View Full Version : Smoothie ala ketolysekuren?


Areola
06-09-05, 19:52
Jeg har blitt så vant til å ha smoothie til frokost, men den jeg spiser nå, er rundt 20 g karb i.. Det er jo litt mye på ketolysekuren? Noen som har en god oppskrift med liiiite karb i?
Jeg bruker nå 2 egg, litt fruktose, rapsolje og fryste bær av forskjellige slag..

Helene
06-09-05, 19:58
bytte ut fruktosen med sukkererstattningen ? og så bruke de bærene med minst karb. i?

100g bringebær er vel rundt 4 karb + så mange egg du vil + sukkererstattning blir vel rundt 5-7 karb? og så er det jo så godt!

Areola
06-09-05, 20:01
Jo, det skulle vel gå det :)

Er heeelt hekta på smoothies nå.. :)

Iset
06-09-05, 20:07
Jeg elsker og smoothies, men min favoritt inneholder yoghurt og banan, så den er vel oppe i 20 karber minst. :sukk:
Men den er så goood....

Nille
06-09-05, 21:34
Jeg har blitt så vant til å ha smoothie til frokost, men den jeg spiser nå, er rundt 20 g karb i.. Det er jo litt mye på ketolysekuren? Noen som har en god oppskrift med liiiite karb i?
Jeg bruker nå 2 egg, litt fruktose, rapsolje og fryste bær av forskjellige slag..

Det er bærene som gjør at det er mye karber, - umulig å få det ned i så lite at du kan ha det på 15 karbers dags meny !! Du må i tilfelle ha mindre bær i da ........ Dessverre !!