View Full Version : Kosttilskudd på dagligvarebutikker?


Sturemmt
18-04-06, 15:45
Heihei!

Jeg lurer på hvilke vitaminer og kosttilskudd dere anbefaler meg å kjøpe, av de som finnes på dagligvarebutikker, som f.eks Rimi og Rema, eller anbefaler dere meg å kjøpe det andre steder?

Jeg føler meg litt trøtt og slapp fortiden, og har ikke vært flink nok med kosttilskudd, så tenkte det var på tide.

Hva med slike "alt-i-ett"-pakker? Er det noe for en lav-karbo-gutt som meg, eller trenger jeg mer?

Er tran greit å ta også?

Siljevanilje
18-04-06, 15:50
når det kommer til kostiltilskudd så får man ofte det man betaler for.
så det lønner seg ( helsemessig) å kjøpe skikkelig vitaminer/mineraler på helsekost eller apotek.

det er jo litt dyrere, men til gjengjeld bedre kvalitet.

men du kan eventuellt kjøpe fra ketolyse.no

der har tilogmed jeg kjøpt fra, og jeg jobber i en helsekost.

eneste minuset jeg har funnet til nå med ketolyse vitamin/mineralene er noe er gjærbundet. det er ikke alltid like heldig for folk med mer sopp enn normalt. men men

:cool:

Sturemmt
18-04-06, 15:52
Tusen takk for tips! :D Men hva vil gjærbundet si da?

Hva anbefaler dere meg å kjøpe via ketolyse.no da?

Siljevanilje
18-04-06, 16:21
det trengs en base å binde de ulike mineralene i.
og selen er gjærbundet i sink-selen som fåes kjøpt på ketolyse.no

jeg bruker
sink-selen, dette inneholder og endel av vitaminer som man trenger.
krom-kalium

og disse kan jeg anbefale. også bruker jeg ketostix, til å måle ketoner i urinen. også kjøpte jeg boka og da. men så går jo jeg på ketolyse.

Iset
18-04-06, 18:18
Hovedregelen min er "jo mer naturlig, jo bedre". Mat er jo det naturligste vi kan få, selvsagt. Men siden det så og si er UMULIG å få dekket hele behovet via maten idag, så vil jeg anbefale ORGANISKE tilskudd, som jo er produsert av (for det meste) naturlige råvarer. Feks sink fra gresskarkjerner, betakaroten fra gulrøtter osv.

Disse tilskuddene får du kjøpt i helsekosten og enkelte apotek. Mine favoritter er bla. Solaray Spektro og Natures Sunshine Super Supplemental.

Tilskudd som kjøpes i dagligvaren er kjemiske, de er kunstig produserte. Jeg kjøper kun mat og enkelte hygieneartikler på dagligvarebutikken. Vitaminer og mineraler kjøper jeg ALDRI der.

Sturemmt
19-05-06, 15:08
Heisann!

Vurder å bestille dette fra ketolyse.no. Hva mener dere om det? Er det noe problem å bruke dette på Atkins? Er det i tillegg noe mer dere anbefaler meg å kjøpe?

http://remisture.no/ikke_slett/ketolyse_best.jpg

Siljevanilje
19-05-06, 18:02
i utgangspunktet trenger du ikke mer. tror jeg. hvertfall ikke ifht til ketose.

Sturemmt
20-05-06, 14:45
Oki, da bestiller jeg sikkert disse. Noen som har erfaringer med disse?

Nille
20-05-06, 17:29
Heisann!

Vurder å bestille dette fra ketolyse.no. Hva mener dere om det? Er det noe problem å bruke dette på Atkins? Er det i tillegg noe mer dere anbefaler meg å kjøpe?

http://remisture.no/ikke_slett/ketolyse_best.jpg

Dette er perfekt sammensetning av kosttilskudd om man går på Atkins. I tillegg ville jeg ha tatt et omega 3 tilskudd. Evt. Omega 3-6-9.

bubavon
27-05-06, 03:50
I tillegg ville jeg ha tatt et omega 3 tilskudd. Evt. Omega 3-6-9.

trenger virkelig noen tilskudd av omega 6? det tviler jeg på. Men omega 3 trenger nesten alle.

Nille
27-05-06, 09:51
trenger virkelig noen tilskudd av omega 6? det tviler jeg på. Men omega 3 trenger nesten alle.

Alle er forskjellige vet du. Ikke alle som trenger alt.

donjuanwannabe
27-05-06, 14:24
trenger virkelig noen tilskudd av omega 6? det tviler jeg på. Men omega 3 trenger nesten alle.

jeg er en av de som ikke trenger det :) merker ingen forskjell fra eller til.