View Full Version : Dårlig blodsirkulasjon


mofe
15-11-05, 13:16
Jeg er fryktelig kald på føttene om dagen (ikke hendene..) - og regner med at dette skyldes blodsirkulasjon. (?)

Jeg vet at det beste jeg kan gjøre for blodsirkulasjonen min er å slutte å røyke - men lurte på om det er andre ting jeg kan gjøre, om noen vet om noe spesielt? Vitaminer eller what not.

Anne
15-11-05, 14:00
Bevegelse og ullsokker mofe... Det er det som hjelper meg:o

....røyken vet du jo om...og er det det som er grunnen så blir det jo ikke bedre etterhvert (og der kom pekefinger'n:D )

Nille
15-11-05, 14:07
Siden du går så mye på jobben kan det være lurt å prøve med støttestrømper også. F.eks. Scholls sine "flight socks". De er tjukke & svarte og de har dem billig på Spar Kjøp. Det har hjulpet meg ...... :)

mofe
15-11-05, 14:14
Anne: bruker ullsokker konstant nå :ja: Det rare er at høyre er alltid mye kaldere enn venstre..

Nille - hm, lurt - for jeg blir ofte trøtt i leggene :ja:

vskr
15-11-05, 14:26
Hei Mofe. Høres ut som om sirkulasjonen er litt dårlig ja. Du bør slutte å røyke, det hjelper. Jeg har hatt samme problem med frostige føtter. Men røyker ikke til vanlig lengre, og bare det har hjulpet.

Festrøyker en gang i blandt men ikke noe annet:)

Anne
15-11-05, 14:38
Anne: bruker ullsokker konstant nå :ja: Det rare er at høyre er alltid mye kaldere enn venstre..

Hm...tror du får ta en prat med Fedonisten jeg.....
Du kan jo få litt problemer med blodomløpet hvis ryggen er lei, men jeg har ikke hørt noe om det?

mofe
15-11-05, 20:27
Hmnei..

Det ultimate er selvfølgelig å slutte å røyke, men jeg synes det var så rart, siden det alltid er absolutt mest på høyre..

Fedonisten
16-11-05, 20:10
Hm...tror du får ta en prat med Fedonisten jeg.....

Fedonisten prater visst uansett hun :rodme:

1. PUST med magen :ja: Det er kjempeviktig og veldig bra for blodsirkulasjonen.
2. Du kan prøve Activizer Oxy Plus fra FitLine - øker sirkulasjon og oksygenopptak
3. Akupunktur kan hjelpe på det som kalles "halvsidige lidelser"

*tusler ut igjen*

mofe
16-11-05, 20:13
Fedonisten prater visst uansett hun :rodme:

1. PUST med magen :ja: Det er kjempeviktig og veldig bra for blodsirkulasjonen.
2. Du kan prøve Activizer Oxy Plus fra FitLine - øker sirkulasjon og oksygenopptak
3. Akupunktur kan hjelpe på det som kalles "halvsidige lidelser"

*tusler ut igjen*


Tusen takk, knuppa! :love:

Hvis det fortsetter sånn, kan jeg komme til deg da, også kan du stikke meg litt? Skal betale for altså! :ja:

Fedonisten
16-11-05, 20:31
Tusen takk, knuppa! :love:

Hvis det fortsetter sånn, kan jeg komme til deg da, også kan du stikke meg litt? Skal betale for altså! :ja:

:ja:

mofe
16-11-05, 20:39
Jippiiii, jeg skal bli stikka av Fedonisten!!

:D

Fedonisten
16-11-05, 20:55
...la de små barn komme til meg....





- så skal jeg stikke dem!



:lol:

Anne
16-11-05, 21:02
...la de små barn komme til meg....





- så skal jeg stikke dem!



:lol:Det var det jeg visste jeg.....RAMPEJENTE:lol::lol:

dolphy
16-11-05, 21:47
Hvis det fortsetter sånn, kan jeg komme til deg da, også kan du stikke meg litt? Skal betale for altså! :ja:

Kan jeg få bli stikka også?? Jeg har Raynauds fenomen -om du har hørt om det ( =dårlig blodsrikulasjon/tange blodkar) Også kalt likfingre, for de skifter farge noen ganger hvis man blir for kald. Blodet stopper opp.

Jeg skal i møte med legen min i løpet av desember for å snakke om behandling, tror du jeg kan få dekket noe type akupunktur? Eller er det kun fysioterapi og sånn man får gjennom legen?

Fedonisten
16-11-05, 22:13
Kan jeg få bli stikka også?? Jeg har Raynauds fenomen -om du har hørt om det ( =dårlig blodsrikulasjon/tange blodkar) Også kalt likfingre, for de skifter farge noen ganger hvis man blir for kald. Blodet stopper opp.

Jeg skal i møte med legen min i løpet av desember for å snakke om behandling, tror du jeg kan få dekket noe type akupunktur? Eller er det kun fysioterapi og sånn man får gjennom legen?

Bare kom. Jeg har også Raynauds syndrom/fenomen, og behandlingen du kan få gjennom skolemedisinen (så vidt jeg vet) er operasjon. Som som oftest ikke er vellykket.... Du får nok ikke dekket noe akupunktur nei....

:klem:

dolphy
16-11-05, 22:24
Oi? Hvor holder du til på Hamar?
Kanskje jeg tar en tur neste gang jeg er på hjemlige trakter.. Om jeg tør:rolleyes:
Kanskje jeg kommer å ikke sier det er meg... Hehe:p

:klem:

Fedonisten
16-11-05, 22:28
Oi? Hvor holder du til på Hamar?
Kanskje jeg tar en tur neste gang jeg er på hjemlige trakter.. Om jeg tør:rolleyes:
Kanskje jeg kommer å ikke sier det er meg... Hehe:p

:klem:

Hvis det kommer inn ei jente og sier at "det er ikke meg" - så kan det jo hende jeg ringer etter en polstra bil og sånne snille mennesker som kommer og henter deg med en sånn morsom jakke som har armene på ryggen.... :lol:

Holder til..... vil ikke si det her.... bare send meg PM du hvis det blir aktuelt.... eller gå inn på hjemmesiden min - og den linken lå her i går - men så feiga jeg ut...

Hilsen anonym Fedonist :lol:

Siljevanilje
25-01-06, 16:51
*fnise* veldig morsomt, hvite kjekke jakker og mye annet kjekt
spes for siljevanilje som har jobbe lenge og skal jobbe lenge. og har sove 4 timer inatt.

*fnise*
*fnis*

er ekstremt overtrøtt... hoho

innover og ut