View Full Version : baconsnacks


Fridolina
12-06-06, 01:30
Dette syns jag er litt rart... Jag kjøpte Kims Baconsnakks og det stod 0 karb...men det står att den innehåller sukker..???Har jag fattat dette helt feil eller regnes ikke sukker som karb?Har lest hele boken ca 3 gr denne sista uken og jag føler att jag skjønner denne dieten nå..men jag kansje har misset noe..:(

Georgine
12-06-06, 08:33
Om jeg har forstått det rett så kan produsenten skrive 0 karbo om det er under 1 per 100 gram. Derfor skal man alltid telle 1 karbo per 100 gram om det ikke står noe :)

Fjonken
12-06-06, 22:39
Om jeg har forstått det rett så kan produsenten skrive 0 karbo om det er under 1 per 100 gram. Derfor skal man alltid telle 1 karbo per 100 gram om det ikke står noe :)

Du har forstått rett Georgine.. Det er visst sånn at 0 karber overhodet ikke eksisterer. Alt vil det finnes noe karber i.. ja untatt rent vann da.

Dorothy
12-06-06, 22:40
Hva med rent kjøtt? Eller f. eks laks?

Fjonken
12-06-06, 22:44
Ja, der er det ikke karber... Garantert. Men jeg tenkte nå mer på bearbeidet mat jeg da.

Dorothy
12-06-06, 22:46
Ok, skjønner ;)

Dante
12-06-06, 23:27
Her får en visst svar på det meste. Utrolig godt med et forum der en kan bli klokere og ikke bare sintere

Seigdama
14-06-06, 13:37
Anbefaler å kjøpe baconsnacks på europris. den synes jeg er best, og billigst. Jeg kjøpte meg Gammeldags Baconsvor, men det var ikke noe godt. Som å spise smør... var alt for mye fett på "undersiden". Fisj...:mad:

Iset
14-06-06, 13:47
Har de baconsnacks på Europris med lite karber da? Trodde det fortrinnsvis var kun gammeldags baconsvor og Kims bacongull vi kunne spise?

Seigdama
14-06-06, 13:51
Det har de :D
Det var null karber i den jeg kjøpte hvertfall. Er sånn blank pose, som er lik den som de baconsnacks i. Den snacksen er det karber i, men ikke i den det er svor i.

Iset
14-06-06, 13:59
Ja det var den posen jeg trodde det var. Står det altså 0 karber på den??? Oj, den er jo kjempegod!! Trodde den var stappfull av karber jeg.

Seigdama
14-06-06, 14:04
Neida, skulle være null på den :D
Ellers så har jeg spist veldig mye karber, og det ville være snodig ettersom jeg er i ketose..:rolleyes:

ToNo
06-08-06, 20:51
Kjøpte også baconsvor på Europris. Vond og stappa med salt! Anbefales ikke...

Torkil
07-08-06, 18:37
Hva med rent kjøtt? Eller f. eks laks?

Ja, der er det ikke karber... Garantert. Men jeg tenkte nå mer på bearbeidet mat jeg da.

Hei
Ehh. Kjøtt inneholder 0 gram KH pr 100 gram. I prinsippet.
Protein nedbrytes i kroppen til ca 22 forskjellige aminosyrer som benyttes til å bygge nytt protein med. Overskuddet forbrennes. Ønsker man å være i ketose kan man ikke spise ubegrenset med protein. Overskuddet av protein nedbrytes nemlig til aminosyrer og i leveren forbrennes disse. Alle aminosyrer har et glukosemolekyl som "ryggrad". Det er årsaken til at kroppen aldri går tom for glukose når man er i ketose. Den nedbryter proteinets aminosyrer for å skaffe kroppen det minimum av glukose som trengs for normal kroppsfunksjon. Spiser man alt for mye protein vil det bli så mye glukose at kroppen slår over til normal forbrenning og slutter med å være i ketose.

Ønsker man å være i ketose kan man bare spise minimalt med karbohydrat og ikke ubegrenset med protein (kjøtt og fisk) hva er igjen? FETT!. altså er det viktig å spise mye fett når du ønsker å være i ketose og ikke for mye protein.
flæskesvor uten fett er overvejende protein. Med "fettet på undersiden" opprettholder man en høy fettandel i kosten og sikrer fortsatt ketose.

av samme grunn, spis fet fisk frem for mager ( laks for torsk) nakkekoteletter frem for skinkebiff. seterrømme fremfor lettrømme etc.

Vennlig Hilsen
Torkil:)

Fjonken
08-08-06, 10:56
Takk Torkil for en herlig og lettfordøyelig forklaring på hvorfor fettet er så viktig i kosten. Nå satte du ting litt mer i perspektiv for meg i allefall.:)