View Full Version : Hmmm...... Vekta er min fiende nr. 1!


donjuanwannabe
23-03-04, 07:40
Hei

Nå er jeg inne i min 4. uke på Atkins. Og jeg har fortsatt ikke spist noe mat eller snop som jeg spiste mye av før. Altså har jeg unngått pizza, is, burger, sjokolade, cola og andre favoritter.:)
Og jeg spiser grønnsaker og olje, kokosolje, Udo's Choice, kylling, kjøttdeig, egg, litt nøtter osv. Og mye vann.:)
Før helga veide jeg 90,8 kg (torsdag tror jeg). I dag veide jeg 91,9!! :mad: Ser jo ikke ut som jeg når 8-tallet aldri.:o

Men jeg spiste 100 g 70 % Dark sjokolade på lørdag pluss 100 g macadamiannøtter og farris.
På søndag ble jeg litt snopesyk så jeg kjøpte 1/2 l Pepsi max og 200 g mixed nøtter og 45 g baconsvor.
Det må da være dette som gjorde utslaget? Jeg er sååå skuffet! :mad: Ok, da har jeg lært...aldri mer slike "utskjeielser".

Det kan da ikke være styrketreningen sin "feil".
Jeg får veie meg igjen på fredag så får jeg se hva jeg veier da.

Kanskje jeg får spise som introen igjen? Jeg må da ha ekstremt høy metabolisk motstand!!


Noen som har noen råd?


Takknemlig for alle svar!

Fedonisten
23-03-04, 08:25
Hei

Nå er jeg inne i min 4. uke på Atkins. Og jeg har fortsatt ikke spist noe mat eller snop som jeg spiste mye av før. Altså har jeg unngått pizza, is, burger, sjokolade, cola og andre favoritter.:)
Og jeg spiser grønnsaker og olje, kokosolje, Udo's Choice, kylling, kjøttdeig, egg, litt nøtter osv. Og mye vann.:)
Før helga veide jeg 90,8 kg (torsdag tror jeg). I dag veide jeg 91,9!! :mad: Ser jo ikke ut som jeg når 8-tallet aldri.:o

Men jeg spiste 100 g 70 % Dark sjokolade på lørdag pluss 100 g macadamiannøtter og farris.
På søndag ble jeg litt snopesyk så jeg kjøpte 1/2 l Pepsi max og 200 g mixed nøtter og 45 g baconsvor.
Det må da være dette som gjorde utslaget? Jeg er sååå skuffet! :mad: Ok, da har jeg lært...aldri mer slike "utskjeielser".

Det kan da ikke være styrketreningen sin "feil".
Jeg får veie meg igjen på fredag så får jeg se hva jeg veier da.

Kanskje jeg får spise som introen igjen? Jeg må da ha ekstremt høy metabolisk motstand!!


Noen som har noen råd?


Takknemlig for alle svar!
Skjønner du er skuffet - det er så frustrerende når man prøver å gjøre alt som er riktig, også uteblir forventede resultater :hylgrine:

Det jeg imidlertid lurer på, er om du merker det på klærne dine at du kanskje går ned? Jeg er nemlig av den oppfatning at den vekta de aller fleste vekter kommer opp med - det er jo bare et TALL. Det sier selvfølgelig hvor mye man veier, men egentlig ikke noe mer. Vekta sier jo ikke noe om hvordan kroppssammensetningen din er, hvor mye som er fett, vann og muskler, og hvordan dette endrer seg underveis. For det er klart at :visemuskler: kan gjøre et utslag, men det hadde sikkert vært greit å få vite OM det er økt muskelmasse som gir denne økningen.

For å sammenligne med mitt eget tilfelle, så hadde jeg etter 4 uker i ketose ikke gått ned noe i VEKT, men gått ned 1,5 kilo i kroppsfett og opp i muskler og litt vann.

Etter ytterligere to uker hadde jeg gått ned i VEKT men opp i fett og ned i muskler og vann.

Trenger vel ikke si at jeg var mest fornøyd da vekta sto stille? RESULTATET var jo best da - selv om vekta sto stille. Skjønner du hva jeg mener?

Vil anbefale deg å ta kontakt med noen som har en vekt som kan gi deg disse svarene. Jeg går til ernæringsfysiolog, og får veid meg der. Men en del treningssentre har også samme type vekt (PULS-kjeden har i hvert fall vet jeg), og det er den beste oppfølginga du kan få når det gjelder vekta. Mener JEG da.

:goodluck: - fortell oss hvordan det går underveis!

Nille
23-03-04, 08:55
Jeg skjønner deg sååååååååååå godt !!! Vekte mi har også hengt seg opp....... selv om jeg vet jeg gjør ting riktig..........(har hatt 3-4 Atkins "spesialister" over there - gå igjennom menyene mine -og de finner ingen feil....) Har bestilt blodtypediett boka nå....skal se om det kan være en passende kombo....om det er andre ting jeg ikke tåler....uten a vite det !

Det jeg HAR funnet ut, er at nøtter, - og dessverre mine elskede mamadamia nøtter, - gjør at jeg ikke tar av, - snarere tvert i mot, vannet siger inn i alle porer og fyller opp !!. Det kan være saltet, det kan være andre ting, i og med at usaltede mandler også gjør at vannet samler seg.... Derfor har jeg vært nødt til å kutte ut alle nøtter......:hylgrine:

Baconsvor er salt og binder vann, - 100 gram sjokolade binder vann (hos noen). Tro nok det meste av det du har lagt på deg er vann.........

Og som tidligere nevt er det mange mange som går på induksjonregler lenger enn 14 dager. De fleste går faktisk lenger enn 14 dager...... så hvis du gidder, orker og klarer å følge den 100% kan det være en ide ?

Uansett, du er ikke alene - jeg ser denne tendensen over hele linja, her og i de andre forumene jeg er med i.... har det noe med ozonlaget å gjøre tro ??? :o :o

Fedonisten
23-03-04, 08:59
.... har det noe med ozonlaget å gjøre tro ??? :o :o
Det tror jeg! Det tror jeg! VISSTE at ozonlaget var farlig!!! :ja:

- godt vektøkning har med noe sånn helt utenfor meg selv å gjøre....:rulleøyne

donjuanwannabe
23-03-04, 09:21
Det jeg imidlertid lurer på, er om du merker det på klærne dine at du kanskje går ned? Jeg er nemlig av den oppfatning at den vekta de aller fleste vekter kommer opp med - det er jo bare et TALL. Det sier selvfølgelig hvor mye man veier, men egentlig ikke noe mer. Vekta sier jo ikke noe om hvordan kroppssammensetningen din er, hvor mye som er fett, vann og muskler, og hvordan dette endrer seg underveis. For det er klart at :visemuskler: kan gjøre et utslag, men det hadde sikkert vært greit å få vite OM det er økt muskelmasse som gir denne økningen.

For å sammenligne med mitt eget tilfelle, så hadde jeg etter 4 uker i ketose ikke gått ned noe i VEKT, men gått ned 1,5 kilo i kroppsfett og opp i muskler og litt vann.

Etter ytterligere to uker hadde jeg gått ned i VEKT men opp i fett og ned i muskler og vann.

Trenger vel ikke si at jeg var mest fornøyd da vekta sto stille? RESULTATET var jo best da - selv om vekta sto stille. Skjønner du hva jeg mener?

Vil anbefale deg å ta kontakt med noen som har en vekt som kan gi deg disse svarene. Jeg går til ernæringsfysiolog, og får veid meg der. Men en del treningssentre har også samme type vekt (PULS-kjeden har i hvert fall vet jeg), og det er den beste oppfølginga du kan få når det gjelder vekta. Mener JEG da.

:goodluck: - fortell oss hvordan det går underveis!
Takk for svar!
Tror nok kanskje jeg har gått opp litt i muskler, har jo gått på styrketrening i 2 uker nå så det må da hjelpe. Men det er så dumt når vekta fyker opp på bare noen dager. Men jeg spiste litt for mye nøtter og 70% sjokolade i helga da, må jo være det.
Jeg målte fettprosenten den første dagen på styrketreninga så jeg regner med at jeg har gjort fremskritt der om ikke alt for lenge. Men jeg må snarest komme meg ned på 8-tallet, det betyr så mye. Jeg får tameg i nakken de neste ukene unne meg ingenting. Regner med at det snur snart.

donjuanwannabe
23-03-04, 09:40
Det kan være saltet, det kan være andre ting, i og med at usaltede mandler også gjør at vannet samler seg.... Derfor har jeg vært nødt til å kutte ut alle nøtter......:hylgrine:

Baconsvor er salt og binder vann, - 100 gram sjokolade binder vann (hos noen). Tro nok det meste av det du har lagt på deg er vann.........

Og som tidligere nevt er det mange mange som går på induksjonregler lenger enn 14 dager. De fleste går faktisk lenger enn 14 dager...... så hvis du gidder, orker og klarer å følge den 100% kan det være en ide ?

Uansett, du er ikke alene - jeg ser denne tendensen over hele linja, her og i de andre forumene jeg er med i.... har det noe med ozonlaget å gjøre tro ??? :o :o

Takk for svar!
Da må jeg bare være sterk og kutte ut absolutt ALT! Har jo greid kunstykket å kutte ut helt is, pizza, cola, sjokolade osv i 3 uker i strekk *STOLT* så da kan jeg likegodt kutte ut nøtter og baconsvor også. 70 % sjokolade skal jeg ihvertfall ikke spise mer! SLanking og sjokolade hører jo ikke sammen uansett. Skal jeg til syden i sommer må jeg jobbe knallhardt. Men det er jo for liten tid og for mange kilo å ta av uansett. Men da må ikke vekta leve sitt eget liv så særlig lenge. Men jeg gir meg ikke så lett.
OK, vekk med alle nøtter og salt! Sjokolade og pepsi max er ut!

Resultat= jeg er på 8-tallet før 5. april! FÅr se.

Fortsetter med styrketrening fremover såklart, må vel se litt forandringer snart. Tar jo bilder av meg så ser vel forandringer snart.

Ja Nille, får håpe det er mest vann. Ozonlaget har vel en innvirkning også:)