View Full Version : Hva gjør man???


Skorpia
02-05-04, 10:40
Noen her som har noen gode råd når alle gode forsetter går i vasken?

Selv skal jeg liksom ned 4-5 kilo innen badesesongen er i boks.
(tror det underliggende problemet er at det er lite å ta av.)
Spiser fortsatt Atkins for å holde vekten,men det blir en del ting utenom,som ikke er helt Atkins.
Noen brødskiver f.eks.og pizza mm.
Ønsker altså en psykisk vinkling her som kan få meg til å kjempe for de siste kiloene:cool:

Summer
02-05-04, 22:13
Du ser jo selv litt hva som hindrer deg... Litt utskjeielser, og at det ikke er så mye å ta av...:)
Kansje du kan begynne å trene? Gjøre spesielle øvelser for de områdene du ønsker å ta mer av på...
Kansjedu kan finne deg en lekker badedrakt som gullerot hvis du når målet ditt... :)

Fedonisten
02-05-04, 22:24
Noen her som har noen gode råd når alle gode forsetter går i vasken?

Selv skal jeg liksom ned 4-5 kilo innen badesesongen er i boks.
(tror det underliggende problemet er at det er lite å ta av.)
Spiser fortsatt Atkins for å holde vekten,men det blir en del ting utenom,som ikke er helt Atkins.
Noen brødskiver f.eks.og pizza mm.
Ønsker altså en psykisk vinkling her som kan få meg til å kjempe for de siste kiloene:cool:
Hvorfor skal du "liksom ned 4-5 kilo innen badesesongen er i boks" hvis det er lite å ta av? Skjønner ikke den der helt....

Og hvis du spiser Atkins for å holde vekten - så spiser du vel ikke for å gå ned? Og kanskje særlig ikke hvis du spiser noe i tillegg som IKKE er Atkins....

Mener IKKE å være flisespikker her - men jeg syns kanskje du egentlig beskriver svarene selv.

Kanskje både du og kroppen din egentlig vet at du ikke skal ned mer? Kanskje disse siste kiloene bare er noen tall som har hengt seg opp i hjernen og ikke helt vil slippe taket? Viktig å huske at vekta bare er et tall - og ikke en beskrivelse av hvordan kroppen har det.

klem fra Fedonisten

Begod
03-05-04, 09:07
Du må spørre deg selv hvorfor du vil ned disse kiloene.

Det svaret du gir deg selv er det du skal bygge din motivasjon på.

Problemet er at man ofte ikke ønsker sterkt nok å gå ned i vekt.

Å gå ned 4 - 5 kg før sommeren krever en sterk motivasjon.
For du må sansynligvis kutte ut å spise mange ting som du liker og du må redusere mengden.

I tillegg må du begynne å trene eller trene hardere.

Det blir omentrent som å begynne på Atkins for første gang, men denne gangen må motivasjonen være enda større.

Du kan få litt motivasjon opg inspirasjon ut i fra MHM sin Plan.

Bruk denne uken på å motiver deg og legg opp planen for hvordan du skal oppnå ditt mål.

Begynn neste mandag med å legge inn dabok her og fortell oss om målet ditt og hvordan du skal oppnå det.

Fortell alle du kjenner også hvor mye du skal gå ned til den og den datoen.

En pekepinn på hvo dedikert du må være for å lykkes, får du av å lese min dagbok.

Kristian
04-05-04, 05:01
Jeg har det på samme måten som deg Skorpia, jeg har endelig greid å komme meg under 100Kg men har fortsatt 4-5Kg igjen før jeg er helt fornøyd men motivasjonen er bare sånn passe fordi jeg er veldig fornøyd med meg selv som har klart å komme under 100. Jeg tenker som så at jeg skal følge dietten resten av livet så da har jeg resten av livet å ta av på;)