View Full Version : Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
Jeg syns alltid det er så motiverende å lese andres slankehistorier, særlig de som har gått ned 30 kg og mer, siden jeg skal ned ganske mye selv. Så dere som har gått ned MANGE kg, skriv i vei. :p
Hmm kanskje vi skulle hatt slankehistorier (med bilder for de som tør) på forsiden? Suksess med lavkarbo, liksom? :D
Nå har jeg gått ned 25 kg. og sliter med motivasjonen på de 5 siste. men jeg kan jo skrive historien min like vel...
Begynte 10. jan i år. Har prøvd atkins før og egentlig alldri lest bøkene eller noe sånt.. så det kan vel ikke kalles atkins.
men jeg begynte med egg og bacon til frokost og grønnsaker og kjøtt til middag. var inne i ketose i løpet av 2-3 dager. fant denne siden og begynte å lese. etter bare noen timer kunne jeg mye mye mer og ting ble lettere. jeg forsatt på samme måte i noen dager. ingen søtningsmiddler, og bare vann som drikke.. dette fungerte somen drøm, jeg gikk ned masse.
og etter noen få månder i ketose (1-2 kansje) så fant jeg ut at søtningsmiddler gikk... da ble jeg litt for flink med det.. og ting begynte å gå saktere.. men det var helt greit for det er jo normalt å sakke litt ned etter hvert.
i 6 månder skjeia jeg bare ut et par små ganger. og gikk konstant ned. var VELDIG skjelden jeg gikk på vekten om morgenen og vekten hadde stått i ro eller gått oppover.
i sommer forsvant motivasjonen litt.. begynte å føle meg vell og jeg hadde blitt litt for flink til å jukse "jeg kan jo bare spise litt" og nå har jeg sklidd helt ut og gått opp 4 kg igjen. men jeg vet hva som skal til for å begynne å gå ned igjen. jeg har bare ikke motivasjonen.
så her er noen tips for å ikke havne ut sån som meg:
Spis variert! du kan bli veldig lei god mat om du spiser det for ofte.
ha mye krydder og smak i!
Prøv å hold deg unna søtningsmiddler, da holder du deg lettere vekke fra sukker i tillegg!
ikke gå rundt sulten, prøv å ha med deg noe å småspise på om det blir lenge til mat.
er du kresen, finn dine ting du kan spise når du er på "vanskelige" steder, frokost og lunsj kan bli et problem om man er kresen sån som meg..
Lindbergbrød og knekkebrød er fine reddninger om man MÅ ha brød.. men hold deg unna så lenge du klarer ! når du først begynner å spise det klarer du liksom ikke å stoppe igjen .
http://www.slankenett.no/images/galleri/7271121164174.jpg
http://www.slankenett.no/images/galleri/7271121164237.jpg
Her er de samme bildene jeg har posta for lenge siden.. men jeg er ikke så flink å ta bilder av meg selv.. så det er de jeg har..
altså øverste er 5-10 kg under høyeste vekt.. og nederste er vel for 3-5 kg siden. eller noe sånt.
slankekurve:
http://home.no/dixsey/slankekurve%20.jpg
Lykke til dere som har enda mye å gå ned!!
og er det noen som har tips til hvordan gå ned de siste 5 kg når man ikke har motivasjon så kom med det!! jeg trenger det.
ssskaldeman
03-10-05, 20:06
Hej!
Jag har en lång och tråkig historia som kolhydratätare bakom mig. Karbohydratätare! Öl, mackor, korv och potatis.
Sen började jag att äta nyttigt. Den svenska tallriksmodellen, om ni hört talas om den. En tredjedel kött, en tredjedel potatis och en tredjedel grönsaker. Efter ett tag fick man bara äta en fjärdedel kött! Den modellen var lika dålig.
Till slut vägde jag 143 kilo. Det är ganska mycket när man är 175 cm lång.
Så kom jag på hur man skulle göra. Jag kom på det aldeles själv. Man ska göra tvärtom! Säger myndigheterna motion, fettsnålt och frukt - så gör man tvärtom!
Jag började alltså att äta fettrik, animalisk mat morgon, middag och kväll. Motionen hoppade jag över. Frukten likaså. Och jag slutade med alla andra kolhydrater också. Inte alltför mycket protein, men desto mer fett. Gärna mättat fett!
Min målsättning var att äta som våra förfäder. De som kunde konsten att bränna fett! Hur skulle de annars kunna överleva i grottan?
Efter nio månader på denna jägarkost hade jag gått ner 44 kilo i vikt. Då började jag att lägga till grönsaker, men bara sådana som växer ovan jord. Frukt åt jag inte. På det sättet har jag gått ner ytterligare 20 kilo i vikt.
Nu väger jag 80. Jag har fyllt 63, men känner mig som 25.
Och jag har inte varit hungrig en enda gång de senaste åren!
Sten Sture
Flotte historier! Dere har vært utrolig flinke! Din historie kan jeg omtrent utenat, Ssskaldemann, hehe, har lest den tusen ganger og blir mer og mer imponert av deg. :D
Flere?
Drittbra fra Ssskaldeman da! For en kjempehistorie! Jo, jeg har gått på Atkins siden april 2004. Så det begynner å nærme seg halvannet år. Startet på 108 kg og 170 cm høy. Er nå 72,0 kg. Har gått på Atkins hele tiden. Og jeg har stort sett ikke skeiet ut. Men noe har jeg tilpasset: brød. Jeg begynte relativt tidlig (like etter at jeg gikk over fra induksjon til vedvarende) med å spise fiberrik, deretter wasa fiber plus, ett stk til frokost. Selvsagt var det fremdeles pålegget jeg skulle bli mett av! Så masse skinke og ost, laks, leverpostei, svolværpostei, og så videre... Og når det gjelder brød, begynte jeg senhøstes i fjor å teste ut hvordan jeg reagerte på Lindberghbrød. Og det gikk veldig bra. Jeg kunne tilslutt unne meg to skiver på søndagsfrokosten. Nå ligger jeg og vaker i vannskorpen på pre-maintenance eller lifetime maintenance... Vet egentlig ikke helt hvor jeg er. Jeg skal jo ned to-tre kg til, men det haster liksom ikke...Og det er vel egentlig det beste, sett fra et Atkins-synspunkt. Men jeg leker meg litt med hva jeg kan spise og hva jeg faktisk spiser. Men jeg går ikke over grensen - synes jeg i alle fall. Bortsett fra brødgreien, har jeg ikke drevet med utskeielser. Spiser fint min salat med noe kjøtt eller fisk eller fugl til lunsj, og min middag av rent kjøtt, fisk eller fugl, med masse grønnsaker. Og jeg ser ikke for meg at jeg skal endre det noesinne. Det er blitt helt automatisk for meg. Jeg tenker aldri "skal jeg våge meg...ta sjansen...gi blaffen?" Helt uaktuelt. Jeg har lagt om kosten. Ferdig med det. Men nå for tiden spiser jeg en skive "Ingers rugbrød" til frokost. Koster 38 kr, men jeg får 23 skiver av det. Fryser og tar opp en skive om gangen. Vet ikke hvor mangekarber det er i det, men det holder magen min i orden, og jeg går fortsatt ned i vekt. Jeg kan i alle fall anbefale Atkins. Spiser godt, aldri sulten, og kiloene renner av. Hvis du holder deg til oppskriften.
Hei HP. hvorfor funker det ikke når jeg lager avsnitt? Det over her skulle ikke være i en blokk, nei!
Jeg trodde jeg skulle være så positiv... men nå vet jeg ikke.. noen ting er ikke så bra som de var, i alle fall. Selv om andre ting kanskje er bedre.
Jeg trodde jeg skulle være så positiv... men nå vet jeg ikke.. noen ting er ikke så bra som de var, i alle fall. Selv om andre ting kanskje er bedre. du kan prøve å holde inne shift når du trykker enter.. da lager du et "usynlig merke" som sier "her SKAL det være mellomrom"
flotte hitorier alle tre og så gøy at du la inn bilder Helene !!! Du er så søt :snill:
flotte hitorier alle tre og så gøy at du la inn bilder Helene !!! Du er så søt :snill:
Takk, vet ikke helt om jeg tror deg :o:rodme:
Hva jo det MÅ du !!! du ser så snill og god ut !!!
Je har gått ned 22 kilo, fra 82 til 60. Er 1,75 høy.
ca 1 år, 4-5 mnd tok dette meg.... Jeg var inne i en fase der jeg ikke likte gå på fest, ikke likte møte nye mennesker, alltid trakk i genseren i tilfelle noe skulle tyte ut, der jeg uroet meg for hvordan jeg satt, hvordan jeg la armene, hvordan haken hang...
En dag orket jeg ikke mer, besynte på Atkins og begynte å trene. Jeg skeiet ALDRI ut, og tenkte på målet HELE tiden, hver bit som gikk inn i kjeften vurderte jeg - ER jeg sulten? TRENGER jeg dette? Er det VERD det, rett og slett.......
Svaret var i 99 % av tilfellene - nei.
Dette var skikkelig motiverende lesning og ikke minst å se på bildene, AnnaV! Vi har omtrent samme høyde og jeg veier nå 81 kg -målet er 60 kg. Gleder meg til jeg også kan se ut slik du gjør nå! :)
Amethyst - dette klarer du - FINT!
Det som er så OK er at det blir en god sirkel av det hele - så snart du har gått ned noen kilo og merker det; føler deg litt bedre, ta momentumet som inspirasjon til å fortsette! Det blir bare BEDRE og BEDRE etterhvert. I tillegg er det viktig å huske på at HVERT eneste steg, hver bevegelse, hver eneste liten smule av trening du legger inn ekstra er et steg på vei mot målet, et steg du tar som ingen kan ta fra deg, som alltid vil være verd mer enn det steget du IKKE tok! Og på den andre siden, hver sjokolade, hver kjeks, hver bit du trøster deg med kjemper MOT deg!
Et par råd fra meg på veien:
1) ALDRI gå sulten. Det øker faren for å sprekke. Spis hver tredje time, finn noe sunt som du kan småspise på når du MÅ ha noe mellom måltidene.
2) Ikke la deg knekke. Om du står stille en periode er dette også et naturlig steg på veien - man kan ikke rase ned i jevn fart, uten å merke motstand. Om man kunne det, vel, så hadde vel alle vært slanke til å begynne med...
3) Visualiser. Se for deg den dagen du slipper å lure på om noen ser på deg og synest du er for stor, den dagen du kan gå inn i hvilken som helst forretning og finne klær i din størrelse, den dagen du har mer overskudd til dine gjøremål, til du kan bevege deg lettere, til du kan løfte hodet mot sola og virkelig ha klart å gjennomføre det du satt deg som mål..... Det er kun DU som kan gjøre dette for deg.
Vi har bare ett liv - vil du tilbringe ditt, tenkende; bekymret; misfornøyd med din egen vekt? Eller vil du gjøre noe med det?
Klem fra AnnaV
Jeg begynte rett etter jul etter å ha hørt fra en kamerat at det var en enkel og grei måte å gå ned på. Har vært oppe i 118 kilo og veide vel rundt 115 da jeg begynte. Leste en del her og fant fort ut at det ble litt for stress med veiing og regler for ditt og datt. Kuttet enkelt og greit ut poteter, brød, pasta, ris, chips, gotteri og sukkerholdig brus. Sluttet også med hermetisert mat, pizza og frysetørkede ting og spiste mye kylling, svin, grønnsaker, speket mat, skinke, oster og litt egg.
Har enda ikke skeiet ut en eneste gang med mat men har tatt meg noen glass vin og litt ultra øl når det føles riktig. Tar tran, c-vitaminer og multivitaminer daglig og savner egentlig bare frukt.
Foreløpig er jeg nede i 99 kilo noe som innebærer en nedgang fra 32 til 26 på BMI. Syns det går lekende lett, rett og slett fordi jeg ikke må følge noe bestemt mønster og spiser det jeg har lyst på så lenge det ikke er mye karbo. Beveger meg ikke mer enn jeg gjorde og har det helt fint. Er ikke plaget med hodepine og andre symptomer som jeg har hørt fra andre. Drikker så mye kaffe og cola light som jeg har lyst på uten at det har påvirket meg noe videre. Målet er 95 kilo noe jeg tror kan være kort vei unna.
Så flott....
Jeg vil høre flere historier....
Detter er motiverende http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_3_12.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZSYYYYYYYYNO)
Mitt allerfeteste vekttap hadde jeg da jeg var 35 år. Jeg hadde da vært i et traumatisk ekteskap i ca 5 år, og vi bestemte oss for skilsmisse. Jeg følte en ubeskrivelig glede og lettelse over besluttningen. På ca 2-3 måneder gikk jeg ned 11 kg. uten å gjøre noe som helst! Vil bare få denne historie med for å fortelle at overvekt i allerhøyeste grad også er psykisk betinget. Det må man aldri glemme. Leste litt av Shakti Gawain i dag, som forteller i sin bok; Living in the Light, at når hun får lært sine klienter å manifistere seg selv, går de ned mange kilo i vekt, og det uten diett/trening.
Jeg er fremdeles ca 20 kilo unna maalet, saa min historie er langt fra avsluttet, men jeg har gaatt ned 15 kilo siden slutten av januar, og naar jeg tenker over det saa er jo det helt fantastiske rsultater :) Spesielt med tanke paa at jeg de siste 10 aarene har gaat stikk motsatt vei uansett hva slags sprell jeg har forsoekt, hardtrening, lavkalori, vegetar, lavfett, har testet mye og hver gang har jeg opplevd det samme som saa mange andre. Det gaar fint ett par uker mens motivasjonen er skyhoey og viljestyrken som staal, men vekta gaar utrolig langsomt ned hvis noe i det hele tatt (som vegetarianer gikk jeg opp MYE i vekt) foer den store sprekken kommer og man naermest desperat etter naering propper inn hva som helst. Jeg har aldri noen sinne foer greid aa holde meg til ett opplegg saa lenge som jeg har gjort naa.
Det som viste seg aa bli vendepunktet i mitt liv var ett nettintervju med Skaldeman paa dagbladet.no, etter mange fiaskoforsoek med lavkaloridiett, ble jeg umiddelbart fasinert av ett opplegg der man ikke trengte aa styre unna mat den maten som jeg er saa glad i. Sant aa si saa hadde jeg minimale forhaapninger da jeg startet og regnet med at vekta vill gaa opp med alt fettet jeg begynte aa spise. Jeg sa til meg selv: "Du faar teste i en uke, dersom du gaar opp i vekt er det slutt, gaar du ned faar du holde paa saa lenge du gaar nedover".
Starten var toeff, jeg fikk veldige sukkerabstinenser, hodepine, slapphet og en foelelse av at jeg var i ferd med aa bli skikkelig forkjoela satt hard og lenge. Forbloeffelsen var stor da jeg gikk paa vekta etter en uke: uten aa ha gaatt sulten ett sekund hadde jeg mistet flere kilo! Det er aarevis siden jeg har gaatt paa en vekt og veiet mindre enn jeg gjorde sist.... Siden har jeg bare fortsatt, og kiloene forsvinner en etter en i meget makelig tempo, men det passer meg helt utmerket.
Med 15 kilo mindre har jeg begynt aa spille fotball igjen saa smaatt, noe jeg har savnet forferdelig de siste aarene, og jeg merker naa at musklene i armer og bryst som tidligere var vel gjemt under god fettpolstring naa er mye mer fremtredende, jeg sitter aa klemmer paa meg selv hele dagen og er helt forelsket i min nye og strammere kropp. For noen dager siden fikk jeg en aha opplevelse, jeg gikk forbi ett butikkvindu og saa speilbilde av meg selv. Foer ga deg meg alltid en vond foelelse av at jeg var mye tjukkere enn jeg selv trodde i mitt eget hode, men denne gangen ble jeg forbloeffet: "Heisann, du ser jammen sprek ut om dagen" sa hjernen til seg selv.
Det viktigste jeg har faatt ut av mitt nye liv er folelsen aa selv ha kontroll og vaere sjef over vekta i steden for foelelsen av aa famle i blinde mens overvekten trykker en lengre og lengre ned. Det er en befrielse som er helt uvurderlig.
Hemmligheten for min del til aa faa dette til aa virke ligger i at jeg har lagt opp til ett kosthold som jeg vet jeg kan makte. Jeg foelger antagligvis ingen av lavkrbofilosofiene, men spiser som jeg vil basert paa det jeg naa vet om hva som skjer naar visse ting kommer inn i kroppen. Jeg vet at en diett med strenge regler ikke ville fungert for meg, jeg er ikke typen som planlegger i detalj hva som skal spises og naar. Jeg tenker defor overhodet ikke over hvor mye fett jeg har spist og hvor mye proteiner f.eks. jeg proever bare aa vaere bevist paa aa ungaa karbohydrater saa mye som mulig. Jeg er heller ikke noeye med soetstoffer etc. og unner meg uten saa mye som ett fnugg av daarlig samvittighet lettbrus til maten hvis jeg vil ha det. Dessuten, hvis jeg foeler for aa spise 'ulovlig' mat saa gjoer jeg det ogsaa uten skrupler, pizza eller pommes frittes f.eks. selv om det selvsagt hoerer til sjeldenhetene. Det eneste jeg er veldig streng paa er raffinerte sukkervarer, ingen sjokolade eller brus eller slikt, selv om hvis anledningen passer seg saa tar jeg en boks cola ogsaa. Antagligvis kunen jeg gaatt ned raskere i vekt med ett mer optimal;t beregnet kosthold, men for meg er det mye viktigere at jeg trives med spisemoensteret mitt enn at vekta gaar ned fortest mulig.
Min slankehistorie er lang og broket...:( Har prøvd absolutt alt fra Nutrilett til Grete Roede, og resultatet har vært det samme; har lagt på meg igjen alt jeg har gått ned, og litt til.
Jeg var helt på bånn og i ferd med å gi opp etter et Grete Roede-kurs, hvor resultatet var opp to kilo etter endt kurs. Tenkte at jeg måtte avfinne meg med å være feit.
Helt til jeg leste om ketolysedietten i et ukeblad, gikk sporenstreks ut og kjøpte boka, og var i gang!:) Veide da 103 kilo, og hadde ikke vært så tung siden jeg var høygravid. Nå 1 år og 4 måneder senere, veier jeg ca 70 kilo, og er egentlig veldig fornøyd. Skulle gjerne tatt 5 til, men sliter med å motivere meg til å komme ordentlig i gang igjen:o
Nå spiser jeg lavkarbo ala meg selv i det daglige, spiser litt "forbudt" mat en gang i blant, og trener hver dag. Holder meg stabil på vekta, men ser at målene stadig minker, og det er jo like viktig!
Håper og tror at dette har vært min siste diett, og at jeg aldri mer blir feit igjen. Det er selvfølgelig kun opp til meg selv, og jeg er hver dag bevisst på hva jeg spiser, drikker, og hvor mye jeg beveger meg.
Livet har, bokstavelig talt, blitt utrolig mye lettere å leve, og jeg har en energi og et overskudd jeg ikke har hatt på årevis!!:D
Jeg er ikke ferdigslanka, men på vei til å bli det. Min slankehistorie er utrolig lang. Startet seriøs da jeg var rundt 18 år og knela ei vekt som gikk til 125 kilo. Siden den knela må jeg ha veid langt over det. Så da satte jeg i gang og har siden holdt det gående med varierte metoder og varierende hell. Men jeg har hele tiden gått sakte nedover. Til og med under 3 svangerskap med normal kost. Tror jeg har forsøkt omtrent alt som finnes.. Fra GR til korallvann til lavkalori med og uten trening. Shaker, pulver, tabletter og slankete. Nå kjører jeg Atkins og går sakte men sikkert nedover.. I dag er jeg 40 år og veier 82 kilo. Målet er 65.. eller deromkring.. Det er et lite stykke vei igjen.. men jeg skal klare det.. For nå ser jeg lyset i enden av tunnellen..
Min historie begynte i overgangen mellom juli/august da vekta viste 141 kilo. I utgangspunktet var det ikke akkurat tallet som skremte meg mest, da jeg unnskyldte meg med mine 190 cm .. (BMI 39) Har hele tiden fått den standardkommentaren at jeg ikke ser feit ut, bare kraftig, trodde til en viss grad noe på dette og når jeg så meg i speilet så jeg stort sett etter de positive tingene. Hadde i forkant av dette fått en del forskitig hinting fra familie og venner at det nok ikke kunne skade å gå ned noen kilo, og legen sa også at jeg burde gå ned en del kilo i løpet av en 2 årsperiode for å få ned det høye blodtrykket.
Det som jeg tror gjorde det store omslaget var da jeg skulle ut og handle meg klær i Oslo. På bygda finner man jo stort sett de størrelsene man vil ha, men i Oslo viste dette seg å være svært vanskelig. Fikk en skikkelig knekk da jeg etter mye leting stort sett ikke kunne finne noe i min størrelse, og den følelsen man får når man får høre at de desverre ikke har noen bukser i "din" størrelse er ikke noe å samle på.
Kostholdet mitt før omveltningen var mildt sagt katostrofalt, jeg stoppet gjerne på butikken og kjøpte meg en 4 eller 6 pack med 1,5 liter cola og kastet 1 pizza i ovnen til middag. Spiste også sjokolade og potetgull ved siden av.
Jeg startet med å kutte ut colaen og gå over til lettbrus/fun light. Gikk da ned noen kilo da, ble oppildnet av dette og begynte å trene litt ved siden av. Jeg fikk kjørt inn trimsykkelen til Oslo, og pleide da gjerne og tråkke på den rundt 40 minutter 2-3 ganger i uka. Hadde i denne perioden fortsatt ikke byttet ut det usunne kostholdet helt, men fortsatte å gå ned noen kilo. Startet så også med volleyballtrening 2 ganger i uken og sammenlagt ble dette nok trening til at jeg gikk ned selv om jeg spiste relativt usunt. Kuttet etterhvert ut sjokoladen og potetgullet, men klarte meg fortsatt ikke uten pizza, noe jeg fortsatt spiste mye av. Nærmere juletider kuttet jeg stadig mer ned på pizzaen og kostholdet begynte å sitte. Veide ved juletider rundt 118 kilo. Etter jul gikk jeg også i større grad over til mye hvitt kjøtt, særlig kyllingfile fra Sverige. Startet så i større grad og trene litt mer, og kutte ut mer av ris/paste og lignende. Gikk også over til prokornbrød, og spiser oftere og mindre.
I skrivende stund veier jeg cirka 94 kg, og den følelsen er helt utrolig. Har som mål å bli kvitt cirka 4-5 kilo til, men er veldig fornøyd med å ha gått ned 47 kg på litt under et år.
Den fysiske formen er utrolig mye bedre, kan nå gå opp trapper uten å bli helt andpusten og har planer om å spille en del fotball i sommer. Tror nøkkelen til vektnedgang er forskjellig fra person til person, men kan jo gjerne prøve å oppsummere hva jeg gjør nå for å gå ned i vekt.
Sykler cirka 45 min på mandag,
Tirsdag styrketrening og volleyballtrening
Onsdag styrketrening og volleyballtrening
torsdag sykler 45 min
Fredag styrketrening og volleyballtrening
lørdag/søndag sykler 45 min en av dagene, noen ganger begge noen ganger ingen
Spiser frokost 3 brødskiver, lunch 2 brødskiver , middag kyllingfile med eller uten grønnsaker , 2 brødskiver til ettermiddagsmat og 2 brødskiver før jeg trener sykling.
Et enkelt tips som har funket for meg som er forholdsvis lat er å trene foran tv`en. Føler at treningen ikke blir like slitsom, og at det ikke bare er trening, men også noe hygge involvert. Jeg trener gjerne rett før jeg legger meg, og spiser ikke noe etterpå.
Innimellom blir det noen sidesprang, og da blir det stor peppes pizza med sprite zero til, eller safari kjeks.. Dette er mine store svakheter, men orker ikke å kjøre meg helt ut.
Når det gjelder motivasjon har den i stor grad vært brukbar hele veien, da man etterhvert måtte bruke belte, nye bukser, bruke klær jeg brukte for 3 år siden osv, men det har også vært vanskelige stunder da man har mest lyst til å gi opp. Plutselig kunne jeg gå opp 0,5-1 kg en uke, og dette førte til en stor knekk i motivasjonen. Det som er viktig hvis man ikke bruker mål men bare vekt er å skaffe seg faste tider man veier seg på. Jeg veier meg nå alltid på lørdag etter frokost og etter styrketrening. På den måten slipper jeg de variasjonene kroppen har å by på, som kan slå uheldig ut på vekta og motivasjonen. Det viktigste er å ikke gi opp !!
Sikkert litt rotete historie, men håper den kan inspirere andre, og hvis det er noe dere lurer på er det bare å sende en Private message eller hva det nå heter på dette forumet :)
Vil forøvrig også få si at dette er et kjempeflott forum, hvor det bare er oppmuntring å hjelpende ord som gjelder, samtidig som det er mange kunnskapsrike personer her som villig deler med seg og svarer på våre spørsmål. Tror det er viktig at slike forum eksistere, for slankeverden er en jungel uten like, og da kan det være greit å ha noen som kan si hva som er hva. Håper ressurspersonene her fortsetter, for det dere gjør hjelper nok flere enn dere tror. Tok litt tid før jeg begynte å skrive poster her, men leste mye her lenge før det, og tror nok det er mange anonyme som finner hjelp her.
Tusen Takk
Carlton
:heia: Så otroligt flink du har vart carlton!!! leser å hæpnas av viljestyrkan din!!! Syns det er super bra att du gjort noe mot vekten nå ner du er ung!!! Nå kan du ju njuta av resten av dine unge år og din overvekt hemmer dig ikke for det du vill gjøre med livet å framtiden din!!!
lykke til videre!!!!
Så mange gode historier! Dette var inspirerende og dypt personlig lesning. Tusen takk alle sammen. Min slankehistorie begynner tidlig i tenårene, for småtykk har jeg alltid vært, men for alvor startet det 19.03.1982...hvorfor akkurat den dagen? Jo, fordi det var da jeg forelsket meg så aldeles vanvittig i ei jente på bussen til skolen. I løpet av et halvt år klarte jeg å tyne meg ned fra 85 til 62, uten at jeg ble noe mindre sjenert overfor jenta av den grunn, dessuten ble hun sammen med noen andre i mellomtiden...og jeg gikk raskt opp igjen til 70 kg. Jaja, siden har det gått i ett med å telle kalorier og følge med på vekten som har gått opp og ned som en jojo...opp 10 kg, ned 10 kg, opp, ned...opp, opp, opp...og av en merkelig grunn la jeg alltid på meg når jeg var i et forhold (spiser man mer da?). Til slutt nærmet jeg meg 100 i fjor høst og da skjønte jeg at dette kunne ikke fortsette, og sultet meg ned mot 92 til jul, men endelig, etter 24 år, i januar i år, så fant jeg altså lavkarbo, og det funker! Sakte går det, men det gjør ingenting...jeg spiser god mat og har det bra, og klarer jeg de siste kiloene ned mot 70 (som jo ikke er så verst når man er 173 høy) til jul så skal jeg være fornøyd, selv om modern nok kommer til å bli forundret over ribbefjellet og fettsjøen jeg lager på tallerkenen min, mens potetene får ligge helt i fred...
Min historie med overvekt er langt tilbake i barndommen. Har alltid vært lubben/småfeit. Tidlig på barneskolen ble jeg tatt inn til helsesøster for å endre kosthold. Dere kan jo gjette på hva jeg ble bedt om å spise-ikke spise. :)
Som dere sikkert forstår hjalp det ikke mye.
Men en ting jeg har gjort er å trene vekta ned. Selv om jeg hater å jogge/sykle, har jeg likevel gjort det noen ganger. Rekorden min når det gjelder vekttap er 30 kilo minus på under 3mnd. Jeg var i militæret og ble feitere og feitere. Og sparng/trente/spiste "fornuftig". Men kiloene kom tilbake. Og jeg ble tidlig far, og dermed roligere og mer hjemmesittende. Og til slutt veide jeg 132 kg. Med en kroppshøyde på 178 er det sykelig overvekt.
Riktignok har verken kolesterol eller brodtrykk vært ille, men helt standard. Legen tror jo nesten ikke det er sant når man er så feit men likevel har nomalverdier.
Nuvel, min nåværende slamkehistorie startet da Skaldeman var på TV, i desember eller januar i år. Og dermed søkte jeg som en gal på nettet etter boka hans, men den hadde ikke kommet på norsk enda. MEN, jeg snublet også over denne eminente sida her, og startet med Skaldemans kosthold den 23/1-06. Og det er 22,5 kilo siden. Jeg har et stykke igjen til normal vekt, men rundt jul, skal det begynne å likne.
Resten av historien ligger i journalen min her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7473
Min historie med overvekt er langt tilbake i barndommen. Har alltid vært lubben/småfeit. Tidlig på barneskolen ble jeg tatt inn til helsesøster for å endre kosthold. Dere kan jo gjette på hva jeg ble bedt om å spise-ikke spise. :)
Som dere sikkert forstår hjalp det ikke mye.
Men en ting jeg har gjort er å trene vekta ned. Selv om jeg hater å jogge/sykle, har jeg likevel gjort det noen ganger. Rekorden min når det gjelder vekttap er 30 kilo minus på under 3mnd. Jeg var i militæret og ble feitere og feitere. Og sparng/trente/spiste "fornuftig". Men kiloene kom tilbake. Og jeg ble tidlig far, og dermed roligere og mer hjemmesittende. Og til slutt veide jeg 132 kg. Med en kroppshøyde på 178 er det sykelig overvekt.
Riktignok har verken kolesterol eller brodtrykk vært ille, men helt standard. Legen tror jo nesten ikke det er sant når man er så feit men likevel har nomalverdier.
Nuvel, min nåværende slamkehistorie startet da Skaldeman var på TV, i desember eller januar i år. Og dermed søkte jeg som en gal på nettet etter boka hans, men den hadde ikke kommet på norsk enda. MEN, jeg snublet også over denne eminente sida her, og startet med Skaldemans kosthold den 23/1-06. Og det er 22,5 kilo siden. Jeg har et stykke igjen til normal vekt, men rundt jul, skal det begynne å likne.
Resten av historien ligger i journalen min her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7473
Steike meg, Goggen, jeg husker godt da du var helt ny her - er det virkelig et halvt år / 22,5 kilo siden? Herregud som tiden flyr! Og så flink du er! Klem fra AnnaV
Steike meg, Goggen, jeg husker godt da du var helt ny her - er det virkelig et halvt år / 22,5 kilo siden? Herregud som tiden flyr! Og så flink du er! Klem fra AnnaV
Ditto. Bortsett fra klemmen da :cool:
Goggen og jeg begynte omtrent samtidig på Skaldeman, og jammen har han slått meg med over dobbelt så mye...Ok, kanskje fordi jeg etterhvert gikk over til en mer egenkomponert kur med innlagt oppkarbing, fordi jeg trener en del. Okke som, jeg er mektig spent hvordan vekten din ser ut til til jul, Goggen, for da må du nok lage et nytt profilbilde eller hur?
Til Carlton: Jeg får også høre at jeg ikke er feit, bare kraftig. Jeg er 1,86 høy og veide nesten 130 da jeg begynte på Atkins, BMI 37. Kjenner meg veldig igjen i historien din - vi begynte på samme måte, med å kutte ut brus med sukker osv. Men blir du ikke veldig raskt sulten igjen når du spiser så mye brød? Du er heldig i så fall :)
Ditto. Bortsett fra klemmen da :cool:
Goggen og jeg begynte omtrent samtidig på Skaldeman, og jammen har han slått meg med over dobbelt så mye...Ok, kanskje fordi jeg etterhvert gikk over til en mer egenkomponert kur med innlagt oppkarbing, fordi jeg trener en del. Okke som, jeg er mektig spent hvordan vekten din ser ut til til jul, Goggen, for da må du nok lage et nytt profilbilde eller hur?
Heisann Jan!
Jeg tåler en klem :)
Profilbildet skal få stå til jeg er fornøyd med vekta. Kanskje legge inn før/etter i samme bildet? Jeg har også endret kostholdet mye siden starten. Spiser bla.a en god del av et lavkarbobrød jeg fant oppskrift på her inne. Ser ut som formkake, smaker mye, men er utrolig godt med litt kraftfulltpålegg. Jeg drikker en del lavkarboøl og en del rødvin/hvitvin. Likevel ser det ut til at vekta rusler sakte men sikkert nedover. Det jeg derimot ikke spiser er brus/snop/mel/sukker etc. Det nærmeste jeg kommer snop var et par never med nøttemix og rosiner. Og et par never med peanøtter.
Jeg trener null, men har ganske mye tungt arbeid. Jeg driver en del med ved. Selv om vedmaskina gjør mesteparten, pakker jeg en god del i småsekk, og det er både tungt og tidkrevende. Så slik sett er jeg ganske aktiv, men fortsatt ingen mosjonist :)
Lykke til videre, håper at du når målet ditt!
He-he, ja tiden flyver, den har ikke noe annet sted å gå, som Flettfrid Andresen sa det så fint!
Takk for klemmen!
Snikende Saccosekk
05-11-06, 17:06
Hei alle sammen! Min slankehistorie er i ferd med å bli skrevet, så jeg kan ikke si jeg har gått ned så mange kilo enda - men jeg har en lang vei foran meg.
Jeg er ca 194cm høy og startet med 158kg. En BMI på 42. Målet mitt er å ta av 60 kg og i skrivende stund har jeg klart ca 7 av de, på litt over 2 uker.
Foreløpig har jeg satt meg et mål om ca 1.5kg/uke i 40 uker, slik at jeg skal være i skikkelig god form og veie 98 kg i august neste år. Jeg vet ikke om dette er mulig men jeg skal forsøke i en måneds tid og så får jeg heller justere målene mine etter det.
Fikk faktisk en kommentar i dag om at jeg så litt slankere ut og det er noe som gir meg litt ekstra motivasjon.
Hele lavkarbo-opplegget var ukjent for meg frem til en måned siden da en kamerat tipset meg om spisdegslank som han hadde stort hell med. Så da begynte jeg og fant etterhvert dette forumet her.
Jeg får lage en lengre presentasjon av meg selv senere :-)
Hei hei,tenkte jeg kunne skrive en liten slanke historie her :p Jeg er altså en jente på 26 som hele livet har trent MASSE..men for 2 1/2 år siden så ble jeg langtid sykemeldt pgr av ryggen..var sykemeldt i 8 mnd og ble gravid med min lille prinsesse helt på slutten! jeg levde egentlig i selvfornektelse og kunne ikke se selv at jeg var blitt veldig overvektig,når jeg ble henvist til nakke og rygg poli klinikken og måtte gå på vekten fikk jeg lettere:D sagt sjokk!!! den viste 103 kg(og jeg som gikk og sa: åå herregud da klærene i butikkene er lagd for småjenter..str blir bare mindre og mindre.hmm)begynte da å spise kun salat og gikk ned 10 kg på ca 2 mnd..så ble jeg gravid og ryggen forverret seg,ga vel egentlig helt opp og trykte i meg alt jeg kunne av snop/snack og usunn mat.så i 9 mnd lå jeg for det meste på sofaen og spiste! på det meste i graviditeten veide jeg 107 kg..jenten vår ble født 3 oktober 05 og da sto vekten på 100kg! forstod jo at jeg måtte ta tak i dette en gang for alle og gikk i gang med "sulte kur,spiste 3-4 knekkebrød for dagen og drakk kun vann.og joda vekten gikk ned men humøret gikk også NED..:mad: Så en vakker dag for ca 3 mnd siden begynte min gode veninne (tess)og fortelle meg om atkins og lavkarbo,noe jeg aldri hadde hørt om engang..jeg var SKIKKELIG skeptisk,at det skulle gå an å gå ned i vekt ved å spise kjøtt,fett,ost osv..nei dette måtte jo bare være tull:pmen jeg hoppet i det og nå mener jeg det er noe av det lureste jeg noen gang har gjort:) har nå 5 kg igjen og vet at dette går kjempe bra!:D:D:DVIL OPPFORDRE ALLE SOM VURDERER Å SLANKE SEG TIL Å GJØRE DET MED LAVKARBO KOSTHOLD! LYKKE TIL!!!
Utrolig resultat!
Gratulerer!
Hei hei,tenkte jeg kunne skrive en liten slanke historie her :p Jeg er altså en jente på 26 som hele livet har trent MASSE..men for 2 1/2 år siden så ble jeg langtid sykemeldt pgr av ryggen..var sykemeldt i 8 mnd og ble gravid med min lille prinsesse helt på slutten! jeg levde egentlig i selvfornektelse og kunne ikke se selv at jeg var blitt veldig overvektig,når jeg ble henvist til nakke og rygg poli klinikken og måtte gå på vekten fikk jeg lettere:D sagt sjokk!!! den viste 103 kg(og jeg som gikk og sa: åå herregud da klærene i butikkene er lagd for småjenter..str blir bare mindre og mindre.hmm)begynte da å spise kun salat og gikk ned 10 kg på ca 2 mnd..så ble jeg gravid og ryggen forverret seg,ga vel egentlig helt opp og trykte i meg alt jeg kunne av snop/snack og usunn mat.så i 9 mnd lå jeg for det meste på sofaen og spiste! på det meste i graviditeten veide jeg 107 kg..jenten vår ble født 3 oktober 05 og da sto vekten på 100kg! forstod jo at jeg måtte ta tak i dette en gang for alle og gikk i gang med "sulte kur,spiste 3-4 knekkebrød for dagen og drakk kun vann.og joda vekten gikk ned men humøret gikk også NED..:mad: Så en vakker dag for ca 3 mnd siden begynte min gode veninne (tess)og fortelle meg om atkins og lavkarbo,noe jeg aldri hadde hørt om engang..jeg var SKIKKELIG skeptisk,at det skulle gå an å gå ned i vekt ved å spise kjøtt,fett,ost osv..nei dette måtte jo bare være tull:pmen jeg hoppet i det og nå mener jeg det er noe av det lureste jeg noen gang har gjort:) har nå 5 kg igjen og vet at dette går kjempe bra!:D:D:DVIL OPPFORDRE ALLE SOM VURDERER Å SLANKE SEG TIL Å GJØRE DET MED LAVKARBO KOSTHOLD! LYKKE TIL!!!
Har du før/etter bilder Stinasol?
jeg har ikke før bilder,men skal få sendt noen over fra sviger mor(som ble tatt i dåpen til jenten min i januar) så kan jeg ligge ut...
Helt fantastisk! Gratulerer!
Fedona :)
ligger ut bilder jeg,det første bildet er i januar når jeg veide 100 kg det andre(der jeg holder min datter) er tatt for ca 2 mnd siden(veide vel ca 78 kg da) det siste er tatt nå(veier 69kg) skal ligge ut et bilde med hele meg (må bare få tatt et):p
Fantastisk Stinasol. Skulle jo ikke tro det var samme person. :w00t:
Klem!
Fantastisk Stinasol. Skulle jo ikke tro det var samme person. :w00t:
Klem!:klem:
Kjempe stor forandrig Stinasol!!!
gratulerer!:D
Sleng inn et bilde av hele deg da Stinasol!
her er jeg i mitt lycra outfitt...klar for trening:p:D;)
Synes du ser flott ut jeg Stinasol!!!
Skal du ned mer?
Jeg synes ikke du trenger det!....
For en innsats:):)*bøye seg i støvet*
Synes du ser flott ut jeg Stinasol!!!
Skal du ned mer?
Jeg synes ikke du trenger det!....
For en innsats:):)*bøye seg i støvet*så pent av deg og si :klem: men ja jeg vil ned på 65 og så får jeg se..kunne tenkt meg å lagt mellom 60 og 65 et sted men nå har jeg jo nettop begynt å trene aerobick og styrke så ligger vel på meg litt i muskler tenker jeg...:rolleyes:
Slenger inn noen bilder jeg og..selv om jeg ikke er "ferdig" enda..
FØR:
3261
"ETTER"...Eller Så langt heter det vel..;)
3262
Også med kake på det siste bildet...Haha...Litt komisk;)
dere er så flinke!! og flotte
Så flotte damer dere er både Hyper og Stinasol!!!!
Tenk for en innsats dere har gjort!!! BØYER MEG I STØVET!!!!
Og tenk, en dag litt lenger frem i tid, kan det være meg og flere som har samme resultat å vise frem!!!!
Takk for at dere la ut bilder... Dere gir oss håp!!!
:blomster: :blomster: :blomster: :blomster: :blomster: :blomster: :blomster: :blomster: :blomster: :blomster: :blomster:
Så koselig :klem: Hyper: du er super flott ;)
Dere er noen flotte forbilder..
takk for bilder...
Ble tatt bilder av meg i dag, i badedrakt.. framifra og sideveis.. Grøss og gru.. gikk med på det på en betingelse at jeg fikk slippe å se dem før om 10 mnd.. Blir litt spennende å se forandringen da..
men jeg kommer nok ikke til å legge dem ut her.. men jeg skal huske å ta noen bilder av meg nå.. med mer klær på :)
så fine dere er stinasol og hyper....
virkelig gode forbilder dere.
Så gøy å se før/etter-bilder - jeg er imponert! :D
Don Vito Corleone
28-03-07, 15:19
Så flotte dere er!
Super inspirasjon!
Håper å kunne slenge inn lignende resultater om et halvt års tid :)
Tusen takk!!Jeg er helt rørt jeg........Og deilig med oppmuntrende ord...
Veldig inspirerende tråd. Imponerende resultater! Gratulerer alle sammen!
Veldig inspirerende tråd. Imponerende resultater! Gratulerer alle sammen!
Signerer denne jeg! Virkelig inspirerende tråd :)
har virkelig respekt for dere to!!! (hyper og stinasol)
bøyer meg i støvet for dere... dere er virkelig blitt lekker!!
har virkelig respekt for dere to!!! (hyper og stinasol)
bøyer meg i støvet for dere... dere er virkelig blitt lekker!!
:klem: takk for fine ord...klarer jeg det så klarer alle det..STÅ PÅ
det er en super ,duper god følelse og gjennomføre;)
Har kjøpt meg scanner i dag,så her er et bilde som viser
godt hvor overvektig jeg var :o ,har desverre ikke noen
av hele meg på papir heller(sikkert nektet folk å ta
bilder av kroppen :rolleyes: )...
Dere har vært så flinke alle sammen. *sukk* Gleder meg til å skrive min solskinnshistorie. Hehe.
Hvilken helt usedvanlig fantastisk tråd! Og med bilder og alt! Dere er helter alle sammen!
super tråd og hvilken inspirasjonskilde!!!
hmm vet ikke om jeg har lagt inn bilde av meg "etter" her men jeg tenkte jeg kunne gjøre det nå.. ligger både før og etter jeg ;)
min slankehistorie begynte da jeg var 9 år ble veid på skolen og fikk beskjed av skolelegen og slanke meg ,, ser på bilder fra den tiden , var bare tull og sette en jentunge på slanking
men gikk ned tre kilo på en uke og det var det
ungdomstiden ble det grete rode, vektvokter, og diverrse selvalgte kurer , men ser igjen på bilder var da ikke feit , men de fleste sa jeg var , vel noen kilo for mye .
så fikk jeg barn 24 år, da økte vekten for fult jeg er 157 høy ,,, og vekten kom opp i 97
diverrse nye slankekurs og diversse ,, men hjalp ikke ,, så endelig en slankeopprasjon,, gikk ned 32 kilo , to år senere hadde vekten økt med ca 10 kilo så var den stabil noen år , fikk barn igjen 34 år, vekten var nogenlunde stabil. la ikke å¨meg mye under svangerskapet
men så begynte vekten og øke , jeg spiste nesten bare brød til alle måltider grunnet at jeg ikke tålte middag, fordi etter oprasjonen kastet jeg opp nesten daglig i 20 år
gikk opp og ned 15 , til 20 kilo mange ganger med grete røde sin oppskrift , og alle slags pulverkurer ,,,
for 5 år siden fjernet jeg slankeringen jeg hadde rundt magesekken ,da veide jeg ca 75kilo ( og skulle bli som normal igjen) ,, legen trodde nok jeg ville legge på meg ,, joda gjorde jo det
vekta stoppet på 87,7 da gikk jeg til en lege som kunne gi meg eurodiett
begynte med eorodiett 22 oktober 2006 mai 2007 veide jeg 64,5 og da kom sommeren skulle begynne og leve et normalt liv igjen som slank ,,, ikke lett spiste brød igjen fikk liksom ikke til og følge fedon ordentlig, så vekta økte litt opp og ned noen kilo en fem seks og syv også ned et parr kilo og sånn har jeg holdt på fram til nå for 14 dager siden
da begynte jeg på ketolysekuren, har aldri spist så mye god mat i hele mitt liv ,, noen ganger kan det være vansklig og få i seg alt fettet ,ikke forsi at det ikke er godt , men fordi en hele livet har holdt seg unna smør , saus og fett alt skulle være magert ,det er barnelærdommen
så nå er min vekt 66 kilo og jeg jubler , skal aldri opp i vekt igjen , banna beinhttp://ann-iren006KJEMPE KJEMPE KJEMPE FLIIINK..står stor respekt av deg :)
Her er det mange store prestasjoner. Jeg bøyer meg i støvet. En utrolig inspirerende tråd.
Gleder meg til den gangen jeg kan legge inn etter bilder også jeg.. hehe.. får det skal jeg alså.. virkelig
Santa Sofia
31-03-08, 00:58
Dette er en skikkelig oppmuntringstråd! Så flinke dere har vært og så modige dere er som legger ut bilder! :) Jeg har ikke våget å ta skikkelig avslørende "før-bilder" enda, men jeg håper jeg får samme mot og utholdenhet som dere har vist.
Åh himmel! Stinasol & Hyper, tusen, tusen takk for at dere deler bilder. Der er nydelige begge to og så utrolig inspirerende! Utrolig at ansiktene bare former seg tilbake dit de skal.
Gleder meg til å dele min historie i denne tråden en gang i fremtiden. Kanskje før jul?
Jeg er imponert over dere som har klart å komme dere ned til normalvekt! Det står respekt av det!
Skulle motivasjonen svikte så er det denne tråden jeg skal lese. Helt klart! Takk for historier og bilder.
Håper at jeg kan bidra her om ikke så altfor lang tid!
Kiera
må bare si meg enig med alle andre her, dere ser helt fantastiske ut:) og som Kiera skrev, når motivasjonen ikke er på topp skal jeg lese denne tråden, dette må være den beste motivasjonsfaktoren jeg kan tenke meg. gleder meg til det er min tur og målet er nådd;)
Helt vanvittig bra!! dere har vært superflinke:)
BENTEJENSEN
02-05-08, 07:51
Er veldig imponert av hva dere har greid. Har selv fulgt Skaldeman i 8 uker men uten noe særlig resultat foreløpig. Kan med hånden på hjerte si at jeg ikke har "sprukket" en eneste gang så jeg lurer litt på om det er noe jeg gjør feil. Kanskje noen kan gi meg noen tips om daglig meny? Hadde håpet å komme ned 15 kilo.:spisesnak
gleder meg til å legge inn min historie :P hihi
blir nokk noen mnd til enda da..
Slenger inn noen bilder jeg og..selv om jeg ikke er "ferdig" enda..
FØR:
3261
"ETTER"...Eller Så langt heter det vel..;)
3262
Også med kake på det siste bildet...Haha...Litt komisk;)
Heelt utrolig forskjell!! Du ser jo kjempebra ut!! Åhh.. jeg gleder meg til jeg kan være stolt og fornøyd av meg selv igjen... :)
Jeg er sytten. Jeg var overvektig fra barndommen av, bl. a. fordi jeg fikk for mye flaske. I tredjeklasse utviklet jeg nervøs spising, p. g. a. husangst. Senere byttet jeg verge og fikk bedre kår, men fortsatte med nervøs spising. Jeg sovnet som regel når jeg kom hjem fra skolen. På skolen var jeg til tider motbydelig, men også svært slapp og irritert. Jeg har i eftertid forstått at jeg har hvete-allergi og mild laktose-intoleranse. I tiende klasse veide jeg rundt 126 kilo. Den sommeren bestemte jeg meg for å endre på det.
Jeg spiste en veldig enkel lavkarbo-kost. Jeg spiste egg, pølser, mandler, gulrøtter og litt honning. Jeg spiste muligens for lite, men kroppen var hverken sulten eller sliten. Jeg spiste rundt 15-30 g karbohydrat dagen. Jeg gikk ned mesteparten av vekten - 50 kg - på under tre måneder.
Jeg kombinerte senere dietten med faster, men det var efter mesteparten av vektnedgangen. Fastene var rett og slett for disiplin.
Jeg spiste endog for mye grønnsaker, og mye vegetabilsk fett (særlig olivenolje), som ga meg forstoppelse. Idag bruker jeg litt olivenolje for smakens skyld, og grønnsakene er nok til å gi meg rundt 55-60 gram karbohydrat. Dermed er jeg ute av ketose, men brenner fortsatt frie fettsyrer. Jeg spister mer eller mindre Optimal ernæring, med mye egg, fløte, smør, rømme o. s. v. Jeg drikker kefir eller tettemelk daglig. Jeg begynner med D3-tilskudd i vinter. Kanskje fiskeolje òg, fordi jeg vil balansere Omega 3 og 6.
Jeg veier nu 72-74 kg.
wow så flink du har vært :)
Gratulere så masse :)
Inspirerende lesning... :D
Har som sagt slanket meg fra 110- ca 85 ca i 2005.... Sakte men sikkert i år har den blitt 93 :confused:... Uten at jeg har gjort noe fra eller til. Har ikke mål om å bli ei lita snell (tror ikke jeg er laga for denslags)... Men hadde vært deilig å veie 75-80 kg. Helt flott. Håper å nå målet mitt, men sliter hele veien med motivasjonen.. Heh.
Masse flotte historier- bare for å gjenta. Flott at noen legger ut bilder!!
Dette går bra Elly, du klarer det nok :)
Bare forkuser på at du ikke vil være overvektig resten av livet så kommer nok motivasjonen tenker eg :)
Lykke til :)
LorelaiLeigh
20-11-08, 21:01
Jeg må bare ta av meg hatten for dere som har klart dette,for det er jammen ikke lett. Håper jeg kan føye meg til listen deres en gang i fremtiden.:D Stå på!
tonetrollet
20-11-08, 22:01
Famtastisk inspirerende tråd! Så flinke alle sammen er! Gleder meg til jeg kan legge ut min historie her! I den farta dette går i så er det ca 7 år til....
Slenger inn min historie...
Uke 14 2008: Påsken er akkurat over. Vi har vært på besøk hos familie, og virkelig kost oss. Bortsett fra litt aking med barna, har vi kun vært inne og spist uante mengder snop. Kommer hjem seende ut som Michelinmannen, og alle klærne sitter lakket på meg. Jeg har i lengre tid slitt med trøtthet, slapphet og generell dårlig form. Magen har ikke vært god på flere år...
Uken etter påskeferien er jeg på jobbreise, og siden vi ikke har McDonalds her nord, og jeg er sykt glad i burger, så blir det denne uken mange turer innom McD.
(I hverdagen spiser jeg aldri burger, og spiser lite snop. Normalt kosthold i henholdt til standard ernæringsråd - men skjeier kraftig ut enkelte ganger, f.eks som nevnt her). Nå er formen min virkelig elendig.
Avslutter denne uken med å stikke innom søsteren min, som forteller meg at legen til hennes mann hadde anbefalt ham ketolysekuren, da han slet med overvekt og dårlig form. Hun hadde fulgt samme opplegget for å støtte mannen sin (hun trengte ikke gå ned noe), og hadde selv kommet i mye bedre form, ikke hatt sånt søvnbehov, og ikke så slapp/trøtt. Hun foreslår at jeg prøver dette jeg også.
Vel, dette var eneste jeg ikke hadde prøvd, jeg hadde tidligere sultet meg ned noen kilo, men kiloene raste på hver gang jeg nærmet meg et normalt kosthold. Måtte under 1300kcal om dag med 1t trening om dag for å gå saaaakte ned. Hvorfor ikke prøve dette og se om det virker? Leser i ketolyseboka deres mens jeg er der, og får masse input om hva jeg skal spise etc.
Dagen etter jeg kommer hjem er det rett på ketolyse. Veide meg rett etter påske og var over 110kg da, og vet at jeg gikk opp litt mer på jobbreisen, men veier meg ikke før jeg går i gang med kuren.
Merker etter få dager at magen retter seg. Jeg har mer overskudd, mer energi, sover kortere netter og klarer i mye større grad å konsentrere meg. Kan sitte og høre på foredrag uten å slite med å holde øynene oppe.
Og kiloene begynner å rase av.
Uke 24 har jeg gått ned 19kg - altså 1,9kg i uka!
Etter 12 uker er jeg kommet under 90kg og er lettere enn jeg har vært på 10 år.
Etter 21 uker passerer jeg minus 25kg, og min BMI er plutselig innenfor normalvektig.
Etter et halvt år/26uker på kuren viser vekta 82kg. Har altså gått ned over 28kg (sannsynligvis nærmere 30...). BMI på 23.
Bruker nå 31-32" i bukser, mot 38-40" før...
Nå er jeg ferdigslanket, skal ikke mer ned i vekt, heller opp i muskelmasse.
Fortsetter med ketolyselivsstil da jeg er i kanonform på dette kostholdet. Så får jeg se hvordan kroppen min ser ut uke 14 i 2009, det blir spennende!
Wow screwball, du har vært kanonflink :)
Stor inspirasjon :)
Åhhh -det høres så herlig ut!!! Jeg føler jeg har så laaangt igjen !!!
estorilskreppa
28-11-08, 14:53
UTROLIG BRA jobbet...:heia: :klem:
Dette var en veldig inspirerende tråd! Skal se om jeg finner noen førbilder av meg selv, så skal jeg legge de ut her sammen med historien :p
Godt nytt år - ALLESAMMEN :)
Ja - etter å ha lest alle disse flotte erfaringer dere andre har her inne - er det vel påtide at jeg også forteller min historie.
Jeg ventet på Gastric Bypass operasjon - hadde BMI på 39,4 kg - når dagen for konsultasjonen kom hadde jeg delte følelser.....alt lå til rette - jeg ble satt opp til startkurs - og det som var.....men etter 25 min fikk jeg beskjed om jeg ikke var noen kandidat for dette :eek: hva - hvorfor??
Jo - " merra" mente jeg ikke hadde prøvd nok selv.... herregud tenkte jeg - har jo vært overvektig i 18 år - prøvd uttalige grethe roede - pulverdietter og annet. Lå på grensa til Diabets 2 - ¨å fastlegen mente at jeg var en kjempe kandidat for nettopp dette -også som sikkert de fleste av Dere andre her inne har vekta gått 10 kg ned - og 15 opp - klarte ikke å holde vekten der nede.Utallige ganger.....
Jeg ble SÅ skuffet og forbannet - hele veien fra Sykehuset i Bærum..og hjem. ( ca 2 timer )
MEN - jeg har hele tiden vært i full jobb - + en bijobb - har 2 hunder som jeg turer med 3 til 5 dager i uken - hadde levd ett meget aktivt liv frem til 18 års alderen - så "madammen" mente at jeg fikk gå inn i meg selv og hente opp denne gnisten igjen........ikke psykiske lidelser - eller annet vondt - bortsett fra smerter i korsrygg når vekta gikk opp igjen og kjøttsår fra bukfettet som gnissa - til tider så ille at jeg ikke har kunnet gå på jobb.
Det tok meg ca 1 mnd fra denne opplevelsen til jeg startet min livsstilforandring.
1 juledag i 2007 startet jeg - filosofi ; spis hva du vil .. i moderate mengder og til faste tider. Ikke mat etter kl 21 ( for jeg er nattugle ) Jeg kuttet først ut søtsaker - deretter farsemat og ferdig poser - planlegging av måltider og klargjøring av de dagen føre. - samt alltid tilgang til knekkebrød - havrekjeks og vann - også i bilen . frukt og grønt.
Ny vekt mai 08 - ned 22 kg - jeg var kjempe fornøyd....men så kom stoppen....den varte i 9 laaaange uker. - platååååååå kalte de det ...jeg ble helt desperat for ikke noe skjedde uansett hva jeg gjorde...:realmad:
Etter ferien startet jeg med ketolyse og gikk ned yttligere 4 kg - vekta kom seg ned til 90,8 kg - supert vettu.......men...nok engang...
SÅÅÅÅÅÅ - skjedde det masse ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; .........
Jippy - denne jenta fikk ny jobb i samma firma - det førte til 1 t og 40 min - pendling hver dag.....glemte å spise frokost - ingen faste rammer - vips så ble det litt pølse - og en liten freia sjokolade - eller maks 2 til 3 måltider pr dag - og kanskje 4 dl drikke på hele dagen....
------ HVORDAN KUNNE DETTE SKJE!!?????-------
Dagens vekt er nå på 94,8 kg - pga av denne utskeielsen - og NÅ er det slutt på dette tullet....jeg MÅ dra meg selv i øra og starte på steg 1 igjen...og denne gangen vet jeg at det er mulig....også for meg...:-)
Jeg er 172 cm over bakkenivå.
Første delmål er ; 89,8 kg
Andre delmål er ; 85 kg
Tredje delmål er ; 82 kg ( innvilget BP....)
Jeg bør vel ha mulighet til å nærme meg 75 kg egentlig - men noen sylfide blir jeg nok ikke uansett - men satser på at pondusen blir borte og jeg har bedre holdning - kondis - utholdenhet og alle andre godbiter forran meg :):heia:Målet er å gjennomføre ett sykkelritt på 8 mil før jeg fyller 40 - he he...ett veddemål faktisk - med en kjempe premie i potten....:p starter med trim om 4 dager med PT - gleder meg som ett barn faktisk. Må jo konkurrere mot kroppen og meg selv.
Og det skal jeg fikse - faktisk.
Prøver derfor ketolyse denne gangen - derfor er det så kjekt med dette nettstedet - for å få bra tips og ikke minst for å holde motivasjonen på topp. Dette er ett topp forum - og mange kjekke støttespillere treffer vi alle her inne.
Derfor 1000 takk til ALLE som deler seg selv med alle oss andre :rolleyes: - regner med at flere er enige med meg.
Skal vi lage en lenke for 2009 - og gå ned sammen???
Jeg er klar som ett egg jeg..
Mjau
fra
Kittypus :p
estorilskreppa
02-01-09, 09:12
heisann :) velkommen skal du være...du virker veldig motivert og det er bra ;)ønsker deg masse lykke til :klem:
Wow! Jeg må bar bøye meg og applaudere til dere alle sammen! Så flinke dere er!! :heia:Bra jobba dere!! Veldig inspirerende tråd!
Gleder meg max til å komme igang jeg også...venter i spenning på boka så jeg kan begynne å lese og lære! :p
Hei hei,tenkte jeg kunne skrive en liten slanke historie her :p Jeg er altså en jente på 26 som hele livet har trent MASSE..men for 2 1/2 år siden så ble jeg langtid sykemeldt pgr av ryggen..var sykemeldt i 8 mnd og ble gravid med min lille prinsesse helt på slutten! jeg levde egentlig i selvfornektelse og kunne ikke se selv at jeg var blitt veldig overvektig,når jeg ble henvist til nakke og rygg poli klinikken og måtte gå på vekten fikk jeg lettere:D sagt sjokk!!! den viste 103 kg(og jeg som gikk og sa: åå herregud da klærene i butikkene er lagd for småjenter..str blir bare mindre og mindre.hmm)begynte da å spise kun salat og gikk ned 10 kg på ca 2 mnd..så ble jeg gravid og ryggen forverret seg,ga vel egentlig helt opp og trykte i meg alt jeg kunne av snop/snack og usunn mat.så i 9 mnd lå jeg for det meste på sofaen og spiste! på det meste i graviditeten veide jeg 107 kg..jenten vår ble født 3 oktober 05 og da sto vekten på 100kg! forstod jo at jeg måtte ta tak i dette en gang for alle og gikk i gang med "sulte kur,spiste 3-4 knekkebrød for dagen og drakk kun vann.og joda vekten gikk ned men humøret gikk også NED..:mad: Så en vakker dag for ca 3 mnd siden begynte min gode veninne (tess)og fortelle meg om atkins og lavkarbo,noe jeg aldri hadde hørt om engang..jeg var SKIKKELIG skeptisk,at det skulle gå an å gå ned i vekt ved å spise kjøtt,fett,ost osv..nei dette måtte jo bare være tull:pmen jeg hoppet i det og nå mener jeg det er noe av det lureste jeg noen gang har gjort:) har nå 5 kg igjen og vet at dette går kjempe bra!:DVIL OPPFORDRE ALLE SOM VURDERER Å SLANKE SEG TIL Å GJØRE DET MED LAVKARBO KOSTHOLD! LYKKE TIL!!!
Så flott historie :D
Blir skikkelig inspirert jeg !
Hvor mye gikk ned på 3 mnd ? :rolleyes:
Dette er helt rått!!! Utrolig kult å se før og etter bilder!! Veldig inspirerende :) Tusen takk!!! Jeg er nettop begynt (i dag)....hehehe... Men vil gjerne ned 23 kg. Hadde en traumatisk graviditet med mange snikende kilo, så nå må jeg jobbe hardt for å bli meg selv igjen. Men selvfølgelig....lille prinsen var absolutt verdt det ;)
LYKKE TIL TIL DERE ALLE!!!!
Jeg er så utrolig imponert! FY så flinke dere har vært, det er så inspirerende å se før og etter bildene, ser ut som lavkarbo er tingen ja;)
Dette var utolig inspirerende å lese:p. Har selv begynt på lavkarbo og har en laaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnngggggggggg vei å gå. og da er det veldig moro å lese sånne solskinns historier som er blitt skrevet her. Da er det ett håp for meg og:rolleyes:.
Har til nå gått ned 4,7 kg skal ned totalt 45 så det er litt igjen. Gleder meg mest til nå å komme ned til 2 sifret tall.
Lykketil alle som holder på, dette klarer vi sammen;)
blå blomst
21-02-09, 13:16
Hei til dere alle:) nå er det lenge siden jeg var her. I januar var jeg oppe i 105 kilo, tyngre enn det jeg var når jeg var høygravid! De to gangene jeg var gravid, var jeg maks 100 kilo, så det skjedde noe som hjemmeværende med to små barn, som kom med ett års mellomrom:confused: nå har jeg greid å gå ned 16 kilo, og har fire igjen for første delmål.. Når jeg har greid 20 kilo, skal jeg utvide tickeren med fem kilo til, og så fem til:D til sammen vil jeg ned (helst), 30 kilo, men 20 kilo er bra, og 25 er kjempebra! Jeg vet at ca 75 kilo er en bra vekt for meg, men det har jeg ikke veid på 13 år, men 80 er også bra! Lykke til videre til alle sammen her inne, så klarer vi målene våre:D
blå blomst
21-02-09, 13:17
Jeg mente 105 kilo i januar 2008:p
"WOW, er det mulig?!?!?" tenkte jeg nå nettopp... Sitter på jobb, i resepsjonen på hotell, og rettet på skjørtet mitt. Det er en del av en uniform som jeg fikk for ca ett år siden, og er konstruert slik at det skal være ganske langt oppå magen. Men nå, når jeg skulle dra det litt ned sånn at det ikke var helt oppunder brystene, så la jeg merke til at "hey! jeg kan jo faktisk ha livet på skjørtet rundt sideflesket! Det har jeg ikke kunnet før - ikke under noen omstendigheter har det vært mulig!"
HURRA! Da vises det jo faktisk mer enn jeg hadde trodd, disse 7 kiloene som jeg har mistet siden 1. februar i år! Og når sant skal sies, så er vesten på arbeidsuniformen min nesten begynt å bli for stor! Jeg jobber bare annenhver helg eller så, så da vises det ekstra godt! Det er så morsomt! HURRAHURRA! :D :D :D
I tillegg til dette skal det sies at jeg egentlig føler nedgangen i vekta går litt sakte, men ikke trener jeg, og jeg spiser flust med Atkins-barer som mellommåltid og sjokkiserstatning :P hihi... De er avhengighetsskapende, ikke mer å si om det ;)
ELSKER DIETTEN! Kroppen ELSKER den, og energinivået og konsentrasjonen min elsker den! Som student kan jeg si at jeg får med meg 70% mer i forelesningene nå enn før dietten, og ellers er alt bare faaaaantaaaastisk! :D
Anbefaler alle - overvektig eller ei, å kutte ned på karbisene! Det er no' herk som aldri skulle vært oppfunnet *knis* :P
Ønsker alle LYKKE TIL videre, og GRATULERER hvis du/dere er ferdige på lavkarbodiett! :D
Historien min:
Jeg hadde aldri før i livet vært overvektig, men la på meg 30 kg som følge av svangerskap med høyt karboinntak og et ellers veldig stillesittende liv pga vannvittig hemmende bekkenløsning, allerede fra uke 12.
Jeg gikk fra 60 til 90 kg i løpet av de 9 mnd. Så virkelig frem til at kiloene skulle rase av meg som følge av amming, som jeg hadde hørt mange snakke så mye om. :rolleyes:
3 dager etter fødsel veide jeg 74 kg. Jeg amma for livet, men av en eller anna merkelig grunn, (Les: Ostepop) gikk jeg bare oppover på vekta.
Da tallet nærmet seg 80 begynte jeg og få panikk, men selv om jeg kutta ut min "elskede" venn Cheez Doodle, så fortsatte vekta og bevege seg oppover.
Da den stoppet på 83 i april 2007 var jeg så heldig at jeg listet meg inn her og leste om Optimal Ernæring. Det var et litt vanskelig prinsipp syntes jeg, mest fordi jeg hadde det alt for travelt, og bare ville begynne og gå ned i vekt med en gang, og orka rett og slett ikke og sette meg så alt for mye inn i det. Likevel gikk jeg ned et par kilo på kort tid.
Så leste jeg om Ketolyse, og bestemte meg for og kjøpe boka, og virkelig sette meg inn i dette.
Fikk boka i posten og leste gjennom den samme dag. :D
17. april begynte jeg for fullt. Jeg var helt overraska over hvor enkelt det var, og over den raske vektnedgangen. I løpet av 4,5 mnd hadde jeg tatt av 20 kg.
Deretter gikk det veldig opp og ned. Jeg stressa med nedgang, og skeiet ofte ut.
La på meg 10 kilo, gikk ned 10 kg, la de på meg igjen osv.
I januar i år (2009), bestemte jeg meg for at nok var nok, og tok et aldri så lite oppgjør med meg selv.
Nå var det livsstilsendring som gjaldt. Ingen kur, ikke noe slankel på er stress. Nå skulle jeg ha det godt med meg selv, og den eneste måten og få det til på er LCHF-kost.
Siden da har jeg rast ned 13 kg, og totalt nedgang er 26 kg og jeg er slankere nå enn jeg var lenge før jeg ble gravid. Merkelig så fort vekta bevega seg når jeg ikke tenkte over det. :rolleyes:
Nå kommer jeg aldri til og gå over til noe høykarbokosthold ever again.
Lever hovedsaklig etter LCHF-prinsippene, men kan godt ta noen gulrotbiter eller et bittelite kakestykke ved spesielle anledninger. Før ville jeg ikke kunne gjort det uten en total sprekk, men nå er jeg så klar på hva jeg vil med kroppen min, og hvordan jeg skal pleie den best mulig, så det er null problem og fortsette med lavkarbo etter en liten kakebit. :D
Jeg er VELDIG fornøyd! :D
Kjempebra Bee :) Du har vært kjempeflink :heia:
ååå så fliiinke dere eeeer!!!
Motiverende for meg som står i startgropen å lese dette. :heia:
Gratulerer til alle dere! Utrolig gøy å lese for en nybegynner som er på dag 5. Hører gjerne flere historier.
Håper min kommer opp her rundt juletider:p
Merker det sånn på humøret mitt at det har bedret seg- sikkert fordi jeg har tro på at dette skal gå, og jeg spiser masse god mat og er aldri sulten.
Fantastisk moro å lese alle historiene, virkelig motiverende!
Bare lurer...er det noen av dere flinke slankere som har gått på / går på pulver (VLCD) i kortere eller lengre perioder? Eller er disse sidene kun for de som spiser proteinrik / karbo fattig MAT mon tro..? Jeg startet nemlig opp på allevo sin 2-ukers diett på pulver for så gå over til proteinrik mat.
Noen med erfaringer på dette eller lignende kanskje?
HEi
Jeg har aldri slanket meg før iår.
Men idag var jeg 10 kg lettere enn før!)
Jeg begynte for 4 uker siden og syns 2,5 kg i uka er skikkelig bra!
Nå er jeg i ferd med å ta de neste 10kgene:) Håper det går like kjapt:)
Jeg har fulgt Ketolyse kuren. Men jeg har trimmet mer enn de 30 minuttene man skal og føler jeg har hatt stort utbytte av det. Særlig da jeg er glad i et par pils i helgen, og gjennom mange bursdager har sprukket et par ganger. Alle sprekkene har gjort meg skikkelig forbannet etterpå. Og dertil hardere treningsøkter. Men resultatet syns jeg taler godt nok for seg:)
Kjapt spm. Hver gang jeg er ute og går i 2 timer eller mer syns jeg at vekta er 1 til 2 lavere dagen etter. Flere som har opplevd slikt?
Nå har jeg sittet å lest meg gjennom alle slankehistoriene og jeg er blitt overbevist; dette SKAL jeg også klare! Dere har vært superflinke alle sammen - helt fantastisk! :)
Jeg skal gå til innkjøp av Ketolyseboka og tilbehøret og starter forhåpentligvis opp med ny livsstil om en uke. Gleeeder meg, for nå er jeg motivert!
hva med dere som gikk ned i vekt for tre fire år siden
har dere klart og beholde en vekta ,,
jeg selv gikk ned 22 kilo for tre år siden,,7..8 av de har sneket seg på igjen,og veldig vansklig og bli kvitt ,,( min motivasjon som er vansklig)
Jeg blir ihvertfall inspirert!!
Amethyst - dette klarer du - FINT!
Det som er så OK er at det blir en god sirkel av det hele - så snart du har gått ned noen kilo og merker det; føler deg litt bedre, ta momentumet som inspirasjon til å fortsette! Det blir bare BEDRE og BEDRE etterhvert. I tillegg er det viktig å huske på at HVERT eneste steg, hver bevegelse, hver eneste liten smule av trening du legger inn ekstra er et steg på vei mot målet, et steg du tar som ingen kan ta fra deg, som alltid vil være verd mer enn det steget du IKKE tok! Og på den andre siden, hver sjokolade, hver kjeks, hver bit du trøster deg med kjemper MOT deg!
Et par råd fra meg på veien:
1) ALDRI gå sulten. Det øker faren for å sprekke. Spis hver tredje time, finn noe sunt som du kan småspise på når du MÅ ha noe mellom måltidene.
2) Ikke la deg knekke. Om du står stille en periode er dette også et naturlig steg på veien - man kan ikke rase ned i jevn fart, uten å merke motstand. Om man kunne det, vel, så hadde vel alle vært slanke til å begynne med...
3) Visualiser. Se for deg den dagen du slipper å lure på om noen ser på deg og synest du er for stor, den dagen du kan gå inn i hvilken som helst forretning og finne klær i din størrelse, den dagen du har mer overskudd til dine gjøremål, til du kan bevege deg lettere, til du kan løfte hodet mot sola og virkelig ha klart å gjennomføre det du satt deg som mål..... Det er kun DU som kan gjøre dette for deg.
Vi har bare ett liv - vil du tilbringe ditt, tenkende; bekymret; misfornøyd med din egen vekt? Eller vil du gjøre noe med det?
Klem fra AnnaV
gode råd=)er helt ny her og gleder meg til å se resultater=)
jordbær =)
03-07-09, 20:23
Har prøvd å slanke meg i 10 år...
Gikk ned fra 68kg til 58 kg med hard trening og 1200kcal per uke.
Klarte å holde det i 3 år, men måtte telletelletelle og trene som en idiot. Har alltid vært sunn og obs på hva jeg putter i munnen.
Nå er jeg så lei av å slanke meg og prøve å overbevise mannen min at jeg skal..
Har tro på dette. Så mange som har gått ned i vekt :)
Begynte på lav karbo på tirsdag. Har ikke merket noenting. Vanskeligste er å kutte ut frukt. Har alltid spist masse frukt....melon er best jeg vet..
Brød,pasta,ris,potet, sukker er ikke noe problem, men...muffins og andre bakevarer elsker jeg..og eplejuice!!!!!!
Blir moro å begynne å se resultater. Skal ikke fortelle på jobb før jeg skal på ferie. Kanskje noen blir overrasket om 3 uker? ;)
1kg\uke er anbefalt vektreduksjon??
Begynte fredag (idag er det tirsdag) på lavkarbo og vekten har beveget seg fra 86,8 til 83,5 på fire dager. 3,5 kilo!!! Regner med at det flater seg ut nå, men håper å gå ned ytterligere 12 kilo på like mange uker.
jordbær =)
09-07-09, 15:55
Begynte fredag (idag er det tirsdag) på lavkarbo og vekten har beveget seg fra 86,8 til 83,5 på fire dager. 3,5 kilo!!! Regner med at det flater seg ut nå, men håper å gå ned ytterligere 12 kilo på like mange uker.
Det var mye =) Super bra start!!!!:D
Molly og Jordbær:)
Dersom dere legger innleggene deres på tråder som er mer egnet - får dere sikkert mere respons.
Denne tråden er for de som har slanket seg mange kilo - og som vil dele sine historier med oss:rolleyes:
Men ellers, lykke til og velkommen til et supert forum og kosthold:)
Her inne var det mye motivasjon å hente!!! :ja:
Hjelper så utrolig mye å lese hva dere alle har fått til, at dere trives med opplegget dere har valgt og ekstra morsomt å se før og etter bilder! :O)
Noen her som etterlyste de av dere som har gått ned mange kilo for en stund siden - hvordan går det med dere i dag?
Holdt vekten? Samme diett fortsatt, eller har dere klart å innføre andre matvarer?
Og hva med trådstarter, Iset? Ingen tilbakemelding på hennes fantastiske nedgang...? :confused:
Klapp på skulderen til alle dere som har klart dette, det er utrolig å lese!
Ikke fatter jeg hvordan dere har klart det, jeg er inne i min første uke og har ikke mistet noen kg, men etter å ha lest her så holder jeg motet oppe!
Dere som skrev for noen år tilbake, klarer dere å holde vekten??
Og hva med trådstarter, Iset? Ingen tilbakemelding på hennes fantastiske nedgang...? :confused:
Jeg har ikke sett vitsen med å skrive om det siden jeg jo er vektoperert. Jeg har jo såklart gjort mye av jobben selv, men er redd folk skal tenke "hvorfor skriver hun her, hun har jo "jukset" seg til en slank kropp. Sånn er det jo ikke, men det er jo endel uvitenhet ute og går, så.
Men jeg har hvertfall holdt vekten, det er 2,5 år siden operasjonen, og jeg har det bedre enn noensinne. Ingen komplikasjoner, ingen plager, jeg kan spise ganske mye mat, tåler all mat, er energisk og føler meg lett som en sky og lever livets glade dager. :D
Photobscura
02-08-09, 14:57
Veier stort sett det samme som vektnedgangen for to år siden. Pendler rundt vekta med et par kg opp og ned.
Meeen, jeg har fortsatt minst ti kg til som skal av (gjerne mer), men det ser ut til at kroppen trenger en laaang pause før den akter å kvitte seg med de resterende ser det ut som.
Jeg har ikke sett vitsen med å skrive om det siden jeg jo er vektoperert. Jeg har jo såklart gjort mye av jobben selv, men er redd folk skal tenke "hvorfor skriver hun her, hun har jo "jukset" seg til en slank kropp. Sånn er det jo ikke, men det er jo endel uvitenhet ute og går, så.
Men jeg har hvertfall holdt vekten, det er 2,5 år siden operasjonen, og jeg har det bedre enn noensinne. Ingen komplikasjoner, ingen plager, jeg kan spise ganske mye mat, tåler all mat, er energisk og føler meg lett som en sky og lever livets glade dager. :D
Jeg blåser i hvordan du klarte å kvitte deg med kiloene...;O)
Det viktigste er at du gjorde det og enda viktigere at du klarer å holde vekta!!
Flink er du! :O)
Veier stort sett det samme som vektnedgangen for to år siden. Pendler rundt vekta med et par kg opp og ned.
Meeen, jeg har fortsatt minst ti kg til som skal av (gjerne mer), men det ser ut til at kroppen trenger en laaang pause før den akter å kvitte seg med de resterende ser det ut som.
Så bra! :O)
Gikk du ned mange kilo også?
Helt "fresh" her jeg, men er det det samme her, at det kan hjelpe å kick-starte kroppen på en eller annen måte for å få den til å skjønne at det er noen flere kilo som skal av..? ;)
Photobscura
03-08-09, 12:37
Jeg gikk ned nesten tjue kg :)
Hva mener du med kick-starte?
Jeg gikk ned nesten tjue kg :)
Hva mener du med kick-starte?
La kroppen smake noe helt annet enn normalt, f.eks litt mere eller mindre mat enn den har vært vant til
for på en måte vekke den litt opp av en dvale?
Ikke ekspert jeg, men det har funka på meg ved en vektterskel...:ja:
Photobscura
03-08-09, 15:08
La kroppen smake noe helt annet enn normalt, f.eks litt mere eller mindre mat enn den har vært vant til
for på en måte vekke den litt opp av en dvale?
Ikke ekspert jeg, men det har funka på meg ved en vektterskel...:ja:
Det er nok veldig individuelt, for meg funker det i hvert fall ikke, jeg har prøvd en gang å karboloade i fire dager for å booste vektnedgangen, og det var skikkelig katastrofalt. Men så er jeg visst temmelig insulinresistent også, og skal i grunn være forsiktig med å eksperimentere med høykarbo, utenom det har jeg vel kun spist høykarbo ved to anledninger (en bit smørgårtårta i fylla, og en gang en boks Hägen Dazs fordi jeg syntes synd på meg selv) i løpet av de tre åra som har gått siden jeg la om, det var bare grusomt :p.
For min del er nok det eneste som fungerer et strikt men variert kosthold med maks 70 gr kh om dagen, nok fett, passe med mosjon -og minst mulig stress. Det løsner nok til slutt, dette er jo uansett for livet ;)
å karboloade i fire dager for å booste vektnedgangen,
:confused: Er helt på blank-isen her, skjønner jeg...;)
Kunne du forklare begrepene "karbolade" og "booste"? :)
Photobscura
03-08-09, 17:30
:confused: Er helt på blank-isen her, skjønner jeg...;)
Kunne du forklare begrepene "karbolade" og "booste"? :)
Jeg spiste såkalt normalt i fire dager, typ brød, litt pasta, fullkornsblandinger med melk, juice, sånn som folk tror er sunt :p
Jeg la på meg tre fire kg, og endte opp med å fortsette å legge på meg i flere måneder etterpå selv om jeg gikk tilbake til ketogent kosthold. Booste vektnedgangen=å få fart på vektnedgangen.
Noen opplever at de med noen dagers vanlig høykarbokosthold sjokker kroppen, og begynner å gå ned i vekt igjen etter et platå, dette gjaldt så definitivt ikke meg. Jeg endte opp med å gå opp ca tolv kg, som nå er av igjen, forsåvidt.
Jeg spiste såkalt normalt i fire dager, typ brød, litt pasta, fullkornsblandinger med melk, juice, sånn som folk tror er sunt :p
Jeg la på meg tre fire kg, og endte opp med å fortsette å legge på meg i flere måneder etterpå selv om jeg gikk tilbake til ketogent kosthold. Booste vektnedgangen=å få fart på vektnedgangen.
Noen opplever at de med noen dagers vanlig høykarbokosthold sjokker kroppen, og begynner å gå ned i vekt igjen etter et platå, dette gjaldt så definitivt ikke meg. Jeg endte opp med å gå opp ca tolv kg, som nå er av igjen, forsåvidt.
Uffda...det hørtes jo skremmende ut. Håper ikke det gjelder for meg...
Har funka å spise noe annet for meg, men enn så lenge håper jeg kroppen er villig til å gi slipp på noen kilo...;O)
Photobscura
03-08-09, 20:02
Uffda...det hørtes jo skremmende ut. Håper ikke det gjelder for meg...
Har funka å spise noe annet for meg, men enn så lenge håper jeg kroppen er villig til å gi slipp på noen kilo...;O)
Det skal sies at jeg prøvde dette etter å ha spist lavkarbo i halvannet år, og stått stille i nesten ett år, da.
Jeg tåler nok sukker og ting som omdannes til sukker meget dårlig.
Jeg er sytten. Jeg var overvektig fra barndommen av, bl. a. fordi jeg fikk for mye flaske. I tredjeklasse utviklet jeg nervøs spising, p. g. a. husangst. Senere byttet jeg verge og fikk bedre kår, men fortsatte med nervøs spising. Jeg sovnet som regel når jeg kom hjem fra skolen. På skolen var jeg til tider motbydelig, men også svært slapp og irritert. Jeg har i eftertid forstått at jeg har hvete-allergi og mild laktose-intoleranse. I tiende klasse veide jeg rundt 126 kilo. Den sommeren bestemte jeg meg for å endre på det.
Jeg spiste en veldig enkel lavkarbo-kost. Jeg spiste egg, pølser, mandler, gulrøtter og litt honning. Jeg spiste muligens for lite, men kroppen var hverken sulten eller sliten. Jeg spiste rundt 15-30 g karbohydrat dagen. Jeg gikk ned mesteparten av vekten - 50 kg - på under tre måneder.
Jeg kombinerte senere dietten med faster, men det var efter mesteparten av vektnedgangen. Fastene var rett og slett for disiplin.
Jeg spiste endog for mye grønnsaker, og mye vegetabilsk fett (særlig olivenolje), som ga meg forstoppelse. Idag bruker jeg litt olivenolje for smakens skyld, og grønnsakene er nok til å gi meg rundt 55-60 gram karbohydrat. Dermed er jeg ute av ketose, men brenner fortsatt frie fettsyrer. Jeg spister mer eller mindre Optimal ernæring, med mye egg, fløte, smør, rømme o. s. v. Jeg drikker kefir eller tettemelk daglig. Jeg begynner med D3-tilskudd i vinter. Kanskje fiskeolje òg, fordi jeg vil balansere Omega 3 og 6.
Jeg veier nu 72-74 kg.
kjempeflott,,hvordan går det med deg nå ,, har du klart og holde vekta?
jeg har desverre ikke det ,,10 kilo har sneket seg på det sisste året,,nå skal de vekk koste hva det koste vil
Mange flinke folk her, supert for meg som trenger litt motivasjon nå, hatten av for dere:)
SunnhetMedSirrup
13-08-09, 12:00
jeg satt på ræva og åt flæsk..
LAVKARBO ROCKER!!
lol :p
Jeg er tilbake nå for å ta av 10 kg,Jeg har holdt vekten i over 2 år men hadde en skikkelig 4 ukers ferie nå
Vi åt ute alle måltidene og spiste mye digg osv.. så da gikk jeg opp 10 kg,begynte på lavkarbo igjen i dag(har ikke spist lavkarbo siden jeg slanket meg ferdig) så får vi se om disse kg forsvinner raskt ;)
" Stinasol"
Jeg har akuratt begynnt med lavkarbo. Har rast mye ned i vekt bare de siste 3 mnd, med å kutte ut ting som inneholder søtstøffer, gluten og meieri produkter. Jeg har næmlig gluten og melkeprotein intoleranse. I tillegg til å legge om kosten, begynnte jeg å trene. Treningen består av styrke og utholdenhetstrening.
På 3 mnd, har jeg altså gått ned fra 93 kg til 80 kg. Og det daler jevnt nedover. :) Forøvrig er jeg ca 180 cm høy. Topp vekt noensinne ca 97kg. :O
Jeg blir så imponert av dere alle sammen, jeg altså!
Photobscura
03-09-09, 10:30
Og husk, frihet er ikke frihet fra men frihet til!
Vakkert og sant! :)
så fine historier:D dere er flinke!
vil høre meer;)
Vel, nå har jeg skrevet her tidligere, men nå har jeg kommet langt synes jeg, og er bare nødt til å skryte litt ekstra :)
På 9 måneder har jeg gått ned 20 kg! Jeg er superfornøyd! "Selvfølgelig" ser jeg det ikke selv, men det merkes på klærne og størrelsen på navelen :geip: hihi.. Men det som satte fart på min nåværende treningskarriere, var å begynne på skolen igjen etter sommeren. Fikk SÅ mange komplimenter og kommentarer, og det var bare herlig! Da tenkte jeg at "jammen, da må det jo vises da! Kanskje jeg må fortsette litt hardere?"
Hele slankinga startet opp med at det var tungt å gå opp trappen til 3. etasje på skolen - mens nå flyr jeg opp. Jeg så med gru på fysisk aktivitet fordi jeg selv synes jeg så "rar ut", det gikk sakte og jeg ble fort sliten. Pluss at det aldri hjalp - vel og merke kun fordi jeg trente 2 dager på rad og ble lei... Mens nå gleder jeg meg til å stå opp før sola og trene til svetten spruter, for så å gå på skolen etter en lang, deilig dusj! Det er så herlig! Pleier å spise omtrent 5 mandler før jeg drar hjemmefra for å få startet opp magen, også har jeg med meg et lite glass med 100-150 gram Cottage Cheese, kanel og Splenda som jeg spiser etter trening. :) Men, når skal det jo sies igjen at jeg bare trent aktivt den siste halvannen måneden. Det har rett og slett bare blitt så mye lettere nå. Iallefall sånn rent bortsett fra at jeg tror jeg holder på å pådra meg beinhinnebetennelse i leggene.... Det er en liten partypooper :(
Var forresten hos legen og tok noen prøver. Jeg er blodgiver, og de to siste gangene har det gått rimelig dårlig med gjennomstrømninga ned til posen - som helst vil ha 4,5 dl... Så jeg må innrømme at jeg tenkte litt på det som er noe av kritikken mot et lavkarbo-/høyfettkosthold; nemlig at blodårene blir "clogget" igjen. Så jeg tok som sagt prøver. Blant annet en kolesterolprøve. Men, Hey! Den var jo superduper! Kolesterolen min var bedre enn gjennomsnittet av den friske befolkninga...! :rolleyes: DET var kult å høre! :D
Men uansett! Jeg er glad og godt på vei mot et bedre og sunnere liv! Har gått ned to buksestørrelser, 20 kilo og fått en mye bedre selvtillit og humør! HURRA FOR LAVKARBO!!! Og :goodluck: til alle sammen!!
Vel, nå har jeg skrevet her tidligere, men nå har jeg kommet langt synes jeg, og er bare nødt til å skryte litt ekstra :)
På 9 måneder har jeg gått ned 20 kg! Jeg er superfornøyd! "Selvfølgelig" ser jeg det ikke selv, men det merkes på klærne og størrelsen på navelen :geip: hihi.. Men det som satte fart på min nåværende treningskarriere, var å begynne på skolen igjen etter sommeren. Fikk SÅ mange komplimenter og kommentarer, og det var bare herlig! Da tenkte jeg at "jammen, da må det jo vises da! Kanskje jeg må fortsette litt hardere?"
Hele slankinga startet opp med at det var tungt å gå opp trappen til 3. etasje på skolen - mens nå flyr jeg opp. Jeg så med gru på fysisk aktivitet fordi jeg selv synes jeg så "rar ut", det gikk sakte og jeg ble fort sliten. Pluss at det aldri hjalp - vel og merke kun fordi jeg trente 2 dager på rad og ble lei... Mens nå gleder jeg meg til å stå opp før sola og trene til svetten spruter, for så å gå på skolen etter en lang, deilig dusj! Det er så herlig! Pleier å spise omtrent 5 mandler før jeg drar hjemmefra for å få startet opp magen, også har jeg med meg et lite glass med 100-150 gram Cottage Cheese, kanel og Splenda som jeg spiser etter trening. :) Men, når skal det jo sies igjen at jeg bare trent aktivt den siste halvannen måneden. Det har rett og slett bare blitt så mye lettere nå. Iallefall sånn rent bortsett fra at jeg tror jeg holder på å pådra meg beinhinnebetennelse i leggene.... Det er en liten partypooper :(
Var forresten hos legen og tok noen prøver. Jeg er blodgiver, og de to siste gangene har det gått rimelig dårlig med gjennomstrømninga ned til posen - som helst vil ha 4,5 dl... Så jeg må innrømme at jeg tenkte litt på det som er noe av kritikken mot et lavkarbo-/høyfettkosthold; nemlig at blodårene blir "clogget" igjen. Så jeg tok som sagt prøver. Blant annet en kolesterolprøve. Men, Hey! Den var jo superduper! Kolesterolen min var bedre enn gjennomsnittet av den friske befolkninga...! :rolleyes: DET var kult å høre! :D
Men uansett! Jeg er glad og godt på vei mot et bedre og sunnere liv! Har gått ned to buksestørrelser, 20 kilo og fått en mye bedre selvtillit og humør! HURRA FOR LAVKARBO!!! Og :goodluck: til alle sammen!!
Gratulerer!
Apporos på leggene dine - vær forsiktig! Jeg gikk ned ca 35 kilo for to år siden (og ca 15 er på igjen...) og trente stort sett 6 dager uken. Jeg har nå tilnærmet kroniske betennelser i legger, ankler, underarmer og skuldre. Når man er tung, så sliter det enda mer på kroppen enn når man er lett. Bruk gode sko og bytt oftere enn du tror - demping slites fort, varier treningen og gjør aldri det samme to dager på rad (særlig ikke step og løping!), ta deg tid til restitusjon og tøy. Kanskje slipper du bedre unna enn meg da.
:goodluck:
Det er kjempe motiverende å lese sånne historier. Takk for god inspirasjon, og lykke til videre:)
Gratulerer!
Apporos på leggene dine - vær forsiktig! Jeg gikk ned ca 35 kilo for to år siden (og ca 15 er på igjen...) og trente stort sett 6 dager uken. Jeg har nå tilnærmet kroniske betennelser i legger, ankler, underarmer og skuldre. Når man er tung, så sliter det enda mer på kroppen enn når man er lett. Bruk gode sko og bytt oftere enn du tror - demping slites fort, varier treningen og gjør aldri det samme to dager på rad (særlig ikke step og løping!), ta deg tid til restitusjon og tøy. Kanskje slipper du bedre unna enn meg da.
:goodluck:
Hmmm... tusen takk! Det har jeg ikke tenkt på. Har bare hatt beinhinnebetennelse en gang før, men ikke veldig ekstremt da heller. Nå var jeg og trente sist på torsdag, tror jeg det var, og etter at jeg fikk vondt har jeg ikke turt å trene. Jeg er jo da ikke like ekstrem som deg, med 6 ganger i uken, men jeg skal likevel ta det med ro. Skjønner godt at en tung person sliter mer enn en lett... Men... En veldig veltrent og "tynn" (om jeg kan bruke ordet) venninne av meg, sliter også med betennelse i leggene... Hmmmz..
Og oppropo utstrekking; gjør det etter hver trening, men er jo litt vanskelig å strekke på skinnleggen :p
Hmmm... tusen takk! Det har jeg ikke tenkt på. Har bare hatt beinhinnebetennelse en gang før, men ikke veldig ekstremt da heller. Nå var jeg og trente sist på torsdag, tror jeg det var, og etter at jeg fikk vondt har jeg ikke turt å trene. Jeg er jo da ikke like ekstrem som deg, med 6 ganger i uken, men jeg skal likevel ta det med ro. Skjønner godt at en tung person sliter mer enn en lett... Men... En veldig veltrent og "tynn" (om jeg kan bruke ordet) venninne av meg, sliter også med betennelse i leggene... Hmmmz..
Og oppropo utstrekking; gjør det etter hver trening, men er jo litt vanskelig å strekke på skinnleggen :p
Beinhinnebetennelse kan alle få, det kommer av overbelastning. Men det er lettere å overbelaste når man er tung og ikke er gjennomtrent fra før av.
Å slutte og trene hjelper heller ikke, men du må variere underlag og belastningsform. Noe av grunnen til at jeg har gått opp i vekt igjen er at jeg flere ganger har sluttet å trene fullstendig - enten på grunn av betennelser eller eksamensperioder. Svømming, sykling, ellipsemaskiner, pilates, yoga - det er mye man kan gjøre uten å trigge betennelsene mer enn nødvendig.
Beinhinnebetennelse kan alle få, det kommer av overbelastning. Men det er lettere å overbelaste når man er tung og ikke er gjennomtrent fra før av.
Å slutte og trene hjelper heller ikke, men du må variere underlag og belastningsform. Noe av grunnen til at jeg har gått opp i vekt igjen er at jeg flere ganger har sluttet å trene fullstendig - enten på grunn av betennelser eller eksamensperioder. Svømming, sykling, ellipsemaskiner, pilates, yoga - det er mye man kan gjøre uten å trigge betennelsene mer enn nødvendig.
Jauda Gauda :p Har ikke sluttet å trene, jeg bare tar det litt med ro når det gjør vondt. Skal dra i morgen da. Men så har jeg bare trent i 1,5 måned eller så, inkludert to uker sykdom innimellom - så.. hehe, jeg er ikke SÅ godt igang ;)
Jauda Gauda :p Har ikke sluttet å trene, jeg bare tar det litt med ro når det gjør vondt. Skal dra i morgen da. Men så har jeg bare trent i 1,5 måned eller så, inkludert to uker sykdom innimellom - så.. hehe, jeg er ikke SÅ godt igang ;)
Du er flink, stå på! Og det at du hører på kroppen din er viktig - jeg ødelagt mye ved å tenke at smeter bare er en midlertidig tilstand som går over. Til slutt var det ikke det, gitt :D
Tøying av muskulatur på framsiden av legg, for å forebygge beinhinnebetennelse.
- Gå på hælene, et par runder rundt i f.eks stua et par ganger etter hverandre og gjerne hver dag. Du kan også sette hælen i bakken foran et gjerde eller en vegg og press foten opp mot veggen, og press kroppen framover over leggen på en måte. Da tøyer du framsiden av leggen. Godt skotøy som passer akkurat deg er viktig. Ikke knyt skoene for trangt, og mykt underlag er bedre enn hardt.
Det er veldig motiverende å lese historiene deres. :) Flinke, er dere!
Jeg har nettopp begynt min lavkarbo-reise, men jeg er en erfaren slanker. Har alltid fått høre at jeg har vært stor, men ble veldig stor sånn mellom 15-18 års alderen en gang. I 2003 veide jeg 180 kg, og fikk dra til Spania for å bli operert. (Duodenalswitch). 18 mnd. senere veide jeg 90 kg og jeg holdt meg der ganske lenge, men plutselig en dag ville ikke kroppen min godta lenger at jeg spiste alt mulig, og jeg begynte å legge på meg. Gikk opp igjen 20 kg, til jeg veide 110. Jeg prøvde - igjen - "alt mulig". Har også ME, sånn at det å trene er utelukket. For ca 2 år siden eller noe sånt gikk jeg ned noen kilo bare ved å slutte å spise godteri, men heller ikke det hjalp denne gangen.
Men så oppdaget jeg lavkarbo (som jeg i alle år siden jeg hørte om det alltid har tenkt at det der blir for ensformig, sånn kan jeg jo ikke leve! ...) Men blir man desperat nok, så gjør man nesten hva som helst. Jeg kan i hvertfall si, etter litt over 1 mnd på lavkarbo: jeg tok feil! Det går visst helt fint an å leve på lavkarbo!
Nå har jeg gått ned 8 kg, og blitt 10 cm mindre over rompa. Så jeg ser ingen grunn til å forandre noe på det jeg spiser, vektnedgangen går fort nok! ;) Mitt aller første mål er under 100 igjen (101,9 i dag), neste mål er der jeg var etter operasjonen (dvs. 90 kg) og etter det kan jeg jo begynne å drømme om å se 80-tallet osv... vi får se.
Tøying av muskulatur på framsiden av legg, for å forebygge beinhinnebetennelse.
- Gå på hælene, et par runder rundt i f.eks stua et par ganger etter hverandre og gjerne hver dag. Du kan også sette hælen i bakken foran et gjerde eller en vegg og press foten opp mot veggen, og press kroppen framover over leggen på en måte. Da tøyer du framsiden av leggen. Godt skotøy som passer akkurat deg er viktig. Ikke knyt skoene for trangt, og mykt underlag er bedre enn hardt.
Jeg pleier å strekke sånn, men jeg strekker bare baksiden av leggen.... :confused:
Jeg pleier å strekke sånn, men jeg strekker bare baksiden av leggen.... :confused:
Ja, det kjennes sånn ut, men det virker på framsiden også. Hvis du har beinhinnebetennelse så vil du kjenne det veldig godt på framsiden hvis du tøyer ut på denne måten. Det å gå på hælene er ihvertfall effektivt. Dette rådet fikk jeg av legen min som også er trenings"fanatiker".:)
November
Startvekt: 09.11.09- 86.3 kg:)
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg:D
Jeg har gått ned 20 kg. på 4 uker, dette er moro :-)
20KG PÅ 4 UKER!!!:eek:
WOW!:heia:
Oppskriften, takk!:D
Hei!
Jeg skal begynne på atkins så fort jeg kommer hjem fra juleferie. Jeg har sittet og lest masse, både i boka og på nettet, og jeg lurer jo da på om det er mange her som har opplevd det med dårlig ånde? Det står skrevet mange steder at det er en vanlig bivirkning med lavkarbodietter. Jeg lurer også på - og da spesielt for dere som har gått ned veldig mye på kort tid, om dere har hatt mye problemer med mye løs hud? Og eventuelt hvor lang tid det har før det stabiliserte seg?
Min reise begynte Oktober i fjor når jeg stod på vekta og nålen stoppet på 145,7. Jeg brast i gråt og da var det nok! Har alltid vært normalvektig, men røykeslutt, et svangerskap, bekkenløsning og 17 måneder med amming gjorde noe med kroppen.. Veide 102 når jeg ble gravid og halvannet år etter hadde jeg da klart å gå opp 43 kilo!
Jeg begynte med lavkalori og gikk ned 5 kilo. Så kom jula og jeg gikk opp 3 av dem igjen... Begynte nyåret med et nyttårsforsett: Å skjerpe meg!
Vekten gikk stødig nedover og i en periode så lå jeg gjennomsnittlig på 1,2 kilo i uka, men så stoppet det opp. Jeg prøvde ALT og vekten rikket seg ikke!! Jeg kom over dette forumet og fant ut at, what the hell, er like greit å bare prøve!! Taper jo ikke noe på det sant??
Så etter start 23 November så har jeg gått ned 7 kilo og som resulterer i et vekttap på 38 kilo på 14 måneder, og jeg er rett rundt svingen for vekten jeg var når jeg ble gravid :)
Har fortsatt en lang reise igjen, men jeg tar en dag av gangen og er overbevist om at lavkarbo er veien for min del!! Er så deilig å kunne gå ned i vekt OG ikke sulte!!!! :D
:eek: Wow, så flinke dere er :D
Blir nesten "religiøs" av å lese historiene deres!!!!!!! :o
Har aldri hørt om Thor Foseid. Hva slags diett følger du da? Prøvde å lete på nettet, men fant bare ei bok som ikke var til salgs lengre.
Noen som vet noe om dette?
Har aldri hørt om Thor Foseid. Hva slags diett følger du da? Prøvde å lete på nettet, men fant bare ei bok som ikke var til salgs lengre.
Noen som vet noe om dette?
Thor Foseids spisdegslank-opplegg finner du på http://www.spisdegslank.no (http://www.spisdegslank.no/) - jeg benyttet meg av ferdigrettene derfra i 3 uker i overgangen til ketogen kost. Det er hendig om man har begrenset matlagings-energi og sånt, men hjemmelaget mat ala atkins induksjon eller ketolyse smaker bedre. :)
hei iset
jeg er ny i forumet. HVA HAR DU GJORT FOR Å GÅ NED 70 KG?! skjønner at du er på lavkarbo, men kan du beskrive og komme med råd? jeg skal nemlig ned like mye.
*imosti
hei iset
jeg er ny i forumet. HVA HAR DU GJORT FOR Å GÅ NED 70 KG?! skjønner at du er på lavkarbo, men kan du beskrive og komme med råd? jeg skal nemlig ned like mye.
*imosti
Som det står i hennes kostholdsfilosofi så er hun vektoperert. :)
Velkommen forresten!
Hei
Ok, det hadde jeg ikke fått med meg. Jeg har tenkt til å klare det uten operasjon. Noen som har noe å motivere meg med?
Har aldri hatt noen problemer med min egen overvekt, sånn egentlig. For jeg har bestandig vært stor og det er liksom sånn jeg har vært vant til at det skal være. Jeg begynte å irritere meg over meg selv når jeg ble andpusten av å gå opp 3 trappetrinn, og jeg ble skikkelig lei meg når jeg ikke lengre fant klær og måtte bestille dem i størrelse 50 og over. Dråpen kom i desember 2008 når jeg tok passbilder og hadde den dobbelhaken. Dessuten fikk jeg ett svart hår på haken og ble overbevist om at jeg hadde PCOs - nå skal det sies at jeg er både kvart, fungerende hypokonder og bakteriefob så det skal ikke så mye til.
Så bestemte jeg meg, nok var nok. Jeg vet ikke hva jeg veide på det meste da jeg aldri har turt å veie meg, men jeg var nesten størrelse 54, og det er mange kg fordelt på mine 160 cm. I dag er jeg størrele 44 og får høre at jeg er ett halvt menneske av jeg var. Jeg ser ingen vesentlig forskjell bortsett fra at ræva mi er borte:p, så det er nok en selv som merker det sist.
Jeg turte å gå på vekta her for ett par uker siden og har prøvd å følge det jevnt opp etter det. Men jeg merker at det blir en mani som jeg har lyst til å sjekke hele tiden, så jeg tror jeg skal la det være. Nå tør jeg heller ikke spise rent ketolyseisk fordi jeg raser ned i vekt av det, og jeg har fått litt slapp hud. noe som er mitt mareritt.
Hei
Ok, det hadde jeg ikke fått med meg. Jeg har tenkt til å klare det uten operasjon. Noen som har noe å motivere meg med?
Såklart du får det til, jeg skal klare det. Ikke snakk om at jeg skal ta noen slankeoperasjon. Jeg har gått ned 20kg nå, og skal ta de neste 40-50kg i løpet av 5 år tenkte jeg( må jo la kroppen få tid på seg, vil ikke ha noe tidspress;) ).
Jeg har prøvd egenkomponert, og det gikk rett i dass;) Kunnskap er makt, skaff deg i det minste noen bøker, les og lær og ikke bland vidt forskjellige teorier sammen.
Hei=) jeg har ingen før og etter historie, da jeg nylig startet. Jeg er 160 høy og veier 78 kilo!! Det sier seg selv at jeg må ned.....Har alltid vært lubben, men jo-jo slanket meg i så mange år...Noe som alle vet ikke fører til noe varig...Nå er målet mitt 18-20 kilo, og jeg skal bli der!
Jeg klarte å slutte med røyken, da klarer jeg også å komme i form=)
Alle innlegg og før/etter bilder/ historier motiverer meg, så denne siden blir brukt fremover! Stå på alle nybegynnere=)
Hei=) jeg har ingen før og etter historie, da jeg nylig startet. Jeg er 160 høy og veier 78 kilo!! Det sier seg selv at jeg må ned.....Har alltid vært lubben, men jo-jo slanket meg i så mange år...Noe som alle vet ikke fører til noe varig...Nå er målet mitt 18-20 kilo, og jeg skal bli der!
Jeg klarte å slutte med røyken, da klarer jeg også å komme i form=)
Alle innlegg og før/etter bilder/ historier motiverer meg, så denne siden blir brukt fremover! Stå på alle nybegynnere=)
Da er vi like høye, og min startvekt var 79 kg. :)
Vil ned gjerne like mye som deg, men det blir for langt å tenke, skal under 70 kg i første omgang.
Hei..tenker å begynne å Atkins diette nå, men trenger MYE hjelp for jeg lurer på utrolig mye ettersom jeg skal gå ned cirka 5-8 kg som sitter som limt fast...hvor finner jeg siden der hvor det står hva jeg kan spise i oppstartsfasen og hvor mye..hvor lenger varer den forresten??
..hvor finner jeg siden der hvor det står hva jeg kan spise i oppstartsfasen og hvor mye..hvor lenger varer den forresten??
Denne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419) mener du?
Og her er Atkins trådene! (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=8)
Lykke til!:heia:
Hei så inspirerende tråd! Er det flere historier der ute for oss som trenger motivasjon i startfasen? Ser det er stoore forskjeller på tempoet! Hvordan er statusen deres i dag? Godt vedlikehold og videre nedgang:-)
Hei. Jeg er ny her, men.... Jeg har gått ned 26 kg siden starten av desember.
Har egentlig bare gått over til å spise så tilnærmet 0 karbo pr dag som jeg klarer. Vi er heldigvis to siden jeg har sønnen min på 18 med meg. Mitt mål er 25 kg til frem til sommeren.
Har egentlig bare gått over til å spise så tilnærmet 0 karbo pr dag som jeg klarer. Vi er heldigvis to siden jeg har sønnen min på 18 med meg. Mitt mål er 25 kg til frem til sommeren.
Det er jo fantastisk bra!!! :)
Hadde vært interessant å se hva du spiser i løpet av en normal dag?
Gidder du legge ut...?;)
StegforSteg
06-03-10, 07:03
Wow - gratulerer med flott vektnedgang :heia:
Normaldag...
Frokost: Havregrynsgrøt, 2-3 skiver med makrell eller lignende, egg og bacon eller omelett (2-3 egg)
Lunsj: Skiver, omelett eller atkinsen sjokolade.
Middag: Stekt laks med stekte grønnsaker og en blandet salat.
Lasagne av lavkarbo pasta og masse salat.
Wok med kylling eller svinefilet eller biff og salat.
Ettermiddag: Blandet salat med bacon og kylling
Kvelds: Omelett med skinke eller annet (bacon)
Drikker vann, mye te med neutrena og ett glass eller to rødvin.
Dette er generelt for meg, men er ganske representativt for meg og sønnen min. Han er som mange ungdommer vanskelig i kosten, men har valgt å bo fast med meg for å få hjelp med kosten.
Vi trener på helsestudio 2 ganger i uka. Jeg sliter med en del bevegelser siden jeg ødela ryggen i ett fall for noen år siden. ( derfor jeg la på meg så mye også.)
Målet mitt er å komme ned 25 kg til frem til sommeren.....
Normaldag...
Frokost: Havregrynsgrøt, 2-3 skiver med makrell eller lignende, egg og bacon eller omelett (2-3 egg)
Dette er generelt for meg, men er ganske representativt for meg og sønnen min. Han er som mange ungdommer vanskelig i kosten, men har valgt å bo fast med meg for å få hjelp med kosten.
Vi trener på helsestudio 2 ganger i uka. Jeg sliter med en del bevegelser siden jeg ødela ryggen i ett fall for noen år siden. ( derfor jeg la på meg så mye også.)
Målet mitt er å komme ned 25 kg til frem til sommeren.....
Regner med det er Ketolyse du går på, selv om det står Katalyse i filosofien din ;)
Vil bare tipse deg om at havregrøt overhodet ikke er ketolysevennlig, det er ganske masse karbs i og bare på en porsjon er du godt over minimumsinntaket på 15 g for dag.
Atkinsbar bør høre med til sjeldenhetene og ikke hver dag.
Regner med det er Ketolyse du går på, selv om det står Katalyse i filosofien din ;)
Vil bare tipse deg om at havregrøt overhodet ikke er ketolysevennlig, det er ganske masse karbs i og bare på en porsjon er du godt over minimumsinntaket på 15 g for dag.
Atkinsbar bør høre med til sjeldenhetene og ikke hver dag.
Jeg tenkte at det umulig kunne bety ketolyse nettopp på grunn av havregrøten!;)
Dersom h*n har gått ned 26kg siden starten av desember:heia:, burde vi kanskje spise havregryn, vi også, Fungirl
Normaldag...
Målet mitt er å komme ned 25 kg til frem til sommeren.....Det der er vel alt annet en tilnærmet 0 karbo, det der er svære mengder. Men du har gått ned flott! Og det er det viktigste:blomster:
Jeg tenkte at det umulig kunne bety ketolyse nettopp på grunn av havregrøten!;)
Dersom h*n har gått ned 26kg siden starten av desember:heia:, burde vi kanskje spise havregryn, vi også, Fungirl
Ja kanskje det, men nå går jeg på ED så alt er ulovlig :)
Men som i innlegget over så skrives det at man har levd på 0 karbs om dagen omtrent og det er ikke mulig med havregrøt i kroppen og da blir jo også skaldeman og ikke ketolyse heller :)
Dere har sikkert rett, men havregrøt på vann er ikke så mye karbo. Ellers er det ikke så mye totalt med karbo som dere legger frem. Jeg klare å gå ca 1 km 2 ganger i uka så noe må være grunnen til vekttapet.
Vi er alle tydeligvis forskjellige! 26 kilo siden desember - med brødskiver, pasta og havregryn på menyen. :eek: Det er veldig bra! :) Det er mer enn 8 kilo i måneden.
Er det lavkarbobrød som du baker selv, eller er det brød du kjøper i butikken?
Vel, en porsjon havregryn veier ca 50g og inneholder da 30g karbohydrater. Det er dobbelt så mye karbohydrater som man skal ha i løpet av et døgn på ketolysekuren!:eek:
Du kan si hva du vil, men dette er ikke akkurat mat man kommer i ketose av! Ketose eller ikke, det ser jo ut som om det virker veldig bra for deg, uansett hva du kaller det!;):heia::D
Baker selv med oppskrifter herfra med min tvist. Proteinbrød feks. bruker mye gryn og frø i deigen. Bruker mindre kli og heller litt proteinpulver. Har gjerne litt malte mandler i for smak. Ellers prøver jeg litt forskjellig. Har heldigvis litt grunnlag siden jeg har vert kokk og stuert i mange år tidligere. Bruker mindre kli for da synst jeg brødene ikke smaker så mye av " sagmugg ".
Ellers kan dere kalle kuren hva dere vill. Jeg spiser grøt en gang i uka eller kanskje mindre. Tester med stikk av og til og da ligger jeg på mellom 5 og 10.
Går ellers mye på salat ( isberg, tomat, paprika, avocado, rødløk, bacon, sprøstekt løk. Balsamico og olivenolje )
Dette følger nesten alle måltid, eller som egne måltid. Dette er også fast skolemat for jr.
SiljeMerete
09-03-10, 19:15
Baker selv med oppskrifter herfra med min tvist. Proteinbrød feks. bruker mye gryn og frø i deigen. Bruker mindre kli og heller litt proteinpulver. Har gjerne litt malte mandler i for smak. Ellers prøver jeg litt forskjellig. Har heldigvis litt grunnlag siden jeg har vert kokk og stuert i mange år tidligere. Bruker mindre kli for da synst jeg brødene ikke smaker så mye av " sagmugg ".
Ellers kan dere kalle kuren hva dere vill. Jeg spiser grøt en gang i uka eller kanskje mindre. Tester med stikk av og til og da ligger jeg på mellom 5 og 10.
Går ellers mye på salat ( isberg, tomat, paprika, avocado, rødløk, bacon, sprøstekt løk. Balsamico og olivenolje )
Dette følger nesten alle måltid, eller som egne måltid. Dette er også fast skolemat for jr.
Så flink du er :)
Jeg har enda ikke funnet ett lavkarbo brød som jeg liker :rolleyes:
Det er veldig bra! Gratulerer så mye med fantastisk vektnedgang! :klem:
hold ut og husk du har klart mange kg. det er verdt det. ellers går en raskt opp igjen. så på
For ca 30 år siden, etter flere svangerskap og et generellt svært bedagelig og bortskjemt liv veide jeg 88 kg. Det var en ganske så stor fettmasse som hang på min utpregete spinkle beinbygging:eek:
Lavkarbo var ennå ikke noe særlig kjent som "slankemetode". Men sykehuset jeg arbeidet på dengangen brukte minimal-karbo diett til å kontrollere epilepsi hos barn der medisiner ikke funket. En av bivirkningene var jo vektnedgang som den øvrige dietten måtte kopensere for. Så jeg tenkte at jeg skulle benytte samme opplegg på meg selv.
Jeg kuttet ut alt som het karbo i en periode - husker ikke nå hvor lenge - og kiloene raste av. Jeg gjeninnførte karbo langsomt - og da jeg under et år senere veide 53kg gikk jeg tilbake til normalt kosthold.
Riktignok var jeg blitt mer bevisst på hva vi som famile spiste, men å kalle det lavkarbo ville være helt feil.
Uansett, noe må ha skjedd med metabolismen min for jeg har holdt denne vekten stabilt i nærmere 30 år.
Riktignok, etter lange ferie-utskjeielser ol hendte det at jeg hadde lagt på meg litt, men ikke mer enn at en uke eller to uten carbs rettet det opp.
Nå er jeg her fordi jeg i 1 1/2 har vært helt inaktiv. den bevegelsen musklene mine har fått har stort sett kommet fra fysioterapeuter som har strukket og dratt i meg. Og jeg har utviklet en sann kjærlighet for ferskt, hvitt brød, kaker og sjokolade.
Mine 53 kg har fått selskap av 17 til:eek:
Nå er jeg istand til å gå for egen maskin selv om det er langt igjen til man egentlig kan snakke om trim. Men om noen uker kan jeg begynne på vannbasert trening ( noen sår må gro helt først)
Og jeg er altså tilbake på lavkarbo - startet for 10 dager siden og har gått ned 4,5 kg.:)
jeg er så glad for at jeg har funnet denne siden som er så utrolig positiv!
Selv om jeg ikke tviler et øyeblikk på at dette skal gå greit - har jo egenerfaring - så er det både oppmuntrende og lærerikt å lese her. Ikke minst er alle oppskriftene en sann velsignelse i en familie der takeaway liksom har vært redningen når vi har ønsket et godt måltid til hverdags.
Min historie i korte trekk:
Opp 25 kg i første graviditet. Ned igjen...
Opp 35 kg i andre graviditet. Ned igjen...
Opp 44 kg ved tredje graviditet...(da veide jeg tilslutt 104 kg. 4 kg baby og en gooood del vann, men akk, sikkert 20-30 kg fett og vel så det, "Takk til Freia Melkesjokolade") og såååå varig ned igjen ved hjelp av Atkins/slutt på barneproduksjon.
Har de siste 4 årene veid mellom 60-65, men trives definitivt aller best på 60 og det tallet jakter jeg på nå.
Synes alle historier og bilder er FORMIDABELT IMPONERENDE! Flinke folk da gitt! :D
Jeg er tilbake nå for å ta av 10 kg,Jeg har holdt vekten i over 2 år men hadde en skikkelig 4 ukers ferie nå
Vi åt ute alle måltidene og spiste mye digg osv.. så da gikk jeg opp 10 kg,begynte på lavkarbo igjen i dag(har ikke spist lavkarbo siden jeg slanket meg ferdig) så får vi se om disse kg forsvinner raskt ;)
" Stinasol"
Utrolig bra at du har gått ned så mange kilo og ikke minst at du klarte å holde vekten i 2 år. Men jeg må bare spørre....la du på deg alle 10 kg på de 4 ukene du var på ferie? Jeg skal snart på ferie i 3 uker og da vil det bli mye spising ute. Jeg ser jo ikke særlig lyst på det å slite i uker/mnd med å ta av de kiloene jeg har for mye for så å legge på meg alt i løpet av 3 uker. Jeg har tenkt å spise lavkarbo på ferien på den måten at jeg kutter ut alt som heter brød, poteter, ris og pasta osv men jeg vet jo at det vil bli mer karbohydrater likevel. Er det noen som har noen råd for hvordan man "takler" en ferie? :)
Nå kommer dette svaret helt sikkert for sent med tanke på ferien, men det får så være. Jeg må si jeg er voldsomt imponert over hva folk her inne har oppnådd, dere er en inspirasjon i en stadig fetere, sykere verden!
Ang. de 10kg Stinasol gikk opp på 4 uker.. Mye av det var nok oppfylling av karbohydratlager* og dette bør forsvinne i løpet av ei ukes tid når man går tilbake til lavkarbo. I tillegg kan det jo tenkes at utesteder bruker en god del mer salt i maten enn en helsebevisst lavkarber, og salt kan glatt dra på noen kg vann over natta det også.
*1g karbohydrat binder ca. 3g vann og vi har på det meste omtrentlig 500g karbohydrater i lever og muskler, så man kan glatt dra på seg 2kg når man "carb-loader".
Første gangen jeg slanka meg var sommeren 82, 19 år og skulle gifte meg. Gikk ned 12 kg til 67 kg. Vinteren 86-87 slanka jeg meg 25 kg og endte på 75 kg. Vinteren 89-90 gikk jeg ned 30 kg og endte på 75 kg. Vinteren 95-96 gikk jeg ned 35 kg og endte på 75 kg. Spiste meg raskt opp til 100 kg igjen. Har ligget mellom 100 - 110 fram til 2005. Slutta å røyke og gikk opp til 122 kg i jula 2008. I April 2009 112 kg.før oprasjonen i foten min. Siden den gang gikk alt til h... April 2010 stoppa vekta på 135 kg.
Så tilsammen har jeg gått ned over 100 kg. Så jeg kan gå ned, men har jo hver gang gått opp mye mer enn det jeg har tatt av.
Nå ser jeg lyset i tunellen, mener jeg har funnet en måte å leve / spise på som passer meg. Bare synd at jeg ikke har oppdaget lavkarbo for mange år / kg siden. Har ikke følt meg så vel på mange år. Og jeg som hvert år pleier å få vårdepresjoner har ikke sett snurten av den i år.
Min slankehistorie startet egentlig da jeg var 18 år og veide 65kg. Nå i ettertid skjønner jeg ikke helt hvordan jeg fikk den tanken. Etter 3 fødsler har jeg gått OPP og NED, OPP og NED etc. fra 72 til 95kg. Jeg har prøvd Grete Roede mange nok ganger, og ønsket å prøve noe annet.
Januar 2010 startet jeg derfor opp med Eurodiet på Fedonklinikken i Oslo. Jeg har raskt gått nedover på vekten, men min dårlige samvittighet har hele tiden vært at jeg ikke har fått trent på treningsstudio. Jeg har prøvd å bruke bena mer og la bilen stå stille i større grad. Resultatet hittil har vært NED 22,5kg. Jeg tror jeg satser på 5kg til.
http://84.49.44.47/PhotoForce/PhotoCard/fetch?type=image/jpeg&sessionid=axz2UXZmf9781a5EXEnRfEl8cBWpKW3M&sessiondomain=fotoknudsen.no&render.height=450&render.width=450&1281563558376
http://84.49.44.47/PhotoForce/PhotoCard/fetch?type=image/jpeg&sessionid=axz2UXZmf9781a5EXEnRfEl8cBWpKW3M&sessiondomain=fotoknudsen.no&render.height=450&render.width=450&1281562762458
Jeg har vært i militæret i 2 år nå.
Når jeg kom inn var jeg ganske nært 90 kg tung...og jeg er 164 cm høy :P
Så jeg var noe rund ja :)
Jeg gikk ned sakte men sikkert i 1.gangstjenesten, grunnet mye trim.
Så skal det sies at jeg har lidet av bulimi i over 7 år.
Håper jeg ved hjelp av lavkarbo- dietten kan bli frisk fra sykdommen og fornøyd med meg selv ;)
Men etter januar i år startet jeg på lavkarbo- diett (kom bare på det selv, å prøve.).
Jeg kuttet ut brødmat, pasta, ris, potet og godter og drakk pepsi max om jeg ble litt sugen på brus.
Jeg gikk ned rundt 10 kg på ca 2 1/2 år! :P
Så nå er vekta mi på 68 kg ^^
Skal fra i morgen av starte på lavkarbo igjen! :D
Photobscura
15-08-10, 22:27
Wow! Du ser jo fantastisk flott ut! Og søt stil :).
Takk takk ^^
Fint å høre slikt fra folk :)
Elsker å bruke Nike+ til treningen ;)
Hei
Jeg startet i januar 2010 på 85 kg, startet med to uker med mat fra " spis deg slank " for å få en viss peiling, så etter dette gått inn for lavkarbo via å lese herinne og få råd her. vekta svinger nå mellom 67 og 68 kg så det har blitt 18 kg. men nå står det stille så må nok gå gjennom litt hva jeg har i meg nå siste uke har jeg faktisk lagt på meg 900 gram. men skal se i neste uken. har lagt meg til vane å veie meg hver fredag.
har ingen bilder ennå men kommer hvi jeg finner de igjen
Det er fantastisk motiverende å lese at det faktisk går an......:D
Hender motivasjon og pågangsmot blir litt mangelvare her i gården, liksom!:o
Tusen takk til alle dere som holder motet opp hos oss som sliter litt!:love:
såå mange bra historier, stå på alle sammen :)
jeg er 18år, høyde 158 og veide 69 kg :O
jeg begynte på atkinsdietten i begynnelsen av august. jeg gikk ned fra 69kg til 63 så sprakk jeg og gikk opp til 66kg fort!! jeg blir så fort fristet! og det værste er at jeg gir opp så fort, det er typisk meg!
men så tok jeg meg sammen å begynte igjen , begynte den 12 sept 10 og gikk ned til 60.9 kg ble kjempe fornøøyd. men nå har det nesten gått 2 uker og jeg veier 61kg!
så jeg har en laaang vei å gå. målet er å gå ned til 55kg...
jeg er ikke så flink til å skrive historier men prøver..:P hihi
såå mange bra historier, stå på alle sammen :)
jeg er 18år, høyde 158 og veide 69 kg :O
jeg begynte på atkinsdietten i begynnelsen av august. jeg gikk ned fra 69kg til 63 så sprakk jeg og gikk opp til 66kg fort!! jeg blir så fort fristet! og det værste er at jeg gir opp så fort, det er typisk meg!
men så tok jeg meg sammen å begynte igjen , begynte den 12 sept 10 og gikk ned til 60.9 kg ble kjempe fornøøyd. men nå har det nesten gått 2 uker og jeg veier 61kg!
så jeg har en laaang vei å gå. målet er å gå ned til 55kg...
jeg er ikke så flink til å skrive historier men prøver..:P hihi
Neida, du har ikke lange biten igjen å gå! Det kommer til å gå superbra. Dessuten er det relativt greit å ikke gå ned for fort, det er bedre for kroppen:)
Du har 5-6 kg, kos deg med å spise lavkarbo (tren?) og så er du plutselig på 55 kg.
Pass på så du ikke går overhånd og går ned alt for mye da. Det hadde jeg en tendens til å gjøre før nemlig (det utviklet seg jo til spiseforstyrrelser for min del...men det kan være greit å i bakhånd, at du passer på at du ikke vil gå bare litt til ned..og enda litt til. Det tror jeg er veldig fort gjort, spesielt når man er litt ung og litt påvirkelig av samfunnet rundt oss..):)
Lykke lykke til! Hiv ut bilder når du har nådd målet ditt :D
For ca 30 år siden, etter flere svangerskap og et generellt svært bedagelig og bortskjemt liv veide jeg 88 kg. Det var en ganske så stor fettmasse som hang på min utpregete spinkle beinbygging:eek:
Lavkarbo var ennå ikke noe særlig kjent som "slankemetode". Men sykehuset jeg arbeidet på dengangen brukte minimal-karbo diett til å kontrollere epilepsi hos barn der medisiner ikke funket. En av bivirkningene var jo vektnedgang som den øvrige dietten måtte kopensere for. Så jeg tenkte at jeg skulle benytte samme opplegg på meg selv.
Jeg kuttet ut alt som het karbo i en periode - husker ikke nå hvor lenge - og kiloene raste av. Jeg gjeninnførte karbo langsomt - og da jeg under et år senere veide 53kg gikk jeg tilbake til normalt kosthold.
Riktignok var jeg blitt mer bevisst på hva vi som famile spiste, men å kalle det lavkarbo ville være helt feil.
Uansett, noe må ha skjedd med metabolismen min for jeg har holdt denne vekten stabilt i nærmere 30 år.
Riktignok, etter lange ferie-utskjeielser ol hendte det at jeg hadde lagt på meg litt, men ikke mer enn at en uke eller to uten carbs rettet det opp.
Nå er jeg her fordi jeg i 1 1/2 har vært helt inaktiv. den bevegelsen musklene mine har fått har stort sett kommet fra fysioterapeuter som har strukket og dratt i meg. Og jeg har utviklet en sann kjærlighet for ferskt, hvitt brød, kaker og sjokolade.
Mine 53 kg har fått selskap av 17 til:eek:
Nå er jeg istand til å gå for egen maskin selv om det er langt igjen til man egentlig kan snakke om trim. Men om noen uker kan jeg begynne på vannbasert trening ( noen sår må gro helt først)
Og jeg er altså tilbake på lavkarbo - startet for 10 dager siden og har gått ned 4,5 kg.:)
jeg er så glad for at jeg har funnet denne siden som er så utrolig positiv!
Selv om jeg ikke tviler et øyeblikk på at dette skal gå greit - har jo egenerfaring - så er det både oppmuntrende og lærerikt å lese her. Ikke minst er alle oppskriftene en sann velsignelse i en familie der takeaway liksom har vært redningen når vi har ønsket et godt måltid til hverdags.
Wow. Det høres jo veldig bra ut. Så artig å høre om noen som har prøvd ut lavkarbokonseptet i 30 år. Lykke til med de kiloene som har sneket seg på og med treningen i vann. :heia:
tusen takk, kanskje jeg ikke har så lang vei men det føles sånn... jeg har alltid vært lubben, så jg gleder meg til å se min nye kropp når jeg når målet mitt :) veide meg nå for litt siden står på 61.0 kg :) jeg får bare spise lavkarbo til vekten begynner å røre seg nedover...jeg trener veeeldig lite, men jeg jobber på et sykehjem så jeg er alltid på farta der, føler at jeg får beveget meg nok..
wollafruen
02-10-10, 09:26
Har ikke gått ned 30, men det begynner å nærme seg 20. Sist gang jeg var fornøyd med kroppen var jeg 17 år og veide 60 kg. Som "utvokst"/voksen med to graviditeter bak meg vet jeg at 60 kg er noe smått, og målet mitt er derfor 63-65 kg. Dårlig vaner, godtesug uten like, inaktivitet og mat brukt som kos, førte til at jeg etter første svangerskap veide 84.5 kg.
DA ville jeg ikke bli større. Fikk høre om ketolyse av bekjente/familie og tenkte å prøve. Begynte også å trene igjen. Gikk ned 12 kg på 12 uker. Ble plutselig gravid :o og hoppet ketogen kost. Tenkte ikke lavkarbo under svangerskapet, men trente fram til jeg var 8 mnd på vei, og begynte å trene igjen 3-4 uker etter fødselen (veldig rolig).
Tilbake på ketolyse i 10 uker igjen, deretter var det litt dårlig med motivasjon, for da hadde jeg på en måte nådd et platå, eller en slags trivselsvekt. Jeg var ganske fornøyd med hva jeg hadde klart. Veide da 73-75 kg. Slapp da opp lavkarboregimet litt, og endte opp på 78 kg. Da begynte varsellampene å blinke igjen, og jeg tenkte at lavkarbo får bli min vei, all den tid jeg ikke klarer å begrense mengder om jeg tillater meg over 60 g karb.
Har tilsammen levd lavkarbo i 3 år, men som dere ser av historien, litt av og på. Nå har jeg vært på snart ett år sammenhengende, og tror at jeg nå har landa den nye livsstilen. Jeg trener godt, har gjennomført et halvmaraton og trives aller best med denne typen mat. Jeg har et par kilo igjen å ta av, men de går det treeeeegt med. Men det er i grunnen helt ok! Vekta svinger nå mellom 65.5 og 67 kg. Men jeg har god tid på de siste kiloene. Resten av livet faktisk ;)
Er veldig takknemlig for at noen introduserte meg for denne typen kostholdsoverbevisning.
Jeg føler vel kanskje jeg kan skrive ett lite innlegg her inne nå...
Jeg er 20 år, og har vært overvektig så lenge jeg kan huske.. Overvekten har plaget meg, men ikke så voldsomt.. Har alltid vært aktiv, drevet med hest, spilt fotball og håndball, gått i kor og hatt masse venner...
Såklart noen mørke tanker i ungdomstiden men hvem har vel ikke det?..
Så begynte jeg på videregående og flyttet for meg selv.. Jeg kunne jo kjøpe min EGEN mat! Hva jeg enn ville ha!
Og vekten som hadde ligget stabilt på rundt 110-115 i flere år krøp oppover..
Etter UTTALIGE forsøk på å slanke meg, noen mislykkede, andre litt mer suksessfulle (men gikk jo alltid opp igjen)
Sa det STOPP i Mai i år da jeg veide godt over 150 kg...
Jeg begynte da på en lavkaloridiett og vekten sneeglet seg sakte nedover.. Reiste 11. juli til Spania, til min far og han åpnet øynene mine for lavkarbo og sten sture skaldeman...
Jeg begynte på mitt lavkarbokosthold 21. Juli 2010 og har i dag, tre mnd senere gått ned 20 kg...
Jeg skal ned 55 kg til før jeg er i mål, men ingenting kan stoppe meg, og jeg GLEDER meg til fortsettelsen...
Helt utrolig å lese historien til alle sammen her! En dag er jeg en av de som er i mål og har gått ned nesten 80 kg tilsammen...
Photobscura
22-10-10, 19:44
Jeg føler vel kanskje jeg kan skrive ett lite innlegg her inne nå...
Jeg er 20 år, og har vært overvektig så lenge jeg kan huske.. Overvekten har plaget meg, men ikke så voldsomt.. Har alltid vært aktiv, drevet med hest, spilt fotball og håndball, gått i kor og hatt masse venner...
Såklart noen mørke tanker i ungdomstiden men hvem har vel ikke det?..
Så begynte jeg på videregående og flyttet for meg selv.. Jeg kunne jo kjøpe min EGEN mat! Hva jeg enn ville ha!
Og vekten som hadde ligget stabilt på rundt 110-115 i flere år krøp oppover..
Etter UTTALIGE forsøk på å slanke meg, noen mislykkede, andre litt mer suksessfulle (men gikk jo alltid opp igjen)
Sa det STOPP i Mai i år da jeg veide godt over 150 kg...
Jeg begynte da på en lavkaloridiett og vekten sneeglet seg sakte nedover.. Reiste 11. juli til Spania, til min far og han åpnet øynene mine for lavkarbo og sten sture skaldeman...
Jeg begynte på mitt lavkarbokosthold 21. Juli 2010 og har i dag, tre mnd senere gått ned 20 kg...
Jeg skal ned 55 kg til før jeg er i mål, men ingenting kan stoppe meg, og jeg GLEDER meg til fortsettelsen...
Helt utrolig å lese historien til alle sammen her! En dag er jeg en av de som er i mål og har gått ned nesten 80 kg tilsammen...
Gratulerer så mye! Og så bra at du har funnet lavkarbo så tidlig i livet :). Masse masse lykke til videre :blomster:
Kult å lese alt det her altså :) Hjelper MASSE på moralen....
Heisann
Jeg begynte med lavkarbo i april 2010. Bestilte brød fra spisdegslank.no.
Min vekt før jeg fant ut at jeg måtte gjøre noe var 82 kg. Da hadde jeg fått høyt blodtrykk og måtte begynne på medisiner for det ( ligger i arv).
Dette ønsket jeg ikke, så bestemte meg for å gjøre noe med det, før jeg fikk andre plager (diabetes).
Min vekt i dag er 65 kg og har fått et nytt liv og savner ikke en "skitt" av den tidligere maten jeg "puttet i munn" ;O)
4/10-2010 Var en fin mandag - kona hadde funnet ut at hun ville prøve noe lavkarbogreier som noen kolleger på jobben hennes var så fornøyd med, og jeg bestemte meg for å "bli med".
Hadde egentlig ikke noe tro på hele greiene, men ettersom det er lettere å være to enn alene på sånne diettgreier så ble jeg da med...
Har ikke angret et sekund på det!
4/10 veide jeg 115,6 kg
Hadde kommet meg fra 128 (høst 2008) og ned til 103 (sommer 2009) med Vektklubben og "høykarbokosthold" i kombinasjon med ganske bra med trening.
Men så mistet jeg nattesøvn på grunn av datter og så døde mamma, og da orket jeg bare liksom ikke å få til den treningen... og sakte men sikkert seg kiloene på...
Høsten 2010 hadde 11 fine uker før jul, trente kun 1 gang per uke, og det var egentlig litt mindre enn før jeg startet med lavkarbodiett, men gikk likevel ned 14,4 kg på de 11 ukene før jul.
I jula hadde jeg diettpause, men brød var liksom ikke så stas lenger, og potet hadde jeg ikke lyst på, ikke ris eller pasta heller... Så delfiakake, pepperkake, desserter og godteri ble største utskeielser - gikk opp 1,1kg og tror aldri jeg har gått opp så lite i løpet av en jul uten trening!
Nå er det nytt år, og kiloene renner av igjen... så har totalt gått ned 15,5 kg og regner med å veie under 100 for første gang på omtrentlig 17 år nå på mandag. (jepps, under 100 nå :) yess!)
Hva har jeg spist?
Kjøtt, fisk, egg, kylling, salater og grønnsaker
Paranøtter, avocado, Norvegia, Krem med noen få bringebær
Rett og slett mye god mat, som krever bare litt ekstra tid å tilberede i forhold til den superkjappe brødskiva.
Pepsi Max har det blitt en del av, får se når jeg får trappet ned på bruken av det :p
Hva har jeg droppet?
Alt med mer enn 5% karbo har vært så godt som utelukket før jul.
Har også sett etter høy GI for å unngå det - vil jo ikke trigge insulinet, men ikke alltid like lett å finne ut av den.
Så null brød, poteter, pasta, ris, pizza, kornblandinger/frokostblandinger, juice, frukt, kaker, godteri, snacks, sukret drikke - og sikkert en god del ting til jeg ikke kommer på i farten :)
Sprukket?
Nei, kun planlagt (ett bryllup før jul, jula, bursdag til kona)
Og store deler av dagen har jeg lavkarbo, dermed tar det ikke lang tid å komme tilbake i ketose.
I mål?
Har vel omlag 10 kg til å ta bort, og ser at flere her sliter med motivasjonen når det er lite igjen som skal bort - litt spent på det der selv :rolleyes:
Hei dere!
Jeg har dessverre ingen flott slankehistorie å fortelle, men kanskje jeg har det før høsten kommer? :-)
Men jeg skriver her for å takke alle sammen for å dele sine historier og erfaringer. Det er utrolig motiverende å lese. Har selv bestemt meg for å prøve lavkarbo, og har bestilt meg boka til Hexeberg, gleder meg til den kommer!
jeg er kanskje bare 17 år men har da en historie jeg tenkte jeg kunne dele som
kanskje gi noe motivasjon til og klare seg gjennom dietten eller treningsprogrammet sitt :)
hele livet mitt har jeg vert en rask og ung gutt, aldrig mobbet, aldrig hadt vekt
problem eller noe, men jeg begynte og legge på meg drastiskt da jeg ble 14 og
fikk meg en egen pc, å løpe og leke med venner og brødre ble kjapt ikke like
interesangt som det uendelig store internettet, alle spillene, alle filmene, og all kunnskapen!
jeg lærte meg selv opp, og hjalp min muskel hemmede søskenebarn med og
reparere/fikse datamaskiner, noe jeg synes var veldig intersangt.
mens mine brødre var ute og skrudde på sykler og mekket alt mulig du kunne
tenke deg, sykkel vogn, ola bil og hele pakka satt jeg, (den elste broren innendørs
og rotnet foran datamaskinen og det herfra ting begynte og bli ille
jeg mistet kontakter med venner, satt inne hele dagen og stappet i meg alt mulig
av snop og koste meg foran dataspillene mine og ante fred og ingen fare...
3 år senere var ting dårlig til stell men jeg brydde meg ikke, jeg tenkte at jeg klarer
ikke å gjøre noe med disse kiloene.
mora mi prøvde og få meg til å trene fordi hun så hvor mye jeg hadde lagt på meg
og hvor "ødelagt" jeg var blitt, jeg har aldrig slettet med selv-tillit, har aldrig trøstespist
men bare vert for passiv rett og slett...
etter mange dårlige forsøk på og gå ned og komme i form ga jeg opp, jeg var på tur til
og begynne på andre året på videregående og det betydde at jeg måtte
flytte hjemmefra, og til en sur liten plass som het "vardø" de 2 første mndene var jeg overfylt
med penger, ingen mor som kunne "passe" på meg og det meste som kom i magen var: brus,
chips, burger, fries, osv osv... ikke før jeg fikk første tur hjem så moren min hva som hadde skjedd med meg..
all den maten...
ingen fysisk aktivitet...
og mye penger og ingenting og gjøre
endte med at jeg hadde lagt på meg ca 16 kg og veide hele 116 kg, som vanelig så jeg
ikke problemet, og etter mye tårer fra min mor og krangling introduserte hun meg for "ketolyse"
det var jo for godt til og være sant...
pffft, jeg skulle spise kjøtt, ost og fett får og gå ned i vekt? jeg tenkte for meg selv
at nå hadde det klikka for hu, og jeg sa ja, bare for og få henne til og slutte og mase,
fordi om et par uker, skulle jeg hjem og da kunne jeg uansett spise hva faen jeg ville!
men på de ukene jeg levde lav karbo før jeg dro tilbake fra ferien, det var som mental
tortur, brødrene mine spiste hva enn de følte for mens jeg, jeg kunne ikke ha en skive med brød engang!
men så kom den dagen da jeg så jeg hva vekta sa... og det var for godt til og være sandt,
jeg hadde ikke skeiet ut og jeg hadde tatt av meg mere en jeg kunne drømme om på så kort tid.
muttern sa at jeg ville øke hastigheten på fettforbrenningen hvis jeg fortsatte siden
jeg bare var halveis i ketolyse (keto sticks)
så jeg dro hjem til hybeln med sekken pakka full av kost tilskudde man skulle ha, ferdigstekte
grønnsaker og kylling, og en nyhet til de som jeg bodde med, som da var veldig gode venner av meg...
de trodde jeg var gal, og hadde ingen tro på det, men etter 3 mnder på ketolyse så de en ganske stor
forskjell, jeg hadde tatt av meg 25 kg, og bare med og spise fet mat, og ikke mel/sukker de roste meg
godt og har gitt meg mere motivasjon til og fortsette
, jeg veier nå ca 90 kg og er 172 høy, og blir og fortsette med ketolyse til jeg er rundt 75 eller under, og
snart skal jeg begynne og trene!, da blir virkelig ting og gå raskt folkens :D
så jeg har ikke bare endret kost holdet mitt, men heller lifstilen min, jeg har ingen! inntensjoner og gå
tilbake til det samme gamle, fordi jeg vet at dette er min eneste skjanse og klarer jeg ikke dette kan jeg like godt bare gi opp :)
selv etter 25 kg ser jeg ingen forskjell fysiskt, men vekta lyver ikke... jeg skulle bare ønske at jeg hadde
et bilde før jeg startet fordi kanskje da kunne jeg ha sett forskjellen og blitt litt mere glad i meg selv,
fordi når jeg ser meg selv i speilet er jeg fortsatt bare den samme tunge nerden...
noe som motiverte meg MYE var da lillebror kom på helgebesøk (den helga som akkurat var) og han
så KJEMPE mye forskjell :), brorn min er som en god kompis, og håper på at han snakket sant da han
så det, fordi jeg sitter stadig med en følelse at det jeg har gjort er ikke godt nokk...
men har fådt et par komplemang av jenter her jeg bor som er bestandig bra :D
jeg håper bare at jeg kan bli gla i meg selv når jeg er ferdig :)
så hva som gjennstår? trening, som jeg tror jeg begynner med nå til neste uke, samt et kosthold
der jeg spiser mere siden jeg spiser ikke nokk..
nå er det 30 timer siden jeg har spist noe.. og det var kun en pakke med bacon, jeg ser problemet
mitt og hvordan jeg kanskje dømmer meg selv for mye osv, og er ikke sikker på om det er at jeg
ikke er sulten eller at det er det faktum at jeg ikke vil spise siden jeg ikke er fornøid, for jeg er 100%
klar over at det vil gå raskere om kroppen ikke er i "sparemodus"
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
jeg er klar over hvor rotete dette ble og hvor uleselig det er, jeg er ingen mester på og skrive texter, men
jeg likte at du faktisk leste helt til bunnen, om du er på diett selv, eller vil begynne må du vite at jeg støtter deg 100%
25 kg på 3 mnder :)
Photobscura
09-02-11, 08:41
Så fantastisk bra, Singuah! Det er en kjempefordel å begynne med en sunn livsstil i ung alder også, både med det at hodet og huden blir bedre med, og man går lettere ned i vekt, og har ikke rukket å få så mye senskader av et dårlig kosthold. Hurra for deg! :heia:!
Men, en ting, jeg lurer på om du har skrevet inn feil høyde når du laget tickeren din, for er du 172 cm og veier 90 kg så tviler jeg på at du har en BMI på 12 :p. Just saying ;).
jeg håper bare at jeg kan bli gla i meg selv når jeg er ferdig :)
Det er så KANONbra det du har satt i gang!!
Mektig imponert at du klarer kostholdet så bra når du lever med jevnaldrende som tyller i seg høykarbo så det holder - sterkt og imponerende!
Trening er gull, det er min erfaring - start pent og rolig, og øk etterhvert - gir mange kule stoffer i kroppen som gjør tilværelsen mange hakk lysere :D
Håper du kan slutte å "straffe" deg selv for at du lever i en tid der det du har opplevd er så alt for enkelt å oppleve, det er faktisk ikke din skyld alene! Du er ingen dårlig person fordi om du valgte løsninger som er enkle å velge i vårt samfunn! Samtidig har du nå en vanvittig verdifull erfaring på hva som skjer om man velger de enkle kjappe løsninger, og har en gylden mulighet til å unngå det i fremtiden.
Stå på! :)
"There are no limits!"
Tusen takk for alle komentarene :-) og jeg så den bmi "ticketen" var feil:P
jeg er klar over hvor rotete dette ble og hvor uleselig det er, jeg er ingen mester på og skrive texter...
Nei, langt i fra! Dette var en skikkelig flott historie, sinquah! Så utrolig bra! Du har en klok mor, og du er en klok gutt. :) Du er utrolig heldig som har klart å komme på rett spor med gode matvaner i så ung alder, og du har et langt og lykkelig liv foran deg. :klem:
så utrolig flink du har vært singuah :heia:
Ble tipser av min lærer for ca 1 måned siden om lavkarbo-dietten.
Dette var interessant og tenkte eg skulle prøve det for å se om det funket.
Har gått ca 4 uker nå og gått ned 6 kg. Men ryker som regel til i helgene siden med fest og fyll, prøve å drikke rødvin og blandevann uten karbo på vors, men ute på byn blir det pils & drinker som som regel resulterer i junkfood.
Men klager ikke, gått ned 6 kg uten noen som form for trening.
Var 105 kg når eg begynte, er 99 per dags dato, målet er rundt 90 kg.
Har no lest heile tråden (alle 9 sidene) og er mektig imponert over det dokke har klart!!! Mi vekthistorie starta vel på ungdomsskulen (tidlig 90-tallet), eg trente handball 3 dagar i veka + kamp nesten kvar laurdag. Eg var ordentleg godt trent og hadde vore slank i heile min barndom (og var ein veldig aktiv unge), men starta likevel å legge på meg uønska kilo :s Etter ungdomsskulen gjekk eg eit år på folkehøgskule (friluft/idrettslinja) og var stort sett i aktivitet kvar einaste dag, men kiloane kom snikandes på. Min mor har vore jo-jo slanker i alle år (dei fleste i familia mi på mors- og fars side er store), men ho har alltid følgt dei "normale" kostråda som kjøttkaker, poteter og grønsaker, grovt brød og heimelaga pizza/brus/snop berre på laurdagar. Alikavel har både min mor og meg lagt på oss jamt og trutt.
Eg har hatt to store utfordringar i mitt 33 årige liv. Eg mista min far i 2001 og "kom ut av skapet" i 2002. Spesielt den siste utfordringa har nok vore veldig vektpregandes i ungdommen. I tillegg blei eg diagnotisert med PCOS og insulinresistent i 2003-2004, men dessverre ingen som informerte meg om at karbohydrater kunne vere greitt å unngå. Dette tok det 6-7 år for meg å finne ut.
Juli 2010 var eg 115 kg då eg fant ein artikkel i dagbladet om Hexeberg og sendte sporenstreks ein mail, fekk ein avtale i august (men innan den månaden hadde gått så hadde eg lest boka "Frisk med lavkarbo" og "Slank med ketolyse" av Torkil og ikkje minst fleire timar med lesing her inne på forumet og hadde gått ned 10 kg!! På 1 mnd!! På ketolysekuren!!!). Innan utgangen av oktober 2010 hadde eg gått ned 17 kg og var under 100 kg for første gong på mange år!! :D
Eg har dessverre hatt eit par månadar med dårleg kosthald (det er dessverre regulert av min spee psyke) og stress/mistrivsel på jobb og resultatet er opp 4 kg sidan november :( Heldigvis er psyken på vei til det "normale" igjen :p og eg har no kjøpt den nye boka til Hexeberg og følger slavisk hennes 4 vekes meny/oppskrifter og sidan måndag gått ned 600 gram :D Ligger på rundt 50 gr kh pr dag og fant ut i går kveld at eg er i ketose, fekk eit nydeleg rosa utslag på stickset og er meget fornøgd sjølv om ikkje det var målet mitt denne gongen :D
Dette er mi historie og det er omtrent fullversjonen ;)
Har lagt ut denne tråden en annen plass i forumet også da.. Men da bare med link til bloggen der jeg egentlig skrev det!
Så tenkte å bare lime historien min inn her, så jeg vet hvor jeg har den!
Nå tenkte jeg å fortelle dere min slankehistorie!
Januar ifjor, når jeg fylte 17 gav jeg meg selv ett løfte. Dette året skal bli annerledes, nå må jeg gjøre noe med det fleskeberget av en kropp jeg har. "Når jeg fyller 18, skal jeg føle meg vakker, og være stolt av kroppen min" tenkte jeg med meg selv.
Men, så var det det.. Hvordan skal man begynne? Hvilken retning skal man ta? Jeg fikk med meg mamma, å skulle begynne trene. Vi kjøpte oss ett medlemskap på ett lokalt treningssenter med stort mot og viljestyrke. Vi trente rundt 2-3 ganger i uka å da trente vi ca 45 min - 1 time hver gang.
Gikk greit de første ukene, men etterhvert så begynte alt å dale. Det var ikke treningen som var ille, nei den gikk det helt bra med! Men, det var alle blikkene jeg ikke taklet. Jeg følte alle så på meg med dømmende blikk. Så for meg at de tenkte "Herregud, kan ikke du bare dra hjem til sofaen å chipsen din, å slutte å ta plass her! Du kommer aldri til å bli slank uansett".. Var ikke noe morro å føle det slik, så etter ett par måneder med trening, og ingen vektnedgang gav jeg opp.
Jeg havnet i min egen lille boble av skuffelser over at jeg ikke klarte å gå ned i vekt, og depresjoner. Så, det endte jo opp med at maten ble min trøst, og jeg este videre ut.
og sånn fortsatte det fram til sommeren. Den værste tiden på året om du er overvektig. Alle andre springer rundt i bitte små bikinier og bader og er bekymrings løse. Mens vi andre gjemmer oss i store stygge klær å skjemmes..
Da bestemte jeg meg for at når jeg begynner på skolen igjen skal jeg begynne med herbalife! (En pulver diett der du bare spiser shake), for det hadde jeg hørt at skulle funke veldig bra! 20 kg på 3 måneder var det flere som hadde opplevd!
Men, når jeg diskuterte dette med mamma så sa hun at det kom ikke på tale, jeg skulle ikke få lov å ødelegge kroppen min på den måten. Da ble jeg sint og frustrert å ante ikke hva jeg skulle gjøre nå for jeg var jo innstilt på at dette skulle funke. Endelig skulle jeg få meg den kroppen jeg lengtet så etter..
Da var det å jakte på nye løsninger som ikke innebar shaker og slikt. Var en periode inne på tanken med grethe roede, men jeg var usikker på om jeg egentlig kom til å klare å gjennomføre den kuren, så jeg hoppet videre.
Plutselig ramlet jeg over lavkarbo.no. og begynte lese litt der. Satt å leste i flere dager, og tenkte at dette her kan ikke være sannt?? Spise masse fett, være mett hele tiden, og gå ned i vekt samtidig? HÆ?? Jammen, hva med kolesterolet? Det kan vel ikke ha mye godt av det her? Jeg satt igjen med en hau med spørsmål, så jeg laget meg en profil og laget en spørsmåls debatt, og etter bare noen dager hadde jeg fått svar på alt jeg lurte på, og enda mere til. Så da bestemte jeg meg for at, jo, dette skulle jeg prøve meg på!
Jeg satte datoen til at jeg skulle begynne 16. august 2010, og leste ennda videre for å sette meg skikkelig inn i dette, for dette var jeg bestemt på å klare!
Den første uken var alt bare fryd og gammen, jeg kunne sitte å drikke pepsimax og spise kyllingvinger og tenke at nå slanker jeg faktisk meg.. Rar følelse :P
Å iløpet av 2 uker hadde jeg gått ned 8 kg. Jeg kunne ikke tro mine egne øyne! 8 kg?? På TO UKER?? Sykt..
Å vekta bare fortsatte å stupe nedover, samtidig som humøret og selvtilitten stupte oppover. Endelig kunne jeg føle meg vellykket, jeg klarte faktisk å gå ned i vekt, og det var ikke vanskelig en gang.
Selfølgelig hadde jeg jo mine perioder der jeg savnet den søppelmaten jeg spiste før, og søkte på google etter alle slags mulige kakeoppskrifter å sikla på det, men jeg sprakk aldri. Da fant jeg heller noen kakeoppskrifter på lavkarbo sidene, og prøvde meg på dem.
Men, nå skal jeg ikke si at alt bare var solskinn og regnbuer osv. Nei, jeg fikk mye motgang mot meg. Folk kunne ikke skjønne at jeg gjorde dette mot kroppen min. Alt dette fettet måtte jo gjøre at jeg ødela kroppen min helt? De forventa jo at jeg skulle dette om hvert minutt nesten. Det var utrolig tungt, for jeg visste jo at dette er det beste jeg kunne gjøre for kroppen min! Og hadde blodprøver så viste at kroppen min hadde hatt kjempegodt av å kutte karbohydratene. Men, fant etterhvert ut at jeg må egentlig bare gi opp å prøve å få folk til å forstå dette kostholdet. De har et helt annet syn på det som er blitt innprinta fra fødselen av nesten. Så har funnet meg til ro med at de har sitt syn og jeg har mitt syn. Er jo selfølgelig opp til hver enkelt hvordan de mener at på hvilken kost kroppen fungerer best på
Rett før jul hadde jeg gått ned 20 kg. Jeg var så stolt! kunne ikke tru det selv engang! Var sikker på at jeg var i en drømm, og at jeg snart kom til å våkne opp og veie 95 kg igjen, men det gjorde jeg ikke, og plutselig var jula der
Jeg var egentlig ganske nervøs for jula, men tanke på hvordan jeg skulle klare meg da. Men jeg fant ut at jeg skulle få spise hva jeg ville, to dager i jula og resten skulle jeg spise slik jeg hadde holdt på med nå i noen måneder.
Dette resulterte i at jeg bare la på meg en halv kilo i jula, og den forsvant med en gang etterpå.
Så kom bursdagen min, atten årsdagen min, og da kom jeg til å tenke på løftet jeg gav meg selv i fjor. Dette løftet hadde jeg innfridd! Endelig kunne jeg være stolt av kroppen min, jeg følte meg vakker og følte meg vellykket!
Jeg hadde tatt av meg over 20 kg på 4-5måneder. Kolesterolet mitt, som før var farlig høyt, ligger nå på normalt nivå. Jeg sover bedre, snorker mindre, har mindre vondt i ledd og muskler og er mindre syk. Topp!
Har enda 7 kg igjen, så er ikke helt ferdig ennda, men jeg har ett mål til påsken at da skal jeg være ferdig!
Så, moralen min med denne historien er at, Du kan komme akkurat dit du vil! Du kan oppfylle dine største drømmer, bare du setter igang! Ta det første skrittet idag! you can do it!
Jeg er alltid den personen som holder ut litt med en diett, så gir jeg opp. I en alder av 21 år, så burde jeg faktisk kunne leve livet og ha det morsomt, uten at noe skal ødelegge det, men en ting har klart å ødelegge alt for meg, den dumme magen min. Er veldig glad i mat, enten om det er en brødskive eller en nystekt grandiosa, vent, den kan også ha vært stekt i dagen før.
Men til nyttår ga jeg meg selv et mål, jeg skulle holde meg unna godis og brus, og til dags dato har jeg faktisk ikke tatt noen av delene.
For ca 1 måned siden satt jeg å snakket med min mor, og jeg visste at hun drev på med noe kalt lavkarbo, og jeg syntes det hørtes veldig fjongt ut, jeg så jo at hun spiste ting som var godt og ja, fet mat. Og jeg syntes det var merkelig, men fristet å prøve, vekta stod allerede på 107,6kg, så hvor mye mer skade kunne jeg ta av å prøve?
Min mor sa seg villig til å hjelpe meg, men hun sa at det kunne bli vanskelig siden jeg aldri hadde klart å holde ut med noen diet tidligere. Nå sitter jeg her en måned senere og veier 96kg, jeg føler meg mye mer opplagt og har lyst til å gjøre mer. Til og med å ta seg en løpetur frister veldig og sykkelen skal snart ut og testes. To buksestørrelser har jeg gått ned, klær jeg ikke har brukt på år passer plutselig igjen, klærne begynner faktisk allerede å bli for smått.
I disse dager er det sjeldent jeg passerer 5 karbo, av og til går det over, men har fortsatt ikke passert 20 karbo siden dagen jeg startet. Selv om jeg spiser veldig lite, så føler jeg aldri at jeg er sulten lenger, og annen mat frister ikke like mye som før. Greit, en brødskive med brunost eller et eple hadde vært godt, men kjøttdeig og løk, med nystekt bacon og smeltet ost på toppen frister faktisk mye mer.
Det er et stykke igjen før jeg når målet på 85kg, men jeg har en så god følelse i meg, av den grunn at jeg ikke føler noen trang til å gi opp, jeg går ikke med noen sult følelse, men mer en suksses følelse inni meg. Sommeren er jo på vei, ingen ting galt kan skje nå, blir jo å være mer ute og finne på ting, enn de tidligere årene der sommeren for det meste har blitt tilbrakt inne, fordi det er for varmt å gå med t-skjorte og skammen har vært for stor å bære.
kjempe fine historier, dere har vært kjempe flinke :):)
Dette var imponerende og motiverende lesing.Dere har vært utrolig flinke alle sammen.Har nettopp begynt med lavkarbo selv og har hittil gått ned 7 kg på 3 mnd.Det går ikke akkurat i kjempefart men så skal jeg gå ned 12 kg til sammen.De snek seg på under mine 2 graviditeter pluss at jeg ble ganske "slapp" i forhold til hva jeg puttet i meg.Håper de siste 5 kg også forsvinner innen juli,men er ikke farlig om jeg bruker lenger tid på dem.Jeg er 160 cm og veier i dag 65 kg.Det som overrasker meg er at jeg ikke savner ris,trodde jeg skulle savne det mye.Men "jukserisen" elsket jeg og så derfor ingen grunn til å spise ris noe mer og blomkålmosen er noe av det beste jeg har smakt.Eneste med meg er at jeg er veldig skeptisk til fett,kjenner jeg sliter litt der.Får dårlig samvittighet om jeg bruker kremfølte i maten istedet for matfløte,eller seterrømme istedet for lettrømme.Aner ikke hvorfor jeg føler det sånn.
Tusen takk for at dere delte deres historier
Dette var veldig motiverende å lese :) Så utrolig mange super flinke mennesker det finnes her, og jeg vil gjerne være en av dem super flinke :)
Jeg selv startet med lavkarbo og trening på lørdag 20.08.11 og på 5 dager så har jeg faktisk gått ned 1.6 kg :) Og det øker lysten hos meg med å fortsette bare mer og mer. Og ikke minst så synes jeg det er godt gjort med tanke på att jeg jobber 100% og har ei datter på 11 mnd som krever også en del.. Men jeg kan kjenne allerede nå at energien kommer bare mer og mer :)
jeg satt på ræva og åt flæsk..
LAVKARBO ROCKER!!
lol :p
:lol: så utrolig bra! :)
sitter du å lurer på om du skal begynne med lavkarbo, ketose?
men føler at det er myye stress, vanskelig å få til osv..
her er mine tanker:
føler du det går lett å greit, eller føler du det er mye arbeid å vanskelig? er spørsmål jeg får ofte. så her kommer mine svar.
jeg er såå overasket over hvor lett det går jeg. hadde liskom sett for meg at ketose, det er myye stress, myye jobb, vanskelig å følge osv. bare kunne spise det å det, ikke kunne røre brød, poteter, ris, pasta, å slikt. det går jo ikke, middagene kommer jo til å bli halve, å frokost uten brød eller knekkebrød.. nei huff..
men, det er jo kjempe lett, er sjeldent sulten, er så å si aldri kjesken, å maten er knall go.. så er rart hvor lett det går. baker mitt eget brød om jeg savner brød. poteter å ris osv er oppskrytt, for etter 7 uker savner jeg det fortsatt ikke.. føles helt merkelig, men kjempe bra på en gang:D
jeg vil bare si til dere der ute som vurderer å prøve. GJØR DET!! det er myye lettere en man forestiller seg. man er aldri sulten, så å si aldri kjesken.. å det føles herlig.
jeg har nå gått ned 7,9 kg på 7 uker:D så det funker:D
grip dagen å masse lykke til
HalvardKlepp
22-10-11, 16:57
God aften ærede medlemmer av dette forum:
Startet med lavkarbo 1,7,2011, var da 115+ kilo, disse kiloene hadde kommet jevnt over med årene og jeg hadde vel egentlig gitt opp, før jeg gjorde et forsøk med lavkarbo ( Lurka rundt på forumet her en del så *stor*
->"high five"<- til mange av dere, hadde aldri prøvd hadde det ikke vært for dette forumet her). Alternativene (som jeg har prøvd med gode resultater før, bortsett fra at vekten kommer tilbake som et skudd når jeg blir lei)for å få dem vekk er kaninmat 43 ganger i døgnet og/eller løpe runt som en gærning i Nordmarka.
Uansett... nu er jeg 89 kilo. (Hadde planer om å vente med en skrytepost til jeg var "ripped" men dette er "close enough" og jeg ble litt paff i dag når game bukser er foir store og vekten er under 90 :). Transformasjonen har vært helt utrolig enkel og behagelig, fra dag en fikk jeg en utrolig økning i energinivået, er vel det eneste jeg merket for å være helt ærlig.
Vekten går fremdeles nedover nå med 0,5 kilo i uken og formen er rett og slett på topp.
Maten jeg spiser er:
Frokost 3 egg (rå) 70 gram+ smør + tynn lavkarbobrødskive + feit gulost + bacon eller spekemat + kostholdstilskudd + tran
Drikker *plenty* (2-3 liter) av vann i løpet av en arbeidsdag.
Middag: Pizza(tynnn lavkarbobrødbunn, hjemmelaget saus med lav karbo) eller fett kjøtt med neper/blomkål/brokkoli eller lasage (med squash som beskrevet i forumet, genial oppskrift)
(av og til kveldsmat: en boks tunfisk i olivenolje))
Alltid til kvelds: Kaffe med fløte.
Thats it.
God aften ærede medlemmer av dette forum:
Startet med lavkarbo 1,7,2011, var da 115+ kilo, disse kiloene hadde kommet jevnt over med årene og jeg hadde vel egentlig gitt opp, før jeg gjorde et forsøk med lavkarbo ( Lurka rundt på forumet her en del så *stor*
->"high five"<- til mange av dere, hadde aldri prøvd hadde det ikke vært for dette forumet her). Alternativene (som jeg har prøvd med gode resultater før, bortsett fra at vekten kommer tilbake som et skudd når jeg blir lei)for å få dem vekk er kaninmat 43 ganger i døgnet og/eller løpe runt som en gærning i Nordmarka.
Uansett... nu er jeg 89 kilo. (Hadde planer om å vente med en skrytepost til jeg var "ripped" men dette er "close enough" og jeg ble litt paff i dag når game bukser er foir store og vekten er under 90 :). Transformasjonen har vært helt utrolig enkel og behagelig, fra dag en fikk jeg en utrolig økning i energinivået, er vel det eneste jeg merket for å være helt ærlig.
Vekten går fremdeles nedover nå med 0,5 kilo i uken og formen er rett og slett på topp.
Maten jeg spiser er:
Frokost 3 egg (rå) 70 gram+ smør + tynn lavkarbobrødskive + feit gulost + bacon eller spekemat + kostholdstilskudd + tran
Drikker *plenty* (2-3 liter) av vann i løpet av en arbeidsdag.
Middag: Pizza(tynnn lavkarbobrødbunn, hjemmelaget saus med lav karbo) eller fett kjøtt med neper/blomkål/brokkoli eller lasage (med squash som beskrevet i forumet, genial oppskrift)
(av og til kveldsmat: en boks tunfisk i olivenolje))
Alltid til kvelds: Kaffe med fløte.
Thats it.
Jeg har lik erfaring som deg, bare at jeg spiser noe flere måltider og mat. men ingrediensene er veldig like ser jeg. Hyggelig å høre at du har samme erfaring med andre alternativer også (kanskje ikke like behagelige), men fordelen er jo at man blir "fit" ikke bare utenpå, men også inni ;-)
Får jeg tipse deg nå om at det er nå du skal kjøre på med hard trening for å legge grunnlaget for å vedlikeholde nivået. Rutinene kommer på plass og det blir enklere å holde vekten (får man håpe da).
Min historie er temmelig enkel. Gjør oppmerksom på at dette fungerte på meg og min tilstand.
Er nå på lavkarbo, tja eller rettere sagt 17 day diet. Måtte kutte ut etter 2,5 perioder fordi raste farlig fort ned i vekt og klarte ikke de store treningsdosene jeg ønsket. Pøste da på med noe mer karbo for å ha energi til å gjennomføre harde intervalløkter.
Men, jeg har nå prøvd 3 ulike slanke/vektreduksjonsmetoder. Camridgekur, lavkarbo og rett og slett hard trening. På Cambridge gikk jeg ned 11 kg på 3 uker og måtte derfor slutte fordi jeg ikke kunne ta av mer, da ville jeg antakelig forsvunnet. Målet da var 15 kilo reduksjon, men tok de siste 4 kg med intervalltrening.
Dog Cambridge er etter min mening, på sikt svært destruktivt og du bryter ned kroppen gradvis, du risikerer å forstyrre stoffskiftet og kan få langtidsskader som følge av slike pulverkurer. Vitaminer og mineraler my ass, mye skal man høre på for å tjene penger ja. Så pulverkurer fungerer IKKE for meg veid opp mot langtidskonsekvensene, er min erfaring. Jojoslanking er etter min mening ensbetydende med pulverkurer....
Så gikk det et tiår og vekta gikk opp med 15-16 nye kilo for mye, jeg kaller det alderstillegg, mens andre vil kalle det latskap og dårlige (les ingen) treningsrutiner. Så da begynte en interessant slankekur. Bestod av 2-3 stk 4x4 intervalløkter i uka samt 1-2 langturer på mer enn 70 minutters løping pr gang. På matfronten spiste jeg særdeles regelmessig normalt norsk kosthold, veldig likt det olympiatoppen benytter. Fikk treningsopplegget fra Olympiatoppen. Spiste kun havregrøt til frokost i 6 måneder, kun varmmat som kylling, kjøtt, pasta og ris til lunsj. Middag var normal mat som fisk, kjøtt, kylliung osv. Mye poteter ja. Kvelds var 4-5 brødskiver med nugatti og syltetøy, samt leverpostei og majones. Mellom måltidene ble det konsumert vann og ikke noe mer. Drakk ca 6-8 liter vann pr dag i 6 måneder. Kort fortalt så spiste jeg antakelig 1/2 gang så mye som før og drakk ca 3-4 ganger så mye vann enn tidligere. 5-6 treningsøkter som bestod av kun løping, rulleski og styrketrening (kun core styrke, ikke vekter). Jeg raste igjen ned i vekt, men brukte 4 mnd på de første 7 kilo, og ca 3 mnd på de resterende 4. Dette er antakelig en av de slankemetodene som er best for for de som får det til å fungere, siden output er vesentlig større enn input og man slipper tenke på kcal OG du blir i superduper knallform rent fysisk også, du ser bra ut rett og slett. Spiste akkurat hva jeg ville og hvor mye, og slurvet selvsagt ikke med treningen.
Så, merkelig nok slutta jeg treningen fordi jeg skulle bygge hus. På ca 2 år klarte jeg kunststykket å gå opp 10-11kg igjen fordi husbygging tok all energi og fokus morgen til kveld og overskudd til å trene regelmessig forsvant. Dette kombinert med enkel hurtigmat pga husbygging gjorde sitt. Vel, jeg hadde jo ikke glemt hvor digg det var å være i superduper form med sixpack istedetfor vaskeball....
meldte meg derfor på et sykkel konkurranseritt på rundt 7 mil for å sjekke hvor elendig form jeg egentlig var i og hvor tung jeg faktisk var i bakkene. Wow, 10 kilo ekstra på kroppen gjør jammen noe med tråkkfrekvensen når det går i oppoverbakke. Innså at det nok er enklere å slanke rytteren enn å slanke sykkelen for vekt, så da var det å begynne da.
Fikk noe tips om at lavkarbo var en sunn greie med raske resultater. Jeg var avhengig av raske resultater for å kunne henge med gutta når syklingen gikk i oppoverbakke. Som tenkt så gjort.
Jeg er nå på lavkarbo, eller mellomkarbo om du vil og har nå stupt ned 9,5 kg på drøyt 2,5 mnd. Skal sies at jeg trener 2-3 stk 4x4 intervalløkter i uka på løpehastighet ca 15-16km/t og har nå økt med 1 økt langkjøring på mellom 11-15km i uka hvor løpehastigheten er 12 km/t. Totalt 3-4 treningsøkter i uka. Ikke mye, men så lenge øktene er harde så øker min forbrenning av kalorier og formen blir også bedre.
Lavkarbo har ikke gitt meg hallelujastemning, det fungerer jo like bra med strukturert hardtrening hvor output er større enn input pr uke for min del. Men, lavkarbo/mellomkarbo er en meget rask og fin måte å få en kickstart på for de som ønsker raske resultater og få en vektreduksjon som gjør de istand til å fløtte liket over 1 km uten å dø. Der er jeg overbevist. Det som uansett har vært en vekkelse for meg er at lavkarbo har gitt meg en mye større bevisstet over hva jeg putter i meg og derfor finner jeg sunnere alternativer. Jeg spiser nå nesten ikke brød, poteter, pasta (i de enorme mengder som før), sukker og andre matvarer med 50-60% karbo i seg. Det er jeg glad for å ha oppdaget og ja, man trenger kanskje en vekkelse som dette, men ikke overdriv da. Det er temmelig umulig for meg å leve på lavkarbokur OG samtidig trene knallhardt på et høyt nivå og tro man klarer yte maks. Det er min erfaring, jeg MÅ ha enorme mengder karbohydrater under særdeles krevende fysisk hard trening over tid, og rett i etterkant av anstrengelser. Men over tid så er min output vesentlig større enn inputen. Bevissthet om lavkarbo/mellomkarbo diett, 4x4 intervalltrening (ja du må tåle smerte, men intervaller er jo ikke noe ift eksvis pulverkur og en pulverkur vil du vel ikke tilbake til vel?) og 4-5 liter vann om dagen (vann, grønn te, sitronvann og diet coke) er en bombesikker oppskrift for å tape mye vekt, veldig raskt og samtidig komme i svært god fysisk form. Er du svært overvektig og følger du eksvis 17 day diet samt mitt treningsprogram så kan jeg nesten garantere deg minst 1-3 kg pr uke. Men fordi om dette fungerte på meg så betyr det ikke at dette er det rette for deg.
Heisann! Utrolig inspirerende historier og bilder, veeeldig oppmuntrende :)
Tenkte jeg skulle skrive min historie her, eller historie og historie..
(Må bare unnskylde på forhånd visst det er noen skrivefeil her)
Er en gutt på 17/snart 18 år med en høg BMI på hele 39 og veier 128 kg.
Historien min begynte da jeg var rundt 11/12år (2005). Bestemoren min døde av kreft, bestefaren min ble senil og storesøstera mi flyttet 10 timer hjemmefra.
Sto dem alle 3 veeeeldig nært, og har bodd med dem helt siden jeg var liten.
Og det ble ikke bedre da en venn av meg kjøpte det såkalte spillet World of Warcraft og overtalte meg til å kjøpe det. Gjort er desverre gjort, så etter 12 Mai 2005 da bestemor døde, så begynte jeg å spille til DE GRADER! Det var som en slags trøst som jeg bare kunne gjømme vekk virkeligheten i. Begynte på ungdomsskolen og spillte fortsatt mye mye mye, endte med mye skulking og dårlig kosthold. Kiloene bare raste på. Kom i krangel med familien og store krangler med min egen mor, som endte tilslutt opp i barnevernet.
I 2008 Kom barnevernet hjem til oss og hjalp oss skikkelig opp på bena igjen, jeg fikk min egen "Personlige trener" (Ikke utdannet elns), men han hjalp meg mye, og jeg gikk ned 18kg på 3 månder (124kg-106kg 3 grads overvekt)
Men etter sommeren så begynte jeg å trene med en kompis som slet med litt samme problem som meg, kanskje litt værre når det kom til hjemmet der faren var alkoholiker. Det at jeg trente med noen som hadde samme problem som meg, hjalp ganske mye med tanke på at det ble litt mer konkurranse-instinkt med et felles mål.
Bonusen var at jeg hadde litt mer utholdenhet enn han hadde (Litt slemt å si, men det virket ganske positivt inn på meg).
Desverre etter ca 4 månder så sluttet jeg helt å trene, både meg å kompisen min. Det endte med at jeg gikk opp utrolig mye på kort tid og var fortsatt spillavhengig, og BAM opp igjen til 120kg+! :confused:
Etter en stund, så fant jeg en ny kompis som har trent siden han var 9 år, han hjalp meg enda mer en noen av dem andre hadde gjort, så jeg gikk ned mye med hans hjelp og kom endlig inn i den coole skinnjakka mi :)
Desverre så mistet jeg motivasjon etter noen sidesprang med kosthold, og deretter sluttet jeg å trene og igjen raste kiloene opp :(
Innimellom alt det her, så fikk jeg en stefar som ble alkoholiker i 2009 og gidde meg noen episoder som virkelig skremte meg. Ble nesten brudd mellom mor og stefar 3 ganger. (Ikke bland lykkepiller å alkohol)
Nå sitter jeg her i 2011 med en vekt på 128kg og BMI på 39, føles IKKE godt!:mad:
Etter å har lest alle historiene her, så har jeg bestemt meg for at jeg skal starte med et prosjekt som jeg har tenkt å kalle "Målet-90", der jeg skal gå fra hele 128kg til 90kg og ta bilde HVER dag av megselv, trene 3-4ganger uka og starte med Atkins og starte en blogg/internett-side der jeg oppdaterer ca 1 gang i uken.. Men først, gå til legen å sjekke hvor mye kroppen min tåler og hvor mye jeg kan pushe megselv.
Legen har tidligere sagt at jeg har et helt normalt blodtrykk, og vil påstå det at kondisen min er utrolig iforhold til vekt.
SÅ her kommer et spørsmål; Tror dere at dette er noen god idè?
Prosjektet tenker jeg starter neste uke.
PS: Har kontroll over spillmengden nå, kanskje utskjevninger av og til.
- Jonas
Lykke til! Dette klarer du hvis du bare vil nok. Ser ut til at i ditt tilfelle vil mye handle om vilje og ikke evne. Dette skal gå bra.
:heia: Dette klarer du! Med vilje og motivasjon kommer resultatene.
Etter å har lest alle historiene her, så har jeg bestemt meg for at jeg skal starte med et prosjekt som jeg har tenkt å kalle "Målet-90", der jeg skal gå fra hele 128kg til 90kg og ta bilde HVER dag av megselv, trene 3-4ganger uka og starte med Atkins og starte en blogg/internett-side der jeg oppdaterer ca 1 gang i uken.. Men først, gå til legen å sjekke hvor mye kroppen min tåler og hvor mye jeg kan pushe megselv.
Legen har tidligere sagt at jeg har et helt normalt blodtrykk, og vil påstå det at kondisen min er utrolig iforhold til vekt.
SÅ her kommer et spørsmål; Tror dere at dette er noen god idè?
Prosjektet tenker jeg starter neste uke.
Dette tror jeg er en fantastisk god idé! Klarer du å holde deg til Atkins fase 1 (induksjon) i et halvt år kan du banne på at du er nært vekta di (om du ikke når den og går videre før det)!
Veldig greit med oppfølging av lege også, om ikke annet for å vise til blodverdier, vekt og form som blir bedre enten de startet bra eller ikke, på tross av et kosthold stikk-i-strid med det Staten anbefaler. En liten P.S. der though, ikke hør på leger som sier du har høyt kolesterol! Det er helt vanlig at kolesterolet stiger når man legger om til lavkarbo første gang. Dette skjer enkelt og greit fordi mengden HDL-partikler øker, og fordi kroppen får flere av de store, fluffy LDL-partiklene og færre av de små "defekte" (som fører til arteriosklerose osv). Disse sunne, store LDL-partiklene tar opp større plass enn de små farlige variantene, ergo virker totalkolesterolet å øke.
Finn gjerne en lege som faktisk kan bestille måling av LDL-kolesterolet og telling av type A/B-partikler. Dersom du i likhet med meg har en lege som etter 10 minutter med roing svarer "Du.. det der må jeg bare ærlig talt innrømme at jeg aldri har hørt om.." får du bare drite plent i det. Legen vil uansett se de lave triglyceridene og de høye HDL-verdiene dine og være fornøyd. ;)
Ellers.. KJØR PÅ! :D Gleder meg STORT til å se animasjonen jeg antar du skal sette sammen av de daglige bildene etterhvert som forrandringen blir tydeligere!
P.P.S.: Om du kjører litt kondistrening for hjertet og lungene, og styrke for kroppens del vil du bli overrasket over hva du finner under spekket når sommeren nermer seg. På Atkins er det nemlig godt gjort å ikke innta tilstrekkelig protein (av den beste animaske kvalitet, no less!), og med trening og en drøss vitaminer, mineraler og gode fettsyrer fra all den gode maten du spiser.. Du kan være et beist et halvt år fra nå! :D
P.P.S.: Om du kjører litt kondistrening for hjertet og lungene, og styrke for kroppens del vil du bli overrasket over hva du finner under spekket når sommeren nermer seg. På Atkins er det nemlig godt gjort å ikke innta tilstrekkelig protein (av den beste animaske kvalitet, no less!), og med trening og en drøss vitaminer, mineraler og gode fettsyrer fra all den gode maten du spiser.. Du kan være et beist et halvt år fra nå! :D
Får nesten tårer i øya gitt..... :D Tenk det, et BEIST! da gitt.:_plystre:
Klarer du å holde deg til Atkins fase 1 (induksjon) i et halvt år
Er ikke litt av poenget med Atkins at man IKKE skal være på induksjon i et helt halvår?
Er ikke litt av poenget med Atkins at man IKKE skal være på induksjon i et helt halvår?
I følge The New Diet Revolution skal induksjonsfasen vare inntil man er noen kilo fra målvekt, med en maksgrense på 6 måneder.
Pedantisk bokslaveri til side, karbohydratgrensa til Atkins er den samme som på Ketolyse, førstnevnte er bare strengere på ting som påvirker inflammasjonsnivåer, stresshormoner, osv. da den i utgangspunktet er beregnet på å behandle sykdom og sykelig overvekt.
Woaaah :eek: Takker for all støtten her folkens, er jo helt utrolig! :)
Glemte å legge til det at moren min sin side av familien sliter med overvekt og kreft. men derimot faren min sin side, den er full av muskuløse karer :)
Uansett, ja, jeg tenkte å lage animasjonsbilder av alle bildene men også bruke noen av de til å oppdatere ukentlig på den oppkommende nettside.
Ellers har jeg aldri gått på noen slags diet/kur i hele mitt liv, og burde kanskje legge til at etter lappen på Lett-MC såå gikk jeg opp bare 5kg på det..:(
Problemet mitt som jeg tror er, er det at når jeg kommer til det punktet der jeg starter å pushe meg selv, så forsvinner all motivasjon som jeg tidligere har bygd opp. Det bare dimrer vekk når jeg kjenner at kroppen sliter. (utenom når jeg er sint, men liker ikke trene når jeg er sint pga jeg mister fokus helt)
Ellers har jeg begynt å slite med tretthet og energi både på Jobben og på skolen, og dette er også en av grunnene til at jeg vil starte dette prosjektet.
Som sagt tidligere, ganske ny når det gjelder dietter og lignende, og verdsetter ALLE tips! :roert:
Klarer jeg dette her, så blir det nok mye skryt med henvisning til lavkarbo-forumet og hele denne HERLIGE gjengen, føler virkelig jeg fikk støtte her, helt utrolig flott :)
Noen som vet hvor jeg kan bestille atkins & tilbehør foressten?
Velkommen Jonolm! Alle her heier på deg :heia: Jeg har også vært blant dem som gir opp når kroppen har blitt sliten. Men på lavkarbo har resultatene kommet så fort at jeg ikke har hatt tid til å tenke to ganger på å gå tilbake til høykarbo :p Etter to uker hadde jeg gått ned flere kilo, kunne slutte på allergimedisin og hadde mindre hodepine enn før. Jeg sier ikke at resultatene nødvendigvis kommer like fort hos deg, men med det pågangsmotet du har og den motivasjonen du forhåpentligvis kan finne her inne har du store fordeler og drahjelp! Start gjerne er journal her inne slik at vi kan følge deg videre!
Har lagt ut denne tråden en annen plass i forumet også da.. Men da bare med link til bloggen der jeg egentlig skrev det!
Så tenkte å bare lime historien min inn her, så jeg vet hvor jeg har den!
Nå tenkte jeg å fortelle dere min slankehistorie!
Januar ifjor, når jeg fylte 17 gav jeg meg selv ett løfte. Dette året skal bli annerledes, nå må jeg gjøre noe med det fleskeberget av en kropp jeg har. "Når jeg fyller 18, skal jeg føle meg vakker, og være stolt av kroppen min" tenkte jeg med meg selv.
Men, så var det det.. Hvordan skal man begynne? Hvilken retning skal man ta? Jeg fikk med meg mamma, å skulle begynne trene. Vi kjøpte oss ett medlemskap på ett lokalt treningssenter med stort mot og viljestyrke. Vi trente rundt 2-3 ganger i uka å da trente vi ca 45 min - 1 time hver gang.
Gikk greit de første ukene, men etterhvert så begynte alt å dale. Det var ikke treningen som var ille, nei den gikk det helt bra med! Men, det var alle blikkene jeg ikke taklet. Jeg følte alle så på meg med dømmende blikk. Så for meg at de tenkte "Herregud, kan ikke du bare dra hjem til sofaen å chipsen din, å slutte å ta plass her! Du kommer aldri til å bli slank uansett".. Var ikke noe morro å føle det slik, så etter ett par måneder med trening, og ingen vektnedgang gav jeg opp.
Jeg havnet i min egen lille boble av skuffelser over at jeg ikke klarte å gå ned i vekt, og depresjoner. Så, det endte jo opp med at maten ble min trøst, og jeg este videre ut.
og sånn fortsatte det fram til sommeren. Den værste tiden på året om du er overvektig. Alle andre springer rundt i bitte små bikinier og bader og er bekymrings løse. Mens vi andre gjemmer oss i store stygge klær å skjemmes..
Da bestemte jeg meg for at når jeg begynner på skolen igjen skal jeg begynne med herbalife! (En pulver diett der du bare spiser shake), for det hadde jeg hørt at skulle funke veldig bra! 20 kg på 3 måneder var det flere som hadde opplevd!
Men, når jeg diskuterte dette med mamma så sa hun at det kom ikke på tale, jeg skulle ikke få lov å ødelegge kroppen min på den måten. Da ble jeg sint og frustrert å ante ikke hva jeg skulle gjøre nå for jeg var jo innstilt på at dette skulle funke. Endelig skulle jeg få meg den kroppen jeg lengtet så etter..
Da var det å jakte på nye løsninger som ikke innebar shaker og slikt. Var en periode inne på tanken med grethe roede, men jeg var usikker på om jeg egentlig kom til å klare å gjennomføre den kuren, så jeg hoppet videre.
Plutselig ramlet jeg over lavkarbo.no. og begynte lese litt der. Satt å leste i flere dager, og tenkte at dette her kan ikke være sannt?? Spise masse fett, være mett hele tiden, og gå ned i vekt samtidig? HÆ?? Jammen, hva med kolesterolet? Det kan vel ikke ha mye godt av det her? Jeg satt igjen med en hau med spørsmål, så jeg laget meg en profil og laget en spørsmåls debatt, og etter bare noen dager hadde jeg fått svar på alt jeg lurte på, og enda mere til. Så da bestemte jeg meg for at, jo, dette skulle jeg prøve meg på!
Jeg satte datoen til at jeg skulle begynne 16. august 2010, og leste ennda videre for å sette meg skikkelig inn i dette, for dette var jeg bestemt på å klare!
Den første uken var alt bare fryd og gammen, jeg kunne sitte å drikke pepsimax og spise kyllingvinger og tenke at nå slanker jeg faktisk meg.. Rar følelse :P
Å iløpet av 2 uker hadde jeg gått ned 8 kg. Jeg kunne ikke tro mine egne øyne! 8 kg?? På TO UKER?? Sykt..
Å vekta bare fortsatte å stupe nedover, samtidig som humøret og selvtilitten stupte oppover. Endelig kunne jeg føle meg vellykket, jeg klarte faktisk å gå ned i vekt, og det var ikke vanskelig en gang.
Selfølgelig hadde jeg jo mine perioder der jeg savnet den søppelmaten jeg spiste før, og søkte på google etter alle slags mulige kakeoppskrifter å sikla på det, men jeg sprakk aldri. Da fant jeg heller noen kakeoppskrifter på lavkarbo sidene, og prøvde meg på dem.
Men, nå skal jeg ikke si at alt bare var solskinn og regnbuer osv. Nei, jeg fikk mye motgang mot meg. Folk kunne ikke skjønne at jeg gjorde dette mot kroppen min. Alt dette fettet måtte jo gjøre at jeg ødela kroppen min helt? De forventa jo at jeg skulle dette om hvert minutt nesten. Det var utrolig tungt, for jeg visste jo at dette er det beste jeg kunne gjøre for kroppen min! Og hadde blodprøver så viste at kroppen min hadde hatt kjempegodt av å kutte karbohydratene. Men, fant etterhvert ut at jeg må egentlig bare gi opp å prøve å få folk til å forstå dette kostholdet. De har et helt annet syn på det som er blitt innprinta fra fødselen av nesten. Så har funnet meg til ro med at de har sitt syn og jeg har mitt syn. Er jo selfølgelig opp til hver enkelt hvordan de mener at på hvilken kost kroppen fungerer best på
Rett før jul hadde jeg gått ned 20 kg. Jeg var så stolt! kunne ikke tru det selv engang! Var sikker på at jeg var i en drømm, og at jeg snart kom til å våkne opp og veie 95 kg igjen, men det gjorde jeg ikke, og plutselig var jula der
Jeg var egentlig ganske nervøs for jula, men tanke på hvordan jeg skulle klare meg da. Men jeg fant ut at jeg skulle få spise hva jeg ville, to dager i jula og resten skulle jeg spise slik jeg hadde holdt på med nå i noen måneder.
Dette resulterte i at jeg bare la på meg en halv kilo i jula, og den forsvant med en gang etterpå.
Så kom bursdagen min, atten årsdagen min, og da kom jeg til å tenke på løftet jeg gav meg selv i fjor. Dette løftet hadde jeg innfridd! Endelig kunne jeg være stolt av kroppen min, jeg følte meg vakker og følte meg vellykket!
Jeg hadde tatt av meg over 20 kg på 4-5måneder. Kolesterolet mitt, som før var farlig høyt, ligger nå på normalt nivå. Jeg sover bedre, snorker mindre, har mindre vondt i ledd og muskler og er mindre syk. Topp!
Har enda 7 kg igjen, så er ikke helt ferdig ennda, men jeg har ett mål til påsken at da skal jeg være ferdig!
Så, moralen min med denne historien er at, Du kan komme akkurat dit du vil! Du kan oppfylle dine største drømmer, bare du setter igang! Ta det første skrittet idag! you can do it!
Trente du mens du holdt på med lavkarbo?
Hva er lavkarbo sånn heelt egentlig?
Noen som vet hvor jeg kan bestille atkins & tilbehør foressten?
Tror det er absolutt billigst å bestille på www.iherb.com (http://www.iherb.com)
Du kan også bestille i Norge, fx på www.lavkarbowebshop.no (http://www.lavkarbowebshop.no)
Noen butikker (Meny, Ica ec) har et par typer atkinsbarer også :)
Flott å lese historien din. Den viktigste faktoren for å gå ned i vekt er motivasjon - og det har du jo i massevis. Dette kommer til å gå så bra så. Bruk dette forumet og alle de flinke menneskene her for det det er verdt. Spør når det er noe du lurer på. Her der det masse hjelp :)
Hvordan fungerer Lavkarbo-diet egentlig?
Hvordan fungerer Lavkarbo-diet egentlig?
Hei! Nå er du inni en tråd som er laget for å dele historier, da kan det hende at ikke så mange ser spørsmålet ditt. Hvis du lager en tråd i for eksempel introduksjons-delen av forumet, får du nok et større publikum. :)
Du trenger ingen spesielle greier for å spise lavkarbo. Om du vil følge Atkins, trenger du egentlig bare boka, sånn at du kan lese litt om hvordan og hvorfor (og den kan nok lånes på biblioteket) - men du trenger absolutt ingen rare spesielle produkter.
Her er en brosjyre som kjapt oppsummerer lavkarbo (http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf).
shickabang
21-02-12, 20:53
Hei folkens!
Har lest gjennom denne tråden, og må virkelig si at jeg er utrolig imponert hva folk kan få til, og det veldig inspirerende å lese alle de flotte historiene dere deler!
Tenkte å dele min historie med dere :)
Jeg er en 27 år gammel mann fra Oslo, som hele livet har vært aktiv innen flere idretter. Jeg har hatt en "driftsvekt" på ca 84 kg i snitt siste årene" Men siste 2,5 årene har jeg vært ute pga. skader og i den perioden ble det mye sofa og kostholdet gikk rett vest.
Jeg endte opp med å bli en sofapotet som på det meste veide 114,7 kg!
Men i fjor høst fikk jeg en åpenbaring når jeg sto foran speilet på badet en morgen, og tenkte: "Dette... er ikke kroppen jeg skal ha"
Jeg leste meg derfor opp på ulike kosthold/livsstiler og valget falt på Lavkarbo.
Jeg har gått kontinuerlig på lavkarbo siden midten av september i fjor, og har hatt korte "av-perioder" med 1 - 2 dagers avbrekk.
Har trent en god del variert, bl.a. spinning, løping, kettlebells, og styrke. Jeg er en aktiv syklist så bruker mye av tiden om sommeren på sykkelsetet.
Totalt har jeg sålangt gått ned 16,7 kg, og er ikke mange kiloene unna å treffe idealvekta på 84 kg.
Har merket bare positive effekter av lavkarboen, med bedre appetitt, søvnkvalitet, og generell bedring av livskvaliteten. Jeg er sinnsykt motivert og gleder meg virkelig til fortsettelsen :D
mayliss1979
04-07-12, 00:09
Blir veldig inspirert av å lese her, så flinke alle er!
Min historie er såvidt påbegynt føler jeg, enda jeg startet i mars 2011. GR-kurs helt frem til høsten 2011 hvor jeg var i en ulykke og ble sengeliggende en stund, måtte også gå lenge med kneskinne og kunne ikke trene som normalt. På GR-kurset klarte jeg å miste noen kg men jeg var sulten HELE tiden...
Etter jul har jeg for alvor startet opp trening av kneet som ble ødelagt og samtidig forsøkt å tenke over hva jeg stapper i meg. Jeg glir mer og mer over til lavkarbo enda jeg er ikke der helt - men siden mars 2011 har jeg mistet 13kg.
Håper på enda flere og er i gang med å skaffe meg mer lærdom og info om lavkarbo for å kjøre igang for alvor. Elsker å teste oppskrifter med min kjære nabo som går på lavkarbo så jeg håper og tror dette blir bra! Får oppdatere historien om noen mnd ;)
Kom hjem etter et år på folkehøyskole, og fant ut at det ikke var greit å veie 140 kilo lengere. Begynte på 0 karbo diett dagen jeg kom hjem, og brukte den støvete tredemølla vi hadde hver dag. Var for tung til å jogge på den, så jeg gikk ca 30 minutter hver dag. Etter et par måneder følte jeg meg mer komfertabel med å jogge, å det var noe av det mest fantastiske jeg har gjort. Endorfiner i øst og vest, sør og nord, venstre og høyre, fram og bak. Ble avhengig av "rusen" og jogga hver dag. Hadde ikke guts nok til å veie meg, pun intended, før et år etterpå. Stilte meg på vekta hos legen og besvimte nesten da jeg fant ut at jeg hadde tatt av 50 kilo.
Nå har jeg gått over til lavkarbo og prøver å holde aktiviteten oppe så mye som mulig :)
Jeg startet på lavkarbo 1.september. Målet var å gå ned 10 kg.
Gikk ned 13 kg på to måneder. Da levde jeg strengt på under 20 gram karber per dag.
I november og desember har jeg hatt rolig opptrapping av karbonivået og ligger nå på rundt 100 gram karber per dag. (I jula opp mot 150 gram karber per dag)
Vekten har vært stabil de siste to månedene, og jeg er veldig fornøyd så langt.
Jeg har ikke trent noenting på disse månedene - men nå som jeg bikker 100 gram karber per dag bør jeg begynne å trene litt snart - så får se om jeg klarer å rote frem litt motivasjon. Ellers storfornøyd med lavkarbo! :)
Jeg la om kostholdet for ca 2 år siden nå, gikk ned 26, gikk opp 4 (nå i og etter jul), og står nå bom fast :eek:
Men gir ikke opp. Skal ned de siste 5 jeg også.
Det magiske tallet FEM :D Stå på :o
Metal_Barbie
21-06-14, 22:24
Heisann=) Jeg vil bare dele et blogginnlegg med dere her inne og kanskje være til motivasjon og inspirasjon
http://anjasfitnessfigth.blogg.no/1403259695_minus_45_kg_hvordan.html
Det har vært noen harde tre år men jeg har kommet så langt! Og det er jeg kjempe stolt av!
Photobscura
22-06-14, 11:41
Heisann=) Jeg vil bare dele et blogginnlegg med dere her inne og kanskje være til motivasjon og inspirasjon
http://anjasfitnessfigth.blogg.no/14...g_hvordan.html
Det har vært noen harde tre år men jeg har kommet så langt! Og det er jeg kjempe stolt av!
Linken fungerer ikke ...
Metal_Barbie
23-06-14, 11:41
Linken fungerer ikke ...
Prøvde å fikse den :)
Prøvde å fikse den :)
Den fungere nå :)
Kjempe bra jobba med slankingen:) keep up the good work
OI jeg så ikke på datoen men det er jo 1.år siden noen skrev noe her i tråden hahe
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.