Iset
10-12-05, 13:37
Ser at mange går skuffet og tomhendte hjem fra helsekostbutikker fordi de ikke finner det de vil ha. Men visste dere at de aller fleste helsekostbutikker (iallefall Life) kan skaffe dere det dere vil ha uten at det koster noe ekstra enn det varen koster?
Si fra til betjeningen at dere ønsker det og det produkter, spør evt om å få se i bestillingskatalogene (er det mat dere skal ha, pleier det å være fra Helios eller Alternativ Mat, alt annet er fra Validus, når det gjelder Lifebutikkene altså). Så skriver de opp hvilke varer dere vil ha, og om de ikke vil ha dem inn i sortimentet, så bestiller de varen(e) kun til DEG. Da kan det hende du må betale halvparten eller hele prisen før det blir bestilt som en sikkerhet på at varen blir hentet. Vi satt nemlig igjen med tusenvis av kr i varer som aldri ble hentet og som vi ikke fikk solgt. :mad: Så de fleste har innført depositum, men altså bare det varen koster, så du taper jo ingenting på å bestille.
Butikken tar bestillingen med på den ordinære bestillingen sin (ellers blir det dyr frakt) som vanligvis er en gang i uken, så ringer de til kunden (eller avtaler når det skal hentes på forhånd) når varen er kommet. Kommer ikke varen kan du velge å vente lenger eller få pengene igjen. Av og til er nemlig leverandøren utsolgt, og de kan være det i ukesvis eller månedsvis.
Så nå vet dere det. :D
Si fra til betjeningen at dere ønsker det og det produkter, spør evt om å få se i bestillingskatalogene (er det mat dere skal ha, pleier det å være fra Helios eller Alternativ Mat, alt annet er fra Validus, når det gjelder Lifebutikkene altså). Så skriver de opp hvilke varer dere vil ha, og om de ikke vil ha dem inn i sortimentet, så bestiller de varen(e) kun til DEG. Da kan det hende du må betale halvparten eller hele prisen før det blir bestilt som en sikkerhet på at varen blir hentet. Vi satt nemlig igjen med tusenvis av kr i varer som aldri ble hentet og som vi ikke fikk solgt. :mad: Så de fleste har innført depositum, men altså bare det varen koster, så du taper jo ingenting på å bestille.
Butikken tar bestillingen med på den ordinære bestillingen sin (ellers blir det dyr frakt) som vanligvis er en gang i uken, så ringer de til kunden (eller avtaler når det skal hentes på forhånd) når varen er kommet. Kommer ikke varen kan du velge å vente lenger eller få pengene igjen. Av og til er nemlig leverandøren utsolgt, og de kan være det i ukesvis eller månedsvis.
Så nå vet dere det. :D