View Full Version : Tusentråden 2006
Jeg foreslår at vi lager en ny tråd med 1000 innlegg. :) Den gamle var jo ferdig, da er det på tide å gå videre.
Her er reglene:
Hvert innlegg må bestå av minst 50 ord.
Hvert innlegg må ha mening i seg selv, men behøver ikke ha noen sammenheng med de andre innleggene.
Eneste lovlig språk er norsk.
Du kan ikke( 50 ord )svare deg selv - 2 innlegg på rad er ikke tillatt.
Tema er helt totalt 100% fritt ;) (< PG-rated)Alle innlegg som bryter med reglene vil bli slettet! (Alle... ;) )
Bruk ryktesystemet for korte kommentarer...
Ja, denne tråden så jo ikke jeg før jeg hadde slitt og strevet masse med å fylle opp innlegget mitt i den forrige tråden. Men tanken er god den Lise. Ny rekordtråd er ikke å forakte. Men hvorfor sette tak på 1000 innlegg når vi har så mange med skrivekløe her inne som glatt kan fylle opp både 2000 og enda flere innlegg. Hvorfor ikke stile helt til topps med verdens lengste forumtråd. Tror nok vi kan greie det om tråden her er aktiv i noen år..
tror du at vi klarer over 1000 innlegg da fjonken? kansje du klarer det, du er jo eksper på masse innlegg.. har vert medlem her mye kortere enn meg.. men du har overgått meg i anntall innlegg. :p men likevel så liker jeg tråder der man kan skrive et 50 ords innlegg om akkurat hva som passer for deg der og da, er ikke alltid man vil starte en helt ny tråd for å si det..
Men i forrige tråden så var (om jeg ikke helt husker feil) en av reglene at innlegget IKKE skulle ha noen sammenheng med det før, synes det er litt morro :ja: :p (og isåfall må alle innlegg untatt nr en slettes i denne tråden ;) :D)
Også må jeg ha litt flere ord, ja :rolleyes:
Charmtassen
23-05-06, 14:44
Siden denne tråden tilhører "Livets lyse side", så vil jeg passe på å juble litt! :) Tok på meg en "ny" genser i dag. Kjøpte den for ca. 2 år siden ..., men den passet liksom ikke helt! Flere har kommentert at jeg har gått ned i vekt, og det bare fordi genser'n er én størrelse mindre. Uvant med komplimenter, men koselig :cool: (Oops! Overskred 50 ord gitt :p )
Men i forrige tråden så var (om jeg ikke helt husker feil) en av reglene at innlegget IKKE skulle ha noen sammenheng med det før, synes det er litt morro :ja: :p (og isåfall må alle innlegg untatt nr en slettes i denne tråden ;) :D)
Også må jeg ha litt flere ord, ja :rolleyes:
vi hadde da mange innlegg som svarte på andre i den forige tråden og. Er jo bare at man ikke trenger det. synest det er ganske befriende å kunne enten svare på noe noen andre har sagt eller bare si noe som er helt på vidden i forhold til det som ble sagt før.
jeg har 900 ord igjen nå på eksamen. men begynner å stå litt fast nå. og så er konsentrasjonen min på villspor.
Av og til blir jeg litt lei av ungene mine.. Ikke så lei at jeg angrer på at jeg har fått dem.. men nesten. Når de hyler og skriker rundt øra på meg og henger i skjørtekanten og maser og trasser og gjør stikk motsatt av det de får beskjed om.. da hender det faktisk at jeg ønsker at det kunne være en av-og- på- knapp på dem. Noen dager er det ekstra ille. Det er som om de tre inngår en sammensvergelse der motivet er å plage vettet av sin mor og far. De har to taktikker.. enten full konsert på alle tre samtidig eller så begynner den ene og den andre tar over før den tredje gjør det samme også starter det på nytt.. Masetaktikken er Jeg vil .. Mamma.. jeg vil ... Vræææl.. Jammen.. Mamma! Jeg vil .. Jo, jeg vil.. også holder de på med det i en to tre timer til mors forsvar smuldrer bort i vanvittighet.. Trassetaktikken.. NEi! Hive seg på gølve.. skru opp vrælet på maks også hive no sko eller andre ting rundt.. Slike seangser kan kulminere med noen runder rundt med tigging..jeg vil ikke trasse hyl, eller jeg vil trasse hyl ( alt etter som) Nye, mange og høye smell med dørene.. og noen kasterunder av ting og tang..
Egletaktikken.. En puffer bort i en annen så den siste hyler og irriterer den tredje som hiver seg inn og kjefter på de to som egler. Slik ender det med at alle tre egler og hyler og føler seg urettferdig behandla..
Og all denne energien øser de ut.. bare for å slite ut mora og faren sine.. Helt utrolig!
Siljevanilje
23-05-06, 18:47
jeg og vil også være med. jeg liker å skrive ganske lange og kanskje masse kjedelige. det kommer an på deg. jeg kan også skrive intresante ting. men det blir for lett. kanskje man kan bruke dette innlegget til å sovne av ? men dog allikvel. har alle hatt en fin dag ?? (prøve å være intresant) jeg gleder meg veldig helt vilt utrolig fantastisk masse til kypros tur.
jau, jeg får vel prøve meg jeg, da.
noen her har vel fått med seg gnålet i dagboka mi om hvor dårlig det går med denne slankinga mi, hvor lei jeg er, osv.. for vekta den står jo i ro, og så blir jeg lei, og dropper dietten.. nåvel!
til historien.. en kompis av meg hadde vært på clas ohlson og prøvd vekter i går..
og han hadde vært 72 kg på en, og 81 kg på en annen!!
det er jo helt villt stor forskjell!
jeg ønsker meg en sånn vekt som viser 72... :rolleyes:
silje
Skal vi se. Jeg burda da klare å få til et innlegg på 50 ord. Greide det jo rett som det var i den gamle tråden. Men da skulle vi jo ha fest når tråden var ferdig. Hva skal vi ha for gulrot i denne tråden da? Hvordan belønner vi oss selv for å klare å fylle tusentråden?
Leser innlegget til Fjonken og tenker at det i grunn ikke er så leit å være alenemamma. Javisst er det tøft å være alene med alt i hverdagen og enkelte dager er man så utslitt at man nesten ikke helt vet hvordan man skal holde ut.
Men så reiser småtrollene til pappa og skal være der i 5 dager, jeg nyter stillheten, bruker tiden godt og er bare meg selv samtidig som jeg savner de så inderlig :)
Fedonisten
23-05-06, 21:36
En dag kom mannen tilbake etter å ha vært ute og fisket det meste av dagen. Kvinnen var lei av å bli forstyrret av familien hele tiden, så hun tok båten og seilte langt ute på sjøen, kastet anker og satte seg til for å lese boken ferdig, mens hun nøt freden ute på sjøen.
Etter en stund kom en båt fra New Zealands Parkstyrelse opp på siden av hennes båt.
"God dag frue", sa betjenten, "Hva gjør de helt her ute?
"Jeg leser en bok", svarte hun ("...hvilket bør være innlysende selv for en idiot, tenkte hun").
"De befinner Dem i et område, hvor det er forbudt å fiske", påpekte betjenten.
"Ja, men jeg fisker ikke, jeg leser", svarte hun igjen.
"Ja, men De har utstyr til å fiske ombord, og jeg vet jo ikke om De ikke bare går i gang med å fiske, så snart jeg vender ryggen til.
Derfor må jeg be Dem om å følge med meg til land, for jeg blir nødt til å utstede en advarsel og tilhørende bot".
"Hvis De gjør det, så blir jeg nødt til at anklage Dem for voldtekt" sa kvinnen.
"Voldtekt", ropte han. "Jeg har ikke engang rørt ved Dem".
"Riktig", svarte kvinnen, "men De har jo utstyret til det og jeg vet jo ikke om De kanskje begynner med det så snart jeg vender ryggen til."
Betjenten tygde litt på dette og sa: "Farvel frue, ha en god dag" og seilte avsted.
Historiens moral: Forstyrr aldri en kvinne, når hun leser en bok, for hun kan nemlig tenke samtidig!
Siljevanilje
23-05-06, 22:51
Leser innlegget til Fjonken og tenker at det i grunn ikke er så leit å være alenemamma. Javisst er det tøft å være alene med alt i hverdagen og enkelte dager er man så utslitt at man nesten ikke helt vet hvordan man skal holde ut.
Men så reiser småtrollene til pappa og skal være der i 5 dager, jeg nyter stillheten, bruker tiden godt og er bare meg selv samtidig som jeg savner de så inderlig :)
fjonken er ikke alene mamma, hun har en fjonkemann og. men nå må jeg tisse. men doen er opptatt, krise. for jeg har pælmet nedpå med uhorvelig mengder med sitronvann.
åååååååh, "slått lens" ja. lurer på hvor mange ord jeg har nå?? *telle, telle*
jeg må nok ha ca ti til. kanskje nå? nei nå?? eller nå?
jaja god natt da dere
Fjonken er ikke alenemor nei, men hu har vært det tidligere i 7 hele år. Det var temmelig tøft fordi jeg var skikkelig alene-alenemor. Ingen ansvarsfull barnefar i kulissene som hoppa inn og tok ungen i ei uke eller så. Ingen barnevakt ved behov.. Ingen å rådspørre seg om oppdragelse og andre relevante ting. Jeg stod i grunnen alene om det meste.. men greide da å få meg en utdanning og en jobb lell. Det var tøft.. men det var også utrolig lærerikt og jeg er i dag stolt over det jeg utrettet den gangen. Veldig stolt!:D Senere fant jeg Fjonkenmannen på nettet og forelska meg dønn.. Flytta så til Sola men nok en unge i magen og en lysende framtid foran meg.. Og det har gått godt.. For hva har jeg.. Jo en elskelig mann og tre nydelige unger..
fjonken er ikke alene mamma, hun har en fjonkemann og. men nå må jeg tisse. men doen er opptatt, krise. for jeg har pælmet nedpå med uhorvelig mengder med sitronvann.
Jeg vet det :D Det er jeg som er alenemamma, en takknemmelig en sådann som har mye barnefri.
Tenker på de som er alene-alenemamma (slik om du var Fjonken) og hvor tøft det er. Lillesøsteren min er enke og alene med 3 flotte unger. Hun er beintøff, men også omtrent fullstendig utslitt. Heldigvis har hun nå fått to familier som stiller opp hver 4de uke og det er så utrolig godt for henne. Det lille jeg greier å bidra med er som ei mus som pisser i havet.
Jeg vil og ha en nettmann :D :D
Men du får ikke min nettmann. Han har jeg tredd en ring nedover..og lenka han fast. Han slipper jeg aldri.. for han er så snill og smart og flink og kjekk og omsorgsfull og flink med penger og flink med unger og sosial og utadvent og dyktig og kjælen og rett og slett helt perfekt for Fjonkenmor som ville vært aldeles hjelpeløs og kaputt uten ham.
Men masse kjekke ledige nettmenner der ute i cyperspace da.. Er bare å slenge fiskekroken uti og hanke inn non eksemplarer. Min annonse var aktivisert i 3 døgn. Da deaktiverte jeg den fordi jeg da allrede hadde fått 136 napp.. Sorterte ut 130 av dem.. og satt igjen med 6.. og valgte han som bodde lengst unna og fikk full klaff.. Livet er fullt av tilfeldigheter.. men noen av den er bare helt vidunderlige... Lykke til i jakta på passende nettmann.
Du kunne ikke hinte om hvor på nett man finner slike nettmenn? Har en profil liggende ute på Blink, men det er så depressivt med alle teite menn som sender helt idiotiske meldinger. Når noen tar kontakt med melding som: vi skakke møtes for en tur hjem til meg a?? så sletter jeg vedkommende før han rekker å poste meldingen ferdig. Det må da finnes flere diamanter blant all gråsteinen? :D
Cluet er ikke hvor du legger annonsen, men hvordan du former annonsen din og hvordan du sorterer menna. Vær klar, konsis og sett tydelige krav om hva du er ute etter. Si klart fra om hva du ikke er ute etter og sorter med fornuften framfor hjertet.. Så blir du raskt klar for noen blide dater..
Det kontaktstedet jeg fant min nettmann heter Eros.. utrolig nok. Men jeg tror neppe det eksisterer lenger. Det er tross alt 7 år siden.
Aha! Da forstår jeg hva jeg gjør galt, jeg har nemlig ikke skrevet noe om hva jeg vil og slikt. Dermed har jeg ikke noe filter på hvem jeg synes det er greit at tar kontakt.
Må gå i grubleboksen en tur tenker jeg. Vil gjerne møte noen etterhvert, men foreløpig er jeg kanskje ikke så interessert i å gjøre jobben man må for å få tak i et flott eksemplar :o
Siljevanilje
24-05-06, 15:12
Jeg vet det :D Det er jeg som er alenemamma, en takknemmelig en sådann som har mye barnefri.
Tenker på de som er alene-alenemamma (slik om du var Fjonken) og hvor tøft det er. Lillesøsteren min er enke og alene med 3 flotte unger. Hun er beintøff, men også omtrent fullstendig utslitt. Heldigvis har hun nå fått to familier som stiller opp hver 4de uke og det er så utrolig godt for henne. Det lille jeg greier å bidra med er som ei mus som pisser i havet.
Jeg vil og ha en nettmann :D :D
:rodme: unnskyld, jeg misforsto. jeg har også en skikkelig mann. en go`mann. som trøster meg når jeg er lei meg. kjøper mat til meg når jeg trenger det. som for meg til å smile når jeg er lei meg. koser på meg når jeg er deppa og pleier meg når jeg syk. så jeg synes at jeg har verdens aller beste mann.
Jeg har og en nettmann liggende. Han er kjempesnill, god og glad i å arbeide. Han har sine feil og, men det har jeg og. Som oftes så er vi verdens beste venner, og han er den eneste det ofte er nok å bare være i samme rom som.
Nå har jeg vert å levert inn ped. eksamen, siste eksamen i år. nå har jeg bare noen mapper som skal inn i naturfag så er det sommerferie
Meg og har nettmann :) :love:
Fillern jeg skriver i tusentråden, da må jeg jo telle ord og sånt.
Jeg har nettopp lyttet til meditasjon og er litt susa i hodet, og ikke helt istand til å tenke :p
Ellers så skal kvelden min brukes til avslapning og ikke minst vikinglotto *håpe*
Nå? Middag :ja:
Fytti grisen.. Nå er jeg så stiv i nakken at det er en ufryd.. ! Etter fire timers intens eksamensjobbing i et iskaldt eksamenslokale er jeg rett og slett blitt forkjøla.. Ikke bare er nakken og skuldrene opphengt, men nesa den renner som ei åpen kran.. Og jeg nyyyyser .. Halve dagen nys.. Resten pusse nese.. Når får jeg sikkert sånn peonrødt snyteskaft også.. Lysende som et fyrtårn under Colabånnene.. Fytti grisen.. ! Men jeg slipper å lage middag. Gubben synes synd på meg og kjøper hentepizza til ungene og lager tacokjøttdeigmat til oss voksne.. Så aldri så gæli at det ikke er godt for noe.. ;)
Dette har vært en skikkelig fin dag! Været er supert, jobben har gått på skinner, spiste sunn fiskemiddag, har gått laaang tur med bikkja, begge ungene er borte, jeg har nytt ukeblad og skal plante rompa mi i godstolen!!
Nå er det langhelg, ingen planer, skal bare kose meg! Herlig!!!:D
Da daua denne tråden og ble nesten helt glemt. Godt da at jeg greide å søke den opp igjen og fikk tørka støv av den. Vi må ikke glemme å skrive her folkens. Skal vi få til 1000 innlegg i en og samma tråd må vi jaggu jobbe for det. Så kvess tastefingrene og hiv dere over tastaturet og klem ut noen gode innlegg!
Trolljenta
02-06-06, 20:02
Jeg sitter her og kjeder vettet av meg i dag, så tenkte jeg skulle bidra med et innlegg her i denne flotte tråden.
Ser på ingrediens-listen til holiday dip mix, og her er det som ikke er dritt:
Salt
Paprikapulver
Løkpulver
Hvitløk
Hvitpepper
Kajennepepper
Ke dere tru om dette? Kan det bli en god rømme-dressing?
:veitikke:
Siljevanilje
02-06-06, 20:05
nå har jeg nettopp hatt middag, det var flintstek med litt salat og seterrømmedressing med følgende krydder oppi: løkpulver, minced chilli, sar, merian, estragon, basilikum, oregano.
nå er jeg veldig god å mett. sitter her å lurer på hva jeg skal ha til dessert. jeg gidder ikke å gå handle. så desserten må nesten være lokal. helst klar inni kjøleskapet.
Sikkert ok dip av det der dersom du slenger i no kunstig søtning i tillegg.
Ja, da var det spørsmålet besvart. Men mitt spørsmål finner ingen svar. For hvorfor i heite huleste kjeder jeg meg? Jeg mener det er da massevis å gjøre. Det er klesvask i kjelleren, oppvask på kjøkkenet, smuler på gulvet, støv på hyllene og masse rot. Men enda kjeder jeg meg. Jeg har flere uleste bøker i bokhylla, jeg har repetisjon på fagstoff som venter, jeg har ubesvarte mail og stryketøy. Jeg kunne ha gått meg en tur. Jeg kunne ha vaska katta. Jeg kunne ha rydda i seksjonen eller gjort det samme på kjøkkenet, men jeg gjør det ikke fordi det kjeder meg. Så da sitter jeg heller her og skriver om at jeg kjeder meg.
Jeg kjeder meg. Sove om natta er bare dumt liksom.. Men kosa meg masse tidiligere i kveld da, selv om jeg ble KNUST i kabaloppgjør... (noen som føler seg truffet? hehe)
Æsj.. flere ord ja. Ok, skal jobbe i mårra.. Og søndag... søndag = MASSE penger! hihi ! Okei, litt penger da hvertfall, + enda litt til pga kveldstillegg og hellidagstillegg osv. morro
Jeg husker tusentråden 2004, da var vi flere som holdt på de siste dagene av året - og husker jeg ikke feil, så klarte vi det med et nødskrik? Mener vi var i havn med 1000 innlegg sånn ca. rundt 17-tiden på nyttårsaften.. :cool:
Ifjor var det vel en 1001-tråd? Som bare daua ut av seg selv? Mener å huske at jeg prøvde å holde liv i den, men stakkars - den hadde nok ikke livets rett.
Bitter, bittert! :lol:
Ja, i dag har jeg faktisk fått kjøpt Spelda i vanlig butikk og det til den nette pris av 39 kroner. Trenger den ikke akkurat nå, men kjekt å ha i tilfelle rottefelle. Også stod det Joa-jordbær på handlelappen, men det glemte vi i farta. Godt det bare er noen hundre meter ned til utsalget og åpent hver dag. Er bare å skippe innom så har vi desserten klar. Og kruskakli og kokosmelk er også handlet inn, for nå må jeg bake ny porsjon fjonkenbrød. Denne gangen med peanøtter i. Gemalen er ikke så begeistra for valnøtter så han spurte forsiktig om jeg kunne bytte de ut med peanøtter. Det siste er han nemlig veldig svak for. Tenker det blir omsetning av brødet etter det. Enn så lenge har jeg stort sett fått hatt fjonkenbrødet mitt i fred. Men med peanøtter i, blir det umulig. Sånn er det å være gift med en peanøttelskende elefant!
Jeg og mannen var nettopp på Ultra for å handle. Herremingud for et kaos! De burde bygge om frukt- og grøntavdelingen sin, for den ligger rett innenfor inngangen og der bare stopper "alle" opp mens de ser litt forundret ut og sikkert tenker "hva skal jeg ha tro". Litt irriterende. Også er det visst en lov som sier at de som har barnevogn, de kan bare gjøre som de vil de. Kjøre over foten din feks, når du er stuck mellom to handlevogner og faktisk ikke kan flytte deg uansett hvor mye du gjerne vil. Gjerne med sure blikk og høye sukk i tillegg. Kjære vene, er det så plagsomt så ikke legg handleturen til siste åpningsdag før 2 helligdager da. :rolleyes:
Jess, den forrige tusentråden husker jeg :D Jeg var med i redningsgruppen :p :D
Flinke var vi :ja:
Vi burde da enkelt klare 1000 innlegg her også før vi runder det neste året?
Gidder ikke telle, håper på det beste ;) :p
Oi, det var jo ikke femti ord, jeg har jammen meg dårlig bedømningsevne!! :ja:
Skal vi se!
jeef-micro
04-06-06, 10:55
tusen innlegg er jo ikke så mange... Jeg sitter inne og kjeder meg litt, fordet er rett og slett elendig vær ute i dag, og siden jeg allerede har halsbetennelse, og vil ikke bli værre i allefall. Og i morgen skal jeg i 12-årsdag, og jeg har ikke fått kjøpt gave en gang, litt dumt. Hun ønsker seg mp3-spiller, ny mobil og wow-klær. Ja og så hadde vist mamma'n sagt at hun måtte ønske seg hardangerbestikk, så hun hadde vært i byen og sett på de en dag for å finne ut hvilke hun ville ha. Men jeg har jo fortsatt ikke fått kjøpt gave, og i morgen er jo butikkene stengt. Men jeg vil tro at penger er en fin gave også, så kan hun kjøpe det hun har mest lyst på selv. Legge pengene i en mp3-spiller eller noe.
nå må jeg begynne å komme opp i 50 ord her da...
Her sitter jeg og lurer veldig på hva WOW-klær er for noe. Er det sånn plastikk-minimale-super-sexy-helst-ikke-ha-på-små-jenter-som-helst-vil-ha-akkurat-det-mamma-ikke-ønsker-å-se-sin-datter-i-klær? Eller er det rett så slett no så enkelt som et klesmerke? Fjonken er glad vesla ikke har blitt motefiksert ennå. Når hu finner klær selv blir det en salig sammenblanding av sommer-vinter-inne-ute-hverdags-og-festklær. Hu kan f.eks. komme med ei slitt olabukse over finstrømpebuksa og finskjørtet utpå der. Da gjerne bakfram og en tykke ullgenser avrunder det hele med en sommerlig topp utenpå der igjen. På bena kommer det enten et par fine lakksko eller ett par utgåtte ulltøfler. Og sånn vil hu være kledd når hu skal ut i verden..
WOW er BikBok sin "barnekolleksjonbutikk". De fikk en del kritikk fordi det bl.a. var stringtruser til småunger i butikken og mange reagerte. Det skjønner jeg godt. Jeg har tittet litt på klærne og syns at de noen ganger går over grensen med hva som er akseptabelt - Lolita-mote kaller jeg det. Men det er bedre enn mange andre merker, - hvoir klærne ser ut sok om de har brukt "kasse 17" på kaia som modell.... horeklær med andre ord.
BikBok selv sier:
- Årsaken til at vi laget kjeden WOW var at vi merket en enorm etterspørsel etter små modeller i våre Bik Bok-butikker. Det sier administrerende direktør i Bik Bok Marianne Bjarstad.
- Vi syns ikke det er riktig at bittesmå jenter går i trendy, tighte klær som er myntet på unge jenter over 15 år. Derfor laget vi en egen kjede for de yngste, med moderne skoleklær tilpasset denne aldersgruppen. Det er ingen i dag som lager et konsept med umoderne klær. Til og med babyklær er moteklær, sier Bjarstad, som ikke forstår kritikken.
Hun beklager sterkt at det er kommet stringtruser med i sortimentet.
- Det var ikke meningen, og det skal vi ikke ha lenger, sier hun.
Det er de voksne som bestemmer - men det er ikke alltid lett når det gruppe- og merkepress helt ned til barnehagen. Hvem skaper det presset da ? Foreldre ? Eldre barn ? Ikke vet jerg. Dette temaet fortjener egentelig en egen tråd ..... må tenke litt på den der ja.
Apropos klær og sånt. HM har visst en jeansmodell ute nå, som heter noe så artig som Fit Sliq. Blir jo masse reaksjoner av sånt, vett. Synes nå mest det bare er morsomt jeg da. Er det så nøye liksom, det er bare en buksa. Og så lenge det ikke står "Fit Sliq" med store bokstaver et eller sted på buksa, så ville jeg ikke nølt med å kjøpe den.
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/06/02/467943.html
jeef-micro
04-06-06, 19:53
egentlig ganske morsomt det der da mofe :p jeg tror at uansett hva man velger å gi barna sine "lov" til å gå med, så er det presset fra andre jevnaldrende som teller mest. På mange måter kunne man tenkt seg en ordning med skoleuniform, for å få fokus bort fra presset, men samtidig så hadde ikke jeg satt pris på å være nødt til å gå i klær på skolen andre bestemte jeg skulle gå med (sier hun som er sykepleier og går i blå uniform på jobb) vi har i allefall ikke noe merkepress på jobb, og man ser like uformelig ut samme hvor tynn man er... en grei ting for en jeef som er utsvinget da...
Jeg sitter her og fabulerer litt over hvor heldig jeg i grunnen er. Jeg mener jeg har tre unger og ingen av dem er alvorlig syke. Det slo meg da jeg satt på venterommet på legevakta i går at overgangen fra frisk til syk er temmelig liten. Det kan gå farlig fort og man havner på sykehuset som bekymret pårørende på null komma svitsj. Jeg mener.. det er så lett å ta barnas og ektefellens gode helse for gitt. For vi kunne ha blitt lagt inn på sykehuset i går vi, poden og jeg. Jeg da som engstelig og nervebitt pårørende. Det kunne jo likegodt ha blitt verre med podens tilstand. Det kunne ha vært blindtarmbetennelse eller noe enda verre. Og da hadde det blitt sykehusopphold, operasjon, engstelse og bekymringer. Det kunne jo ha gått den veien mener jeg. Også tenker jeg da på alt det ville ha ført med seg, selv om det kanskje bare var for en kort stund. Jeg borte betyr jo at mannen min må ta over alt hjemme. Og det betyr igjen at han måtte ha funnet barnevakt eller redusert kraftig på jobbingen sin. Hvilket ville ha ført enda flere problemer med seg. Ja, også tenker jeg på de som har det sånn år etter år, med unger som fyker ut og inn på sykehus. Med de egstelsene og bekymringene og problemene det fører med seg.. Tenker på de som sliter med sånt i årevis og som samtidig skal forsøke å holde hjulene i gang hjemme og på jobb og sosial.. Og når jeg tenker på det innser jeg jo hvor fantastisk heldig jeg er.. Som har unngått sånne store vanskelige ting i mitt liv. Krysser finga for at hellet holder lenge framover..
I dag har det vært bursdagen min, jeg ble 29 år... Det er definitvt anderledes å ha bursdag når man er voksen enn når man er barn. For barna er det å ha bursdag blandt de beste dagene i livet, når man er godt voksen som meg ;) - blir det mer en påminnelse og litt tid til refleksjon. Jeg har gruet meg litt til å bli 29 år, men nå er jeg mer glad for å være 29 år må jo egentlig være veldig bra - det er jo det siste året før jeg blir 30, og jeg har jo oppnåd masse bra i livet mitt; En flott mann, 2 perfekte barn, hus og hjem, ferdig med utdannelsen og en drømme jobb :D . Ikke minst veier jeg nå under 80 kg, og det mer minst 6 årsiden jeg var på den siden av 80 tallet.
Selve dagen er egentlig blitt forbi gått i stillhet. Bursdagsgaver har jeg jo allerde fått; ny sykkel og 8 nye timer med personlig trener :D - vi har spist middag og kake hos pappa og stemoren min, og ikke minst fikk jeg sove ekstra lenge, noe jeg trengte siden jeg kom sent hjem etter utdrikkningslaget.
Om noen minutter er bursdagen min over...
GRATULERER MED GÅRSDAGEN MELANIA! Fjonken er nå 12 min på overtid.. :D
Ellers.. jo edderkopper. Vet dere at det kryr av edderkopper på forumet? Ekkle store svarte edderkopper som kravler rundt i forumet vårt og roter rundt og snikleser med alle 6 øynene i trådene våre. I går så jeg et digert hårete beist som meska seg i oppskriftsdelen vår. Den landet med sine 8 lange bein ned i Isetformasjen. Etterpå kravlet den videre med fromasj på beina og griste godt rundt i Nille sin dagbok. Så spant den et edderkoppnett rundt matvaretabellen, liksom for å stenge grønnsakene inne. Den prøvde sogar å sende e-post til HP. Det gjorde den nok fordi den ville klage over at den ble nektet medlemskap..
jeef-micro
05-06-06, 00:29
Jeg kommer også med en forsinket bursdagshilsen til Melania...
og samtidig så lurer jeg på om det for alvor har rabla for fjonken. Mulig jeg har gått glipp av noe, men for meg så høres dette ut som hallusinasjoner... Trorsykepleier-jeef må¨komme å hale inn fjonken på en eller annen lukket avdeling... Jeg kan friste med sånn fin trøye, som har alle knappene på ryggen :p Men jeg håper dette dreier seg om noe annet enn at fjonken har blitt rar... kanskje for mange timer forran dataen?
og forresten, så er kanskje ikke jeef så mye bedre... sitter oppe midt på natta og ser "gay-army" på tv...
Siljevanilje
05-06-06, 00:52
åhh, melania, jeg hadde desverre glemt deg litt ut, men jeg fikk en påminnelse, så er jeg på nett (pun intended)
gratulere så masse med dagen, da vennen
håper du har hatt en alla tiders daga, og at du ikke gruer deg til den neste bursdagen din.
min dag har vært ganske grei, hatt lillebroren min på overnattingsbesøk. søt og snill som alltid. men han begynner å bli stor. lillebroren min skal snart sto konfirmant. og da er man ikke så liten lenger. men han er jo verdens beste lillebror da. alt det han måtte tåle opp igjennom oppveksten av to ganske så til tider fandenlivolske søstre. men jeg har gjort opp for meg da, han fikk nystekte rundstykker til frokosten idag.
Jeef'ern har nok mista sans og samling mer enn Fjonkern. Fjonkern sitter i allefall ikke å glaner på Gay-army. Neihei.. tenk Fjonkern bruker heller tida si til å studere de mange og giftige edderkoppene som befinner seg på forumet. De er usynlige, men Fjonken finner dem lell. Hver eneste dag. Og de er maaaange og de jobber hardt i sitt forsøkt på å infiltere forumet vårt. Dere andre vet hva jeg snakker om ikke sant? . Sier til Jeef'ern at hu må komme seg vekk fra tv'n og gå på edderkoppjakt på forumet i steden. Det er mye mer givende enn å se på homser i rosa kamuflasje..
:ja: Jeg vet hva du snakker om Fjonken... det er masse av de, hver eneste dag!!! Prøver seg på ulovlige ting gjør de også....
Og massemasse forsinket grattis til Melania :klem::klem::klem: - høres ut som om du har hatt en koselig bursdag!
Har gått nettopp gått tur - i starten var det deilig sol, for så brått å skifte om til øsende regn.. ble skikkelig våte både bikkja og jeg! Men nå er det kaffe og lavkarbo - før hyenene står opp og okkuperer laptopen (ingen som vil bruke den stasjonære lenger hjemme hos oss, av en eller annen grunn. Er vel mer behagelig å sitte i godstolen antar jeg!)
jeef-micro
05-06-06, 10:14
hmm... Jeefern forstår fortsatt ikke noe... men jeefern er litt treg i oppfattelsen da, så det kan hende det tar litt tid før det går opp for meg... Jeg har en topp, og på den står det "natural blonde" ikke noe fornærmelse til alle blonde her, men jeefern er litt kinderegg til tider -dere vet. brun utenpå, lys/blond inni, og det i midten kan ikkebrukes til noe fornuftig...
men nok om mine hjerneaktiviteter (eller fraværet av de :p) Jeg kom meg unna "gay-army" i går kveld/natt da, og tok til fornuften og gikk og la meg i steden :)
Det forundrer meg stort at Jeefe'n som jo har vært så lenge på forumet ikke har finni edderkopphula. Si meg kjeder du deg aldri så mye du at du detter inn på sånne hvite linker som ligger øverst i skjermen på forumsidene? Jeg mener.. du må da ha vært innom for å ha sett om noen er på'n.. ja i sene kveldstimer i allefall.. Er jo kjekt å kunne se etter om det er non flere som er våkne på forumet, eller om man er fullstendig mutters alene.. Litt kjedelig med monologer ut i løse lufta liksom..mye kjekkere da om noen fisker opp det man nettopp har skrevet, enten det nå er medlemmer, gjester eller edderkopper..
Nå må jeg tilstå *flau*:o
Det var nemlig bursdagen min i går ja, og jeg ble sittende oppe etter at vi hadde sett film, spist maltitol godter, og sjokladekrem med splenda.. klarte å først få med meg gay army (første gang jeg har sett det) og enda værre filmen som startet etter på.. Det var en slags doku-spillefilm (rettet ;) )om en mor og datter (begge voksne) som opplevde sitt livs høydepunkt ved å bli med på Jerry Springer show, med tema "du lå med mannen min, og jeg lå med kjæresten din"...
Ubeskrivelig, og jeg så HELE filmen :o *enda flauere*
jeef-micro
05-06-06, 23:02
Skjønner fortsatt ikke hva fjonken snakker om?? ederkopper... nei jeg har nok gått glipp av det store der ja...
og melania hva er en "pillefilm"? er det sånn som er laget mens crewet gikk på piller? slik at dømmekraft og kvalitet er deretter? :p vi kan godt snakke om gay army viss du vil... jeg fikk med meg første del... hehe Utrolig hva folk går med på for å komme med på tv.
Og utrolig hva folk sitter å ser på.. Selv ser jeg så og si bare på CSI og Heartbeat.. Og en og annen tvungen tegnefilm. Så Jeef-micro er fremdeles ikke med.. Herregud.. Du må visst ha det inn med dråpeteller.. Ok.. se opp til høyre.. blå linje med flere stikkord i hvitt. Der står Snarveier. Trykk på den og så gå ned til siste ord på lista = Hvem er aktive.. og boms så er du midt oppi edderkoppreiret..
Psssst.. edderkopp = spider....!
Dersom du fremdeles er like blond etter dette foreslår jeg at du skifter ut den ene blonde hjernecellen din med en brunett..
jeef-micro
05-06-06, 23:17
aha! "pling" og der kobla den brune cella inn gitt... jaja bra jeg har en fjonk til å forklare når kinderegget jobber under høygir... Jeg har faktisk fått målt iq'en min til over gjennomsnittet, men jeg har kanskje nå avslørt at den testen ikke er helt til å stole på :p takk til fjonken for oppklaringen :D
Og nå som du har bytta ut den blonde hjernecella med en brun en så vil du skåre betraktelig mye høyere på en ny iq-test. Skal se du går rett inn i glupingklubben med score på over 150!! Ja, når det er sagt så har Fjonken ikke bedre utstyr altså. Jeg er velsignet med en aktiv og brun hjernecelle, også har jeg en i rullestol i skapet. Den er litt rødaktig og står som reserven.. Men tar jeg den i bruk synker glorien min og legger seg stramt og kvelende rundt halsen.. Så når jeg bommer med innlegg her på forumet så er den brune ute av funksjon og den røde i aksjon.. Godt jeg ikke har en blond en som reserve. Det hadde blitt katastrofalt.. Da hadde Fjonkens medlemskap på forumet blitt særdeles kortvarig.. Og bare for å ha sagt det.. Dette innlegget er det den brune hjernecella som har laget..
jeef-micro
06-06-06, 16:34
jeg tror nok fjonken har en brun celle i reserve også jeg da... som hverken sitter i rullestol, skapet, eller har trilla bort.
I dag har den godeste jeef vært på leting... jeg har jo vært en del til legen i løpet av dette året, og reknet sammen at jeg har krav på frikort nå. Siden sisit jeg hadde behov for et trygdekontor (noe som skjedde da jeg var 5 år og fikk tannregulering) så har jo trygdekontor og slikt forandret seg en del. Men jeg fant fram, og fikk levert det kortet mitt, og er nå 150 kr rikere, for jeg får tilbake det som er over den grensa som jeg har betalt... men jeg aner ikke hva jeg skal bruke det frikortet til da... bortsett fra å slippe å betale til legen (som har kostet meg litt i det siste)
Vakker kvinne :p
Da jeg var yngre, veide jeg noen kilo mindre. Jeg behøvde aldri holde maven inne når jeg hadde en stram kjole på. Men nå når jeg er blitt eldre, har min kropp gjort seg fri.Det finnes en form for elastisk komfort der hvor min midje en gang var.
De italienske skoene skal være to numrestørre, hvis jeg da overhodet kan få føttene i dem,og skrittet på strømpebuksene sitter altfor ofte nede ved knærne.Men jeg har også lært, at det betyr ikke noe hva som skjer, eller hvor stort alt føles i dag; Livet går videre og i morgen blir en bedre dag.
Jeg har lært, at det sier meget om et menneske hvordan han/hun håndterer disse tre tingene:En regnværsdag, mistet bagasje og sammenfiltrede juletrekjeder.
Jeg har lært at uansett hvilket forhold du har til dine foreldre, så vil du savne dem når de ikke er her mer. Jeg har lært at det å skaffe seg penger og ting, ikke er det samme som å skape seg et liv.
Jeg har lært at livet av og til gir deg en sjanse til.
Jeg har lært at man ikke kan gå gjennom livet med en baseballhanske på begge hender. Av og til skal man også kaste ballen tilbake.
Jeg har lært at når jeg beslutter noe direkte fra hjertet, så har jeg for det meste også truffet den riktige beslutningen.
Jeg har lært at selv om jeg er såret, behøver jeg ikke såre andre. Jeg har lært at man hver dag skal rekke sin hånd ut til noen. Alle behøver en varm tanke eller et vennlig
klapp på skulderen. Jeg har lært at jeg stadig har mye å lære.
Jeg har lært at mennesker vil glemme hva du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldri glemme hva du fikk dem til å føle.
Fortell en kvinne at hun er fantastisk, og du har kanskje fått henne til å smile. Men hvis du ikke gjør det, så går kanskje glidelåsen i stykker og strømpebuksen vil rulle ned til føttene hvor dine italienske sko klemmer!
Ha en fantastisk dag:-)
Her skjer noe merkelig.
Jeg er våken. Resten av huset sover. Kan ike huske sist det hendte jeg...
Jeg våknet av en fæl drøm, også lå jeg bare å hostet og hostet, og fant ut det var best å stå opp før jeg vekket de andre som lå på soverommet. SÅ her har jeg sittet en stund dag..
Ser ut til å bli en fin dag. Et lett dekke med skyer som sikkert kommer til å vike når solen kommer opp over fjellene. Skal bli godt med frokost nå. Håper alle sammen her inne får en strålende flott dag!
jeef-micro
07-06-06, 11:08
Er det ikke rart, hvordan det er de små tingene som gjør dagen vår?
Jeg vet hvordan jeg takler en regnværsdag. jeg kan ut og gå. Jeg og søsteren min er faktisk ikke "eldre" enn at vi går ut i hagen og løper i regnet om sommeren når regndråpene er store og varme, og det er varmt i været. Vi må løpe barbeint da. Jeg har også opplevd å miste bagasjen min på heathrow. Jeg fikk ei grei toalettmappe i "premie" og ei t-skjorte som var "one-size" og til og med for stor for meg... Juletrelenker har jeg ikke prøvd meg på enda, for jeg liker de ikke, og har bare kuler og lys på juletreet mitt...
uansett så har jeg vært borti både trange kjoler, og slim-longsen nede på knærne, med revne i rompa...
Ha en fin dag alle sammen :)
I dag er jeg oppblåst og skvalpende full av vann. Det er så ille at jeg kunne fint ha fungert som akvarium til en 20-30 gullfisk. Gifteringen har gravd seg dypt inn og strammer. Strømper er utelukket for da får jeg sånn atlanterhavsrenner rundt anklene. Aner ikke hvorfor jeg samler vann nå. Kan jo ha noe med den chips-orgien jeg hadde her om dagen.
Det straffer seg å begrave seg i snop. Men lærer Fjonken.. ? Neida, Fjonken lærer aldri. Gjør samme gamle tabba gang på gang.
På fredag er det veiedag. Fjonken har liten tro på at det blir no jubel i serken. Heller stille resignasjon og et hardt spark bak. Det kan jo føre til en Nilleperiode ja. Driver å psyker meg opp til å ta en 2-3 ukers Nille. Kombinert med 3 treningsdager eller no sånt. Jeg har satt en frist for meg sjøl. Når siste eksamen er over blir det Nillekjør og oppstart på treninga igjen. Om jeg så må sleeepe meg selv etter nakkehåra for å få sinn og skinn i treningsmodus igjen. Ja, jeg innrømmer det gjerne. Jeg er lat! Og får å få en latsabb i siget må det bomber og sterk lut til. Hmmmm hva kan få meg ut av godstolen? Hvilke gevinster kan jeg henge på lokkesnøret? Hva er det jeg virkelig hiiger etter? ...... hmmmm...... hmmm jo det.. men det er helt urealistisk og uoppnåelig.. Hmmmm..... æsj, finner jo ikke på noe som helst jo! :mad: Hjernecella er helt ute av drift.. Fjonken finner fram hjertestarten og plinger den mot skallen... Nå da?.. Nei, null liv.. Får nok grunne litt mer på dette her og heller komme tilbake med den optimale gulrota når jeg finner den.
Nå har jeg sommerferie! men det betyr jo ikke at jeg får ligge på latsiden. nå blir det jobbing og pengetjening, og rydding, vasking , flytting og oppussing. og etter det feires alt med 1 uker med gode venner i Bulgaria, og når vi kommer hjem skal jeg solbrun i bryllup. håper jeg får tak i en fin kjole. når jeg endelig har litt kropp å bruke kjole i ønsker jeg å vise det frem og! men vet ikke om jeg får råd, eller om jeg finner noe jeg liker.
nå har jeg rydda litt, og så skal jeg lese litt og se litt på tv før jeg begynner på middagen. må ryddes litt til her tror jeg. det ligger post og skoleting over alt..
jeef-micro
07-06-06, 14:02
så deilig med ferie da Helene :) Jeg har mer som hatt fri i 2,5 mnd jeg da, men nå er det ferie fra fredag av :) og på lørdag er den store konserten :D:D:D:D: kan ikke få sagt nok hvor jeg gleder meg...
I tilegg skal jeg få masse kvalitetstid med tantebarnet mitt... Vi har ikke fått være alene bare vi to, siden hun var to uker gammel, så det skal bli kjempekoselig å få henne for meg selv noen timer hver dag. Vi skal på sangruppe og lekegruppe og sånt også da, men vi får også tid til å være bare oss to. Jeefern skal synge litt surt og leke masse med henne :love:
En gruppe 6-åringer svarte på disse spørsmålene:
Hvorfor lagde Gud mødre?
Hun er den eneste som vet hvor plasteret er.
Mest for å vaske huset.
For å hjelpe oss til å bli født.Hvordan lagde Gud mødre?
Han brukte søle, akkurat som for de fleste av oss.
Magiske evner og masse hyssing.
Gud lagde mamma slik som han lagde meg, han bare brukte større deler.Hvilke ingredienser er mødre laget av?
Gud lager mødre av skyer og englehår og alt snilt i verden - og litt slemt.
De måtte starte fra mannens ribben. Så brukte de mest hyssing tror jeg.Hvorfor ga Gud deg din mor og ikke noen annens mor?
Vi er i slekt.
Gud visste at hun liker meg mye mer enn andre folks mødre liker meg.
Hvordan var din mamma da hun var liten pike?
Min mamma har alltid vært min mamma og ikke noe annet tull!
Jeg vet ikke for jeg var ikke der, men jeg tror hun må ha vært ganske sjefete.
De sier at hun var ganske snill.
Hva måtte mamma vite om pappa før de giftet seg?
Hans etternavn.
Hun måtte vite om hans bakgrunn. Om han var en tyv? Eller om han ble full på øl? Om han tjente en million!
Om han sa NEI til narkotika og JA til husarbeid?
Hvorfor giftet mamman din seg med pappan din?
Pappa lager den beste spagettien i verden, og mamma spiser masse!
Hun ble for gammel til å gjøre noe annet med ham.
Min mormor sier at mamma ikke hadde tenkehetta på seg...
Hvem er sjefen hjemmet hos dere?
Mamma vil ikke være sjef, men hun må for pappa gjør bare så masse rart!
Mamma. Du ser det når hun skal se om jeg har ryddet rommet mitt. Hun ser det jeg har gjemt under senga.
Jeg tror det er mamma, men bare fordi hun har mye mer å gjøre enn pappa.
Hva er forskjellen på mammaer og pappaer?
Mamma jobber på jobb og jobber hjemme, og pappa jobber bare på jobb.
Mammaer vet hvordan de skal snakke med læreren uten å skremme dem, og det er de du må spørre om du kan få overnatte hos venner. ..
Mødre er nesten magiske for de får deg til å føle deg bedre helt uten medisin!
Hva gjør mamma når hun har fri?
º Mammaer har ikke fri.
º Hun forteller deg at hun må betale regninger hele dagen!
Hva må til for å gjøre din mamma helt perfekt?
På innsiden er hun allerede perfekt. På utsiden - jeg tror litt plastisk kirurgi.
Slankekur.
Du vet, håret. Kanskje farge det blått?
Hvis du skulle forandre noen på mamman din, hva skulle det være?
Hun har bestemt seg for at jeg må ha det ryddig på rommet mitt. Det ville jeg ha forandret på.
Jeg ville gjort mamma lurere. Da ville hun visst at det var søsteren min som gjorde det, og ikke jeg.
Jeg ville gjerne at hun ikke skulle hatt de øynene i nakken.
???
Var inne og så på hvem som er aktive, og der var det ca 10 spidere! Men hvem er disse edderkoppene og hvorfor blir de kalt det? spionerer de på oss her på forumet? Hvorfor står det ikke bare gjester, feks? Noen som vet noe?
Nå er chili nyskjerrig, gitt! ( 50 ord akkurat!!)
Det er ofte søkemotorer som for eksempel når du søker på Google.
Sitter å forbanner meg på en nettbutikk, prøver å bestille en Leatherman squirt p4 til min kjære vi har 3 års jubileum om litt over 1 uke og jeg har lyst å kjøpe en sån til han.. men kommer ikke gjennom betalingsgreien. Det er en skjelden kniv så det er ikke så mange butikker som har en.. men jeg fant en ukjent butikk som hadde den. Iriterende. Men jeg har nå forsatt litt tid på meg.
Og så har jeg vert å prøvd en kjole i dag. Den var veldig fin men er ikke helt fornøyd. Vet ikke om jeg skal velge ballkjole eller litt mer ungdommeling til knærene eller noe sånt.. Er jo sommerbryllup jeg skal i. Ny kjole må jeg hvertfall ha. Jeg har aldri kunne unne meg en eneste kjole jeg har lyst på. Sist jeg kjøpte kjole var det til 150kr når jeg og Aline var på shopping på en av våre ensome lavkarbo treff i bergen. Før det fikk jeg en svart kjole av mamma når jeg var 14 eller noe sånt. Brukt den til flere anledninger, ALDRI igjen. og så er den ALT for stor.
jeef-micro
12-06-06, 23:32
sitter her i england, og maa legge inn noen "reisebrev" herfra :)
Soester har bredbaand, saa jeg kan faktisk vaere litt paa nett. Det er sinnsykt varmt her, og i tilegg er det hoey luftfuktighet, saa klaerne sitter som klistret...
og alle har sikkert faatt med seg at vi var paa bon jovi konsert paa loerdag :) Sinnsykt bra. Nickelback varmet opp og det var en stemning jeg aldri har opplevd... men naa maa det nevnes at jeg var en "gig-virgin" fra foer da... har jo aldri vaert paa saa stor konsert foer. Neste gang blir det U2 :)
I dag har vi vaert paa shopping... Kom til bluewater en time foer stengetid, saa vi fikk ikke shoppet saa mye.
Nu! Nu er det endelig ferie for Fjonkers.. Tid til alt det som jeg ellers ikke har hatt tid til. Tid til å rydde ut av kjøkkenskap og få orden i seksjonen. Tid til å pusse vinduene så de skinner. Tid til å kose meg på nettet og på forumet. Tid til å trene, ikke minst. Tid til å søke nye veier på kjøkkenet. Tid til å glo på TV. Tid til å kose meg med ungene. Tid til å rydde i kjelleren. Tid til å savne sex. Tid til å ta pelsen. Tid til å stå lenge og uforstyrret i dusjen. Tid til å lese avisen. Tid til å slappe av. Tid til å shoppe. Tid til å tenke og ha litt omsorg for meg sjøl.. Gid det var ferie hele året!
På tide å bidra til tusentråden igjen :D
Fikk igjen unga i går etter at de har vært hos pappa siden onsdag. Det var to pøbler all mass om entret døren og de gjorde hva de kunne for å strekke mamma så langt som overhode mulig på en mandagskveld... Det er jo ikke noe moro å starte uka med krangling så mor tok på seg den tålmodige masken, leste en ekstra bok og var måtelig streng.
Ferie hele året høres forlokkende ut :D
jeef-micro
13-06-06, 11:46
ja ferie hele aaret hoeres ut som en plan... Jeg proever meg for tiden som husmor. Maa si det er litt forskjell paa aa ha kun seg selv og en liten toroms leilighet, til aa skal ha ansvar for en ettaaring, pluss alt av husarbeid et hus krever, samt to oegler... Har definitivt faatt ny respekt for alle vaerdens husmoedre...
Dyra ordner seg stort sett selv da, bare de faar mat av og til, og det greier jeg aa fikse. vaeret er varmt, med hoey luftfuktighet saa ungen er utilpass. og huset tar vi saann mens ungen sover :p
litt snedig system paa ting i dette landet da. Annenhver torsdag kommer en slakter paa doera, og selger kjoett. annenhver tirsdag kommer en fiskemann og selger fisk, og hvaer fredag kommer en bonde med en kasse groennsaker. I dag har jeg og Maya vaert paa en farm og kjoept egg.. snedige greier...
Åhhhh jeg minnes.. min barndoms eggemann som kom på døra 1 gang i uka. Og kjøttmannen og fiskemannen som kom på oppfordring. Det var tider det.. Men grønnsaksmannen så vi aldri. Det kan jo ha noe med at vi hadde egen potet- og grønnsaksåker få meter fra stuedøra.. Og dette var i Norge dere.. på slutten av 60 årene.
Men så forsvant alle menna for vi fikk supermarked 200 meter unna. Og da var det bare postmannen igjen. Men han sykla dere.. og var på fornavn med alle. Nå kjører postmenna biler og er ofte damer og vet knapt hvem som bor i hvilket hus ,for hilse har de ikke tid til for ruta er for stor og postbilen stappa full av viktig reklame.
Det var mye bedre i gamle dager...
jeef-micro
13-06-06, 12:08
Fjonken vandrer ned "memory-lane" :) koselig.... Jeg husker ogsaa den gamle postmannen hjemme, men det var paa 80-tallet, og han ble vist doemt for pedofili... husker han som en "ekkel" mann... jaja han gjorde heldigvis aldri meg noe.
men for aa snakke om noe koseligere da :) det regner her, saa vi kommer til aa faa sove godt i natt :D England maa vaere ett av europas fuktigste land. det er ikke saa mye varmere her en hjemme, men luftfuktigheten er sinnsyk, og alle klaerne sitter som klistret... bokstavelig talt.
Jeg var og proevde ny bikini i gaar. Den passet, men den hadde hjerteformet hull paa rompa, og jeg lurer paa om det hadde sett litt dumt ut med brune hjerter paa min ellers saa snoehvite rompe...
Jeg klør !! Jeg har to store stikk på venstre foten. den ene er 10 cm i diameter ca, og den andre ca 5cm. klør noe j¤#" og. Holder på å bli gal.. smører med eurax.. men det hjelper ikke så veldig.. det er ganske betent. Tror det er fugle loppe bit, fikk det om natten, 2 dager siden.. Thomas derimot blir aldri bitt av de.. i fjor hadde jeg 20 stikk på en gang.. men ikke så betent som disse. Gir det seg ikke snart blr jeg vel kansje gjøre noe mer alvorlig med det. hmmf..
jeef-micro
13-06-06, 22:22
hoeres ikke godt ut Helene... har du proevd noe annet enn eurax? xylocain feks? ikke noe saerlig naar det kloer saann. I allefall om man skal proeve aa sove om natta... Kan jo bli gal av mindre.
fuglelopper vet jeg ikke hva er en gang. Tror ikke jeg har hoert om de. Er det en bergensk spesialitet?
Jeg har vært flink i dag.. Superflink.. megasuperduper flink. For tenk atte jeg har både fått trena og drekki masse vann. Og det eneste dumme jeg har gjort i dag er å trøkke i meg en hel pakke Mentos. Det siste har jeg ikke gjort på flere måneder. Så til tross for sprekken vil jeg kalle meg superduperflink. Men det rare er at jeg ikke har fått mentosmage av det. Sist jeg stappa i meg ei hel eske på no time gikk det sprasmer gjennom kropp og tarm og jeg og stumpen min måtte langtidsparkere inne på do. Men det har ikke skjedd denne gangen.. Det er i grunnen rart.. Kanskje jeg har blitt herda.. !
Fant en link om fuglelopper HER (http://www.sykepleienett.no/allmennt/fuglelopper.htm), DEt er noe skit.. Kan være det er noe annet.. men insekts stikk er det sikkert.
Jeg er trøtt, er ikke vant til å jobbe.. og så er jeg ute hele dagen.. tar på det og. Men det er deilig å ikke måtte tenke på skoleoppgaver når jeg kommer hjem på ettermiddagen.. det er deilig..
nå får jeg se ferdig denne episonden av fustrerte fruer.
jeef-micro
19-06-06, 12:33
hmm var paa butikken her i gaar, og kjoepte splenda saa det holder... det er jo mye billigere her enn hjemme og det er saa kjekt aa ha et par bokser staaende i skapet. Og saa kjoepte jeg vanilje ekstrakt ogsaa. Mener jeg har lest at det er bedre med ekstrakt enn essens. Jeg elsker aa gaa rundt paa tesco og handle mat. De har saa mye mere spennede ting her enn hjemme. Feks saa har ikke alle lavkarbo barene sjokolade eller karamell i seg, men smaker som roede frukter, mandel eller mandel og frukt av ulike slag :D
jaja kommer hjem med kofferten full i allefall...
Drar fram denne jeg, for vi må jo ikke glemme å fylle opp denne tråden. Er vi late og sløve og ikke skriver jevnt og trutt innlegg her,så er faren for at vi må niskrive intetsigende innlegg i dagene mellom jul og nyttår. Mener det ble litt sånn med den forrige tusentråden. Så jenter og gutter.. spiss tastefingrene og hiv inn noen vettuge sommerinnlegg her. Tråden må fylles.. !
Huh! Dette var en artig tråd, men jeg tror at alle må bli litt flinkere til å skrive her viss den skal fylles opp med 1000 innlegg før året renner ut. ;)
Har ellers ikke så mye å si, det er sol og fint vær ute, og jeg forstår ikke helt hvordan jeg plutselig havnet her inne på lavkarbo igjen, når jeg egentlig satt ute i solen og leste :confused:
Hadde egentlig planlagt en sprekk til helga, men det ser ut til at det ikke blir noe av. Hvorfor spør du, nesten hysterisk! Jo, ganske enkelet fordi jeg ikke har spesielt lyst på noe av det jeg vanligvis sprekker på.
Men herregud, mann, HVA er det du vanligvis sprekker på? Jo, potetgull, pizza, hamburger, kebab, sjokolade, iskrem, saftis, potetskruer, napoleonskake, ostekake, snickers, melkerull, troika, hobby, topp-ris, nøtte-kubbe, stratos, stratos med nøtter, helnøtt, mørk sjokolade, lasagne, biffsmørbrød, kyllinggryte med masse ris... Eh.. ja, du tar poenget?
Har vært flink i en ganske grei periode nå, nådd de fleste målene jeg har satt meg, og har bare et stort mål igjen før jeg må sette meg en bunke nye, lekre mål.
Siste mål er altså å gjennomføre www.grenserittet.com førstkommende lørdag. Og samme dag hadde jeg altså planlagt en sprekk. Men, halvt i svime slår det meg at, hvorfor sprekke når man ikke en gang innerst inne, nederst nede i den aller, aller mørkeste kroken av manglende-motivasjons-senteret finnes fnugg av lyst til å spise noe av det ovennevnte?
Luksusproblem vil nok mange si, men jeg må da påpeke at jeg fortsatt skal ned en passe høy, normalvektig norsk mann i vekt før BMI-monsteret lener seg tilfreds tilbake og aksepterer meg...
Så, bottom line: Enten får jeg finne noe nytt å sprekke på, ellers får jeg for første gang i mitt liv la være å sprekke. Ehr... Alle disse harde valgene livet består av...
Kanskje jeg skal slenge meg med i denne tusentråden. Jeg er nemlig en av dem som var ganske aktiv i 2004-tråden. Det er jo morro å ha et sted man enten kan slippe ut damp, dele gleder eller bare sludre litt hvis man vil få tiden til å gå. Tror jeg fant ut sist at 50 ord er ca 3 og en halv linje, så nå får det være nok for denne gang.
Trolljenta
03-08-06, 18:54
Hadde egentlig planlagt en sprekk til helga, men det ser ut til at det ikke blir noe av. Hvorfor spør du, nesten hysterisk! Jo, ganske enkelet fordi jeg ikke har spesielt lyst på noe av det jeg vanligvis sprekker på.
Men herregud, mann, HVA er det du vanligvis sprekker på? Jo, potetgull, pizza, hamburger, kebab, sjokolade, iskrem, saftis, potetskruer, napoleonskake, ostekake, snickers, melkerull, troika, hobby, topp-ris, nøtte-kubbe, stratos, stratos med nøtter, helnøtt, mørk sjokolade, lasagne, biffsmørbrød, kyllinggryte med masse ris... Eh.. ja, du tar poenget?
Har vært flink i en ganske grei periode nå, nådd de fleste målene jeg har satt meg, og har bare et stort mål igjen før jeg må sette meg en bunke nye, lekre mål.
Siste mål er altså å gjennomføre www.grenserittet.com førstkommende lørdag. Og samme dag hadde jeg altså planlagt en sprekk. Men, halvt i svime slår det meg at, hvorfor sprekke når man ikke en gang innerst inne, nederst nede i den aller, aller mørkeste kroken av manglende-motivasjons-senteret finnes fnugg av lyst til å spise noe av det ovennevnte?
Luksusproblem vil nok mange si, men jeg må da påpeke at jeg fortsatt skal ned en passe høy, normalvektig norsk mann i vekt før BMI-monsteret lener seg tilfreds tilbake og aksepterer meg...
Så, bottom line: Enten får jeg finne noe nytt å sprekke på, ellers får jeg for første gang i mitt liv la være å sprekke. Ehr... Alle disse harde valgene livet består av...
Slutt og frist meg sånn da :lol:
Jeg har lyst på omtrent alt det du har på listen din der.
Jeg sitter her ved siden av to pizza-spisende mennesker. Ser vel omtrent ut som en hund som sikler ved middagsbordet.
Menmen, jeg får bare klare å styre mine lyster. Har kylling i ovnen nå.
Du trolljenta, det innlegget ditt over her står i fare for å bli slettet. Du må ha minst 50 egne ord i et innlegg her i 1000-tråden skjønner du. Du må skjynde deg å redigere før moderatorene kommer og tar deg/det:p
Og som om ikke det er nok at du har et ulovlig kort innlegg, så blir mitt også ulovlig når ditt blir slettet, det er nemlig ikke lov å ha to innlegg etter hverandre fra samme medlem heller:eek:
Jeg slenger meg med her jeg også. Helt fersk i forumet. E r super optimistisk for neste runde på Eurodietten. Skal ned 20 kg til - og har begynt i fase 1 denne uka. Begynte første gang på eurodietten 1 aug i fjor - gått ned 10 kg. Ikke mye - men 20 kg til nå er målet. Synes det går ganske greit - for man kan jo ikke spise noen ting nesten - derfor ingen valgmuligheter - ingen måter å sprekke på - hvis man ikke går ut av ketosen da.. Har skikkelig ketose ånde nå og digger det :D
Så var sommerns store begivenhet over. Grenserittet 2006. 3000 påmeldte. 36 grader i skyggen. Åtte mil gjennom skogen fra Strømstad til Halden.
Etter to mil var jeg så godt som tom for alt - motivasjon, energi, pågangsmot, fullføringsvilje. Merka at jeg etter en halvtime var helt alldeles tom og irritert. Sendte avgårde de jeg hadde sykla sammen med da vi kom til 4 mil, for jeg hadde tenkt å bryte, for andre år på rad.
Da de stakk videre, gikk det en liten jævel i meg, jeg satte klokka mi til å pipe hvert 10. minutt for å minne meg på å drikke , og hver 25. minutt for å spise. Og så sykla jeg videre.
Da jeg kom til 6 mil, der jeg brøt i fjor, og skjønte at jeg hadde krefter igjen, grina jeg en liten skvett, og tråkka videre. Kom i mål etter 6 timer og 18 minutter, bare 4 timer etter vinneren - men 1 minutt raskere enn jeg sykla for to år siden.
Jeg har regna på det, og funnet ut at jeg drakk nesten 11 liter væske i løpet av sykkelrittet - like fullt veide jeg 5 kg mindre da jeg kom hjem, enn jeg gjorde på morgenen da jeg dro. Hørte jeg kjapp slankekur? (nei, jeg hørte dehydrering).
Så, om ikke denne historien har skremt dere for mye, kan dere jo melde dere på og sykle neste år:) Det skal Ebbamor og jeg (hehe, sant vi skal, Ebbamor?).
Og bare så det er sagt, jeg er J***** fornøyd med å ha gjennomført det.
Oi, nå fikk jeg lyst til å sykle!!
Blir lite av det i Bergen siden jeg har kassert sykkelen min for over et halv år siden...
Men når jeg er hjemme så sykler jeg om jeg kan (jeg lar meg riktignok stopp av regn :p)
Men det blir gjerne noen turer kolbotn-oslo eller kolbotn-ski :)
Tråkka påååå!
jeef-micro
07-08-06, 11:53
wow... jeg er alltid så imponert over folk som sykler sånne lange turer jeg... Jeg sykler masse selv også, men det er mest for meg selv og til og fra jobb... Føler liksom jeg må sykle en del, for den sykkelen min kosta det samme som en ok bruktbil :eek:
Jeg kjøpte meg en sånn sykkelcompputer her en dag. Den måler fart og distanse, så jeg har en liten plan om å få montert den på i dag... bare det slutter å regne.
Oi, nå fikk jeg lyst til å sykle!!
Blir lite av det i Bergen siden jeg har kassert sykkelen min for over et halv år siden...
Men når jeg er hjemme så sykler jeg om jeg kan (jeg lar meg riktignok stopp av regn :p)
Men det blir gjerne noen turer kolbotn-oslo eller kolbotn-ski :)
Tråkka påååå!
Om du sykler inn i skauen ved SmartClub på Sofiemyr, kan du få en helt nydelig tur med mange valgmuligheter. Om Siggerud, til Ski, Om Vestby... Masse flott muligheter, anbefales på det sterkeste. Litt skogsvei og sti, men i hovedsak sykler man langs vei hele turen:) Om man vil da:)
Det skal jeg prøve! Det er jo meldt go'vær denne uken :DJaiks! det var disse 50 ordene, da. Ja, altså dette betyr jo at jeg ikke er i Bergen denne uken, men hjemme hos n'a mor :) Skal jobbe og tjene peng!!
Og det trengs nå kan du si liksom (50 ord nå...?) Studielånet kommer ikke før jeg har penger til å betale studieavgiften... :rolleyes:
jaja...
Jeg ønsker meg sykkel. Jeg ønsker meg en sykkel med stort sete så jeg slipper å få gnagesår på sittebeina. Jeg ønsker meg sykkel og har gjort det i mange år. En med skjermer og styret i greit forhold til setet og med mange greie oppovergir. Jeg har en sykkel. En spinnsykkel som står å støver nede i kjelleren. Med den kan jeg sykle på uten å komme av flekken. Det er kjedelig. Nei, gi meg en sykkel som får meg ut og frem i verden. En som jeg kan både brenne kalorier med og kjenne vinden i håret mens jeg fyker fram i verden i mer eller mindre anstrengte hvin.
Jeg har mast på gubben. Han vil også ha sykkel. Men så lenge han veier 150 kilo blir det et problem. For hvilken standard sykkel tåler en slik vekt? Så lenge han ikke kan kjøpe sykkel får heller ikke jeg sykkel.. Men nå driver jeg å sparer... Sykkel med barnesete skal jeg ha.. Så kan sykkelen passe vesla og samtidig slanke meg.. Grei deal.. !
Vekt og sykkel kan være et problem, jeg vet en GOD del om det. Jeg kjøpte den sykkelen jeg har nå for tre år siden, og den har vært med meg på mange flotte turer. Den kosta mye, men f*** så fornøyd jeg er.
Nå veier jeg 140kg, i fjor veide jeg 160kg - den klager ikke altfor mye. Et tips er å kontakte et skikkelig sykkelverksted utenom sesong, og få dem til å spesialbygge hjul. De kan lage hjul som er mer solide enn det som er standard, og det kan komme godt med når man er stor.
Selv sykler jeg på standardhjul, og har gjort det hele tiden. Sykkelen min er en terrengsykkel av merke Scott (modellen heter Scott Comp Racing), og jeg kan ikke få skrytt nok av hvor god den sykkelen er!
Ikke la vekta hindre dere i å få fantastiske sykkelopplevelser!
jeef-micro
07-08-06, 17:20
Jeg har en sykkel av merket Hard rocx, og modellen heter "rapidus discimus" den er kjempetøff og kjempegod å sykle på...
Den forrige sykkelen min ble stjålet i fjor, og det eneste jeg savnet på den var egentlig skivebremser, så det kjøpte jeg på den nye da. Den er superlett, og veldig tøff så klart :D
Jeg hadde et lite problem med å bli vant til ny type bremser da, og i starten fløy jeg over styret når jeg måtte bremse litt fort...men jeg har hjelm på hode, så jeg berger ganske bra, og er forøvrig godt polstret ellers på kroppen også
Nå tror jeg at jeg dør av latter her! Ser for meg Jeefern som støtt og stadig fyker over styret, lander bums på bakken, men er like blid :D
Helt fantastisk :ja:
Jeg vil også ha sykkel!! Men jeg ser ikke helt at jeg virkelig trenger det i Bergen, de gangene jeg ikke går, så bruker jeg scooteren. Og den ville nok stått endel...
jeef-micro
08-08-06, 12:15
Nå tror jeg at jeg dør av latter her! Ser for meg Jeefern som støtt og stadig fyker over styret, lander bums på bakken, men er like blid :D
Helt fantastisk :ja:
Jeg vil også ha sykkel!! Men jeg ser ikke helt at jeg virkelig trenger det i Bergen, de gangene jeg ikke går, så bruker jeg scooteren. Og den ville nok stått endel...
vitsen med å fly over styret er jo å å reise seg opp å være like blid etterpå...
I fjor hadde jeg et lite møte med en bil, og det fortate jeg om på jobb da jeg kom dit etterpå... (jeg var blå over alt) og da jeg fortalte hvor jeg hadde slått meg holdt kollegaene mine på å le seg ihjel, og kaltemeg "smule" resten av helga (og Smule er ei lita blå mus på barne tv, så dere kan tenke dere hvor jeg hadde slått meg mest... aua)
Du har ikke utstyret i orden Jeef'ern. Du må da vite at du må stille opp i vernesko, vernebriller, styrthjelm og polstra dress. Særlig dersom du er veilus, hvilket jeg håper du ikke er..
Jeg hater nemlig veilus! Disse overmodige og arrogante syklistene som på død og liv skal ut i veibanen. At det ligger en flott og asfaltert og oppmerka og trygg sykkelvei av høy kvalitet bare 1 meter unna bilbanens kantlinje, nei se det overser de galant. For hvorfor være pingle å bruke sikker sykkelvei, når det er små mye tøffere å vingle ut i veibanen, lage køer og risikere liv og lemmer? Si meg hvorfor er det sånn? Hva er vitsen med å bruke haugevis av penger på syklistenes sikkerhet i form av sykkelstier og sykkelveier når syklistene åpenbart ikke vil ha det? Jeg er kanskje dum, men jeg forstår virkelig ikke syklistenes valg her altså...
jeef-micro
08-08-06, 12:29
Jeg bruker ALLTID hjelm når jeg sykler, og så lenge det er sykkelvei der, så sykler jeg på den eller på fortauet.... Problemet er bare at de nye bremsene reagerer litt kjapt. Den største grunnen til at folk sykler på bilveien er nok at gang -og sykkelbanene blir ofte grusa på vinteren (i allefall her i trondheim) og nårvåren kommer og du skal ut å sykle, så er ikke grusen børsta vekk, og man sklir på grusen og øker faren for å få skrens med sykkelen...
Men jeg irriterer meg også over disse syklistene når jeg kjører bil
Jeg har ennå ikke opplevd at gang- og sykkelstier i Sola kommune blir grusa. Så da har vi ikke det problemet her i allefall. Men veibanene blir ofte grusa. Og den grusen ligger lenge før den blir fjerna. Likevel ser man tråkkende veilus på vinglefart mot døden.. Skjønner det fremdeles ikke jeg altså. Det ser ut som om syklistene fortrekker å bli mosa av biler ,framfor å få skrubbsår og blåmerker ved en grusvelt.. Hvor er logikken.. Hvorfor skyter de seg selv med bazooka, når det holder å skyte seg selv med sprettert?
jeef-micro
08-08-06, 13:10
Jeg vet ikke jeg, men jeg tør ikke å sykle på veien viss det er fortau/sykkelsti rett ved... men av og til må man sykle på veien også da...
tenkte jeg skulle sykle for å se hvor lang tid jeg evt må bruke for å komme meg til skolen jeg, men har ikke giddet å gjøre det ennå... og så får jeg ganske billig busskort ut terminen også... litt lat også da... vi får se hva jeg finner ut
Fant frem den her igjen jeg... Sitter å kjeder meg i kveld, gløtter litt på tv, ned i bøkene og litt bort på pc-skjermen. :_online2l Lurer egentlig litt på å gå å legge meg, for å være skikkelig uthvilt i morgen... Har nok en jobbelørdag å se frem til. Jippi! :rolleyes:
Jaja, god helg da alle sammen!
:)
Alt dette sykkelpratet, jeg blir helt misunnelig på dere som suser avgårde med vind i håret. ( Kanskje ikke dere som bruker hjelm ) Men det jeg urte på er hvordan dere greier å sykle så lenge ? Jeg får så vondt rompa ( Har bare tyvlånt de gamle syklene til ungene, kan ha skjedd mye på setefronten siden de syklene var nye) men hvordan får der vendt dere til de vonde setene?
jeef-micro
18-08-06, 22:45
hehe ikke noe problem å venne seg til. Det er bare å sykle første turen, og når du kjenner det gjør vondt er det bare å fortsette å sykle, så går det over... sånn er det hvert år når sykkelen kommer ut, og det er noe med å kjenne at man rører på seg, og å vite at man faktisk sykler til jobb eller skole... det føles så godt når man har kommet hjem, og med god samvittighet kan slenge seg ned i sofaen. Gratis trim er jo alltid bra :D
Alle fugler små de er
kommet nå tilbake!
Gjøk og sisik, trost og stær
synger alle dage.
Lerker jubler høyt i sky,
ringer våren inn på ny.
Frost og snø de måtte fly.
Her er sol og glede!
Blomster hvite, gule, blå
titter opp av uren,
nikker nå så blidt, de små,
etter vinterluren.
Skog og mark i grønne skrud
kler seg nå på Herrens bud.
Knopper små de springer ut.
Her er sol og glede!
Lille søster! Lille bror!
Kom, så skal vi danse!
Plukke blomster så til mor,
Mange, mange kranse!
Synge, tralle dagen lang!
Kråkestup og bukkesprang! -
Takk, o Gud, som enn en gang
gav oss sol og glede!
Alt dette sykkelpratet, jeg blir helt misunnelig på dere som suser avgårde med vind i håret. ( Kanskje ikke dere som bruker hjelm ) Men det jeg urte på er hvordan dere greier å sykle så lenge ? Jeg får så vondt rompa ( Har bare tyvlånt de gamle syklene til ungene, kan ha skjedd mye på setefronten siden de syklene var nye) men hvordan får der vendt dere til de vonde setene?
Det er utrolig viktig med en god sykkelshorts. Den er polstret bak, og gjør at sykkelopplevelsen blir en helt annen enn uten. Det finnes også "gele-seter" (Tror ikke Heistad har, men har ikke sjekket) som gjør at setet blir mykt og godt.
Men det er også som det skrives over: man må sykle litt, så blir man vant til det:)
Viktig å starte i det små, man MÅ ikke sykle "Den Store Styrkeprøven" første gang man sykler. Faktisk må man ikke sykle den i det hele tatt, med mindre man har lyst:)
Ha en herlig tur:)
Hører at det er mye jeg ikke vet om sykkel. Gelesete? Høres ut som noe man kjøper på kondomeriet synes jeg , men det er sikkert min fantasi det er noe galt med. Leste et eller annet sted at man brukte skinn i de profesjonelle sykkelshortsene, er sikkert ikke dumt å polstre litt ekstra. Men foreløbig tar jeg gå turen min, gidder ikke å bli sår og øm nå for endelig er det FERIE!!!!!!!!!!!!
Jeg har hjelm,sykkelbriller,sykkelbokse,sykkelhansker,sykk ejakke,sykkelcomputer,
sykkelsekk,sykkellås, velotec sykkel,sykkelsko,klikkpedaler,sykkellys,sykkelklok ke,silikonsetet,syklet Birken på 6 timer i fjor(3.sist i min klasse:D ). Alt unntatt selve syklingen er jule/burstagaver fra kjæresten. Jeg synes faktisk å sykle er helt topp! Bruker sykkel både til transport,rekreasjon og trening. Akkurat nå så har jeg en hardnakket betennelse i kneet og min kjære sykkel støver ned. Ingen Birk for meg og sambo i år. Han stupte over styret på glatt føre i relativt stor fart og brakk kragebeinet. Hjelmen han knuste, og det sier litt om hvor viktig det er med hjelm. Han hadde nok vært et annet sted enn sofaen nå hvis han ikke hadde hatt på seg den:eek: :eek: :eek: Vel, jeg håper å komme i gang med syklingen igjen etterhvert...på lavt nivå:D
Nå skal jeg på fest og jeg tror det blir kjempeartig fordi det kommer masse folk og jeg kjenner absolutt ingen men det går jo bra for det er gøy å snakke med andre mennesker, og jeg blir nok på en liten snurr ford jeg har allerede pimpet nedpå to glass vin og en aldri så stor likørsak som smakte dritt og som jeg derfor skal ta med så jeg slipper å drikke den selv men istedetfor bare deale til andre også kanskje jeg kan få noe drikkandes av dem tilbake.
Juhuu!
jeef-micro
20-08-06, 15:20
Wahey Mofe... det hørtes gøy ut (med unntak av drittlikør da :eek: ) Jeg var også på fest i går.Jeg okmmer fra en familie hvor ALT skal feires, og vi feirer stort, med musikk og dans og bar og greier... men akkurat i går var det faktisk kjempekjedelig å være i familieselskap, for DumDumboys spilte på torget i trondheim, og jeg skulle vell helst vært der i steden...
jaja... men på fredag skal jeg på konsert med mum da... satser på at det blir bra :)
Rart dere hvordan sannheter forandre seg.. For mange år siden var pulverkurer det store. Min sannhet, min nøkkel til smal midje og slanke lår.. Så var det Grete Rode som rådet grunnen en stund før hun ble avløst av slanketeen. Så ble det suppekurer og annanaskurer og 10 kilo ned på 2 uker kuren, som helst var en sultekur om den skal kunne kalles en kur i det hele tatt. Så var det spise vanlig, men mindre kuren og den gikk jo aldri for en overspiser spiser aldri mindre, med mindre hun er død..
Også fikk jeg øya opp for trening.. Så da droppa jeg matenkontrollen og trena som besatt.. men ble ikke mindre av det. Så gadd jeg ikke det lenger for det gikk jo ikke og jeg skjønte jo ikke hvorfor det ikke gikk.. Så det ble Herabalife i steden som jo gikk en stund til jeg ble lei.. Så fant jeg kaloritellingen frem på nytt og med den tvang kroppen ut av godstolen.. og det gikk bra en god stund.. men så gikk det ikke lenger det heller og da fant jeg lavkarbo.no.. og resten av historen kjenner dere fra før..
jeef-micro
24-08-06, 11:46
wohoo... jeg har endelig en "fridag". Har begynt å studere, og det er ikke studiene som tar på, men alt det sosiale som skjer utenfor skolen... det er rebusløp, måltider, quizer, fester og i det heletatt masse gøy... Og det er kjempegøy, men jeg blir sliten også. Kan ikke huske at vi hadde det så travelt da jeg var student sist... men jeg var yngre da, så det kan jo ha noe med det å gjøre...
Du begynner jo å trekke på åra Jeef, så det er jo kanskje ikke så rart:p
studentlivet er ikke som det engang var i gamledager.
Alt er relativt.
Jeg prøvde meg på skolebenken igjen selv jeg etter mange år i arbeidslivet. Det var rart. Veldig rart å være 25 sammen med bare 17-18 åringer. Det var handelsskolen dette her da. Om det gikk bra?
Nei, ikke i det hele tatt, men jeg forsøkte ihvertfall. På den tiden var jeg i perioder mye plaget av angst, vet ikke hvorfor. Så jeg sluttet etter 3 uker.
2 år senere ble jeg gravid og angsten forsvant, har ikke hatt det siden, bank i bordet! Angst er noe dritt. For meg var det slik at det var ikke noe konkret som utløste det. Det kom bare snikende, og ble bare mer og mer plagsomt og lamende for tilværelsen.
DYTTE!!
Hvis vi skal klare en tusentråd i år må vi skrive 897 innlegg til!
(hva skal jeg så skrive om...?) Jeg må bare få si at jeg har stor nytte av journalskrivinga her. Jeg er en innbarka trøstespiser og jeg tror at det å føre journal er en god hjelp. Ikke bare ser jeg hvor mange ganger jeg sklir ut, men alle andre kan også se det, og kommentere.
Har fått masse oppmuntring, det hjelper stort!
:blomster: :blomster: chili.
kan det hjelpe med at jeg sier jeg føler med deg når det gjelder å slenge inn 896 innlegg til. Ja vel her er et til.Oh my er det noen regler her om hundre bostaver eller noe3 så får jeg vel skrive noen ord til. Good luck.
Skorpia på rett vei.
Jeg kunne ha malt deg rosa
som skyene om ettermiddagen om vinteren
som et neonskilt
som brystvortene, før de ble brune
jeg kunne malt deg lyseblå
som himmelen om våren
som blåklokkene
som kjøkkenskapet
eller som bytrikken
eller så kunne jeg ha malt deg
grønn
som en frosk
som kastanjene i juli
som et salathode
eller gul
kunne ha malt deg som svovel
eller hvit
kanskje svart
men aller helst bare
gjennomsiktig
med vann
hadde jeg bare turt.
:blomster: chili.
Idag blåser det...varmt. Jeg synes det er ekkelt at det ikke blir kaldt høstvær. Det er som om ingenting stemmer noe sted. Naturen er ute av balanse og det er jeg også. I morgen skal vi reise til Bergen, håper på skikkelig plaskregn og kuling gjennom gatene der... Skal bli koselig å besøke lillesøster. Noen ganger savner jeg saltvann og skikkelig ruskevær noe forferdelig, glemmer nesten hvorfor jeg bosatte meg i innlandet for over 20 år siden.
jeef-micro
20-09-06, 22:53
sitter og ser et program på discovery om å overleve når man for lenge siden skulle vært død... handler om to menn som var på fjelltur, da han ene fikk en kampestein over seg. Han andre måtte forlate sin døende kompis oppi fjellet for å hente hjelp. Det må være helt forferdelig. Du vet ikke om du skal være igjenn hoss kompisen din så han slipper å dø alene, eller ta sjansen på at han overlever til du får tak i hjelp...
han lå under den kampesteinen i 40 timer eller noe, og ble faktisk reddet av at han lå så lenge... rart nok, men kampesteinen, som han fikk over foten, klemte av blodårer, og hindret blod med giftstoffer (som ofte oppstår i sår) i å komme til kroppenhans og forgifte han...
blir så imponert over slike historier jeg
Tja.. på tide å bidra i denne tråden igjen? :D
Sitter og jobber med en profil til blink.. har sosa rundt der inne i ett år og har nå blitt ufordret av en venninne å legge litt mer sjel i det å finne meg en date.... Over to år alene og kun en stusselig date.. Men søren heller, har det fint som jeg har det jeg :D
Skal aldri, aldri drikke rødvin og snakke om blink og menn en gang til.. :lol:
Siljevanilje
21-09-06, 07:03
jeg er også registrert på blink, men for bare ekkle, useriøse henvendelser. jeg er jo ikke ute etter noen one-night-stand da heller, men dog allikevel.
men om 6 dager skal jeg på første rocke konsert, gleder meg som en liten unge, det skal bli helt topp, konserten er med johnossi, på checkpoint charlie i stavanger, http://www.checkpoint.no/
andre topp rock band nå for tiden er : danko Jones ( konsert 24 okt), wolfmother, og the zutons.
rockesilje:_punk: :_punk: :_punk: :_punk:
jeef-micro
21-09-06, 11:17
Jeg har hatt en skikkelig konsertsommer i år :) først var jeg på Bon Jovi konsert i London (som de fleste her har fått med seg) 200 000 publikumere, 30 grader i skyggen, og 30 kr for en halvliter med øl... kunne jo ikke vært bedre :)
Senere på sommeren var det Olavsfestdager i Trondheim (vi må jo feire at helgenen vår døde for 1000 år siden) og da var jeg på tree konserter; hellbillies, som jeg egentlig ikke er noe fan av, men som var skikkelig bra live... riktignok var jeg en smule dritings da men... to dager senere var jeg på konsert med trøndelags store helt Åge Aleksandersen... Det var en utrolig bra konsert... folk i absolutt alle aldre, og kjempestemning. Fint vær til å være i trondheim var det også. Et par dager etter dette var det konsert med Espen Lind, Kurt Nilsen, Askil Holm og Alejandro Fuentes. med fyrverkeri og greier...
og såvar jeg på AHA-konsert med mum. det var utrolig koselig... vi var ute og spiste først og koste oss masse...
Hei folkens!
Har vi glemt denne tråden?
Og hvordan gikk det med tråden fra i fjor? Ble det 1000 innlegg? ---det må jeg finne ut av...
Ser ut som dette blir en 200-tråd...
Må jo bare skrive minst 50 ord her, kan skrive hva som helst... men jeg kommer ikke på noe å skrive om... søren og!:p
Klart det ble tusen på sist tråd :D Jeg husker godt at jeg tastet og tastet og tastet med noen andre som var hjemme på nyttårsaften. Og vi klarte det før kl tolv :D Enda er det mange måneder igjen!! oi, femti ord :eek:
Ehm, ja... Ta den busk og la den vandre!! :D god jul!
;)
jeef-micro
06-10-06, 12:47
Får ta busken fra Aline her jeg da...
Ikke så lett å få til 50 ord, men jeg kan prøve.
I dag skal jeg til frisøren og kvitte meg med noen slitte krøller.. lurer litt på hvor mye jeg egentlig vil klippe meg. helt kort, halvlangt eller langt.. uansett må det klippes opp, for viss ikke så ser jeg ut dom rawlf i muppetshow "voff"
Noen tall:
Som nevnt over, denne tråden heter "Tusentråden 2006", og ble startet 23. Mai.
Idag er dette 138 dager siden, og med 117 (inkludert dette) svar tilsvarer dette 0.85 innlegg om dagen. VI mangler altså 882 innlegg, og med samme aktivitetsnivå i tråden som det har vært siden start vil dette ta 1031 dager til.
Anslått ferdigdato på denne tråden blir da 4. August 2009.
Skal vi da døpe den om til Tusentråden 2006 -> 2009 ? Bare en tanke.
En annen tanke er å øke aktivitetsnivået slik at vi rekke å poste de resterende 882 innlegg i løpet av 2006. Dette vil da kreve at det blir postet 10.5 innlegg per dag resten av året. En økning på hele 1135%
Eller heter den Tusentråden 2006 fordi den ble startet i 2006, og det er bare jeg som trodde den måtte være ferdig i løpet av året? :-)
Siljevanilje
08-10-06, 13:12
jeg vil også gjerne være med å bidra, med det som opptar meg akkurat nå, morfaren min er syk, faktisk kjempe syk.
han har vært alvorlig syk i 11 måneder nå, det begynte med svulst og påfølgende blødning på hjernen, og lam på hele venstre side, ble operert også strålt, så masse opptrening så fikk han komme hjem i 4 måneder, så utviklet han epilepsi pga en ny svulst en annen plass på høyre hjernedel. de kunne ikke gjøre noe, han fikk sterke kortison tabletter for å holde svulsten liten.
han har vært på pleiehjem på langtids, lenge nå, og idag gikk han inn i koma,
det er kjempe fælt. men jeg har forsonet meg med at han kommer til å dø snart. og jeg synes mest synd på mormor, som er på kanten til et skikkelig nervøst sammenbrudd, og går med angst for at han skal dø når hun ikke er der. og grine hele veien.
og morfaren min som kun er 75 år, det er vel ingen alder for en mann????
:hylgrine:
Bra statistikk, Larsie!
Det ER meninga at vi skal skrive 1000 innlegg i løpet av 2006, ja... og så mange aktive medlemmer det er her, burde det ikke være noe problem...
Men det hender tråden blir liggende i skyggen...
Så leit med morfaren din, Siljevanilje! Det er trist når noen man er glad i har så mye vondt.:klem:
Jeg trår gledelig til igjen :)
Jeg har vært på kjærestehyttetur i helgen :) Superkos å sitte i en kald hytte innpakket i soveposen og høre på radio, drikke vin, spise god mat, spille kort osv. Vi har også vært og gått tur og det har vært superdeilig!!
Det morsomste av alt var når jeg oppdaget at mamma og pappa visstnok har kjøpt en venstre sovepose til meg (siden jeg er venstrehendt) Og at jeg og min kjære kunne "koble" sammen soveposene våre :D Det var koselig, det. Og det ble mye bedre plass i den smale sengen :)
Det var min helg :D
Jeg er ikke noe særlig i skrivemodus om dagen jeg heller, men jeg får være med litt jeg også da, så vi klarer dette :).
Trist å høre om morfaren din, Silje. Nei, 75 år er ikke så mye. Jeg har tre besteforeldre igjen. Den sprekeste av mine besteforeldre døde først, nemlig morfaren min. Han fikk plutselig hjerteinfarkt og døde nøyaktig en måned etter at han fylte 70. Det er ti år siden nå, men jeg savner ham fortsatt ofte. Mormoren min er snart 79 og har hatt MS i mange år.
Farmoren min og farfaren min er 91 begge to, farmor har kommet på sykehjem, men farfar bor hjemme i det store huset deres. Han driver fortsatt morgengymnastikk og løser vanskelige kryssord og er temmelig oppegående.
Huff, jeg ser for meg at dette kan bli en ting jeg kommer til å logge inn og sjekke stadig vekk.. avhengighetsskapende forumaktivitet!
Vel, nå er det på tide med en joggetur for å brenne av litt mere fett, ketolysen hjalp meg igang med et nytt og bedre liv.. og det har holdt lenge etter jeg slutta. Ser ut som vektnedgangen er varig denne gangen :-D
jeef-micro
08-10-06, 21:03
Da må jeg fortelle om min helg også da...
Jeg var hoss frisøren på fredag, og klippet meg kortere enn jeg har vært på mange-mange år... litt nytt og uvant for korketrekker-jeef, men jeg grein ikke da jeg kom hjem og så meg i speilet, og jeg er fortsatt fornøyd, to døgn etter... ikke værst
og så har eg vært i 50-årsdag. Masse slekt og folk jeg ikke har sett på hundre år... eller det var kanskje en liten overdrivelse, men i allefall har jeg ikke sett de på lenge. Og festen var på mitt barndoms paradisøy, sammen med alle som var barn sammen meg der ute, og vi drakk og mimret og hadde det kjempekjekt.
I dag dro vi hjem og jeg fikk middag av mamman min... nå har jeg stranda i sofaen
I morgen skal jeg til pappa'n min på jobb og lære mig-sveising... det kan jo bli gøy
Utrolig fascinerende å se (høre) på Kvitt eller Dobbelt (for barn) på Nrk1. Dels fordi jeg for EN GANGS skyld kunne svare på noe jeg også (jeg er Harry Potter-fan), men det mest fascinerende var han guttungen som var oppe i fysikk. For en fyr? Å brenne så totalt for et såpass vanskelig tema? Og målet hans var jo bare helt herlig. Han ville bli professor, så han kunne forelese for andre og få dem til å elske dette like mye som han selv gjorde! DETer en tanke enkelte lærere burde tenke mer igjennom før de setter seg ned og planlegger undervisningen sin. . . (jada, jeg jobber som lærer).
jeef-micro
08-10-06, 21:45
jeg skal i allefall bidra her...:p
jeg har studieuke i uka som kommer, og skal ikke studere før på kvelden. Har leid en del teaterstykker som er filmet, hvor skuespillerene er tegnspråkbrukere, og det er kjempegøy for meg som holder på å lære, å få litt trening i å lese av tegnspråk. Jeg har ei kolokviegruppe, så vi skal sitte sammen og se :)
Siljevanilje
08-10-06, 22:23
jeg har skrevet noe tidligere i denne tråden idag om den syke morfaren min,
han døde for ca 1 time siden, og tilstede var både min mamma og mormor.
så trist, og jeg synes så synd på mormor, så sitter igjen etter han med sikkert det store tomrommet..og familien som bor et stykke ifra, jeg kunne tenkt meg å vært med dem nå.
håper dette var 50 ord.
jeef-micro
08-10-06, 22:32
Huff da Silje, så utrolig trist å høre. Alltid så vanskleig å vite hva man skal si når slike ting hender noens nærmeste.
Nå vet jeg ikke hvor langt det er for deg å dra til mor og mormor, men jeg håper du får til å ta deg en tur å være sammen familien din nå. Det er godt å ha familen å støtte seg til når slike tunge ting skjer.
en :klem: skal du få i allefall
Får kanskje bidra til noe her jeg også da.
Vet ikke HEEELT hva jeg skal skrive her da men, finner vel på ettellerannet viss vass.
I dag har mamma hatt bursdag, spiste bare ett bittelite kakestykke..
Og så har kjæresten vert her, vi hadde noen problemer å styr sist uke som ente i ett brudd på TOO hele dager.. japp... Lenge nok..:p Men det ser ut til og ordne seg, vi har funnet ut att det kanskje er en god ide å prate sammen:rolleyes: .. Japp.. Så sånn er det. Er dette 50 ord? *telle* Jepp!
jeef-micro
09-10-06, 00:23
og da var vi over på tema kjærester? har ikke så mye å komme med der jeg... skjønner meg ikke på disse karene...først så vil de, så blir de usikre, og så vil de ikke. Og om du da drar på en date (for du har jo gitt opp han som ikke ville allikavel) så greier han da å ombestemme seg og si at han vil... Og da sitter vi der som noen spørsmålstegn og lurer påhvorfor gutta sier vi er ustabile og ikke greier å bbestemme oss...
HJÆÆÆÆÆLP!!!!
Hehehe! Ikke lett det der nei! DET er sikkert å visst. Er vel bare å håpe på att alt ordner seg.
Og når vi først er inne på kompliserte ting.. HVORFOR i allverden er det så vanskelig å få sove? Jeg vil sove.. NÅ.. Kanskje en ide å slå av maskina først? Njaa.. Okeida.. Det er vel en stor fordel å skru av datamaskina først... Jepp. Men da gjør jeg det ! Natta!
*telle fort gjennom ordene å håpe på att det er over 50*
Lurer også på hvorfor det i allverden skal være så vanskelig å sove av og til... Har sovet i 3 timer til nå i natt, og så våknet jeg for en times tid siden og har ikke fått sove igjen.
Og hva er vel mer naturlig enn å logge seg på her når en ikke får sove? :p Skal sitte en stund til før jeg prøver å sove igjen! :rolleyes:
jeef-micro
09-10-06, 10:52
og jeg har sovet som en stein i natt, men det er sikkert for at jeg var på fest nett til søndag, og når jeg drikker så sover jeg så dårlig... og så slappet jeg sikkert av godt siden jeg viste jeg har fri i dag. Jeg har studieuke i uka her, og skal bruke den til en del studering med kolokviegruppa mi.
men i dag skal jeg til pappa på jobb og lære meg mig-sveising. Jeg skal ta med meg fotoapparat, så skal dere få se hva jeg lager... viss det er sånn at man lager noe da...
Hva er mig-sveising? Kjenner at jeg ble veldig nyskjerrig. Kjæreste pratet skal jeg ikke blande meg så veldig mye opp i, har vært gift med samme mann i 21 år, så vi svever ikke på en rosa sky lengre. Men av og til kjenner jeg at det er godt at han ble min , at han er den rette for meg og det føles kjempegodt og tryggt.
grethe
jeef-micro
09-10-06, 18:08
mig-sveising er sveising av jern. Pappa er smed, så jeg var hos han å prøvde. Jeg skal ikke begi meg inn på noe heftig forklaring på dette, for jeg vet ikke så fryktelig mye, men når du mig-sveiser, så brukes det gass og varme som smelter en jerntråd mellom to jernbiter som du skal feste i hverandre. Han har noe som heter tig-sveising også, og som er litt finere sveising, som skal se pent ut, og da bruker de flytende aliminium i steden for den jerntråden når de sveiser. Det ser penere ut, og er mye dyrere. Den fikk jeg ikke borti, for det er vist litt for avansert, så man må vite hva man gjør for å bruke den.
Men'e har det stoppet opp her da? Kan jo ikke det!?
Jeg sitter her og venter middagsgjester. Kylling og salat i dag. De andre skal få ris da :p
I dag er det sol og fint vær her, håper det er det der dere er og ;)
Nei, jeg får vel gjøre ferdig maten jeg, slik at det blir middag i dag og. Ha en fin dag da dere :D
jeef-micro
12-10-06, 20:39
Gullkorn fra norske skademeldinger:
* Lastebilen holdt altfor stor fart tatt i betraktning at den manglet bremser
* Jeg tilbakeviser Bs påstand vedrørende trafikkuhellet i rundkjøringen. Han nevner noe om en høy kum (15-20 cm) i grøfta. Hva hadde han i grøfta å gjøre? Dessuten sier han at han måtte bremse kraftig, bare det tilsier jo at han hadde stor fart. Og dessuten kjørte han jo inn i meg en gang til lengerfremme.
* Årsaken til kollisjonen var to unge damer som sto på fortauet og ventet på å krysse Rådhusgata
* Jeg vil si at jeg har 50% skyld og motparten 75%
* Jeg gjør oppmerksom på at verken jeg (A) eller B mener det var slik det skjedde, men et meget innpåslitent vitne (hr. Holm) overtok fullstendig styringen da vi skulle skrive skademeldingen
* Beklager håndskriften, men det at jeg skriver som en gris betyr ikke at jeg kjører som en
* Jeg prøvde så godt jeg kunne å avvikle en kollisjon
* Jeg skjønte at ulykken kunne unngås og svingte til høyre for å forhindre dette
__________________________________________________ ______________
hmmm Her går det tregt med innlegg dere??
Får bidra litt jeg da.. men aner ikke hva jeg skal preike om..
Har havnet i barnefrikoma. En gang i mnd så havner jeg der. Veldig deilig egentlig å bare koble ut alle funksjoner og loke foran pc'n, men får alltid dårlig samvittighet. Er jo masse som burde gjöres.. sukk.. Jeg vil gjerne ha en samvittighetomi.. men jeg tviler på at det finnes en kirurg som var villig til å pröve..
jeef-micro
15-10-06, 18:16
hmm jeg begynner å gå tom for ting å skrive om, men kan jo firtelle litt om at søsteren min har blitt friskmeldt fredag 13. Så nå tar hun med seg lille maya (som ikke er så liten lengre) og kommer hjem. de skalriktignok ikke være mer enn ti dager, men veldig kjekt for tulletante-jeef da...
og så er høstferien min over :( i morgen skal jeg på skolen igjen...*sukk*
Tantebarn ja; jeg ble jo tante for 5. gang for tre uker siden, og har ennå ikke fått sett den vesle frøkena. De bor en 3-4 timers kjøretur og 3 ferger unna så blir vel ikke dit jeg skal med det første. :rolleyes:
Også skal jeg bli tante igjen utpå våren, og de bor heldigvis liitt nærmere. (Sånn ca 50 meter...) Og det gleder jeg meg masse til! :)
Og da er jeg ute av barnefrikoma.. Fikk hjem en haug utslitte og grinete unger. sukk... så var det rett på en elendig kveld med hyl og grin för leggetid.. Håper det hjelper at jeg har fått de i seng til vanlig tid idag...
Det er jo lov å drömme..eller?? Nå er det rett i seng for mor og.. Skal tidlig opp i morgen..
jeef-micro
16-10-06, 14:41
jeg "kræsja" bil i natt... bare så dere vet det... Hadde besøk her, og han skulle da kjøres hjem sånn i firetiden i natt. Det er hans bil, men den står parkert her hos meg. han kjørte nedover, og jeg kjørte hjem, og skulla da rygge meg inn i er luke. Det jeg ikke så kl halv fem på natten -i mørket, var at det stod en mørk-mørk bil i nabo-luka... og den kom jeg borti... heldigvis hadde jeg ikke noe fart å skryte av, og det eneste som skjedde var at jeg skrapa bort litt skitt fra den andre bila... tror "min" bil var uskadd og like "fin" (den er virkelig stygg og gammel...)
Uff, det er ekkelt, selv om det gikk bra. Har heldigvis aldri vært bortpå noen andre, men hadde en tur i grøfta for et par år siden. Det artige er at jeg stod STILLE og kjørte i grøfta. Det er det ikke mange som har klart!
En bil skulle passere meg på en ekstremt smal grusvei, så jeg og han la oss så langt ut vi kunne. Da stoppa jeg, så han skulle kunne passere meg... Da ga veiskulderen etter, og jeg sklei stille og rolig ned i grøfta. Falken brukte nesten 2 timer på å få meg opp, fordi det var så trangt og j***** der.
Det som gjorde det hele til en FANTASTISK opplevelse var at dette var på veien til et utested nede ved sjøen på Nesodden som hadde hatt konsert med Vidar Busk... Jeg skulle hente noen. Så mens jeg står der i grøfta og koser meg, kommer 100 000 tilskuere (det FØLTES som 100 000) forbi, gode og brisne, og flirte og koste seg.
Godt man ikke eier evnen til å bli flau, eller hva...
jeef-micro
16-10-06, 21:28
jeg eier evnen til å bli flau, og bileieren her ble ikke så veldig imponert over meg. Det er snakk om en 20 år gammel bil, så det skal nok litt til før jeg skader den såppas at det påvirker hva bilen er verdt. Sist jeg lånte den greide jeg å rive av kula på girstange, så jeg skjønner at han er skeptisk til å låne bort bilen sin til meg... Men når det er sagt da, så har jeg hatt førerkort siden 97, og ennå til god å gjøre noe skade på en bil eller noen... det værste er ikke å skade bilen, men å skade andre, ås jeg håper jeg aldri kommer borti noe slikt.
Jeef, du er en flittig tusentrådskriver!
Men uflaks med den rygginga, da... huff.
Her i gården venter vi på snø: småen syns det har lukta snø ute lenge nå. Og så er det meldt sludd på torsdag og fredag! Hurra!
Vi gleder oss enda mer til det blir ordentlig snø... da blir det ut med snowraceren... huha..:D
jeef-micro
17-10-06, 14:41
klart jeg er med og skriver... vi må jo få til tusen innlegg her før nyttårsaften...
Jeg har vært på skolen i dag, og vi har hatt fremlegg av prosjektoppgaver. Alle gruppene har lagd en film på tre minutter om døves kultur. Vi jobbet masse med vår film, og synes selv vi fikk det til veldig bra. og så får jeg sitte på til ei i klassen til og fra skolen... Det betyr at jeg sparer ca en time hver morgen, og kan sove mere :D deilig... Hun skal så klart få litt bensinpenger da
Brrr... Nå er det kaldt her jeg bor... inne. Sentralfyren er ennå ikke skrudd på, og ute er det ca 2 grader. Hutte tu!
Så jeg håper virkelig at den blir skrudd på i morra. Og ellers så ønsker jeg meg litt snø; det er så koselig... Og skal det først være kaldt, hvorfor ikke snø? Ute er det overskya, så kanskje ønsket mitt blir oppfyllt? ******** (snø)
Her er en liste over fine ting ved høsten:
Lyden av regn
Fargene på trær og busker
Være inne med god samvittighet
Kort tid til jul
Mye moro på fjernsyn
Vi trenger ikke presse oss inn i badebukse/bikini på lang tid :p
(Jon Almaas: "Bare så du vet det")
jeef-micro
29-10-06, 16:46
nå har jeg hatt kooooselig besøk... søsterog tantebarn har vært i norge i ti dager, og jeg har kost meg masse :D
Lille Maya har blitt kjempeflink til å gå i løpet av de dagene, og hun har lært seg masse nye ord. Hun sier "pretty" når vi kammer håret... I tilegg går det mye i "hebraisk" når hun snakker da. kjempegøy... og jeg er en kjempestolt tante ;)
Gammel dame på isen... det er meg, det!
For nå har vintern kommet til Oslo, med snø og masse is... Så jeg stavrer meg bortover med museskritt, stiv som en planke..
Glemmer hvordan det er helt til isen ligger .. Kanskje jeg har ekstra skrekken fordi jeg har smellt i bakken et par ganger..
Burdte vel skaffe meg brodder, men gammel-dame-faktoren føles litt for høy da..
jeef-micro
02-11-06, 01:56
Og hva er det med mannfolk (igjen!) Her erman på besøk hos en mann, og han har greid å henge kjøkkengardina si opp ned... Jeg har spurt om å få snu den, men nei... "det gjør jeg når det passer meg" I helga skal han få besøk av sine foreldre, og snill som jeg er sier jeg at han da må snu kjøkkengardina si... og hva skjer? jo da... Jeg får kjeft for at jeg henger meg opp i ubetydelige detaljer og siden dette bryr han midt på ryggen, så bør det bry meg like mye, om ikke mindre, siden det ikke er min kjøkkengardin det er snakk om... hvorpå jeg spør om han ikke vil ha det litt pent hjemme hos seg i helga når han får besøk da... og han sier at "er det så stort problem for mora mi, så får hun snu gardina når hun kommer"
MANNFOLK!:rolleyes:
Jepp, nå er sentralfyren her endelig skrudd på. En lunk er det.. håper det blir litt mer futt på den etterhvert. Vi holdt virkelig på å fryse til is her!
Været i Oslo er veldig pent nå, et par plussgrader og blå himmel og sol.
Jeg har tatt fram vinterkåpa mi, som jeg akkurat får på meg... mumle.. Jeg fantaserer om å kjøpe meg en ny vinterjakke, en svart, kul en med jukseskinn på hetta... håper bare kontoen min blir enig med meg sånn om en ukes tid.
jeef-micro
04-11-06, 09:57
Må si vi er litt trege med denne tråden her... vi har bare to mnd på å greie masse innlegg da... kom igjen folkens!
jeg var på fest i går. Masse folk, og kun ei jeg faktisk kjente fra før... I dag skal jeg i 30-årsdag til ei jeg gikk sykepleien sammen med. Det blir sikkert gøy... hørte rykter om ost og kjeks, så jeg er litt spent...
og i morgen skal jeg på jobb
Hepp, må si meg enig med Jeef-micro her: skrive her, folkens!
Tenk om alle som LESTE i tråden skrev ett innlegg hver.. hadde fort blitt 1000 innlegg, da!
Trodde først jeg måtte være dypsindig for å skrive her; nå bryr jeg meg ikke om at det blir mest pjatt... om sentralfyr og sånn ..:o Men jeg kan jo prøve å skrive noe serriøst også??
jeef-micro
04-11-06, 10:57
je serriøst er bra, men av og til er det gøy å skrive om ting som egentlig ikke betyr så mye også... som at man ikke vet helt hva man skal skrive om i tusentråden, eller om ett eller annet man har sett som har vært litt rart...Jeg kan fortelle at jeg satt på bussen i går, og der var det ei dame som satt og pilla seg i nesa.. Det er jo ille nok på et sted hvor det faktisk er en del folk, men det som fasinerte meg mest, var at hun faktisk hadde hansker på seg da hun gjorde det.... håper bare hun vasket hanskene sine da hun kom hjem...
hi hi.. dama, da!
Ja, det er mye lettere å skrive litt sånn om mer useriøse temaer..
Men dæsken, hva skal jeg skrive om nå da.. er ute på dypt vann!
--tom i hodet-- Dette truer med å bli et serdeles useriøst innlegg...!
Får bli en oppfordring til de som leser tråden om å skrive noe.. som blir litt bedre enn dette..:rolleyes:
I dag gikk startskuddet for juleshoppinga for meg! Det er så gøy, gleder meg som en unge til tida framover nå! :D
Jeg kommer til å bli så blakk! :eek: Det er det eneste problemet :o
Men, men, det er jul bare en gang i året (og resten av året finner jeg andre ting å blakke meg på :rolleyes: hi hi)
jeef-micro
04-11-06, 12:20
Jeg har også planer om en bytur i dag... skal i bursdag til ei veninne, og aner virkelig ikke hva vi skal finne på å kjøpe til henne. det er 30 årsdag, så vi må liksom kjæpe en litt bra gave også da... men jeg er sååååå tom for ideer, og jeg har jo studentøkonomi, så jeg går ut i fra forståelse for at gaven ikke blir av de dyreste...
ellers må jeg lage meg ei lita liste over hva jeg skal kjøpe til hvem i bursdagsgaver... vanskelig det der...jeg har så utrolig mange venner, og alle skal ha en liten ting.... og som sagt... studentøkonomi
Jeg hater fruktfluer.. De er så ekkle og små at hvis du puster inn litt hard så suger du de inn i nesa.. fysj... Jeg levde i den tro at det ikke ble noen fruktfluer hos meg iår... Så plutselig var de der. En hel sverm.. Nå jager jeg de rundt kjökkenet med en sprayflaske og papir.. usj..
Fruktfluer er udigg!!!
Var på Ikea i går og tittet på kjøkken.. har laget tegning og driver og regner ut hva herligheten kommer på.
Ble litt julepynt, julepapir og ikke minst pepperkakedeig og. Angrer på at jeg ikke kjøpte et pepperkakehus der, men det blir jo flere turer i forbindelse med nytt kjøkken og da byr anledningen seg garantert igjen :D
Siljevanilje
04-11-06, 16:43
jeg gleder meg til jul. så sinnsykt masse. eneste aberet er at jeg føler at med jul hører pepperkaker og kakemenn til, dert blir kanskje litt vanskelig å lage med proteinpulver. :P men skal lage noe anna istedet for. mor har bestilt en stooooor porsjon med siljes fantastiske bringebær fromasj med rørte bringebær til. vi skal feire julen på en hytte (les: luksusvilla) i idylliske Sirdal.
jeef-micro
04-11-06, 18:11
da har jeg vært i byen på en shoppingrunde.. Jeg har kjøpt 30-årsdagsgave til i kveld, og det ble gavekort på parfymeri... vi er to som spleiser. Og så har jeg kjøpt en bursdagsgave til ei anna veninne. hun ønsket seg bling-bling, så jeg kjøpte smykke og to sett øredobber... vi er tre som spleiser på den da, men ikke noe stordag, så hun får ikke så dyr gave. Og så har jeg ei tredje veninne som akkurat har hatt bursdag, og hun får gavekort på HM... tror alle får gaver som passer godt til dem. Nå venter jeg på skyssen min opptil 30-årsjubilanten :)
I dag har jeg hatt fri, og skulle ut å handle sammen med søsteren og niesen min. Men det regnet hunder og katter, så vi ga oss etter en liten stund. Fikk værtfall vært på strikkebutikken og kjøpt inn tråd til et par nye prosjekt! :)
Så etter det har jeg stort sett bare strikket i dag, også rekt opp litt, strikket igjen og rekt opp enda mer... Men nå ser det endelig ut til at jeg er på rett vei! :rolleyes:
jeef-micro
05-11-06, 01:36
og jeg har vært i bursdag til ei veninne, og sitter nå i mørket og skriver innlegg...gøy å se om jeg faktisk treffer de rette knappene på tastaturet, Jeg har alltid trodd jeg har vært så avhengig av å se hvor jeg trykker, men jeg ser at jeg faktisk treffer på de fleste bokstavene på første forsøk.. til tross for ei flaske vin... eller kanskje på grunn av vinen?
Hepp hey.
Det er søndag og jeg venter på at middagen min skal varme seg ferdig i kjelen.
Skal bli godt med litt bønnegryte!
Ellers så har jeg ikke så mye å meddele akkurat nå..?
*telle*
Har akkurat nok med ord i dette innlegget, jo!!
Eller? joda, tror det ja!!
Snakkas!!
jeef-micro
05-11-06, 17:06
det bør du ha Aline, ellers blir mitt slettet pga to på rad... Jeg er på jobb, og ikke akkurat stresset her jeg sitter. Skal faktisk spise fiberrik til middag... på en søndag... jaja er man på slankern så...
ellers ikke så mye nytt å¨si
bare babler for å få nok ord egentlig... som vi alle gjør her inne :p
jepp go søndag folkens!
Så har vi (jeg med 12-åringen på slep) vært barnevakter for tantebarnet på 9 mnd. Gikk bra, det, han våkna på natta, men fikk han til å sove igjen. I morres sto vi opp, minsten og meg; han var smørblid og prata og kosa sag.. og mor og far fikk sove helt til kl 1100! Ikke værst! :D
Jeg har også vært barnevakt i dag, til niesen min på 2 år. Jeg tok henne med til foreldrene mine som var barnevakt for to andre tantebarn. Så i dag har jeg kost meg sammen med alle tre. Har selvfølgelig rukket å strikke litt innimellom også, ble ferdig med en lue, og har begynt på et par pulsvarmere.
jeef-micro
05-11-06, 20:54
jeg er også barnevakt... men det er jo jobben min.. i morgen er det skole igjen og da skal vi ikke starte før kl kvart over ti :D
ellers er ting rolig på jobb. Jeg får sitte på med ei hjem, så jeg sparer meg en halvtimes venting på bussen hjem. Litt godt, selv om jeg må gå et stykke for å komme hjem, og det plasker ned der ute... jaja har med mp3-spiller og kan sikkert ringe en venn om det blir for skummelt ute i mørtet...
Skrive, da folkens! Skrive ,skrive: det er jo nesten midten av november!
Ellers så blir det som en (Jeef?) sa, at vi sitter på nyttårsaften og niskriver innlegg... syns jeg ser det... 800 innlegg før midnatt.. ti hi!
Vel. Her i gården vil vi helst ha snø nå, selv om jeg går som en pingvin på isen... Vi har 2 snowracere og elsker aking i vinterettermiddagsmørket!
Snø snø snø!! :D
Jeg har faktisk ikke skrevet i denne tråden før..Litt fordi jeg synes det er litt skummelt tror jeg...Med disse reglene og greier..
Som jeg forøvrig ikke husker her jeg sitter...
Hehe...
Får håpe jeg komme gjennom nåløyet;)...Om jeg bommer, merker jeg vel det ganske kjapt!?
Joda...Ellers går det fint...*telle telle*.....
Skal til psykologen i dag, og på legesenterert og hente ny sykemelding..Blæh...
God dag til alle sammen;)..
Takk Aline, for heiinga!!..Kom meg i da i mål;)
Er vel ikke så mange regler her ? Bare man kommer over 50 ord og ikke har to innlegg etter hverandre? Her i Valdres er det surt og kaldt, vi fikk snø...også forsvant den igjen og den som ikke rant vekk ble til IS! Ser at en i et tidligere innlegg mente at brodder hadde litt høy gammel dame faktor...tror jeg skaffer meg rullator!
jeef-micro
08-11-06, 16:30
Hei i trondheim er det skikkelig drittvær for tiden.. vi hadde kjempekoselig skomakergatasnø, og jeg fant frem jule cd'ene mine og greier...
men nå er det drittvær.. det er regn og vind, og trærne ligger nesten vannrett... og det er litt småskummelt. Da jeg var liten, og den berømte nyttårsstormen var, så løftet taket på huset hjemme seg. Husker pappa var oppe midt på natta og festa taket på nytt.... det sitter liksom litt i enda
Om ikke Hyper snart legger til ord blir jeg nødt til å slette :D
Heia heia heia heia!!
Som skrevet over her er det 50 ord som gjelder :)
Og nå må jeg skrive mere... Hva skal man si?
Jeg gleder meg til sommeren, jeg...! Og lyse lange udeprimerende dager..
Med sol på nesen!
jeef-micro
08-11-06, 22:28
føler meg som en gjenganger her jeg... :p har holdt på å jobbet med eksamen nå, og er helt uggen i skuldrene etter å ha bært en sinnsykt tung sekk. pyton. Og siden jeg gjorde det ganske bra på slike drøftingsoppgaver da jeg gikk sykepleien så setter jeg et vist press på meg selv for å få en bra karakter på denne oppgaven også. har vært litt småproblemer med meg og hun jeg jobber sammen med da (vi må være grupper) jeg er nok mere en individualist når det komemr til slike ting...
Siljevanilje
08-11-06, 23:00
kan ikke vi alle skrive hvert vårt innlegg her hvertfall annen hver dag om ikke vær dag, da hadde vi vel kommet i mål, tro?
været i stavaneger er opphold men ganske kjølig. oooh gleder meg til julen. lavkarbo julekaker og fromasj og pinnekjøtt og koldtbord. og ikke minst forhåpentlighvis veldig mange gaver.
også gleder jeg meg masse til thailand. det ska bli så fantastisk hærlig.
:D :D det er 55 dager til idag. :)
jeef-micro
08-11-06, 23:18
jegg sitter og ser Haunted på discovery... ser det hver onsdag, og skremmer meg selv like mye hver gang... og rett i seng etterpå... Jeg har ei sånn rispute jeg varmer i mikroen... den er kjempegod... særlig nå som nakken min er dønn stiv etter skolebøkene jeg har dratt på i den siste tiden. I tilegg til pc'en ... I morgen kommer hun jeg skriver sammen med hit da, for vi har studiedag, og skal bare sitte her og jobbe
Idag er det torsdag! Hvis noen lurte, lissom...
Som vanlig skriver jeg her uten et tema? Men hva med frokost? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg har latt være å lage smoothie så lenge.
Har begynt igjen nå, og ikke bare smaker det godt, men det metter så deilig også :) :) :)
Smoothie!
Jippi!Jeg har begynt å montere lappeteppet jeg holder på med...
Er ikke ferdig med alle lappene enda, men måtte liksom bytte på litt..
Blir så lei jeg, av å holde på med det samme lenge av gangen:)...
Så har jeg lært meg å hekle armbånd!
Fant en oppskrift på nettet, som var veldig enkel..
Kan jo legge ut bilder etterhvert:):)
Jeg har spist frokost i dag jeg også! :ja: Vel var den ikke sånn av de aller beste, nemlig en yoplait yogurt dobbel 0%. Har fundert litt på hvordan jeg skal få i meg frokost, for har absolutt ingen matlyst om morgenen, så har vel komt frem til at en sånn yogurt er bedre enn ingenting. :rolleyes:
Og nå skal jeg på jobb, godt å begynne sent for en gangs skyld! :)
jeef-micro
09-11-06, 16:14
Vi har jobbet masse med eksamen i dag... vi er ferdige med teorigrunnlaget vårt, og har "bare" teorien og drøftinga igjen...
skal jobbe litt med det etterpå nå da..må bare få gjort litt husarbeid først... og for å skifte tema, så har det begynt å snø igjen, og det er veldig koselig ute :) jeg liker snøen :)
og jeg lurer på om ord som og, i + er teller som ord når vi teller hvormange vi har...
Jeg har vært fliiink i dag!!Vært hos psykolog, lege, levert sykemelding, og vært på jobb i 4 timer!!Jeg har kjøpt sort neglelakk(og lilla og rosa), ny lipliner (Skal ha rød leppestift på jubileumsfest på lørdag), og handla inn mat:)
Nå fyrer jeg i peisen og koser meg i sofakroken med internet..
Blir hekling seinere:):)Livet er herlig!
jeef-micro
09-11-06, 19:22
kom igjen og vær skikkelig aktiv her inne nå da folkens!!! vi er ikke på 200 engang ennå... jeg la meg og sov tidligere i ettermiddag, og jeg greier liksom ikke helt å våkne nå. er så trett at det svir, så jeg må bare sitte her og lese for ikke å sove. Skal begynne å lese litt læringsteori og kommunikasjonsteori etterpå for å ha til eksamensoppgaven vi holder på å skrive... Vi kom veldig godt i gang i dag, og fikk delt en del av teorien mellom oss, så vi kan jobbe litt hver for oss... my å gjøre, men utrolig gøy også... Jeg liker å gå skole, og liker å lære nye ting :D
Holder på med siste innspurten til julemesse på jobb i morgen - ute i siste liten som vanlig :o .. Nå holder jeg på med å nålefilte pynt på tovede vinvesker - ble ganske fine om jeg skal si det selv, dersom de blir solgt skal jeg lage noen nye til julegaver, hvis ikke, har jeg ferdige julegaver :D (ble det femti ord mon tro??? Yess!!)
Jeg er bare så vidt en tur hjemom etter jobb og en liten handlerunde. Nå skal jeg på strikkeklubb, og det er veldig koselig. Håper på at jeg kanskje blir ferdig med den andre pulsvarmeren i kveld. Også skal jeg se om jeg får gitt bort den luen som ble ferdig i går... Ble litt for liten til meg gitt...:rolleyes: (Og mamma sa jeg så ut som en 10-åring med den på - så er best å finne ei lita jente som kan få den da!)
jeef-micro
09-11-06, 19:49
satt og så reklame for ei bok jeg har veldig lyst på her... "hva veide Elvis da han døde" det er sånn tusen unyttige ting som alle bare må vite... feks som hvor mange hull har en golfball, og at de fleste do spyler i F-dur. Masse morsomme og unyttige ting å vite med andre ord...får ønske meg den til jul tror jeg. Og så ble jeg sånn plutselig veldig snopesyk her... og heldigvis er jeg så sinnsykt lat at jg ikke gidder å gå på butikken...jeg har en halv ananas på kjøkkenet jeg kan spise
Hei hopp og hurra for latskapen ;)
Jeg så en bok om 1000 (eller var det 1001?) album man må høre før man dør :) Også noe å ønske seg om man ikke helt vet hva man vil høre på og trenger ny input og inspirasjon :p
Ny plate hver dag i tre år :D
jeef-micro
09-11-06, 20:06
Var det 50 Aline? håper det, for viss ikke får jeg et problem nå...
Jeg sitter og sliter litt med en oppgave til skolen i morgen. Oppgaven heter "pippi leker med to politikonstabler" og jeg greier ikke å finne ut hva som skjer mellom at konstablene ber pippi begynne på skolen, og at Pippi klatrer opp på verandaen... tror hun snakker om å ligge i senga og drømme, men siden jeg ikke har boka så kan jeg ikke jukse heller...
jepp... får slite videre
I løpet av natta har det dalt ned ENDA mer snø - og vi har ikke nådd midten av november enda *grue seg til resten av vinteren dersom dette fortsetter* :( . Har allerede måket litt forsiktig foran trappa, vil jo ikke bli uvenn med naboene heller.. Så det blir nok mer trim i ettermiddag når jeg kommer fra jobb.
jeef-micro
10-11-06, 07:55
synes det er koselig med litt snø jeg... heller det en holke. Jeg ahr egentlig ikke tid til å sitte her å skrive, men orker liksom ikke å gjøre noe annet heller... får vel gå og ta på linser og sminke meg litt og sånn etterpå. Jeg blirhenta av ei i klassen ti over åtte, og da må jeg være klar, så vi kommer tidsnok på skolen. Blir ikke så lang dag i dag heller. Vi har skjelden undervisning etter lunsj, men det blir sikkert litt eksamensskriving... jeg driver med læringspsykologi for tiden...
Ferdig med frokosten, har sovet så dårlig i natt at jeg skulle fått denne natta om igjen hadde verden vært litt rettferdig, men det er den jo aldri. Ikke min verden i alle fall .........Fy søren så trøtt jeg er . Og til alle dere som nå lurer på hvor jeg ikke bare går og legger meg igjen, er jo uføretrygded og alene hele dagen så er det fordi jeg har noen prinsipper her i verden, og det ene er at jeg ikke sover om dagen! Nå håper jeg at alle forstår hvor flink jeg er...ellers er det jo ingen vits i å være flink hvis ingen ser det , ikke sant? Alfor tidlig å være filosofisk nå .
jeef-micro
10-11-06, 12:03
Jeg kunne ikke vært mer enig Grete!!! Du er kjempeflink! Jeg var sykmeldt i fire mnd i strekk, og hadde også gjort en avtalemed meg selv om å stå opp før kl ti hver dag... begynner man først å snu døgnet så er det på en måte gjort... men sover man dårlig en natt, så sover man kanskje bedre den neste? håper i allefall du får sove godt i natt da :D
Sitter på jobb og er litt ufornuftig akkurat nå, for bruker ikke å sitte her inne i arbeidstida mi. Hun som skulle ha time hos meg for 20 minutter siden har ikke dukket opp, og jeg er litt oppgitt og irritert... :rolleyes: For håpe at hun tenker på at hun har kastet bort 45 minutter av tiden min.
Tar en tidlig lunsj jeg da! :cool:
Godt at noen er enige med meg, for jeg føler meg litt dum her jeg sitter og er såkaldt "flink" Kjennes godt ut med litt skryt så takk skal du ha Jeef-micro.
Har forresten vært en tur ute , hentet avisen og fått inn ved slik at vi ( Mikke Mus og jeg ) ikke skal fryse når vi skal se på langrenn fra Beitostølen.
Synd med den klienten din Lemen, du var optiker, var du ikke ? Men ikke så galt ....nå fikk du jo skrevet et innlegg i Tusentråden 2006, ikke sant?
:ja: Jeg er optiker ja. Heldigvis så skjer det ikke så ofte at noen ikke kommer til timen de har bestilt. Vi har sånn SMS-varsling en time før de skal være her, slik at de får en ekstra påminnelse. Og etter vi fikk det, så er det færre og færre som glemmer timen sin. :)
Men, som du sier fikk jo et ekstra innlegg i denne tråden! (Og nå ble det faktisk to! :eek:)
jeef-micro
10-11-06, 14:19
føler meg skikkelig aktiv her inne for tiden jeg også... Jeg har vært åp soklen i dag, vi var ferdige etter to timer... litt slitsomt, for lærerne har begynt å presse oss ganske hardt...mye å gjøre. men godt å slippe fra litt før på en fredag da. Nå har jeg tatt av sengeklærne, hat dyner og puter ut på verandaen og skal støvsuge (!?!) senga mi nå... skal være sånn anti-midd overmadrass der, men jeg vet ikke helt jeg...
Antimiddmadrass høres digg ut, hvordan ser den ut ? Vi kjøpte nye madrasser i fjor, er slik seng med madrass på madrass og med overmadrass på toppen. Problemet er at de to øverste madrassene henger sammen, det vil si de ligger sammen i samme trekk så jeg får dem ikke ut for å banke dem eller lufte dem. Eller er det kanskje nok å ta overmadrassen et tak? Den greier jeg å håndtere selv. Er flott å bo på et sted hvor det er masse kuldegrader, da fryser man midden ihjel....eklingene!
jeef-micro
10-11-06, 15:29
Siden dette er tusentråden, så lgger jeg mitt inlegg nr 6000 her :p
jeg har også en sånn kontinentalseng, og har iikke sjans til å løfte overmadrassen engang... men den skal være av et sånt stoff som midd ikke formerer seg i, så da skal det bli mindre av de. har ikke helt skjønt hvordan det der virker, så jeg støvsuger madrassen for sikkerhets skyld. det skal gå an å vaske den, men jeg greier ikke å løfte den ned...
I dag er det griiisekaldt!!!....Jeg fryser ræ-a av meg her..
Har nettopp begynt å fyre litt i peisen..Prøvde meg i går..noe som resulterte i at brannalarmen gikk to ganger...
Heldigvis er de opp i Amsterdam, på ferie...Vi har nemlig seriekoblede alarmer...:o
Men i dag gikk det fint..Varmen begynner å ta seg opp, og jeg gleder meg til jeg kan labbe rundt, uten gåsehud på kroppen!!!Weee...
Finner fram heklesakene etterhvert og tenker jeg:)Må bare lese/skrive litt her først...
Er kaldt her også, har skalket alle luker og putter ved i ovnen hele dagen. Ser det trekker opp til snø nå, håper det for det virker litt lunere.
6000 innlegg Jeef-micro, jeg blir helt imponert!! Lurer forresten litt på denne tellinga av ord...er i som putte ved i ovnen et ord, og blir Jeef-Micro et eller to ord? Får skrive litt mer nå slik at jeg er sikker på at jeg ikke blir slettet, men nå er det middag. Kjøttkaker med grønnsaker idag, har invitert dattera mi og kjæresten også så da nytter det ikke å sluntre unna :-)
jeef-micro
10-11-06, 16:10
jeg er nå ferdig med å vaske soverommet mitt... og snakker om brannalarmer og middag, så tror jeg naboen under her har hatt et lite uhell... det ligger en noe svart ildfastform nede på plena her... og den er ikke min, selv om jeg rett som det er utløser den hersens alarmen... Jeg skal ha spearribs til middag i dag, men er litt usikker på tilbehøret... får se om jeg finner på noe lurt...
jeg er nå ferdig med å vaske soverommet mitt... og snakker om brannalarmer og middag, så tror jeg naboen under her har hatt et lite uhell... det ligger en noe svart ildfastform nede på plena her... og den er ikke min, selv om jeg rett som det er utløser den hersens alarmen... Jeg skal ha spearribs til middag i dag, men er litt usikker på tilbehøret... får se om jeg finner på noe lurt...
Det hørtes digg ut.
hvor har du kjøpt disse hen da tro??....
Jeg har spist sånne på Big Horn steak house en gang...
Snadder!!
hva med rømme som tilbehør?..
Med litt pressa hvitløk kanskje?...
Også salat selvfølgelig:)??
Eller blomkålmos?
Nå blir det mye babling her, men ser ut som jeg glemmer meg litt innimellom....Bare svarer jeg, også teller jeg ikke;)
La dere merke til at jeg faktisk fikk innlegg nr.200 i denne tråden? Er kjempestolt! Nå er det bare 797 igjen hvis mattehjernen min ikke er lammet så sent på ettermiddagen.
Synes Waldorfsalat eller lignende er godt til Spareribs,men så synes jo jeg at Waldorfsalat er godt til det meste da :-) Nå står middagen og koker, men det ser ut til at gjestenen lar vente på seg. Jeg hater folk som er upresise....trodde virkelig at jeg hadde lært dattera mi bedre enn dette?
jeef-micro
10-11-06, 16:44
hmm.. tror ikke hvitløk er tingen i dag, for jeg får besøk senere... litt usikker på hva han synes om hvitløksånde... jeg kan ikke fordra å ha dårlig ånde... eller å føle at jeg har en eller annen kroppslukt i det heletatt... driver og rydder litt på stua og vasker litt klær akkurat nå da, så det ser litt ok ut til helgen. Litt deilig å komme hjem fra jobb, og slippe å se på ei stue som flyter av rot... '
men mat først...
Har du vært " åp soklen " i dag, du da Jeef? :o :rolleyes: syns den var så bra..!
Masse grattis med 6000 innlegg!! Og du er desidert 1000-tråd-mester: tenk hvis alle som skrev her skrev like mange innlegg som Jeef-micro!
Jeg skal støvsuge madrassen min i morra, jeg. Og vaske gulv... denne gangen skal jeg vaske på stua også: pleier mest å støvsuge der, men nå... Det SER ikke skittent ut, men jeg forventer å få meg en liten wow-opplevelse når jeg ser i bøtta etterpå...
jeef-micro
10-11-06, 17:37
hehe har besøk av trykkleif-larsen for tiden, og han vil jo også være med på tusentråden... går litt fort i svingene av og til...
jeg har sånn typisk "tiden-før-jul" greie... sliter med matlysten, og orker nesten ikke spise noe. prøver å spise sundt det jeg spiser da... og jeg vet det går over julaften når jeg kommer hjem fra jobb og mamma står på kjøkkenet og steker ribbe og pynter karamellpuddingen (hjemmelagd så klart).
Sitter og hekler litt jeg nå..
Må prøve kjole og sko etterpå, som jeg skal gå med på senterfesten i morra....
Orker ikke flere helger med vonde sko!!
Og ikke skal jeg hjem etter jobb i morra heller, så må finne ut i dag, om jeg har alt jeg trenger:)....
Øredobber, kjede osv....OG seff prøve på..
Kjolen passa fint sist jeg prøvde, men det er kanskje en måned siden...
Må "fylle" ut litt oppe tror jeg....hehe..Der var den litt stor sist...
Men du Hyper altså.. Tror innlegget ditt lenger oppe står i fare for å bli slettet siden det ikke inneholder nok ord... ;)
Nå skal jeg bort til søsteren min å sitte barnevakt for niesen min, se på "skal vi danse" og strikke litt. (selvfølgelig)
*telle, telle* her, har jeg nok ord nå snart??
jeef-micro
10-11-06, 18:47
du har ikke en lekker push-up å ha under da? så får du løftet og fylt ut litt :D
Jeg sitter her og venter på besøket mitt jeg da... Han skulle komme i kveld sa han, så jeg håper nå han ikke har sovnet... det hender seg, og da våkner han i allefall ikke av at jeg ringer...
skjønner ikke at det går an å sove seg gjennom så mye jeg... han har ei vekkeklokke som høres ut som en flyalarm, og den er det bare så vidt han våkner av... Jeg har ei helt vanlig vekkeklokke, og våkner av det lille "kneppet" før alarmen går av...
Lurer på om jeg skal holde meg våken til kl 2400 for å se på Jonny Depp...... Han er så snæksen :love: jepp... Må forresten kjøpe meg 7th gate eller hva den heter. Og sjokolade (film) og...og.. he he. Julegaver til meg selv! Ja!!
Hva heter medlemmet som har skrevet 8 innlegg på tråden her i dag? :)
Kan ikke ha BH under tror jeg...kanskje hvis jeg finner en sort en..:)
Da blir det bare et par ekstra stropper, men det skal jeg da alltids kunne leve med..
Nå er jeg litt i tvil da...på om jeg skal være klassisk, og veldig pynta i morra, eller om jeg skal være litt tøff....
Har en sort, lang elegant kjole ,med sorte sko og sjal..
Men så har jeg en hvit kjole med tyll neders, som jeg kan ha knallrøde sko til og rødt, bredt belte i livet....
Hjelp noen!
Synes at du skal gå for den hvite kjolen med rødt tilbehør, høres tøfft ut.
Chili, vet du noe om den filmen med Johnny Depp? Er den verdt å sitte oppe og vente på ? Jeg synes Johnny er noe av det flotteste som finnes...men det er jo grenser for hva et A-menneske greier da og når jeg tenker over hvor trøtt jeg var i dag morrest:eek:
Skynd deg å skrive flere ord Hyper ellers blir du slettet og da blir jeg det også for jeg får to innlegg etter hverandre. Det står at filmen er en grøsser i avisen , men ikke så mye mer. Jeg er fullstendig analfabet når det gjelder videomaskinen vår så jeg får ikke tatt opp filmen...søren og!
Det er ikke din skyld at du har to innlegg etter hverandre Grethe, så da skal iallefall ikke jeg slette deg ... Men meningen i innlegget ditt faller kanskje bort siden Hyper sitt ble sletta :p Må passe på å skrive nok ord jeg og, ellers må jeg slette meg sjøl.
ha en fortsatt god fredagskveld !
http://www.foreldreportalen.no/forum/images/smilies/Glede/danse2.gif
Jeg skrev jo akkurat flere ord i innlegget mitt jo:(Da rakk jeg det ikke da..
Beklager så mye...var absolutt ikke meninga det..Går vel ikke an å fikse det heller nå...Æsje...Jeg svarer uten å tenke på hvilken tråd jeg skriver i..Men nå skal jeg skjerpe meg altså. Ikke mindre enn 50 ord fra nå av!!
Godt forsøk Hyper :D , men når Nille sitter med falkeblikket sitt så er det ikke godt å slippe unna.:rolleyes: Jeg har nå fått med meg ukens høydepunkt på tv....Nytt på Nytt . Er ikke mange ganger jeg har synes at det programmet er dårlig,men det forundrer meg av og til at man kan synes at spydigheter er så god underholdning? Men et gammelt ordtak sier ( Vet ikke om det er gammelt ordtak men det er sant i alle fall) at skadefryd er ekte fryd...
jeef-micro
10-11-06, 23:55
jepp vet ikke helt hva jeg skal skrive om nå da..Jo jeg er en levende katastrofe... Jeg var så lur at jeg kjøpte meg skriver, for å ha å skrive ut skole-arbeid med i høst. Jeg får den ikke til å virke, og vet dere hva problemet er? joda, det er jeefern, som ikke får til å legge papiret riktig i skuffen.. Hallo liksom. det skal ikke være mulig å legge det papiret feil da...
og i dag streika hårføneren min også... tror det er noe rart med meg og elektriske apparater...
Det var da voldsomt...en levende katastrofe? Trodde faktisk at det var jeg som hadde den ærestittelen. Men for min del så er det ikke elektriske produkter som er problemet , men ting som har motor og går på bensin! Det meste ender i en sky av blå røyk ...så da trygdekontoret ville hjelpe meg med å ta sertifikat og bil så nektet jeg...Har drept en jordfreser og to snøfresere, og jeg vet ikke hvor mange påhengsmotorer som aldri ble det de kunne vært på grunn av meg. Nå kan du skrive neste innlegg Jeef-Micro :D
Fikk ikke sagt noe om "sleepy Hollow" i går .. kl 2050 hadde jeg lagt meg... Satte vekkerklokka på 2345, jeg og så så jeg 1/2 time på Johnny... (har gjort sånn før, jeg, hvis det er noe jeg veeeldig vil se som begynner seint..)
Filmen er sånn litt gotisk skrekk..? 1799 er året, og Johnny Depp er en politimann (som ikke helt liker synet av blod..) Som drar til landsbyen Sleepy Hollow for å etterforske 3 hodet-kuttet-av-drap... spennende og morsom, ikke sånn superbra, syns jeg. Har sett den før, så i går ble det mest å glo på Depp og tenke "pen,pen"! :D gidder ikke å telle ord nå, det MÅ da være over 50!
Jeg pinte meg selv og satt oppe og til slutt ble det 2 filmer på meg, først en skrevet av Stephen King også den med Johnny Depp til slutt. Synes det var en ekkel stemning i filmen selv om den ikke var så grøssete at det gjorde noe. Men Depp spilte godt, det gjør han jo som oftest. Går en film med han på Kanal + for tiden, Finding Neverland. Skikkelig sippefilm :p Anbefales hvis man er i det sentimentale hjørnet.
jeef-micro
11-11-06, 16:46
hehe ble ikke noe film på meg nei.. måtte jo få trøst for at føneren min ikke virket, så jeg fikk besøk :love: Derfor jeg er litt treg på avtrekkeren til mitt neste innlegg også... :p forstyrrende element i rommet liksom. Men koselig å få besøk sånn midt på natta da...selv om jeg faktisk måtte kjøre å hente han for han mista bussen...
Ser ikke ut som at vi runder tusen i denne tråden i år nei. :p
Men, men. Det er til neste år alt skal skje vet dere. Ja, hvertfall skal jeg føde da, og det håper jeg blir til neste år. Poden sier at når rakettene går opp, da ligger jeg og føder. Men jeg har planer om å vente en uke eller tre-fire til. :cool: Me får sjå. Nå skal meg og poden inn på rommet hans og sette på fengende (barne)musikk og rydde før vi skal spise kveldsmat.
jeef-micro
11-11-06, 19:49
håper du holder ut til etter nyttårsrakettene jeg også Lise... de er litt for små før uke 35...
Jeg sitter på jobb akkurat nå, og kjeder meg vel egentlig en smule. Skoene er vonde og utgåtte, og jeg har gått mye i sokkelesten i dag... bra jeg skiller mellom jobbesokker og hjemmesokker... sure er de sikkert også, og jeg er syt&klag A/S i dag...
Hvis vi runder tusen innlegg i denne tråden før nyttår så burde i alle fall Jeef få en diplom til å henge på veggen :-) Jeg trodde forresten at du var student Jeef? Eller jobber du bare i helgene ? Her har alt gått i sakte fart idag, leddene mine liker ikke været som har kommet over østlandet , og nå har det blitt så kjempeglatt også. Blir mye Ibux og dritt på meg idag...æsjameien.
Jeg også håper det Jeef. Poden ble født i uke 36, og det var for tidlig også. Svigerinnen min fødte i uke 32 i sommer, og det var lite det, -for ikke snakke om hvilke tøffe runder det stakkars små barnet har vært gjennom. Nei, jeg kniper igjen så godt jeg kan. Og tar gjerne med meg pc og camper i sengen siste måneden om jeg må.
Det er så spennende å ha et helt menneske inni magen, som dytter, og sparker og hikker og stryker og kommuniserer gjennom magen. :roert: Han presser seg ut i hendene til pappan når han kommer, og leker med innsiden av hendene hans. Når jeg har hendene på magen, så kommer han ofte ut på en måte som gjør at jeg kan "massere" på ryggen. Også dytter vi litt på hverandre. Han dulter litt og jeg dulter litt frem og tilbake. Også har han skjønt at når jeg sier au og dytter på en spesiell måte, da må han flytte litt på seg. :love: Gleder meg til han kommer ut.
jeef-micro
11-11-06, 22:52
Grete, jeg er utdannet sykepleier, men pga eksem, så har jeg begynt å studere igjen, da jeg bare var sykmeldt. Det går greit å jobbe i helgene, og jeg elsker jobben min. Det er jo slitsomt, med jobb og skole, men jeg vil jo gjerne beholde sykepleieren i meg da :) Jeg jobbersammen med Mum på kuvøse avdelingen, så jeg vet akkurat hvor stor Lises lille i magen er.
Siljevanilje
12-11-06, 01:32
idag klarte jeg å forsove meg. med stil også. skulle ha åpnet butikken kl 1000. men våknet kl 0937. av sjefen som ringte meg fordi han hadde punktert sykkel hjulet. og han lurte på om jeg va på tide. nei sa jeg, og tilføyde jeg våknet akkurat nå. jeg for rett ut av senga, rett oppi klærne som lå strødd over baderomsgulvet. og rett i kjøleskapet hentet litt mat og rett i bilen. sminken ble tatt på i bilen, og sambo som kjørte, kjørte som et olja lyn på motorveien. og vips var jeg på jobb 0955. og jeg bor 1,2 mil fra de butikken er .og jeg er JENTE. impressive sant?
på 18 min, våknet jeg, kledde meg, ble kjørt på jobb. :cool:
jeef-micro
12-11-06, 06:34
jeg har fortsatt tro på at vi greier 1000 innlegg her frem til nyttårsaften... Vet bare ikke helt hva jeg skalskrive om akkurat nå, for jeg tror hjernenminharpunktert i løpet av natta. kl 06 er aaaaalt for tidlig å stå opp på en søndag (særlig nårjeg ikke sov noe særlig natta før). I morgen er det på'n igjen med skole også.
og for å snakke om noe annet, så er det farsdag i dag. Det betyr at jeg skal hjem til mamma og pappa å spise middag i dag. Tror mamma snakket noe om elg... :sikle: blir i allefall koselig å se de igjen... har ikke sett mamma'n og pappa'n min på over to uker
Jeg har kjøpt meg ny skritt-teller - forhåpentligvis en som virker denne gangen :p , den forrige jeg hadde var veeeldig billig og bare søppel! Nå har jeg kjøpt den som ble best i test på TV2 hjelper deg - en venninne har hatt en sånn ei stund og skryter uhemmet av den. Så nå skal den testes på morraturen med dyret!
jeef-micro
12-11-06, 08:12
Skritteller er bra :) og gøy å se om man greier 10 000 pr dg (eller hva det er som er anbefalt.) Jeg tenkte å prøve å enge en sånn på tantebarnet mitt, for å se hvor mange skritt en 16 mnd gammel baby går på en dag... vil tro hun går ganskelangt i forhold til hvor stor hun er... tanker viss jeg skulle gått samme antall skritt, så hadde det faktisk blitt temmelig langt i løpet av en dag... '
Bravo til Silje Vanilje!! Imponerende det der! (heldig at du hadde en samboer.. som var hjemme.. med bil.. som kunne kjøre..)
Og Lise.. så koselig med babyen som kommuniserer med dere!
Jeg tror vi klarer 1000 innlegg jeg også... hvis dette tempoet tråden har nå fortsetter.
Oi, dette innlegget handler om 3 forskjellige ting... er det lov, eller blir det sletta...
En sånn dag som Silje hadde i går er jeg ekspert på... Er et skikkelig B-menneske, og det å våkne av vekkerklokka og alle alarmene på mobilen er et strev hver morgen. Men, jeg har greidd å forbedre meg litt nå den siste måneden da! :) Fra å ha 25 minutt fra jeg sto opp til jeg skulle være på jobben tidligere i høst, har jeg nå 35 minutt. Og jeg jobber vidrere med å øke til 45 min. ;)
Har vaska kjøleskapet og avrimet fryser (lurer på når jeg gjorde det sist?????:eek: :eek: Ispanseret var anseelig... :rodme:) - men nå har jeg rent og oversiktlig kjøleskap - fikk kasta MASSE rart som hadde gjemt seg lengst inne. Og nå skal vi ha nytt skap, for hyllene i døra holder på å gå i oppløsning. Har kjøpt det meste av hvitevarer samtidig, så nå braker det vel løs med komfyr, oppvaskmaskin osv. etter hvert.. dyrt....
Siljevanilje
12-11-06, 13:41
vanlighvis pleier jeg å ha veldig goood tid om morgenen. helst pleier jeg å stå opp ca to timer før jeg skal være der jeg skal være. :D
og bussen til jobb tar normalt en halv time. jaja nå må jeg nesten finne noe mer å skrive. for man må jo ha 50 ord. kan jo være jeg begynner å nærme meg nå.
ps: har en liten fæl men god lillebror som springer rundt her.
jeg er nemlig hjemme på besøk hos mammen å pappen på øya.
Skulle ønske jeg også hadde greidd å stå opp 2 timer før jeg skal på jobb, men vet det er helt urealistisk min del... :p
Sitter å lurer på hva jeg skal finne på i dag jeg. Vurderer å besøke mamma og pappa, så jeg kan hente litt garn hos mamma. Har tenkt å strikke og tove vinvesker med julenissemotiv som jeg skal gi bort i julegave, og mamma har masse garn jeg kan få. Men, tror jeg venter til cupfinalen er over, ellers får jeg sikkert ikke kontakt med mamma... ;)
jeef-micro
12-11-06, 13:52
Jeg er på jobb, og det er lenge siden jeg opplevd sånnt stress.. men det går bra, og nå er det rolig igjen,... ellers har jeg fint lite nytt å fortelle her inne akkuat nå... tror hjernen min fortsatt er punktert på det sosiale punktet etter en kort natt... jeg har sovet godt, men når man kommer fra jobb kl 22.30, og må opp før kl seks neste morgen, så er det ikke så lett å få følelsen av at man har hatt en god natts søvn da... rekner med jeg er over femti ord nå... og teller tall som ord??
Litt statestikk fra meg:
Dette blir innlegg nr. 237 i denne tråden, og dermed så mangler vi 763 for å nå målet på 1000 innlegg innen dette året er omme. I dag så er det sju uker igjen til nyttårsaften. (Og bare seks uker til julaften :eek:)
Så da vil det si at på de sju ukene, altså 49 dager så må vi ha i snitt minst 15 innlegg i denne tråden pr dag for å nå målet!
Kom igjen da!
15 innlegg pr dag må vi da klare? Hvis vi f.eks skriver minst to innlegg hver, vi som pleier å skrive her, hver dag... og så pipler det inn noen fler fra noen andre, og så ... det var virkelig bra formulert...
Har en følelse av at jeg bare skriver tullball her, jeg. Rekorden i teite innlegg, liksom. Pytt sann... :D Regnes smiley som et ord, forresten?
:ja: Vi må øke aktiviteten på denne tråden ganske mye. Har regnet enda litt mer jeg. Søkte litt i denne tråden og fant ut at Jeef har skrevet 67 innlegg av 239 innlegg (inkludert dette). Det vil si 28 %, eller nesten 1/3 av alle innleggene! Så viss alle blir like flinke som Jeef, så burde dette gå veldig bra! :)
jeef-micro
12-11-06, 14:24
jeg kan klare mer enn 2 innlegg pr dag ja :D hehe synes denne tråden er kul jeg... bare å hive rundt seg med tanker om dill og dall som egentlig ikke er av interresse for noen... og nå er det bare en halv time til jeg er på vei hjem til mamsen og papsen for å feire litt fasrsdag, og etterpå så skal jeg hjem og slappe av, før jeg har en msn-date :p med ei jeg jobber på eksamensoppgaven min med... og nå er jeg sikkert opp i 50 ord...
Som dere sikkert forstår så har jeg fryktelig lite å gjøre i dag, har ikke noe bedre fore enn å sitte å vente på å kunne skrive et nytt innlegg her...
Men nå, (tror jeg) at jeg skal komme meg ut av sofaen for en liten stund, dusje og ordne meg litt, også ta turen til foreldrene mine. Håper vertfall på at de har noe godt til middag, og som jeg også kan spise deler av...
Nå skal jeg snart klargjøre middagen til lille Ella (barnebarnet) med familie som skal komme klokka 1700. Menyen er kylling (to x to store kyllingfileter bundet sammen med masse presset hvitløk, italiensk salami og ost mellom filetene. Stekes i ovnen på 225 grader i 30 min. Serverer ovnsstekte poteter og ratatuoille (gul og rønn squash, rød paprika, løk, hvitløk, masse friske urter og tomater, skal egentlig være augbergine i, men Ellas mamma liker ikke) til. Til dessert blir det Creme Brulee som jeg laget klar i går. Skal bare smelte sukkerlokket på rett før servering.
Gleder meg.......:D
Jeg skal nok greie to innlegg her om dagen, kommer bare på om noen gidder å lese? Jeg har prøvd å lage istand farsdag for gubben idag, og det er en bragd for han hater alle slike dager. Har bakt tre kaker som er høykarbokaker ...og alle tre er mislykkede. Sendte den ene opp til svigerfar, den andre skal i fryseboksen også forsvinner vel den siste når ungene kommer i kveld.
Måtte slette deg Hyper, sorry, men quote fra andre teller ikke med i de 50 ordene ! :(
Nå har jeg hattt middag med familien. En stor suksess. Spesielt Creme Bruleen jeg hadde laget. "Den va´goe" - sa Ella.
Rosa cherrox og julantrekket til Ella ble også veldig godt mottatt. Ha på NÅ, sa den lille damen, og kunne ikke helt bestemme seg om hun ville ha rosa støvler eller brune lakksko til den brune speilfløyelskjolen. Da de skulle dra hjemmefra tl oss hadde to-åringen bestemt seg for å ha på Man-U jakken hun fikk av oss i fjor. Og da vi åpnet døra sto hun klar og tok "bølgen" .... Maaaaaan-UUUUUUUU wheeeeeeey !! :D
...skjønne lille vesen :love:
Pappa hadde laget nydelig svineribbe til middag i dag, med skikkelig sprø svor. Var kjempegodt. Også hjalp mamma meg med å sy sammen pulsvarmerene jeg har strikket denne ukene, og som takk for hjelpen så fikk hun de av meg. :) Så nå spørs det om jeg ikke må strikke et par nye til meg selv igjen. (Selv om jeg har lovet meg selv høyt og hellig at jeg aldri skal strikke på så tynne pinner og med så tynt garn igjen...) ;)
jeef-micro
12-11-06, 20:39
Mamma hadde lagd elgskav til middag i dag :) "nyskutt" elg, og masse grønnsaker til (brokkoli og gulreøtter) til dessert hadde mamma lagd youghurt og appelsinmousse, og den var kjempegod!!!! pappa hadde lagd seg bløtkake. Han elsker bløtkake og benytter enhver anledning til å lage seg en. Han bruker å lage karamell til å ha oppå som et slags lokk...
en koselig dag :D
Bløtkake med karamell hørtes interessant ut...*kremt*..
Jeg vet du måtte slette meg Nille..Prøvde å endre, da jeg så at jeg hadde "drite meg ut", men det gikk ikke..så da gikk det som det gikk:)Prøver meg igjen, for vi må jo klare dette her vel?
Jeg fikk nettopp beskjed av en venninne som bodde i bergen før, at ho skal flytte tilbake hit i januar!Gleder meg!!!Synes flere og flere flytter FRA Bergen, så hyggelig at noen flytter TIL også:)
jeef-micro
12-11-06, 21:19
min far er en godtegris uten sidestykke, så hjemme hoss oss holder det ikke med krem og geletopper på bløtkaka... ikke at jeg spiser bløtkake da (mye hvetemel, egg og krem) men det er livretten til min far, så han bruker enhver anledning til å lage ei kake... så nå kommer han til å spise kake til onsdag. Mamma lager den greia oppå av sukker og smør tror jeg (jeg er ikke sikker) og den er helt myk. Jeg og søster brukte alltid å "slikke" ren stekepanna når mamma var ferdig med det der.
men sånne ting har jeg jo sluttet med ;)
Får skrive litt jeg da Jeef, så du får putta inn noen innlegg innimellom:)
Jeg er sinna på lånekassa..
Nå har de drøyd såå lenge med å sende med dette gjeldsbrevet.Stod på sidene deres, at brevet var sendt, og jeg sjekka posten med STOR iver hver dag..
Så dukka det opp et brev, men det viste seg at det bare var et informasjonsbrev..De trenger dokumentasjon på ditt og kopi av datt for å kunne BEHANDLE søknaden min..Så nå ser jeg for meg at det tar mange nye uker før pengene tikker inn...
JEG blir GAAAAL!
Så er snart denne dagen gått også, er sliten helt inn i margen. Karamell på bløtkake høres deilig syndig og godt ut Jeef, tror jeg er glad jeg ikke har oppskriften ;-) Jeg har nå greidd å kvitte meg med alle kakerestene , sendte med ungene hjem da de reiste. Jeg er en slik som har vondt for å kaste mat, er bedre å spise den. Er en helt syk tankegang, jobber med saken.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.