Hei...
Har nå startet i fase 2, men synes det er vanskelig. Skal i dag i veie meg, samt få veiledning. Hvor ofte går dere til kontroll? Jeg har nå gått to ganger, men det var 3-4 uker mellom hver gang. Tenker litt mye på vekta og ikke nok på endring av livsstil kjenner jeg..
Heksehilda
04-07-05, 17:05
Hei på deg!
Da jeg startet med fase 1 var jeg hos legen min etter en uke, så hver andre uke. Siden det er sommerferie nå blir det vel 3 eller 4 uker sidens sist når jeg skal der 14. juli. Har holdt på med fase 2 sosialt siden forrige legebesøk, det vil i praksis si at jeg veksler mellom fase 1 og fase 2.
Syns jeg får god oppfølging og etter neste legebesøk skal jeg ha ferie, så da regner jeg med at neste kontroll er i midten av august.
Det eneste dumme med litt lengre mellomrom er at jeg ikke veier meg i mellomtiden så jeg har ingen anelse om hvordan vektnedgangen er, men jeg måler og det vises der.
Lykke til!
Hvor mye betaler dere for dette?
Heksehilda
04-07-05, 19:53
Det var et godt spørsmål! Jeg betaler vanlig legekonsultasjon og beløpet føres på egenandelskortet. 2 ganger nå så har jeg frikort, det fordi jeg og 15 åringen slås sammen. Så ja, det er dyrt, men ikke mye dyrere enn f. eks. et Grete Roede kurs...