View Full Version : Lunsj på skolen - lange skoledager


LowCarbMe
21-04-14, 14:17
Hei!
I morgen starter skolen igjen etter påske og jeg lurer på om noen har tips til hva jeg kan ha med til lunsj. Vi har tilgang på mikroovn hvis noe trenger og varmes :)

Jeg har pleid å lage med en salat eller cottage cheese med bær emn begynner å gå litt lei av å ha dette på skolen... :)

Tar imot tips med stor glede! :D

Cyan
21-04-14, 14:35
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16940 Her finner du mange tips :)

Licota
29-04-14, 12:22
Om du scroller heeeeelt ned på denne siden så ser du forslag til lignende tråder. :)

nellie
29-04-14, 13:02
Jeg har ofte med kylling, kalkun eller karbonadedeig, stekt med kokosmelk og masse wokgrønnsaker.:)

Imse
30-04-14, 15:02
Nå går ikke jeg på skole eller jobber. Men jeg har ofte bruk for matpakke og det kan være ting som:
- påsmurte pannekaker ( visp sammen 2 egg +3ss fløte og stek i liten stekepanne, gir ca 4 pannekaker) med feks skinke og ost. Agurk og paprikastaver eller noen dusker blomkål ved siden av.
- Kald karbonade , kyllingfilèt, kotelett el.l. med feks en snei brie og div grønnsaker som spises med fingrene, blir det lite fett lager jeg en liten boks med dip av halvblandet majoens og rømme og krydrer med feks sennep eller hvitløk og pepper el.l.
- Påsmurte oppsies( søk her ikke så finner du en tråd med oppskriften, må prøves) og grønnsaker til.
-Kald omelett med mye grønnsaker i.
-Eggerøre og spekeskinke og grønnsaker til.
- Suppe på termos, feks tomatsuppe eller blomkålsupper med kjøttdeig i ,du kan ha kjøttdeigen i en boks ved siden av, den blir varm nok når du heller suppen over.

LowCarbMe
01-05-14, 18:13
Takk for svar og gode ideer! Jeg kommer definitivt å prøve ut noe av dette!:)

Lemen
02-05-14, 09:49
En enkel lunsj for min del er å ta med noen blader hjertesalat, like mange oppskjærte skinkepålegg og osteskiver. Agurk, paprika og tomat. Så bygger jeg meg en slag sandwich av det her.

Ziltoidia
02-05-14, 13:55
I disse travle eksamenspuggedager som tilbringes fra morgen til kveld på biblioteket lever jeg lykkelig av et glass (170g) nøttesmør. :p

Ellers
- salater med egg, kjøtt, tunfisk etc...
- middagsrester
- boksmakrell (evt annet pålegg)
- nøtter
- hjemmelagd lavkarbosnop for når man trenger litt ekstra oppmuntring. Hilsen hun som akkurat bakte lavkarbosjokoladekake :p

kamp
02-05-14, 22:02
Jeg lager gresskar eller blåbær muffins med kokosmel, kjempe gode!

BenteR
03-05-14, 00:47
Jeg lager gresskar eller blåbær muffins med kokosmel, kjempe gode!
oppskrift?

kamp
03-05-14, 07:21
1 kopp kokosmel
1 kopp kokosmelk
12 egg
1/2 ts bakepulver
1 kopp gresskar pure
1/4 ts salt
1/4 ts kanel, allehånde og nellik

Heller is store muffins former (jeg bruker fra if you care, de er best)

Stekes i ca 25 minutt.

Vist jeg lager med blåbær kutter jeg krydder men tilsette en kopp blåbær, og saft fra en sitron.

BenteR
03-05-14, 13:42
Takk!