View Full Version : Hard mage


Bianca
04-02-06, 22:36
Jeg har skikkelig problemer med å gå på do. Jeg har nå de tre siste dagene drukket tre liter vann hver dag, men jeg sliter skikkelig. Noen tips?

Tar dere noen ekstra vitaminer?

Albertine
04-02-06, 22:38
Når man spiser som vi gjør blir det mye mindre avføring, fordi kroppen nyttiggjør seg det vi spiser til fulle. Det er derfor mange tror de har forstoppelse, siden de er vant til å gå på do ofte og det nå kommer så sjelden. Ta tiden til hjelp, fortsett med vanndrikkingen, og du skal se det kommer! Og så blir det så myk og deilig konsistens pga alt fettet....:p

Bianca
04-02-06, 22:46
:knegg:

Takk for svar:D

Summer
04-02-06, 23:43
Atkins foreslår jo psyliumfrø til hard mage. tror det er 2 ts i et glass vann som skal stå i 10 minutter, og så svelges unna, med et til glass vann i tillegg etterpå. (På tom mage om morgenen, men ellers på dagen funker sikkert også)

Malin
04-02-06, 23:46
Eller du kan kjøpe magnesiumpulver på apoteket, som Torkil Andersen anbefaler i slike tilfeller. Ikke bare får det fart på magen,men det gjør også at kroppen får litt sårt tiltrengt magnesium, som mange får for lite av i startfasen på slike dietter, ref Torkil Andersen og boka hans om Ketolysekuren.

Summer
04-02-06, 23:48
Eller du kan kjøpe magnesiumpulver på apoteket, som Torkil Andersen anbefaler i slike tilfeller. Ikke bare får det fart på magen,men det gjør også at kroppen får litt sårt tiltrengt magnesium, som mange får for lite av i startfasen på slike dietter, ref Torkil Andersen og boka hans om Ketolysekuren.Hvor mye anbefaler han da? og hva koster magnesiumpulver? Jeg kjøper kapsler og tar 4-6 om dagen,- det må da være billigere å ta pulver? (det er hvertfall det med c-vitaminer)

Fjonken
06-02-06, 12:14
Er du fullstendig tett bør du kjøpe miniklyster på apoteket for å få ut proppen. Er avføringen fortsatt hard etter dette kan du ta noen ml duphalac. Det er et ufarlig middel som smører tarmene slik at avføringen lettere kommer ut. Min sønn på 6 år har etter legens anbefaling gått på midlet i 2 år nå. Det endrer ikke tarmens funksjon, har kun en smørende effekt. Fås på apoteket reseptfritt.

jankph
18-02-06, 12:21
Nå har jeg gått på Skaldeman i en måned og de første dagene var magen helt løs, så fikk jeg også "hard" mage og det gikk faktisk en uke før den ville gi fra seg noe, men nå, etter 4 uker er jeg å do nesten hver dag uten problemer.

I "Bedre uten brød" står det at for mye karbohydrater fører til betennelse i tarmene og svekkelse av tarmmusklene , samtidig som de virker avførende, og denne kroniske diaren oppleves som en falsk normal tilstand. Ved overgangen til et karbofattig kosthold opphører avføringseffekten, mens tarmene heles og gjenvinner sin normale funksjon, derav forstoppelsen. Når systemet etterhvert blir friskt, blir også tømmingen helt normal.

Selv spiser jeg ingen fiber, men passer på å få i meg grønnsaker i en eller annen form hver dag.

Torkil
20-02-06, 20:55
Hvor mye anbefaler han da? og hva koster magnesiumpulver? Jeg kjøper kapsler og tar 4-6 om dagen,- det må da være billigere å ta pulver? (det er hvertfall det med c-vitaminer)

Hei
Kjøp magnesiumoxid (avføringsmiddel)
ikke magnesiumtilskudd ( magnesiumkarbonat, magnesiumacetat, magnesiumhydroxid etc )

1/2 ts magnesiumoxid ( evt stavet magnesiumoxyd) i et glass vann.
Det er kraftige saker så ikke overdriv. Brukes noen dager.Ikke fast.

http://bestsmileys.com/toliot/1.gif

Vennlig Hilsen
Torkil