View Full Version : Ketolysetabletter. Torkil vil du utdype litt?


Eva
29-01-06, 07:29
Hei Torkil.:)

Kanskje andre også lurer på flg. problemstilling, derfor denne tråd.

Har startet med ketolysetablettene. Leser på din hjemmeside at man ikke kan ta Selen+Sink og Krom+Kalsium sammen. Det var nytt for meg, gjelder det bare dine tabletter? Vil du forklare dette nærmere?

Da jeg gjerne ville ta en multi-vit/min tablett ved siden av samt extra C-vit, Rosenrot, Omega 2-6-9 mm, vil jeg spørre om flg:

Kan jeg ta mine egne vit/min samtidig med ketolysetablettene enten morgen eller kveld?
Kan man evt. ta morgen- og aften pillene (2 stk) samtidig om morgenen eller om aftenen - og så mine egne motsatt??:D

Torkil
29-01-06, 10:17
Hei

Multivataminer er det ultimate kompromiss. Der tar man alt samtidig og får det som står på boksen i magen, hvor mye eller lite som opptas er veldig usikkert.

Dine spørsmål:

Kan jeg ta mine egne vit/min samtidig med ketolysetablettene enten morgen eller kveld?
Kan man evt. ta morgen- og aften pillene (2 stk) samtidig om morgenen eller om aftenen - og så mine egne motsatt??

Hei jeg tror dette er rimelig godt forklart i boken. Problemet er at forskjellige mineraler har samme opptaksmekanisme og samtidig inntak derfor hemmer opptaket av begge.

Inntak av vitaminer blir et kompromis, de færreste vil innta tabletter 8 ganger til dagen.
Ketilysetablettene er spesialfremstillet for kostindusert ketose og andre kurer basert på kostindusert ketose.

Krom + + : Morgen og middag
Selen-sink +++ Lunsj
Kveld : Magnesium ( ketolysetablett som kommer om ca en uke)

Ønsker du andre tabletter tas de om kvelden.

Vennlig Hilsen
Torkil

Eva
29-01-06, 10:34
Hei Torkil.

Tusen takk for svar. Nå fikk jeg satt tingene på plass!

Vennlig hilsen

nøtta
29-01-06, 11:16
jeg jeg spurte om det samme i en annen traad, finner den ikke igjenn, men jeg det jeg lurte paa var naar lonner det seg og ta c-vitamin i dag tok jeg de til frokost sammen med selen og sink

:confused:

Albertine
29-01-06, 11:24
Mener å huske at C-vitamin skilles ut av kroppen etter en viss tid, og at det er best å fordele inntaket utover dagen.

Torkil
29-01-06, 13:58
Hei
C-vit går greit med selen-sink. Ja, c-vit er vannløselig og skilles ut raskt, det kan derfor tas x 3 dagl. eller bruk et "slow-release" produkt.
C-vitamin kan hemme utslaget på ketostix, men bruker du ikke dem er det ikke noe problem.
Beklager jeg overså ditt spørsmål, jeg sjeker ketolyseforum først ,deretter ser jeg rundt i lavkarbo.no om det er andre ting jeg har noen mening om.
Vennlig Hilsen
Torkil