View Full Version : Piskeklubb?
Jeg sliter litt med å få kommet i gang med treninga igjen. Var veldig flink en stund, men nå har jeg hatt fri litt for lenge. Dørstokkmila har blitt mange km lang..
Men trening må til.. Det veit jeg jo. Men skal jeg komme i gang så må jeg forplikte meg for noen. Der kommer dere inn..Hva om alle vi som sliter med å få gjort unna treninga forplikter oss til hverandre? Hver uke legge ut ukeplan og så rapportere hver gang trimmen er gjort eller ikke gjort. For så å motta enten ros eller en skikkelig omgang med pisken!
Fjonkens ukeplan 17-24 april
Mandag 45 min step - utført!
Tisdag fri - uført!
Onsdag 45 min step - Utsatt til i morgen pga oppgaveskriving.
Torsdag fri - uvel og trøtt, trim avlyst
Fredag 45-60 min step - 60 min intensiv step utført!
Lørdag fri - 180 min intensiv husvask 1211 kcal
Søndag 45-60 min step - Utført i 60 min!
Ja, se det.. Litt rot i planene men likevel 3 trimrunder utført så langt. SKAL trimme i morgen .. jeg lover.. Så da blir det 4 trimrunder totalt av fire planlagte. Slett ikke verst om jeg må si det sjøl..
Tja.. jeg kan jo henge meg på med treninga mi? Er ikke voldsomt motivert for trening om dagen og kan trenge en Fjonk som står med pisken ved siden av :)
Mandag: fri
Tirsdag: fri
Onsdag: styrketrening (Utført)
Torsdag: fri
Fredag: styrketrening (utført på lørdag)
Lørdag: fri
Søndag: styrketrening
Er dette SM avdelingen :p
Etter et lengre avbrudd i treningen så trenger jeg også å piskes i gang, men jeg utsetter styrketreningen til neste uke ,skal prøve å få til noe kondisjonsgreier i dag.
Dette er en ypperlig ide. Her skal det piskes.:D
Har vært helt lat siden jul. Begynte for 2 uker siden med morgenturer igjen. Planen er å gjeninnføre styrketrening denne uken.
Plan uke 16 (17. - 23. april) :
mandag: morgentur 60 min. - ikke utført :mad:
tirsdag: morgentur 60 min. - utført:)
onsdag: morgentur 60 min. - utført:)
torsdag: styrke 45 min. - ikke utført, ingenting i dag:mad:
fredag: morgentur 60 min. - utført:)
lørdag: morgentur 60 min. - utført:)
søndag: styrke??? 45 min. -neida :mad: men morgentur istedet:)
Dytter litt på denna.. så den ikke forsvinner ut av synet.
Fjonkens ukeplan for 24.4 til 30.4
Mandag: Fitness 60 min - utført til punkt og prikke :-)
Tirsdag: Step 45-60 min - Greide 60 min gitt..
Onsdag: Fitness 60 min - 60 min utført :-)
Torsdag: Step 45-60 min - Fjonken drar ned buksa for å få bank.. (glemte å ta ut treningsutstyret mitt før jeg la vesla..)
Fredag: Fitness 60 min - 60 min fitnessball + 30 min step i tillegg fordi jeg ikke fikk trent i går..
Lørdag : Fri - utført
Søndag: Alternativ trimdag dersom trimmen i en av ukedagene går i vasken. Vet jo aldri!;) Nei en vet aldri, måtte kutte ut treninga denne dagen. Ryggen var skikkelig vond..
En hard og tøff plan, men nå har Fjonken bestemt seg.. Det skal trimmes uansett om hu må eksamenslese også.
Siljevanilje
23-04-06, 12:46
jeg melder meg inn, søknad herved sendt i posten.
min uke 24.04-30.04
mandag: overkropp program
tirsdag: kondisjon
onsdag:hviledag
torsdag: benprogram
fredag: overkropp program
lørdag: jobb, hviledag
søndag: kondisjon
Velkommen i klubben Siljevanilje.. Tror ikke vi behøver å piske så mye på deg akkurat, men kjekt at du joiner felleskapet for offer for treningsanemi. Om du ikke blir piska, kan du jo i allefall piske oss andre..:D
Totalt sett synes jeg vi alle har vært flinke i uka som var. Jeg fikk tre dager midt i uten trening, men kom meg jo på slutten av uka da..
Er fornøyd med mitt bidrag. Hva med dere andre?
Siljevanilje
24-04-06, 11:50
er fornøyd med uka som var jeg. det ble vel 4 treninger om jeg ikke husker helt feil.
har hatt litt migrene imorges, det begynne å gå vekk. hvis det ikke har gått vekk innen kl 1430 så blir det ikke trening idag, men det begynne å se lovendes ut. :ja:
jeg har hvertfall veldig lyst å trene.
Siljevanilje
24-04-06, 12:41
ingen trening på meg idag. gjerne litt på mage ikveld etter jobb.
har litt for mye latent migrene, som blusser opp ved aktivitet.
Ny uke, nye muligheter:
Mandag:
Tirsdag: styrketrening (gjennomført)
Onsdag:
Torsdag:
Fredag: styrketrening
Lørdag:
Fedonisten
24-04-06, 19:06
"MÅ" bare kommentere noe her jeg......for jeg skvetter hver gang jeg ser denne tråden listet opp på 'Nye innlegg'. Piskeklubb? :eek: - Hva slags forum har jeg rotet meg inn på nå liksom :rolleyes: ....
(Jada - det er litt koffert - men det er ikke JEG som kaller det piskeklubb :snill: )
:p
Siljevanilje
24-04-06, 19:07
:lol:
Nei det er jeg som kaller det piskeklubb. Det er jo en klubb for folk som har treningsanemi og som trenger å piskes i gang. Skal du bli med?
Fedonisten
24-04-06, 21:30
Nei det er jeg som kaller det piskeklubb. Det er jo en klubb for folk som har treningsanemi og som trenger å piskes i gang. Skal du bli med?
nei-dette-svaret-har-jeg-IKKE-sett.....
*finn.no-stemme*
Siljevanilje
24-04-06, 21:31
hehe... tror fedonisten har egentlig lyst å være med, hun bare tør ikke.
du får lov altså... :p
:klem:
Ja, tror det mange selvpinere som egentlig vil være med men som ikke helt tør å gå ut av skapet..;)
Melder meg herved inn.
Ukens treningsoppsett:
Mandag: 60 min håndball - utført
Tirsdag: 45 min sykkel -
Onsdag: 60 min håndball -
Torsdag: step 1 60 min -
Fredag: stram opp 60 min -
Helgen alternativt med trening.
Velkommen inn i selvpiningen vskr! Måtte faren for offentlig pisking få deg til å yte max... Vi står klare med nihalene vi.. :D
Jeg har så treningsvegring for tiden (fredag er det 5 uker siden sist) at jeg ikke engang tørr å melde meg til pisking
*Melania lister seg forsiktig ut igjen....*
Nei.. stopp en halv du.. Inn med deg! ittno unnaslundring i valsen.. :D
Du får innvilget treningspermisjon til forkjørelsen din er borte. Men deretter har du bare å stille opp her.. ! Forstått!:D
Nei.. stopp en halv du.. Inn med deg! ittno unnaslundring i valsen.. :D
Du får innvilget treningspermisjon til forkjørelsen din er borte. Men deretter har du bare å stille opp her.. ! Forstått!:D he-he ja det høres fornuftig ut.... ;)
Ok jeg lover, og det burde ikke være så vanskelig. Jeg har nemlig en peronlig trener som også står i kulissene og maser. Hun har vært på kurs i USA hos noen av de som har stått for treningsopplegget til slankekrigen i USA, og inspirert av dette kurset har hun nå et nytt treningsopplegg til meg.
Jeg må bare bli frisk først og så skal jeg sette igang. Jeg er litt bekymret for hva 5 ukers ikke trening har medført for styrke og kondisjon, men det tar seg heldigvis fort opp.
Nå skulle jeg liksom rope pingle til deg.. så er du med allikevel :D
Siljevanilje
25-04-06, 15:03
dagesn trening:
gikk til senter 2 km
opvarming ellipse maskin 5 min
overkroppsprogram ( skikkelig hardt) 40 min
200 situps
sol som premie
Ukens treningsoppsett:
Tirsdag: 45 min sykkel - utført + 30 min uttøyning
Onsdag: 60 min håndball -
Torsdag: step 1 60 min - kan ikke denne uken pga en viktig avtale (men neste uke skal jeg på denne også;) )
Dette her ser ut til å funke bra. Alle er jo flinke jo! Nå får nihalen bare ligge i ro og samle støv. Godt jobba jenter!
Siljevanilje
26-04-06, 11:38
det blir ingen trening idag, skal jobbe 10 timer, hverken orker jeg eller gidder :rolleyes: men det er en ny dag imorgen.
Ja da var det ny uke. Forrige gikk så der, må jeg si, INGEN styrketrening:mad: .
Jeg skal prøve igjen denne uken. Har falt litt utpå i matveien, men det skal ihvertfall ikke hindre meg ifra å trene!
Uke 17: 24. - 39.04.06.
mandag: morgentur 60 min. - utført :)
tirsdag: morgentur 60 min. - utført :)
onsdag: morgentur 60 min. - utført :)
torsdag: styrketrening 45 min. - ikke utført :mad: ingenting i dag
fredag: morgentur 60 min. - utført :)
lørdag: morgentur 60 min. - ikke utført, men 30 min. styrketrening :) + 30 min. kveldstur :)
søndag: styrketrening 45 min. - ikke utført, men 60 min. formiddagstur :)
Redigeringer føres inn med brun skrift etterhvert, så får vi se hvordan det går. Heia meg! :D
Heia alle sammen, mener jeg :D :D
Siljevanilje
26-04-06, 12:12
:heia: sirimor!!
og :heia: alle sammen..
Siljevanilje
26-04-06, 12:50
neste uke: uke 18 1-7mai
er min følgende treningsplan ( ble lettere amputert denne uka med jobb/migrene)
mandag: overkroppsprogram + min. 40 min kondisjon +mage
tirsdag: underkroppsprogram + mage/rygg
onsdag: kun kondisjon minimum 40 min + mage
torsdag: kl 1100 overkroppsprogram + mage
fredag: hviledag ( skal jobbe hele dagen)
lørdag: hviledag ( skal jobbe hele dagen)
søndag: underkropp + event. mage
Ukens treningsoppsett:
Onsdag: 60 min håndball - utført ( og plusset på 1 time rolig trening ( målvakt))
Torsdag: step 1 60 min - kan ikke denne uken pga en viktig avtale (men neste uke skal jeg på denne også;) )
Siljevanilje
27-04-06, 11:20
dagens treningsplan er
oppvarming 5 min sykkel/ellipse
benprogram 40 min
dette ble gjort
I dag går treninga i vasken. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke kan. Treningsutstyret mitt er låst fast til veslas seng, fordi jeg var så dum og glemte å ta det ut før jeg la henne. Nytter ikke å gå inn der på lenge. Hu sover så lett og våkner hu så får jeg henne ikke til å sove igjen. Jeg kan heller ikke gå meg en tur som erstattning, for gubben jobber overtid og jeg har ikke barnevakt..
Ja, ja.. pisk i vei. Jeg står klar med naken rumpe..
Siljevanilje
27-04-06, 20:46
*whoppas*
:hylgrine: Auuu, du slo meg...
Siljevanilje
27-04-06, 22:17
:lol: :lol:
Uff, her må man visst passe seg skjønner jeg, og nå ligger jeg tynt an. Har ikke holdt meg til oppsatt program.
Det blir ingen styrketrening denne uka heller uææææ!!
Eller kanskje på lørdags formiddag? Vi får se. Ok jeg skal love! Ellers er det pisken neste.
*svoooop!* Venter ikke her serru. Avstraffing med en gang..!:D
auu-auu!! fikk som fortjent ja.:blinke:
Jeg lover, helt sant at jeg gjør, styrketrening på lørdag, i morgen altså. Ja-da.
Siljevanilje
28-04-06, 14:40
Her lukter det svidd nihaler gitt.
dagens rapport
gikk til treningssentere
styrkeprogram armer
kondisjon 30 min
21 min sol. og det gjorde godt ja.
er det godkjent?
jeg vil ikke bli pisket. på en måte. .
Godkjent.. tror aldri jeg får den gleden å svinge nihalen over din bare rumpe.. Sukk.. Du er alt for strukturert og målrettet.. Dessuten har du ikke noen unger å ta hensyn til heller..
Siljevanilje
28-04-06, 14:47
jo jeg har en veeeldig stor baby hjemme jeg :lol:
Siljevanilje
28-04-06, 14:51
men sånn treningsrelatert, jeg begynner å flaaaat mage jeg. trodde det skulle ta litt lenger tid.
men imorges tok jeg 300 sit ups før frokost. tror gjerne jeg skal fortsette med det..
300 rette eller 300 mixa? Få med deg de skrå også.. Men bra at du ser så gode resultater da.. Motiverende det.. Til slutt svinse du vel rundt med halvgenser og sixpack..
Siljevanilje
28-04-06, 14:59
100 rette. og 100 flate med beina rett på gulvet. holder de ned på gulvet hele veien. de tar grevli bra under navlen. og 50 med høyre fot oppe og 50 med venstre fot oppe. de er vriene må holde balansen samtidig.
jeg skal ikke gå å briefe så masse. bare se ok i bikini. men det meste av mitt overflødige sitter på baken og låra. så må nok jobbe endel med de problem områdene der.
oi!! det var imponerende! 300 situps. Du er god!!
Jeg blir så sliten i nakken (!) av alle steder. Ligger på en matte, føttene i gulvet, bøyde knær, hendene krysset over brystet, korsryggen i gulvet hele tiden. Løfter, holder til 3, senker ned. Slik gjør jeg det. Men nakken blir fort sliten, etter ca 10 rep. Merkelig.
Siljevanilje
28-04-06, 15:34
du må prøve å stive av nakken. holde den stiv, rett opp og "ut" fra ryggen. og finn et punkt i taket å se på. og til å begynne med kun nøy deg med å få skulder bladene ppp fra bakken og ikke resten av ryggen,
dette vet du nok med sier det allikevel. pust ut på vei opp i sit upsen og pust inn når du legger deg ned igjen. og på utpust så kan du stramme magemusklene for ekstra motstand,
håper nakken gir seg hehe.. :klem:
Ny uke, nye muligheter:
Mandag:
Tirsdag: styrketrening (gjennomført)
Onsdag:
Torsdag:
Fredag: styrketrening (gjennomført)
Lørdag:
:D
Da var mitt oppdrag for dagen utført. Men så har jeg plussa på 30 min step i tillegg da. Siden jeg ikke fikk trena i går.. Flink eller.. ?
Si meg, er det ingen som deler ut roser her.. ????:confused:
Si meg, er det ingen som deler ut roser her.. ????:confused:
Roser?? Trur du dette er noen blomsterbutikk :D :D
Hvor finner jeg slike hen da? :)
Aner ikke.. men jeg synes jeg fortjener en.. Fikk juling i går.. og da skal jeg jaggu meg ha en rose i dag.. ;)
Er overbevist om at du fortjener en :D
JA, det gjør jeg det.. Når jeg tyner meg 30 min ekstra på step etter en hard 60 min økt på fitnessballen, ja, da fortjener jeg jaggu en rosenkvast.. :rolleyes:
JA, det gjør jeg det.. Når jeg tyner meg 30 min ekstra på step etter en hard 60 min økt på fitnessballen, ja, da fortjener jeg jaggu en rosenkvast.. :rolleyes:
:4klover: :4klover:
Kan by på disse i mangel av roser :)
Lykkekløver.. åhh så søt du er Georgine.. Lykke kan jeg trenge nå som det nærmer seg eksamen..
Siljevanilje
29-04-06, 09:15
så flink du er Fjonken. jeg sovnet kl 10 igår på sofen igår jeg. og kl 11 la jeg meg. men nå skal du får ros, har desverre gått tom for roser.
bare å stå på med treninga og maten så kommer resultatene på løpene bånd. eller hoppende på en fitnessball. alt etter som som.
du er så flink så.
må bare forøvrig meddele at mine 300 situps før frokosten er tatt.
du må prøve å stive av nakken. holde den stiv, rett opp og "ut" fra ryggen. og finn et punkt i taket å se på. og til å begynne med kun nøy deg med å få skulder bladene ppp fra bakken og ikke resten av ryggen,
dette vet du nok med sier det allikevel. pust ut på vei opp i sit upsen og pust inn når du legger deg ned igjen. og på utpust så kan du stramme magemusklene for ekstra motstand,
håper nakken gir seg hehe.. :klem:
Mm, mener du at haka ikke skal være for nærme brystet, hodet litt mer bakover, i linje med resten av overkroppen, så finne et punkt i taket?
Ok, skal prøve det.
Ja da, vet det, men takk allikevel :D
-- lørdag uke 17 --
Bare legg fra deg pisken Fjonken, for jeg HAR trent styrke i dag. Første økt siden 15. januar! Ja, i år ja, helledussen...
Hvor er blomstebuketten?
Her får du Fjonken :blomster: for fantastisk innsats denne uken.
Rompa mi ble heelt ødelagt, kan nesten ikke gå i trapper engang. Hvordan skal det gå i morgen tro? Skal ha en hviledag i morgen. Da er jeg ikke hjemme heller, så det blir morgentur på mandag. Lover!!!
Siljevanilje
29-04-06, 14:21
Mm, mener du at haka ikke skal være for nærme brystet, hodet litt mer bakover, i linje med resten av overkroppen, så finne et punkt i taket?
Ok, skal prøve det.
Ja da, vet det, men takk allikevel :D
r!!!
jada akkurat sånn. :ja:
Takk-takk Siljevanilje :) :)
Blomster til den som forsøker.. Fjonken svinger ikke pisken over slike..Så ta det med ro. Synes du er flink som har kommet deg i siget igjen etter lang treningstørke..
Siljevanilje
30-04-06, 15:33
raporterer inn dagens trening
gåtur tur-retur treningssenter med tung treningsbag
beinprogram 40 min
og 400 sit ups.4 forskjellige
godkjent? :snill:
Du er rå Siljevanilje!!! Helt klart godkjent her ihvertfall :) :)
Siljevanilje
01-05-06, 11:07
takk takk Sirimor. skrytt tas imot med takk og :klem:
Dagens plan er overkropp program og sigga 400 situps. og muligens sol etterpå
Rapport fra meg også da.
Lørdag: styrketrening 30 minutter + 30 min. gåtur på kvelden.
Søndag: Gåtur 60 minutter.
I dag: 10 min. gåtur (subbing) Støl og stiv. Helt klart hviledag idag.
Kommer med ny ukeplan senere.'
Ingen trim på søndag.. Jeg kunne ikke selv om jeg ville.. Jeg kunne nesten ikke bevege meg i det hele tatt. Var som jeg hadde svelget en spett.. Umulig å sitte, umulig å ligge.. og vondt å stå og gå.. Så ikke verdt å friste løkka da nei..
Fjonkens treningsplan for uke 1/5 - 7/5
Mandag: forsiktig step pga lealaus rygg - Ble faktisk 60 min i moderat tempo.. Imponert over meg sjøl.
Tisdag: Fitnessball forhåpentligvis - Ble endret til 45 min step pga sent kveldsbesøk. Ble ferdig rundt midtnatt.
Onsdag : step - rett i dass..
Torsdag: Fitnessball - erstattet av en 3 timers økt med polerduk og vaskesvamp..
Fredag: step - Ryker sannsynligvis pga kjøp og salg av bil.. - og sånn ble det ja..
Lørdag: fri - Tre timers husvask
Søndag: alternativ treningsdag. - Får vel prøve å ta igjen noe forsømt trening.
Tar forbehold om at ryggen tillater dette her..
Droppet trening i går, har jobbet på gården til søster i hele helgen og kroppen er mørbanket... Har plantet, ryddet, holdt på med hester, vasket og rakt..
Må kjøre programmet mitt i dag, onsdag, fredag og søndag for å være ajour i forhold til fyisoterapien.. Kom hjem for litt siden og får kaste meg over programmet..
Gårdsarbeid er da mye mer krevende enn regulert trening. Synes du har trent det du skal og vel så det jeg.. Flink jente..
Tusen takk :)
Fikk trent i går og mangler bare 1 øvelse som jeg skal gjøre nå etterpå før jeg fyker til fysioterapauten :)
Forrige ukes treningsoppsett:
Onsdag: 60 min håndball - utført + 1 time rolig håndball trening
Ble syk Torsdag-ingen trening resten av uken
Denne ukens oppsett:
Mandag: ingen trening pga helligdag :p
Tirsdag: -
Onsdag: 2 timer håndball
Torsdag: 1 time Step 1 + uttøyning
Fredag - Søndag: hvile
Ja da var det ny uke. Forrige gikk så der, må jeg si, INGEN styrketrening:mad: .
Jeg skal prøve igjen denne uken. Har falt litt utpå i matveien, men det skal ihvertfall ikke hindre meg ifra å trene!
Uke 17: 24. - 39.04.06.
mandag: morgentur 60 min. - utført :)
onsdag: morgentur 60 min. - utført :)
torsdag: styrketrening 45 min. - ikke utført :mad: ingenting i dag
lørdag: morgentur 60 min. - ikke utført, men 30 min. styrketrening :) + 30 min. kveldstur :)
søndag: styrketrening 45 min. - ikke utført, men 60 min. formiddagstur :)
Redigeringer føres inn med brun skrift etterhvert, så får vi se hvordan det går. Heia meg! :D
Heia alle sammen, mener jeg :D :D
Jeg er fornøyd med uke 17. Nå har jeg kommet igang med gåturene, nå må jeg fortsette med styrketrening. Planen er 2 økter i uka ut mai-måned. Så fra juni skal jeg øke til 3 pr. uke. De andre dagene fylles med raske morgenturer.
Uke 18: 1. - 7. mai
mandag: morgentur 60 min. - ikke utført :mad: altfor støl!!
onsdag: styrketrening 30 min. - utført :) + 30 min. rask gåtur :)
torsdag: morgentur 60 min. - utført :)
søndag: styrketrening 30 min. - utført :) + 30 min. rask gåtur :)
Blir spennende å se om dette lar seg gjennomføre da. Skal gjøre så godt jeg kan.
Jeg synes alle er flinke her jeg.. Litt uorden i planene, men stort sett gjennomført.. Applaus og blomster til oss alle!!!
Siljevanilje
02-05-06, 13:32
jeg meddeler hviledag idag. kjenner at musklene er litt slitne.
men skal ta 400 sit ups snart.
Kaller du det hviledag når du skal ta 400 sit-ups.. ? Tror du må skru til skruene dine litt jeg.. De er visst blitt litt løse..:D
Siljevanilje
02-05-06, 13:45
ja men hviledag inkl ikke annen enn magetrening. men nå er de 400 sit upsene tatt.
*skrur skruene på plass inn*
Da var en sen steprunde unnagjort.. Greide 45 min til tross for sent kveldsbesøk..
Gosh så flinke dere er...
Men nå har jeg avtalt med min PT (personlig trener) at jeg skal trene fredag morgen kl 07.30!
Så bra! Da regner vi med at du også er i siget.. Fjonken tusler til skapet og låser inn nihalen..
Denne ukens oppsett:
Mandag: ingen trening pga helligdag :p
Tirsdag: -
Onsdag: 2 timer håndball - utført
Torsdag: 1 time Step 1 + uttøyning (er trøtt i dag, så det kan være at jeg bare sover i stedet...:o )
Fredag - Søndag: hvile
Kaos i heimen i gårkveld og ingen trening.. :(
Men 3 timers vask og polering av bilen i dag.. Det kan vel erstatte den planlagte treningsøkta.. for den har jeg nemlig droppa.
Treningsplan
Mandag: 1 time håndball
Tirsdag: 45 min sykkel (18:00)
Onsdag: 1 time håndball
Torsdag: Hviledag. Er i Stavanger på avdelingsmøte
Fredag: 1 time stam opp (16:30)
Lørdag: Hviledag, evt litt pilates eller en tur...
Søndag: 1 time mage/rygg (15:30)
Nå er det bare å håper at jeg klarer dette. Ligger denne uken bare på 20 g kh. Har en ny induksjonsuke etter å ha spist for mye kh..
Jeg kan herved med god samvittighet (i dag i hvertfall) offiselt melde meg inn i piskeklubben. Etter 5 ukers treningspause har jeg endelig startet igjen - ni dag med 1 time trening med personlig trener :) - vi kjørte opplegg ala slankekrigen i USA og jeg ble helt fullstendig utslitt. Hold og greier....
Ikke nok med det, jeg dusjet, skiftet og SYKLET til jobb!!! Jeg som ikke har sittet på en sykkel på minst 6 år!!!! :cool: Ok jeg var litt redd pga mye traffikk, og syklet endel på fortau. 20 minutter tok det, men det var mest nedover...hjem igjen blir det nok værre ja.......
Skal klare en treningsøkt i løpet av helgen!
Siljevanilje
05-05-06, 11:36
jeg med min ganske chabby rygg gikk ca 3 km idag. har ikke blitt verre. ruslet tur i det fine været.
Hurra Melania :heia: velkommen til piskeklubben!
Du starter sterkt ser jeg, med både PT og sykling. Kjempebra!:) Såå flott av treningslysten har kommet tilbake. Dette blir bare morro vettu. Nå som sommeren har kommet med lyse morgener og lange kvelder. Blir bare lækkert det her. :D
Så flott du er i gang igjen Melania :klem:
Jeg kreket meg igjennom alle øvelsene i går... tar meg fri i dag :D
Vaska hus i går.. i tre timer. Regner det som trening jeg! Med fredagen ble det ikke noe trening. Styra på med salg av bil.. Måtte vaske vraket nok en gang pga de hersjens fuglene som skiter ned alt.. Kjøpet av ny bil kom ikke i stand før på lørdagen.
Fjoken; selvfølgelig regnes vask av hus og bil som trening :ja:
Jeg gir deg i hvertfall noen trenings + poeng.
Selv var jeg helt utslått i går, stiv og støl - men oi dag har jeg motivert meg for trening og trente 2*20 min løping/rask gange på tredemølle og fikk trent igjennom hele styrkeprogrammet :D (fornøyd med meg selv nå)
Trening i uka som kommer: (Forteller til dere, så jeg ikke kan trekke meg) Ser det bra ut?
Mandag: sykle til (ca 20 min) og fra (ca 30 min)jobb
(tirsdag eller onsdag sykle til og fra jobb)
Onsdag: Styrke program med 2X20 tredemølle (eller spinning)
Fredag: Trening med PT (styrke) + sykle til og fra jobb
Totalt blir det 3 økter styrketrening (med kondisjon hvis jeg får tid) og 3 dager sykle til og fra jobb (hvis ikke det blir ekstremt dårlig vær)
Krise!!!!
Sykkelen min er stjålet!!!!! sykkelen som er så ubrukt at den nesten var som ny. Damesykkel, Merida hvit, gul og lilla terrengsykkel... :hylgrine: :realmad: og hvorfor i ***** skjer det nå som jeg har begynnt å sykle til jobb?!! Jeg skulle jo sykle i morgen :realmad: ----
Den stod i hagen, men jeg låsten de ikke (er jo litt urutinert på slikt, og regnet med at mannen min hadde fikset det - hvilket han selvsagt ikke hadde)
Dette føles virkelig om å bli pisket :hylgrine:
(trekker meg nå tilbake i til min egen tråd så ikke denne tråden blir infisert med all min vrede...)
Har trent i dag :D
:klem: på Melania..
*Trøsteklem til tjuveriofferet*
Ellers må jeg meddele at jeg desverre må ta treningsfri nå framover. Jeg blir passivt medlem av piskeklubben fram til siste eksamen er unnagjort. Ser jeg greier ikke å få tid og overskudd til alt og eksamenslesinga må få førsteprioritet. Kommer imidlertid meget sterkere tilbake etter 12 juni. Må det ellers legger jeg glatt på meg igjen..
Siljevanilje
08-05-06, 17:21
jeg har også litt pause, med ryggen, fremdeles ganske vondt desverre.
men skal begynne forsiktig med lett kondisjon iøpet av denne uka.
Jeg har treningsdag i dag.. men tåler varmen dårlig (som barn tilbragte jeg sommeren under en termodyne for å holde varmen ute.. ) og skal dele opp treninga til halvparten i kveld og halvparten i morgen kveld.. Bor i blokk og det koker nå med 32 grader på verandaen... Jeg døøøøør! :o
Flinke der er altså :D
Jeg tot jeg skal komme me den tilståelse, og det er at jeg skipper styrke treningen i morgen tidlig. Syklingen tazr rett og slett på, og jeg føler at det kanskje er litt brått oog hoppe rett på styrke 3 dager i uka og sykkel 3 dager i uka i løpet av den første uken med trening på over 5 uker. Særlig med tanke på at overtrening var årsaken til min 5 uker lange treningspause...
Skal prøve å få byttet time slik at jeg trener med PT på torsdag fremfor fredag, så får jeg spredt treningen litt mer i uka. Å trene styrke 2 ganger i løpet av en uke er vel bedre enn ingenting?
Siljevanilje
10-05-06, 06:38
2 ganger styrke er MYE bedre enn ingen ting. :ja:
blir ikke så mye trening på meg ennå. men har sagt iløpet av uka, og det skal jeg holde, har nemlig fri fra jobben på lørdag.. og det blir herlig, første frilørdagen på leeeenge. og da skal jeg å sambo trene på både lørdagen og søndagen, ei kort og lett økt begge dager er planen.
Uke 19
Treningsplan
Mandag: 1 time håndball - ble ikke noe av etter at jeg måtte gå hjem fra jobb, pga dårlig innemiljø og kvalme ++
Tirsdag: 45 min sykkel (18:00) -fremdeles ikke bra. Man håper på morgendagen..:o
Onsdag: 1 time håndball
Torsdag: Hviledag. Er i Stavanger på avdelingsmøte
Fredag: 1 time stam opp (16:30)
Lørdag: Hviledag, evt litt pilates eller en tur...
Søndag: 1 time mage/rygg (15:30)
Jeg er fornøyd med uke 17. Nå har jeg kommet igang med gåturene, nå må jeg fortsette med styrketrening. Planen er 2 økter i uka ut mai-måned. Så fra juni skal jeg øke til 3 pr. uke. De andre dagene fylles med raske morgenturer.
Uke 18: 1. - 7. mai
mandag: morgentur 60 min. - ikke utført :mad: altfor støl!!
onsdag: styrketrening 30 min. - utført :) + 30 min. rask gåtur :)
torsdag: morgentur 60 min. - utført :)
søndag: styrketrening 30 min. - utført :) + 30 min. rask gåtur :)
Blir spennende å se om dette lar seg gjennomføre da. Skal gjøre så godt jeg kan.
Det gikk bra, klarte det!
Stølheta har gitt seg, det var verst etter de to første styrkeøktene.
Har ikke tenkt å gi meg ennå, dette er gøy!
Siljevanilje
10-05-06, 17:02
:heia:
Det gikk bra, klarte det!
Stølheta har gitt seg, det var verst etter de to første styrkeøktene.
Har ikke tenkt å gi meg ennå, dette er gøy!
Du er jo helt rå!!!
Sleper meg bort for å trene..
Her kommer en oppdatering for denne uka:
Uke 19: 8. - 14. mai
man: morgentur 60 min. - utført :)
tirs: morgentur 60 min. - utført :)
ons: styrketrening 30 min. - utført:) + 30 min. rask gåtur :)
tors: morgentur 60 min. - utført:)
fre: styrketrening 30 min. - utført:) + 30 min. rask gåtur:)
lør: morgentur 60 min. - utført :) + 30 min. ekstra gåing :)
søn: morgentur 60 min. - utført:) + 30 min. ekstra gåing :)
Fjonken faller ned på sine fete knær og i dyp respekt og beundring for Sirimor!:D
Kan melde at jeg har gjennomført trening både i går og i dag :)
Etter at hele forrige uke gikk med uten trening, skal jeg ta det litt med ro denne uken
Tirsdag: 45 min sykkel
Onsdag: ingenting pga 17 mai :D
Torsdag: 1 time step 1
Fredag: 1 time stram opp
Helgen: valgfritt
Det er bra jobba Georgine :D
Og vskr holder koken denne uka ser jeg. Fin og variert ukeplan synes jeg :)
Uke 20: 15. - 21. mai
man: morgentur 60 min. - ikke utført :mad: helt pumpa
tirs: styrketrening armer 30 min.+ 30 min. rask gåtur - utført :)
ons: morgentur 60 min. - utført:)
fre: styrketrening ben 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
lør: morgentur 90 min. - utført:)
søn: morgentur 90 min. - ikke utført :mad: styrketr.armer 30 min. istedet:) + 30 min. rask gåtur:)
Fortsatt bare 2 styrkeøkter i uka. På lavkarbodiett er det ikke mye kraft i de musklene merker jeg. Armhevinger iiiik, tryna nesten rett i dørken :o
Men etter økta inntas 20 gr. raske carbs etterfulgt av 25 gr. myseprotein 20 min. etter, i håp om å øke muskelmassen.
Mandag: 1 time håndball - ble ingenting av ettersom det ikke var så mange som møtte. Det er vanvittig kjedelig at noen skal ødelegge for andre.. Men, men skal prøve på nytt neste mandag:o
Tirsdag: 45 min sykkel-utført
Onsdag: ingenting pga 17 mai :D
Torsdag: 1 time step 1
Fredag: 1 time stram opp
Helgen: valgfritt
Jeg henger etter og har ikke trent denne uka.. det vil si.. ikveld må jeg få gjennomført en treningsøkt :o
Siljevanilje
18-05-06, 10:22
jeg har ikke rygg til å trene ennå, men på tirsdag skal jeg og mor gå tur i haugen. veldig ulendt terreng, det er vistnok veldig bra for ryggen.
Etter vektas tale i dag er det bare en ting å gjøre. Fornye medlemskapet her i piskeklubben.
Så her er min treningsplan for uka:
Fredag: 30 min gåtur - Ble hodepine og langlur på sofaen i steden.
Lørdag: 30 min step - Erstattet med 1 times moderat utelek med vesla
Søndag: 30 min step - Erstattet med bortimot 2 timers frilek ute med vesla pluss to gåturer.
Mandag: 30 min step - Kan førti turer inn og ut av soverrommet for å roe ned en unge med mareritt erstatte tapt steppetid? Ja også 30 min febrilsk leting ute etter mellomsten?
Tirsdag: 30 min gåtur -
Onsdag: 30 min gåtur
Torsdag: 30 min gåtur/step
Pga eksamensforberedelser begrenser jeg det til 30 min daglig trening. Litt er bedre enn ittno. Så får jeg heller satser fullt når siste eksamen er i boks.
Flott at du er tilbake Fjonken :klem: Og det kan jo være veldig godt å ta seg de 30 minuttene med trening når man leser så øya blir store og firkantet av for mye lesing ;)
Jeg melder at jeg trente i går, mangler to øvelser som tas i dag...
Tirsdag: hviledag, evt noen pilates øvelser
Onsdag: stram opp 1 timer
Torsdag: Fridag, hvile
Fredag: stram opp 1 time
Ellers valgfritt i helgen
Så fint at du er tilbake Fjonken, inspirerende det :ja:
Her kommer en ny uke ja. Setter et litt strengt mål, så får jeg se om jeg hæler å fullføre.
Uke 21: 22. - 28. mai
man: morgentur 60 min. - utført :) + ekstra runde 30 min.:)
tirs: styrke, ben 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
tors: styrke, armer 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
fre: morgentur 60 min. - utført:)
lør: styrke, ben 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
søn: morgentur 90 min. - utført:)
Nå prøver jeg med styrketrening annenhver dag. Håper jeg bare ikke går fort lei.
Liker du ikke styrketrening Sirimor? Da burde du heller prøve fitnessball. Det er styrketrening på en mer underholdene måte. Jeg holder ut med styrketrening i denne formen, men blir fort lei av tradisjonell styrketrening med gulvøvelser eller strikk.
vskr uke 21
Mandag: 1 time håndball- ble ikke noe av pga lite folk- Men fikk spent meg selv i rompen og kom meg på Spenst og trente stram opp i en time i stedet for :D :D :D :D :D
Tirsdag: hviledag, evt noen pilates øvelser
Onsdag: stram opp 1 timer
Torsdag: Fridag, hvile
Bra Georgine.. Du holder koken! Fjonken er mer som et punktert dekk i dag.. Så Fjonkenrumpa står lagelig til for hugg, spark, eller pisking.. Velg i øverste hylle.. for trim blir det ikke i dag heller.. !:(
Joa Fjonken, jeg tror nok at mine enkle øvelser på stuegulvet blir litt kjedelige og monotone i lengden. Hadde vært fint med tilgang til sånne apparater. Men jeg slipper unna medlemsavgift da. Fitnessball er kanskje ikke så dumt. Det skal jeg undersøke.
Er formen bedre nå da? Håper det.:)
Sirimor koslig å se deg :klem:
-------------------------------------
Jeg har vært flink :D - men jeg må piskes litt feks prøvde jeg å si til mannen min at jeg ikke ville dra på trening da vekkekl ringte 05.55 i dag, men han dyttet meg ut av senga :eek: ¨
Uken som har vært
Søndag: Spinning 50 minutter
Mandag: Styrke og kondisjon før jobb (kl.07.10...)
Tirsdag: Sykkel til og fra jobb (20 min til og 30 min hjem..)
Onsdag (idag): Morgen spinning 40 minutter og sykkel til og fra jobb
Planen for den neste uken, og nå som jeg skriver får jeg ikke lov å trekke meg :cool: .. For jeg skal gi full gass nå altså!
Torsdag: Fri - hagearbeid og slikt..
Fredag: Trening med personlig trener
Lørdag: skal på hytta med barn, blir nok litt gåiing i hvertfall
Søndag: hvis vi kommer hjem i tide skal jeg prøve en spinning time kl 16, men det er litt usikkert...
Mandag: Morgen trening med PT + sykkel til og fra jobb
Tirsdag: Sykkel til og fra jobb
Onsdag: morgen spinning + sykkel til og fra jobb
Torsdag: Trening med PT
Fjonken nekter å piske flinke jenter.. Men hu steller si eiga rumpe ut til hogg.. Ittno trening i går heller... Inntok heller horisontalen med varmeflaske og ekstra pledd.. Snytens forkjøla..
Så den uka som har gått har vært begrebelig.. Jeg bør ha en real omgang juling! Ny treningsplan kommer i morgen og den skal jeg følge.. Så det så.. !
Ok Fjonken, jeg står klar til å pryle deg....;)
Men jeg antar at det blir nye takter i treningsplanen som du legger frem i morgen......?
Aner ikke.. Jeg kan ikke spå framtida.. Men jeg kan jo prøve å følge planen jeg setter opp. Gi meg pryl.. for jeg trenger sårt å bli sparka i gang.. !
Får jeg også lov til å bli pisket??? DET er noe jeg virkelig trenger.........
Her er min plan for uken:
Fredag: Morgentur 60 min. 100 situps, 100 rompeløft og 20 pushups.
Lørdag: Formiddagstur 60 min. 100 + 100 + 20
Søndag: Time på Elixa... Spinning kanskje?
Mandag: Total Intervall på Elixia
Tirsdag: 30 min morgentur 100+100+20. Elixia Power
Onsdag: FRI
Torsdag: 60 min morgentur 100+100+20
Herlig.. enda en stakkarslig prylekanidat.. Jippi! Så slipper Fjonken å være den eneste med sår bak her i klubben.. Ja, for det nye medlemmet har vel tenkt å sprekke ikke sant? Ja, for altså.. jeg vil ikke være eneste her med sår bakdel.. Vær så snill å sprekke du og a! Snart! Nååå.. Så kan du gi meg selskap på baderingsbenken.. Alle de andre her er så forbaska flinke til å følge planene sine.. Så er du en potensiell unnaslundrer så er du hjertelig velkommen her i piskeklubben.. :D
*ler*
Nå turte ikke jeg å melde meg inn i piskeklubben da jeg hadde en 6 ukers treningsstopp og virkelig hadde trengt å bli pisket. Snakk om feiging :o ..
Sånn sett er Fjonken en "selv pryler", mens andre unnaslutrere skyr denne tråden, så er hun er og gnir den dårlige sannvittigheten inn :D
Kjempekjekt med en slik klubb syns jeg. Jeg venter med å melde meg inn til jeg trenger å bli pisket. Foreløpig går treningen som en lek og det er bare kjekt ! Men jeg vet jo ikke hvor lenge det varer til jeg begynner å kjede meg igjen da - og da må jeg nok piskes igang igjen :o
vskr uke 21
Mandag: 1 time håndball- ble ikke noe av pga lite folk- Men fikk spent meg selv i rompen og kom meg på Spenst og trente stram opp i en time i stedet for :D :D :D :D :D
Tirsdag: hviledag!!!
Onsdag: stram opp 1 time - ble utført :D :D
Torsdag: Fridag, hvile !!!!
Så flott av du blir med Pusungen :) Vi skal følge med. Ingen unnasluntring altså, bare veldig gode unnskyldninger godtas her :D
Glemte å si fra at jeg trente i går :)
Bare pisk i vei... Har ikke utført NOE på lista, men i går gikk jeg en times tur og det skal jeg idag også.... Herregud så sløv jeg er. Men på torsdag begynner sambo sin pappaperm som skal vare i 4 mnd og DA skal jeg komme meg opp på Elixia og trene, Så det så!!!!
Bare pisk i vei... Har ikke utført NOE på lista, men i går gikk jeg en times tur og det skal jeg idag også.... Herregud så sløv jeg er. Men på torsdag begynner sambo sin pappaperm som skal vare i 4 mnd og DA skal jeg komme meg opp på Elixia og trene, Så det så!!!!
Henter pisken og ser dritskummel ut!!!! :D
Skulle egentlig bare innom å melde at jeg trente i går kveld...
En til som ikke har gjort jobben sin.. Min allerede hudløse rumpe står klar til nye hugg..
Jeg tror jeg dropper den planen min og heller sier at jeg SKAL trene kardio 1 time hver dag.
Dagens økt er som følger:
30 min sykkel
23 min gå på tredemølle
7 min løping på tredemølle
Trente intervall.....
En til som ikke har gjort jobben sin.. Min allerede hudløse rumpe står klar til nye hugg..
Min og.. jeg har ikke trent i dag..
Næmen fydda. Det var da svært til unnasluntring her i dag da.
*piske-piske-piske* Sånn. Nå var jeg skikkelig streng;)
Nå kan dere piske meg i vei.. er nemlig sliten og kommer ikke til å dra på morgen spinning i morgen (må sove litt lenger), ikke syklet jeg til og fra jobb i dag heller...:o
Torsdag: Fri - hagearbeid og slikt.. OK + tur med hund
Fredag: Trening med personlig trener OK
Lørdag: skal på hytta med barn, blir nok litt gåiing i hvertfall OK
Søndag: hvis vi kommer hjem i tide skal jeg prøve en spinning time kl 16, men det er litt usikkert... Ikke utført, var nemlig laaang kø hjem
Mandag: Morgen trening med PT + sykkel til og fra jobb OK
Tirsdag: Sykkel til og fra jobb Ikke utført
Onsdag: morgen spinning + sykkel til og fra jobb Morgen spinning blir ikke utført
Torsdag: Trening med PT
Er nemlig ikke så flink som enkelte skal ha det til....:cool:
Okey da, *piske-piske*. Det var for tirsdagen og for idag. Men sånn ellers synes jeg du er flink, så det så. Du er i farta hele tiden jo.
Gratulerer med delmål :D :D
Så fint at du er tilbake Fjonken, inspirerende det :ja:
Her kommer en ny uke ja. Setter et litt strengt mål, så får jeg se om jeg hæler å fullføre.
Uke 21: 22. - 28. mai
man: morgentur 60 min. - utført :) + ekstra runde 30 min.:)
tirs: styrke, ben 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
tors: styrke, armer 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
lør: styrke, ben 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
Nå prøver jeg med styrketrening annenhver dag. Håper jeg bare ikke går fort lei.
Forrige ute gikk som planlagt og det er jeg veldig glad for. Det som er gjort, er gjort:D
Skal legge ut plan for innværende uke etterhvert. Takk for all motivasjon dere gir alle dere medlemmer av piskeklubben. Har aldri vært så vettaskremt i mitt liv hi-hi.
Forrige ute gikk som planlagt og det er jeg veldig glad for. Det som er gjort, er gjort:D
Skal legge ut plan for innværende uke etterhvert. Takk for all motivasjon dere gir alle dere medlemmer av piskeklubben. Har aldri vært så vettaskremt i mitt liv hi-hi.
Så utrolig bra utført :heia:
Jeg har gått en times tur med tvillingvogna idag :heia:
Lyst til å trene etterpå også, men har enormt gnagsår på foten. Så vi får se. Har i hvertfall gjort jobben mimn idag....
Næmen fydda. Det var da svært til unnasluntring her i dag da.
*piske-piske-piske* Sånn. Nå var jeg skikkelig streng;)
Kaller du det streng? Merka ikke no jeg.. !;)
Hallooooo??
Her var det stille gitt...
Melder at jeg har trent i dag :)
tir na nog
06-06-06, 21:23
Wow - dere er såå flink... :rolleyes: Jeg er ganske nye til alt dette kosthold og trening osv, men jeg hadde aldri tenkte at der er folk der ute som trener så hardt nesten hver dag... I am impressed.
Min siste uke har vært sånn:-
Ons, surfe 3 timer!
Tørs, - ødelagt!:eek:
Fre, sykkletur - 2 timer
Lør, gym -1 time
søn, football - 1 time
Man. jogging på stranden (1 step forwards 2 steps back!) - 30min
Tirs. gym 30min / svømming - 30min
Ikke sikkert hvor mange k/cals dette schedule brenner opp men det er gøy og trenger mindre disiplin (pisking) en kun gym;)
Stille ja. Fjonken har med viten og vilje unngått denne tråden. Det svartner for øya mine av dårlig samvittighet. Og fordi rumpa mi ikke tåler flere omganger med pisken har jeg bare unngått å gå inn her.
Jeg har innsett at jeg er veldig langt nede i klisteret treningsmessig. Har overhodet ikke motivasjon for å bli svett for tida. Det byr meg imot å trene. Før eller siden må jeg gjøre noe for å komme meg ut av klisteret. Sitter derfor her og funderer på hva som kan gjøre trening gøy igjen. Det er nemlig cluet for meg. Jeg må ha det gøy når jeg trener, ellers blir det bare pliktløp og demotivasjon. Men hva er gøy da dere? Fjonken vurderer 3 lags bombedress med kne-, albue, håndledds- og rumpebeskytter. Med ditto styrthjelm, vernebriller og inlines.. Det må da bli gøy.. ? Om ikke annet for de som står å ser på.
Siljevanilje
07-06-06, 09:16
fjonken: det hørtes hvertfall veldig kjekt ut. :ja: eller begynn på karate. ved stavanger karate klubb. kjempe kjekke folk. kjempe morro trening.
Litt sent i avtrekkern, men her er forrige ukes oppdatering:
uke 22: 29. mai - 4. juni.
mandag: morgentur 60 min. - utført:)
tirsdag: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad:
onsdag: morgentur 60 min. - utført:)
torsdag: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
fredag: morgentur 60 min. - utført:)
lørdag: styrke, armer 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
søndag: morgentur 90 min. - utført:)
Det går greit, ikke lei enda. Men det har blitt litt sene kvelder i det siste.
Flott sommervær og lyse, lange kvelder, da er det vanskelig å legge seg tidlig. Stelle i hagen eller sette opp ekstra kjøkkenskap, og når man først begynner, da er det vanskelig å slutte før man er helt kaputt sånn i 24-tida. Passer ikke helt sammen med det å stå opp midt på natta for å trene det:o
Og her er inneværende ukes trening. Også endel sene kvelder her.
Uke 23: 5. - 11. juni.
mandag: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
tirsdag: morgentur 60 min. - utført:)
onsdag: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad:
torsdag: morgentur 60 min. - ikke utført:mad:
fredag: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:) men armer istedet, ikke utført rask gåtur:mad:
lørdag: morgentur 60 min. - ikke utført:mad: dårlig form
søndag: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:) men ben
Her ble det ikke så bra. Hele uka har jeg snoka i gotter og kakerester etter bursdagsfeiring forrige helg. Pluss endel veldig sene sommerkvelder:o . Men i skrivende stund (fredag) er jeg på rett vei igjen, gårsdagen inkludert.
Du gjennomfører jo store mengder trening hver uke Sirimor, selv om du har et par dager med ikke utført :klem:
Skal bare melde at jeg har gjennomført styrketreningsprogrammet mitt i dag..
Joda, skal vel ikke klage. Hovedsaken er at det ikke blir for mange hviledager etterhverandre. Da kan det lett gå over til hvileuker vet jeg:o
Flott at du trener du også. En dyd av nødvendighet for deg det da, også så sterk som du blir! Får en helt annen kroppsfølelse med sterke muskler. Herlig.
Fjonken pusser støv av sitt medlemmskap her og legger inn en ny ukeplan: Ja, for nå er altså eksamensstyret over og jeg har igjen tid til å trene.
Begynner med en forsiktig uke uten store mål.. annet enn å gjennomføre det som blir satt opp.
Tirsdag: 30 min step - Gikk det gitt.. Hurra er i gang igjen.. Og 1helt døgn til neste utfordring.
Onsdag: Styrketrening og kondisjon på studio - 20 min tredemølle med klatring, 15 min sofasykkling intervall, 30 min roing intervall.. men no styrketrening ble det ikke fordi programmet mitt må oppdateres.
Torsdag: 30 min step - Endres til innkjøringsveiledning pga nytt treningsprogram og avtale med treningsinstruktør. - 45 min styrketrening + 20 min oppvarm og nedtrapp. Pluss 45 min instruksjon og testing av apparater.
Fredag: Styrketrening og kondisjon på studio - Får se hvor støl jeg blir. Bytter eventuelt ut med 30 min stepp, fordi jeg skal også vaske huset den dagen. Det ble ikke helsetudio, jeg var så støl at jeg omtrent ikke kunne løfte armene. Men jeg vaska huset 5 timer i strekk, så det burde jo kompensere..
Lørdag: kveldstur med stavene - Strålende vær ble til maratonløp på Ultra og mange timers hektisk jobbing på kjøkkenet etterpå for å sørge for at alle de uinviterte grillgjestene mine fikk mat nok.. Skjer hver gang det er fint vært det.. Da kommer hele den fordømte slekta snikende uten noe som helst av mat med seg.. Sånn er det å ha svær grill, sosial mann med stor familie og stor hage.. Blææææh! Kjøkkenslaven var utslitt utpå kvelden.. !
Søndag: kveldstur med stavene - Dritvær... Det frista ikke overhodet, dessuten stakk mannen min ut på jobb...
Der var du jo, herlig at eksamen er ferdig. Godt å få deg tilbake. Fullt treningsfokus, vi må ikke dabbe av nå! Bra ukeplan, her har du jo aktiviteter hver dag.
Stå på Fjonken, heia-heia:D
Siljevanilje
12-06-06, 18:14
min plan for de to neste ukene er å gå litt hver dag som er vi er hjemme ( ikke på utflukt) og øke mengden.
( det finnes mange sånne gå-tur-løyper i utmarka på kypros)
dette som oppvarming før jeg kommer hjem og skal begynne å trene igjen.
Ingen skal få slå stumpen min i dag... For tenk jeg har gjennomført alle 30 minuttene! :D
Uke 24 : 12. - 18. juni.
man: morgentur 60 min. - bare halveis utført:) dårlig tid:mad:
tirs: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
tors: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
lør: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 60 min. - utført:)
Ganske likt som forrige uke, men nå skal jeg klare å gjennomføre det;)
Skal bare melde om at jeg har gjort mitt i dag..
Jeg har http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_35_8.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZNxdm119YYNO) oghttp://smileys.smileycentral.com/cat/7/7_5_141.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZNxdm119YYNO) og føler meg http://smileys.smileycentral.com/cat/7/7_5_137.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZNxdm119YYNO) etterpå!!!
http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb068&pp=ZNxdm119YYNO (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb068_ZNxdm119YYNO)
Jeg har gjort en endring på treningsplanen min. Helsestudioet mitt ringte og sa jeg kunne få veiledingstime likevel. Fikk først vite at jeg måtte vente til langt uti juli før de hadde ledig time, men så snudde det seg også får jeg time allerede i morgen. Da blir det jo litt bøy og tøy i den anledning, så da dropper jeg steppen.
Ja, ble en durabelig treningsrunde i dag.. Ingen pisking på Fjonkestumpen i dag heller.. Dæven så flink jeg er!!!:D
Hei Fjonken, støl idag eller;) Det er flott at du er igang igjen:)
Skal bare melde at jeg har trent det jeg skal idag.
Gidder noen å tuppe meg i ræva så jeg kommer i gang med treninga??? :o
tir na nog
16-06-06, 20:30
Her er det noen morsomme folk!!... så kjekt å leser at dere har en god humør.. Jeg sitter her og smiler at folk jobber så hardt med trening og til å holde opp motivasjonen.. Jeg har nettop vært på gym og det er så vanskelig ... spesialt når solen er ute som nå... men etterpå kan jeg smiler og kjenner energien i kropp og sjel! - jeg er ny på dette og ikke vant med systemet ennå, (og språket!) med det kommer fort helt sikkert med så kjekke og oppmuntrende folk on line... keep making me laugh and smile!! Lykke til :klovn:
Gidder noen å tuppe meg i ræva så jeg kommer i gang med treninga??? :o
Og ingen reagerer ??
*tupp*
Ups, Har visst ikke fulgt med:o
Her kommer en kjempestorm av tupper rettet mot deg Georgine, så nå skjerper du deg og får ræva i gear, sånn! Ut å tren nå!
(godt noen følger med her, takk Nille)
Var helt knela etter akupressuren i går.. men i lover jeg på tro og ære at jeg skal trene..
Må bare ha i meg frokost først :o
Du har gyldig grunn, så da er det greit:D
Du har gyldig grunn, så da er det greit:D
Har gjennomført 2 øvelser og tilbrakt 3 timer på en gård... skal fortsette nå hvert øyeblikk ;)
Er det virkelig mulig å være så utrolig lite motivert for trening?? :o
Trente ferdig i går og har trent igjen i dag :D
Har gjennomført 2 øvelser og tilbrakt 3 timer på en gård... skal fortsette nå hvert øyeblikk ;)
Er det virkelig mulig å være så utrolig lite motivert for trening?? :o
JA, det er mulig.. Jeg har nettopp kava meg ut av en slik dal...
Her er det noen morsomme folk!!... så kjekt å leser at dere har en god humør.. Jeg sitter her og smiler at folk jobber så hardt med trening og til å holde opp motivasjonen.. Jeg har nettop vært på gym og det er så vanskelig ... spesialt når solen er ute som nå... men etterpå kan jeg smiler og kjenner energien i kropp og sjel! - jeg er ny på dette og ikke vant med systemet ennå, (og språket!) med det kommer fort helt sikkert med så kjekke og oppmuntrende folk on line... keep making me laugh and smile!! Lykke til :klovn:
Velkommen inn i helvetet eller himmelriket.. Alt kommer ann på hvor dyktig du er til å holde treningsplanene dine.. Skulker du unna blir det 50 offentlige piskeslag.. Er du flink drukner du i ros.. Hva velger du?
JA, det er mulig.. Jeg har nettopp kava meg ut av en slik dal...
Zukk.. det verste er at fysioterapauten krever full trening i ferien :eek: Må kjøpe tau og lage meg hjemmesnekra Terapimaster der hvor jeg er.. Forstår jo at man må trene når man er i rehabilitering, men zukk... :o
Men tenk Georgine hvor godt det gjør for kroppen din.. ferie eller ikke ferie. Kroppen tar aldri ferie vett du.. !
Jeg endrer litt på opplegget mitt her nå. Jeg lager ikke ukeplan, men skriver inn etterhvert som jeg gjennomfører. Det er fordi jeg vil ha det litt fleksibelt mht type trening jeg velger hver dag. Mitt mål for uka er å trene ett eller annet hver dag. Enten styrke, step, kondisjon, stavgang, fitnessball, pilates, gåturer eller tai chi. Variasjon er visst nødvendig for meg og jeg må ha friheten til å velge det jeg føler for etter dagsform og lyst.
MANDAG: I dag føler jeg for styrketrening del 2 av programmet mitt.
Altså bein og mage. Slår til med noe gløping før og no roing etter styrkeprogrammet. Utført!
TIRSDAG: I dag var jeg så støl og stiv at to-splitten ikke frista så veldig. Men jeg dro da fram steppa mi og la i vei i håp om en 30 min økt. Men ca 10 min ut i økta kom smellen. En massiv og veldig smertefull krampe beit seg fast i venstre leggen. Helt umulig å fullføre økta. Så i dag er treninga ikke fullført..
ONSDAG: Planen var å kjøre jernpumping, men siden formen er så elendig i dag endte jeg opp med to paracet og 30 min rolig stepping. Og det var jaggu krevende nok. Så da kan jeg vel si at treninga er utført i dag også.
TORSDAG: 15 min oppvarming på tredemølle a la gløping. 45 min styrketrening del 1 av to-splitten. 20 min intensiv roing.
Oppdraget er fullført!
FREDAG: 15 min gløping/oppvarming. 45 min styrketrening del 2 av to-splitt. 15 min speedroing.
La på vekter på de fleste øvelsene..
LØRDAG OG SØNDAG: Shopping med gubben i Stavanger, rydding, Shopping på Plantasjen og dertilhørende styr med å sette opp den trampolinesaken jeg hadde kjøpt. Tømming og rengjøring av digert og uformelig badebasseng, sånn i plast vet dere.. Vannkrig med gutta! Søkk våt.. Fotosession på Møllebukta med vesla. Ingen organisert trening, men det var helt greit altså.
Men tenk Georgine hvor godt det gjør for kroppen din.. ferie eller ikke ferie. Kroppen tar aldri ferie vett du.. !
Jeg vet :D Bare et akutt behov for litt sutring :o
Rapporterer om utført step til tross for dårlig form.:D
Rapporterer om utført step til tross for dårlig form.:D
Kjempebra!!!
Glemte forøvrig å melde at jeg trente i går :)
Vært på treningssenteret i dag jeg.. :D
Det var spreke jenter det:D Jeg har også gjort det jeg skal i dag.
Forrige uke er oppdatert, legger en kopi her:
Uke 24 : 12. - 18. juni.
man: morgentur 60 min. - bare halveis utført:) dårlig tid:mad:
tors: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
lør: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 60 min. - utført:)
Ganske likt som forrige uke, men nå skal jeg klare å gjennomføre det;)
Synes jeg har gjennomført bra jeg.
Uke 25: 19. - 25. juni.
man: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
tirs: morgentur 60 min. - utført:)
ons: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
fre: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
søn: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 60 min. - ikke utført;) men dagen før gravde jeg grøft til ny hekk, 3,5 meter lang og 40 cm dyp. masse stein, skikkelig slit, brukte 6 timer. Er kjempestøl fra topp til tå, så idag gjør jeg absolutt ingenting.
Samme opplegget for denne uka, men det er fortsatt gøy:p
Du er så flink atte Sirimor! Roser til deg!!!:D
Trente i går :D
Flink jente Georgine.. Fjonken deler ut non roser til deg og.. !:D
Vi er i siget Fjonken og Georgine, og vi synes det er gøy (joda det er gøy!), derfor er vi flinke og får strålende resultater:D :D :D
Dere kjenner vel hvordan fettet smelter bort og at spenstige muskler titter fram:visemuskl
Det er takket være vårt blodslit det.
Og hvis det er noen flere som vil henge seg på her, for å bli inspirert og for å inspirere andre, så er det bare å komme hit. Alle er velkomne. Medlemsskapet er gratis, men det forplikter;)
Ny uke.. ny plan;
MANDAG: Introduksjonsrunde med Tai Chi og Pilates. Utført!
TIRSDAG: 2 stavgangsrunder i høyt tempo og i en meget kupert trimløype. Utført!
ONSDAG: 30-45 min step. Ikke utført- sovna med tett nese på sofaen..
TORSDAG: Ingen organisert trim. Men kompenserer med 3 timers shoppingtråkk og 2 timers tistelluking og plenrydding.. Utført!
FREDAG: 2 slitsomme og varme timer bak motorgressklipperen. Vi har stor hage og tung motorklipper.. Skikkelig økt som er utført!
Uke 26: 26. juni - 2. juli.
Forrige uke gikk fint synes jeg. Ikke alt gikk etter planen, men jeg fikk da kjørt meg litt ute i hagen på lørdag. Kjempestøl i flere dager. På grunn av det, blir ukens plan litt forsiktig i starten.
man: morgentur 70 min. - utført:)
tirs: morgentur 70 min. - utført:)
ons: styrke, armer 30 min. + rask tur 30 min. - utført:) (Morgentur 60 min. Trente styrke + gåtur 40 min. på ettermiddagen.)
tors: morgentur 70 min. - utført:)
fre: styrke, ben 30 min. + rask tur 30 min. - utført:) men nå beg. kneet å krangle igjen...hel...forp...dri.fa.!!! Jeg vil,må,skal trene!!!
lør: morgentur 90 min. - ikke utført:mad:
søn: styrke, armer 30 min. + rask tur 60 min. - ikke utført:mad:
Siljevanilje
27-06-06, 19:16
nå skal jeg prøve å komme litt igang igjen.
idag har jeg gått tur i 1,5 t. i veldig veldig ulendt terreng. i haugen på godt stavangersk.
og på torsdag skal jeg gå tur rundt stokka vannet det tar ganske lang tid det og.
ja så
m: ingen
t: 1,5 t rask tur i ulendt terreng
o:
t: laang tur rundt stokka vannet
f: blir nok ikke pga jobb
l: blir nok ikke pga jobb
s: vet ikke ennå
Ønsker å henge meg på denne tråden:D . Og legger for første gang inne en ukeplan for denne uken:
Onsdag: 1 1/2 time mage/rygg og stram opp -
Torsdag: evt. en shoppingtur/ tur i skogen -
Fredag: Shopping eller skogtur -
Lørdag og Søndag: hviledager :D :D
Skal etter hvert øke til 2-3 treninger på studio i uken. Har ikke vært der nå på nærmere 3 uker:o :o . Det man kaller sponsormedlem:(
---onsdag---
Ikke helt i form ennå etter grøftegravingen på lørdag, 4 dager siden nå.
Men gikk en times tur i dag tidlig. SKAL ta styrketreningen i ettermidag. Lover på tro og ære!!
SKAL ta styrketreningen i ettermidag. Lover på tro og ære!!
Den er grei, kommer og sjekker rapport i kveld jeg :D :D
Jada, jeg har trent armene mine + en rask gåtur etterpå på 40 minutter.:)
Uorganisert trim i dag.. Se planen min over..:)
Siljevanilje
29-06-06, 21:57
nå skal jeg prøve å komme litt igang igjen.
idag har jeg gått tur i 1,5 t. i veldig veldig ulendt terreng. i haugen på godt stavangersk.
og på torsdag skal jeg gå tur rundt stokka vannet det tar ganske lang tid det og.
ja så
m: ingen
t: 1,5 t rask tur i ulendt terreng
o: lang tur rundt nullen ca 40 min
t: ble ikke lang tur rundt stokka vannet. men ca 30 min gåing.
f: blir nok ikke pga jobb, men masse gåing på jobb
l: blir nok ikke pga jobb, men masse gåing på jobb
s: vet ikke ennå
har forandra litt
Jada, jeg har trent armene mine + en rask gåtur etterpå på 40 minutter.:)
Du er kjempeflink du :D
Jeg har kun gjort 3 av 10 øvelser i kveld.. Bare å hive seg på i morgen og lørdag..
Har med tau og vekter på ferie og har fått treng beskjed av fysio å trene minst 2 ganger i uka..
Du er kjempeflink du :D
Jeg har kun gjort 3 av 10 øvelser i kveld.. Bare å hive seg på i morgen og lørdag..
Har med tau og vekter på ferie og har fått treng beskjed av fysio å trene minst 2 ganger i uka..
Tau.. !?.. Ja da må du bare henge i stroppen ja.. Eller kanskje du skal ha det med for å fange og binde noen.. :p
Tau.. !?.. Ja da må du bare henge i stroppen ja.. Eller kanskje du skal ha det med for å fange og binde noen.. :p
Jupp, må ha tau for å lage meg en provisorisk terapimaster :) Tar med slyngene for å henge de på... Lurer på hva øyfolket tror når jeg hiver tauet over en grein og trener som en gal :eek:
Kan og brukes til å fange ungkar... men de som er igjen av den typen er ikke helt etter min smak altså :D
Jupp, må ha tau for å lage meg en provisorisk terapimaster :) Tar med slyngene for å henge de på... Lurer på hva øyfolket tror når jeg hiver tauet over en grein og trener som en gal :eek:
Kan og brukes til å fange ungkar... men de som er igjen av den typen er ikke helt etter min smak altså :D
Når du trener kan du jo banne litt på svensk så tror øyboerne bare et du er en normal svensk turist.
Og ungkarer er så ymse.. Det gjelder å finne de som er enkemenn på leit, eller de som er ungkarer fordi de ikke har leita ennå ( sånn som den jeg fant) Eller ungkarer som har hatt litt pusterom etter en skillsmisse... og er på leit, men vet det ikke selv..
Ps.. du finner dem i øverste hylla.. ! Ikke ta de til nedsatt pris..Eller de som er overprisa..!
Ps.. du finner dem i øverste hylla.. ! Ikke ta de til nedsatt pris..Eller de som er overprisa..!
Kun øverste hylle her ja :D
Ideen din er forsåvidt god, men jeg har bodd der selv, og øya har vel sånn rundt 300 fastboende.. og hver eneste menneske vet hvem jeg er :eek:
Får snike meg inn i skogen for treninga tenker jeg.. og bestiller knallsol så det er mulig :p
Ideen din er forsåvidt god, men jeg har bodd der selv, og øya har vel sånn rundt 300 fastboende.. og hver eneste menneske vet hvem jeg er :eek:
Ta en ekstrem makeover før du drar da. En rosa parykk, løsnese og Dumboører gjør susen.. !
Ta en ekstrem makeover før du drar da. En rosa parykk, løsnese og Dumboører gjør susen.. !
Har kaptein Sabeltannhatt og heksenese.. det gjør samma jobben tenker jeg..
Husk bare å snakke svensk da.. eller brumme litt på tysk.. !
Den er grei...
Om jeg skrur av datan nå, så rekker jeg en øvelse til :)
Ny uke.. ny plan;
MANDAG: Introduksjonsrunde med Tai Chi og Pilates. Utført!
TIRSDAG: 2 stavgangsrunder i høyt tempo og i en meget kupert trimløype. Utført!
ONSDAG: 30-45 min step. Ikke utført- sovna med tett nese på sofaen..
TORSDAG: Ingen organisert trim. Men kompenserer med 3 timers shoppingtråkk og 2 timers tistelluking og plenrydding.. Utført!
FREDAG: 2 slitsomme og varme timer bak motorgressklipperen. Vi har stor hage og tung motorklipper.. Skikkelig økt som er utført! Kan nå legge til ytterligere 1,5 times hagejobbing. Samla sammen rusk og rask, blir litt bøy og tøy av det.
LØRDAG: 7 timers vasking og polering og støvsuging av 2 store biler.. Utført og utslitt!
:D
I morgen har jeg vasking av Starcraften på programmet. Tar sikkert hele dagen. Ikke bare er minibussen diger, den er forferdelig møkkete også. Og den har ikke vært voksa og polert på 3 år..
Bilen min trenger også en vask.. må ta den i samma slenge.
Søndag blir det hvile!! Tror jeg vil trenge det etter bilvaskingen.
---fredag---
Uke 26: 26. juni - 2. juli.
Forrige uke gikk fint synes jeg. Ikke alt gikk etter planen, men jeg fikk da kjørt meg litt ute i hagen på lørdag. Kjempestøl i flere dager. På grunn av det, blir ukens plan litt forsiktig i starten.
tirs: morgentur 70 min. - utført:)
ons: styrke, armer 30 min. + rask tur 30 min. - utført:) (Morgentur 60 min. Trente styrke + gåtur 40 min. på ettermiddagen.)
tors: morgentur 70 min. - utført:)
fre: styrke, ben 30 min. + rask tur 30 min. - utført:) men nå beg. kneet å krangle igjen...hel...forp...dri.fa.!!! Jeg vil,må,skal trene!!!
lør: morgentur 90 min. -
søn: styrke, armer 30 min. + rask tur 60 min. -
Nå ser det mørkt ut for resten av uka. Kneet har streika! Jogget litt sammen med Truls (hunden til nabo'n) i går kveld. Kjente at jeg ikke burde gjort det. Dritvondt!! grrrrrr...
---fredag---
Nå ser det mørkt ut for resten av uka. Kneet har streika! Jogget litt sammen med Truls (hunden til nabo'n) i går kveld. Kjente at jeg ikke burde gjort det. Dritvondt!! grrrrrr...
Ta heller resten av uka fri enn å presse et dårlig kne. Det lønner seg ikke i lengden. Bare spør Siljevanilje.. !
Ta heller resten av uka fri enn å presse et dårlig kne. Det lønner seg ikke i lengden. Bare spør Siljevanilje.. !
Ja fankærn. Det lureste er nok at jeg holder meg i ro..
Herregud:eek: jeg får abstinenser når jeg virkelig tenker på at imorgen skal jeg ikke gå morgentur:hylgrine:
Men litt hagearbeid blir det vel..
Kun styrketrening, ikke gåturer.
Siljevanilje
30-06-06, 18:46
vondt kne = kjempe aua.
ta det med ro og prøv å hold kneet høyt i en naturlig bøyd stilling. ( en pute e.l.)
En øvelse igjen så har jeg trent det jeg skal i dag :D
Sirimor: god bedring med kneet... :klem:
vondt kne = kjempe aua.
ta det med ro og prøv å hold kneet høyt i en naturlig bøyd stilling. ( en pute e.l.)
Ja det er nok best at jeg holder meg helt i ro noen dager. Tror jeg generelt har tatt litt for mye i idet siste. Armene verker også. Fortsetter finværet, legger jeg meg heller i sola og later meg litt til en forandring;)
Takk for omtanken alle tre:klem:
Siljevanilje
30-06-06, 22:32
for melde inn til piskeklubben at 5 timer på jobb som ei pisket rotte må definitivt telle som trim. er kjempe gåen i beina og ryggen nå. :ja:
7 samfulle timer med støvsuging og vasking og gnikking og gnukking og polering og shining av to store biler.. Jeg er gåen jeg.. !
Godkjent trening Fjonken, ingen tvil. Godt jobba:D
Etter 6 timer pal i sola er jeg også helt gåen..Just what the doctor ordered;)
Uke 27: 3. - 9. juli.
man: morgentur 70 min. - ikke utført:mad:
tirs: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad:
ons: morgentur 70 min. - ikke utført:mad:
tors: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad:
fre: morgentur 70 min. - ikke utført:mad: formen var inne, men jeg forsov meg!
lør: morgentur 90 min. - ikke utført:mad:
søn: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 60 min. - utført:)
Dette har vært en hvileuke. Kneet har vært kranglete og begge underarmene har verket og vært stive.
I skrivende stund, fredag, er kneet helt bra tror jeg, mens armene fortsatt verker. Setter allikevel opp en plan for neste uke, men skal ikke presse for mye på.
Pisk og pryl sirimor ;)
Men jeg ser jo på signaturen din at du har hatt ett skikkelig vektap i det siste - utrolig bra :D
Når det gjelder min trening, ja så er jeg liksom bare såvidt kommet igang igjen. Om 1 time reiser vi til hytta og da blir det ikke noen annen trening enn turer og gåing opp og ned fra sjøen.
Fjonken har ikke trent noe denne uka.. Annet enn knebøy og stueløp med den syke vesla på armen.. ( Teller det?)
Juhuuuu??? Her var det sommerstille gitt :eek:
Har tatt noen styrketreningsøvelser i kveld og håper jeg orker noen til. Er fullstendig slått ut av varmen og ren skjær sommerlatskap og fysioterapauten min hadde brølt ut ørene mine om hun hadde sett meg :o :o
Jeg er fremdeles i feriemodus og har egentlig i ingenting her å gjøre..
Men i morgen skal vekkeklokka kime kl 04.30 og da skal skrotten opp og ut av døra til en lang stavgangtur.... før jeg returnerer til et forhåpentligvis fortsatt sovende hus og kan ta fatt på¨resten av dagen med god samvittighet.. Må bare komme i treningsmodus igjen..
Skal bare si fra at jeg trente på fredag og i dag :)
Siljevanilje
30-07-06, 23:06
min treningsplan for kommende uke
mandag: magedans dvd
tirsdag: pilates ( hvis jeg har fått tak i skikkelig matte)
onsdag: magedansdvd
torsdag: pilates ( hvis jeg har fått tak i skikkelig matte)
fredag: magedansdvd
Nilleuketrening;
Mandag: 41 min stavgang og 35 min step utført!!!
Tirsdag:Stavgang og styrketrening - Ikke utført noe av det..
Onsdag: Stavgang og step - Utført!
Torsdag: Stavgang og styrketrening - stavgangen utgikk til fordel for utvidet kondisjonstrening i tillegg til den planlagte styrketreningen. Totalt over 2 timers økt. Utført!
Fredag: Stavgang og step - Sov over stavgangen men skal finne på et alternativ.
Lørdag: Stavgang
Søndag: Stavgang
min treningsplan for kommende uke
mandag: magedans dvd
tirsdag: pilates ( hvis jeg har fått tak i skikkelig matte)
onsdag: magedansdvd
torsdag: pilates ( hvis jeg har fått tak i skikkelig matte)
fredag: magedansdvd
XXL har skikkelige gode matter..
På tide å oppdatere litt her...
Uke 28 : 10. - 16. juli.
man: rask morgentur 90 min. - utført:)
tirs: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 60 min. - utført:)
ons: rask morgentur 60 min. - utført:) + skogstur med barna 3,50 timer:)
tors: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad:
fre: rask morgentur 90 min. - ikke utført, men 3 timer i skogen fra kl. 0700:)
lør: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad: reiste på ferie
søn: styrke, armer 30 min. + rask gåtur30 min. - utført:)
Dette var første ferieuken vår hvor vi var hjemme og bare hygget oss ilag med naboen.
Siljevanilje
02-08-06, 18:56
XXL har skikkelige gode matter..
ehm ingen trening sålangt:eek: , hverken magedans dvd eller pilates.
ryggen har trengt sårt hvile når jeg endelig er hjemme fra jobb.
ehm ingen trening sålangt:eek: , hverken magedans dvd eller pilates.
ryggen har trengt sårt hvile når jeg endelig er hjemme fra jobb.
Excuses, excuses.....;)
Min rygg har blitt mye bedre etter at jeg begynte med Pilates. Og jeg merker straks om jeg sluntrer unna. Kontakt gjerne fysioterapeut eller lege for å få vite hva øvelser du kan/ikke kan gjøre. Jeg har to prolapser i ryggen og to separate fysioterapeuter har sagt pilatesøvelser er helt topp fordi det styrker mage/rygg muskelaturen. Magedans er noe anderledes, der gjør du øvelser du kanskje bør vente med til muskelaturen er litt sterkere.
Det er bare å komme igang !!
Siljevanilje
02-08-06, 20:52
ehm ja.. skal begynne hos ei fysioterapaut som kombinerer fysio øvelser og pilates. hu starter opp i slutten av august. hu hette bente løkken eller no,
Siljevanilje
02-08-06, 21:49
ja for forløpig er jeg for vond til og begynne. heldighvis er jeg ikke like vond hele veien. så når jeg er god nok skal jeg begynne. savner å trene hardt. men må nesten begynne forsiktig.
Smart å vente til du får kyndig hjelp. Ikke gjør noe nå før ryggen din tillater det.
Ellers så har jeg oppdatert innlegg 225..:D
ja for forløpig er jeg for vond til og begynne. heldighvis er jeg ikke like vond hele veien. så når jeg er god nok skal jeg begynne. savner å trene hardt. men må nesten begynne forsiktig.
Offa, så vondt da. Være forsiktig, men kipt ikke å få trent skikkelig....
Fortsetter oppdateringen av ferien... Første uken på Gurebo i Grimstad.
Uke 29: 17. - 23. juli.
man: morgentur 90 min. - utført:)
tirs: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
ons: morgentur 90 min. - utført:)
tors: ---ingen trening---:mad:
fre: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
søn: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
Bra uke:D
Særdeles godt jobba Sirimor!
Si meg går du 90 min morgentur på tom mage? Jeg går 40 min stavgang og synes det er evig nok jeg.. ;) Er alltid dritsulten når jeg kommer hjem igjen.
Oppdatering av andre uke på ferie i Grimstad.
Uke 30: 24. - 30. juli.
man: morgentur 90 min. - ikke utført:mad:
ons: morgentur 90 min. - utført:)
tors: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad:
fre: morgentur 90 min. - utført:)
lør: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad:
søn: morgentur 60 min. - utført:)
Unskyldning men, vi delte hytte med en venninne og dattern hennes. Veldig lytt, og jeg vekket dem på tirsdagen.....merket at det ikke var så veldig..... populært kanskje...
Da skjønner jeg veldig godt at mye på planen din ikke er utført. Skakke finne fram pisken da vett du..;)
Særdeles godt jobba Sirimor!
Si meg går du 90 min morgentur på tom mage? Jeg går 40 min stavgang og synes det er evig nok jeg.. ;) Er alltid dritsulten når jeg kommer hjem igjen.
Takk skal du ha Fjonken, den første uken gikk veldig bra den.
Tom mage ja, bortsett fra en halv liter med vann. Funker som bare det. Prøver å gå så raskt som mulig, og tar i så det brenner i rompa i oppoverbakker. Kan kjenne av og til litt sultfølelse etter et kvarter, men forsvinner igjen etter som jeg blir varm i trøya. Har god sprut i bena, ingen melkesyre. Når jeg kommer hjem hiver jeg innpå først med masse kaldt vann, ca. en liter. Så inntak av 20 gr. cocosa og 30 gr. myseprotein-shake.
Stavgang er jo mye mer slitsomt, eller energikrevende om du vil da. Så det kan være en årsak. Forresten, hvordan følte du deg i underarmene i begynnelsen, ble du støl?
Har veldig lyst til å begynne, men jeg har slitt med musearm/tennisalbue og da blir særlig underarmen brennende sliten ved fysisk aktivitet som jeg kjenner tar der.
Da skjønner jeg veldig godt at mye på planen din ikke er utført. Skakke finne fram pisken da vett du..;)
Takk for det, rompa er fortsatt støl etter alle oppoverbakkene i Grimstad...
Klok av skade, veldig hyggelig å dra på ferie med venninne altså men kommer til å foreslå 2 hytter neste år. Vi har litt forskjellige døgnrytmer alle sammen og sånn er det bare. Noen må opp midt på natta for å tisse, andre sover som en stein, andre våkner og får ikke sove igjen, noen vil stå opp litt tidlig for å trene (he-he) mens andre synes det er greit å starte dagen først klokka 1000. Ja-ja.....
Er du klar over at trim på over 45 min på tom mage vil tære på muskelvevet? Det er sånn at når man har veldig lave glykogenlagre så vil kroppen hente næring fra musklene. Først fra fettet, men etter ca 45 min går kroppen løs på muskelvevet. Det er i allefall det erfarne fitnessutøvere har fortalt meg. Derfor kjører ikke jeg mer enn 45 min på tom mage.
Stavgang.. Det har jeg drevet med i så mange år at jeg husker neste ikke om jeg ble sår i armene av det i starten.
Nei jeg tror ikke jeg ble det fordi jeg kunne teknikken da jeg startet. Dersom du har gått endel på ski ligger stavgangteknikken inne. Riktig teknikk med løse tak om stavene, senka, løse skuldre og lette tak med stavene bør ikke gi utslag på armene. Stavgang med riktig teknikk og riktig lengde på stavene kan være som balsam for stiv nakke og skuldre. Videre gir stavgang styrke i korsryggen og i lår og legger. Gir avlastning til hofter, kne og ankler. Dessuten får du automatisk opp farta når du bruker staver.
Siden du har problemer med armene vil jeg råde deg til å ta det uhyre forsiktig i starten. Velg deg en rute med lite motbakker, evt unngå å bruke stavene i motbakkene, til du ser om armene dine tåler det. Vær nøye ved kjøp av staver. Kjøp slike med helhåndhemper og se til at det er enkelt å få kjøpt nye asfaltsko til stavene. Riktig lengde på stavene er også uhyre viktig. Du skal ha albuen i 90 grader når du står rakt med turskoene på og holder stavene rett forand deg.
Med stavgang får du 50% større kaloriforbrenning enn ved vanlig gange. Så absolutt tidsbesparende og verdt å prøve.
TEknikken.. jo du skal gå med stavene på samme måte som når du går diagonalgang på ski. Finnes mange andre teknikker også, men det er mer for erfarne stavgangere.
Synes du skal prøve jeg. For det er både effektivt og gøy..!
Så var ferien slutt. Er midt i uka nå i skrivende stund, så får føre opp det jeg har gjort, og det jeg håper på å få gjort.
Uke 31: 31. juli - 6. august.
tirs: styrke, ben 30 min. + rask gåtur ettermiddag 45 min. - utført:)
ons: morgentur 70 min. - utført:)
tors: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad: ....på date...
fre: morgentur 70 min. - ikke utført:mad: altfor trøtt...
lør: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 60 min. - styrke ikke utført:mad: men gåtur utført:)
søn: formiddagstur 120 min. - utført:)
Synes det er veldig greit å skrive opp treningen sånn, for da kan jeg printe ut siden og knipse det sammen med utskrift fra Fitday og fra Fredagsklubben, ikke dumt.....
Ja, jeg tror jeg skal investere i et par gode staver. Har stor tro på den type trening. Siden jeg ikke kan jogge pga. kneet og at gåing på flatmark ikke får opp pulsen noe særlig, kan staver hjelpe tror jeg.
Har ikke tenkt på det at over 45 min. tærer på muskler, men veldig logisk. Takk for tipset:)
Det blir jo bare fint, for da sparer jeg litt tid om morgenen, og så kan jeg sprite det hele opp med staver for eksempel. Det var lurt.
Ja, ikke sant? Det er kvalitet som gjelder ikke kvantitet også mtp trening. Har du flere spørsmål om staving så er det bare å spørre. Tisp. Ha på deg de skoene du vanligvis bruker til tur når du skal handle staver. Da er du sikker på at du få stavene i riktig lengde. Eller kjøp teleskopstaver, men de bråker endel når du går på asfalt med dem.
Ja, ikke sant? Det er kvalitet som gjelder ikke kvantitet også mtp trening. Har du flere spørsmål om staving så er det bare å spørre. Tisp. Ha på deg de skoene du vanligvis bruker til tur når du skal handle staver. Da er du sikker på at du få stavene i riktig lengde. Eller kjøp teleskopstaver, men de bråker endel når du går på asfalt med dem.
Fint du sa, ha på gåskoa mine når jeg handler:)
Siljevanilje
03-08-06, 20:48
Smart å vente til du får kyndig hjelp. Ikke gjør noe nå før ryggen din tillater det.
idag var jeg så god at jeg rett å slett gikk på trening, ( hvem hadde trodd det) jeg hadde en ganske hard men dog rolig pilates time. jeg tok den letteste versjonen på alt som hadde med ryggen å gjøre. uten korsett. passa på å stramme magemusklene mine hele veien. ( mage musklene mine er forøvrig lett definerte helt uten trening) de skal bli mer altså.
etterpå kjente jeg at jeg hadde brukt ryggen, også gikk jeg den km hjem også var alt bra igjen. :heia: meg. endelig litt igang med trening.
idag var jeg så god at jeg rett å slett gikk på trening, ( hvem hadde trodd det) jeg hadde en ganske hard men dog rolig pilates time. jeg tok den letteste versjonen på alt som hadde med ryggen å gjøre. uten korsett. passa på å stramme magemusklene mine hele veien. ( mage musklene mine er forøvrig lett definerte helt uten trening) de skal bli mer altså.
etterpå kjente jeg at jeg hadde brukt ryggen, også gikk jeg den km hjem også var alt bra igjen. :heia: meg. endelig litt igang med trening.
Bra Siljevanilje, men vær forsiktig.:)
Flott Silje :heia:
Fint at du tok det med ro. Men det er uansett ikke lett å skade ryggen på pilates trening. Øvelsene er jo laget nettopp for å styrke ryggen -
Flott at du er igang !! :D
Siljevanilje
03-08-06, 21:04
ver du sikker. ryggen min skal nemlig beholde i relativ god stand i mange år til..... sånn ca 60-70 år :lol:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.