View Full Version : Anlegg for reumatisme


mofe
29-10-05, 15:09
Mamma, og de fleste søstrene hennes, samt mormor - har og hadde reumatisme.

De siste ukene, har jeg våknet med stive fingre, det har vært vondt å bevege de, men så fort jeg får stått opp, og det har gått en halvtime eller så, så er det over, for det meste.

Hva kan jeg gjøre for å forebygge dette? Jeg har startet en tråd om reumatisme, men den gjaldt mere for de som allerede har det i "full blomst"..

Fedonisten.. noen?

Jeg vet at omega 3 kan hjelpe - og et lavkarbokosthold også hjelper, iogmed at høykarbokosthold er inflammatorisk (ellernoe sånt?), og at den gjør at blodet blir surt, noe som er dumt..

Hilsen mofe som ikke vil ende opp som en gammel giktisk dame som ikke kan gjøre noe annet enn å sitte i stolen sin og glane ut av vinduet :(

jeef-micro
29-10-05, 17:03
jeg vet at en del har god effekt av muslingeskall(tror jeg... i allefall noe skjell-ting) som kosttilskudd... men Iset som har jobbet på helsekost kanskje vet mere om dette...:confused:

Areola
29-10-05, 17:26
Off, jeg har også anlegg for reumatisme. Jeg er bombesikker på at jeg får dette når jeg blir eldre.. (mor, tanter, mormor, u name it, har det)

Fedonisten
30-10-05, 21:10
:klem: til Mofsen min! :klem:

Gjett hva jeg lurer aller mest på?

:ja:

:ja:

Helt riktig! :ja:

Jeg lurer på hvordan tarmen din fungerer! (Send meg en PM du hvis du vil)

Ellers tror jeg selolje og bra kosttilskudd i tillegg til lavkarbo er veldig bra. Men er det ubalanser i kroppen (og hvem har ikke det) så trenger kroppen din hjelp tror jeg. I form av alternativ behandling f.eks.

:klem:

mofe
30-10-05, 21:15
Tarman mine? Ka du vil vit om tarman mine?? ;)

Jeg så jo på Oprah om tarm-ting, også sa de der at man skulle gå på do en gang om dagen, eller annenhver dag. Også skulle det ikke være plumpetiplomp, bare plomp. Vel. Jeg går på do tre-fire ganger om dagen, og det er både plomp og plompetiplomp og.. sånt.

Mmmmm.

Summer
30-10-05, 22:00
:lol:

nøtta
30-10-05, 22:43
:lol::lol: