Nille
18-06-05, 15:48
Her anbefaler jeg nye å gå inn på Spørreskjemaet "Hvilken veiledning trenger jeg". Tenkte jeg skulle prøve det, - og svaret var lite oppløftende:
Her er spørsmålene (uthevet) og mine svar:
1. Utregning av BMI.
Hva er din høyde i cm: 162 cm
Hva er din vekt i kg: 64 kg
2. Er du mest interessert i å forebygge sykdom eller å få hjelp med dine nåværende helseplager?
Forebygge sykdom
3. Setter du pris på å møte utfordringer i fellesskap med andre eller trives du best på egenhånd?
Jeg klarer meg fint på egenhånd
4. Har du lett for å endre vaner?
Hvis jeg først har bestemt meg for å endre vaner pleier jeg å få det til
5. Er du glad i å lage mat?
Ja, jeg liker å bruke tid på kjøkkenet
6. Er du villig til å gjøre noen omprioriteringer i hverdagen og bruke litt mer tid på planlegging av måltider samt på mosjon?
Ja
7. Har du en hektisk hverdag?
Ja, ofte strekker ikke tiden til
8. Er du flink til å sette deg inn i nye temaer på egenhånd?
Ja, jeg er absolutt en fikse-det-selv-type
9. Trenger du veiledning i forhold til diffuse helseplager?
Nei
10. Ønsker du å gå ned i vekt?
Ja
Og her er svaret:
Din helsetilstand og hverdagssituasjon synes å være av en slik karakter at du trenger personlig veiledning. Det anbefales at du bestiller time hos ernæringsfysiolog. Fyll ut skjemaet under "Timebestilling" så tar vi kontakt med deg og finner en time som passer. Ved behov kan dette suppleres med time hos lege, matlagingskurs eller et av våre kurs i distriktene Skriv gjerne ut skjemaet og ta det med på den første konsultasjonen hos kostveileder
Hvis jeg trenger ernæriongsfysiolog med de svarene må jo ALLE trenge ernæringsfysiolog !! Halloo .... dette syns jeg var passe dårlig og sleipt !!
Her er spørsmålene (uthevet) og mine svar:
1. Utregning av BMI.
Hva er din høyde i cm: 162 cm
Hva er din vekt i kg: 64 kg
2. Er du mest interessert i å forebygge sykdom eller å få hjelp med dine nåværende helseplager?
Forebygge sykdom
3. Setter du pris på å møte utfordringer i fellesskap med andre eller trives du best på egenhånd?
Jeg klarer meg fint på egenhånd
4. Har du lett for å endre vaner?
Hvis jeg først har bestemt meg for å endre vaner pleier jeg å få det til
5. Er du glad i å lage mat?
Ja, jeg liker å bruke tid på kjøkkenet
6. Er du villig til å gjøre noen omprioriteringer i hverdagen og bruke litt mer tid på planlegging av måltider samt på mosjon?
Ja
7. Har du en hektisk hverdag?
Ja, ofte strekker ikke tiden til
8. Er du flink til å sette deg inn i nye temaer på egenhånd?
Ja, jeg er absolutt en fikse-det-selv-type
9. Trenger du veiledning i forhold til diffuse helseplager?
Nei
10. Ønsker du å gå ned i vekt?
Ja
Og her er svaret:
Din helsetilstand og hverdagssituasjon synes å være av en slik karakter at du trenger personlig veiledning. Det anbefales at du bestiller time hos ernæringsfysiolog. Fyll ut skjemaet under "Timebestilling" så tar vi kontakt med deg og finner en time som passer. Ved behov kan dette suppleres med time hos lege, matlagingskurs eller et av våre kurs i distriktene Skriv gjerne ut skjemaet og ta det med på den første konsultasjonen hos kostveileder
Hvis jeg trenger ernæriongsfysiolog med de svarene må jo ALLE trenge ernæringsfysiolog !! Halloo .... dette syns jeg var passe dårlig og sleipt !!