View Full Version : Bursdag i barnehagen.

Fjonken
15-02-06, 20:00
Jeg begynner å bli evinnelig lei av at jentungen min blir hyper de dagene det feires bursdag i barnehagen. Det er de søte kakene som har skylda. Så når hun fyller år neste gang tenkte jeg å ta med noe annet enn kaker. De voksne i barnehagen sier de er evindelig lei av sjokoladekaker i tusen varianter. Og is og pølser. Det er liksom det det går i. Noen som har noen forslag til litt sunnere bursdagsmat. Noe som er greit å ta med i barnehagen og greit å lage til mange. Og selvfølgelig bør det jo være noe godt da. Tenkte på lettsalta popkorn. Men må jo ha noe mer..

Summer
15-02-06, 20:12
Hva med å steke lavkarbovafler (uten sukker) og ha rørte bær til?

Eller bake Fedons franske sjokoladekake?

Eller ha med Pizza?

I vår bhg er det de i bhg som lager kosen og barna får velge selv. Så eneste måten vi har klart å påvirke er at foreldrerådet har fått dem til å slå sammen feiringer som ligger nærmt hverandre i tid. (Det blir liksom 2-3 i måneden når det er 24 unger og 10 måneder, og det er nesten en gang i uken...)

Helene
15-02-06, 21:30
Vi samlet noen forslag her før jul kansje du finner noe der:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6704&highlight=bursdagsfeiring

Fjonken
16-02-06, 13:55
Tusen takk.. akkurat hva jeg var ute etter. Uff.. Fjonken må lære seg til å søke først og spørre etterpå.. Sorry.. skal bli bedre på dette, bare gi meg litt tid..:o

Skorpia
04-03-06, 12:18
Jeg begynner å bli evinnelig lei av at jentungen min blir hyper de dagene det feires bursdag i barnehagen. Det er de søte kakene som har skylda. Så når hun fyller år neste gang tenkte jeg å ta med noe annet enn kaker. De voksne i barnehagen sier de er evindelig lei av sjokoladekaker i tusen varianter. Og is og pølser. Det er liksom det det går i. Noen som har noen forslag til litt sunnere bursdagsmat. Noe som er greit å ta med i barnehagen og greit å lage til mange. Og selvfølgelig bør det jo være noe godt da. Tenkte på lettsalta popkorn. Men må jo ha noe mer.. Is er mye bedre enn kaker hvertfall,inneholder ikke så mye sukker,men det er ikke lett for det er stadig vekk noe

Skorpia
04-03-06, 12:27
Jeg begynner å bli evinnelig lei av at jentungen min blir hyper de dagene det feires bursdag i barnehagen. Det er de søte kakene som har skylda. Så når hun fyller år neste gang tenkte jeg å ta med noe annet enn kaker. De voksne i barnehagen sier de er evindelig lei av sjokoladekaker i tusen varianter. Og is og pølser. Det er liksom det det går i. Noen som har noen forslag til litt sunnere bursdagsmat. Noe som er greit å ta med i barnehagen og greit å lage til mange. Og selvfølgelig bør det jo være noe godt da. Tenkte på lettsalta popkorn. Men må jo ha noe mer..Har problemer med internett,men lavkarbo er nesten grei. Det jeg vil si er at is er ti ganger bedre enn kaker vaffal.Og ungene elsker is.