View Full Version : Delfiakake


Lara
24-11-05, 10:58
Vet ikke om det er her jeg skal stille dette spørsmålet,men jeg prøver:
Har noen noe peiling på hvor mange karber det er i delfiakaken som ligger her inne??:confused:

Summer
24-11-05, 11:17
Hvis du legger ut en lenke til oppskriften så. :p

ajn
24-11-05, 11:45
Vet ikke om det er her jeg skal stille dette spørsmålet,men jeg prøver:
Har noen noe peiling på hvor mange karber det er i delfiakaken som ligger her inne??:confused:

Hei!
Hvis du mener denne oppsriften :
500 g kokosfett, 500 g sjokolade, kaffe, 12 hele egg, valnøtter + mandler
så er næringsinnholdet for HELE OPPSKRIFTEN :

Kcal : 3866
F: 349g - 81%
K: 68g - 7%
P: 114g - 12%

Så veide jeg kaka - husker ikke hvor mye den veide og regnet ut at 1 ss (ca 20 g) inneholder :

Kcal : 48
F: 5g K:1g P: 1g

Tror dette skal stemme !
Har ikke regna ut hvordan det blir om man tilsetter kokosmasse.

AjN

ajn
24-11-05, 11:47
Limer inn denne fra Iset's bok - det er vist henne denne oppskriften kommer fra :

Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Anne
Iset har du lagt ut den oppskriften på Delfiakake som stod i Mat og helse, på forumet?

Du skjønner jeg finner ikke igjen bladet jeg hadde hvor oppskriften stod.
Det var enten august eller sept nr....:o

Pls....:o :klem:


Ja, jeg mener det er den jeg la ut, for jeg fant den på et annet forum, og jeg mener altså det var den fra bladet. Her er den:

http://www.slankenett.no/oppskrifter...49&ret=default (http://www.slankenett.no/oppskrifter/oppskrift.php?id=&totalRows_RS_Oppskrifter=62&c=Annet&pageNum_RS_Oppskrifter=49&ret=default)

:)

Anne
24-11-05, 12:09
Takketakketakk, ajn:klem:

Det var den samme oppskriften i hvertfall. Riktignok droppet jeg rosinene og brukte fruktose i steden for stevia.....men....samme kaka og jeg la aprikosene i konjakk et døgn...:p

nøtta
24-11-05, 12:30
hvis man skal bruke f.o.s istedet for stevia hvor mye bruker jeg da ?

Summer
24-11-05, 12:37
Takketakketakk, ajn:klem:

Det var den samme oppskriften i hvertfall. Riktignok droppet jeg rosinene og brukte fruktose i steden for stevia.....men....samme kaka og jeg la aprikosene i konjakk et døgn...:pNaaam. Hvor mye fruktose da?

Anne
24-11-05, 12:44
Naaam. Hvor mye fruktose da?Husker ikke hvor mye, men det er vel en oppskrift på Delfiafettpakken...(brukte Delfiafett jeg)også gjorde jeg om til fruktose...Brukte sikkert ca 2/3 av mengden... eller litt mindre....det er det vanlige.:p

Tricky
24-11-05, 13:42
Jeg brukte kun en liten teskje fruktose i tillegg til sukkeret som kommer fra sjokoladen og det var søtt nok i lange baner! (Men nå merker jeg at jeg synes oftere og oftere at ting blir FOR søtt..)

Anne
24-11-05, 13:47
Det er det helt sikkert Tricky...
Jeg husker ikke hvor mye det skulle være.:o.....kanskje nesten ikkeno'....
Sjekket nettet. det skal normal bare være en ss til hvert egg ca. Så til 12 egg ca 10 -12 ss vanlig sukker....så da kan det helt sikkert skjæres ned til halvparten altså en 5-6 ss fruktose. Ikke veldig mye det.

ajn
24-11-05, 14:02
Jeg er HELT gæren og brukte flytende Natreen...kanskje 10-15 dråper, smakte meg litt fram...Mmmm...god røre å smake på :D

AjN

Albertine
24-11-05, 16:07
Jeg prøvde en del med Splenda og en del med kokos, og selv om jeg liker den rene sjokoladesmaken ble det litt kunstig med Splenda. Kokosdelen (med aaaal for masse kokos) må være perfekt som julegodt, rullet ut i små kuler!

ajn
24-11-05, 18:28
Når jeg lagde sist tok jeg halvparten med kokos og tok også i altfor mye, så det er ikke mye som skal til...

Jeg liker nok best den varianten med bare nøtter og litt søtstoff...

AjN

Summer
24-11-05, 19:00
Men den som er beregnet til steking smaker ikke kokkos. :)

Albertine
24-11-05, 22:00
STEKING? :eek:

Tricky
24-11-05, 22:09
STEKING? :eek:Tror Lise snakker om Cocosa.. Noe du sikkert også kan bruke i kaken istedenfor delfiafettet..(?)

Albertine
24-11-05, 23:18
Eh....ja, da tror jeg at jeg tusler i seng jeg...

Aline
25-11-05, 12:13
prøvde å lage kaken igår med delfia som var gått ut på dato... håper det var det som gjorde at den ikke smakte himmelsk godt..

synd å ha kastet bort så mye nøtter, egg og sjokolade på det, da!!
(må smake en gang til før jeg kaller det katastrofe ;))

ajn
25-11-05, 19:26
Men den som er beregnet til steking smaker ikke kokkos. :)

Er det noen som har laget Delfiakake med Cocosa extra virgin ? Har liksom for meg at det er "bedre kvalitet" på den enn på vablig kokosfett man kjøper i dagligvare, men COcosa ex virg. er dyrt, er det ikke kr. 149,- for en krukke ? Og det smaker med kokos av den av det vanlige kokosfettet ? Cocosa pure er til steking, kan den brukes i bakever da ???

Hmmm...noen som har erfaring ?

AjN - med stor tro på kokosfett :)

Summer
25-11-05, 22:22
Å, se der ja, jeg trodde hun hadde laget med cocosa ekstra virgin. :D

Jeg kan ikke se hvorfor den som er til steking ikke skulle kunne brukes til dette? Den kan jo stekes det vanlige delfiafettet.

Jeg laget konfekt med cocosa i i fjor, og da måtte jeg ha den som var ikke virgin i de som ikke skulle smake kokkos.

chili
15-11-06, 09:30
Dytter!

...Lurer på om noen lager konfekt, med delfiarøre og kokosmasse?
Er det det det er snakk om her, med "den delen med kokosmasse"?

chili
12-04-07, 00:32
Nå lurer jeg igjen.. ! :)

Skal nemlig ha stort et selskap i helga og har tengt å lage lavkarbo-konfekt,
m delfiafett, 70% sjokolade, nøtter osv. : men uten egg... (som det er i delfiakakeoppskr. )

Noen som har gjort det her på forumet ? :)

Finner ikke noen oppskrift...

chili
12-04-07, 23:07
...Nei?
(ingen som har laget konfekt..?)

Jeg lager sjokolade/nøtte-konfekt uten oppskrift, da... :D

(Er foresten enklere enn delfiakake, tror jeg.)

-kan jo legge inn en oppskrift etterpå - hvis det blir vellykka.. !