontroll rundt mat, kjedsomhetsspising, YOU name it! Sånn utifra det jeg har skjønt, begynner da leptin-hormonet å fungere mer slik det skal. (Tok sånn ca. tre uker tid for min del). Leptin og insulin har visst et tett samarbeid, og utifra det vi kjenner til om insulin, skjønner man da at leptinet også kan være verdt å vite noe om.

Tenkte kanskje dette kunne være til hjelp for noen på veien, er ihvertfall såå glad for å oppdaget disse tingene selv. Det gjør ting såå mye lettere, og resultatene kommer, som jo er både oppmuntrende og motiverer videre:o

Fullfres
23-11-13, 14:02
Du er klok, wirow :)

Jeg har vel egentlig opplevd at jeg ikke har så stort søtsug til daglig. Noe av søtsuget jeg tror jeg kjenner er nok faktisk bare tørste for min del. Jeg har alltid hatt vanskelig med å få i meg nok drikke. Det er nok fordi jeg vokste opp med foreldre som ikke forsto (og fortsatt ikke forstår) at jeg syntes at vann faktisk har en SMAK, og den smaken er sjelden god. Drikker jeg mye vann føler jeg ingen tilfredsstillelse av tørsten, bare at jeg blir full i magen på grensen til kvalme. Nå har jeg innsett at sånn er min verden (på tide når jeg snart er 40), og har tatt konsekvensen av det. I dag skal jeg ut og hente Steviasøtet saft hos venninna mi som har handlet for meg i Sverige. Nå drikker jeg aspartamsøtet saft, og kroppen min er IKKE enig med meg. Jeg kjenner at behovet for søtsaker nærmest forsvinner når jeg drikker nok. Det fyller opp magen, og det smaker søtt selv om det ikke inneholder sukker og ikke har noen karber. Andre ganger kan søstuget stagges ved å spise noe som er ketolysevennlig og godt og ikke involverer søtsaker.

Helt enig med det, wirow. Hvis man holder seg jevnt mett, synker også søtsuget. Problemet for meg er at når jeg når menstid, er ikke den filosofien nok. da krever kroppen mn søtsaker, saltsaker og generelt fy-mat. Løsningen er å knaske baconsvor og drikke saft. Funker som rakkern og vekta går i riktig retning :)

Fullfres
25-11-13, 06:51
Veiedag i dag. Ned 1.6 kilo denne uka. Ikke dårlig altså! Det er første uka, og jeg er ganske sikker på at mye av det jeg har mistet er vann. Vekttapet vil nok jevne seg ut etterhvert. Jeg må huske å måle også.... Det er minst like viktig!

sivmaria
25-11-13, 13:37
Veiedag idag, 25.11.13; 98,8 kg
Veiedag 18.11.13: 100,2 kg.
Start: 105 kg.
Totalt 6.2 kg.

:D:D:D

Du er klok, wirow :)

Jeg har vel egentlig opplevd at jeg ikke har så stort søtsug til daglig. Noe av søtsuget jeg tror jeg kjenner er nok faktisk bare tørste for min del. Jeg har alltid hatt vanskelig med å få i meg nok drikke. Det er nok fordi jeg vokste opp med foreldre som ikke forsto (og fortsatt ikke forstår) at jeg syntes at vann faktisk har en SMAK, og den smaken er sjelden god. Drikker jeg mye vann føler jeg ingen tilfredsstillelse av tørsten, bare at jeg blir full i magen på grensen til kvalme.

Høhø, det er sånn jeg har det når jeg er fyllesyk. :rolleyes: Da er det helt magisk med en halvliters flaske med den hvite gatorade, eller powerade, eller hva den nå enn heter nå om dagen. Men det utgår jo nå, er jo en sukkerbombe sikkert, som alt annet i flaske.

*pippi m gutt og jente*
25-11-13, 16:05

Ned 1,4 kg.

:D:D:D

Høhø, det er sånn jeg har det når jeg er fyllesyk. :rolleyes: Da er det helt magisk med en halvliters flaske med den hvite gatorade, eller powerade, eller hva den nå enn heter nå om dagen. Men det utgår jo nå, er jo en sukkerbombe sikkert, som alt annet i flaske.

Kjempeflott!!! :D

*pippi m gutt og jente*
25-11-13, 16:06
Veiedag i dag. Ned 1.6 kilo denne uka. Ikke dårlig altså! Det er første uka, og jeg er ganske sikker på at mye av det jeg har mistet er vann. Vekttapet vil nok jevne seg ut etterhvert. Jeg må huske å måle også.... Det er minst like viktig!

Kjempebra!! :D Vann eller ikke, kjekt når pilen går nedover..:)

*pippi m gutt og jente*
25-11-13, 16:09

3 uke : 75,8 kg

Totalt - 5,1 :D

Fullfres
25-11-13, 16:49

Ned 1,4 kg.

:D:D

Supergrattis, sivmaria! Da er du jo under de magiske 3 sifrene da! :heia:

Kjempebra!! :D Vann eller ikke, kjekt når pilen går nedover..:)

Takk og takk! Og ja helt klart. Nå er jeg bare kjempespent på hvordan det ser ut neste mandag hehe.

Totalt - 5,1 :D

Grattis og grattis!! Flott negang!

Julie-
25-11-13, 18:03
Gratulerer til alle med så gode tall! :D

25.11.: 100,9 kg
Håååper å være tosifra neste mandag :)

Fullfres
25-11-13, 20:43
Gratulerer så mye, Julie! :D Det klarer du vettu :heia:

Fullfres
26-11-13, 09:08
Jøss og jøss! Jeg glemte jo å måle rundt magen i går jeg da. Gjorde det i dag morges, og fikk en positiv overraskelse: Ned 1 cm! Hurraaaaa!! :D

wirow_84
26-11-13, 12:29
Håååper å være tosifra neste mandag :)

Det klarer du Julie-! gled deg :)

Julie-
26-11-13, 13:47
Jeg gleder meg ;)

11810

Tenkte å dele denne med dere! Er på dag sju og syns jeg merker forskjell allerede, tross mine 40 kilo for mye. Strammere lår og rompe :D Hiv dere med på utfordringa! ;)

Butterfly83
26-11-13, 13:58
Jeg er ikke i november-starterne, men denne planen skal jeg jaggu prøve meg på. Starter i dag :)

Mimou
27-11-13, 01:41
Hjelp, lurer på om jeg skal hive meg med her, men vet ikke helt nøyaktig hva det går i :veitikke: Har skjønt at jeg må skaffe meg en bok, så da går turen til biblioteket i morgen.

Kan dere gi noen tips om gode frokoster og evt kvelds?

Skal ned 20kg og må finne en måte å gjøre det på :)

Fullfres
27-11-13, 13:46
Hei, Mimou :)

Først og fremst er ketolyse en ganske streng diett. Du må være flink til å holde deg til den for å ikke risikere motsatt effekt. Ta en kikk på boka som heter "Slank med ketolysekuren". Den får du på biblioteket.

Når det er sagt, er det mye godt man kan spise altså!

Omelett med ost og skinke eller røkelaks og eggerøre eller egg og bacon med en stekt tomat til er noen av mine favoritter til frokost :)

Jeg spiser sjelden kveldsmat siden jeg blir mett nok fra en litt sen middag (vi er sjelden ferdige med middag før kl 18), men kesamlapper eller cottage cheeselapper er godt til litt småkos/kveldsmat.

Kesamlapper: 1.5 dl original kesam, 2 egg, 1 ts bakepulver, 2 ts fiberhusk, 1 ss rapsolje. Alt piskes sammen og settes kjølig til svelling i 20 min før du steker lapper eller pannekaker av det.

CC-lapper: 125 gr CC, 1 egg, ca 2 ts fiberhusk. Må stekes med en gang ettersom røra har en tendens til å bli veldig tykk.

Begge disse oppskriftene er kjempegode, men jeg holder en litt ekstra knapp på kesamlappene altså.

Mimou
27-11-13, 18:23
Hei, Mimou :)

Først og fremst er ketolyse en ganske streng diett. Du må være flink til å holde deg til den for å ikke risikere motsatt effekt. Ta en kikk på boka som heter "Slank med ketolysekuren". Den får du på biblioteket.

Når det er sagt, er det mye godt man kan spise altså!

Omelett med ost og skinke eller røkelaks og eggerøre eller egg og bacon med en stekt tomat til er noen av mine favoritter til frokost :)

Jeg spiser sjelden kveldsmat siden jeg blir mett nok fra en litt sen middag (vi er sjelden ferdige med middag før kl 18), men kesamlapper eller cottage cheeselapper er godt til litt småkos/kveldsmat.

Kesamlapper: 1.5 dl original kesam, 2 egg, 1 ts bakepulver, 2 ts fiberhusk, 1 ss rapsolje. Alt piskes sammen og settes kjølig til svelling i 20 min før du steker lapper eller pannekaker av det.

CC-lapper: 125 gr CC, 1 egg, ca 2 ts fiberhusk. Må stekes med en gang ettersom røra har en tendens til å bli veldig tykk.

Begge disse oppskriftene er kjempegode, men jeg holder en litt ekstra knapp på kesamlappene altså.
Tusen takk for tips! Jeg har handlet inn en del av det jeg ser man spiser her inne, og kuttet alle åpenbare karbs :-) Nå skal jeg lese boka mens jeg prøver å finne gode retter å spise til frokost og kvelds! Jeg våger å holde meg her og vet jeg må ta ordentlig grep. Here we go!

Fullfres
27-11-13, 20:09
Coolio :D Jeg er helt ny på dette jeg også :) Vi får følge hverandre da vettu :)

Mimou
28-11-13, 23:09
Juhu! Da har jeg handlet inn en del elementære saker og ting, mangler boka, håper å tak i den i morgen! Nå har jeg jo egentlig ikke peiling på alt jeg bør gjøre, men har kuttet alle kjente (for meg som er nokså uvitende) karbohydrater og spist rent kjøtt, grønnsaker, salat og drukket myyyye vann :D

Gleder meg til å komme skikkelig i gang, med boka i hånden, og merker allerede at jeg har mer overskudd. Er det mulig på 3 dager eller er det placebo? I kveld er det måling av alle vitale deler. Klar til dyst!

Fullfres
29-11-13, 07:19
Formen kommer forskjellig til alle. For meg tok det litt tid, men så slapp jeg unna de verste "abstinensene" som mange sliter med i opptil 2 uker etter oppstart. Det er mange som sliter med hodepine og svimmelhet den første tiden. Jeg ble litt sånn "lett i huet" av og til, men ellers ingen forskjell.

Men jeg koser meg masse med turer med bikkja og går jo en del i forbindelse med skolen også; til og fra buss og trikk og sånt. Så alt i alt tror jeg at jeg er sånn nesten aktiv ihvertfall ;)

Mimou
29-11-13, 16:36
Formen kommer forskjellig til alle. For meg tok det litt tid, men så slapp jeg unna de verste "abstinensene" som mange sliter med i opptil 2 uker etter oppstart. Det er mange som sliter med hodepine og svimmelhet den første tiden. Jeg ble litt sånn "lett i huet" av og til, men ellers ingen forskjell.

Men jeg koser meg masse med turer med bikkja og går jo en del i forbindelse med skolen også; til og fra buss og trikk og sånt. Så alt i alt tror jeg at jeg er sånn nesten aktiv ihvertfall ;)

Høres bra ut! Jeg går hele dagen på jobb også og nå er det liksom med litt lettere steg. Men, jeg merket at ettermiddagen har en tendens til å være tung ennå..... Likevel lettere enn for en uke siden :D

Har fått tak i en bok om LCHF, men ikke ketolyseboka..... Må kjøpe selen og stix også. Når kom du i ketose Fullfres?

Fullfres
29-11-13, 19:46
Høres bra ut! Jeg går hele dagen på jobb også og nå er det liksom med litt lettere steg. Men, jeg merket at ettermiddagen har en tendens til å være tung ennå..... Likevel lettere enn for en uke siden :D

Har fått tak i en bok om LCHF, men ikke ketolyseboka..... Må kjøpe selen og stix også. Når kom du i ketose Fullfres?

Ketolyseboka koster 260,- på Bokkilden. Jeg kjøpte den der istedet for å handle alt gjennom ketolyse.no. Den godeste Herr Ketolyse vet å ta seg betalt ;) Jeg liker opplegget, bare ikke å måtte betale mer enn jeg må. Så boka kjøpt på bokkilden, og ketostix på apoteket. På ketolyse.no koster stixene kr 79,- + frakt som er 96,-! Hallo!! Snakker om å bli tvunget til å handle i det vide og det brede for å få det til å lønne seg med frakten! På apoteket koster stixene kr 56,- så det lønner sg å kikke litt rundt før man handler :)

Jeg sjekket med stix allerede dagen etter at jeg begynte på dietten, og da begynte den å bli litt rosa. Dagen etter det var den mørkere, og nå holder den seg nesten konstant på nest mørkeste graden. Jeg er fornøyd så lenge jeg får skikkelig utslag. Stixen MÅ ikke være dyp lilla for at man skal være i ketose altså :)

Mimou
29-11-13, 20:11
Ketolyseboka koster 260,- på Bokkilden. Jeg kjøpte den der istedet for å handle alt gjennom ketolyse.no. Den godeste Herr Ketolyse vet å ta seg betalt ;) Jeg liker opplegget, bare ikke å måtte betale mer enn jeg må. Så boka kjøpt på bokkilden, og ketostix på apoteket. På ketolyse.no koster stixene kr 79,- + frakt som er 96,-! Hallo!! Snakker om å bli tvunget til å handle i det vide og det brede for å få det til å lønne seg med frakten! På apoteket koster stixene kr 56,- så det lønner sg å kikke litt rundt før man handler :)

Jeg sjekket med stix allerede dagen etter at jeg begynte på dietten, og da begynte den å bli litt rosa. Dagen etter det var den mørkere, og nå holder den seg nesten konstant på nest mørkeste graden. Jeg er fornøyd så lenge jeg får skikkelig utslag. Stixen MÅ ikke være dyp lilla for at man skal være i ketose altså :)

:eek: Jeg som trodde jeg hadde funnet den gode prisen på boke, men nei..... Skal sjekke om de har den på Meny, der har de i hvert fall noen ketolyseprodukter.

Skal altså sporenstreks kjøpe stix, i morgen :D
Nå har jeg to bøker også ( av Dahlqvist og Höglund....hyyyysj!!) bedre enn ingenting?

Men, spørsmål, igjen, jeg er så varm i kinna :confused: Det begynte i går og er enda varmere i dag, ikke feber altså, men sånn "opprørt"-varm..... Har kanskje ikke noe med maten å gjøre :rolleyes:

Fullfres
29-11-13, 20:14
Kanskje det har med blodsirkulasjonen å gjøre? Jeg aner ikke jeg altså.

Mimou
29-11-13, 20:27
Kanskje det? Jeg surfer etter svar, med et kritisk øye, sjølvsagt! :D

wirow_84
30-11-13, 09:24
Men, spørsmål, igjen, jeg er så varm i kinna :confused: Det begynte i går og er enda varmere i dag, ikke feber altså, men sånn "opprørt"-varm..... Har kanskje ikke noe med maten å gjøre :rolleyes:

Sånn har jeg det og! Blir egentlig ganske fornøyd når det skjer, for har regnet med at det har med forbrenninga å gjøre. Har aldri hatt no merkbar forbrening, og vekta har jo i hele mitt liv gått OPPOVER, så når jeg bli litt varm i kinna etter et måltid, tenker jeg at - nå responderer kroppen som den skal, og den har fått "riktig" næring til å jobbe slik den er ment til å gjøre. I tillegg til å fordele næringen rundt omkring etter et måltid, får den også energi til å ta seg av fettforbrenningen og kan bringe kroppen i balanse og nærmere idealvekt. Så jeg tar det ihvertfall som et godt tegn, og ja, en ny opplevelse for meg etter at kroppen har blitt overforet på dårlig mat i mange år:(

Mimou
30-11-13, 13:00
Sånn har jeg det og! Blir egentlig ganske fornøyd når det skjer, for har regnet med at det har med forbrenninga å gjøre. Har aldri hatt no merkbar forbrening, og vekta har jo i hele mitt liv gått OPPOVER, så når jeg bli litt varm i kinna etter et måltid, tenker jeg at - nå responderer kroppen som den skal, og den har fått "riktig" næring til å jobbe slik den er ment til å gjøre. I tillegg til å fordele næringen rundt omkring etter et måltid, får den også energi til å ta seg av fettforbrenningen og kan bringe kroppen i balanse og nærmere idealvekt. Så jeg tar det ihvertfall som et godt tegn, og ja, en ny opplevelse for meg etter at kroppen har blitt overforet på dårlig mat i mange år:(

Det høres jo veldig logisk ut! Da gjør jeg som deg og gleder meg over det :D

I dag har jeg spist den feteste frokosten jeg kan minnes, fulgte en oppskrift på eggerøre med fløte og bacon og la til litt ruccola (det er lov, sant?) Er mett ennå, men har veldig behov for noe friskt.... Må nok venne meg til den fete siden av maten. Noen som har hatt det sånn?

Fullfres
30-11-13, 16:39
Å bruke så mye fett var unaturlig for meg til å begynne med også, og er det enda. Men det begynner å hjelpe på :P

Bare husk på at det er viktig å få med seg noen karber fra grønnsaker også :) Og massevis av proteiner så du ikke risikerer å tære på muskemasse :)

Mimou
30-11-13, 19:39
JAAAA!!!! :D jeg er i ketose :heia:

Har lagt alt jeg har spist i dag inn i Diett.no og kommet til 16,7 karbs i dag, men da måtte jeg faktisk legge på endel mat..... Var jo ikke sulten etter frokost før klokka var nesten fem!

Dette er jo sikkert gammalt nytt for de fleste her inne, men ikke for meg :geip:
Nå er jeg såååå glad! Sitter og planlegger morgendagens mat og gleder meg :)

Synd det er så lenge til veiedag :D er spent på om det skjer noe der også. Har masse energi og en mage uten vondt, ikke så verst det heller!

Fullfres
30-11-13, 22:49
Grattis, mimou! :) Helt enig: Det er så deilig å være mett og god og ikke ha magevondt! Jeg har slitt med det i så mange år at nå går jeg bare rundt og nyyyyyter å kunne slappe av i magen :)

Mimou
01-12-13, 17:43
Grattis, mimou! :) Helt enig: Det er så deilig å være mett og god og ikke ha magevondt! Jeg har slitt med det i så mange år at nå går jeg bare rundt og nyyyyyter å kunne slappe av i magen :)

Fikk visst den rett i fleisen i dag, magen har ikke samarbeidet i det hele tatt..... Tror det må være yoghurten til frokost, så det gjør jeg ikke igjen. Men, det skal ikke nødvendigvis være lett dette her heller..... Boka er forresten på vei, så nå blir det skikkelig ketolyse! :)

Fullfres
01-12-13, 19:41
Et veldig godt tips som jeg helt glemte å gi deg til å begynne med. Dumme meg!! Har liksom huet fullt av eksamen for tiden, så jeg bruker det som unnskyldning for alt jeg glemmer...
Ta en titt på denne siden her. (http://matvaretabellen.no/)Sørg for at det står norsk oppe i høyre hjørne før du begynner å søke etter matvarer. Den har nærmest blitt en bibel for meg....

Mimou
01-12-13, 21:09
Et veldig godt tips som jeg helt glemte å gi deg til å begynne med. Dumme meg!! Har liksom huet fullt av eksamen for tiden, så jeg bruker det som unnskyldning for alt jeg glemmer...
Ta en titt på denne siden her. (http://matvaretabellen.no/)Sørg for at det står norsk oppe i høyre hjørne før du begynner å søke etter matvarer. Den har nærmest blitt en bibel for meg....

Men kjære deg, du skal da ikke måtte tenke på alt mulig heller :snill:
Den så grei ut! Jeg har brukt diett.no sine lister så langt, men noe av det er mangelfullt syns jeg :)

Nå lurer jeg på hvor lenge magen skal krølle seg.....er jo redd det er mengden fett jeg reagerer på, og håper jo det går over. God uke og god eksamenslesing til deg!

wirow_84
01-12-13, 23:33
..er jo redd det er mengden fett jeg reagerer på, og håper jo det går over.
Vet ikke om fettmengden i seg selv er problemet, men lavkarbomat kan jo sikkert være tungt for magen sånn i begynnelsen... Ville passet på å få i meg nok gode grønnsaker til daglig, for å få litt hjelp på veien. Min omlegging til lavkarbo gikk igjennom mye frukt og grønnsaker, og nå er grønnsaker en viktig del av dagen. Får jo noe karbs igjennom grønnsakene, men det begrenser seg jo litt hvor mye løk, sjampinjong, brokkoli og paprika det er plass til i en eggeomelett til en person:) det har ihvertfall vært bra for min mage. (Og gane) :D Generellt fungerer jeg best på ren mat, tilsetningsstoffer og bearbeidet mat kan fort føre ting i ulage...

Mimou
02-12-13, 00:00
Det hørtes logisk ut Wirow :ja:
Jeg passer godt på å spise nok grønnsaker og salat, men det er klart det er en omveltning for kroppen dette her. Må bare holde ut til det blir bedre :heia:

Fullfres
02-12-13, 07:59
Veiedag i dag, og ned nye 600 gram. Ikke 100% fornøyd, men sånn blir det jo gjerne når man har både sjuke unger i hus, og lesing til eksamen tar opp mye tid. Må sørge for å få mer mosjon inn i hverdagen, og passe på å drikke mer. Jeg er som vanlig ikke flink nok til å drikke...

Mimou
02-12-13, 12:27
Veiedag i dag, og ned nye 600 gram. Ikke 100% fornøyd, men sånn blir det jo gjerne når man har både sjuke unger i hus, og lesing til eksamen tar opp mye tid. Må sørge for å få mer mosjon inn i hverdagen, og passe på å drikke mer. Jeg er som vanlig ikke flink nok til å drikke...

:heia: Flinke deg!

Tenk at du faktisk går ned med eksamen rundt hjørnet, syke unger og diverse :) Er vel gjerne da man enten stagnerer eller skeive ut..... Stå på!

(Jeg måtte snikende meg i går, og det har jo gått av endel vann ja, men det er da mindre på vekta enn før :D)

Julie-
02-12-13, 14:01
Uff nei, jeg syns også det er vanskelig å huske på å drikke nok vann. 600 gr er kjempebra, Fullfres, høres ut som at du har hatt ei stressende uke! :)

Veiedag her også i dag, og endelig er jeg under det grusomme hundretallet. Jippi! :D
02.12.: 99,8 kg

Fullfres
02-12-13, 14:02
Tusen takk :)

Nå drikker jeg som bare det, og er på full fart mot en liter væske før middagstid! Nå kommer det snart en ung dame hjem fra skolen her, så da skal Bella-bølla og jeg ut og gå tur. Jeg må få meg litt frisk luft snart før jeg dauer! :P

Mimou
02-12-13, 14:43
Uff nei, jeg syns også det er vanskelig å huske på å drikke nok vann. 600 gr er kjempebra, Fullfres, høres ut som at du har hatt ei stressende uke! :)

Veiedag her også i dag, og endelig er jeg under det grusomme hundretallet. Jippi! :D
02.12.: 99,8 kg

WOW!!!! Her går det unna :ja: Flinke Julie!

wirow_84
02-12-13, 15:18
Gratulerer med nedgang, Julie- og Fullfres! Nå som vi er kommet inn i adventstida krever det kanskje enda litt for å holde matfokus fremover...! Har ei svigerinne som sier at ho e full av beundring for de som klarer å være sååå målbevist,- så sier jeg- å, det går så greit atte... men tar det virkelig til meg, for det krever endel valg og planlegging i løpet av en dag for å lykkes. Synes det er litt jobb:o Ho synes ihvertfall at vi skal være stolte over det vi får til:D

Mimou
02-12-13, 18:59
Gratulerer med nedgang, Julie- og Fullfres! Nå som vi er kommet inn i adventstida krever det kanskje enda litt for å holde matfokus fremover...! Har ei svigerinne som sier at ho e full av beundring for de som klarer å være sååå målbevist,- så sier jeg- å, det går så greit atte... men tar det virkelig til meg, for det krever endel valg og planlegging i løpet av en dag for å lykkes. Synes det er litt jobb:o Ho synes ihvertfall at vi skal være stolte over det vi får til:D

Så sant, så sant :ja:
Selv om det faktisk går greit, så krever det en del. Tenk når vi blir så drevne at vi nesten slipper å tenke da :D

Julie-
02-12-13, 19:18
Takk dere! :D
Veldig sant Wirow, det skal litt viljestyrke til, selv på en diett som ikke innebærer å gå rundt sulten. Klapp på skuldra til oss, vi bør være stolte av oss selv ;)

Fullfres
02-12-13, 19:32
Jeg er helt enig, jenter! Vi skal være stolte av oss selv, prøve å glemme alt vi "forsaker" og bare nyte å se lavere og lavere tall på vekta! Og for all el: TA TIL OSS SKRYTET! Janteloven står alt for sterkt, og jenter har en alt for stor tendens til å bagatellisere skryt! Jeg gjør det selv bestandig, så det vet jeg mye om ;)

Og da passer det vel bra med dagens skryt fra meg: 40 min rask gange med bikkjepelsen! Det gjør godt å vite at jeg faktisk klarte det uten å snike bort noen snarveier ;)

Mimou
02-12-13, 21:37
Bra jobba Fullfres!

I dag har jeg hatt en fin dag, sånn matmessig i det minste, ikke så verst ellers heller altså :D Magen tålte det jeg spiste og nå gjenstår det å se om morgendagen blir like fin.

Ser at alle har faste dager å veie seg på, men så lurer jeg på:

Hvor ofte veier dere dere, sånn helt ærlig? :meditere:

Kiro
02-12-13, 21:42
Jeg veier meg altfor ofte. Sånn tilnærmet hver dag, eller ihvertfall annenhver. Har en litt merkelig fasinasjon for å se endringene over natten :p

Mimou
02-12-13, 22:26
Jeg veier meg altfor ofte. Sånn tilnærmet hver dag, eller ihvertfall annenhver. Har en litt merkelig fasinasjon for å se endringene over natten :p

Den skjønner jeg godt!! Jeg har ikke veiedag før torsdag, da har det gått en uke. Men det er jo nærmest umulig å unngå den vekta :rolleyes:
Så lenge den viser nedgang er det jo greit, eller? Til og med den første vannmistinga er en ren glede her i mitt hode, det går nedover :D

God klem til de Kiro!

*pippi m gutt og jente*
02-12-13, 22:51

4 uke : 74,8 kg

Totalt - 6,2 :D

Gratulerer så mye med nedgang til dere andre også - herlig å se at pilen går nedover :D :D :D

Mimou
02-12-13, 23:12

Totalt - 6,2 :D

Gratulerer så mye med nedgang til dere andre også - herlig å se at pilen går nedover :D :D :D

Skal si det går nedover :D Hatten av for deg! Jeg ble så ivrig at jeg måtte endre på stickeren og trekke fra fem til på målvekta;)

Fullfres
03-12-13, 07:22
Ser at alle har faste dager å veie seg på, men så lurer jeg på:

Hvor ofte veier dere dere, sånn helt ærlig? :meditere:

Jeg klarer ikke la være å gå på vekta daglig jeg heller. Himla irriterende for det gir meg jo ingenting egentlig. Jeg har"offisiell" veiedag på mandager nå, og burde derfor klare å holde meg unna vekta ellers i uka, men neeeeeida!! Helt umulig!

I går klarte jeg å bomme totalt! Jeg har jo ikke kunnet spise gluten fra før, så jeg har spist riskaker når jeg har vært sulten, men ikke har mitt hjemmebakte brød i hus. Jeg kikket på pakka, og misforsto tabellen. Jeg syntes det så ut som det sto >0.1 gr karber pr skive, så jeg spiste gladelig 3 stykker. Hurra! Senere så jeg at jeg hadde blingsa. Det var 5 (!) gr pr skive! 3 sånne skiver var jo hele dagsrasjonen min!! Så i går ble ingen god dag karbemessig :( Håper bare ikke jeg har ødelagt alt bare med den ene dagen altså! Det står jo i boka at man ødelegger dietten for 2-4 dger hvis man bommer en dag.

Mimou
03-12-13, 07:44
Så dumt, Fullfres! Men i dag er en ny dag :)

Riktig god tirsdag folkens!

wirow_84
03-12-13, 10:20

Haha... sånn er jeg og. Leste en vei at om det å sjekke vekta jevnlig ikke stresser deg, er det bare å fortsette. Tar det heller ikke så tung om vekta står på det samme eller går litt opp noen dager. Det har som oftest sin naturlige forklaring. Så lenge jeg vet at jeg holder meg innafor i matveien, er det uproblematisk å forholde seg til tallene. Og stort sett er det jo greie tall. Liker å ha litt oversikt, fører nøye logg :P men sånn er jeg da. Trives bedre med oversikt enn "å ikke vite".

wirow_84
03-12-13, 10:48
Tirsdag og veiedag (ja, den offisielle:D)

08.10: 98,5 (da jeg innså at det virkelig gikk mot tresifret...!)
16.10: 97,5
21.10: 96,5 (-1.0 kg)
03.11: 95,9 (oppstart lavkarbo) (- 0.6 kg)
08.11: 94,9 (-1,0 kg)
12.11: 94,1 (-0,8 kg)
19.11: 92,6 (-1,5 kg)
26.11: 92,4 (-0,2 kg)
03.12: 90,8 (-1,6 kg)

Totalt - 7,7 kg

Veldig happy happy med dagens veiing! Men kjenner jeg er skikkelig slapp på å få gått no særlig turer for tiden, har litt med at vi en nybyggere der min mann kommer ifra, og det tar litt tid å fine nye favorittstier når man har hatt det så innarbeidet der vi bodde før... har ikke satt ned noe spesiellt mål for det heller, har fokusert på mat i første omgang, så ikke alt skulle føles uoverkommelig. Men begynner jo å komme inn i det nå, så sikkert lurt å legge til litt faste turer!?!? Ellers går det i styrketrening, da... det funker fint:D

Fullfres
03-12-13, 16:27
Hvis du driver mye med styrketrening, så er det kanskje lurt å måle seg også? Muskler veier jo som kjent mer enn fett, så selv om du ikke ser det så godt på vekta, så syntes det sikkert godt på metermålet :)

Og gratulerer så mye med flott nedgang :)

Mimou
03-12-13, 16:57
Så bra Wirow! Håper jeg matcher den nedgangen, da blir jeg glad :D

sivmaria
05-12-13, 13:09
Hadde veiedag på mandag jeg også, men har ikke fått somla meg inn her før nå.

02.12.13: 98,2 kg, ned 600 gram på en uke.
25.11.13; 98,8 kg
18.11.13: 100,2 kg.
Start: 105 kg.
Totalt 6.8 kg.

Ikke allverden på en uke, men det går nå hvertfall nedover. :)

Julie: deilig å se et tosifra tall! :D :D Hadde den forrige mandag, så den vet jeg alt om. ;)

BTW, masse innlegg her som jeg ikke visste om. Får plutselig ikke mail fra forumet når det kommer nye innlegg. Pussig...

Mimou
05-12-13, 14:36
Veiedag, den offisielle :D

28.11: 93,4
05.12: 90,4

Jippi!!! Selv om det er vannet, så er jeg overfornøyd :ja:

Bonusen er at mannen har bestemt seg for å følge mye av min kost.

Fullfres
05-12-13, 17:39
Hurra for deg, Mimou!! :heia:

Jeg har hatt siste undervisningsdag før eksamen i dag. Repetisjon av generator og høyspenningskretser og detektor og digitale bilder og og og.... Jeg blir smårar! Gud bedre som jeg gleder meg til eksamen er over, og jeg har JULEFERIE!!!

Kiro
05-12-13, 17:55
Heldig du! Eg har nylig bestemt meg for å begynne å studere igjen, og starter opp igjen i slutten av januar. Men, senest i går, så fant jeg ut at den ene eksamenen, som etter planen egentlig skulle være i juni, den blir eg nødt til å ta 3. januar. Dette blir en gøy jul! :p

Mimou
05-12-13, 19:31
Hurra for deg, Mimou!! :heia:

Jeg har hatt siste undervisningsdag før eksamen i dag. Repetisjon av generator og høyspenningskretser og detektor og digitale bilder og og og.... Jeg blir smårar! Gud bedre som jeg gleder meg til eksamen er over, og jeg har JULEFERIE!!!

Hold ut! Snart ferdig :)

Heldig du! Eg har nylig bestemt meg for å begynne å studere igjen, og starter opp igjen i slutten av januar. Men, senest i går, så fant jeg ut at den ene eksamenen, som etter planen egentlig skulle være i juni, den blir eg nødt til å ta 3. januar. Dette blir en gøy jul! :p

Hva skal du studere da? Lag en god studieplanen, så går det bra :)

Kiro
05-12-13, 19:35
Førskolelærer. Har allerede gått to år, så har i teorien bare et år igjen. Men på grunn av denne endringen i utdanningen (barnehagelærer), så ble det hele veldig vanskelig. Så hopper på deltidsstudiet nå, og så får vi se hvordan resten løser seg til høsten. Har blitt lovet en individuell plan for fullføring :)

Skal prøve å få lest så mye som mulig! det bare kom litt uforberedt :p

Mimou
05-12-13, 19:49
Masse lykke til!!

Send meg gjerne en melding om du vil diskutere noe av det, har lest en del ped, så kaaaaanskje jeg kan hjelpe.

Kiro
06-12-13, 00:47
Takk for det, Mimou :) Det trenger jeg!
Det er faktisk ped jeg skal ha muntlig eksamen i.

Mimou
06-12-13, 08:21
God fredag!!!!!

Fullfres
06-12-13, 12:25
Heeeelg!! Joda. Det skal bli godt det altså! Lillegutt fyller 2 år i morgen, men festen utsettes til neste søndag :)

Mimou
06-12-13, 15:12
Heeeelg!! Joda. Det skal bli godt det altså! Lillegutt fyller 2 år i morgen, men festen utsettes til neste søndag :)

Hipp hurra for lillegutt!!

Her er det snøøøøøøø, så det blir nok endel utetid i helga. Deilig! :D

Fullfres
09-12-13, 06:47
Veiedag i dag og ned hele 100 gram... Woohooo....? Nåja. Jeg har ikke vært FOR aktiv denne uka som har gått. Man blir tross alt ikke slank og lekker av å lese til eksamen.

Dessuten tror jeg at jeg får i meg alt for lite karber til daglig. Jeg må bli flinkere til å spise grønt til småmåltidene også, ikke bare til middag. Man går kanskje ikke så effektivt ned i vekt når man får i seg for lite karbohydrater heller? Jeg vet ikke hvordan det egentlig er, for det finnes lite info om akkurat det. Neste tirsdag er eksamen, og etter det er jeg FRI!!!! Ihvertfall til 6. januar. Da starter nytt semester ;)

sivmaria
09-12-13, 23:08
Veiedag idag:
09.12.13: 98,0 kg
02.12.13: 98,2 kg

Såeh..... 200 gram denne uka. Enda mindre enn forrige uke. Får håpe det ikke fortsetter sånn. :eek:

Mimou; grattis med pangstart! :D Og Fullfres, lykke til med siste innspurt! :heia:

Mimou
10-12-13, 00:16
Veien går nedover, ett gram av gangen! :heia:

Fullfres
10-12-13, 06:26
Veiedag idag:
02.12.13: 98,2 kg

Såeh..... 200 gram denne uka. Enda mindre enn forrige uke. Får håpe det ikke fortsetter sånn. :eek:

Mimou; grattis med pangstart! :D Og Fullfres, lykke til med siste innspurt! :heia:

En sånn bitteliten uke hadde jeg også nå sist. Vi kommer sterkere tilbake neste uke, Sivmaria! :)

Og tusen takk. Jeg føler at jeg har god kontroll, men skal inn å diskutere med medstudenter i gruppe i morgen. Håper ikke jeg får meg noen stygge opplevelser da!

Veien går nedover, ett gram av gangen! :heia:

Det er helt sant, Mimou! Jeg bør jo være glad så lenge det går riktig vei!

wirow_84
10-12-13, 09:03
Tirsdag og veiedag! Ned enda ett kilo og lander på under 90! Såå super happy, for det betyr så mye å ha kommet hit. 90 var den desidert, absolutte øvre grensa for noen år tilbake, så å komme hit er en stor seier!

08.10: 98,5 (da jeg innså at det virkelig gikk mot tresifret...!)
16.10: 97,5
21.10: 96,5 (-1.0 kg)
03.11: 95,9 (oppstart lavkarbo) (- 0.6 kg)
08.11: 94,9 (-1,0 kg)
12.11: 94,1 (-0,8 kg)
19.11: 92,6 (-1,5 kg)
26.11: 92,4 (-0,2 kg)
03.12: 90,8 (-1,6 kg)
10.12: 89,8 (-1,0 kg)

(Totalt - 8,7 kg)

Så da er det bare å gå i gang med frokosten her, har noen skiver laks liggende, så det får bli en ekstra deilig omelett med skivet laks og ruccola on the side:D

Mimou
10-12-13, 09:36
Heia deg Wirow:heia:

Fant nettopp ut at disse smileyene trenger en :indianerdans: smiley, for det kjenner jeg for i dag!! Jeg snikveide meg, fordi jeg hadde "tråkket i salaten" med noe mat....., og jammen så jeg 80-tallet :D Så dere får se det for dere:

:Indanerdans :

Mimou
10-12-13, 09:47
Ja, det mangler en Imen, det var litt av en jobb p skrive altså, så jeg sier det igjen: de mangler en smiley!!

wirow_84
10-12-13, 10:20
Jeg får ta meg en PIRUETT, jeg da:D

gratulerer med snikveiingen!! :rolleyes:

Mimou
10-12-13, 11:43
Hahaha!!

Fullfres
10-12-13, 14:06
Hipp hurra for damer med både offisiell og uoffisiell nedgang! :D

Jeg så også veldig hyggelige tall på vekta i dag morges, men jeg stoler IKKE på de tallene jeg ser utenom veiedag altså! Selv om det er riktig å koselig å innbille seg at man har gått med 800 gr på et døgn hihihi

sivmaria
10-12-13, 20:01
Ja, av og til er den snikveiinga litt dum. Snikveide meg på lørdag og da stoppa nåla på 97,6. Men jammen meg var den offisielle vekta på mandag 98 blank.

Men jeg drikker altfor lite vann! :eek: Glemmer det bort. Var lite flink de to første ukene, men så skjerpa jeg meg i et par uker. Men i det siste har jeg vært skikkelig dårlig på det igjen. Ikke bra... :( Lurer på om det er derfor det har vært lite vektnedgang de siste to ukene, og da spesielt den siste uka.

Også er jeg egentlig altfor dårlig til å lage meg mat. Er IKKE glad i å lage mat, så jeg går heller lenge sulten før jeg får somla meg til det. Laga omsider Lena Beatrice sine frokostbrød, etter å ha gått i 3-4 uker og manna meg opp. Men.... :_prikk: De faller liksom ikke helt i smak. Det er FOR mye smak i de, sånn at de kveler smaken av pålegget.

Er det noen av dere som har prøvd noen andre brødalternativer?

Fullfres
10-12-13, 20:37
Jeg anbefaler Nanna's knekkebrød! De er superenkle å lage, smaker godt og dreper ikke smaken av pålegget! Jeg langer innpå med dem altså! Og en fin sidevirkning av dem er at de er stappfulle av fiber sånn at magen får litt å jobbe med :)

Her er oppskriften:
200 g solsikkekjerner
1dl linfrø(50g)
1dl sesamfrø(50g
2,25 dl kli (50g
2ss fiberhusk
1/2 ts salt
litt søtt (jeg har droppa det uten problemer. Smaker kjempegodt uten også!)
5dl vann

Bland alt det tørre sammen først, tilsett vannet og la det svelle i 10 min. Ikke la det stå lenger, for da trekker alt vannet seg inn og det blir dritvanskelig å fordele røra utover stekeplaten (jeg dumma meg ut med det nå sist, serru, og måtte tilsette ganske mye mer vann for å få det brukbart). Fordeles tynt utover 2 stekeplater med bakepapir på, og stekes i varmluft på 160 grader i 2x 20 min. Etter de første 20 min, tar du ut platene og ruter opp med pizzahjul. Så lar du platene bytte plass og steker dem i 20 min til. De er bare SÅÅÅÅÅÅÅ gode!! :D

Her er linken. (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214)
Nannah skriver at de skal stekes i 1 time og 10 minutter. Det hørtes helt villt ut syntes jeg. Jeg prøvde det første gangen, og de svei seg som bare det etter litt over 30 min! Smør røra utover i et tynt lag, og stek i 20 min før du tar dem ut og ruter dem opp. Da får du en liten følelse med hvor mye mer de må steke før de er ferdige :)

Jeg er heller ikke noe flink til å lage mat, og er heller ikke noe glad i det! Takk og lov for den elskede mannen i mitt liv som er en ekte amatørkokk og dritflink til å lage alt mulig fra bunn :D

sivmaria
10-12-13, 20:45
Jeg anbefaler Nanna's knekkebrød! De er superenkle å lage, smaker godt og dreper ikke smaken av pålegget! Jeg langer innpå med dem altså! Og en fin sidevirkning av dem er at de er stappfulle av fiber sånn at magen får litt å jobbe med :)

Her er oppskriften:
200 g solsikkekjerner
1dl linfrø(50g)
1dl sesamfrø(50g
2,25 dl kli (50g
2ss fiberhusk
1/2 ts salt
litt søtt (jeg har droppa det uten problemer. Smaker kjempegodt uten også!)
5dl vann

Bland alt det tørre sammen først, tilsett vannet og la det svelle i 10 min. Ikke la det stå lenger, for da trekker alt vannet seg inn og det blir dritvanskelig å fordele røra utover stekeplaten (jeg dumma meg ut med det nå sist, serru, og måtte tilsette ganske mye mer vann for å få det brukbart). Fordeles tynt utover 2 stekeplater med bakepapir på, og stekes i varmluft på 160 grader i 2x 20 min. Etter de første 20 min, tar du ut platene og ruter opp med pizzahjul. Så lar du platene bytte plass og steker dem i 20 min til. De er bare SÅÅÅÅÅÅÅ gode!! :D

Her er linken. (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214)
Nannah skriver at de skal stekes i 1 time og 10 minutter. Det hørtes helt villt ut syntes jeg. Jeg prøvde det første gangen, og de svei seg som bare det etter litt over 30 min! Smør røra utover i et tynt lag, og stek i 20 min før du tar dem ut og ruter dem opp. Da får du en liten følelse med hvor mye mer de må steke før de er ferdige :)

Jeg er heller ikke noe flink til å lage mat, og er heller ikke noe glad i det! Takk og lov for den elskede mannen i mitt liv som er en ekte amatørkokk og dritflink til å lage alt mulig fra bunn :D

Ja, kanskje jeg må prøve disse. Har prøvd de før, men er usikker på om jeg også har prøvd et annet slag knekkebrød - som jeg seff ikke likte. Jeg elsker kneipp, det mest smaksløse brødet man kan finne. Så brødalternativet må nesten ikke ha smak. Men jeg lurer litt på om det muligens er sesamfrøene som ødelegger smaken for meg. Tror du det er krise om jeg dropper de? Sånn med tanke på konsistens og at de henger sammen og sånn...? Droppe litt av vannet, kanskje?

Fullfres
10-12-13, 20:47
Det går helt sikkert an å droppe de altså. De har jo veldig sterk smak. Jeg tenkte å prøve det neste gang jeg lager dem for å se forskjellen. De suger jo ikke til seg noe særlig vann i løpet av 10 min uansett. Den svelletiden er jo for fiberhusken sin del. Det kan kanskje hende de trenger noen få min til i ovnen kanskje?

Butterfly83
10-12-13, 20:53
Hva med lavkarbobrødet fra Norgesbakeren? Nærmeste man kommer vanlig brød tror jeg. Kanskje ikke helt ketolyse men. Er 2.4 g karbo pr skive.

sivmaria
10-12-13, 21:09
Hva med lavkarbobrødet fra Norgesbakeren? Nærmeste man kommer vanlig brød tror jeg. Kanskje ikke helt ketolyse men. Er 2.4 g karbo pr skive.

Tja, leste litt "reviews" om det nå, og det så absolutt ut som et godt alternativ, fikk mye skryt fra flere. Men så er det denne ketosen da... Med et slikt brød i hus er jeg redd jeg hadde skvetti rett ut av ketose. Men takk for tips, er absolutt verdt å merke seg når jeg ikke skal være i ketose lengere. :D

Fullfres: ja, skal prøve uten sesamfrø. Mulig det er det som ødelegger disse frokostbrødene fra Lena B. også.

Mimou
10-12-13, 21:23
Jeg lager Nannahs, eller egentlig den originale oppskriften, men bytter ut mel og kli med fiberhusk og frø, bruker det jeg har i huset og altså det jeg liker og passer på at vekta på frø tilsammen stemmer. Funker alltid og glir litt variasjon :) Forøvrig passer det fint med 1t10 min fint i min ovn med to brett i.

Kan si at akupunktøren min bytter ut kli og fiberhusk med egg, ulike frø og to egg :)

Godt du nevnte vann forresten :D måtte hente meg ei mugge....

Fullfres
10-12-13, 21:51
1 time og 10 min på varmluft? Det ble alt for mye for min ovn ihvertfall. Den svei nesten hele brettet :P Men ovner er forskjellige, så man må jo bare føle seg fram :)

Mimou
10-12-13, 22:09
Funka fint :D på 160*?

Jeg har gjerne tatt opp døra de siste ti minuttene for p tørke det skikkelig.
Nesten så jeg må teste dagens bakstreversk, men er jo ikke sulten ennå..... :rolleyes:

sivmaria
10-12-13, 22:17
1 time og 10 min på varmluft? Det ble alt for mye for min ovn ihvertfall. Den svei nesten hele brettet :P Men ovner er forskjellige, så man må jo bare føle seg fram :)

Men hadde du inni to brett da?

Fullfres
11-12-13, 07:17
Men hadde du inni to brett da?

Jepp. Ett litt over midt i og ett nederst. Det nederste ble ikke fullt så svidd selvsagt, men gaaaanske mørkt i kantene likevel. For meg ble det nok med 20 min først, så rute dem opp, og så 20 min til. Da byttet jeg plass på brettene.

Nå kan det jo hende at jeg legger røra/deigen ganske mye tynnere enn det dere gjør da? Jeg sprer det så tynt jeg kan få det, jeg :)

MajaKr
11-12-13, 07:39
Hei folkens :)

Eg hiver meg på denne tråden siden eg har gått på ein kjempesprekk dei siste 4-6 vekene...
Starta i april og gjekk ned nesten 10 kg til oktober, men så kom smellen. No skal det seiest at eg har ikkje gått opp meir enn eit par kilo, men uansett... Det er kjedelig når ein ser målet i sikte, og så går på tryne...
Samtidig som sprekken kom, ramla eg ut av treningsrutinane mine. HJELP!!

Men no er eg klar for ny giv, og trenger litt støtte ;) Det håper eg å finne her :)

Målet mitt er å veie ein plass mellom 59 - 61 kg innen juni :)

Kva tenker dere om å takle utfordringane i jula?

Fullfres
11-12-13, 08:43
Hei folkens :)

Eg hiver meg på denne tråden siden eg har gått på ein kjempesprekk dei siste 4-6 vekene...
Starta i april og gjekk ned nesten 10 kg til oktober, men så kom smellen. No skal det seiest at eg har ikkje gått opp meir enn eit par kilo, men uansett... Det er kjedelig når ein ser målet i sikte, og så går på tryne...
Samtidig som sprekken kom, ramla eg ut av treningsrutinane mine. HJELP!!

Men no er eg klar for ny giv, og trenger litt støtte ;) Det håper eg å finne her :)

Målet mitt er å veie ein plass mellom 59 - 61 kg innen juni :)

Kva tenker dere om å takle utfordringane i jula?

Hei og velkommen til oss :)

Jula skal nok bli litt utfordring, men ikke så mye at jeg er bekymret. Det hjelper på at vi aldri har store mengder med godteri i hus, heller ikke i jula.

Det eneste jeg er litt bekymret for, er at vi får svigermor på besøk til helga, og hun skal bli i 2 uker. Hun er veldig glad i kokosboller, noe jeg selv eeeeeelsker, så jeg er litt bekymret for at det skal bli litt mange sånne fristelser i tida som kommer ;)

Mimou
11-12-13, 20:01
Hei og velkommen Majakr! Så bra at du blir med her :) Enda flere med god erfaring å prate med :D

Jula skal nok gå helt fint, jeg skal lage delfiakake, bountysjokolade og brune pinner, alt sammen lavkarbostyle :ja: så da blir det en liten dose andre småkaker som ungene og besøk er vant til å få. Lurte litt på om jeg skal lage "ristopper" med quinoa-flakes :rolleyes:

Og Fullfres, sånne boller må da være mulig å lage med lavkarbo-sjokolade og -sukker? Må sjekkes ut.

Fullfres
11-12-13, 20:45
Jeg er helt amøbe på oppskrifter på lavkarbogodteri. Alle oppskrifter som folk gidder å legge ut tas i mot med ydmyk takknemlighet! Lavkarbo delfiakake høres jo bare helt himmelsk ut!!

Mimou
11-12-13, 21:24
Jeg er helt amøbe på oppskrifter på lavkarbogodteri. Alle oppskrifter som folk gidder å legge ut tas i mot med ydmyk takknemlighet! Lavkarbo delfiakake høres jo bare helt himmelsk ut!!

Jeg skal sjekke, og så legge ut, men har ikke skikkelig tid før si, nest uke? :rolleyes:

Fullfres
12-12-13, 06:27
Det er heeeeelt i orden, Mimou! Jeg har jo ikke tid før da jeg heller. Har eksamen på tirsdag, og med den elendige formen min, tar det litt vel mye tid før det jeg leser faktisk fester seg i huet mitt :P

Mimou
12-12-13, 23:44
Håper du får noen gode lesedager frem til tirsdag!

Fullfres
13-12-13, 09:06
Jeg er bikkjesjuk! Skikkelig sår hals og tett som ei potte i nesa. Jeg får jo aldri feber, så det har jeg ikke nå heller. Men jeg er varm og kald om hverandre. Gudskjelov og takk for at jeg faktisk har ganske god kontroll på eksamen. Hadde jeg hatt eksamensangst oppi alt dette, hadde jeg vel gått helt i frø.

Jeg har prøvd å drikke mye vann, men nå som jeg har så sår hals, har jeg ikke noe annet valg enn å drikke fun light stevia. Jeg får ikke inn noe annet enn noe med smak. Jeg klarer å drikke vann, men hvis jeg bare skal drikke vann får jeg i meg alt for lite.

I dag syntes jeg direkte synd på meg selv!

Sånn. Ferdig med å klage (for denne gang ;) )

Mimou
13-12-13, 16:44
Stakkars deg Fresern :klem:
Få mannen til å lage varm saft til deg, deg hjelper nok på sår hals, eller Fribol - smaker hæslig, men gjør godt :snill:

GOD BEDRING!

Fullfres
13-12-13, 21:25
Stakkars deg Fresern :klem:
Få mannen til å lage varm saft til deg, deg hjelper nok på sår hals, eller Fribol - smaker hæslig, men gjør godt :snill:

GOD BEDRING!

Tusen takk :) Formen er litt bedre nå i keld, men det sitter fremdeles igjen litt sårhet i halsen. Håper det er borte til i morgen.

Jeg drikker varm te, og har tatt et par sånne Råmelk-med-honning-tabletter i dag. Tenkte å reservere den siste til natten dersom jeg skulle trenge det. De hjelper virkelig altså! Men det står ingengting på boksen om næringsverdier, så jeg aner ikke om det er 1 eller 10 karber i hver tablett. Dermed er jeg ytterst forsiktig med å ta dem.

Mimou
16-12-13, 01:36
Her er det travle dager for tiden, selv natten tas i bruk.... Kommer sterkere igjen! God mandag folkens! :heia:

Fullfres
16-12-13, 06:22
Mandag og veiedag og HURRAAAAAAA!!!!!!! Jeg er ned 1.1 kilo denne uka! :D :heia: :heia: :D

Er så lettet nå at jeg får ikke sagt det altså! Jeg har vært så sikker på at jeg gjør et eller annet galt siden jeg nesten ikke gikk ned forrige uke, men nå er jeg direkte lykkelig :D

Oooohhh!! Oppdaterte tickeren også, og ser at jeg ENDELIG har en BMI under 30 :D Enda mer HURRAAAAAAAAA :D

MajaKr
16-12-13, 08:17
Gratulerer så mye Fullfres :) :)

Her har eg hatt den verste høgkarbo-helga på leeeenge... Og eg som skulle skjerpe meg... Men i dag, i dag er dagen :)
Vond hals og lite energi i dag, men det skal det bli slutt på no. For no skal sukkeret vekk og hvetemelet skal ikkje få komma i nærheten av denna kroppen på lenge!!
Eg skal planlegga ein utskeielse når det kommer til julefrokosten på 1. juledag (må ha rundstykker til røykelaksen og rekesalaten) ;) men utenom det skal eg bli "frisk" igjen :)

Ha ei fin førjulsveke alle sammen! Også stikker eg innom for litt inspirasjon seinere ;)

Mimou
16-12-13, 21:22
Mandag og veiedag og HURRAAAAAAA!!!!!!! Jeg er ned 1.1 kilo denne uka! :D :heia: :heia: :D

Er så lettet nå at jeg får ikke sagt det altså! Jeg har vært så sikker på at jeg gjør et eller annet galt siden jeg nesten ikke gikk ned forrige uke, men nå er jeg direkte lykkelig :D

Oooohhh!! Oppdaterte tickeren også, og ser at jeg ENDELIG har en BMI under 30 :D Enda mer HURRAAAAAAAAA :D

Ser man det ja!! FLott Fullfres, gratulerer med begge deler :heia:

sivmaria
16-12-13, 22:10
Yey, grattis Fullfres!! :D :D Så moro med sånne veiinger da. :)

Jeg glemte faktisk å veie meg idag. Får gjøre det i morgen tidlig istedenfor. Men hadde en planlagt liten sprekk i helga. Hadde familien på førjulsgløgg. Laget hjemmelaget gløgg, med pepperkaker og andre julekaker, samt tørket frukt. Kostet på meg et krus (übersøt) gløgg, et par pekkerkaker, en brun pinne (hva nå det enn er) og tre-fire tørket frukt (fiken, dadler). Så var nå ikke den verste sprekken, men dog. Har gått helt greit idag. :)

God bedring MayaKr. Jeg planlegger også en liten sprekk, men det er på julaften, og den består nok helst av kjøpe-julepølser og kjøpe-medisterkaker. Snille mammaen min skal bake et par lavkarbovennlige kaker til meg. :D Teller det også med i sprekken, for selv med kunstig søtning, så trigger det muligens søtsug.

Mimou
17-12-13, 00:16
Høres ut som en fin plan for jula SivMaria!

Jeg har jo mange store planer, men rekker dem ikke...så da får jeg nøye meg med å lage en delfiakake, bountysjokolade og nyte de småkakene som mamma sendte meg :) Litt er bedre enn de mengdene jeg fortærte før ja :D

Vi skal ha pinnekjøtt, men kjører kålrabistappe med 50% blomkål i, à la Torkil, og så tenkte jeg å lage noen små Torkil-brød til å ha ved siden av om det trengs. Det må jo bli lekkert!

Noen som har funnet en lur måte å fikse riskrem på?

sivmaria
17-12-13, 00:39
Høres ut som en fin plan for jula SivMaria!

Jeg har jo mange store planer, men rekker dem ikke...så da får jeg nøye meg med å lage en delfiakake, bountysjokolade og nyte de småkakene som mamma sendte meg :) Litt er bedre enn de mengdene jeg fortærte før ja :D

Vi skal ha pinnekjøtt, men kjører kålrabistappe med 50% blomkål i, à la Torkil, og så tenkte jeg å lage noen små Torkil-brød til å ha ved siden av om det trengs. Det må jo bli lekkert!

Noen som har funnet en lur måte å fikse riskrem på?

Åhåhå!! Du burde sjekke ut fløtegratinert sellerirot!!! Fantastisk godt, myyye bedre enn all slags potet, inkl fløtegratinert potet! :D Og jeg er glad i poteter!

Fullfres
17-12-13, 06:20
Tusen takk, jenter! :D Ja jeg er strålende fornøyd jeg nå altså!

I dag er Den Store Dagen. Siste eksamen før juleferien senker seg for alvor! Jeg gleder meg faktisk til å få det gjort så jeg kan ta skikkelig ferie.

Jul ja. Jeg er glad vi ikke har tradisjon for å ha en haug med julekaker i hus. Jeg har prøvd noen ganger å lage sammen med storesøster, men de blir jo aldri spist opp, og jeg gidder ikke kaste hauger og lass.

Jeg lager medisterkaker selv, men sossisser kjøper jeg jo. Dermed blir den eneste sprekken at jeg spiser surkål til ribba, og det skal jeg overleve.

wirow_84
17-12-13, 10:05
I dag er Den Store Dagen. Siste eksamen før juleferien senker seg for alvor! Jeg gleder meg faktisk til å få det gjort så jeg kan ta skikkelig ferie.

Åh, masse lykke til i dag Fullfres! Du er vel godt i gang alerede nå da... :)
Blir bra å få det overstått!

wirow_84
17-12-13, 10:22
Ned 0,0 kg denne uka:mad: Hehe. Prøver å ikke ta det så tungt, ettersom det ble mye krøll i helga. Sene kvelder og bittebittelitt julepakkekaos i hodet hjelper nok heller ikke på saken;)

Litt av helgas "utskeielser": en frozen yoghurt fra sånn frozen yoghurt sjappe(det hadde jeg aldri prøvd før, og jeg eeeelsker alt som er nytt :D)

en 1/2 klementin

en kick lakris (nøtteknekkeren - 2 timers forestilling bare jeg og eldstejenta)
ett surt drops fra min datters godtepose
en cappucino som stort sett bestod av melkepulver. Haha... kleint utvalg...

I går hadde vi store lima bønner til middagen, var usikker på karbeinnholdet der...

Jo, å så en 1/2 grovskive inntil en kyllingsuppe vi fikk hos noen venner...

Og en sjakkrutejulekake ble det visst og der. Ikke noe å skrive hjem om den heller :p

I tillegg var det julebord lørdags kveld med min manns jobb! Middagen var grei. Men ble en liten dessertskål. Prøvde meg på å snike til meg litt ekstra fløte, men den var selfølgelig søtet, så ikke så mye hjelp der. + en nøttetwist. Fant ut at den ikke var savnet, greit å vite inn mot jula.

Alt i alt en koselig helg, og 0,0 kg hverken opp eller ned, er igrunnen helt ok:)

Mimou
17-12-13, 12:19
Åhåhå!! Du burde sjekke ut fløtegratinert sellerirot!!! Fantastisk godt, myyye bedre enn all slags potet, inkl fløtegratinert potet! :D Og jeg er glad i poteter!

Jeg lager medisterkaker selv, men sossisser kjøper jeg jo. Dermed blir den eneste sprekken at jeg spiser surkål til ribba, og det skal jeg overleve.

Krysser fingrene for deg i dag Fullfres!!!

Jula blir nok bra uansett :snill:

Mimou
17-12-13, 12:24
Så bra at det ikke viste + kg da Wirow! Jeg må innrømme at jeg egentlig forventer -kg når jeg veier meg.....selv om det er snikveiing..... Og så tenker jeg at selv om jeg skulle spise noe mer enn jeg burde, så går nok vekta ned for det :D Jada, greit å være i fornektelse....

Selv viste vekta en opp i går, men det er vel vanlig på denne tiden av måneden, blir verst å holde ut magevondten, søtsuget er ikke der egentlig. I går måtte jeg derimot spise en mandarin, den ropte på meg :rolleyes:

God tirsdag jenter!

Fullfres
17-12-13, 12:44
Vanskelig det der... Frukt som rooooper på en! Slemt er det :P

Joda. Det gikk tålelig greit. Tror jeg skal få en grei karakter på denne prøven :) Et spørsmål som fikk meg til å stoppe opp litt, men jeg håper jeg klarte å bla-bla'e meg ut av den :P

Mimou
17-12-13, 12:47
Så bra Fullfres :klem: Litt blabla går nok greit! Så lenge det ikke er slem frukt som Blablaer til du spiser dem :snurt:

wirow_84
18-12-13, 13:24
Har jo hele tiden hatt et mål om å være lettere til jul, å kunne få på meg noen fine klær uten å se klumpete ut. Til nå er det jo mest min bakre del som har minsket, ikke så mye av den fæle smultringmagen som jeg liker aller minst. Men, totalen er jo absolutt blitt bedre!

Så, fortsatt noen dager å gjøre det på. Dvs. dager med NOK vann, gode måltider, leggetid Senest 23:00 ukedagene +søndag, og, sist men ikke minst: gjenerobre ketosen asap.

Noen gode råd for å kickstarte ketosen? Hjelper jo også at tanta endelig har reist, satse på at hun tar med seg litt oppsamlet vann på veien:D

......... :boat:........

Mimou
18-12-13, 15:45
Ja, der sa du noe! Tante kan godt reise herfra også, helst nå! Lenge siden det har vært så ille som denne gang, go figure....:confused:

Har ingen supertips til ketosekickstart, men å spise mye fett, nok proteiner og lite kh må jo være det som skal til? Kanskje sjekke forholdet mellom de tre på dagsinntak? Jeg gjorde det veldig flittig på diett.no, nå er det mer innimellom.... Fett ca 73%, proteiner ca 24%, og kh ca 4% eller noe sånt :D

sivmaria
19-12-13, 19:38
Hadde veiing på tirsdag (tenk, glemte å veie meg på mandag! :confused:):

17.12.13: 97,8 kg.

Så igjen, bare ned noen hundre gram... Men jeg ER ikke flink nok om dagen, så jeg får bare skylde meg sjøl. Holder meg totalt unna søtt og stivelse, (Hvis man ser bort fra en førjulsfest jeg hadde for familien på søndag. Da laget jeg gløgg fra bunnen av, så koste meg med et krus gløgg med rosiner og mandler i, samt tørket frukt og et par små pepperkaker), så det er ikke noe problem. Men vann! Glemmer helt å drikke, enda jeg sitter med en munn så tørr at tunga klistrer seg opp i ganen! Og jeg er heller ikke flink til å spise nok. Er dessverre ikke glad i å lage mat (og HATER å vaske opp, og det er jo MENGDER med oppvask på dette kostholdet!! :eek:), så når man på dette kostholdet må kokkelere mer for å få seg litt mat, så går jeg heller og sulter lenge før jeg orker å starte på maten. Tar meg gjerne en kaffe med fløte for å døyve sulten. Herregud så dum man er..... :mad: Sitter også og leser til eksamen, så føler at jeg ikke har tid til så mye matlaging. Men mat må vi jo ha, både jeg og snuppelura mi, så jeg har skjerpa meg den siste halve uka. Må ha i meg mer av både kalorier, fett og proteiner.

Så, idag ble det Ziggys tomatsuppe (http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=274317&postcount=15), med skinkebiter og egg. Fantastisk god suppe!! :w00t: Baker også brød fast til jentungen, og idag prøvde jeg meg frem til en ny oppskrift. Så da kosta jeg på meg en halv skive med smør på inntil suppa for å smake om oppskrifta var brukans. Og dæggær'n, brødet ble vanvittig godt!! Dessverre!! :_oy: Men holdt meg til den ene halve skiva.

Lagde også Lena Beatrice sine tebrød her om dagen. Var ikke helt fornøyd med smaken denne gangen, så lurer på om det må bli sesamfrøfrie knekkebrød neste gang.

Treninga på onsdag gikk kjempebra. Nå føler jeg at jeg er ferdig med den tunge perioden som mange møter i starten av lavkarbo-kosthold. Hadde faktisk mer energi enn jeg noen gang tidligere har hatt siden jeg startet på zumbaen. Det var deilig!! :D

Og er også røykfri på 2 eller tredje uka nå! :D:D Yey!!

Fullfres
19-12-13, 22:47
En meget stor fordel med å ha fjernet livmor: Tanta er permanent bortreist! De tok jo ikke eggstokkene, så hormonell blir jeg stadig, men jeg slipper den hersens tanta.

Nå har jeg laget gele og marsipan til Delfiakake a'la Gerd, så selve kaka skal jeg gi meg i kast med i morgen. Er kjempespent på åssen dette kommer til å gå. Fudge har jeg også laget i dag, og den skal smakes på i morgen. Superspent på det også :)

sivmaria
19-12-13, 23:06
Blæh... Kom ei tante hit også idag. Får håpe ho reiser før julaften. Og får håpe nåla på vekta detter ned litt ekstra ved neste veiing når tanta snart har reist igjen. Blir interessant å se hvordan denne runden foregår. Er visst flere som får endret karakter på tanta si på ketose.

Mimou
20-12-13, 08:45
Kjenner meg igjen i det du sier om matlaging og oppvask SivMaria! Jeg orker ikke å lage noenting og nå har fryktelig liten matlyst også. Får kjempe meg gjennom det :)

Fullfres: Blir godt med snacks i huset ditt nå :D Jeg tror jeg lager delfiakaken med gelé og kjeks i stedet for marsipan.

God fredag jenter!

*pippi m gutt og jente*
21-12-13, 22:16
Jeg har veiedag på mandager :) Glømte helt å veie meg sist uke...hehe merkelig... :)

6 uke : 72,6 kg

Totalt - 8,4 :D

Fullfres
21-12-13, 22:49
Gratulerer så masse med flott nedgang, pippi! :heia:

*pippi m gutt og jente*
22-12-13, 21:16
Gratulerer så masse med flott nedgang, pippi! :heia:

Tusen takk, jeg er sååå fornøyd!! hehe :) Spesielt stolt over meg selv i disse HØYKARBO tider... :) Veldig flinke dere andre også :D

GOD JUL til allemannalle :D :D

sivmaria
23-12-13, 00:53
God jul til dere alle! :D Kos dere masse, uansett hva man putter i munnen. What happens in the Christmas, stays in the Christmas. ;) Det er mitt motto. :cool:

Fullfres
23-12-13, 09:47
Rapport for denne uka: Ned 500 gram. Ikke så bra som jeg hadde håpet, men det er ikke annet å vente egentlig. Jeg har ikke vært så flink. Jeg er riktignok i ketose, men jeg kunne nok vært flinkere med saltet altså. Fleskesvorpose ble fortært på lørdag. Det er jo bare såååå mye salt. Jeg vet jo egentlig veldig godt at jeg blir straffet for det altså! Jeg må jo drikke litervis for å bli kvitt det saltet...

sivmaria
23-12-13, 10:50
23.12.13: 97,2 kg
17.12.13: 97,8 kg (tirsdag)

Ned 600 gram. Endelig øker det litt. :D

Mimou
23-12-13, 11:14
Så mye flott nedgang det er her da! :heia: dere! Jeg tror jeg venter med veiing til neste uke, var ute av ketose i går og lørdag.... Håper at alt er som det skal nå, spiser som jeg skal og slipper å ta medisiner, det må jo gå veien?

Kos dere i julen!!!

wirow_84
24-12-13, 13:06
Julaften og veiedag :) har hatt et mål om å komme ned til 88 kg til jul. Det har jeg jammenmeg greid! I dag var jeg 88,1 kg- og det vil jeg si er ganske så innafor! Om jeg kan legge til litt effekt av styrketrening, vil jo kanskje 0,1 kg tilskrives muskler;))))

Etter et lite emosjonellt utbrudd over at mannen heller ville ta oppvask enn å være med barna når de fikk hver sin morgenpakke ("la nå den oppvasken ligge i 10 sekunder!!!") bør det jo bli en riktig så fin dag når følelsene allerede har hatt seg en rundttur. (Farlig å ha for høye forventninger til en høytidsdag her i hus når mannen ikke er så opptatt av tradisjoner).

Gerds ostekake er bakt, cc- riskrem med rørte jordbær og fløtegratinert sellerirot står for tur :)))

Da gjenstår det bare å ønske alle lavkarbere en
RIKTIG så FIN JUL!

Fullfres
24-12-13, 21:06
Gratulerer så mye med oppnådd mål! :)

Her i huset har vi hybridjul i år. Ribbe på julaften og pakker i morgen :)

Kos deg videre med alle dine :)

Fullfres
26-12-13, 21:43
Vel overstått, damer!

Jeg fikk meg et aldri så lite sjokk da jeg testet meg i dag. Jeg er på full fart ut av ketose! KRIIIIISE!!! I dag har det blitt veeeeldig lite karber for å sørge for at jeg ikke detter helt ut av opplegget mitt altså. Jeg har spist salat til middag og et lite stykke delfiakake. Ellers er det fint lite karber som har gått i denne kroppen ja.

Meeeeen. Ellers har jeg vært veldig flink med det jeg putter i munn syntes jeg. Jeg er jo en godtegris av dimensjoner, og jeg mistenker at jeg nå er på de tider hvor jeg egentlig skulle hatt mens. Dermed blir jeg jo enda verre, og kroppen bare hamstrer vann. Ikke noen heldig kombinasjon med masse salt og fet mat, nei, og formen er deretter! Fullstendig bånn i bøtta. I dag har jeg faktisk bevisst holdt meg unna familien for å ikke smitte dem med det dårlige humøret mitt :p

Fullfres
31-12-13, 11:50
Rapport fra gårsdagens veiing: Ned 200 gr. Mer enn hva jeg ventet meg etter julas utskeielser :)

Mimou
31-12-13, 23:46
Godt nyttår folkens!! Her er det nettfri, kommer tilbake senere :)

:heia: :heia: :heia:

MajaKr
04-01-14, 17:54
Ai ai ai! Her gikk den nye starten rett i vasken... har spist og spist og spist! Ikkje fordi eg er sulten, men av andre dumme grunner som liten viljestyrke og mangel på rutiner i høgtider...
Men på mandag håper eg at viljestyrken og rutinene kommer tilbake, for ønsket om å føle energien flyte er tilbake :-) karber + sukker = trøtt, sur og tiltaksløs!

MajaKr
04-01-14, 17:54
Gratulerer til alle som har klart å holde fristelsene på avstand i jula ;-)

wirow_84
04-01-14, 18:23
Ai ai ai! Her gikk den nye starten rett i vasken... har spist og spist og spist! Ikkje fordi eg er sulten, men av andre dumme grunner som liten viljestyrke og mangel på rutiner i høgtider...
Men på mandag håper eg at viljestyrken og rutinene kommer tilbake, for ønsket om å føle energien flyte er tilbake :-) karber + sukker = trøtt, sur og tiltaksløs!

Jaja... gjort er gjort. eller spist er spist. her gikk det ganske bra sånn rett rundt julaften, så noen greie dager, så kom nyttår, 1. dag og 2. dag... - ikke bra; utpå nyttårsmiddagen sklei jeg utpå, og ble der i tre dager. Endte med den kjipe oppskriften du beskriver ovenfor her... hentet meg inn igjen i går og i dag, så godt er det! drømmer litt om at noe oppsamlet vann også skal forsvinne før veiing på tirsdag :p
jaja.. er jo bare nyttår en gang i året. og nyttårsfeiring med verdens beste venner var en opptur bare det:)

Fullfres
04-01-14, 20:25
Dere får hanket dere inn igjen nå som hverdagen setter inn for alvor, jenter! :) Det kommer til å gå kjempebra! :heia: :heia:

Mimou
07-01-14, 00:10
Hvordan går det folkens? Nå er hverdagen godt i gang, maten er feit og fin, og ketosen stabil :) Så får vi se hva uken bringer! :heia:

Fullfres
07-01-14, 06:29
Jeg glemte jo helt å rapportere her inne i går jeg da! Ned en kilo denne uka! Hurra! :D

wirow_84
07-01-14, 13:57
Så bra fullfres! gøy med årets første kilo;-)) her vet jeg ikke helt ståa, går opp og ned i vannvekt, litt ustabilt m.a.o... I går var en veldig god dag, klassisk egg og bacon til frokost, koteletter og bernais til middag bl.a. Men IDAG er jeg skikkelig ustrukturert igjen. Minstejenta er i bhg uten mamman sin for første gang i dag, så kjenner meg litt urolig i kroppen i dag... E vel mammahjertet som synes det er litt hard å sende ho avsted. Men, er førskolelærer selv, så ingen tvil om at det går kjempefint:) fått trent litt og tøyd, tatt igjen litt pensum, spist low carb Sarah bernard kaker og drukket kaffe. Jobber som vikar, og takket nettop ja til fire vakter i kulturskolen denne og neste uke, selv om to ukers hjemmekampen begynner i morgen... Satser på at mannen er like overbærende som han pleier når han kommer hjem til kaos på kjøkkenbenken:P og burde sikkert spise noe mer før vi skal på tacos hos svigers senere:p

Fullfres
07-01-14, 14:28
Hehe. Ja det er som regel verre for oss enn for unga når de begynner i barnehagen :) Husker jeg var nervøs da Lille Knott skulle begynne også enda jeg hadde vært igjennom det en gang før med storesøster. Men han var så blid og hadde overhodet ikke tid til hun derre mamman som satt og skulle være trygg havn for små karer. Dermed fulgte jeg ham en dag, og gikk fra han dagen etter :p Gikk så fint så :)

Mimou
07-01-14, 21:40
Bravo Fullfres! Høres ut som en grei dag lell Wirow :)

Jeg skal veie meg på torsdag eller kanskje jeg venter til neste....... Hmmmm :rolleyes:

wirow_84
12-01-14, 12:58
:dulte::blomster:Ønsker dere alle en fin-fin søndag!:dulte:

Mimou
13-01-14, 08:24
Ha en riktig god uke alle sammen! :heia:

Mimou
17-01-14, 16:12
Og så var det helg igjen :D

:heia: god helg :heia:

Fullfres
17-01-14, 18:47
Jobbehelg for meg. Må komme litt mer ajour med skolen. Men må besøke mamman min også. Damen på 73 ramla på isen og skadet kneet sitt, så hun er immobil for tiden. Pappan min steller heimen ;)

wirow_84
17-01-14, 18:48
takk for det! driver å "kvinner" meg opp til skriving av eksamen denne helga, men med tre barn som krever sitt er det lite som blir gjort imens mannen jobber både full dag og videre på snørydding...
nå, fikk jeg spist litt, så da er det å finne noe å skylle ned med, å sette seg ned med bøkene å lage en strategi... benytte stillheten så lenge det varer... barne-tv er IKKE oppskrytt:D

GOD HELG ALLE SAMMEN

wirow_84
21-01-14, 09:41
Tenker jeg fortsetter med vekt-oppdateringene her inne... i dag, etter forige ukes magevirus, sto vekta på 87.4. Det er ned en kilo fra forige tirsdag, selv om det eneste jeg har gjort for nedgang denne uka er å vare syk. Har spist helt greit, men ikke store mengder ettersom magen fortsatt er litt sensitiv:p

Slik blir det mår jeg setter opp hittil i år:
Uke 1: START 90,4
Uke 2: 89,4 (-1,0 kg)
Uke 3: 88, 4 (-2,0 kg)
Uke 4: 87,4 (-3,0 kg)

- viktig å ha 4 som desimal ser det ut som! Så vittig :p

Fullfres
21-01-14, 16:48
Så flott nedgang du har! Misunner deg ikke magevirus altså! Håper dere er kvitt det nå!

Mimou
23-01-14, 22:58
Det går unna Wirow! Jeg har holdt deg med selskap og falt for viruset også :(

Men, nå er det snart helg!! :heia:

wirow_84
04-02-14, 10:35
Veiedag igjen;

Uke 1: START 90,4
Uke 2: 89,4 (-1,0 kg)
Uke 3: 88, 4 (-2,0 kg)
Uke 4: 87,4 (-3,0 kg)

04.02.14: 86,8 (-3,6 kg)

En uke til nå, så bør jeg være under 30 i BMI... blir så bra!

sivmaria
04-02-14, 11:02
Er vel snart på tide for meg også å ta opp tråden igjen. Falt totalt av planet i jula, og har ikke greid å hente meg inn igjen enda. :( Men nærmer meg med museskritt, nå er det bare økonomien som står i veien (dyrt å handle inn det man trenger, gitt!!). Heldigvis har jeg ikke gått opp så mye, ikke i følge vekta hvertfall. Men mistenker at det er mer. Har ikke trent heller siden midten av desember, så det er nok noe muskler som er borte og erstattet med fett. ;( Idag er det spinning, gruer meg på vegne av rumpa mi!!! O.o

wirow_84
04-02-14, 12:39
Hei, så bra å se deg her da SivMaria! Det viktigste er å ikke gi seg! Man må aldri, aldri, aldri gi opp! :) her var det også en humpete januar, litt på og av, sykdoms,- og eksamensperioder, stort snøfall og ekstrajobbing gjorde dagene litt så som så. Og som du sier, litt lite igjen på kontoen etter jula, sånn ble det her og... Men godt å være i gang igjen!
Før jul gikk det mye i egg, i alle varianter og i de fleste måltid. LITT lei av egg nå, så blir mye salat isteden og ost:D en typisk frokost i det siste: røkelaks med Philadelphia og ruccola, eller spekeskinke med brie, purre og paprika. Da snakker vi fornøyd konemor! Og gjerne en chai latte lagt på kremfløte, eller en espresso. Viktig å kose seg! Da glemmer man nesten at man spiser for å få ned vekta;-)

Fullfres
04-02-14, 17:07
Guri malla! Hadde nesten helt glemt denne tråden jeg! Her holder jeg meg omtrent religiøst til kostholdet, men sliter fremdeles med å drikke nok, så vekta går ikke så fort nedover lenger. Men poenget er at jeg ikke gir opp!

Jeg må bare være flinkere med å ikke snike inn karber der de ikke hører hjemme. Det er så lett å tenke at bittelitt ikke gjør noe. Det gjør noe! For lite + lite + lite blir brått = kjempemye...

Jeg er jo da for sikkerhets skyld blitt forkjøla IGJEN! Jeg var syk rett før forrige eksamen, og nå er det under 3 uker til neste eksamen, og jeg er sørpe forkjøla og har mista stemmen igjen. GAAHHH!!!

Disse dagene blir det ikke mye aktivitet, og jeg er tørst, men klarer ikke drikke nok. Dermed blir summa summarum at jeg ikke går ned som jeg ønsker det. Og det er jo skikkelig ÆÆÆÆSJ :p Men ned går jeg jo. Om enn saaaaakte.