View Full Version : Carbo-grabbers?


Bolla Piggsvin
12-01-06, 10:39
Er det noen som har en mening om såkalte carbo-grabbers (hagebønneekstrakt, er det vel). Har holdt meg unna fordi det minner for mye om fat-grabbers og de greiene der. (Prøvd det og, jeg. Og fettet kom ut, ja. Konstant "rennebæsj", som datteren min kaller det :p) Men ved nærmere ettertanke er jo hagebønne-ekstrakt et naturlig stoff. Er det noe for oss lavkarbo-folk, for å få litt ekstra "drahjelp" som de reklamerer med?

Holder meg unna foreløpig, nå skal jeg heller gå og ta meg tidlig lunsj: En deilig, feit kotelett og en god salat!

Gamla
12-01-06, 16:10
.....Holder meg unna foreløpig, nå skal jeg heller gå og ta meg tidlig lunsj: En deilig, feit kotelett og en god salat!
Jeg synes du heller skal fortsett med det!:)
Når du spiser lavkarbo, er der jo ikke så mye som kan forsvinne med disse "carbo-grabbers" ,- hvis de idet hele tatt virker!!! Mye billiger å spise mindre karbohydrater og holde seg helt borte fra slike tabletter!;)

Nille
12-01-06, 17:35
Her er hva jeg skrev i en annen post da det kom en reklame for et eller annet sånt produkt i posten (Vitalas tor jeg det var) og folk spurte :

Enda et middel !! Er det ingen andre enn meg som finner det betenkelig at slike "blockers" produkter blir annonsert så veldig rett før jul ?? "Spis så mye dittmat du vil og bli tynn ???" :rolleyes:

Skjønner ikke helt vitsen med å kjøre i seg piller for å kunne spise karber/stivelse. Om man spiser lavkarbo (eller rundt 50 karber (++) pr dag, så inntar man allerede så lite karber i forhold til de pillene er beregnet på at det ikke er vits i uansett. Det finnes mange av disse midlene på markedet. Kjenner flere som har prøvd og har ikke møtt eller hørt om en eneste som har fått noen effekt av det eller vil anbefale produktene til andre. Etter min mening er dette og andre såkalte "carb blockers" bortkastede penger. Det er kun en varig kostomlegging som hjelper i lengden. DET FINNES INGEN SNARVEIER !!

Cluet med lavkarbo er ikke bare vekttap, men at man legger opp til en varig kostholdsendring uten piller og kunstige midler. Et varig kosthold som gir helsegevist på mange plan, - og jeg gjentar - ikke bare vekttap.

Men for min del må folk gjerne hive pengene ut vinduet om de har så mange å kvitte seg med. Jeg ville nå heller ha investert pengene i et skikkelig kosthold med mat av god kvalitet !

...... men det er meg da... og jeg er jo litt sær :o

themonk
13-01-06, 08:58
Jeg vet ikke om disse pillene virker eller ikke...

...uansett liker jeg dem ikke! De fungerer ved at de hemmer enzymer som bryter ned stivelse. Nå er det sånn at ufordøyd stivelse irriterer tarmen i tillegg til at det er mat for sopp og bakterier. Candida (f.eks.) elsker ufordøyd stivelse, derfor er det veldig viktig å ha fordøyelsen i orden. Disse pillene virker ved å "ødelegge fordøyelsen". Med andre ord: Ikke spis sånne piller.

Bolla Piggsvin
13-01-06, 15:46
Skal garantert holde meg unna, ja. Snakket med en som har brukt dem, og hun sa de virker akkurat som "fat-grabbers" - de tar nok opp karbohydrater, men det kommer ut som diarre. :eek: Høres ikke særlig fristende ut, synes jeg...:p

Torkil
14-01-06, 08:41
Hei
Dessuten skal man jo ikke spise så veldig mye karbohydrater på hverken Atkins eller ketolysekuren eller andre kurer basert på kostindusert ketose.
Vennlig Hilsen
Torkil