View Full Version : Genial måte å lage slush!
Jeg har ikke prøvd dette enda, men tenkte å gjøre det imorgen med en pepsi max. Har noen prøvd dette tidligere?
https://www.youtube.com/watch?v=5T68TvdoSbI#t=24
Jeg har ikke prøvd dette enda, men tenkte å gjøre det imorgen med en pepsi max. Har noen prøvd dette tidligere?
https://www.youtube.com/watch?v=5T68TvdoSbI#t=24
3timer og 15 min er ganske lenge å vente.
Holder meg til milkshake - isbiter, fløte, ett egg og 2 scoops med sjokolade proteinpulver. Swiiiiirl i blenderen og ferdig.
Tilsett kald kaffe dersom man vil ha moccamilkshake.
Eller kjøp en slushmaker!:D Hell i drikke, klemklemklem, slush.
Eller kjøp en slushmaker!:D Hell i drikke, klemklemklem, slush.
Eller det :P Glemmer å ha min i fryseren når jeg får lyst på :/
Jenta mi elsker den. Vasker den med en gang hun har slurpet i seg, og setter den rett inn i fryseren igjen.:)
Jenta mi elsker den. Vasker den med en gang hun har slurpet i seg, og setter den rett inn i fryseren igjen.:)
Må lære meg den fryser biten :P
TrillTrall
25-07-14, 22:15
Det er disse de har på Jernia dere snakker om? Disse "gummikrusene"? Funker de altså? Hm... Kanskje det er et par tenåringer som får en liten sommergave...? :)
Ja, de funker!:) Best med saft.
Jeg kjøpte en slushymaker i fjor, forsøkte da med pepsi max som jeg hadde ristet ut kullsyren av. Ble bare en isklump. Så skulle jeg prøve her om dagen med fun light. Funka ikke i det hele tatt så jeg lurer på om koppen har blitt ødelagt etter å ha stått urørt i skapet i et år. Mener å huske at det var en slags væske mellom de to plastlagene. Stemmer det? Det var uansett ikke det i den koppen nå, og den kjentes ikke "riktig" ut, så jeg antok den var ødelagt og har rett og slett kasta den :p
Væsken er vel det som fryser og gjør det mulig for saften å bli til slush.:)
Væsken er vel det som fryser og gjør det mulig for saften å bli til slush.:)
Ja, var det jeg antok. Så da har vel min vært lekk tenker jeg.
Om væsken du hadde i frøs for fort så var den i allefall ikke ødelagt. Men akkurat som med en del boller til ismaskiner som kan oppbevares i kjempekald fryser, så kanskje den trengte noen minutter på kjøkkenbenken før du helte i væske?
Om vår dypfryser feks står på maks, så må bollen til ismaskina stå ute opptil 15 min før jeg kan helle noe i den, ellers fryser det fast til kanten så vispen ikke kan gå rundt og isen bli frosset under kontroll.
Det var i fjor den frøs for fort. Siden da har den stått urørt i et kjøkkenskap, og antakelig lekket ut den væsken. Nå var det ikke antydning til litt slush engang, og da hadde den ligget over natta i fryseren.
3timer og 15 min er ganske lenge å vente.
Holder meg til milkshake - isbiter, fløte, ett egg og 2 scoops med sjokolade proteinpulver. Swiiiiirl i blenderen og ferdig.
Tilsett kald kaffe dersom man vil ha moccamilkshake.. Jeg er helt ny her, og vet ikke helt hvordan dette fungerer enda. Syns milkshaken din høres god ut, men hva slags pulver bruker du som smakstilsetting? Går det an å bruke f.eks frossene bringebær?
. Jeg er helt ny her, og vet ikke helt hvordan dette fungerer enda. Syns milkshaken din høres god ut, men hva slags pulver bruker du som smakstilsetting? Går det an å bruke f.eks frossene bringebær?
Ja, men jeg hadde ikke i egg da jeg gjorde det med bær, da blei det mer tynt flytende.
Jeg brukte ett sjokolade protein pulver fra iherb. Kan skrive ned hva det heter i morgen når jeg har kommet hjem :)
. Jeg er helt ny her, og vet ikke helt hvordan dette fungerer enda. Syns milkshaken din høres god ut, men hva slags pulver bruker du som smakstilsetting? Går det an å bruke f.eks frossene bringebær?
Bruker dette: http://www.iherb.com/HealthSmart-Foods-Inc-Chocolite-Protein-Chocolate-Supreme-14-7-oz-418-g/29968#p=2&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=atkins&rc=48&sr=null&ic=43
(For de som lurer så er det ikke med sånn "jeg tjener penger på deg link")
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.