View Full Version : Rykte!


HP
25-03-04, 21:00
Hei!

Endelig har du nå fått muligheten til å gi ris og ros her inne! :p Dette vil skje på basis av innlegg som er skrevet, og det må skje i innlegget. Du kan utrykke din mening, og du kan gi eller ta poeng om du synes innlegget er positivt eller negativt.


Hvor mange poeng hver enkelt har vises i kolonnen til venstre.

Rykte vil være en mulighet for dere, til å gi poeng til konstruktive, informative, oppklarende, hjelpsomme, motiverdende, morsomme innlegg, og å gi litt ris på grunnlag av mindre bra innlegg.


Etter hvert vil vi også gi forfremmelse og fordeler basert på oppnådd rykte.


Om det er noen som mottar ufine kommentarer så setter jeg pris på at disse rapporteres til meg, umiddelbart!

Her er reglene:

Alle begynner med 10 poeng
Dine 10 siste tilbakemeldinger vises i kontrollpanelet ditt
Administrator kan gi og ta 10poeng
Andre brukere gir og tar 1 poeng (kraft=1)

For hver 60 dager du er registrert øker kraften din med 1 poeng
For hvert 100 innlegg øker kraften din med 1 poeng
For hvert 100 ryktepoeng øker kraften din med 1 poeng

Du må ha minst 10 innlegg for at du skal kunne innvirke på andres rykte
Du kan gi rykte 10 ganger per dag
Du må gi rykte til 10 brukere før du kan gi igjen til en bruker
Dette vil si at en bruker med 100 innlegg, et rykte på 100, og meldem i 60 dager kan gi eller ta 4 poeng til en bruker som skrivet innlegg som er bra eller dårlig!



Vi er her for å hjelpe hverandre!
Og dette er en måte å vise takknemmlighet på! :D

MHM
25-03-04, 21:15
Å kjære vene HP. Litt komplisert...? Kan du klistre denne på et godt synlig sted, for denne beskrivelsen tror jeg at jeg kommer til å trenge å lese noen ganger... ;)

Fedonisten
25-03-04, 21:20
Hei!

Endelig har du nå fått muligheten til å gi ris og ros her inne! :p Dette vil skje på basis av innlegg som er skrevet, og det må skje i innlegget. Du kan utrykke din mening, og du kan gi eller ta poeng om du synes innlegget er positivt eller negativt.



Vi er her for å hjelpe hverandre!
Og dette er en måte å vise takknemmlighet på! :D
Endelig og endelig?! Syns jeg skriver ros og ris direkte i innlegg jeg, og etter min smak er da det mye koseligere og mer verdifullt enn POENG... :confused:

.....og med dette innlegget - som sikkert er litt negativt, så TAR vel administrator 10 poeng tenker jeg......og jeg ender på ingenting. Akkjasann. :p

HP
25-03-04, 21:21
Ikke mer komplisert enn en gjør det til... :p

Ser du et heidundranes bra innlegg så klikker du på linken, og gir poeng!
Og kommentar om du har lyst! :D

Noen regler må der være... de står over... ;)

HP
25-03-04, 21:22
Endelig og endelig?! Syns jeg skriver ros og ris direkte i innlegg jeg, og etter min smak er da det mye koseligere og mer verdifullt enn POENG... :confused:

.....og med dette innlegget - som sikkert er litt negativt, så TAR vel administrator 10 poeng tenker jeg......og jeg ender på ingenting. Akkjasann. :p
Ikke alle som er så flinke da... :p

magdalena
25-03-04, 22:07
Det der hørtes avansert ut.. Syntes det var bra slik det var jeg.

Iset
25-03-04, 23:20
tipper Carbokiller og MHM kommer til å få fantastisk mange poeng iallefall :D

Prince66
25-03-04, 23:37
Da sier jeg takk for meg og farvel, dette er et komplett idiotisk opplegg.
Dette er min siste posting på dette forumet. Jeg kommer til å sjekke om noen har gode råd å komme med (det har jeg da også funnet her inne fra tid til annen).

Når jeg er i gang så kan jeg jo likegodt komme med et par andre ting som irriterer meg:

Hallooo! Blodtypedieten er hokus pokus uten vitenskapelig belegg. Atkins kan forklare teoriene sine medisinsk , biologisk og med vitenskapelige undersøkelser, og det betyr alt.

En annen ting: Helsebutikkene leker med helsa til folk.

Og til slutt: Det der urteplasteret som det blir reklamert for av noen her inne, trekker ikke ut noe som helst. Dette er ren kjemi, urtene i plasteret reagerer med fotsvette og gir en misfarging.

Vær mye mer kritiske folkens, dette er latterlig!

Lykke til videre i deres streben etter en mer helsig hverdag!


:D

MHM
25-03-04, 23:57
Da sier jeg takk for meg og farvel, dette er et komplett idiotisk opplegg.
Det var da synd! Jeg tror ikke Karbojunkie var tenkt å skulle samle en homogen masse, men at alle de som kanskje tumlet rundt på egenhånd med lav-karbo kosthold, skulle ha en møteplass. At det blir diskutert andre saker som ikke alle er enig i, synes jeg bare er sunt. Jeg tror ikke så veldig på blodtypedietten jeg heller, men vi må respektere at den har vært til stor hjelp for noen. Ellers så blir vi ikke noe bedre enn alle i den etablerte ernæringsverden, som bare fnyser av lav-karbo-kosthold!! Du har skrevet ditt siste innlegg Prince66, så da svarer du kanskje ikke på dette... Men jeg håper positiv nysgjerrighet etterhvert kan ta over for irritasjon og vrede. Du kunne jo bare ha sagt at du var sterkt uenig i poeng-settingen... ;)

Iset
26-03-04, 08:37
En annen ting: Helsebutikkene leker med helsa til folk.

eeeh javel? KANSKJE DET, OG JEG HAR DET KJEMPEMORSOMT MENS JEG GJØR DET.

Fedonisten
26-03-04, 09:12
Ikke alle som er så flinke da... :p
Kanskje ikke - men da burde vi vel heller trene på det? Heller enn å gi hverandre poeng? ....jeg er ikke så veldig fan av Grand Prix heller jeg altså....:p

Men nok om det.

Jeg kommer IKKE til å benytte meg av poeng-givning. Men til de jeg syns gjør en fin, fantastisk, morsom eller på annen måte viktig jobb: Det vil synes i mine svar til dere - enten som direkte innlegg/svar på tråden, eller som PM.

Da kan jeg nemlig for eksempel dele ut 1000 poeng i form av 12-15 setninger, la superlativene flomme og svare i beskrivende og følelsesladde ordelag. :D

Å så deilig det er å formulere seg med ORD.... :geip:

(Hvis noen nå er i tvil om hva jeg mener: Greit for meg at noen vil bruke poeng og gi hverandre rykte - jeg snakker heller fra levra eller hjertet. Alt ettersom. Håper det er greit for dere andre. :klem: :klem: fra Fedonisten som nå snart reiser til hovedstaden for å gjøre seg fet - eh...jeg mener klok. :rodme: )

Iset
26-03-04, 09:21
det blir vel litt for konkurransepreget her inne med ryktepoeng. folk blir kanskje for opphengt i det istedetfor grunnen til at de er her? jeg vet ikke.

HP
26-03-04, 13:24
Prince66: Lykke til videre i livet! Det har vært riktig hyggelig å ha deg som medlem! :D Skjønner godt at du er provosert, og det synes jeg egentlig er ganske trist... :( Hjertelig velkommen tilbake er du i alle fall... ;)


Det er ikke meningen med konkurranse... bruk det, ignorer det... Det er det flotte med nettet; du leser det du vil lese, bruker det du vil bruke, og ikke minst skriver det dere vil skrive... :)

Som jeg skrev over... så er planen å skrape inn litt belønninger på bakgrunn av denne funksjonen... Jeg synes det er viktig å "betale" dem som bidrar med noe av betydning for meg... Selvfølgelig skulle jeg allerhelst ønske at alle de 230 medlemmene var som Fedonsiten! Det hadde vært noe det!!! :p

Nille
26-03-04, 13:49
Farvel Prince66. Trist du ikke trivdes her inne. Skjønner godt at det går an å bli frustrert av og til....... er ikke enig med alt som skrives jeg heller. Tok litt tid før jeg ganske enkelt valgte å IKKE kommentere alt, - selv om jeg hadde lyst ! Vi er alle individualister og selv om vi selv ikke tror på noe skal vi ha respekt for andres rett til å tro og mene hva de vil, - med eller uten vitenskaplige beviser. Jeg har lest en del av blodtypeboka og det er faktisk en del der som ser ut til å "holde vann".... Har ikke gjort meg opp noen mening enda....må lese hele boka før jeg uttaler meg ! :)

Ønsker deg lykke til videre ! :(

Ang. "Rykte poeng" så tror jeg nok jeg holder meg avventende en stund til. Tusen takk for de poengene jeg har fått ! Men jeg har lyst til å gi alle poeng hele tida, så å fordele dem blir ikke lett..... Vil heller gjøre som Fedonisten, - prøve å være litt mer positiv direkte i posten ! :D

Jeg er så vant til å bli målt i alt jeg sier og gjør på jobb, - så detta er ikke noe nytt for meg.......:cool:

Skorpia
26-03-04, 16:47
For å være ærlig ,skjønner jeg ikke helt vitsen med å gi poeng på denne måten,men velger å se hvordan det hele utvikler seg.

Synes i det store og hele at dette kan falle negativt ut hos de som har problemer med å utrykke seg.
Prøver sjøl for det meste å snakke norsk:-) og gjøre ting så enkelt som mulig for at flest mulig skal forstå hva en snakker om.
Men klart jeg er åpen for dette også,dersom det fungerer på en positiv måte,og ikke bare for at folk skal skrive flest mulig innlegg.

:cool: Holder øye med dere!!!!

HP
26-03-04, 17:09
Skjønner ikke helt hvorfor dette skal være en fordel for dem som uttrykker seg best? Dette er en fordel for dem som HJELPER og STØTTER mest!

Slik ser jeg det: Jeg har noe jeg lurer på, og stiller et spørsmål (starter en tråd). I den tråden får jeg mange svar, ett av dem er riktig for meg. Jeg sier takk for hjelpen i et innlegg, og gir poeng til den flinke brukeren som hjalp meg! Får jeg svar som jeg synes er upassende, eller om noe kupper tråden og skifter tema slik at jeg aldri får svar, så kan jeg gi en smekk for det... OM jeg vil... :)

Jeg er mye i fora fra resten av verden, og der er dette en stor greie... Når jeg leter etter info eller svar i slike fora, vil jeg naturligvis legge mer vekt på det dem med godt rykte (eller karma som det også kalles noen steder)...

Rangering har vi, og det driver vi med allerede... Hvem er det som med hånden på hjertet kan si at det ikke er gøy å se innleggstelleren stige? Alle er vi opptatt av hvem som har flest... Men hva betyr det egentlig at en har mange innlegg?

Det er kvaliteten og nytten som betyr noe... :p

Iset
26-03-04, 17:26
aaaah da skjønner jeg mer. jeg torr jeg misforstod litt. trodde vi skulle gi poeng til de som skrev de beste innleggene... men da er det jo egentlig noe helt annet :D

vi kan iallefall se hvordan det utvikler seg. er folk ikke fornøyde etter en tid, så kan det vel kuttes ut, men gi det en sjanse ;)

HP
26-03-04, 17:36
Bare repeterer litt... ;)

Lov å gi ryktepoeng selv om det ikke var du som spurte også... viktige er at du gir til den som hjelper deg, eller på annen måte gir deg noe... :p

Her er reglene:

Alle begynner med 10 poeng
Dine 10 siste tilbakemeldinger vises i kontrollpanelet ditt
Administrator kan gi og ta 10poeng
Andre brukere gir og tar 1 poeng (kraft=1)

For hver 60 dager du er registrert øker kraften din med 1 poeng
For hvert 100 innlegg øker kraften din med 1 poeng
For hvert 100 ryktepoeng øker kraften din med 1 poeng

Du må ha minst 10 innlegg for at du skal kunne innvirke på andres rykte
Du kan gi rykte 10 ganger per dag
Du må gi rykte til 10 brukere før du kan gi igjen til en bruker
Dette vil si at en bruker med 100 innlegg, et rykte på 100, og meldem i 60 dager kan gi eller ta 4 poeng til en bruker som skrivet innlegg som er bra eller dårlig!




Vi er her for å hjelpe hverandre!
Og dette er en måte å vise takknemmlighet på! :D

Skorpia
26-03-04, 17:36
Heisann min kjære Hp:-)

Tror du i utgangspunktet hat uttrykt deg litt feil.

Kunne du ikke sagt at temaer som synes interessante for folk kan belønnes med en stemme eller 2:-)

I første omgang hørtes det faktisk ut som om du skulle rangere oss,og da blir jeg litt i tvil.

HP
26-03-04, 17:41
Det er jo faktisk snakk om rangering... men ikke på noen negativ måte....

Kunne uttrykt meg bedre ja, men problemet er vel at dette er ukjent for de fleste her? :)

Anitra
27-03-04, 08:48
Jada, jeg har har sett de herre ryktegreiene, men bekymrer meg ikke for det :) Men jeg lurer på hvorfor jeg ikke har sånn rød varselstrekant?? Får man kanskje bare det etter et viss antall innlegg?

Nille
27-03-04, 10:35
Varseltrekanten er en "hurtig/snarvei" til å "rapportere" et innlegg. Dvs. hvis du syns at innlegget er slemt, diskriminerende, grovt eller på annen måte bryter forumreglene og du mener det ikke burde stå, kan du rapportere det til moderator som avgjør om det skal fjernes eller ikke.

Du kan ikke se din egen varsel trekant fordi du ikke kan rapportere ditt eget innlegg !

Jeg savner forresten en klar "tegnforklaring" her inne. Jeg har lett etter den, men den er godt gjemt !!

HP !!! kan du hjelpe med det ??

HP
27-03-04, 16:00
Holder du musknappen over tegnene så får du se hva de er til... Ellers så er det bare å klikke, dere kan ikke gjøre noe galt uansett... :p

Forklaring i et innlegg kommer ikke nå... men om noen har lyst har de lov? Finner gjerne noe i FAQ?

Anitra
27-03-04, 16:05
Og jeg har blitt litt klokere på mine "gamle" dager ;)

Fedonisten
13-05-04, 17:23
OK da - så har jeg gjort det! Gitt ryktepoeng altså. Selv om jeg sa jeg ikke skulle.....

En kvinnes privilegium å ombestemme seg!!!

Men det blir nok ingen vane - men det har vært to eller tre ganger hvor jeg bare har MÅTTET gjøre det.... Ny avhengighet på tur?????? ;)


:klem: fra Fedonisten

Summer
13-05-04, 18:13
OK da - så har jeg gjort det! Gitt ryktepoeng altså. Selv om jeg sa jeg ikke skulle.....

En kvinnes privilegium å ombestemme seg!!!

Men det blir nok ingen vane - men det har vært to eller tre ganger hvor jeg bare har MÅTTET gjøre det.... Ny avhengighet på tur?????? ;)


:klem: fra Fedonisten
Jeg var heller ikke så begeistret i begynnelsen, men nå synes jeg det er en fin måte å fortelle at jeg setter pris på de bidragene som kommer her inne! :)
Også blir jeg så utrolig glad når noen viser at de sitter pris på mine innlegg eller gir meg en prikk for de synes jeg er flink ol!!
Noen ganger lurer en på om en når noen i det hele tatt med det en skriver... også kommer det en koselig komentar inne på kontrollpanelet... :)

Hely
14-05-04, 10:59
Jeg glemte helt det der med kommentar jeg...ga bare poeng jeg:o

Jaja, får huske det til neste gang...:rolleyes:

Summer
14-05-04, 16:19
Jeg glemte helt det der med kommentar jeg...ga bare poeng jeg:o

Jaja, får huske det til neste gang...:rolleyes:
Det gjør ikke noe... Vedkommende ble nok glad for prikken også... Du sier deg jo positiv til innlegget selv om du ikke sier hvorfor! Prikk i vei! Det gleder! :)

Anne
19-05-04, 12:56
Er det noe sted her jeg kan se hvem jeg ga ryktepoeng til og når...En oversikt mener jeg vel, ala den som viser hvem jeg har fått av og for hva....:cool:
Litt vanskelig å huske...

HP
19-05-04, 13:30
Tror ikke det... da må vi tilfelle legge ut en offentlig visning av hvem den enkelte har fått rykte av - i profilen. Også må du finne det selv der...

Men jeg tror ikke det helt er veien å gå... Sier boksen at du må spre til fler, så ER det mindre enn 10 rykter siden du gav den personen sist... :p (Om det var det du tenkte på...)

Anne
19-05-04, 13:39
Tror ikke det... da må vi tilfelle legge ut en offentlig visning av hvem den enkelte har fått rykte av - i profilen. Også må du finne det selv der...Nei tenkte ikke på offentlig...noe bare jeg kan se...på min kontrollside...

Sier boksen at du må spre til fler, så ER det mindre enn 10 rykter siden du gav den personen sist... :p (Om det var det du tenkte på...)Ja har skjønt det...men litt dumt når jeg leser "gamle" innlegg og ser et jeg liker...Hm...Kanskje jeg har gitt før:cool:

HP
19-05-04, 13:41
Du får ikke lov å gi igjen... så får du lov å gi, så har du ikke gitt før... :p

Anne
19-05-04, 13:43
Du får ikke lov å gi igjen... så får du lov å gi, så har du ikke gitt før... :pOK...da er det greit:D

Fedonisten
18-08-04, 09:59
STØNN!!!


I min "stille periode" her - hvor jeg hovedsaklig har lest i forumet har jeg kommet over flere innlegg som jeg har hatt lyst til å gi rykte. HVER gang har jeg fått beskjed om at jeg ikke kan gi rykte til vedkommende enda....

Kan'ke du gjøre om denne regelen'a HP? Sette ned til 5 eller no'.... Jeg kan jo ikke gi ryktepoeng i hytt og gevær bare for å få gitt ryktepoeng til de jeg EGENTLIG vil gi poeng til? Eller?

.....pliiiiiis...... :)

Marit
18-08-04, 10:51
STØNN!!!


I min "stille periode" her - hvor jeg hovedsaklig har lest i forumet har jeg kommet over flere innlegg som jeg har hatt lyst til å gi rykte. HVER gang har jeg fått beskjed om at jeg ikke kan gi rykte til vedkommende enda....

Kan'ke du gjøre om denne regelen'a HP? Sette ned til 5 eller no'.... Jeg kan jo ikke gi ryktepoeng i hytt og gevær bare for å få gitt ryktepoeng til de jeg EGENTLIG vil gi poeng til? Eller?

.....pliiiiiis...... :)

Vil skrive under på denne.... PLIIIIIIS.....

HP
18-08-04, 10:59
Som et lite eksperiment så har jeg gjort disse endringene:


Spre til 5 brukere
25 innlegg før du har innvirkning
endret en ryktekraft faktor fra 60 til 90 dager
Dere finner reglene her: http://www.lavkarbo.no/?side=rykte

Håper dette gjør ting litt lettere for dere... :snill:
(Her er fortsatt endel brukere som "aldri" får rykte... *kremt* ;) )

Fedonisten
18-08-04, 11:07
Som et lite eksperiment så har jeg gjort disse endringene:


Spre til 5 brukere
25 innlegg før du har innvirkning
endret en ryktekraft faktor fra 60 til 90 dager
Dere finner reglene her: http://www.lavkarbo.no/?side=rykte

Håper dette gjør ting litt lettere for dere... :snill:
(Her er fortsatt endel brukere som "aldri" får rykte... *kremt* ;) )

:) .....ÅH, DU ER GROM ALTSÅ...... :)

Summer
18-08-04, 12:17
Hmf...

Nå som det virkelig begynnte å bli gøy her... så kommer det opp en boks som sier:

"Du har gitt for mye
rykte de siste 24 timene,
- prøv igjen senere......"!!!!!!

HP
18-08-04, 12:40
:snill:

Carbokiller
22-08-04, 23:16
Spørsmål: Har sett både inne på Nybaktmamma og her at av og til så er disse grønne ryktepoeng-bokse-dings-dangsene mørkegrønne og så er en av de lysegrønne? Se Nille sine.. ÅFFER DET DA???

Summer
22-08-04, 23:19
Det skal mer til å få dem... Etter 500 poeng må en ha to hundre i stedet for hundre poeng for å få ny prikk. :)

Carbokiller
22-08-04, 23:29
Takk for kjapt svar!

Summer
22-08-04, 23:31
Bare hyggelig :)