View Full Version : Zonase - ny norsk krem for diverse hudproblemer


mofe
23-09-05, 19:51
Min bror er svært plaget med eksem, så da det var en reportasje for noen uker siden om den nye norske kremen Zonase - dro vi straks på nettet og fant ut mere;

http://www.arcon-norway.no/Hudproblemer/hud_main.htm

I siste Mat&Helse blir kremen omtalt. Dette virker som et utrolig spennende produkt!

Zonase er navnet på et enzym som blir brukt i fiskeegg.. ellernoe sånt noe. Den har evnen til å bryte ned døde hudceller - en slags biologisk peeling. Skal hjelpe mot mange forskjellige hudproblemer, deriblant vanskelig sårheling.

Kan bestilles her:
http://www.arcon-norway.no/bestilling.asp

mofe
25-09-05, 20:22
Noen som har prøvd? :)

Begod
22-12-05, 12:05
Vi har prøvd på vår elste datter og eksemen/utslettene var helt borte etter 3 dager! et helt fantastisk produkt, faktisk bedre virkning enn hydrokortison og uten bivirkningene. bestilte den ene dagen og det kom i posten neste dag , dette produktet anbefales på det varmeste.

vi brukte Zona™ Extra Skin Repair (rød tube).

Tricky
22-12-05, 12:39
Tror dere dette er aktuelt for psoriasis óg?

Iset
22-12-05, 13:01
Så flott! Broren min har eksem på hendene som blir borte når han bruker oransje Agrosan (helsekost).

Men har dere prøvd Udos Choice i store nok doser? For det tar jo som regel knekken på alle typer eksem og psoriasis... Samt kosttilskudd da, som feks sink (men ikke alene, da det undertrykker kobberet i kroppen, så ta multivitamin i tillegg). :)

Kremer demper jo eksemen, men det beste er jo å ta det INNENFRA, da kureres det. Kanskje med litt krem i tillegg da. :)

Tricky
22-12-05, 13:14
Så flott! Broren min har eksem på hendene som blir borte når han bruker oransje Agrosan (helsekost).

Men har dere prøvd Udos Choice i store nok doser? For det tar jo som regel knekken på alle typer eksem og psoriasis... Samt kosttilskudd da, som feks sink (men ikke alene, da det undertrykker kobberet i kroppen, så ta multivitamin i tillegg). :)

Kremer demper jo eksemen, men det beste er jo å ta det INNENFRA, da kureres det. Kanskje med litt krem i tillegg da. :)Så du anbefaler Udo's altså? Hva er i såfall stor nok dose?

Begge mine foreldre har psoirasis, har ikke hatt noe selv ennå, men merker at jeg blir veldig tørr på albuene og lett reagerer på diverse hudkremer..

Begod
22-12-05, 13:35
Leger Zona™ alle sår, all eksem og alle typer psoriasis?
Det finnes flere enn 2.000 typer psoriasis og nærmest utallige varianter av allergier, eksemtyper og andre hudlidelser. Det kan derfor ikke gis noen garanti for at Zona™ lindrer og heler alle. Det man kan si med sikkerhet er at testresultater og tilbakemeldingene fra testgrupper og enkeltbrukere er oppsiktsvekkende gode

Syns du bør prøve Zona. vi har prøvd mye rart på var datter og aldri har vært borti noe som har virket så godt, i tillegg liker hun kremen.
Min skeptiske fru er er særdeles imponert og bestilte Zona™ Daily Skin (hvit tube). et par dager etter at vi tok den røde i bruk.

Iset
22-12-05, 13:35
Hvis man skal bruke det mot hudplager, må man opp i 4-5 ss daglig som regel. Dyrt, men VELDIG effektivt!! Ikke kapsler, de virker ikke (så og si aldri).

Jeg ble kvitt eksem og tørr hud i ansiktet med denne oljen. 4 ss daglig i 1 uke så var problemet helt borte og jeg hadde babyhud i ansiktet. Må jo ta den hele tiden da, iallefall i en lang periode, men du kan kutte ned på dosen etter en stund.

:)

Tricky
22-12-05, 13:43
Hvis man skal bruke det mot hudplager, må man opp i 4-5 ss daglig som regel. Dyrt, men VELDIG effektivt!! Ikke kapsler, de virker ikke (så og si aldri).

Jeg ble kvitt eksem og tørr hud i ansiktet med denne oljen. 4 ss daglig i 1 uke så var problemet helt borte og jeg hadde babyhud i ansiktet. Må jo ta den hele tiden da, iallefall i en lang periode, men du kan kutte ned på dosen etter en stund.

:)Og der var Tricky på vei til nærmeste helsekost jah :cool:

mofe
22-12-05, 17:28
Så flott at du er fornøyd, Begod! :ja: Tror du jeg får tak i i Oslo på helsekost eller på apotek? Som en ekstragave til bror som har eksem..

Chamomilla
06-01-06, 15:04
Vi har begynt å bruke den på lillebror (19mnd) sine tørre albuer. Det ser ut til å hjelpe. Men samtidig har jeg de siste ukene begynt å gi ham nettopp mer Udo's som jeg ser anbefalt her - så hva som hjelper er altså umulig å si.
Jeg har selv tørre hender, på grensa til eksem og tar Udo's og smører meg litt med Zonase. Må muligens opp i større mengder Udo's.... Har også tro på å "ta" det innenifra, og så evt. hjelpe til litt med en god salve.

mofe
16-01-06, 13:38
*dytte*

Nille
16-01-06, 16:57
Der var den ja, tråden jeg lette etter !! - Da skal den testes på Nille :D
Kremen altså :p

nøtta
16-01-06, 17:24
oj kanskje denne hjelper mot de rode prikkene :)

mofe
17-01-06, 02:09
Fortell hvordan det går da Nille - spennende :ja:

Fedonisten
28-01-06, 20:10
Jeg var på helsekosten her om dagen og tenkte jeg skulle kjøpe denne kremen. Leste bak på esken - og satte den pent tilbake i hyllen... Den har paraffinum liquid (mineralolje) som 1. ingrediens på innholdsfortegnelsen, og da kjøper jeg ikke.

Noen andre som er skeptiske til mineraloljer i hudpleieprodukter? Det er jo et avfallsprodukt fra olje-industrien, så jeg er skeptisk til å smøre inn kroppen min med sånne ting jeg da.... Men kanskje jeg er hysterisk?

:klem:

Nille
28-01-06, 21:19
Hæ :wacko:
Tenkte jeg ikke på gitt. Men om det hjelper på utslettene jeg har prøvd alt mulig annet på uten virkning (incl. hydrocortison, soppkrem, alt de hra av hudkremer på apotek og helsekost) så bryr jeg meg ikke så veldig om den oljen jeg... Hvor mye kan det være liksom ? Tror det er mer skadelig med det enn alt det av Co2, tungmetaller og bly vi får i oss ved å være ute i "frisk luft".

Har forresten brukt kremen en ukes tid,. men har bare smørt inn 1 gang pr dag (fordi jeg ikke klarer å huske det om kvelden) - skal gi den en sjanse i 2 mnd.

Nille
24-02-06, 20:44
Der var den ja, tråden jeg lette etter !! - Da skal den testes på Nille :D
Kremen altså :p

Da har jeg brukt nesten en hel tube, nesten 1,5 mnd med smøring - og utslettene på leggene (de er ikke av ny dato altså, har hatt dem i alle år og prøvd alt mulig) har ikke endret seg det minste. Hverken verre eller bedre.

Da bruker jeg opp resten av kremen, så går jeg over til kremen jeg har fått av min svigerdatter, - Volare, aloevera krem med dødehavsmineraler... Og hjelper ikke den, ja da tester vi videre !

Mum 4 2
17-03-06, 08:45
Flere som har prøvd den? Sliter så fælt med tørre og sprukne hender for tiden. Tenkte å gi denne en sjanse, samt agrosan.

Barna mine har også eksemtendens, så det er fint å lese at den har hjulpet for flere her inne.

Fjonken
17-03-06, 13:32
Noen som har testa den mot psoriasis? Jeg har prøvd kordisonsalver og oljer innvortes og utvortes. Sogar kjøpt Bodøsalva for både dag og natt.. Ittno som funker. Lei av å kjøpe produkter som lover men som ikke holder stikk. Så dette kjøper jeg ikke dersom jeg ikke hører om noen som har hatt klaff med den mot psoriasis.

Siljevanilje
17-03-06, 14:02
kom til meg å kjøp den fjonken.

hvis du skal ha den da.. ;)
men jeg ble kvitt mine eksem likn flekker på knær og albuer.
det bare flassa av etterpå og under var det mjuk og ikke sprukken hud.

Mum 4 2
17-03-06, 14:57
Jeg skal gi den ett forsøk. Får gi rapport her inne senere.

Huldr
17-03-06, 18:19
Jeg var på helsekosten her om dagen og tenkte jeg skulle kjøpe denne kremen. Leste bak på esken - og satte den pent tilbake i hyllen... Den har paraffinum liquid (mineralolje) som 1. ingrediens på innholdsfortegnelsen, og da kjøper jeg ikke.

Noen andre som er skeptiske til mineraloljer i hudpleieprodukter? Det er jo et avfallsprodukt fra olje-industrien, så jeg er skeptisk til å smøre inn kroppen min med sånne ting jeg da.... Men kanskje jeg er hysterisk?

:klem:Jeg kjøper heller ikke noe med det i. Har lest negative ting om det, og synes ikke produkter med mineraloljer gjør noe positivt for huden min heller. Det blir bare en hinne som forsvinner etter en stund og etterlater huden tørrere enn før... mens f eks Jasöns bodylotion (helsekost) gjør huden min myk i mange dager :ja:

Noen som har hørt at "man blir avhengig av Lipsyl"? Det er pga mineraloljen... ;) Det blir ikke sånn med naturlig voks og oljer :)

(Mener ikke å disse Zonase altså... kan godt hende den funker bra selv om det er mineralolje i den :ja: )