View Full Version : Cavalier :-(


Skorpia
11-03-04, 18:53
Husk å spise før dere går til innkjøp for å lagre noen sjokolader av dette slaget.
Var ute for å handle sunnhetremedier på helsekosten i dag og tok med 4 cavalier sjokolader i samme slengen.

Da jeg endelig var ferdig med handleturen og venta på bussen,var jeg så sulten at jeg tenkte jeg skulle prøve 1.
Enden på visa var at jeg spiste opp 3 av dem.
Sånn går det når en ikke har spist på 6 timer:mad:

Carbokiller
11-03-04, 19:26
Uff og uff.... og da regner jeg med at vi ikke ser deg på noen døgn da jeg regner med at en viss lakserende effekt snart trår til.
Stakkars deg!:p

Iset
11-03-04, 19:58
hmm nå fikk du meg til å huske på en gang jeg jobbet kveld i helsekosten og detvar lite folk. jeg tror jeg spiste noe sånt som 3 100 grams cavalier sjokolader i kjedsomhet :eek: :eek: , og gjett om den lakserende virkningen kom? heheeeh... veldig gøy når vi ikke har toalett i butikken, men må ringe opp til securitas og be dem passe butikken mens vi gjør "ærendet"... :o

Skorpia
11-03-04, 20:05
Nå var ikke dette 100 grams da,fant noen 40 grams tror jeg:-)

men måtte fort på do ja,for jeg reagerer med en gang på de greiene:-)

fatso
29-04-04, 11:25
Hvor my av sjokoladen kan man spise på en dag? Skjønner ikke helt hvor mye karbohydrater det er i den jeg. Men den er god...:)

psilocybe
29-04-04, 12:21
Det er vel noe sånt som 3-4g karbo i en stor plate med mørk sjokolade. De andre (hvit, melkesjokolade, samt de små med fyll) har rundt 10-15g, med mindre jeg husker helt feil.

Iset
29-04-04, 12:31
Mmmm jeg har helt dilla på den mørke.

magdalena
29-04-04, 18:08
Synes cavalier sin milk bar er helt nydelig!Men inneholder sikkert mest karbos i forhold til de andre.Stella sin med hasselnøtter smaker jo som helnøtt,og VELDIG god.Men tåler så lite før det begynner å boble,og det kan være like greit:D Det går jo utover kvalitetstid med typen også...

Zoë
29-04-04, 23:06
mener det står over 50 karbohydrater per 100 g bak på den cavaliersjokoladen jeg har i skapet :confused:

har ikke turt å røre den , ihvertfall....

Skorpia
30-04-04, 21:08
mener det står over 50 karbohydrater per 100 g bak på den cavaliersjokoladen jeg har i skapet :confused:

har ikke turt å røre den , ihvertfall....Du skal trekke fra sukkeralkoholene i sjokoladen,som er maltitol i dette tilfelle.

Den mørke sjokoladen inneholder minst karbo uansett og er sunnest pga. kakaoinnholdet.

Zoë
01-05-04, 11:18
Jeg finner ikke malitol i innholdsdeklarasjonen - er det det som er polyols?

Carbokiller
01-05-04, 13:48
Polyols, polyoler og sukkeralkoholer er fellesbetegnelse for en rekke kunstige søtningsmidler som du kan trekke fra det totalte karbohydratinnholdet.

Vær imidlertid oppmerksom på at noen likevel reagerer med søthunger, ut av ketose mm. selv om de spiser sukkeralkoholer. Andre går det bra for. Og de fleste reagerer med å se ut som en luftballong....:D

Skorpia
01-05-04, 13:58
Ja en bør absolutt begrense inntaket av søtningsmidler. På den annen side reagerte jeg verre på sjokoladen jeg kjøpte fra Atkins.com Har aldri hatt så mye svovelfylt luft innabords noensinne før:D

Så jeg foretrekker cavalier framfor Atkins varer,selv om sjokoladen var veldig god.

Lurer da på om det er splendaen jeg reagerer så på,og det skal jeg finne ut når jeg får prøvd den

Nille
01-05-04, 18:10
Alle kunstig søtsatte søtsaker inneholder en eller annen form av sukkeralkoholer/polyoler. Til og med Atkins produktene (de inneholder som regel Maltitol i tillegg til Splenda/sucralose). Det er en eller annen kjemisk årsak til at f.eks. Splenda ikke er "alene" som søtningsmiddel i disse. Fikk forklaringen hvorfor da jeg kjøpte disse f....ens karamellene "WITH SPLENDA", og fant ut at de allikevel inneholdt polyoler. Dessverre kan jeg ikke finne posten/mailen fra Atkins ang. dette....

Det er delte meninger om karbohydrater som består av sukkeralkoholer skal telles. Noen gjør det IKKE, noen teller halvparten, noen teller alle. De lærde strides om hva som er riktig. Hvis de ikke gjør noe med blodsukkeret dit behøver til ikke å telle... sier noen... Folk reagerer vidt forskjellig på dem.... Jeg er en av dem som får skikkelig vondt i magen og blir oppblåst som en liten ballong...men jeg går av en eller annen grunn ikke ut av ketose... Jeg spiste karamell (er) i går....Det skulle ikke mange til. Resten gikk i mannen og i bosset.