View Full Version : Omega 3


Fridolina
07-07-06, 20:27
Dette står på min seloljeboks:

1 kapse= 500 gr selolje
døgnsdose 4-8 kapsler... jag får vartfall i mig 6 kapsler per dag..

innehåll: per dagsdose(4-8 kapsler)

Eikosapentaensyre (EPA) 132-164 mg

dokosapentaensyre (DPA) 70-140 mg

dokosaheksaensyte (DHA) 150-300 mg

øvrig omega-3 50-100mg

skjønner ju inte noe av dette.. EPA,DPA,DHA????

Er dette en bra sammensettning? Er dette nok før mig?

Kristian
07-07-06, 21:35
Har prøvd selolje og den fungerte utmerket på meg. Det var akkurat som om kroppen fikk noe den hadde manglet før. Men jeg kjøpte flytende jeg da:) . Ekspeditøren hevdet at det var bedre virkning av flytende. Jeg tror det kommer av at da får en i seg mer av det. Det var ikke noe usmak på det så det gikk greit.

Kristian
07-07-06, 23:14
Hva hjelper Selolje mot?

Det går på det samme som fiskeolje. Den letter blodgjennomstrømmingen slik at du blir kvitt hodepine og letter migrenen. Får ned kolesterolet og smører ledd slik at du får mindre smerter i leddene.

Selolje inneholder mindre omega3 enn fiskeolje så derfor bør en ta større mengder for å få samme effekten. Jeg tror selolje inneholder større andel DPA enn fiskeolje og derfor kan den ha svært gunstig effekt med nok mengde.

Fridolina
09-07-06, 22:52
Grunnen till att jag har valt selolje som min omega 3 kilde, er ju att jag hørt att det er så bra mot min reumatism!
Men spørsmålet er ju viss jag spiser nok,till å bli en forandring??

Kristian
10-07-06, 04:18
Seks kapaler høres ut som at det skulle være nok. Fiskeoljekapsler pleier å holde med en til to. Men det er du som føler det på kroppen, Hvis du føler at det hjelper å øke ytterligere så syns jeg du skal gjøre det og syns du at du får samme virkningen av færre kapsler så syns jeg du skal spise færre for å spare litt penger.
Jeg tror ikke du kan overdosere så lenge du får i deg annen næring.:)