View Full Version : Hva skal du ha til middag i dag-tråden - Mars '15
Spinnerette
18-03-15, 19:47
Siden den forrige tråden ble stengt, og det ikke lenger er ønsket med evig lange tråder, starter jeg denne! Syns det er veldig ålreit å kunne hente idèer fra andre, og ville savnet en slik tråd om det ble borte.
Håper flere gidder flere av disse trådene! :)
I dag hadde vi Rogan Josh og salat, naan til mannen.
Hva med dere? :)
Feldsalat, kylling, dressing og middelhavssalat. :)
Pizza med kjøttdeigbunn, toppa med purre, vårløk,paprika,chili, ost og bacon med hvitløksdressing til :) (savner ikke hvetemelsbunn :))
Pizza med kjøttdeigbunn, toppa med purre, vårløk,paprika,chili, ost og bacon med hvitløksdressing til :) (savner ikke hvetemelsbunn :))
Det gjør ikke jeg heller. Det er jo i fyllet smaken sitter. :)
Her blir det kylling curry, kål og løk på tredje dagen. Men klager ikke, det er jo så godt! :sikle:
Det gjør ikke jeg heller. Det er jo i fyllet smaken sitter. :)
Her blir det kylling curry, kål og løk på tredje dagen. Men klager ikke, det er jo så godt! :sikle:
Det er sant,Bønna :)
Har stadig et pussig bilde i hodet av deg som spiser kål og løk :p
Ovnstekte nakkekoteletter med grønnsaksmos :D
Spinnerette
19-03-15, 11:47
I dag tror jeg det blir kjøttboller og salat. :)
Langtidsstekt oksemørbrad med brokkoli/blomkålmos og fløtesaus kokt på hjemmelaga kraft :)
Det er sant,Bønna :)
Har stadig et pussig bilde i hodet av deg som spiser kål og løk :p
Kål og løk er livet! :p
I dag blir det kyllinglasagne, kål og løk. ;)
Laks i folie med ymse grønnsaker og krydder.. :sikle:
Kål og løk er livet! :p
I dag blir det kyllinglasagne, kål og løk. ;)
Blir det ikke mye ææhhh avgasser av løk og kål hver dag?? :o
Blir det ikke mye ææhhh avgasser av løk og kål hver dag?? :o
Nope. :D
Spinnerette
20-03-15, 10:25
Kyllingsalat blir det i dag. :)
Stekt blomkålsris. Med svinekjøtt. Gleder meg!
TrillTrall
20-03-15, 15:26
Vet ikke ennå. :) Serverte hjemmelaget blomkålsuppe med bacon i går og selv om Lille Gubben synes det er kjempegodt så mener han at det ikke er ordentlig middag tror jeg. Senere på kvelden kom det en liten enetale fra godstolen hans:
"Hva skal vi ha til middag i morra? Nei, forresten, vi kan kjøpe oss mat! Jeg kan spandere på deg jeg!" :lol: Han var vel redd for å få en grønnsaks-og-linse-gryte eller noe! ;) :D
Spinnerette
21-03-15, 10:40
I dag tror jeg det blir pizza med salat ved siden av! Bunn herifra, og litt sånn restefyll.. Pesto, fersk mozarella, parmesan, bacon, sopp, paprika.. :sikle:
A'kokt ørret med rømme og agurksalat.
Tomat fylt med bacon og hva ellers jeg finner i skapene. I allefall noe ost og krydder. Fikk kjøpt en svææær tomat og ble inspirert.
Club sandwich - salat edition :D
To middager i dag:
Tidlig blir det a'kokt laks, senere blir det paprika fylt med kjøttdeigsaus og ymse snadder og ostegratinert i ovnen. Smaker som pizza med paprika rett og slett.
I dag blir det finnbiff med sprøstekt bacon og ris :)
Spinnerette
22-03-15, 11:19
"Lapskaus" :)
Gresskarsuppe med bacon og litt kylling.
I dag blir det plukkgris med salat
Rømer gryte; Kalv Marengo med min egen vri😊
Gleder meg.
Spinnerette
23-03-15, 17:57
I går var det "lapskaus" av sellerirot, aubergine, purre og karbofri pølse, i dag står Photo's chili på menyen! :D
Svinekotelett med wokede, asiatiske grønnsaker. (Ferdig kuttede fra rema... :o )
Tonatsuppe med pølser og paprika
Omelett med kremost og røkt laks. Også en liten salat ved siden av.
Roastbeef med remulade, potetsalat og grønnsaksmos :) (fikk roastbeef på jobben i dag:) )
Hjemmelagde kjøttkaker med ovnsstekte rotgrønnsaker...ikke saus. Det var både gluten og lactose i den. Laget til mange.
Stekt laks krydret med masse hvitløk og ovnsbakte grønnsaker.
Spinnerette
24-03-15, 14:09
Fløtegratinert sellerirot og salat!
Fløtegratinert sellerirot og salat!
Det er nydelig godt, men...., fløten skiller seg alltid når jeg lager dette. Uansett om jeg bruker kremfløte eller matfløte. Vær så snill å fortell hvordan du gjør det hvis du ikke opplever det samme. Har ei rot liggende og har veldig lyst på ostefløtegratinert sellerirot! :sikle:
Spinnerette
24-03-15, 15:33
Det er nydelig godt, men...., fløten skiller seg alltid når jeg lager dette. Uansett om jeg bruker kremfløte eller matfløte. Vær så snill å fortell hvordan du gjør det hvis du ikke opplever det samme. Har ei rot liggende og har veldig lyst på ostefløtegratinert sellerirot! :sikle:
Tror ikke jeg har opplevd at det skiller seg... Har ikke laget det på godt over et år heller, så akkurat hva jeg har gjort, vet jeg jammen ikke! Så vidt jeg husker bare heller jeg fløten over... :p
Tror ikke jeg har opplevd at det skiller seg... Har ikke laget det på godt over et år heller, så akkurat hva jeg har gjort, vet jeg jammen ikke! Så vidt jeg husker bare heller jeg fløten over... :p
Jeg lar fløten koke til den tykner, tilsetter ønsket krydder og heller over :) (topper med ost)
Jeg lar fløten koke til den tykner, tilsetter ønsket krydder og heller over :) (topper med ost)
Men når du har det over rota og gratinerer den med ost, den skiller seg ikke da?
Men når du har det over rota og gratinerer den med ost, den skiller seg ikke da?
Jeg pleier å bruke litt C.F oppi fløten. F.eks 1 dl fløte og en ss CF. Da blir den tjukk og god og skiller seg ikke. :)
Kanutten, prøv å trekke ut vann fra sellerirota først ved å la den ligge i salt. Mulig det er derfor den skiller seg fordi den slipper mye væske.
Stekt skrei med sprøstekt bacon, remulade, stekt løk og brokkolimos :)
Stekt skrei med sprøstekt bacon, remulade, stekt løk og brokkolimos :)
:sikle: Ikke misunnelig i det hele tatt!! :eek:
Jeg pleier å bruke litt C.F oppi fløten. F.eks 1 dl fløte og en ss CF. Da blir den tjukk og god og skiller seg ikke. :)
Kanutten, prøv å trekke ut vann fra sellerirotmos først kveld å la den ligge i salt. Mulig det er derfor den skiller seg fordi den slipper mye væske.
Skal prøve alle tips! Tusen takk!!
:sikle: Ikke misunnelig i det hele tatt!! :eek:
Skal invitere deg på middag snart :D (da blir det boknafisk :) )
Skal invitere deg på middag snart :D (da blir det boknafisk :) )
:love: :klem: :suss: :sikle:
Marinert laks og spinat :D
TrillTrall
26-03-15, 08:21
Siden vi bare ble enige om å ta noe lettvint så tenker jeg at jeg mekker en omelett når jeg kommer hjem. :) Det er godt!
Spinnerette
26-03-15, 15:21
Blomkål- og sellerirotstappe med pølsebiter og purre, gratinert i ovn med ost på toppen!
Blomkål- og sellerirotstappe med pølsebiter og purre, gratinert i ovn med ost på toppen!
Hørtes godt ut!! Fikk lyst på...
Kopierer Langaard i går, med stekt skrei, stekt løk, sprøstekt bacon,brokkolimos og remulade
Takk for tips, Langaard
Vi skal kose oss med Bali kyllinggryte (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47155) på jobb. :snill: Den står og putrer nå. Venter bare på at en kollega skal bli ferdig med telefonen hun er i nå.
Kopierer Langaard i går, med stekt skrei, stekt løk, sprøstekt bacon,brokkolimos og remulade��
Takk for tips, Langaard��
Og det smakte veldig godt😄
Og det smakte veldig godt😄
Det kan jeg tenke meg! Enda mer misunnelig!! :p
Må vel lage det selv ganske snart. :ja:
Spinnerette
27-03-15, 10:28
Hørtes godt ut!! Fikk lyst på...
Det var godt også! :)
I dag blir det kyllingsalat.
TrillTrall
27-03-15, 10:32
Det var godt også! :)
I dag blir det kyllingsalat.
I dag blir det ostesmørbrød på hytta, med proteinbrød fra Norgesbakeren, jeg tror det er det samme brødet som tidligere het lavkarbobrød, men nå heter det altså Saftig Proteinbrød. :)
Spinnerette
27-03-15, 14:32
I dag blir det ostesmørbrød på hytta, med proteinbrød fra Norgesbakeren, jeg tror det er det samme brødet som tidligere het lavkarbobrød, men nå heter det altså Saftig Proteinbrød. :)
Det som var i sånn blå papirpose? DET var godt det!
Stelt kyllingfileet med masse krydder, oliven, tomat, avocado, purreløk, parmesan og salat.
Stelt kyllingfileet med masse krydder, oliven, tomat, avocado, purreløk, parmesan og salat.
Hvordan stelte du den? :p
Hvordan stelte du den? :p
Tullsjur :p
Tullsjur :p
Nei, da blira så rar:_ohmy::lol:
God gammaldags entrecote med stekt sopp, dampet brokkoli og bearnaisesaus på soyafløte...og ett par glass god rødvin.
Påsken begynner i dag, tenker jeg😄
Lasagne. Har noe kjøttdeig som må brukes opp.
Butterfly83
27-03-15, 23:47
Det som var i sånn blå papirpose? DET var godt det!
Det er gråbrun pose med et blått felt der navnet på brødet står :) Jeg er avhengig av en skive eller to av det brødet hver dag, for å klare å holde meg til dette kostholdet. Blir kvalm av det meste annet til frokost. Så jeg er litt engstelig for at brødet mest sannsynlig forsvinner når Rimi blir overtatt av Coop :(
Startet grillsesongen. Grillet Hampshire nakkeribs, coleslaw og stekte rosenkål.
Det er gråbrun pose med et blått felt der navnet på brødet står :) Jeg er avhengig av en skive eller to av det brødet hver dag, for å klare å holde meg til dette kostholdet. Blir kvalm av det meste annet til frokost. Så jeg er litt engstelig for at brødet mest sannsynlig forsvinner når Rimi blir overtatt av Coop :(
Jeg liker godt Coop sitt "Fiber & Frø". Men du kjenner kanskje allerede til dette?
Butterfly83
28-03-15, 00:38
Jeg liker godt Coop sitt "Fiber & Frø". Men du kjenner kanskje allerede til dette?
Jeg har bare smakt det en gang, men syns det smakte litt jord? Hehe. Men blir proteinbrødet borte så må jeg vel lære meg å like Fiber og frø :p
Jeg var på min lokale RIMI i går for å finne det saftige proteinbrødet, men det hadde de ikke lengre gitt. Fant ikke noe merkelapp på det heller, så tror ikke det var fordi de bare var tomme.
Spinnerette
28-03-15, 09:22
Ja, jeg spise også en del av det brødet før (eller, det i blå pose iallefall, mulig de har bytta emballasjen ved navnebytte?), de gangene jeg var tidlig nok på butikken til å få tak i et.. De ble utsolgt før ti på morran! Nå bor jeg ikke i Norge lenger, og jeg finner ikke lavkarbobrød i butikken, så hver eneste dag, med svært få unntak, er det Nannahs knekkebrød med egg på til frokost :p
Skal ta godt vare på de fem skivene jeg har i fryseren på jobb. Bruke dem med stooor omhu.
Sol og fint vær ute så i dag begynner grillsesongen
Grillskiver og salat, chips til dem som vil ha.
Sol og fint vær ute så i dag begynner grillsesongen
Grillskiver og salat, chips til dem som vil ha.
Jeg vil ha chips :stuart:
Jeg vil ha chips :stuart:
:lol: Ska få sendt nån over fjor'n.
:lol: Ska få sendt nån over fjor'n.
Good :D
Butterfly83
28-03-15, 16:24
Jeg var på min lokale RIMI i går for å finne det saftige proteinbrødet, men det hadde de ikke lengre gitt. Fant ikke noe merkelapp på det heller, så tror ikke det var fordi de bare var tomme.
De har dem fortsatt her heldigvis! Håper det varer en stund til.
I dag blir det squash bolognese til middag :)
Sommertalerken :) (spekemat, laks, eggerøre og salat)
Sommertalerken :) (spekemat, laks, eggerøre og salat)
Kan du sende andre veien? Skjønt nå sitter kjærestemannen og jeg og inntar hvitvin samt spekemat. Men laks og eggerøre hadde gjort seg. :D
Kan du sende andre veien? Skjønt nå sitter kjærestemannen og jeg og inntar hvitvin samt spekemat. Men laks og eggerøre hadde gjort seg. :D
Den er grei :)
Ikke drikk opp all vinen, jeg vil også ha :sint:
Den er grei :)
Ikke drikk opp all vinen, jeg vil også ha :sint:
Masse hvitvin igjen til deg. Jeg ble nok susa i hodet etter oljemalinga i "glasshuset".
Masse hvitvin igjen til deg. Jeg ble nok susa i hodet etter oljemalinga i "glasshuset".
:wacko:
Vegansnicel og erter,løk,gulrot:)
I dag blir det tacosalat med elgkjøttdeig :)
Torsk, bacon, og masse grønnsaker.
Biff av indrefileet, sopp, løk og bacon surra med rømme, brokkoli og bakt potet med kryddersmør.. :sikle:
Spinnerette
29-03-15, 18:12
Biff av indrefileet, sopp, løk og bacon surra med rømme, brokkoli og bakt potet med kryddersmør.. :sikle:
:sikle: Høres skikkelig nam ut!
Her blir det tacosalat.
Muligens en veggis-crack slaw (har så mye sopp å bruke opp), med andre ymse grønnsaker attåt siden jeg har så mye jeg skulle ha brukt opp.
Eller kanskje jeg bare skal smørdampe kåla og woke grønnsakene. Nå ble jeg usikker gitt. :p
Hjortesteik stekt på 70 grader i 15 timer i leirgryte, brun saus med litt brunost (ikke helt lavkarbo, men hadde overnattingsbesøk og han ville veldig gjerne ha med brunost), sellerirotmos og stekte grønnsaker (brokkoli, paprika, løk og purre).
Spinnerette
30-03-15, 23:22
I dag ble det Gerds tyrkiske gryte! :D
Chiligryte og fløtegratinert sellerirot. :)
Butterfly83
01-04-15, 19:42
Chicken fingers etter oppskrift på bloggen 56kilo.se :)
Spinnerette
01-04-15, 19:48
Hjemmelagede kjøttboller og brokkoli :)
Taco med ei lefse fra Mama Lupe.
Røkt torsk med blomkålmos og sprøstekt bacon :)
Riktig nok igår; kjøttdeig med hakket tomat, en løk, masse og enda mer hvitløk, paprika og en hel masse forskjellig krydder. Veldig godt og ikke minst enkelt, noe jeg trengte den dagen.
Ostesufflee med salades...
Svinestrimler i fløtesaus med coleslaw :)
Kyllingfilet med sennep og bacon. + kål og løk. :p
Ostesufflee med salades...
Ble to hjemmebrygga porter også....
Kyllinglår, grønnsaksmos og tomater
Chilipølser med potetsalat og speltlomper :)
Oksesteik med saus og potet... :cool:
Spinnerette
03-04-15, 10:54
Lapskaus i går, og blir jammen det i dag og.. :)
I dag blir det rester fra jula på grillen; pinnekjøtt. Bare å legge i folie på grillen i 10 min så er det klart.😊 namme
Butterfly83
03-04-15, 13:08
I dag blir det rester fra jula på grillen; pinnekjøtt. Bare å legge i folie på grillen i 10 min så er det klart.😊 namme
Sikkert dumt spørsmål, men det er ferdigkokt kjøtt? Hørtes veldig godt ut :) Har et par pakker med pinnekjøtt så kanskje jeg skal spare den ene til grillen. Grillet ribbe er jo også veldig godt :)
Sikkert dumt spørsmål, men det er ferdigkokt kjøtt? Hørtes veldig godt ut :) Har et par pakker med pinnekjøtt så kanskje jeg skal spare den ene til grillen. Grillet ribbe er jo også veldig godt :)
Ja, Butterfly, det er ferdigkokt😊
Igår var det lasagne, og det var rester fra det idag.
Stangekylling med bearnaise og brokkoli :)
Biff med stekt sopp og blomkål/brokkoli-stuing !
I dag blir det finnbiff med sprøstekt bacon og blomkålmos :)
I dag blir det grillet biff med brokkoli og bernaise
(Nå er det ikke mars lenger, så da må vil vel egentlig starte ny tråd?....)
Spinnerette
06-04-15, 13:49
I dag blir det hjemmelaget burger i salatblad med hjemmelaga holidaydip som dressing, og en skive rødløk. :sikle:
Ble restemiddag - tinte opp taco-blanding fra her om dagen og to nye lefser. Namm!
I dag hadde vi Sashimi (fra trines matblogg) med avokado og raspet agurk.
I går hadde vi denne http://www.godt.no/#!/oppskrift/5627/meksikansk-tomatsuppe-med-kylling
Kyllingfilet, kål, løk og sweet chili saus.
Spinnerette
09-04-15, 21:01
Laget ny tråd, siden mars er slutt.. Slang in 3 mnd denne gangen :p
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1508790#post1508790
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.