View Full Version : jeg er så kvalm!


millepille
25-03-04, 09:56
Er det vanlig å bli kvalm på Atkins? Hva kan det komme av?:eek:

Nille
25-03-04, 10:16
Det er ikke vanlig å bli kvalm på Atkins. Men først spørs det NÅR du blir kvalm. Hvis du tar kosttilskudd utenom måltidene og på tom mage hender det at folk blir kvalme...... iallefall gjør jeg det. Hvis det er det du gjør, ta kost tilskudd når du har mat i magen. Det kan også hende at du reagerer på et eller flere av kosttilskuddene du tar. Jeg tok bl.a. noe som inneholdt bjørk og ble kjemekvalm av det. Iset vet mer om dette !

Det er også mulig å bli kvalm (og svimmel) hvis du tar av for fort, spesielt i begynnelsen. Du mister mye vann og dermed også nærings og sporstoffer som sodium, kalium, kalsium og magnesium. Vanligste tegnet på mangel av kalium og kalsium er leggkramper. Vanligste løsningen her er å ta mer kosttilskudd og øke karbohydrat mengden med 5 karber ved å spise mer grønnsaker.

Du kan også ha spist noe du ikke pleier å spise som magen din reagerer på......

Det er ikke noe kjekt å være kvalm. Håper du føler deg bedre snart !

MHM
25-03-04, 10:33
Er det vanlig å bli kvalm på Atkins? Hva kan det komme av?:eek:
Jeg vil også legge til at det for mange kan være litt av en overgang når det gjelder fettmengde. Det er viktig å spre fett-inntaket over hele dagen, og kanskje også trappe gradvis opp, dersom du spiste magert tidligere. Min mann hadde fett-sjokk her en kveld, etter i ett og samme måltid å ha spist: Eggeomelett av 4 egg og rømme, smør og ost, 2 ss Udos choice, 1 ss kokosfett og 1 ss tran. Han ble kvalm, gitt - skjønner ikke hvorfor? ;)

millepille
25-03-04, 12:47
Tusen takk for gode råd...Tror mitt problem kan være alt dere har nevnt.
Jeg tror jeg aldri har spist så mye fett i mitt liv! I går ble jeg kjempedårlig av å ha spist eggeomelett med bacon, ost og en ss fløte til...og senere på kvelden light kakao med masse krem....:høh: Har også tatt vitaminer på tom mage og kaliumtilskudd tar jeg heller ikke....he he...Da skal jeg ha det i tankene og så ser jeg om jeg blir noe bedre :) Tusen takk!

Nille
25-03-04, 19:13
Jeg fikk "fettsjokk" da jeg spiste linfrøolje på tom mage......men det ble liksom ikke helt kalme....heller rumle rumle i magen og *PANG* - noen kaller det Montezumas hevn......(har visst noe med et skred å gjøre......) hm......

Håper du finner utav hva som gjør at du blir kvalm........hva er den light kakaoen forresten ? Er den tilsatt kunstig søtstoff eller noe ???

millepille
26-03-04, 09:05
Håper du finner utav hva som gjør at du blir kvalm........hva er den light kakaoen forresten ? Er den tilsatt kunstig søtstoff eller noe ???Ja, men jeg husker ikke akkurat hvilket kunstig søtstoff... Carbokiller anbefaler den varmt når man får helt noja og måååå ha noe søtt eller søtt/varmt. -Og hun går ikke ut av ketose pga den heller... hva jeg gjør er en annen sak for jeg har ikke kjøpt disse keto-stix'ene ennå så jeg vet ikke helt... men regner med at jeg henger med siden jeg går ned en del for tiden:D

Det er Freias Regia light kakao jeg snakker om. Det er light kakaoen som har minst carbs av alle de lette variantene.