View Full Version : Atkins musli


elian
28-05-06, 16:53
Noen som har prøvd disse?

Jeg kjøpte de på helsekosten her. Veldig gode begge variantene. En sånn "cruslie" og en vanlig.... Mye protein og sunt fett og ekstremt lite karbo!! Veldig mettende! :)

Hennie
28-05-06, 20:30
Hei Elian, hva har du til disse kornblandingene??? Jeg synes de er gode (har smakt dem :p ), men får meg ikke til å kjøpe det da jeg forbinder kornblandinger generelt med karbohydrater - og er avhengig av å få den gode metthetsfølelsen man får av proteiner som egg o.l. ... Jeg er ganske streng på karb'sene.. kan du likevel anbefale det??

elian
28-05-06, 22:52
Hei Elian, hva har du til disse kornblandingene??? Jeg synes de er gode (har smakt dem :p ), men får meg ikke til å kjøpe det da jeg forbinder kornblandinger generelt med karbohydrater - og er avhengig av å få den gode metthetsfølelsen man får av proteiner som egg o.l. ... Jeg er ganske streng på karb'sene.. kan du likevel anbefale det??

Ja! Jeg anbefaler det... :D De inneholder lite karber, da det er mest soyaflak o.l i blandingene. Men jeg spiser alltid en skål blanda med mager kesam + søtstoff. Mager kesam inneholder rundt 12% protein og 1 % fett, og svært lite karber. Jeg mener dette er en BRA frokost. Men jeg hadde ikke spist det til kvelds. DA er jeg mye strengere på karbene enn tidlig på dagen :)

Sturemmt
29-05-06, 00:36
Husker jeg ikke feil er det mer enn 10% karber i en porsjon? Er ikke det litt mye å få i seg allerede ved frokosten da?

Hennie
29-05-06, 00:40
å da skal jeg prøve det:) Hørtes veldig godt ut. Er veldig glad i Cottage cheese også jeg da, så kanskje det er godt å blandte litt av det i... Har du forresten vært på hjemmesidene til Atkins? Der har de mange produkter vi ikke har i Norge ennå. Verdt å ta en titt på hva vi har i vente en vakker dag;)

Nille
29-05-06, 10:36
Om du går på Atkins Induksjon skal du ikke spise Cottage Cheese (ferskost) de første 14 dagene.

Se på tillatte matvare lista (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419) fra siste oppdaterte utgave av Atkins boka.

Den norske er full av feil og mangler. Er basert på 1992-1999 utgaven av Atkins.

elian
29-05-06, 18:28
Husker jeg ikke feil er det mer enn 10% karber i en porsjon? Er ikke det litt mye å få i seg allerede ved frokosten da?

Det er vel til frokosten man SKAL spise de fleste karbene? Og mindre og mindre utover kvelden? Det man spiser til frokost har man jo å gå på hele dagen.... Og det er jo tidlig man er mest aktiv...

Hennie
29-05-06, 19:37
Stemmer det med cottage cheese og atkins. Men gikk ned 10 kg i høst på ketose, og da spiste jeg cottage cheese til frokost og en del til lunsj. Og keto-stix'ene var veldig mørke, det er litt rart at han ikke tillater det... enig?

Vigdinil
29-05-06, 19:40
Atkins Morning shine Musli har 7 gr karbo i 35 g av blandingen. Jeg pleier av og til å spise det, men da sørger jeg for å spise bare en halv porsjon, dvs. ca 17 gram, og da blander jeg fløte i og litt splenda eller natreen for å få litt søtsmak. Da blir det ikke mer enn ca 3 g karbo. Og det er veldig mettende!:)

Kiwi-girl
17-01-07, 01:01
Jeg har prøvd crusli muslien over en smoothie med frosne bær, biola, litt rømme, egg, valnøtter og mandler. Helt konge!:)