View Full Version : Forslag innen oppskrifter


Skorpia
17-02-06, 14:35
Synes at bakevarer skulle ha en egen tråd,utfra sånn det er nå må en bare gjette seg til hvor brød,rundstykker ol ligger.

På forhånd takk:spisesnak

Summer
17-02-06, 16:43
Kansje du kan samle de du finner i en tråd? Helst under frokost siden det er der de fleste som kan spise brød, spiser brød.

Skorpia
17-02-06, 17:09
Kansje du kan samle de du finner i en tråd? Helst under frokost siden det er der de fleste som kan spise brød, spiser brød.
Men jeg mener ikke bare brød,også kaker,ol. Synes melprodukter(erstatningsmelprodukter) hører sammen. Det være seg kjeks ,muffins ,brød ,kaker osv osv.

Dette også fordi det er det vanskeligste å forholde seg til innen lavkarbo.
Får en dette under et er det kanskje lettere å se hva en gjør feil når ikke det blir så bra som det burde blitt:)
Bakevare er jo et temmelig hett tema her da:sikle: :sikle: :sikle:

Summer
17-02-06, 17:54
Så du mener vi skal luke ut bakevarene og ha de i en egen kategori?
Sånn at folk selv må oppsøke avdelingen og ikke bli fristet i de andre kategoriene? :p

Skorpia
17-02-06, 18:41
Så du mener vi skal luke ut bakevarene og ha de i en egen kategori?
Sånn at folk selv må oppsøke avdelingen og ikke bli fristet i de andre kategoriene? :p

ikke akkurat det,men baking på lavkarbo er et dilemma.
I de fleste andre kategorier er maten grei,men akkurat baking med soyaproteiner,soyamel iblandet alle andre ting enn hvetemel. er en ekstremoppgave som er vankelig å få alle til å like.

Selv kikker jeg stadig på diverse slike oppskrifter,for å se om jeg kan få noe til å bli bedre.Og tror du jeg har lagd noe som er mislykket??????

Gjett 5 ganger..........

HP
19-02-06, 00:18
Søkefunksjonen er fin. :)

guro
19-02-06, 01:05
Jeg synes Skorpia hadde et godt forslag jeg.

Karin
19-02-06, 04:35
Ja, det var ikke dumt i det hele tatt. Det er jo riktig at det er der vi får størst problemer. Lunsj og middag er jo greit, men vi er vant til å spise bakevarer til frokost og på fest... Og da kunne det vært greit om bakevarer var egen kategori, tenker nå jeg. Har ikke tenkt på at det var et savn, men nå som jeg tenker over forslaget, syns jeg det var bra.

Skorpia
19-02-06, 11:45
Søkefunksjonen er fin. :)Ja men baking er litt spesielt på lavkarbo og det vet du godt,ville vært greit å få alt samla

Skorpia
19-02-06, 11:47
takker Guro og Karin for å backe meg opp.:)

Summer
19-02-06, 11:53
Jeg synes Skorpia hadde et godt forslag jeg.
Ja, forslaget er godt det.
Men jeg skjønner ikke hva dere egentlig er ute etter, er det ikke bare å lage en slik tråd da?
Altså jeg kan godt gjøre jobben hvis det er det som er saken? *forvirret*

Skorpia
19-02-06, 12:10
Ja, forslaget er godt det.
Men jeg skjønner ikke hva dere egentlig er ute etter, er det ikke bare å lage en slik tråd da?
Altså jeg kan godt gjøre jobben hvis det er det som er saken? *forvirret*
poenget er at bakevarer på lavkarbo er et problem,vanskelig å få til,i hvertfall så en blir fornøyd.
Kunne vært greit å ha alt under ett,så kan en lettere se hva som er feil eller i det minste hva en kan gjøre annerledes.
Når det er sagt har jeg prøvd utrolig mange varianter,noe blir brukbart og andre ting er nesten uspiselig.
Dersom all baksten ble lagt under en tråd ,kunne vi kanskje komme fram til et brukbart resultat til slutt?????

HP
19-02-06, 12:20
Det er bare å lage en tråd som lenker til oppskrifter som fungerer - eventuellt inneholder nye. Blir den nyttig så blir den klistret. :)

Iset
19-02-06, 12:47
Hun mener sikkert en kategori ala "kaker/desserter", "frokost", "Middag" osv.
Syns det hadde vært litt knall jeg og. :D

Men å lage en tråd funker jo også, altså. Bare den BLIR klistret da, slik at nykommere kan se den. :)

Summer
19-02-06, 12:51
Å, en egen kategori / underforum ja.
Ja, det går jo an å fikse.
Jeg skjønnte liksom ikke hvorfor det ikke bare var å lage den der tråden. :p

Summer
20-02-06, 16:33
Da har jeg oppdatert litt inne i oppskriftforumet.
Jeg har opprettet underforum for bakst, slått sammen frokost og kvelds, og satt snacks inn med kaker og desserter.

Iset
20-02-06, 17:03
Jippi. :D

Summer
21-02-06, 23:47
Da har jeg oppdatert litt inne i oppskriftforumet.
Jeg har opprettet underforum for bakst, slått sammen frokost og kvelds, og satt snacks inn med kaker og desserter.

Ser det greit ut nå?

Forlag til andre forbedringer?

HP
22-02-06, 10:40
Jeg vil gjerne ha næringssammensetning (andeler fett, protein og karbo) også GI, også en lenker til mer info om ingredienser, og en oversikt over hvilken diett den enkelte oppskriften passer til. Bilde, kokketid, og rangering(stjerner eller terning). Også mulighet for søk etter næringsinnhold, filtrering på ingredienser, og sammenligning av oppskrifter og næringstoffer.

Flott! :D

Albertine
22-02-06, 10:54
*dasker til HP med en frossen torsk*

:D

Summer
22-02-06, 11:31
:lol: Det vil jeg også ha... :p

Skorpia
22-02-06, 17:31
Ser det greit ut nå?

Forlag til andre forbedringer?

kjempeflotttttt nå blir det snadder;) :)

Summer
22-02-06, 17:33
kjempeflotttttt nå blir det snadder;) :)Må ikke bake for mye nå da. :p

Skorpia
22-02-06, 17:35
Jeg vil gjerne ha næringssammensetning (andeler fett, protein og karbo) også GI, også en lenker til mer info om ingredienser, og en oversikt over hvilken diett den enkelte oppskriften passer til. Bilde, kokketid, og rangering(stjerner eller terning). Også mulighet for søk etter næringsinnhold, filtrering på ingredienser, og sammenligning av oppskrifter og næringstoffer.

Flott! :D fysjameg (men skal melde fra til norsk næringsmiddeltilsyn snarest så du får det som du vil)

Skorpia
22-02-06, 17:38
Må ikke bake for mye nå da. :p

halvparten av det jeg prøver å lage blir dæjpoejæOFKJÆØlskfølkelkfkdpi0cfldf r4klwdpot4¨3
om du forstår hva jeg mener:o saadlkjælgjaægdægpe9ir0q98df.,cm<z,

Summer
22-02-06, 17:40
Hehe, øvelse gjør mester er det ikke så de sier. :)

Skorpia
22-02-06, 17:41
Jeg vil gjerne ha næringssammensetning (andeler fett, protein og karbo) også GI, også en lenker til mer info om ingredienser, og en oversikt over hvilken diett den enkelte oppskriften passer til. Bilde, kokketid, og rangering(stjerner eller terning). Også mulighet for søk etter næringsinnhold, filtrering på ingredienser, og sammenligning av oppskrifter og næringstoffer.

Flott! :D
beklager herr president .Jeg mente det ikke.:_plystre: