View Full Version : Kyllingfilet med ostefyll


mofe
20-11-05, 03:22
Antall porsjoner: 4

Ingredienser:
4 porsjoner:
30 g soltørkede, finhakkede tomater
2 ss gulost, gjerne cheddar eller vellagret jarlsberg, norvegia eller sveitser.
1 ss revet parmesan
50 g smuldret fetaost
1 ss kremost (philadelphia)
2 skiver røkt skinke i små terninger.
2 hvitløksfedd, presset
1 ss tørket oregano
salt og pepper
4 store kyllingfileter
1 ss smør

Tilberedning:
1 Bland soltørkede tomater, oster, skinke hvitløk og oregano til en tykk blanding. Smak til med salt og pepper. Del fyllet i fire, og form dem til små avlange pølser. Rull dem i plastfolie, og legg dem i fryseren i 30 minutter. Forvarm stekeovnen til 180 grader.

2. Bruk en spiss, smal kniv, og skjær en lomme langs kyllingfiletene ta pølsene ut av fryseren, fjern folien og dytt pølsen inn i snittet på kyllingfileten. Bruk tannpirkere for og tette igjen snittet. Rull filetene tett i aluminiumsfolie slik at de blir pølseformet. Legg kyllingrullene i en ildfast form, og stek dem i ovnen 30 i minutter.

(hentet fra Lindberg's Helt Gresk)

Nille
28-01-06, 11:55
Denne skal jeg lage i dag, men jeg bytter ut skinken med bacon :D

:sikle:

Nille
28-01-06, 23:55
Har laget disse i dag og det ble knallgodt !
Hadde ikke mer soltørkede tomater igjen, så jeg heiv oppi noe ruccola isteden. Baconet funket flott sammen med resten. Dette blir en gjenganger. Skal prøve med soltørkede tomater neste gang.

Tips: Før servering kan filetene godt pakkes ut av folien og settes under grillen en stund. Ser litt "lekrere" ut da... og bruk STORE kyllingbryst. De fra Hå eller Stange på 200 gr pr stk er perfekte.

Jeg lagde bare til to og har to "pølser" med fyll i folie i fryser'n. Enkelt og greitt neste gang !

:D

jeef-micro
29-01-06, 00:27
som et alternativ er det godt å ha ostefyllet på toppen av filetene, og steke de i ildfastform (uten folie på) ha gjerne masse urter i fyllet :sikle:

Nille
29-01-06, 10:54
:ja: det er kjempegodt !! Har en annen oppkrift som er sånn...:) Den står her i forumet et sted den og.... tror jeg. Prøver ut en del oppskrifter fremover. Skal få postet etterhvert ! :sikle:

Sivensvans
31-01-08, 09:59
Denne oppskriften er verdt å minne folket om!;)

Lagde den i går og....mmMMmmMmm så godt!!:sikle:

Anbefales!

Iset
31-01-08, 11:51
Nam! Smaker det mye fetaost? For mannen liker ikke det (men jeg elsker det).

Sivensvans
31-01-08, 12:17
Nam! Smaker det mye fetaost? For mannen liker ikke det (men jeg elsker det).

Jeg synes kanskje det ble litt meget feta - men, det er jo bare å halvere eller utelukke, sant!? Ellers brukte jeg port salute-ost, mandarin-kremost (fra Tine), og parmesan - det blir okke som nok ost;-)

Det smaker nyyydelig - masse smak, mørt og deilig!

Iset
31-01-08, 12:51
Takk, da sløyfer jeg fetaen, eller skal jeg bare ha den i uten å si noe til mannen og se om han merker det? Haha ja, det gjør jeg! Jeg elsker jo feta og vil nødig kutte det ut. *egoist*
Parmesan har jeg hele fryseren full av, kjøpte et par kg i Italia i sommer, hehe. Så jeg bruker nok litt mer av det enn i oppskriften.

Sivensvans
31-01-08, 14:57
Takk, da sløyfer jeg fetaen, eller skal jeg bare ha den i uten å si noe til mannen og se om han merker det? Haha ja, det gjør jeg! Jeg elsker jo feta og vil nødig kutte det ut. *egoist*


Det man ikke vet har man ikke vondt av...hihi, eller hur??:D
(..får bare x'e fingrene for at han ikke merker det da;))