View Full Version : Egg McMuffin


AnnaV
05-10-05, 11:50
Ai ai ai - denne fant jeg på lowcarbfriends.som som Iset la uf for en stund siden - laget den som muffis i går (da kan jeg ha dem liggende, ent legge i frysen og ta en opp i ny og ne, ha et par i en liten boks i vesken om jeg skal avgårde og ikke vil ende opp med å kjøpe søppleamt et sted osv...
Jeg 4-doblet oppskriften nøyaktig, det ble 6 muffins.

1 stort egg
2 spiseskjeer revet cheddar
2 teskjeer revet parmesan
3 skiver røkt skinke , skåret i biter (kan sikkert bruke alt slags kjøttpålegg)

1/2 spiseskje Atkins bakemix
1/4 teskje bakepulver
Krydre etter smak med salt, pepper, Basilikum

Varm ovnen til 180 grader. MIx alle ingreditensene i en bolle. Spray muffinsform
og hell oppi. Bak i ovnen i ca 15 minutter. Strø evt litt parmesan på toppen etter 10 av de 15 minuttene.
Muffinsen(e) skal være 'satt' og lett gyldne når man tar dem ut av ovnen.

Elena
05-10-05, 16:03
det hørtes digg ut :)

det må jeg virkelig prøve

nøtta
12-10-05, 19:11
oj kanskje jeg skal lage dette istedet for oste kjeks ???

nøtta
13-10-05, 11:07
okeyy nå setter jeg i gang her ..... noen andre her som har prøvd før ?? jeg har ikke sånne aluminiums former så det blir vanlig papir ....

mmmm gleder meg til luncjen i dag gitt ....:)

AnnaV
13-10-05, 11:34
Åssen gikk det? Ble det bra, eller? Jeg ELSKER disse muffinsene, tar gjerne og strør litt parmesan på toppen når det er 5 minutter igjen av steketiden... mmm..

luringen
13-10-05, 11:43
kan man droppe bakemixen?? Bruke noe anna??

AnnaV
13-10-05, 11:57
Man kan vel egentlig bruke det meste som man vanligvis ville erstattet mel med - soyalmel eller mandelmel for eksempel? Noen bruker jo soyaprotein også, kan sikkert brukes. Det er jo ikke en "hovedingrediens", mer for å binde det hele sammen, vil jeg tro. Ikke de store mengdene det er snakk om.

Iset
13-10-05, 12:51
Nøtta: hva synes du da? :D
AnnaV: ble det altså 6 store muffins av den oppskriften du la ut?

nøtta
13-10-05, 14:19
ja det ble seks stoooore når du nettopp hadde tatt de ut og seks passe små når de hadde sunket sammen :p:p:p men de var kjempe gode og kommer helt sikkert til og gjentas ...

jeg har spist en varm og en kald - den kalde var best !! ja også brukte jeg fiber husk istedet for bake mixen !!!

AnnaV
13-10-05, 16:16
ja det ble seks stoooore når du nettopp hadde tatt de ut og seks passe små når de hadde sunket sammen :p:p:p men de var kjempe gode og kommer helt sikkert til og gjentas ...

jeg har spist en varm og en kald - den kalde var best !! ja også brukte jeg fiber husk istedet for bake mixen !!!

Flotte greier.
Da kan jeg trygt flekke frem fiberhusken jeg også, og spare meg noen karber :)

AnnaV
13-10-05, 16:19
Nøtta: hva synes du da? :D
AnnaV: ble det altså 6 store muffins av den oppskriften du la ut?

Ja, denne oppskriften var for 6 stk. Jeg dobla like godt siden muffinsformen min hadde plass til 12 og frøs ned halvparten. Like gode når jeg tok dem opp igjen og de var tint. :D

nøtta
13-10-05, 17:36
Ja, denne oppskriften var for 6 stk. Jeg dobla like godt siden muffinsformen min hadde plass til 12 og frøs ned halvparten. Like gode når jeg tok dem opp igjen og de var tint. :D

så bra !! de blir bare bedre og bedre jeg spiste en istad og nå var den enda bedre !!! ..... men nå må jeg spare lagde bare seks og nå er det bare to igjen :o:o må nok lage flere snart ja :D

takk for oppskriften !!