View Full Version : Ødelegger jeg allt nå


Miriam
24-04-04, 22:59
Begynte med Lindberg på tirsdag og synes selv jeg har vært flink. Ikke spist noe brød, poteter eller pasta, ris e.l
Vært nøye med inntak av proteiner og spist mye grønnt.
Men nå er det altså lørdag og jeg har unnet meg et glass vin.
Om jeg skeier ut med en øl kun i dag ødelegger jeg allt da.?
Hvor konsekvent er dere?.

Hvor raskt gikk dere ned dere som gikk/ følger Lindberg.
Synes jeg spiser så mye så jeg kan ikke skjønne at jeg skal går ned. Det er jo mye mere mat enn på Grete Roede jo:cool:
Trener dere mye?

Miriam
25-04-04, 14:58
Jodas åpnet en boks med øl og smakte to slurker men fysj det smakte meg overhodet ikke.
Jeg merker nå¨at jeg overhodet ikke har noe søthunger eller at det frister med div, snacks som er kjøpt inn til helgen for de andre i familien.
Det jeg undrer meg over er at det er så rart at jeg kan gå ned i vekt på så mye proteiner og til og med kan innta bacon(uten tilsatt sukker) og to egg. Utrolig.:confused: :confused:

trulte
25-04-04, 16:59
Hei på deg, Miriam!
Skal svare ut fra min erfaring med Lindberg. Har gått ned 11 kg siden slutten på januar, og det med å spise seg godt mett hele tiden. Har kuttet ALT som heter potetprodukter, ris, pasta, og spiser veldig skjelden brødskiver. Da er det Lindberg-brød eller Vollkorn. Har kuttet det jeg kan av kunstige søtstoffer som lightbrus og saft. Er ikke søtfysen eller "bare må ha". Det beste av alt er den helsemessige effekten jeg merker på kroppen (ikke halsbrann lenger, ikke vært forkjølet, mindre vondt i ledd osv.) For meg har dette vært en kjempeopplevelse å kunne spise uten å telle kalorier, og det å ha lært så mye om hva som faktisk skjer med kroppen.
Som svar på øl/vin spørsmålet kan du drikke vin, gjerne ett glass om dagen men ikke hele flaska på en gang(ifølge Lindberg selv er det bedre å kutte helt ut enn å "rådrikke" i helga) Øl derimot har VELDIG høy GI, lettøl er verst! Kanskje både samvittighet og kropp har best av å slippe dette??:rolleyes:
Stå på videre;)

Miriam
25-04-04, 17:51
Takk! Nå er jeg ivrigere enn noen gang.:)