View Full Version : Trening og induksjon/ketose?


Iset
06-07-05, 23:41
Noen som har erfaring i å trene styrke og kondisjon middels til hardt når man er på induksjon? Er det lurt å ta det litt mer med ro i denne fasen, eller kan man bare kjøre på?

MHM
06-07-05, 23:50
Det tar 3-4 uker før kroppen er adaptert til ketosen. Før dette kan du prøve deg fram, i.o.m. det er ganske individuelt. Jeg husker med gru en skitur med min far...jeg spydde som en gris...:rolleyes: Men jeg har også utallige håndballtreninger i ketose, med det jeg kaller "ketosekondis". Jeg blir hyperaktiv og skikkelig utholdende. Men det tar litt tid å komme skikkelig i gang. Fordelen med å trene aerobt i ketose, er jo at man går rett på fettforbrenninga. Husker ei en gang, som sa at hun kunne styre vekttapet sitt i ketose. For hver time med svetting over sykkel eller tredemølle, tapte hun en halv kilo. Konsekvent. Og det er jo besnærende tenking, selv om ikke alle har så maskinelle kropper som denne damen.... Om man har veldig høye insulinverdier så har man ikke veldig god fettforbrenning, ei heller under ketose eller trening. Da kan man føle at man "går tom" lettere enn om man bare spiser mindre karbohydrater. Men igjen: Det er både individuelt, og det endres over tid. Jo lengre du har vært i ketose, desto greiere går det.

Iset
06-07-05, 23:55
Tusen takk for kjempebra svar (som vanlig) MHM. :D
Jeg prøver meg rett og slett frem da. Å presse meg selv til det ytterste på trening er uansett ikke noe nytt for meg, jeg har tilogmed stått i en halvtime og nesten spydd av anstrengelse på full styrke på ellipsemaskinen mens jeg hadde 39 i feber. DET er galskap, men jeg orker bare ikke være borte fra trening. :eek:

Jeg prøver meg som sagt, så får vi se hvordan det går. Kroppen min nyter veldig godt av å være i ketose uansett, så jeg gleder meg til å komme igang! :D