View Full Version : Iskaffe

nøtta
07-11-05, 10:26
denne lagde jeg nå nettopp .... tror jeg leste oppskriften i ketolyse boka, men er ikke helt sikker hadde den bare i bakhodet ;)

slik lagde jeg den:

isbiter
kremfløte
sterk kaffe
kanel
litt bakekakao
(evt søtningsmiddel )

kjør alt i en blender, hell det over i et høyt glass med sugerør , drys litt kanel og kakao over :D

Albertine
07-11-05, 11:05
Åh....slurp! :sikle:

Katrine
09-11-05, 15:11
Nammenammnamm:sikle:

nøtta
09-11-05, 15:14
mhm den er rå god ... blir sånn slush konsistens ser helt lik ut som den man kjøper på kaffebrenneriet bare at den er full av sukker ;)

Katrine
09-11-05, 17:34
isbiter
kremfløte
sterk kaffe
kanel
litt bakekakao
(evt søtningsmiddel )

Hvor mye sånn ca hadde du av de forskjellige tingene? Hehe, klok av skade vet jeg at det pleier ikke å gå særlig bra for meg uten oppskrift...:o

nøtta
09-11-05, 17:44
isbiter
kremfløte
sterk kaffe
kanel
litt bakekakao
(evt søtningsmiddel )

Hvor mye sånn ca hadde du av de forskjellige tingene? Hehe, klok av skade vet jeg at det pleier ikke å gå særlig bra for meg uten oppskrift...:o

oj det tenkte jeg ikke på bare slang litt oppi om hverandre jeg .. men prøv

10 isbiter, 1 dl fløte, 1/2 dl sterk kaffe, 1 ts kanel, 1 ts kakao .... også tar du søtningsmiddel som du vil jeg brukte ikke noe ;) men det var fordi pappa ikke hadde .... men har det hjemme da

Katrine
09-11-05, 18:26
Takk:D

nøtta
13-06-06, 19:47
*dytter* litt i denne nå i varmen jeg *slurp*

Fjonken
13-06-06, 19:52
http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_75.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZNxdm119YYNO) Digger deg for iskaffen.. !

http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb068&pp=ZNxdm119YYNO (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb068_ZNxdm119YYNO)

shady
05-11-06, 12:53
Åhå, det hørtes knallgodt ut! Men hvor mange karbiser blir det av dette da? :confused:

ramones
17-01-07, 21:19
Jeg prøvde å lage, men det ble nesten ingen smak på det på en måte :o Vet ikke hva jeg har gjort feil. humhum!

nøtta
18-01-07, 10:55
Jeg prøvde å lage, men det ble nesten ingen smak på det på en måte :o Vet ikke hva jeg har gjort feil. humhum!

sterkere kaffe, mindre isbiter mer fløte og kanel ?? hm.... du må nok bare prøve deg frem min smaker MASSE !

ramones
18-01-07, 15:31
sterkere kaffe, mindre isbiter mer fløte og kanel ?? hm.... du må nok bare prøve deg frem min smaker MASSE !

Ja, tenkte faktisk at 10 isbiter kanskje var litt mye! :p

mamma87
03-05-08, 22:02
Åhå, det hørtes knallgodt ut! Men hvor mange karbiser blir det av dette da? :confused:
noen som vet?

Eplekjerne
29-05-08, 21:50
Lurer jeg også på!

Belseblubb
29-05-08, 23:29
Beina ut i butikken 10 min før den stengte og sitter nå m min iskaffe! nam.. Men mulig jeg tok litt mye fløte og litt lite is. God, men litt kvalmende. ble ikke slush-konsistens heller. Prøve igjen en annen dag.. Men godt var det. Har savnet de deilige iskaffene på de små boksene i sølv og svart. Drakk mye av dem før. La de et par timer i fryseren, og da fikk de deilig konsistens. Kan jo prøve å legge denne iskaffen i fryseren litt.. :sikle:

Takk for tipset!

Gulleline
13-07-08, 21:44
Har nettopp laget min første - men min hjerne sier meg at dette er jeg jo nødt for å gå OPP i vekt av...

ecli
13-07-08, 21:58
Har nettopp laget min første - men min hjerne sier meg at dette er jeg jo nødt for å gå OPP i vekt av...

Men det eneste som er carber i er jo fløten (2,9/100g) + kakaoen (11/100g)
Sistnevnte bruker du jo svært lite av (har ikke laga iskaffen selv enda, men det var jo snakk om ts).

Så langt jeg klarer å regne vil du Dermed sitte igjen med ca 3-4 kh for et glass. Ikke så ille det vel?!
Hørtes fantastisk godt ut forresten :p Skal prøves på neste goværsdag (virker som den aldri kommer, men men...)

quebec
13-07-08, 21:59
kan jo ikke være mye karbs i enslik en?

hvordan vil det være hvis man hiver oppi litt proteipulver m/sjokoladesmak? Den som er uten karbs=

Gulleline
13-07-08, 22:08
Men det eneste som er carber i er jo fløten (2,9/100g) + kakaoen (11/100g)
Sistnevnte bruker du jo svært lite av (har ikke laga iskaffen selv enda, men det var jo snakk om ts).

Så langt jeg klarer å regne vil du Dermed sitte igjen med ca 3-4 kh for et glass. Ikke så ille det vel?!
Hørtes fantastisk godt ut forresten :p Skal prøves på neste goværsdag (virker som den aldri kommer, men men...)

Joda, det ER lite karber i den - det eneste det var karber i, er jo fløten. Hadde bare oppi kaffe - og det skal jo være greit? Ikkeno søtstoff heller... Meeen GODT var det! (Jeg er ei sånn jente som liker FLØTE i kaffen også...)

Candlelight
13-01-10, 13:36
jeg prøvde med litt cocosa oppi, det var suuupergodt :D