View Full Version : Fortsette eller slutte på p-piller


Tidligere bruker
11-09-05, 16:16
...........

Albertine
11-09-05, 16:37
Trenger du prevensjon da? Min første tanke var at du burde slutte umiddelbart, da det viser seg at tilførte hormoner bare lager kluss for oss med PCOS. Men dersom du trenger prevensjon bør du jo ha et alternativ i bakhånd da...

jeef-micro
13-09-05, 19:59
Jeg gjør det mest for min egen del:o Slik at jeg har et system når jeg får mensen å slikt.

Men du mener jeg bør slutte eller?

Får du mensen uten p-piller? er det pga PCOS du tar de? Jeg sluttet med pillen i fjor, for jeg så ikke poenget med å ha i meg kunstige hormoner når jeg ikke hadde bruk for de til prevensjon, og etter at jeg begynte å spise lavkarbomat så får jeg regelmessig mensen allikevell, så da er det lett å holde styr på det selv om jeg ikke tar pilla... (jeg tenkte litt på bivirkninger med pillen jeg da)

jeef-micro
13-09-05, 20:59
Jeg fikk veldig sjelden mens før jeg begynte på p-piller jeg. Først slutta jeg den 12aug, men begynte igjen på fredag:o Tok bare 3piller på et nytt brett jeg. men når har jeg ikke tatt p-pille idag og igår. Slutta på søndag jeg.
Burde jeg gjøre meg feridg med brettet?

Det går sikkert bra, men jeg tror du må bestemme deg om du skal ta de eller ikke, slik at du ikke tar de annenhver mnd... men det du må finne ut, er om du ønsker å ta pillen eller ikke. :)

jeef-micro
13-09-05, 21:06
Har bestemt meg for å slutte på p-piller jeg! Men har hørt at man bør fullføre brettet når man skal slutte og ikke slutte sånn midt inni stemmer det?kommer kanskje an på typen, men jeg ville gjort det ja... og husk og kast de to du ikke har tatt nå i søpla da.. de skal du ikke ta

Albertine
13-09-05, 21:25
Veldig sjelden mens? Å ja, slutt med pillene! Jeg er overbevist om at de bare gjør vondt verre. Når du spiser som du gjør er du med på å normalisere hormonene dine, og det får du ikke til hvis du hele tiden tilfører andre hormoner som bare forstyrrer. Kanskje du går lettere ned i vekt også?