View Full Version : Enkle middager


psilocybe
16-03-04, 20:53
Som alle sikkert vet, det er begrenset hvor gøy det er å snekre diverse kjøtt- og grønnsaker sammen til en god middag hver eneste dag. Lager derfor en tråd om relativt enkle og kjappe middager.

I dag: Kyllingsuppe, fåes i frysedisken på Rema 1000. Koster 32kr, inneholder 0,4g karbohydrater per 100g, 4g for hele pakken. Varmes opp i panne og putrer i et par minutter.

http://home.no/psilocybe/kyllingsuppe.jpg

Kristian
16-03-04, 21:12
Den har jeg ikke sett før, skal se etter den neste gang jeg er innom Rema. Takk for tips.

Skorpia
17-03-04, 11:38
Den skal jeg jammen prøve:hungry:

Har du flere sånne forslag,så kom med dem,
For de suppene til stabburet er fulle av karbo:-) og bare 1 porsjon.

MHM
17-03-04, 12:41
Jeg er likeså interessert i mengde protein og type fett også jeg, da.... :rolleyes:
Har du informasjon om det? Ulempen med ferdigmat er at det er transfett/industrifett i det, men det ser jo lovende ut at det er kokt på kraftbein.

Iset
17-03-04, 13:00
så veldig god ut. jeg har aldri vært noe suppe-menneske, men har man oppi litt ekstra kylling og grønnsaker feks, så blir det jo straks et kraftigere måltid:)

http://users.esc.net.au/~mapie/pianosmiley.gif

Begod
17-03-04, 15:25
Endelig noe som også jeg kan klare å lage:p

psilocybe
17-03-04, 19:43
Har du informasjon om det?

Energi : 112/27 kj/Cal
Protein: 5,3g
Karbo: 0,4g
Fett: 0,5g
Salt: 0,9g

Ta da!

Charlotte88
06-08-09, 14:11
så smart å ha en tråd med enkle middager, begynner å bli lei av å lage middag. Noen som har noen flere tips?

matitt
14-08-09, 17:56
I dag fant jeg en blomkål- og brokkoligrateng i frysedisken på Rema, merket Landlord. 3,2 karber! MEN, jeg har ikke smakt på den enda altså, men tenkte den var verdt å prøve. Stikk den rett i ovnen! Man må jo kanskje ha litt kjøtt eller fisk til også da:)

Imse
14-08-09, 18:15
I dag fant jeg en blomkål- og brokkoligrateng i frysedisken på Rema, merket Landlord. 3,2 karber! MEN, jeg har ikke smakt på den enda altså, men tenkte den var verdt å prøve. Stikk den rett i ovnen! Man må jo kanskje ha litt kjøtt eller fisk til også da:)
Ja, den er god. Men man må jo spise noe kjøtt eller fisk til for å få komplett måltid. Brokkoligrateng alene er ikke komplett måltid.
Mener jeg kjøpte en på kiwi også med rundt 3g karber pr 100g. De er gode og raske å lage når man ikke har tid til å stå ved gr*tene.

SunnhetMedSirrup
14-08-09, 18:34
hjemmelagde kjøttkaker!

du kan jo lage av alt!

karbonade deig
tunfisk ( mm.. )
kylling kjøttdeig
tofu!
m.m..

bare tilsett masse godt krydder og stek i panna ;)

tilbehør f.eks brokkoli og blomkål?

Mono
14-08-09, 19:19
Nordfjord hamburgere.
Pr 100 gram:


Kalorier Kcal178,53KcalKalorier Kj747KjProtein16gramKarbohydrater3gramFett14gram
Jeg bruker dette både til middag og kalde til frokost. Gjerne med gratinert brokkoli eller lignende. Men relativt høyt innhold av karber hvis man spiser så mye som meg.

Ivory
15-08-09, 01:45
I dag fant jeg en blomkål- og brokkoligrateng i frysedisken på Rema, merket Landlord. 3,2 karber! MEN, jeg har ikke smakt på den enda altså, men tenkte den var verdt å prøve. Stikk den rett i ovnen! Man må jo kanskje ha litt kjøtt eller fisk til også da:)


Coop har også en blomkål- og brokkoligrateng med bare 3 karber pr 100 g. Den er kjempegod, og vi strør masse ost oppå. Bruker det som fløtegratinerte poteter:D Lettvint og godt! (har kjøtt og grønnsaker eller salat i tillegg. Pepperbiff med peppersaus og salat til er vanvittig godt...:sikle:)

aslaug
30-08-09, 11:41
I dag fant jeg en blomkål- og brokkoligrateng i frysedisken på Rema, merket Landlord. 3,2 karber! MEN, jeg har ikke smakt på den enda altså, men tenkte den var verdt å prøve. Stikk den rett i ovnen! Man må jo kanskje ha litt kjøtt eller fisk til også da:)
Veldig god denne her!!!

Photobscura
30-08-09, 13:28
En veldig kjapp og god middag:
Sett ovnen på 225 grader, ta to kyllingfileter og snurr en stripe bacon rundt hver av filetene, krydre gjerne med salt pepper og timian/rosmarin, sett midt i ovnen og la stå i 25-35 minutter. Nam nam!