View Full Version : Har akkurat fått tilsendt Ketolysekuren og...


Oda
04-10-05, 08:38
Har akkurat fått tilsendt Ketolysekuren- boken og jeg lurer på hvorfor det blir presisert flere ganger i boken at det er en kur for de med mer en 10kg og ta av. Hva med de som har mindre enn 10kg og ta av? Og hvorfor passer det ikke for de?

guro
04-10-05, 09:52
Det er kanskje litt drastisk å gå helt til kestose om du ikke har mer en 10 kg? Kankje det skal mindre justeringer til får å nå et slikt resultat. At man bare justere kostholdet sitt litt, til slik det varig bør være, framfor å gå omveien om en drastisk kur? Bare mitt inspill ...

Oda
04-10-05, 13:58
Du har kanskje rett... Men det er vel ingen ulemper ved å være i ketose? Eller:confused:

guro
05-10-05, 08:18
Tror ikke det ..

Gamla
05-10-05, 10:39
Hei Oda!:) Gratulerer med flott valg!
Enig med Guro som skriver;
Det er kanskje litt drastisk å gå helt til kestose om du ikke har mer en 10 kg?Kankje det skal mindre justeringer til får å nå et slikt resultat. At man bare justere kostholdet sitt litt, til slik det varig bør være, framfor å gå omveien om en drastisk kur?
Ketose er en veldig effektiv måte å slanke seg på, men det krever også endel av den som skal gå ned ivekt. En må jo legge om kostholdet ganske betraktelig. Jeg tror at motivasjonen til det er enklere hvis en har mye å ta av enn hvis en bare skal ta av noen få kilo. ;)
Diettbasert ketose er ikke farlig og noen av oss har vært i ketose svært lenge uten noe problem,- tvert imot har f.eks. kolesterolinnholdet i blodet blitt normalisert.
Ønsker deg derfor lykke til med en fantastisk kur!:)

Oda
05-10-05, 13:59
Jeg har også vært i ketose ganske lenge av gangen selv og har jo bare sett på dette som positivt (jeg har hatt mer enn 10 kg og ta av). Men jeg har bare lest Atkins tidligere og reagerte bare på at i Ketolysekuren blir jo de som har mindre enn 10 kg og ta av så og si frarådet å følge kuren.

Amica
05-10-05, 15:59
Jeg brukte Ketolysekuren til å gå ned mine kilo, skulle i hovedsak bare ned 5 kilo, så ble målet justert litt til 7 kilo, men vekta stanset ikke når jeg prøvde - så nå har jeg gått ned 14 kilo, og vekta er stabil. Kanskje det er en "ulempe" med å vær ei ketose? Var i ketose når jeg gikk ned, sluttet å teste da..

Lykke til uansett :)

Lita