View Full Version : Bakemiks


Torkil
03-07-06, 10:51
Hei
Til orientering:

Nå Ketolyse Bakemiks her. Det er et bakemiks basert på melkeprotein og glutenprotein fra hvete. OBS allergier ( cøliaki og allergi mot melkeprotein ( ikke laktose))
Innholdet av Karbohydrat er 8 gram pr 100 gram, dels for å få god smak kombinert med gode bakeegenskaper. Det smaker virkelig neutralt og tåler ikke sammenlikning med soyaprotein.

De ti første som sender en E-post til post@ketolyse.no med navn og adresse får en boks gratis i posten, de kan evt dele sine erfaringene med de øvrige forumbrukere her, slik at man kan få en uhildet vurdering før man går til innkjøp. ( 12 personer meldt seg kjapt som utprøvere -se under)

Vennlig Hilsen
Torkil:)

Summer
03-07-06, 11:16
Kult. :)

nalana
03-07-06, 11:43
Jeg har sendt mail:ja: :4klover:

Hilde3
03-07-06, 11:52
Mail er sendt! Venter i spenning....

Fast-i-fisken
03-07-06, 12:29
Jeg har også sendt. Gleder meg veldig.

Fjonken
03-07-06, 13:27
Meg og.. !!

Torkil
03-07-06, 13:32
Hei

Da har 12 personer fått lovning på bakemiksen som kommer i posten med det første. Altså ikke flere gratis dessverre.

Jeg håper på et par tilbakemeldinger, sure som søte.:)

Vennlig Hilsen
Torkil

Fjonken
03-07-06, 13:34
Dersom jeg er en av disse heldig 12 så får du tilbakemelding så det holder.. Skal teste mixen etter ferien.. og da får du beskjed i form av ros og ris.. sukker og galle.. :p

Trolljenta
03-07-06, 13:35
Tusen takk :D
Da er det pizza på gang her snart :)

luringen
03-07-06, 13:47
kan den bestilles på sida di nå eller? (lat...orker ikke inn å se,,,)

Torkil
03-07-06, 14:07
Hei

Ja, klikk på denne www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no/) , så er det ikke helt så slitsomt :p

Vennlig Hilsen
Torkil:)

Fjonken
03-07-06, 20:20
Bare sånn for ordens skyld.. Er jeg med blant de heldige 12?

Siljevanilje
03-07-06, 20:27
ææææ jeg er forsen... buhu... :hylgrine:

Torkil
03-07-06, 21:12
Bare sånn for ordens skyld.. Er jeg med blant de heldige 12?

Hei
Jeg tror ikke det var noen FJONKEN som bestillte, men send PM med ditt navn så skal jeg sjekke.
Vennlig Hilsen
Torkil

Trolljenta
03-07-06, 23:07
Hvilken oppskrift er det som står på boksen da?

Torkil
04-07-06, 10:03
Hei
Etter litt undersøkelser; Det er bakemiks på vei til deg Fjonken, kanskje du har den i dag?

Oppskriftene på boksen er:
Hildeborgs grove proteinbrød (Nabobrødet), Vafler, Pizzabunn og råd om jevning av kjøtt- og fiskekaker.

På www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no) finnes det i tillegg

Nøttetopper, knekkebrød og to slags muffins.

Alle oppskriftene er helt eller delvis laget av folk her på lavkarbo.no eller i diskusjonsforumet på ketolyse.no noen små justeringer er foretatt.

Endelig kan oppskriftene med soyaprotein i "Slank med ketolysekuren" brukes med bakemiks.

Vennlig Hilsen
Torkil:)

Charmtassen
04-07-06, 10:12
Endelig kan oppskriftene med soyaprotein i "Slank med ketolysekuren" brukes med bakemiks.Gleder meg sanseløst! Håper bl.a. det "vanlige" soyabrødet nå får et lite løft i smaken ;)

susanna
04-07-06, 10:26
Hei
Oppskriftene på boksen er:
Hildeborgs grove proteinbrød (Nabobrødet), Vafler, Pizzabunn og råd om jevning av kjøtt- og fiskekaker.

På www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no) finnes det i tillegg

Nøttetopper, knekkebrød og to slags muffins.

Alle oppskriftene er helt eller delvis laget av folk her på lavkarbo.no eller i diskusjonsforumet på ketolyse.no noen små justeringer er foretatt.

Endelig kan oppskriftene med soyaprotein i "Slank med ketolysekuren" brukes med bakemiks.

Vennlig Hilsen
Torkil:)

Gleder meg til å prøve.
Eg litt matlei for tiden, skal bli godt med noe nytt nå.
Håper den kmmer i posten snart:D

Fjonken
04-07-06, 10:57
Hei
Etter litt undersøkelser; Det er bakemiks på vei til deg Fjonken, kanskje du har den i dag?

Oppskriftene på boksen er:
Hildeborgs grove proteinbrød (Nabobrødet), Vafler, Pizzabunn og råd om jevning av kjøtt- og fiskekaker.

På www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no) finnes det i tillegg

Nøttetopper, knekkebrød og to slags muffins.

Alle oppskriftene er helt eller delvis laget av folk her på lavkarbo.no eller i diskusjonsforumet på ketolyse.no noen små justeringer er foretatt.

Endelig kan oppskriftene med soyaprotein i "Slank med ketolysekuren" brukes med bakemiks.

Vennlig Hilsen
Torkil:)

Jippi!!!
:D

susanna
04-07-06, 17:20
Bakemiksen kom i dag den :)

Skal bake nabobrød i morgen tenkte jeg

Summer
04-07-06, 17:44
Bakemiksen kom i dag den :)Wow, jammen meg er Torkil en effektiv kar. :D Hører veldig mange som skryter av effektiviteten i nettbutikken hans. :ja:

Fast-i-fisken
04-07-06, 17:49
Boksen kom i posten i dag. Det må jeg si var kjappt levert :)

Jeg har bakt brød!! Gjorde noen få endringer siden jeg ikke hadde alle ingrediensene. Regnet litt på karbo innholdet etter endringene og hvis jeg ikke skjærer alt for store skiver så blir det ca 1 pr skive.
Byttet ut sesamfrø med solsikkefrø, valnøtter med hasselnøtter og creme fraiche med cottage cheese. Jeg har bare smakt en liten skalk men det smakte meget lovende. Uten pålegg smakte det nøtter. Med pålegg vil jeg si det smakte brød. Får se når det kjølner helt også, men jeg tror absolutt dette gir mersmak. Jeg skal bort noen dager nå og da var det kjempe fint å kunne ta med seg et brød. Så blir man ikke så "sær" i matveien til frokost og lunsj.

Skal prøve pizza til fredag, da vet jeg om en mann i huset som blir fornøyd. ;)
Kommer tilbake med flere tilbakemeldinger.

Torkil
04-07-06, 19:10
Hei
Vi venter spent på fortsettelsen.
Kunsten med pizzabunn er å forsteike den slik den er såpass hard at den kan bære pizzafyllet - uten at den blir steinhard. Steiker man for lite blir det en slaskete og våt bunn
Lykke til
Torkil:)

Fjonken
04-07-06, 19:12
Fikk hentelapp fra posten i dag. Dette her er jo lynkjapt Torkil! Men tilbakemeldinger får du ikke fra meg før om 3-4 uker. Jeg drar på ferie nå til uka og blir borte en stund.

Torkil
05-07-06, 09:32
Hei
God ferie, vi venter med glede på tilbakemeldingene.
Vennlig Hilsen
Torkil:)

MokkMokk
05-07-06, 09:44
Jeg fikk boksen i går jeg også, det var jammen kjapt levert! Postmannen ringte på og leverte pakka, så jeg slapp å hente den på postkontoret. Tusen takk, Torkil!
Har store forventninger, håper pizzabunnen vil smake bedre enn den jeg lagde med soyaprotein, for den var dessverre rett og slett grusom. :rolleyes:

Charmtassen
05-07-06, 10:32
Heldige meg fikk også bakemiksen i går. Rett i postkassa uten hentelapp eller noe. Bare å gå rett i gang med å prøve seg fram på kjøkkenet!

Jeg lagde ikke noe brød eller avanserte greier, men lagde pannekake av egg, philadelphia, kanel, noen dråper vaniljeekstrakt, litt natreen og bakemiksen. Merket at jeg måtte brukte litt mer bakemiks enn soyaproteinpulver, men SMAKEN, folkens - SMAKEN! Mmmm, mye bedre! :stortsmil
Gleder meg til å bake brød i dag!:hungry:
Tusen takk, Torkil - for et meget godt produkt (og kur)!

Hilde3
05-07-06, 17:42
Heldige meg fikk også bakemiksen i går. Rett i postkassa uten hentelapp eller noe. Bare å gå rett i gang med å prøve seg fram på kjøkkenet!

Jeg lagde ikke noe brød eller avanserte greier, men lagde pannekake av egg, philadelphia, kanel, noen dråper vaniljeekstrakt, litt natreen og bakemiksen. Merket at jeg måtte brukte litt mer bakemiks enn soyaproteinpulver, men SMAKEN, folkens - SMAKEN! Mmmm, mye bedre! :stortsmil
Gleder meg til å bake brød i dag!:hungry:
Tusen takk, Torkil - for et meget godt produkt (og kur)!

Hmm...

Jeg har ikke fått min ennå. Kanskje de har glemt meg, selv om de bekreftet at jeg skulle få. Venter utålmodig...:o

Hilde

Torkil
05-07-06, 19:18
Hei
Jeg tror bestemt det er sent pakke til deg men posten er ikke like effektiv over hele landet. Si ifra om du ikke har den til helgen. Se opp for hentelapp i postkassen, ikke alle er så snille at de ringer på for å levere.
Vennlig Hislen
Torkil:)

nalana
05-07-06, 20:05
Jeg fikk også rett i postkassa. Har ganske stoor postkasse da. Skal desverre på nattevakt snart, så jeg får heller ikke prøvd før i morgen. Kanskje det blir pizza først, for det er så lenge siden sist.
Er også veldig spendt på brødet, så det drøyer nok ikke lenge før det blir brødbakst heller:D

Tusen takk for kjapp levering:blomster:

Fjonken
05-07-06, 22:39
Har fått, har henta og har brukt. Lagde pizzabunn etter oppskrift på boksen. Smaken var helt grei.. men konsistensen var for kakeaktig til at jeg likte den. Ble en svamp som sugde opp all fuktigheten fra pizzafyllet og det var ikke noe særlig smaskent akkurat. Fyllet ble derfor tørt og bunnen skikkelig våt..

Men bakemixet er sikkert bedre til andre ting enn akkurat pizzabunn.

Sorry Torkil. Pizzabunnen får ikke noen stjerner av meg.. Får jeg tid skal jeg prøve bakemixen til vaffler i morgen. Og du får selvsagt rapport.

Torkil
06-07-06, 12:35
Hei
Pizzabunn kan man kun lage helt perfekt med durumhvete.!!!

Med bakemiks er timing løsningen. Blir den forstekt for lite blir den som en klut, stekes den for mye blir den hard. Sån passe stekt er den spiselig.
Kjenn med en finger om den kan "bære" fyllet. For ekstra tørr bunn kan man forsteike bunnen først, deretter ha på tacosaus, så steike2 min for å tørke opp sausen litt før man kommer osten på.

Jeg bruker en langpanne, forsteker bunnen, hiver ut et lite glass tacosaus ( den med mindst KH) og legger ost oppå, DERETTER resten av fyllet ( ikke fyll under ost, det avgir væske som må trekke ned i bunnen når det ikke kan trekke opp gjennom osten.

Pizzabunn er nok noe av det vanskeligste å få til med godt resultat.

Lykke til
Vennlig Hilsen
Torkil

Fjonken
07-07-06, 11:04
Ny rapport.. Denne gangen ble det laget vaffler etter oppskrift på boksen. Laget 2 prosjoner og fikk bare 8 plater ut av det. ( Skjønner ikke hvordan det går ann å få 7 vaffelplater av en oppskrift med bare 2 egg..og ved bruk av standard vaffeljern. Følgte oppskriften slavisk og røra ble tykk og vafflene tørre. Smaken var ok, men igjen denne kakeaktige konsistensen. Stekte på middels varme og til de ble lysebrune. Så fine ut, men fikk ikke platene hele ut av vaffeljernet.
De brakk alltid opp i enkelthjerter. Har non-stick vaffeljern som i tillegg ble smurt godt med meierismør mellom hver steking.
Fjonken liker best litt feite slappisvaffler som er litt seige og som slett ikke smuldrer, og det er kanskje derfor jeg ikke likte disse så godt.
Bakemixen fungerer den. Ser ut som hvetemel, oppfører seg nesten som hvetemel og smaker som hvetemel, men minus for det kakeaktige sluttresultatet.

Fjonken
07-07-06, 11:07
Hei
Pizzabunn kan man kun lage helt perfekt med durumhvete.!!!

Med bakemiks er timing løsningen. Blir den forstekt for lite blir den som en klut, stekes den for mye blir den hard. Sån passe stekt er den spiselig.
Kjenn med en finger om den kan "bære" fyllet. For ekstra tørr bunn kan man forsteike bunnen først, deretter ha på tacosaus, så steike2 min for å tørke opp sausen litt før man kommer osten på.

Jeg bruker en langpanne, forsteker bunnen, hiver ut et lite glass tacosaus ( den med mindst KH) og legger ost oppå, DERETTER resten av fyllet ( ikke fyll under ost, det avgir væske som må trekke ned i bunnen når det ikke kan trekke opp gjennom osten.

Pizzabunn er nok noe av det vanskeligste å få til med godt resultat.

Lykke til
Vennlig Hilsen
Torkil

Jeg kjørte faktisk to bunner og to porsjoner. Den ene ble stekt i 5 min og den andre i 7 min.. Og med litt lavere temp enn oppgitt i oppskriften( Dette fordi min ovn oversteker litt i forhold til standard) Men begge bunnene hadde samme konsistens og samme svampaktige sugeevne.

nalana
07-07-06, 19:28
Jeg har stekt pizzabunn og skal snart sette inn i ovnen igjen med fyll og det hele. Bunnen smaker kjempegodt, så jeg gleder meg. Glad jeg kikket innom her først, slik at jeg får lagt ost under fyllet. Har faktisk tacosaus i mitt pizzafyll, men får ikke lagt det under osten. Skal i hvert fall legge ost under fyllet.
Har også lirket bunnen ut av langpanna og over på rist, slik at den skal bli så tørr og sprø som mulig.
Rapport kommer når jeg har spist. Gleder meg fortsatt jeg:D

nalana
07-07-06, 20:37
Det ble jo veldig bra jo:eek:
Ikke at jeg egentlig hadde ventet noe annet, men ble jo litt skeptisk av å lese fjonkens erfaring:o .
Min bunn forble tørr, selv om jeg hadde mye fyll på, så det med å ha ost under fyllet var nok kjempelurt. Den holdt seg ikke bare tørr, men kanten var til og med sprø.
Jeg brukte forresten 1 1/2 porsjon, og det ble veldig passelig til en langpanne. Tilfeldigheter gjorde også at den ble stående en stund før den kom inn i ovnen igjen med fyll på. Så den hadde rukket å bli kald i mellomtiden.
Jeg er i hvert fall veldig fornøyd, og gleder meg til å fortsette å kunne spise pizza av og til. Det er ikke mye jeg har savnet på lavkarbo, men pizza var en av de viktigste tingene.:D
Ble forresten fortere mett enn jeg pleier. Kan jo være tilfeldig, men jeg spiste vanligvis myyye pizza. Skal bli spennende å høre hva ungene synes. I verste/beste fall så blir det rester til meg ;) Skal uansett ha en bit til senere i kveld da, når det blir litt plass igjen:p
Husk å bruke rist når den skal inn igjen med fyll på da folkens, i hvert fall hvis dere vil ha den like tørr og fin som min.
Jeg hadde ikke bakepapir i hus, så jeg brukte aluminiumsfolie smurt med smør. Det var kanskje bare en fordel når jeg ville ha bunnen over på rist.

Fast-i-fisken
07-07-06, 23:35
Jeg har også laget pizza i dag. Ble også tørr og fin. Brukte litt mer bakemiks enn oppskriften da jeg syns røren ble veldig tynn. Men jeg lot den stå litt før jeg helte den over i langpannen og da hadde den tyknet litt. Men alikevel tror jeg det var lurt med litt ekstra bakemix.
Satt den inn i varmluftsovn på litt lavere grad enn oppskriften. Sto i 5 min. Tok den ut og la på ost og fyll. Jeg passet på at fyllet ikke var for klissete, men det tror jeg ikke hadde gjort noe. Den ble nesten for tørr. Så neste gang skal jeg ha vanlig fyll. Mettet godt med 1/4 pizza.
Tørr og fin. Kunne holdes i hånden. Nesten sprø i kantene. Helt kurrant smak. Tok i kveld også en bit. Varmet opp i micron, hadde på litt ekstra fyll nå siden den ble litt tørr. Godt, men kanskje litt gummi konsistens i bunnen. Men absolutt spisbar. Jeg lager den gjerne igjen.

Lagde også kjeks av bakemiksen i dag.
125 g smør
1/2 kopp revet cheddar
1/2 kopp revet, fersk parmesan
150 g Atkins Bakemix
1 ts paprikapulver 125 g smør

se oppskrift her http://www.slankenett.no/oppskrifter/oppskrift.php?&totalRows_RS_Oppskrifter=2&search=kjeks&pageNum_RS_Oppskrifter=0&ret=default
De ble også gode, men jeg fikk ikke så mange kjeks som i oppskriften. Spent på hvordan de blir etter frysing og lagring.
Konsistens i grunn som sandkaker. Smakte ganske mye, litt salt og fyldig smak.

Sukk... bare synd at boksen min er tom.... må kanskje kjøpe ny...
De er ikke så drøye. Jeg fikk ett brød en pizza og 35 små kjeks.

God bakehelg folkens

nalana
07-07-06, 23:48
Atkins Bakemiks!? Liten skrivefeil ute og går her eller ? ;)

Nille
08-07-06, 02:02
Atkins Bakemiks!? Liten skrivefeil ute og går her eller ? ;)

:p Tror ikke Fast-i-fisken oppfattet at det var Ketolyse sin bakemiks det var snakk om her....

MEN DET ER DET ALTSÅ !! :D

Sukk... bare synd at boksen min er tom.... må kanskje kjøpe ny...

Da bestiller du heller fra www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no) nå da vet du. Så støtter du et skikkelig lavkarbo selskap og ikke Celina, - hu har nok penger fra før ;)

Iset
08-07-06, 02:11
Jeg syns også bunnen er god men jeg har endel revet ost, hvitløk og pizzakrydder i selve deigen, da blir den mye bedre! Lager den også så tynn jeg bare kan, så blir den faktisk sprø!! :D

Jeg har alltid osten under fyllet (oppå sausen), både på lavkarbopizza og vanlig. Syns det er mye bedre. Er jo sånn restaurantene gjør det. :)

Jeg har kjøttet (kjøttboller, bacon, biffstrimler etc) RÅ på pizzaen. Siden de ligger oppå osten blir de helt gjennomstekte i ovnen og såå mye mer saftige enn om man steker dem først og legger dem under osten. Kan ikke beskrives!

Hilde3
08-07-06, 06:12
Hei
Jeg tror bestemt det er sent pakke til deg men posten er ikke like effektiv over hele landet. Si ifra om du ikke har den til helgen. Se opp for hentelapp i postkassen, ikke alle er så snille at de ringer på for å levere.
Vennlig Hislen
Torkil:)

Hei!

Pakken har ikke kommet...Drar på ferie i 2 uker nå, så det er ikke så veldig farlig:) .

Hilde

Torkil
08-07-06, 09:09
Hei
Vær snill å send meg en PM med navn og adresse når du kommer hjem. Du skal jo ha "din" boks. God tur.
Torkil:)

nalana
08-07-06, 21:50
:p Tror ikke Fast-i-fisken oppfattet at det var Ketolyse sin bakemiks det var snakk om her....

MEN DET ER DET ALTSÅ !! :D



Da bestiller du heller fra www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no) nå da vet du. Så støtter du et skikkelig lavkarbo selskap og ikke Celina, - hu har nok penger fra før ;)


Fant ut når jeg leste litt bakover i tråden at fast-i-fisken er en av de heldige som hadde fått bakemiks av Torkil, derfor tror jeg bare det var en "skrivefeil".

Trolljenta
09-07-06, 02:56
I morgen skal jeg til en venninne å lage et eller annet.. vet ikke hva enda. Pizza eller vafler vil jeg tro. Blir spennende :D
Og så skal jeg ha med ketolyse DVD, for den har jeg ikke fått sett enda pga jeg har glemt fjernkontrollen til tv'n hos min x.
Må prøve å hjernevaske disse karbogale venninnene mine litt :D

susanna
09-07-06, 18:48
Jeg har bakt nabobrødet. Synes det smakte godt jeg. (spiste flere skiver)

Jeg har aldri laget moe med bakemiks, proteinpulver elller søyaprotein/mel før så jeg har ikke noe å samenligne med da.

Men brød var det i hvertfall

Iset
09-07-06, 18:58
susanna: bakte du det med nøtter eller? Det er etterhvert så mange versjoner av det nabobrødet her inne. Vil prøve. :)

Torkil
09-07-06, 19:07
Iset
(Eller andre) Hvis du har en bedre oppskrift på pizzabunn håper jeg du deler den med oss. Ditto Vafler. Jeg liker sprøe vafler, men det er jo en smakssak.
Vennlig Hilsen
Torkil:)

Fast-i-fisken
09-07-06, 21:18
Atkins Bakemiks!? Liten skrivefeil ute og går her eller ? ;)

Dette var oppskriften som jeg brukte. Men jeg byttet selvfølgelig ut Atkins bakemiks med ketolyse sin. Det er jo den jeg driver å tester ;)
Regner med at disse bakemiksene har noe av den samme egenskapen.

Da jeg smakte på kjeksen i går så slo tanken meg at den egenlig hadde chees doodles smak,mmmm.

nalana
09-07-06, 22:46
Dette var oppskriften som jeg brukte. Men jeg byttet selvfølgelig ut Atkins bakemiks med ketolyse sin. Det er jo den jeg driver å tester ;)
Regner med at disse bakemiksene har noe av den samme egenskapen.

Da jeg smakte på kjeksen i går så slo tanken meg at den egenlig hadde chees doodles smak,mmmm.

Ok, sånn å forstå!

Oy, gjett hvem som liker cheece-doodles og som skal prøve å bake kjeks:D

susanna
10-07-06, 12:51
susanna: bakte du det med nøtter eller? Det er etterhvert så mange versjoner av det nabobrødet her inne. Vil prøve. :)
brukte oppskriften på bakemikspakken
dvs at jeg brukte valnøtter ja

Trolljenta
15-07-06, 14:48
Ja, da holder jeg på å lage pizza da, men deigen er jo som en pannekakerøre, så da ble jeg litt sur og gikk inn i stuen :lol:
Jeg skal prøve å ta mer bakemiks oppi, for det er vel meningen at den skal strykes utover på samme måten som når det er soyaprotein i??

Trolljenta
15-07-06, 16:40
Jeg tok ca 5 toppede t-skjeer mer oppi av bakemiksen og den tyknet litt mer av å stå, men var fortsatt som en røre, så jeg helte greien oppi og strøk det litt utover til et rektange.. Ser ut så det blir pizza av det. Skal ferdigsteke den når vi blir sulten, er spent nå ja :p


Ja, da har man spist da. Kunne spart meg den ekstra bakemiksen, for dette var tørt som papp med fyll på :(

Torkil
17-07-06, 18:06
:) Hei
Bakemiksen er en erstatning, et surtrogat for mel. Den eneste måte å få en pizzabunn som i Italia er å bruke durumhvetemel.
Med bakemiksen får man noe som likner på pizzabunn. Men man blir skuffet om man tror det er likt. Konsistensen er ikke så sprø og den metter veldig mye på grunn av fett og proteininnholdet.
Røren skal ikke rulles ut med kakarull, men brettes ut med en slikkepott. Konsistensen skal være nesten som tannkrem. Så steiker man med en gang ( slik at bakepulveret får gjøre sin jobb) venter man for lenge blir det vel som papp.
Vel når bunnen er halvstekt, dvs det er litt skorpe og bunnen tåler litt trykk av en finger, da legger man på fyll og baker den ferdig. Da er det ganske godt, men stadig ikke en fullverdig italiensk pizza.
Iset tror jeg lager bunnen veldig tynn og får den litt mer sprø?

Vaflene blir sprøe, ikke slafsete og seige som mange liker det, men en sprø vaffel bakt en gang til med ost og skinke imellom er ganske godt eller blott vaffelen med creme fraiche og litt jordbær med splenda da.

de 2 egg som står på oppskriften er nokk litt lite :o men det kommer flere oppskrifter etterhvert på www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no)

Vennlig Hilsen
Torkil:)

Alessandra
19-07-06, 15:18
Får man kjøpt denne bakemiksen i butikkene etter hvert?
Sammen med soyaprotein.

Trolljenta
19-07-06, 16:50
:) Hei
Bakemiksen er en erstatning, et surtrogat for mel. Den eneste måte å få en pizzabunn som i Italia er å bruke durumhvetemel.
Med bakemiksen får man noe som likner på pizzabunn. Men man blir skuffet om man tror det er likt. Konsistensen er ikke så sprø og den metter veldig mye på grunn av fett og proteininnholdet.
Røren skal ikke rulles ut med kakarull, men brettes ut med en slikkepott. Konsistensen skal være nesten som tannkrem. Så steiker man med en gang ( slik at bakepulveret får gjøre sin jobb) venter man for lenge blir det vel som papp.
Vel når bunnen er halvstekt, dvs det er litt skorpe og bunnen tåler litt trykk av en finger, da legger man på fyll og baker den ferdig. Da er det ganske godt, men stadig ikke en fullverdig italiensk pizza.
Iset tror jeg lager bunnen veldig tynn og får den litt mer sprø?

Vaflene blir sprøe, ikke slafsete og seige som mange liker det, men en sprø vaffel bakt en gang til med ost og skinke imellom er ganske godt eller blott vaffelen med creme fraiche og litt jordbær med splenda da.

de 2 egg som står på oppskriften er nokk litt lite :o men det kommer flere oppskrifter etterhvert på www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no)

Vennlig Hilsen
Torkil:)


Ja, jeg forventet ikke "vanlig pizza", men forventet en forbedring av soyaprotein-pizzaen. Jeg synes den pizzaen jeg har laget med soyaprotein ble bedre.
Jeg fikk ikke tannkrem-konsistens når jeg laget etter oppskriften på baksiden, så tenkte jo at det kom til å bli mislykket når jeg måtte helle det ut som en pannekakerøre :p