View Full Version : Økte triglyseridnivåer - hva skjer?


mofe
27-02-06, 22:15
Remind me.. hva skjer når man får det? Sånn.. i kroppen, altså? *husker ikke*

Prøvde å søke på det ordet her inne, men fant ikkenoe :nei:


Spør på generelt grunnlag :ja:




(Går på en medisin nå som gir økte triglyserid og glukosenivåer. Skal nok ikke gå på dem så lenge, toppen en måned tenker jeg. Økt matlyst er visst en relativt vanlig bivirkning, også vektøkning. Så sånn.. I Utopia er vel dette kanskje tiden for meg hvor jeg VIRKELIG trenger å spise lavkarbo.)

Kristian
27-02-06, 22:56
Det er snakk om fett i blodårene. De fleste leger mener dette er en bedre indikator for hjerteinfarkt enn kolesterol. Du har nok lave verdier i og med at du er ung og har fulgt lavkarbodiett ganske lenge. Dessuten hadde vel legen din ikke gitt deg den medisinen hvis han mente den var farlig for deg.:)

mofe
27-02-06, 23:01
Det er snakk om fett i blodårene. De fleste leger mener dette er en bedre indikator for hjerteinfarkt enn kolesterol. Du har nok lave verdier i og med at du er ung og har fulgt lavkarbodiett ganske lenge. Dessuten hadde vel legen din ikke gitt deg den medisinen hvis han mente den var farlig for deg.:)

Nei, helt klart.. Men lavkarbo-kosthold har jeg nok ikke hatt de siste tre ukene, men en måned eller så før det, var jeg nok noen ganger i ketose.

Sa jeg at medisinen gir økt matlyst? Sikkert pga. økt glukosenivå.

Ergo vil det være lurt av meg å følge lavkarbo.. men ikke ketose tror jeg, kroppen er stresset nok fra før av.

Hm. Da var det bestemt, da! :cool: Generell lavkarbo imorgen. Også statusoppgjør på kvelden. :ja: