View Full Version : pcos`ere???


gibistr2004
28-04-04, 11:25
Hei, lurer på om det er andre pcos`ere her inne?? Hadde vært kjempe interessant å høre om deres erfaringer med tanke på vektnedgang..

Har forsøkt Lindbergs kosthold og fulgt dette slavisk uten det store resultatet, motivasjonen synker og jeg faller tilbake til gamle synder..:(

Har nå bestemt meg for å forsøke introduksjonen til atkins, det hadde vært kjekt å høre om det er andre pcos`ere her inne som har forsøkt det , og med hvilket resultat??

Albertine
28-04-04, 14:03
Jeg har PCOS og har gått på metformin de siste årene. Begynte på Lindberg for halvannet år siden, gikk ned ti kilo på tre uker og ble spontant gravid. Har gode erfaringer! Er nå på Atkins, noe som har fungert kjempebra (delvis). Har planer om å følge dette til jeg har nådd målet mitt.

Carbokiller
28-04-04, 21:40
Har også pcos. Gått på Atkins i fire måneder. Gått ned 17 kg. Gikk ned seks kilo på induskjonen. Men trener iherdig ved siden av. Fire ganger i uken. Styrke og kondisjon.
Har forsøkt alle andre kurer/dietter som finnes. Ingen andre har fungert. Selv berømte Grete Roede er et stort flopp for min del. Atkins fungerer.

Maz
28-04-04, 21:57
Rimelig nydiagnostert jeg da. Har akkurat tatt min første Metformin i dag. Blodprøvene var klare selv om jeg jo mangler det mest kjente symptomet: vansker med å bli gravid.

Ble ekstremt syk med HELLP syndrom i første svangerskap og nå vet jeg iallefall noe som kan ha ligget til grunn for dette. Oppdaget Fedon mens jeg kom meg. Ventet ett år før jeg prøvde igjen. Var gravid på datteren min sin "engledag" uten at jeg viste det. Jeg fant en del linker mellom insulinresistens og preeklampsi så jeg fulgte Fedon i svangeskapet, dog litt tilpasset. Spiste ikke en raske karbohydrat i hele svanerskapet men tenkte ikke slanking. Jeg holdt meg frisk.

Jeg hadde vansker etter svangerskapet med å komme meg tilbake på dietten igjen. Alle utskeielser varte litt for lenge. Siden jeg la om og begynte på Eurodiett har jeg merket bedring. Men etter fase 2 har jeg blitt litt værre igjen. Enkelte mørke hår dukker opp, huden er ikke så bra osv.

Carbokiller jeg tror du gjør rett med å prøve ketose en liten stund. Det gjør jo Lindberg med PCOSere også, for de settes på Eurodiett. Men selvsagt ikke i noe svangerskap.

Nå kan jeg jo ikke så mye om dette enda men skal nok lære "alt" som læres kan.