View Full Version : Småsnacks


Olavaw
29-09-05, 11:27
Hei!

Lurer på om det er noen som har tips for småsnacks som man kan putte i veska og få i seg uten at man stopper opp i det sosiale livet? Før kunne jeg spise kjeks hvis jeg var sulten mellom måltider, men det var jo selfølgelig kaloribomber av noen sjokoladekjeks;)

Frukt og gulrøtter er jo noe, men begynner å bli litt lei det.

Noen som har noen gode tips? Tenker da hovedsaklig på ting som man kan putte i seg uten for mye oppmerksomhet fra omverdenen, og folk som mener man er fanatisk;)

Mvh
Olava

jeef-micro
29-09-05, 11:40
du kan jo kjøpe barer. de er enkle å putte i veska, eller ha med deg noen nøtter (valnøtter, mandler osv) eple, pære eller annen frukt. viss du har kokeboka til lindberg, så står det oppskrift på mandelkjeks der, som du kan bake, og ta med et par av...

tuttamost
29-09-05, 11:56
Du kan ta med et par Baby Bel-oster. De er ikke så værst, litt dyr, men...:)

jeef-micro
29-09-05, 12:41
babybel oster er jo kjempesmart. men hvilken filosofi følger du? (jeg ga masse fedon tips oppe her, men ikke alle de er så smarte viss du følger atkins...)

Olavaw
29-09-05, 13:27
Takk for tipsene;)

prøver følge Fedon, men gjør det av medisinske årsaker som ikke hele verden trenger å vite om, og det blir der derfor ikke 100%, da jeg ikke gir opp mitt sosiale liv;)

Da er det greit å ha noe småsnacks som man kan putte i seg uten at folk reagere, hvis dere skjønner hva jeg mener :)

Olava

Lara
29-09-05, 14:59
Hva med baconcrisp?Der er det bare 0,2 karbohydrater pr 100g.Eller noen osteskiver-der er det 0 karber.:) Jeg følger Atkins,vet ikke hvordan det passer med Lindberg.

Anne
29-09-05, 16:15
I tillegg til det som er sagt over her, så sverger jeg til noen nøtter(sunt) og en LindbergBar(vet ikke hvor i prosessen du er da)og kan underskrive på babybel. Det er snadder og metter(Greit å ha i veska)


Frukt kan gi litt mye karber....
Lykke til

Elena
29-09-05, 16:41
Om du skal på fest, synes jeg stangselleri er supert.

ellers synes jeg bacongull eller en liten liten bit atkinssjokolade eller 70% kakao sjokolade er supert som snacks

klem

luringen
06-10-05, 21:24
fant små 70% sjokolader et eller annet sted...kjekke å ha i veska. NØTTER! Genialt..

Summer
06-10-05, 22:58
Alle typer nøtter (peanøtter, macedamia, cashew, walnøtter, paranøtter osv), 70-86% sjokolade, bacongull, lindberg- eller atkins sjokoladebarer. :) Mye å velge i.:)

Helene
07-10-05, 09:41
Nå har bocca 70% kommet med porsjonspakkete sjokolader (5g i hver eller noe sånt kansje 10. ) koster lit 35 på rema eller noe sånt for en pose med 200 g eller noe sånt oppi. men lett å ha i vesken.. og så er det ikke mulighet for overspising om resten ligger hjemme
(og til dere menn som ikke går med veske så har dere vel store lommer i jakken :p lite tips, ikke bruk baklommen :p setter en fin liten brun flekk etter hvert :p)

jeef-micro
10-10-05, 21:43
lite tips, ikke bruk baklommen :p setter en fin liten brun flekk etter hvert :p)06-10-05 22:58

:lol::lol::lol::lol::lol:

Olavaw
19-10-05, 18:46
Du kan ta med et par Baby Bel-oster. De er ikke så værst, litt dyr, men...:)


kjempegod ide...mulig jeg er feilinformert men er ikke dette nei-mat?

Iset
19-10-05, 18:52
kjempegod ide...mulig jeg er feilinformert men er ikke dette nei-mat?

Nei mat? Jo hvis du følger Grete Roede så, men det er det vel ingen somgjør her inne på lavkarboforumet? :p
Lindberg anbefaler jo ikke så mye mettet fett da, men han begynner å bli mer liberal nå enn før når det gjelder dette. Hvis du følger Atkins, Kwasniewski, Ketolyse eller andre lignende dietter, er Babybel HEEEEELT ok. :D

Iset
19-10-05, 18:55
Ser nå at du følger Fedon, så det ikke med en gang siden det ikke står i prodilen din. :D
Men du kan trygt spise en Babybel som et mellommåltid, Lindberg anbefaler litt god ost en gang innimellom. Jeg kjenner mange som går på Lindberg og som spiser endel av disse ostene som mellommåltid, og det funker helt fint. :D