View Full Version : Rensekurer virker ikke

Nille
04-01-06, 16:17
I Dagbladet i dag står det noe jeg for en gangs skyld er enig i (noe jeg har gitt klart uttrykk for her inne tidligere):

(Dagbladet.no): Detoxing, en prosess som skal få kroppen til å kvitte seg med oppsamlede giftstoffer, er big business i USA.
Kosttilskudd, fruktjuicer, kremer, oljer og kokebøker bringer inn flerfoldige millioner til oppfinnsomme sjeler bak disse produktene.
Og januar, med julens utskeielser og nyttårsforsetter friskt i minne, er høysesong for disse botemidlene.
Men nå har forskerne en gang for alle bevisst at slike kurer har ingen reel virkning.
Du kaster med andre ord bare bort både tid og penger.

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/01/04/453812.html

mofe
04-01-06, 20:20
Jeg har heller ikke tro på alle disse fantastiske kurene..

Nå er det ikke mange som ser på Vita Biosa som en rensekur - men den virker iallfall! I tillegg at den har mange andre positive effekter. :ja:

Iset
04-01-06, 20:30
Nå er det ikke mange som ser på Vita Biosa som en rensekur - men den virker iallfall! I tillegg at den har mange andre positive effekter. :ja:

Jepp, den funker særdeles bra. Kan vel kalles en rensekur blandt annet, men det er ikke det som er hovedformålet med den. Men den renser skikkelig opp i tarmene, ingen tvil om det. :D
Jeg anbefalte alltid denne fremfor alle rensekurene vi hadde på Life da jeg jobbet der. Pluss kostholdsendringer, selvsagt.

mofe
04-01-06, 20:47
Pluss kostholdsendringer, selvsagt.

Ja, ikke sant.

Det hjelper ikke så mye å stappe i seg drit hver dag hele året, og ta en dag med rensekur... :rolleyes:

Nille
04-01-06, 21:00
Jeg ser ikke på Vita Biosa som en rensekur, det er jo gjæret melkesyre, dvs. tarmbakaterier som skaper og opprettholder et godt miljø i tarmen. Det hjelper ikke mot dårlig kosthold (med det mener jeg at man ikke kan stappe i seg hva som helst og tro at man kan ta en skje Vita Biosa så ordner alt seg tvert). Som Iset sier så er det en forutsetning at man spiser riktig ! ;)